abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151581813
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 17:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Haha, ze denken echt dat de raad van bestuur op moet stappen omdat ze hun eruit hebben laten zetten voordat hun festivalletje gehouden was _O-
Naïeve, domme studenten. Ze weten totaal niet wat hun in de echte wereld te wachten staat :')
En nou boeit Grunheuvel mij geen drol maar toch lol:

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151581945
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 17:17 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Voor en jongen die zijn vwo niet heeft afgemaakt...
I´m back.
pi_151581981
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 17:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Haha, ze denken echt dat de raad van bestuur op moet stappen omdat ze hun eruit hebben laten zetten voordat hun festivalletje gehouden was _O-
Naïeve, domme studenten. Ze weten totaal niet wat hun in de echte wereld te wachten staat :')
Ligt er een beetje aan wat de publieke opinie gaat doen hè, en dan bedoel ik niet de opinie hier op FOK!.
Ik zie elders veel kritische commentaren op de bestuurders en de elite.
I´m back.
pi_151582014
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 17:17 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Overigens wat bedoelt-ie met dat de tegenstelling tussen intellect en gevoel achterhaald is precies?
I´m back.
  zaterdag 11 april 2015 @ 17:28:48 #255
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151582139
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 17:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan wat de publieke opinie gaat doen hè, en dan bedoel ik niet de opinie hier op FOK!.
Ik zie elders veel kritische commentaren op de bestuurders en de elite.
De actievoerders hebben met hun wijze van communiceren en met de manier waarop ze met het pand zijn omgegaan, die publieke opinie niet in hun voordeel geholpen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_151582199
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 17:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De actievoerders hebben met hun wijze van communiceren en met de manier waarop ze met het pand zijn omgegaan, die publieke opinie niet in hun voordeel geholpen.
Ik zie nogal wat mensen kritische noten kraken omtrent deze ontruiming hoor.
I´m back.
  zaterdag 11 april 2015 @ 17:35:43 #257
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_151582359
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 17:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie nogal wat mensen kritische noten kraken omtrent deze ontruiming hoor.
Ik volg het een beetje op twitter, maar de studenten hebben op dit moment niet de massa mee. Behalve dan dat één deel van Nederland graag bloed had willen zien, zijn ook veel anderen kritisch op de slordige manier van actievoeren van de afgelopen dagen.

Mijns inziens ook niet helemaal onterecht. De ontruiming is gebeurd o.g.v een vonnis. Het negeren van een rechterlijke uitspraak wordt in Nederland toch nog als een doodzonde gezien. Gelukkig ook maar.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_151582555
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 17:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik volg het een beetje op twitter, maar de studenten hebben op dit moment niet de massa mee. Behalve dan dat één deel van Nederland graag bloed had willen zien, zijn ook veel anderen kritisch op de slordige manier van actievoeren van de afgelopen dagen.

Mijns inziens ook niet helemaal onterecht. De ontruiming is gebeurd o.g.v een vonnis. Het negeren van een rechterlijke uitspraak wordt in Nederland toch nog als een doodzonde gezien. Gelukkig ook maar.
Ik volg het ook op dat kanaal, maar er zijn ook best veel mensen die kritisch zijn tav ME en mbt hoe de hele ontruiming verliep en het waarom van überhaupt een ontruiming, immers studenten zouden maandag het pand sws verlaten, laat staan de 5 ton schade... en dat van mensen waarvan ik het eigenlijk niet had verwacht.

Overigens er is ook wel terechte kritiek natuurlijk, wat ik hierboven al aangeef, het meeste dat ik bij hashtag Maagdenhuis heb gelezen afgelopen weken was gewoon wmb blaartrekkende nonsense.
Ik vrees dat alles uiteindelijk op een zinloze exercitie zal uitdraaien ook nog eens.
I´m back.
pi_151582649
Het kan toch ook allebei?

Ongeacht wat je van de actievoerders vind spelen er al jaren problemen op de universiteit, problemen die terug zijn te leiden op een wrijving tusse het idee van wat een universiteit zou moeten zijn bij medewerkers en (een deel van de) studenten, en een focus op financieel gewin door het bestuur.

Medewerkers en studenten worden niet gezien als autonome spelers die op zoek zijn naar kennis, maar als radartjes in een kosten/baten analyse die maar vooral in het gareel moeten blijven, geld en publicaties op moeten leveren en vooral niets mogen kosten of invloed mogen hebben op de koers van de universiteit.

Als je als bestuur weet dat deze onvrede heerst, dan is continue repressie en benadrukking van de onwil om naar je personeel te luisteren (het personeel waar het CvB voor in diest is, vergeet dat niet) niet de meest handige aanpak.

Dus ja, je kunt best negatief tegen delen van de actievoerders staan en tegelijkertijd denken dat het CvB niet goed heeft gehandeld :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 11 april 2015 @ 17:49:20 #260
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_151582697
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 17:43 schreef Ryan3 het volgende:
het waarom van überhaupt een ontruiming, immers studenten zouden maandag het pand sws verlaten
Ja, maar dat is dan ook de kern van de zaak. Er was aanvankelijk geen enkele aanleiding voor een ontruiming omdat er afspraken waren tussen de UvA en de actievoerders. Het bleek echter te zijn dat de mensen die "namens de demonstranten" pretendeerden te praten nauwelijks enig gezag hadden binnen de groep krakers, hippies en 26 jarige natuurkunde studenten.

M.a.w: de UvA heeft voor de kat zijn kut lopen te onderhandelen en elke belofte die is gedaan bleek gewoon puur gelul te zijn.

Juist de heren en dames van de vakbond zouden moeten weten dat die manier van actievoeren dodelijk is voor het vertrouwen, het vermijden van conflicten en het behalen van resultaten.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_151582969
Jammer. Ze hadden best een paar goede punten.
pi_151582991
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 17:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dan ook de kern van de zaak. Er was aanvankelijk geen enkele aanleiding voor een ontruiming omdat er afspraken waren tussen de UvA en de actievoerders. Het bleek echter te zijn dat de mensen die "namens de demonstranten" pretendeerden te praten nauwelijks enig gezag hadden binnen de groep krakers, hippies en 26 jarige natuurkunde studenten.

M.a.w: de UvA heeft voor de kat zijn kut lopen te onderhandelen en elke belofte die is gedaan bleek gewoon puur gelul te zijn.

Juist de heren en dames van de vakbond zouden moeten weten dat die manier van actievoeren dodelijk is voor het vertrouwen, het vermijden van conflicten en het behalen van resultaten.
Het is sws allemaal ook niet ideaal gegaan, ook niet toen PowNed langs kwam natuurlijk.
En wat hardcore krakers daar deden...?

26-jarige natuurkunde studenten lol, heb net een herinnering.
Woonde begin jaren 80 in de Zilverberg (bestaat inmiddels niet meer, maar 4-blokken tegenover de Cleyndertweg, Asd-Noord).
27-jarige afgestudeerde natuurkundige (Surinamer) kreeg een psychose op onze afdeling...
Ik kom thuis, bedreigt-ie me met een mes...
I´m back.
pi_151583009
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 18:00 schreef bamibij het volgende:
Jammer. Ze hadden best een paar goede punten.
Jazeker wel.
I´m back.
  zaterdag 11 april 2015 @ 18:02:32 #264
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_151583017
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 17:47 schreef oompaloompa het volgende:
Ongeacht wat je van de actievoerders vind spelen er al jaren problemen op de universiteit, problemen die terug zijn te leiden op een wrijving tusse het idee van wat een universiteit zou moeten zijn bij medewerkers en (een deel van de) studenten, en een focus op financieel gewin door het bestuur.

Medewerkers en studenten worden niet gezien als autonome spelers die op zoek zijn naar kennis, maar als radartjes in een kosten/baten analyse die maar vooral in het gareel moeten blijven, geld en publicaties op moeten leveren en vooral niets mogen kosten of invloed mogen hebben op de koers van de universiteit.
Ja, maar dat lijkt mij dan het probleem van de medewerkers (en een deel van de) studenten. Wellicht hebben zij een wat wereldvreemd beeld van hoe een professionele organisatie in de praktijk werkt?

Toen ik student was viel het mij al op hoe erg de academische wereld beschermd is in vergelijking met bijv commerciële onderzoeksinstituten. Studenten en medewerkers hebben zichzelf aangepraat dat zij "bijzonder" zijn en zonder enige tegenprestatie recht hebben op allerlei voorzieningen en inspraak.

Natuurlijk is het in het belang van een goede bedrijfsvoering dat je luister naar je personeel en naar de mensen voor wie je het doet. Maar dat betekent niet dat het personeel beslag mag leggen op de middelen of zelf op de plek mag gaan zitten van mevrouw de voorzitter. Hadden ze een mooie studie als economie of bestuurskunde gedaan i.p.v Keltische taal en cultuur dan hadden de medewerkers en studenten waarschijnlijk ook begrepen waarom een organisatie niet op die manier werkt.
--
pi_151583228
En het gros van de mensen die economie of bestuurskunde studeert begrijpt de waarde van Keltische taal en cultuur niet.
pi_151583311
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 18:02 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, maar dat lijkt mij dan het probleem van de medewerkers (en een deel van de) studenten. Wellicht hebben zij een wat wereldvreemd beeld van hoe een professionele organisatie in de praktijk werkt?

Toen ik student was viel het mij al op hoe erg de academische wereld beschermd is in vergelijking met bijv commerciële onderzoeksinstituten. Studenten en medewerkers hebben zichzelf aangepraat dat zij "bijzonder" zijn en zonder enige tegenprestatie recht hebben op allerlei voorzieningen en inspraak.

Natuurlijk is het in het belang van een goede bedrijfsvoering dat je luister naar je personeel en naar de mensen voor wie je het doet. Maar dat betekent niet dat het personeel beslag mag leggen op de middelen of zelf op de plek mag gaan zitten van mevrouw de voorzitter. Hadden ze een mooie studie als economie of bestuurskunde gedaan i.p.v Keltische taal en cultuur dan hadden de medewerkers en studenten waarschijnlijk ook begrepen waarom een organisatie niet op die manier werkt.
Nou de vraag is of een universiteit uberhaupt als een bedrijf gezien moet worden en dat is een veel breder politiek punt eigenlijk. Voor een goed functionerende democratie heb je een goed opgeleid volk nodig. Educatie is dus een van de kerntaken van de overheid. De afgelopen decennia is het doel van een universiteit steeds meer verschoven van educatie om kennis naar educatie om geld. Dat is waar het wringt.

Dat is niet omdat de medewerkers niet begrijpen hoe een bedrijf werkt, ze ageren tegen het feit dat de universiteit steeds meer als een bedrijf werkt. Iets dat voor een groot deel door de overheid zo gestuurd wordt, en waar bestuur gewillig in mee gaat.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_151583352
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 18:02 schreef Ryon het volgende:

[..]

Bèta-studenten hebben toch niet veel te duchten en die willen helemaal niet de barricaden op ook. Ja, alleen nu die fusie tussen UvA en VU bèta, maar de gevolgen gelden wrs alleen de docenten, toch?
I´m back.
pi_151583379
quote:
Politie neemt vingerafdrukken

AMSTERDAM -

De politie doet zaterdagmiddag uitgebreid forensisch onderzoek in het Maagdenhuis. Agenten nemen vingerafdrukken en maken foto's van eventuele schade. Ook wordt er samen met mensen van de UvA geïnventariseerd of er spullen zijn verdwenen, aldus een woordvoerster.
Het pand van de Universiteit van Amsterdam (UvA) werd aan het eind van de ochtend ontruimd, nadat protesterende studenten er zes weken hadden gebivakkeerd.
Als het onderzoek klaar is, wordt het Maagdenhuis overgedragen aan de universiteit.
Bron
  zaterdag 11 april 2015 @ 18:16:32 #269
346939 Janneke141
pi_151583420
quote:
Goedzo.
pi_151583431
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 18:12 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nou de vraag is of een universiteit uberhaupt als een bedrijf gezien moet worden en dat is een veel breder politiek punt eigenlijk. Voor een goed functionerende democratie heb je een goed opgeleid volk nodig. Educatie is dus een van de kerntaken van de overheid. De afgelopen decennia is het doel van een universiteit steeds meer verschoven van educatie om kennis naar educatie om geld. Dat is waar het wringt.

Dat is niet omdat de medewerkers niet begrijpen hoe een bedrijf werkt, ze ageren tegen het feit dat de universiteit steeds meer als een bedrijf werkt. Iets dat voor een groot deel door de overheid zo gestuurd wordt, en waar bestuur gewillig in mee gaat.
Je moet zeggen of een universiteit gezien moet worden als een bank die lekker gaat speculeren met haar vastgoed portfolio, vervolgens in de schuld belandt en dan bepaalde maatregelen moet gaan nemen, want dat is wat er echt aan de ahnd is, toch?
I´m back.
pi_151583517
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 18:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goedzo.
Hoezo nou goedzo, ze hebben toch niet een database van iedere bewoner van dit land, zodat ze degene die de schade hebben veroorzaakt een factuurtje kunnen sturen?
En wat als mijn vingerafdruk nu naar bovenkomt, ben ik dan automatisch schuldig aan het veroorzaken van schade? Los nog van het feit dat ik niet in een database voorkom?
I´m back.
pi_151583532
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 18:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je moet zeggen of een universiteit gezien moet worden als een bank die lekker gaat speculeren met haar vastgoed portfolio, vervolgens in de schuld belandt en dan bepaalde maatregelen moet gaan nemen, want dat is wat er echt aan de ahnd is, toch?
Dat is in Amsterdam de druppel geweest volgens mij, maar een groot deel van de klachten en eisen in Amsterdam vind je terug binnen andere universiteiten en zijn symptomen van een groter probleem.

Dus ja in voor het geval Amsterdam hoort die er zeker bij :)
Maar ik hoop dat de algemenere problemen hierdoor meer aandacht krijgen in de politiek.
  zaterdag 11 april 2015 @ 18:21:09 #273
346939 Janneke141
pi_151583553
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 18:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo nou goedzo, ze hebben toch niet een database van iedere bewoner van dit land, zodat ze degene die de schade hebben veroorzaakt een factuurtje kunnen sturen?
En wat als mijn vingerafdruk nu naar bovenkomt, ben ik dan automatisch schuldig aan het veroorzaken van schade? Los nog van het feit dat ik niet in een database voorkom?
De beroepskrakers en figuren die vaker rellen hebben geschopt die zitten wel in de collectie. Wellicht kunnen ze er wat mee, niet geschoten is altijd mis.
pi_151583601
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 18:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De beroepskrakers en figuren die vaker rellen hebben geschopt die zitten wel in de collectie. Wellicht kunnen ze er wat mee, niet geschoten is altijd mis.
Ja, maar denk je dat de vingerafdrukken van beroepskrakers wel in die criminele database staan dan?
I´m back.
  zaterdag 11 april 2015 @ 18:23:50 #275
346939 Janneke141
pi_151583620
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 18:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar denk je dat de vingerafdrukken van beroepskrakers wel in die criminele database staan dan?
Dat zou goed kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')