Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiėle instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.
Crowdfundingplatformen • Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL, vorm: leningen • KapitaalOpMaat (KOM), vanaf 25k eur, vorm: leningen • Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen • CrowdAboutNow (CAN), food, horeca, retail. Vorm: leningen • Kickstarter, daar is een ander topic voor • Horecacrowdfunding geeft leningen uit aan horeca van 30k tot 250k • OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc • Collin Crowdfund, leningen tussen de 50 en 2.5mil, met crowdfundcoach voor bedrijven • Doorgaan.nl, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen • The Dutch Deal, regionaal platform (Z-O Brabant)
Val niet buiten de boot! Er zijn momenteel (2015) meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar en kapitaalopmaat bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo: Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" (voor mails van geldvoorelkaar of kapitaalopmaat) naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving. Afmelden:Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" naar unsubscribe@cfmailserver.nl . Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mislukte projecten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Die heb/had ik ook! M'n 2de nu. HIN komt er dan ook nog aan ja dat zal wel een mooi bedragje worden!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren! RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Bij Kickstarter is er een bedrag waar minimaal gehaald moet worden en daarna kan er extra worden verdient. Bij GvE is het tot 100% en daarna ben je te laat, of het project gaat niet door. Dar is mogelijk de verwarring van de project-starters?
Dat is bij CrowdAboutNow ook. Doelbedrag en een maximum dat twee keer zo hoog is als het doelbedrag.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/quote]
Moet 5790 Talamini Gelato hier ook niet tussen komen te staan?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet 5790 Talamini Gelato hier ook niet tussen komen te staan?
Hmmm, die is nog niet failliet verklaard. Wellicht kunnen ze in aangepaste vorm verder.
Op vrijdag 3 april 2015 14:57 schreef aAks het volgende: Zojuist ontvangen van GVE: U ontvangt deze e-mail omdat u een investering heeft gedaan in project 005790, Talamini Gelato. In mei 2014 is dit project tot stand gekomen. Talamini Gelato is een franchise keten. Het ijs wordt centraal geproduceerd (standplaats Dordrecht) en vanuit daar getransporteerd naar zowel de franchisenemers als ook aan restaurants, andere ijssalons onder private label, supermarkten en ambulante ijsverkopers en diverse bakkerijen. De heer Talamini beheert de standplaats in Dordrecht en heeft hiervoor ijsmakers in dienst die zelfstandig de zaak kunnen draaien.
In maart 2015 ontvingen wij van de heer Talamini het bericht dat hij slachtoffer is geworden van een computerhack, waardoor hij in financiėle problemen is geraakt. Betalingen die hij deed werden door de hackers doorgesluisd naar vreemde rekeningen. Hierdoor liepen ongemerkt de achterstanden bij de diverse schuldeisers van de heer Talamini op. Na dit bericht hebben wij bij de heer Talamini stukken van zowel de bank als de politie opgevraagd waaruit dit zou blijken. Hij gaf aan dat hij dit zou laten opmaken door zijn advocaat. Tot op heden hebben wij deze niet ontvangen.
Deze week kregen we het treurige bericht dat de heer Talamini is overleden.
Momenteel zijn wij in overleg met de accountant en de erven om een inventarisatie te maken van de huidige stand van zaken. Zodra wij hier meer over weten, wordt dit uiteraard aan u kenbaar gemaakt. In afwachting hiervan, bevriezen wij vanaf nu de toekomstige uitbetalingen.
Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.
Gezien de trieste achtergrond van dit verhaal willen wij u verzoeken om geduld te betrachten en verdere berichtgeving af te wachten. Wij danken u voor uw begrip. [..]
Goed om te horen dat Uni-Sell keurig is uitbetaald. Ik heb de tweede leningaanvraag van Uni-Sell in mijn portfolio. 36 maanden, 7 %. Hopelijk verloopt deze hetzelfde.
Lijkt mij een degelijk project. Momenteel even geen budget helaas dus ik hoop dat deze niet gelijk volloopt. Wel een starter maar heeft al veel ervaring in dezelfde branch en heeft eerder eenzelfde winkel gehad. Vraag is echter wel waarom die Kathmandu gestopt is? Te weinig klandizie toch in Deventer?
Vraag is echter wel waarom die Kathmandu gestopt is? Te weinig klandizie toch in Deventer?
de Stentor: ' "Het economisch tij zit niet mee, dat merken we vooral in Deventer. Daarnaast is er de wens van de consument: die koopt liever op het web", zegt Horman.'
de Stentor: ' "Het economisch tij zit niet mee, dat merken we vooral in Deventer. Daarnaast is er de wens van de consument: die koopt liever op het web", zegt Horman.'
Deze aanvrager doet ook een webwinkel.
lening van 50k. overwaarde op woning van 72k. prima dus? Zal snel vollopen denk ik.
Letterlijke tekst: 'De WOZ-waarde bedraagt 204K, met een totale financiering van actueel 132K'
Zal dus WOZ 2015 zijn met peildatum 01-01-2014. Huidige waarde zal iets lager liggen denk ik.
Ach kijk, dat is mij even ontschoten. In ieder geval een redelijke buffer. Nu zegt woz waarde ook niet alles natuurlijk, kan net zo goed een verwaarloosde boel zijn dat huis.
Edit: ik zie het al, het kopje zekerheden had ik nog niet gelezen. Ben nog niet zo bekend met KoM als ik dat met GvE ben.
Ach, dhr Leuhoff stelt geen webwinkel te starten terwijl volgens de stentor dat juist is wat de mensen willen. Winkelen via de webshop. Ik denk dat je daar ook wel wat kansen laat liggen als detaillist zijnde. De beschrijving van KoM stelt ook dat er een webwinkel komt. Beetje tegenstrijdig.
Zie net ook dat er al een bever in Deventer aanwezig is.
De KoM-mails werken nu goed, week getest ofzo. Ook KoM-mail ontvangen? Mail 'kom' naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl en zet fok in de tekst. .
Op vrijdag 10 april 2015 10:57 schreef µ het volgende: De KoM-mails werken nu goed, week getest ofzo. Ook KoM-mail ontvangen? Mail 'kom' naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl en zet fok in de tekst. .
Ik dacht ergens via dit topic begrepen te hebben dat KOM zelf al mails stuurt bij nieuwe projecten? Ik zit er zelf nog niet in dus geen idee of dit klopt..
Voor mij zijn nu Projectnummer 3919 (educatie) en 3777 (cosmetica) afgerond.Allebei 200 ingelegd en rond de 209 uitbetaald gekregen. Eind deze maand dan nog HIN erbij en dan staat de teller alweer op 3. Daarna is het lang wachten en wordt er pas weer een project afgerond halverwege 2016.
Ik dacht ergens via dit topic begrepen te hebben dat KOM zelf al mails stuurt bij nieuwe projecten? Ik zit er zelf nog niet in dus geen idee of dit klopt..
Op vrijdag 10 april 2015 11:24 schreef bleyenburg het volgende: Even over de mail van GvE inzake de verandering in looptijd van de pitch: Wie heeft die wanneer ontvangen? Ik namelijk (nog) niet
Dat is geen mail geweest, maar een bericht op de website van GVE.
Op vrijdag 10 april 2015 11:36 schreef Spaardertje het volgende: Blij om te zien dat ik toentertijd een goede keuze heb gemaakt door mijn investering terug te trekken...
Op vrijdag 10 april 2015 10:57 schreef µ het volgende: De KoM-mails werken nu goed, week getest ofzo. Ook KoM-mail ontvangen? Mail 'kom' naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl en zet fok in de tekst. .
KoM heeft toch ook gewoon een eigen mailnotificatie? Of is die niet snel genoeg?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Met deze drie erbij zijn het iig al acht projecten die in de problemen zijn gekomen. Ik ben heel benieuwd wat er nog van terugkomt. Dat de platforms in staat zijn een project vol te krijgen weten we nu wel. Maar of ze ook in staat zijn resulaten te boeken in probleemsituaties zal nu moeten blijken.
Klopt! Het was dat health paspoort.. Toen ik ging investeren had ik er wel vertrouwen in, maar na een nachtje slapen had ik me bedacht.
Hoe heb je de toezegging ingetrokken? Via een mailtje? Ik kon eerder op de site van GVE daar niets over vinden. Ik begrijp dat ze dit onderwerp liever niet teveel aandacht geven
Op vrijdag 10 april 2015 11:55 schreef Justme7005 het volgende: Met deze drie erbij zijn het iig al acht projecten die in de problemen zijn gekomen. Ik ben heel benieuwd wat er nog van terugkomt. Dat de platforms in staat zijn een project vol te krijgen weten we nu wel. Maar of ze ook in staat zijn resulaten te boeken in probleemsituaties zal nu moeten blijken.
7 van de 8 projecten hadden een classificatie 5; eentje had een 4. Doe uw voordeel met deze informatie...
Inderdaad justme7005. Ik ga het met meer dan gemiddelde belangstelling volgen. Eens kijken of de achterste linie ook capabel is bij GvE. Zoals terecht door jou gesteld: Projecten vol krijgen en geld binnenharken kunnen ze prima. Nu eens zien hoe ze problemen tackelen en met welk resultaat
Op vrijdag 10 april 2015 11:49 schreef Camogli het volgende: 3697 - Health Paspoort ,classificatie 5, 8% 4592 - Grahams Skincare, classificatie 4, 9%
Allebei in betaalproblemen. Net als Talamini.
Iets om toe te voegen in de OP?
Ja, ik zou eigenlijk ook graag een lijstje willen maar tegelijkertijd wil ik het de bedrijven die het betreft ook niet moeilijker maken dan ze het al hebben............
Op vrijdag 10 april 2015 12:06 schreef obligataire het volgende: KoM: Vakantiewoning Franschhoek Financiering vakantiewoning Zuid-Afrika voor pensioenvoorziening. 6% rente
Looptijd: 60 maanden (was eerst 120 maanden!) Reeds 29 investeerders Nog 86 dagen te gaan A Nog ¤ 86.400 doelbedrag ¤ 100.00
Dat is overigens drastisch ingekort zeg. Ze voelde nattigheid
Hoe heb je de toezegging ingetrokken? Via een mailtje? Ik kon eerder op de site van GVE daar niets over vinden. Ik begrijp dat ze dit onderwerp liever niet teveel aandacht geven
Nee, daar is niet over te vinden omdat we ook geen kleine kinderen zijn en dit dus ook niet de bedoeling is. Wie a zegt (meedoen aan een project) moet ook b zeggen (betalen). Of er moet natuurlijk onjuistheden in de informatie hebben gestaan.
Nee, daar is niet over te vinden omdat we ook geen kleine kinderen zijn en dit dus ook niet de bedoeling is. Wie a zegt (meedoen aan een project) moet ook b zeggen (betalen). Of er moet natuurlijk onjuistheden in de informatie hebben gestaan.
Ach, het ligt eraan vind ik. Als een project nog openstaat vind ik dat het moet kunnen om ergens uit te stappen als je opeens je bedenkingen hebt. Projecten lopen toch al in een sneltreintempo vol. Zit het project eenmaal vol dan ben ik het met je eens: opgeven is meedoen, uitgezonderd de onjuistheden inderdaad..
Had gebeld..
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️