Bahquote:Op zondag 12 april 2015 21:59 schreef Etsu het volgende:
Registergoederenrecht: iets over horizontale natrekking.
quote:Op zondag 12 april 2015 21:58 schreef nadiyaa het volgende:
[..]
Tips voor een nachtje doorhalen? Behalve koffie.
Series kijken?quote:Op zondag 12 april 2015 21:58 schreef nadiyaa het volgende:
[..]
Tips voor een nachtje doorhalen? Behalve koffie.
Penne, kipfilet, spinazie, bousin.quote:
Verkopen ze op de markt in Groningen zwaardvis filet??quote:Op zondag 12 april 2015 22:27 schreef Etsu het volgende:
[..]
jeetje, lijkt me lastig
ik ben te dol op vlees en vis dat ik t altijd wel eet
Geen idee, wat moet ik daar?quote:Op zondag 12 april 2015 22:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Verkopen ze op de markt in Groningen zwaardvis filet??
Ik ben dol op groentenquote:Op zondag 12 april 2015 22:27 schreef Etsu het volgende:
[..]
jeetje, lijkt me lastig
ik ben te dol op vlees en vis dat ik t altijd wel eet
Nu heb ik zin in witlof met ham en kaasquote:Op zondag 12 april 2015 22:29 schreef nadiyaa het volgende:
[..]
Ik ben dol op groenten![]()
En ik eet gewoon vleesvervangers.
Denk dat ik even snel couscous met groenten uit de oven en kikkererwten maak. Its gonna be a long night!
kwaliteit voor goede prijs?quote:
AH dus.quote:Op zondag 12 april 2015 22:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
kwaliteit voor goede prijs?
Oh nee wacht, jij bent überrijk...
Kijk Etsu. Je weet dat ik je mag en zo. En ik weet dat AH de beste supermarkt is van Nederland.quote:
Uh ok. Hoezo?quote:Op zondag 12 april 2015 22:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Kijk Etsu. Je weet dat ik je mag en zo. En ik weet dat AH de beste supermarkt is van Nederland.
Maar ik moet eerlijk met je zijn... Je praat onzin.
Ik vraag mij af of die vlakbij Station Groningen goed is...quote:
Voorbeeld.quote:
Ja, maar daar ging mijn reactie toch ook niet over?quote:Op zondag 12 april 2015 22:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Voorbeeld.
Pepers.
AH, 2 stuks, bijna 1 euro 70 of zo, paprikasmaak.
Markt, 7 stuks, 1 euro, intense heetheid.
Respect.quote:
AH heeft ook geen superieure kwaliteit. Dus waar haalt een high roller als jij zijn zwaardvissteaks?quote:Op zondag 12 april 2015 22:40 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja, maar daar ging mijn reactie toch ook niet over?
Jij zegt: "überrijk", daarom ga ik naar de AH.
Ik eet geen zwaardvissteak.quote:Op zondag 12 april 2015 22:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
AH heeft ook geen superieure kwaliteit. Dus waar haalt een high roller als jij zijn zwaardvissteaks?
Eerste paar dagen zijn het zwaarst.quote:Op zondag 12 april 2015 22:41 schreef Blistering het volgende:
[..]
Respect.
Ik heb het welgeteld 2,5 uur volgehouden.
Een dag lukt me wel, maar langer niet.quote:Op zondag 12 april 2015 22:41 schreef Blistering het volgende:
[..]
Respect.
Dat blik Unox knaks staarde mij de hele tijd maar aan.quote:Op zondag 12 april 2015 22:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Een dag lukt me wel, maar langer niet.
Je moet dat niet willen.quote:Op zondag 12 april 2015 22:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Een dag lukt me wel, maar langer niet.
Eens, maar wel groot assortiment en gemak. Verder best prima prijzen, zolang je weet wat je wel en niet moet kopen.quote:Op zondag 12 april 2015 22:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
AH heeft ook geen superieure kwaliteit. Dus waar haalt een high roller als jij zijn zwaardvissteaks?
Ditquote:
Klinkt heel fraai!quote:
quote:
quote:
Waarom dat willenquote:Op zondag 12 april 2015 22:41 schreef Blistering het volgende:
[..]
Respect.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gister gemaakt
Overigens: morning. Nu registergoederenrecht met 4 uur slaap. Genieten wordt dat.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2015 08:08:12 ]
tutorgesprek? Zit je nog in de brugklas?quote:Op maandag 13 april 2015 10:28 schreef Blistering het volgende:
Potverdomme 3 uur reizen voor een tutorgesprek van 10 minuten.
Nu weer in de trein terug
quote:Op maandag 13 april 2015 10:30 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
tutorgesprek? Zit je nog in de brugklas?
Brugklasserquote:
Zo te horen ben je veel gepest vroeger.quote:Op maandag 13 april 2015 10:32 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Brugklasser
Beugelbekkie
Kippling tas met teveel boeken![]()
Absoluut niet. Ik ben meer het type 'pester' dan het type 'gepest worden'.quote:Op maandag 13 april 2015 10:32 schreef Blistering het volgende:
[..]
Zo te horen ben je veel gepest vroeger.
Stoerquote:Op maandag 13 april 2015 10:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Absoluut niet. Ik ben meer het type 'pester' dan het type 'gepest worden'.
Gewoon om aan te geven dat ik niet het kneusje ben dat gepest wordt. The ball is immer in my court.quote:
Ok.quote:Op maandag 13 april 2015 10:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gewoon om aan te geven dat ik niet het kneusje ben dat gepest wordt. The ball is immer in my court.
Tja, is toch essentiële informatie? Kan mij niet voorstellen dat jullie mij zo inschatten, desalniettemin lijkt het mij verstandig duidelijkheid te scheppen.quote:
Ik ben blij dat je dat hebt gedaan.quote:Op maandag 13 april 2015 10:55 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tja, is toch essentiële informatie? Kan mij niet voorstellen dat jullie mij zo inschatten, desalniettemin lijkt het mij verstandig duidelijkheid te scheppen.
Ik denk wel dat we chemie hebben.quote:
Tja. Wat houdt registergoederenrecht precies in?quote:Op maandag 13 april 2015 11:35 schreef Etsu het volgende:
Voor registergoederenrecht mogen we het boek van 840 blz gebruiken op het tentamen.
Bartje, wat vind je daarvan?
Joosie, was dit bij jou ook zo?
http://www.rug.nl/ocasys/rechten/vak/show?code=RGBPR00210quote:Op maandag 13 april 2015 11:46 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tja. Wat houdt registergoederenrecht precies in?
Dat is heel verstandig advies.quote:Op maandag 13 april 2015 12:16 schreef Blistering het volgende:
Maar goed BB, ik zit niet in de brugklas. Het was even een gesprekje met een studieadviseur (m'n eigen tutor was afwezig), gewoon ter controle of alles goed gaat en of ik nog vragen heb.
Daarnaast maakte ze even goed duidelijk dat ik nu al moet kijken welk traject ik wil gaan volgen, en dat ik sowieso alvast moet gaan kijken hoe ik verder wil (ook na m'n studie).
quote:Op maandag 13 april 2015 12:30 schreef Etsu het volgende:
Een vriend van me moest vandaag z'n scriptie inleveren maar hij was bij z'n ouders (2 uur reizen). Dus hij erheen, wilde die printen in de UB, blijkt dus dat hij de scriptie niet naar zichzelf heeft gemaild en z'n laptop was nog thuisthuis, dus nu kan die weer terug en dan weer terug
Doe eens linkje naar het boek? Wel achterlijk, nu met openboektentamens werken terwijl ik het vak zonder heb afgeslotenquote:Op maandag 13 april 2015 11:35 schreef Etsu het volgende:
Voor registergoederenrecht mogen we het boek van 840 blz gebruiken op het tentamen.
Bartje, wat vind je daarvan?
Joosie, was dit bij jou ook zo?
Dat boek van Velten.quote:Op maandag 13 april 2015 12:53 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Doe eens linkje naar het boek? Wel achterlijk, nu met openboektentamens werken terwijl ik het vak zonder heb afgesloten
Ah dat zwaargewichtquote:
Tabjes dan maar.quote:Op maandag 13 april 2015 12:55 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ah dat zwaargewichtGeen idee of het nu een voordeel is, als je je niet goed voorbereid ben je als nog lang aan het bladeren op zoek naar het juiste stukje wat relevant is voor de casus
Ah: de klassieker, het badeendjequote:Op maandag 13 april 2015 12:56 schreef Etsu het volgende:
[..]
Tabjes dan maar.En markeren.
Was wel saai college vanochtend.Verschillende soorten schepen en over openbare registers/BKR.
verbaasd*quote:Op maandag 13 april 2015 13:02 schreef Boterbartje het volgende:
Zit hartstikke rare vrouw ineens in de trein. Helemaal bewegen en schommelen, beetje kokhalzende bewegingen en de wenkbrauwen met stift erop getekend, maar veel te lang en schuin naar beneden waardoor ze chronisch verbaast kijkt.
Je hebt gelijk, ik zie het nu ook.quote:
quote:Op maandag 13 april 2015 13:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
In ieder geval goed nieuws gekregen van de dermatoloog. Die vlekjes op mijn borst zijn onschuldig.
Wat was de tenlastelegging?quote:Op maandag 13 april 2015 13:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
In ieder geval goed nieuws gekregen van de dermatoloog. Die vlekjes op mijn borst zijn onschuldig.
weer een 7quote:Op maandag 13 april 2015 14:30 schreef Accursius het volgende:
Een 7 voor Burgerlijk1, BSA dus binnen
[ afbeelding ]
Ja, dat is wel een beetje jammer. Ik heb nu 5x een 7 en 1x een 8. Voor strafrecht 1 en Juridische onderzoeksvaardigheden moet ik dus wel hoger gaan halen.quote:
merciquote:Op maandag 13 april 2015 14:32 schreef underground1009 het volgende:
Goed bezig Accursius, gefeliciteerd
Ahh oke, kijk dat laatste scheelt. Trekt mijn gemiddelde weer omhoogquote:Op maandag 13 april 2015 14:42 schreef underground1009 het volgende:
Een 7, vorig jaar in de herkansing gehaaldBen tweedejaars
Moest alleen nog bestuursrecht 1 wat ik nu dus met een 8 heb gehaald, en deze periode moet ik strafrecht 1 nog halen
Juridische onderzoeksvaardigheden is wel makkelijk hoog op te scoren, heb ik met een 8 afgesloten zonder al te veel moeite
Klopt.quote:Op maandag 13 april 2015 15:18 schreef Accursius het volgende:
[..]
Hehe bedankt! Jij bent nu klaar met Fiscaal Recht aan de UvA toch?
Wat maakt een 7 dan uit?quote:
+1, lekkere titel ookquote:Op maandag 13 april 2015 16:07 schreef Etsu het volgende:
Jezus man, ik kreeg een mail: "Beëindiging opleiding" als titel en in het begin: "Geachte student, Momenteel sta je ingeschreven voor Bachelor Notarieel Recht Voltijd Groningen." Later las ik: "In verband met beëindiging van deze opleiding per 31-1-2018 ..."
Ik schrok me de pleuris.
Wat zouden ze doen als we op 1 februari 2018 FAR nog niet hebben?quote:Op maandag 13 april 2015 16:09 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
+1, lekkere titel ook
In be4: email is verzonden door Bartje
De docent ontslaan?quote:Op maandag 13 april 2015 16:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wat zouden ze doen als we op 1 februari 2018 FAR nog niet hebben?
Ohja, ik sprak vanmorgen weer met bijna alle kandidaten van FAR. Heb 1 8 gehoord, twee x 6 en bijna de rest allemaal een 5.quote:
Naja, in die zin: beter dan voorgaande jaren want voorgaande keren was 7 het hoogste en maar tweemaal gehaald. Maar als nog schiet het merendeel er niks mee opquote:Op maandag 13 april 2015 16:12 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ohja, ik sprak vanmorgen weer met bijna alle kandidaten van FAR. Heb 1 8 gehoord, twee x 6 en bijna de rest allemaal een 5.
Dus weer zelfde als de afgelopen jaren.
Inb4 Boterbartje.quote:Op maandag 13 april 2015 16:06 schreef Etsu het volgende:
Ik heb dit jaar meer zevens/achten gehaald dan zessen.
Ik heb vandaag ook wel wat cijfers voor je.quote:Op dinsdag 14 april 2015 12:53 schreef Etsu het volgende:
Goedemiddag dan maar.
Morgen weer cijfers, ben benieuwd.
lulquote:Op dinsdag 14 april 2015 13:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb vandaag ook wel wat cijfers voor je.
42. 52,6. 7.
Ja, wen er maar aanquote:Op dinsdag 14 april 2015 16:51 schreef Etsu het volgende:
Joosie, keek Lubach ook de hele tijd naar t plafond en ging die ook hele tijd ongeïnteresseerd tegen een muur leunen en de sheets voorlezen?
Gruwelijk irritant wel.
quote:Op dinsdag 14 april 2015 17:01 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik kan een zeven bijschrijven voor Jeugdstrafrecht en Jeugdbeschermingsrecht.
Jeetje.quote:
Wacht, de UvA runt een AH?quote:Project Roetersstraat/Sarphatistraat
In 1998 begon UvA Vastgoed BV met de voorbereiding van de ontwikkeling van circa 4.500 m2 kantoorruimte, 800 m2 winkelruimte, een Albert Heijn en 34 appartementen op de hoek Roetersstraat/Sarphatistraat.
Het nieuwe kantoorgebouw is eind 2002 officieel geopend en wordt door UvA Vastgoed BV zelf geëxploiteerd. Het biedt niet alleen onderdak aan externe partijen als Academische Boekhandel Studystore, maar huisvest ook directie en medewerkers van UvA Holding zelf, alsmede een aantal dochterbedrijven.
Het nieuwe kantoorpand is genoemd naar Gijsbert van Tienhoven (1841-1914), betrokken bij het Athenaeum Illustre, de voorloper van de UvA, en later onder meer burgemeester van Amsterdam, Minister van Buitenlandse Zaken en Commissaris van de Koningin in Noord-Holland.
Met de oplevering van dit project is de oorspronkelijke rooilijn van de Sarphatistraat hersteld en het voorzieningenniveau van de Plantagebuurt verhoogd.
Meer ze exploiteren vastgoed, en onderdeel daarvan is verhuur aan AH?quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wacht, de UvA runt een AH?
http://www.uvaholding.nl/site/nl/Projecten
Op de Erasmus Universiteit heb je de Spar.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Meer ze exploiteren vastgoed, en onderdeel daarvan is verhuur aan AH?
Na het lezen van de pagina heb ik wat meer begrip voor die revolutie...quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Meer ze exploiteren vastgoed, en onderdeel daarvan is verhuur aan AH?
quote:
Zit natuurlijk een verschil in een externe cateraar en het exploiteren van vastgoed.quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:33 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ook in Rotterdam (al een paar jaar).
Jij was geen actievoerder?quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Na het lezen van de pagina heb ik wat meer begrip voor die revolutie...
quote:Op dinsdag 14 april 2015 20:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wacht, de UvA runt een AH?
http://www.uvaholding.nl/site/nl/Projecten
quote:
quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:04 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Rug draait meer om 'gezellig samen zijn'.. Starbucks erbij, puntjes voor aanwezigheid
Zijn er nog tickets beschikbaar?quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:16 schreef Yreal het volgende:
Ik zit donderdag op een inhousedag van een of andere vastgoed investeerder en moet een case gaan pitchen.
Dit belooft een nog grotere faal te worden dan mijn rgs tentamens...
Niet die koffiebar op de tweede verdieping van de kantine prefererenquote:Op dinsdag 14 april 2015 22:04 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Rug draait meer om 'gezellig samen zijn'.. Starbucks erbij, puntjes voor aanwezigheid
Wij hebben een coffee corner, die is wel prima.quote:Op dinsdag 14 april 2015 22:35 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Niet die koffiebar op de tweede verdieping van de kantine prefereren
Espresso Palermo uit de moka expressquote:Op dinsdag 14 april 2015 23:08 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wij hebben een coffee corner, die is wel prima.
Het liefste heb ik gewoon koffie uit m'n eigen espresso apparaatje met heerlijke verse koffie van simon levelt.
Zo'n pruttelpot is tof, heb ik ook tijd gehad. Maar een piston espresso apparaat geeft toch een verfijnde smaak die niet door een potje is te evenaren.quote:
Neequote:Op dinsdag 14 april 2015 23:58 schreef Henrys het volgende:
Heeft handelsrecht een bonuspuntregeling?
Bedankt, wat voor werkgroepen zijn het eigenlijk? Zie dat er 100 mensen per werkgroep zijn ingeschreven en het in een grote zaal is, lijkt meer op een hoorcollegequote:
Semi responsiecollege meets werkgroep, men wil graag actieve participatie bij een grootte van ~100 man idd. In de werkgroepen behandelen ze de relevante lesstof door concrete casus op te lossen.quote:Op woensdag 15 april 2015 00:01 schreef Henrys het volgende:
[..]
Bedankt, wat voor werkgroepen zijn het eigenlijk? Zie dat er 100 mensen per werkgroep zijn ingeschreven en het in een grote zaal is, lijkt meer op een hoorcollege
Verschrikkelijk dom vind ik dat. Gaan ze bij een zaal met 100 man wachten tot mensen een antwoord geven en dan elke keer geirriteerd raken als er niemand wat zegt.quote:Op woensdag 15 april 2015 00:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Semi responsiecollege meets werkgroep, men wil graag actieve participatie bij een grootte van ~100 man idd. In de werkgroepen behandelen ze de relevante lesstof door concrete casus op te lossen.
Tja, die gemaakte boosheid elke keer weer, goh: vind je het gek als je het zo organiseert?quote:Op woensdag 15 april 2015 00:17 schreef Giku het volgende:
[..]
Verschrikkelijk dom vind ik dat. Gaan ze bij een zaal met 100 man wachten tot mensen een antwoord geven en dan elke keer geirriteerd raken als er niemand wat zegt.
Herkenbaarquote:Op woensdag 15 april 2015 00:17 schreef Giku het volgende:
[..]
Verschrikkelijk dom vind ik dat. Gaan ze bij een zaal met 100 man wachten tot mensen een antwoord geven en dan elke keer geirriteerd raken als er niemand wat zegt.
Bedankt, daar ik dus echt niet op vrijdag 09:00 naar toequote:Op woensdag 15 april 2015 00:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Semi responsiecollege meets werkgroep, men wil graag actieve participatie bij een grootte van ~100 man idd. In de werkgroepen behandelen ze de relevante lesstof door concrete casus op te lossen.
Dat is mij alleen overkomen bij Geerts. Veenstra is wel chill.quote:Op woensdag 15 april 2015 00:17 schreef Giku het volgende:
[..]
En dan falen op handelsrecht. Succes.quote:Op woensdag 15 april 2015 01:02 schreef Henrys het volgende:
[..]
Bedankt, daar ik dus echt niet op vrijdag 09:00 naar toe
waarom niet gewoon normale werkgroepen nu heb je 6 uur aan hoorcollege per week
Deze manquote:Op dinsdag 14 april 2015 22:35 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Niet die koffiebar op de tweede verdieping van de kantine prefereren
quote:Op woensdag 15 april 2015 15:41 schreef Etsu het volgende:
Een 8 voor een opdracht van t project. Weegt voor 12,5% mee.
Chicks daaroquote:
Opdrachtje dat 1/8ste van je cijfer isquote:Op woensdag 15 april 2015 15:41 schreef Etsu het volgende:
Een 8 voor een opdracht van t project. Weegt voor 12,5% mee.
quote:Op woensdag 15 april 2015 19:03 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Opdrachtje dat 1/8ste van je cijfer is
Rug
Waarom in godsnaam hap je elke keer, de tering.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:06 schreef Etsu het volgende:
[..]4 opdrachten (elk 12,5%) + paper (50%) + presentatie (onv/vol). Niet zo gek hoor.
Waarom heb jij overal commentaar op, de tering.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam hap je elke keer, de tering.
Meestal als je hapt op getroll van Boter houd ik braaf mijn muil hoor.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:08 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarom heb jij overal commentaar op, de tering.
Ok.quote:Op woensdag 15 april 2015 19:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meestal als je hapt op getroll van Boter houd ik braaf mijn muil hoor.
Het is inderdaad best cutequote:Op woensdag 15 april 2015 19:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam hap je elke keer, de tering.
Ik doe het ook maar expres omdat ik je reacties altijd wel geinig vind.quote:
brabrabraquote:Op woensdag 15 april 2015 19:29 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik doe het ook maar expres omdat ik je reacties altijd wel geinig vind.terug.
Eh van eerste semester alleen, maar die heb ik al een tijdje.quote:
Het lag mij niet heel erg, maar niet een onmogelijk vak ofzoquote:
Ik ben druk bezig mijn volgend jaar in te plannen. Ik zei eerst dat ik wellicht Staatsrecht 2 wil doen. Maar aan de andere kant wil ik heel graag de privaatrecht kant op. Ik denk dat een universitair papiertje waarop staat dat ik iets van economie begrepen heb wellicht nuttiger is?quote:Op donderdag 16 april 2015 00:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Het lag mij niet heel erg, maar niet een onmogelijk vak ofzo
Ik vond alleen de beoordeling op het tentamen nogal streng
Die docent is overigens wel erg leuk
Hmm, ik zou niks durven zeggen over het nut van het vakquote:Op donderdag 16 april 2015 00:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ben druk bezig mijn volgend jaar in te plannen. Ik zei eerst dat ik wellicht Staatsrecht 2 wil doen. Maar aan de andere kant wil ik heel graag de privaatrecht kant op. Ik denk dat een universitair papiertje waarop staat dat ik iets van economie begrepen heb wellicht nuttiger is?
Zou persoonlijk eerder voor PFE kiezen.quote:
Netjes.quote:Op donderdag 16 april 2015 09:36 schreef underground1009 het volgende:
Hoppa, 7 voor m'n burgerlijk recht 2-tentamenIn de tweede kans gemaakt maar mijn eerste kans, en had eerlijk gezegd dit absoluut niet verwacht vanwege een niet optimale voorbereiding
![]()
Bentquote:Op donderdag 16 april 2015 11:38 schreef Accursius het volgende:
Heren, voor een cursus academisch schrijven moet ik een wetenschappelijk artikel "omtoveren" tot een nieuwsartikel voor een kwaliteitskrant. Dit moet ook afkomstig zijn uit de rechtswetenschap. Weet iemand van jullie hier toevallig een leuk onderwerp dat vrij toegankelijk is en waarover ook veel artikelen zijn geschreven? Ik zou zelf niet weten waar te moeten beginnen namelijk. Hou er gelieve rekening mee dat ik ook pas een eerstejaarsstudent bent
Wat?quote:Op donderdag 16 april 2015 10:38 schreef Etsu het volgende:
[..]
Zou persoonlijk eerder voor PFE kiezen.
Personen-, Familie- en Erfrecht.quote:
P&F is voor mij een mastervak...quote:Op donderdag 16 april 2015 11:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Personen-, Familie- en Erfrecht.
Al vind ik P&F wat minder dan Erfrecht, maar sinds dit jaar zijn die twee vakken gefuseerd en dat is zonde.
Je hebt toch een beetje ervaring in de notariële praktijk?quote:
Ik denk ook dat ongeveer een week niet sterk genoeg is voor een wettelijke termijn. Schrijf dus een ingebrekestelling met een redelijke termijn van een week, dan zijn ze na die week wel in verzuim lijkt mequote:Op donderdag 16 april 2015 12:03 schreef Henrys het volgende:
Heb nog een BR vraag, als je gebruikt maakt van de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen bij een online aankoop en het bedrijf zegt je toe in ongeveer een week terug te betalen en komt dit niet na, is die dan direct in verzuim? ongeveer een week is niet specifiek genoeg voor een fatale termijn lijkt me.
Heb namelijk nog steeds mijn geld niet terug ondanks dat ik het al bijna een maand geleden heroepen heb en dat ik meerdere keren gebeld heb en mij steeds toezeggingen zijn gedaan die niet na zijn gekomen vraag ik me af of ondertussen al wettelijke rente kan vorderen
Ja.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:57 schreef IPA35 het volgende:
Heeft iemand wel eens zo'n heel semester vak van 6 ect gevolgd? (In het bijzonder Insolventierecht.)
Mwoah, vind ik niet.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:53 schreef IPA35 het volgende:
Etsu, ik doe geen notarieel recht dus lijkt me dat een beetje raar...
-
Volgende week is er een pubquiz of zo.
Is consumentenkoop en neem aan dat er bij de wettelijke herroepingstermijn andere voorwaarden gelden.quote:Op donderdag 16 april 2015 12:41 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ongeveer een week niet sterk genoeg is voor een wettelijke termijn. Schrijf dus een ingebrekestelling met een redelijke termijn van een week, dan zijn ze na die week wel in verzuim lijkt me![]()
Ik doe nu zelf voor recht en informatiemanagement, een it-recht vak, onderzoek naar precies dit onderwerp waaruit uiteindelijk een door ons gebouwd elektronisch kennissysteem moet volgen waarmee je op dit soort vragen antwoord zou moeten kunnen krijgen
Is het te doen om in semester 1a BES2 en SR3 nieuw te doen (15 ect) en daarnaast ook de eerste helft van insolventierecht bij te houden (dus iig geen tentamenstress daarvoor)? Dit zou erg helpen in mijn masterplanning namelijk.quote:
Ja.quote:Op donderdag 16 april 2015 13:05 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Is het te doen om in semester 1a BES2 en SR3 nieuw te doen (15 ect) en daarnaast ook de eerste helft van insolventierecht bij te houden (dus iig geen tentamenstress daarvoor)? Dit zou erg helpen in mijn masterplanning namelijk.
Wel interessant. Dan kan ik tijdens de master Intellectueel Eigendom doen i.p.v.quote:
Dit is wel erg mooi nieuws! Nu is het gemengd en zou ik met dubbele master specialisatie bijvoorbeeld in periode 1a met 4 of 5 vakken zitten (waarvan sommige dan door zouden lopen naar 1b).quote:Op donderdag 16 april 2015 13:06 schreef Etsu het volgende:
Maar hou er rekening mee dat ze volgend jaar ook in de master met het blokkensysteem werken hé. Insolventie is een mastervak, dus wordt in blok-vorm gegeven denk ik. Moet je even op V&A kijken onder overgangsregelingen.
Doen. Kun je meteen al die onzin overslaanquote:Op donderdag 16 april 2015 14:41 schreef Monnet het volgende:
Jongens, ik had me opgegeven voor de inhousedag van een aantal kantoren omdat het altijd leuk is om bij een kantoor op bezoek te gaan. Door één van die kantoren werd ik van de week gebeld dat ze een vacature voor advocaat-stagiair hebben en dat mijn profiel daar mooi in past.
Ik vind het wat heftig allemaal.
Mooi toch?quote:Op donderdag 16 april 2015 14:41 schreef Monnet het volgende:
Jongens, ik had me opgegeven voor de inhousedag van een aantal kantoren omdat het altijd leuk is om bij een kantoor op bezoek te gaan. Door één van die kantoren werd ik van de week gebeld dat ze een vacature voor advocaat-stagiair hebben en dat mijn profiel daar mooi in past.
Tof man!quote:Op donderdag 16 april 2015 14:41 schreef Monnet het volgende:
Gewoon doen!quote:Op donderdag 16 april 2015 14:41 schreef Monnet het volgende:
Ho ho ho, dat gaat wel heel rap zeg? Ik zou daar ook nog wel even over nadenken ipv er zomaar invliegen.quote:
Ja, consumentenkoop, dus?quote:Op donderdag 16 april 2015 13:01 schreef Henrys het volgende:
[..]
Is consumentenkoop en neem aan dat er bij de wettelijke herroepingstermijn andere voorwaarden gelden.
En dat er nog groepen zijn die zo ambitieus zijn dat hun systeem ook echt praktische waarde zal hebben
Ik heb de discussie niet gevolgd maar moet je voor consumentenkoop en shit niet in boek 7 zijn?quote:Op donderdag 16 april 2015 16:34 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Ja, consumentenkoop, dus?Sla boek 6 Bw er maar eens op na, staat het allemaal netjes en zo
En over dat van die ambitie, sorry als ik het (meer) snerend op vat dan de bedoeling was, maar ik vind dit vak nog best leuk dus ja, dat ik dan wel moeite er in steek lijkt me niet zo gek
Zeker weten, maar de bepalingen over de overeenkomst op afstand zijn verplaatst van boek 7 naar boek 6 per midden 2014 als ik me niet vergisquote:Op donderdag 16 april 2015 16:37 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik heb de discussie niet gevolgd maar moet je voor consumentenkoop en shit niet in boek 7 zijn?
Zie je ook in deze sc.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:44 schreef IPA35 het volgende:
Er zitten trouwens enorm veel homofielen op de RUG. Valt mij op.
Ohja? Ik ken er maar 4 bij rechten.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:44 schreef IPA35 het volgende:
Geen idee, ik heb daar nog nooit een beroep op gedaan. Desalniettemin gaat het hier toch niet over die bepaling: er is binnen de termijn een beroep gedaan op die bepaling. Het gaat nu toch over of dat bedrijf in verzuim is? (wat overigens ook in boek 6 staat)quote:Op donderdag 16 april 2015 16:41 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Zeker weten, maar de bepalingen over de overeenkomst op afstand zijn verplaatst van boek 7 naar boek 6 per midden 2014 als ik me niet vergis
Ja, inderdaad.quote:
Enorm veel kerels met skinnyjeans en nichtengedrag (verwijfde stem, gedrag, etc).quote:
Dan heb je Paxcon en Ties02 gezien denk ik.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:47 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Enorm veel kerels met skinnyjeans en nichtengedrag (verwijfde stem, gedrag, etc).
Die zie je hier ook wel bedenkelijk veel. Ook houthakkers blouse en semi-hipsterige kleding.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:47 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Enorm veel kerels met skinnyjeans en nichtengedrag (verwijfde stem, gedrag, etc).
Hier echt alleen maar. Maar als ze nichterig praten sluit dat elke twijfel uit. Mijn gaydar draait overuren.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Die zie je hier ook wel bedenkelijk veel. Ook houthakkers blouse en semi-hipsterige kleding.
Tja. De echte mannen zijn ook niet op de universiteit te vinden maar drinken thuis een lekker biertje onder het genot van GTA.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hier echt alleen maar. Maar als ze nichterig praten sluit dat elke twijfel uit. Mijn gaydar draait overuren.
Mwa.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tja. De echte mannen zijn ook niet op de universiteit te vinden maar drinken thuis een lekker biertje onder het genot van GTA.
quote:Op donderdag 16 april 2015 16:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dan heb je Paxcon en Ties02 gezien denk ik.
Daarmee naar de colleges vind ik dan weer gay.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:54 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mwa.
Ik heb een idee, laten we nonstop in pak rondlopen en ons gedragen zoals in Amerikaanse advocatenseries.
Eigenlijk is het fout. Maar niet echt gay.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daarmee naar de colleges vind ik dan weer gay.
Inderdaad.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:55 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daarmee naar de colleges vind ik dan weer gay.
Wat ben je woest aantrekkelijk als je zo'n toontje aanslaat.quote:Op donderdag 16 april 2015 17:02 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Inderdaad.
Loopt hier ook altijd zo'n flikkerbibs die naar colleges gaat in een kasjmieren jas, met een grote vos erop geplakt, altijd pantalon, overhemd, allerlei schoenen, leren tassen, leren handschoenen, leren hoes, leren dit en dat.
Man, je loopt niet op een of ander kantoor rondAls je naar college gaat met een fucking giletje met een zakhorloge eraan als bachelorstudent, vind ik dat gay.
Ik loop natuurlijk niet op de Rug rondquote:Op donderdag 16 april 2015 17:04 schreef IPA35 het volgende:
Dat gaat een beetje ver.
Begint zijn naam met een O?
En een semi-casual petje achterstevoren op, dat ze eigenlijk al 3 jaar niet hebben gewassen en onder de vlekken zit. Met een eastpack. En Nike airmax en truien met een patroon erin.quote:Op donderdag 16 april 2015 17:11 schreef Accursius het volgende:
Het meest verschrikkelijke zijn mensen met een boef-trui.
Wat is het verhaal daarachter. Ik kon het artikel op esquire niet ladenquote:Op donderdag 16 april 2015 17:11 schreef Accursius het volgende:
Het meest verschrikkelijke zijn mensen met een boef-trui.
Ik ben bekend met Nijmegen BB.quote:Op donderdag 16 april 2015 17:16 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik loop natuurlijk niet op de Rug rond
Verschrikkelijk, het wordt tijd dat studenten gewoon weer sabels mogen dragenquote:Op donderdag 16 april 2015 17:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
En een semi-casual petje achterstevoren op, dat ze eigenlijk al 3 jaar niet hebben gewassen en onder de vlekken zit. Met een eastpack. En Nike airmax en truien met een patroon erin.
Klik Is gewoon een idiote trui met het woord BOEF erop geprint. Helemaal hip onder de hipsters en wannabe-technofigurenquote:Op donderdag 16 april 2015 17:17 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Wat is het verhaal daarachter. Ik kon het artikel op esquire niet laden
Ver van de beschaving he, dan krijg je dat.quote:Op donderdag 16 april 2015 16:44 schreef IPA35 het volgende:
Ja het is hier toch geen Letteren?!quote:
Daar zou ik toch nog wel een tandje ongelukkiger van worden. Of zeven.quote:Op donderdag 16 april 2015 17:58 schreef IPA35 het volgende:
Te erg. In Groningen zie ik het dagelijks. Wat dat betreft ben ik altijd weer blij in mijn ouderlijk Gelders refodorp te zijn.
Neuj, is gewoon lekker rustig.quote:Op donderdag 16 april 2015 18:15 schreef Monnet het volgende:
[..]
Daar zou ik toch nog wel een tandje ongelukkiger van worden. Of zeven.
Ik zou ook haast gay worden als ik uit vrouwen uit mijn werkgroep moest kiezen. Meisjes die in het 1e jaar best wel mooi waren zijn nu dikke zeugen met zo'n drankstem. Zitten maar nog een paar mooie tussenquote:Op donderdag 16 april 2015 16:47 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Welke Uni?quote:Op donderdag 16 april 2015 19:27 schreef Henrys het volgende:
[..]
Ik zou ook haast gay worden als ik uit vrouwen uit mijn werkgroep moest kiezen. Meisjes die in het 1e jaar best wel mooi waren zijn nu dikke zeugen met zo'n drankstem. Zitten maar nog een paar mooie tussen
Groningen, laatst in de UB nog met zo'n meisje koffie gedronken maar zodra ze begon met praten vond ik haar gelijk niet leuk meer. Snap niet hoe mensen zo erg hun stembanden kunnen verklotenquote:
Ja, maar die wijven van tegenwoordig komen net niet met zakken chips naar de uni. Die stouwen zich echt constant bom vol.quote:Op donderdag 16 april 2015 19:35 schreef Henrys het volgende:
[..]
Groningen, laatst in de UB nog met zo'n meisje koffie gedronken maar zodra ze begon met praten vond ik haar gelijk niet leuk meer. Snap niet hoe mensen zo erg hun stembanden kunnen verkloten
Dan durven ze nog de vraag te stellen waarom ze nou zoveel zijn aangekomen.quote:Op donderdag 16 april 2015 19:39 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, maar die wijven van tegenwoordig komen net niet met zakken chips naar de uni. Die stouwen zich echt constant bom vol.
Op terras ook in de pauzes, die schrokken echt allerlei snacks naar binnen. Allemaal van die dikke beenhammen. Van die wijven die gewoon hijgen van het typen
quote:Op donderdag 16 april 2015 19:39 schreef Boterbartje het volgende:
Van die wijven die gewoon hijgen van het typen
Dit is geen grap trouwens, dit heb ik serieus meegemaakt. Stel je eens voor hoe het is om een hele werkgroep naast zo'n puffende os te zitten. Ook zo'n typetje die elke vraag weet en dan in zichzelf gaat mompelen.quote:
Vertel.quote:Op donderdag 16 april 2015 21:58 schreef IPA35 het volgende:
Eerste WG Europees Recht gehad. Godver wat een dommelingen zeg.
Damn right you are.quote:
Het is tegelijkertijd kortzichtig om iemand alleen om z'n kledingkeuze te beoordelen. Tuurlijk kan het bedenkelijk zijn ALTIJD in pak te komen op jonge leeftijd, tegelijkertijd kunnen dat juist de excentrieke personen zijn die wat hebben te melden.quote:Op donderdag 16 april 2015 17:32 schreef Blistering het volgende:
Ik weet dat er in Utrecht 1 eerstejaars is die standaard in pak naar de colleges komt.
Wel een mooi figuur dat. Die voelt zich nu al helemaal als Harvey Specter.
Bijvoorbeeld Van Gend en Loos. Wat is de redenatie v/h HvJ m.b.t. het supranationale karakter? R.o.v. 13 + 17 vooral natuurlijk. Gaan mensen roepen "ja recht van vrij verkeer van dit en dat artikel dit dat". Was de hele vraag niet.quote:
Heel vervelend inderdaad van die nominaal lopende kutstudentenquote:Op donderdag 16 april 2015 22:35 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld Van Gend en Loos. Wat is de redenatie v/h HvJ m.b.t. het supranationale karakter? R.o.v. 13 + 17 vooral natuurlijk. Gaan mensen roepen "ja recht van vrij verkeer van dit en dat artikel dit dat". Was de hele vraag niet.
Van die wijze balletjes, lekker groen nog van het VWO.
Ik had eens een soort van Afghaanse chick die constant liep te flirten met de WG docent bij BR2quote:Op donderdag 16 april 2015 22:56 schreef Henrys het volgende:
Had ik in mijn eerste werkgroep, zo'n meisje dat constant vragen stelde na elke zin die de docent uitsprak waardoor de werkgroep 2x zo lang duurde. Ze heeft wel altijd hoge cijfers maar het was wel erg vervelend
Die WG docentes uit jaar 1 waren allemaalquote:Op donderdag 16 april 2015 22:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik had eens een soort van Afghaanse chick die constant liep te flirten met de WG docent bij BR2
Mwa, de werkgroepdocenten die ik heb (gehad) zijn allemaal kerels.quote:Op donderdag 16 april 2015 23:51 schreef Henrys het volgende:
[..]
Die WG docentes uit jaar 1 waren allemaal![]()
Wordt elk jaar minder
Geloof me, havisten die met een belerend toontje hun chronische minderwaardigsheidscomplex proberen te verbergen zijn veel ergerquote:Op donderdag 16 april 2015 23:48 schreef IPA35 het volgende:
Niet de leeftijd, zijn allemaal tweede- of derdejaars en derhalve mijn leeftijd waarschijnlijk.
Maar ik heb echt het idee dat het VWO bomvol degoutante betweters zit.
Ik ben geen stereotype Groenlinks zeikerd.quote:Op donderdag 16 april 2015 23:56 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Geloof me, havisten die met een belerend toontje hun chronische minderwaardigsheidscomplex proberen te verbergen zijn veel erger
Eens, die van straf 1 mocht er wezenquote:Op donderdag 16 april 2015 23:51 schreef Henrys het volgende:
[..]
Die WG docentes uit jaar 1 waren allemaal![]()
Wordt elk jaar minder
Hij is baas. Iedereen zegt ook dat hij de beste is.quote:Op vrijdag 17 april 2015 00:12 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Eens, die van straf 1 mocht er wezenSindsdien weinig soeps meer gespot voor de klas.
Die wg2 docent van bestuurs 3 lijkt me wel een die de boel niet meer zo serieus neemt. Richting zijn pensioen, die werkgroepen doet ie voor de lol erbij naast het advocaat zijn. Lekker bezig met de bijlage numero duo v/d Awb en zulks.
Gaf ie zelf aan, is niet het meest boeiende onderwerp, maarja.. je moet zoiets gewoon even door hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2015 00:21 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij is baas. Iedereen zegt ook dat hij de beste is.
Ik had hem voor jou dus hij moest zichzelf herhalen... Kan me voorstellen dat zoiets saai is.
Zijn schema was op zich wel handig, maar ik snapte het wel redelijk uit het boek.quote:Op vrijdag 17 april 2015 00:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Gaf ie zelf aan, is niet het meest boeiende onderwerp, maarja.. je moet zoiets gewoon even door hebben.Saai maar nuttig dus.
Vind de bijlage zelf al duidelijk genoeg. Is gewoon handig om alles op een rijtje te hebben. Hoef 1a/2a niet in te leveren want ik kreeg voor de bonus opdracht b toegewezen. Welke moet jij doen?quote:Op vrijdag 17 april 2015 01:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zijn schema was op zich wel handig, maar ik snapte het wel redelijk uit het boek.
Volgens mij ook B maar ik ben het vergeten te noteren, whehe.quote:Op vrijdag 17 april 2015 01:14 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Vind de bijlage zelf al duidelijk genoeg. Is gewoon handig om alles op een rijtje te hebben. Hoef 1a/2a niet in te leveren want ik kreeg voor de bonus opdracht b toegewezen. Welke moet jij doen?
Dank.quote:
Nee, dank de onderwijsbalie van de faculteit der Rechtsgeleerdheid maar voor mijn goede humeurquote:
Hebben ze je diploma aanvraagformulier geweigerd?quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:19 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Nee, dank de onderwijsbalie van de faculteit der Rechtsgeleerdheid maar voor mijn goede humeur
Lang verhaal kort; ik heb voor een vak een extra mondeling voor 1 ECT gedaan vanwege NOB-toelatingseisen. En je raadt het al; ondanks zowel schriftelijke als mondelinge toelichting van mijn kant, staat dat punt er dus niet op.quote:Op vrijdag 17 april 2015 11:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hebben ze je diploma aanvraagformulier geweigerd?
Ik heb idd B.quote:Op vrijdag 17 april 2015 07:59 schreef underground1009 het volgende:
Hier AHeb trouwens ook van hem, net als bestuursrecht 1
Idd goeie docent
Zelf ook nog advocaat bij PB in Groningen, vind het altijd wel fijn dat hij zelf nog even over de stof heen gaat in z'n werkgroepen
Make-up.quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:47 schreef Tchock het volgende:
Ik moet morgen om 5:15 op voor werk. Hoe zorg ik ervoor dat ik niet de hele dag als zombie er bij loop?
Koffie-ontbijt.quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:47 schreef Tchock het volgende:
Ik moet morgen om 5:15 op voor werk. Hoe zorg ik ervoor dat ik niet de hele dag als zombie er bij loop?
Op tijd naar bed, goed drinken, de hele dag goed eten en af en toe rondje lopen.quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:47 schreef Tchock het volgende:
Bad bed brood.quote:Op vrijdag 17 april 2015 15:47 schreef Tchock het volgende:
ooooohquote:Op zaterdag 18 april 2015 02:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jiskefet? Crediteuren, debiteuren? Jos? Goedemorgen deze morgen?
Met een mooi resultaat afgesloten?quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:20 schreef Etsu het volgende:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit: deze boy heeft RPPV gehaald.
In mijn omstandigheden? Jazeker.quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:32 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Met een mooi resultaat afgesloten?
Join the clubquote:Op zaterdag 18 april 2015 10:46 schreef Etsu het volgende:
Ik moet nu nog 3 tentamens, waaronder FAR.
Zal je zien dat ik FAR niet haal op 1 punt en de rest wel godver
Zorgen voor later.
En wat ga je doen als het de werkelijkheid blijkt te zijn?quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:55 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Join the clubHier nog vier, absoluut worst case zou zijn wèl straf 3 nieuw, bestuurs 3 en geschiedenis van de Europese rechtswetenschap halen en bij FAR in de herkansing een 4 scoren
Dag afsluitende mondeling
Nee, want die drie vakken maken noch kraken mijn kans op een mondeling bij FAR. Dat doet alleen de herkansing van FAR zelf. Eis is: je hebt het nodig om je diploma te halen: check. Eis 2: je hebt het nodig om daadwerkelijk af te studeren: check. Eis 3: je hebt de twee meest recente kansen benut: met de her een feit, check. Eis 4: je geeft blijk van voldoende voorbereiding, alleen een check als ik weer een 5 haal nu. Eis 5: er moet onaanvaardbare vertraging ontstaan omdat er meer dan twee maanden zit tussen de herkansing en eerste reguliere kans in het nieuwe jaar (check, her is in juni, nieuwe kans pas in maart 2016)quote:Op zaterdag 18 april 2015 11:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
En wat ga je doen als het de werkelijkheid blijkt te zijn?
Die drie vakken snel eruit mikken en dan mondeling voor FAR aanvragen?
Ik vind een 4 of een 5 onder 'voldoende voorbereiding' vallen anders.quote:Op zaterdag 18 april 2015 11:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nee, want die drie vakken maken noch kraken mijn kans op een mondeling bij FAR. Dat doet alleen de herkansing van FAR zelf. Eis is: je hebt het nodig om je diploma te halen: check. Eis 2: je hebt het nodig om daadwerkelijk af te studeren: check. Eis 3: je hebt de twee meest recente kansen benut: met de her een feit, check. Eis 4: je geeft blijk van voldoende voorbereiding, alleen een check als ik weer een 5 haal nu. Eis 5: er moet onaanvaardbare vertraging ontstaan omdat er meer dan twee maanden zit tussen de herkansing en eerste reguliere kans in het nieuwe jaar (check, her is in juni, nieuwe kans pas in maart 2016)
Andere keuzevakken kunnen nu dus niet meer roet in het eten gooien nu FAR echt nog mijn enige verplichte bachelorvak is. Enige wat het kan verkloten is een 4 van dezelfde docent krijgen op mijn herkansing. En dat weet hij dondersgoed
Examencommissie denkt daar anders over. Van een 4 naar 5 in de her is prima, van een 5 naar 4 is not done. Dus er zit niks anders op dan weer minimaal een 5 halen in de her. Of gewoon maandag zien hoever ik van een 5,5 af zit. Maarja, zal toch niks uithalen althans zo leert mijn ervaring.quote:Op zaterdag 18 april 2015 11:33 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik vind een 4 of een 5 onder 'voldoende voorbereiding' vallen anders.
Oh, zo. Nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:02 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Examencommissie denkt daar anders over. Van een 4 naar 5 in de her is prima, van een 5 naar 4 is not done. Dus er zit niks anders op dan weer minimaal een 5 halen in de her. Of gewoon maandag zien hoever ik van een 5,5 af zit. Maarja, zal toch niks uithalen althans zo leert mijn ervaring.
Wat een gedoetje zeg. Haal gewoon een zes.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:02 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Examencommissie denkt daar anders over. Van een 4 naar 5 in de her is prima, van een 5 naar 4 is not done. Dus er zit niks anders op dan weer minimaal een 5 halen in de her. Of gewoon maandag zien hoever ik van een 5,5 af zit. Maarja, zal toch niks uithalen althans zo leert mijn ervaring.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |