Dat sowieso, maar sinds 3000 euro 235 euro bleek te zijn, en een half miljoen schade aan een pand toch niet een half miljoen schade aan een pand bleek te zijn vertrouw ik de nummertjes die van de universiteit komen niet meer zo heel ergquote:Op maandag 13 april 2015 20:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan zullen die 5500 wel niet om volle contracten gaan maar om iedereen die ook maar enigszins in de buurt van een docent komt? Misschien vallen zelfs studenten eronder die bijklussen als tutor?
Afijn, voor mij is dat cijfer niet zo belangrijk. Ik zie om me heen wel dat de aard van de onvrede binnen de universiteit breed wordt gedragen. Van de collega's die zich niet (geheel) kunnen vinden in de doelstellingen of motieven van de Maagdenhuisprotesten ken ik niemand die niet eenzelfde onvrede deelt, bijvoorbeeld ten aanzien van het beleid van besturen en de kwaliteit van onderwijs en onderzoek.
Tja, blijft toch een Uni die gedomineerd wordt door alfa's.quote:Op maandag 13 april 2015 20:35 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar sinds 3000 euro 235 euro bleek te zijn, en een half miljoen schade aan een pand toch niet een half miljoen schade aan een pand bleek te zijn vertrouw ik de nummertjes die van de universiteit komen niet meer zo heel erg
Maar helemaal met je eens dat dat een detail & randzaak is en dat de aard van de onvrede belangrijker is en een stuk breder is.
Tjonge. Diepzinnige post. Veelzeggend. Komt vast van ver. Goed onderbouwd ook.quote:
Mevrouw Gunning is geen alpha.quote:Op maandag 13 april 2015 20:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, blijft toch een Uni die gedomineerd wordt door alfa's.
De woordvoerder van de UvA was zelf ook al teruggekrabbeld toen hij gevraagd werd dat getal te ondersteunen, maar toen had de media het al wel overal herhaald waardoor het in de hoofden van de meeste mensen al waarheid was geworden.quote:Op maandag 13 april 2015 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
Uit bronnen dichtbij de UvA heb ik vernomen dat die schade in geen geval in de buurt komt van een half miljoen euro.
Ik gewoon keihard werken maar die vieze kut studentjes in Amsterdam moeten weer gaan staken. Flikker toch op man. Bek houden en studeren.quote:Op maandag 13 april 2015 20:37 schreef iBenny het volgende:
[..]
Tjonge. Diepzinnige post. Veelzeggend. Komt vast van ver. Goed onderbouwd ook.
Je post krijgt een 2,5 op de schaal van CvB.
Daar lijkt dan ook het probleem te liggen.quote:
Eh, nee. Maar ook de Maagdenhuisbezetters lijken nauwelijks een notie van hét probleem te hebben.quote:Op maandag 13 april 2015 20:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar lijkt dan ook het probleem te liggen.
Als er al problemen zijn, dan zullen die ongetwijfeld niet enkelvoudig zijn.quote:Op maandag 13 april 2015 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eh, nee. Maar ook de Maagdenhuisbezetters lijken nauwelijks een notie van hét probleem te hebben.
Er is ook geen het probleem, dat maakt het zo ingewikkeld.quote:Op maandag 13 april 2015 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eh, nee. Maar ook de Maagdenhuisbezetters lijken nauwelijks een notie van hét probleem te hebben.
Alle problemen vloeien uit één kwestie voort, namelijk de vraag wat de functie van de universiteit zou moeten zijn in de huidige samenleving. (En dus: waar het geld vandaan komt, hoe dat gerechtvaardigd wordt, wie mee mag beslissen, of maatschappelijk nut doorslaggevend moet zijn, hoe flexibel je met personeel om mag gaan, etc.)quote:Op maandag 13 april 2015 20:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als er al problemen zijn, dan zullen die ongetwijfeld niet enkelvoudig zijn.
Dat is geen probleem, maar een vraag, of eerder gezegd, een keuze.quote:Op maandag 13 april 2015 20:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Alle problemen vloeien uit één kwestie voort, namelijk de vraag wat de functie van de universiteit zou moeten zijn in de huidige samenleving. (En dus: waar het geld vandaan komt, hoe dat gerechtvaardigd wordt, wie mee mag beslissen, of maatschappelijk nut doorslaggevend moet zijn, hoe flexibel je met personeel om mag gaan, etc.)
Dat zijn vooral erg holle frases. Bovendien staat dat nog eens volledig los van de vraag of de hiërarchische managementstructuur die veel organisaties nog kennen wel de juiste manier is om beleid te voeren, ongeacht wat dat beleid is. Daar komen veel organisaties al van terug.quote:Op maandag 13 april 2015 20:55 schreef Claudia_x het volgende:
Het probleem is een gebrek aan reflectie op die vraag en beleid dat daarop voortbouwt.
Dat is geen holle frase. Maar je hebt gelijk dat het weinig te maken heeft met bijvoorbeeld het democratiseren van de universiteit. Dat vind ik dan ook een schijnoplossing. Studenten en docenten gaan bijv. niet de geldproblemen oplossen.quote:Op maandag 13 april 2015 20:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zijn vooral erg holle frases. Bovendien staat dat nog eens volledig los van de vraag of de hiërarchische managementstructuur die veel organisaties nog kennen wel de juiste manier is om beleid te voeren, ongeacht wat dat beleid is. Daar komen veel organisaties al van terug.
Het heeft niet zo zeer te maken met democratiseren. De Groene had onlangs nog een aardige serie artikelen over bureaucratie. Een van de artikelen poneerde dat de managementstructuren die je in veel organisaties nog ziet stammen uit tijden dat managers het ook daadwerkelijk beter wisten dan het 'werkvolk'. Je ziet nu echter vele sectoren waar dat werkvolk zelf ook prima opgeleid is en kan oordelen. Daardoor zie je in veel organisaties al dat er gewerkt wordt met vrij autonome crossdisciplinaire teams, in plaats van hiërarchische structuren waarin alles van bovenaf bepaald moet worden. In de publieke sector waarbij het rijk financiert is dit bovendien nog eens extra erg.quote:Op maandag 13 april 2015 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is geen holle frase. Maar je hebt gelijk dat het weinig te maken heeft met bijvoorbeeld het democratiseren van de universiteit. Dat vind ik dan ook een schijnoplossing. Studenten en docenten gaan bijv. niet de geldproblemen oplossen.
Dan heb je vast ook het artikel van Willem Schinkel gelezen?quote:Op maandag 13 april 2015 21:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het heeft niet zo zeer te maken met democratiseren. De Groene had onlangs nog een aardige serie artikelen over bureaucratie. Een van de artikelen poneerde dat de managementstructuren die je in veel organisaties nog ziet stammen uit tijden dat managers het ook daadwerkelijk beter wisten dan het 'werkvolk'. Je ziet nu echter vele sectoren waar dat werkvolk zelf ook prima opgeleid is en kan oordelen. Daardoor zie je in veel organisaties al dat er gewerkt wordt met vrij autonome crossdisciplinaire teams, in plaats van hiërarchische structuren waarin alles van bovenaf bepaald moet worden. In de publieke sector waarbij het rijk financiert is dit bovendien nog eens extra erg.
Eigenlijk vreemd in dat licht dat juist binnen universiteiten er steeds meer managementlagen bij gekomen zijn.quote:Op maandag 13 april 2015 21:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het heeft niet zo zeer te maken met democratiseren. De Groene had onlangs nog een aardige serie artikelen over bureaucratie. Een van de artikelen poneerde dat de managementstructuren die je in veel organisaties nog ziet stammen uit tijden dat managers het ook daadwerkelijk beter wisten dan het 'werkvolk'. Je ziet nu echter vele sectoren waar dat werkvolk zelf ook prima opgeleid is en kan oordelen. Daardoor zie je in veel organisaties al dat er gewerkt wordt met vrij autonome crossdisciplinaire teams, in plaats van hiërarchische structuren waarin alles van bovenaf bepaald moet worden. In de publieke sector waarbij het rijk financiert is dit bovendien nog eens extra erg.
Link?quote:Op maandag 13 april 2015 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan heb je vast ook het artikel van Willem Schinkel gelezen?
Ik denk deze: https://www.groene.nl/artikel/kennis-is-marktquote:
Metro nam het in hun artikel van gister ook al braaf over.. 'half miljoen schade aan het gebouw'quote:Op maandag 13 april 2015 20:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
De woordvoerder van de UvA was zelf ook al teruggekrabbeld toen hij gevraagd werd dat getal te ondersteunen, maar toen had de media het al wel overal herhaald waardoor het in de hoofden van de meeste mensen al waarheid was geworden.
ja idd, zag net dat dat bedrag nu in nrc next gechekt wordt, ik heb alleen geen abonnement.quote:Op dinsdag 14 april 2015 11:29 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Metro nam het in hun artikel van gister ook al braaf over.. 'half miljoen schade aan het gebouw'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |