abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151329348
quote:
Nee, maar zit het nog steeds serieus te overwegen.
pi_151329434
Zojuist ontvangen van GVE:

quote:
U ontvangt deze e-mail omdat u een investering heeft gedaan in project 005790, Talamini Gelato. In mei 2014 is dit project tot stand gekomen. Talamini Gelato is een franchise keten. Het ijs wordt centraal geproduceerd (standplaats Dordrecht) en vanuit daar getransporteerd naar zowel de franchisenemers als ook aan restaurants, andere ijssalons onder private label, supermarkten en ambulante ijsverkopers en diverse bakkerijen. De heer Talamini beheert de standplaats in Dordrecht en heeft hiervoor ijsmakers in dienst die zelfstandig de zaak kunnen draaien.

In maart 2015 ontvingen wij van de heer Talamini het bericht dat hij slachtoffer is geworden van een computerhack, waardoor hij in financiële problemen is geraakt. Betalingen die hij deed werden door de hackers doorgesluisd naar vreemde rekeningen. Hierdoor liepen ongemerkt de achterstanden bij de diverse schuldeisers van de heer Talamini op. Na dit bericht hebben wij bij de heer Talamini stukken van zowel de bank als de politie opgevraagd waaruit dit zou blijken. Hij gaf aan dat hij dit zou laten opmaken door zijn advocaat. Tot op heden hebben wij deze niet ontvangen.

Deze week kregen we het treurige bericht dat de heer Talamini is overleden.

Momenteel zijn wij in overleg met de accountant en de erven om een inventarisatie te maken van de huidige stand van zaken. Zodra wij hier meer over weten, wordt dit uiteraard aan u kenbaar gemaakt. In afwachting hiervan, bevriezen wij vanaf nu de toekomstige uitbetalingen.

Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Gezien de trieste achtergrond van dit verhaal willen wij u verzoeken om geduld te betrachten en verdere berichtgeving af te wachten. Wij danken u voor uw begrip.
pi_151329443
Collin heeft weer een nieuw project: een verkoper van koffieautomaten. De duizendjes vliegen je weer om je oren ondanks de hoge provisie van 0,85% per jaar (5 jaar, 7,5%, 80.000, verhoogd risico).
pi_151329561
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:15 schreef xzaz het volgende:

[..]

Graydon wordt extern beoordeelt. (?)
Oops, mijn fout. Zie net dat ze wel classificatie 5 geven (zeer speculatief) maar vervolgens staat er wel in het verhaal dat ze meer dan voldoende ruimte over hebben om de boel af te lossen. Dat strookt niet helemaal met elkaar.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:54 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Nee, maar zit het nog steeds serieus te overwegen.
Ik zit er wel al in. Met name omdat de CEO een rc-opleiding heeft gevolgd en ze al een boel orders op de planken hebben klaarliggen.
pi_151330233
Talamini nu ook bij GvE een probleem (HCN had dit al eerder gemeld). Triest verhaal, met ook een curieus deel als het gaat om die hack.
En dat ze terugbetalingen van deze ijsverkoper bevriezen is niet grappig bedoeld.
pi_151330378
Zeker een triest verhaal van Talamini.
Wat het zakelijk deel betreft: Er zal een hoop uit de knoop getrokken moeten worden maar in principe zou zo'n bedrijf door moeten kunnen.

Dat hack verhaal is enigszins dubieus m.i.
Dat roept bij mij de vraag op of een en ander met elkaar te maken zou kunnen hebben.
pi_151330492
Wat mij in de mail van GvE inzake Talamini frappeert is: "....bevriezen wij vanaf nu de toekomstige uitbetalingen".

Ik was in de veronderstelling dat GvE een op een betalingen doorsluisde.
wat valt er dan door hun te bevriezen?
pi_151330584
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:35 schreef bleyenburg het volgende:
Wat mij in de mail van GvE inzake Talamini frappeert is: "....bevriezen wij vanaf nu de toekomstige uitbetalingen".

Ik was in de veronderstelling dat GvE een op een betalingen doorsluisde.
wat valt er dan door hun te bevriezen?
Goed punt. Als er wat binnenkomt is dat toch gewoon verdere aflossing op de lening zou je zeggen.
pi_151330962
Men zou mogen verwachten dat het bedrijf nu niet ineens geliquideerd wordt.

Uit de pitch:

Wat is de globale organisatorische structuur van de onderneming?

Op advies van mijn accountant is in 2013 mijn bedrijf geherstructureerd.

Teneinde de voortgang van het bedrijf te borgen is er een Stichting Administratiekantoor opgericht, hieronder staat een holding en twee werkmaatschappijen, Talamini Gelato B.V. als productie B.V. en Talamini Gelato Franchise B.V. voor de franchise activiteiten.

In de stichting wordt het bestuur gevormd door mijn tweetal adviseurs ( advocaat en een register accountant) en ikzelf.

Ergo: Ik acht de kans aanwezig dat het bedrijf zal voort blijven bestaan.

Anyway, dit is dus één van die momenten waarop GvE zijn bestaansrecht zal moeten bewijzen.
Dat ze sterk zijn in projecten binnenharken en investeerders te enthouiasmeren weten we nu wel.
Eens kijken hoe de "after-sales" in elkaar steekt.
pi_151331199
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:50 schreef bleyenburg het volgende:
Men zou mogen verwachten dat het bedrijf nu niet ineens geliquideerd wordt.

Uit de pitch:

Wat is de globale organisatorische structuur van de onderneming?

Op advies van mijn accountant is in 2013 mijn bedrijf geherstructureerd.

Teneinde de voortgang van het bedrijf te borgen is er een Stichting Administratiekantoor opgericht, hieronder staat een holding en twee werkmaatschappijen, Talamini Gelato B.V. als productie B.V. en Talamini Gelato Franchise B.V. voor de franchise activiteiten.

In de stichting wordt het bestuur gevormd door mijn tweetal adviseurs ( advocaat en een register accountant) en ikzelf.

Ergo: Ik acht de kans aanwezig dat het bedrijf zal voort blijven bestaan.

Anyway, dit is dus één van die momenten waarop GvE zijn bestaansrecht zal moeten bewijzen.
Dat ze sterk zijn in projecten binnenharken en investeerders te enthouiasmeren weten we nu wel.
Eens kijken hoe de "after-sales" in elkaar steekt.
Horeca Crowdfund heeft ook Talamini. Benieuwd ook of ze gelijk optrekken in de afwikkeling.
pi_151331377
Dat zal misschien iets te maken hebben met de overname vanuit Zweden.
De overnamesom zal terugverdiend moeten worden en dus zal er 'veel productie' gemaakt moeten worden?

Edit: dit is een reactie op een eerdere post over de afnemende kwaliteit van de pitches van GVE.

[ Bericht 24% gewijzigd door obligataire op 03-04-2015 16:18:47 ]
Pecunia non olet
pi_151331636
Dat er, na de overname, een verandering in benadering is opgetreden is iets wat ik ook meen te constateren
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:18:18 #238
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_151331761
Nou leuk op een vrijdag voor pasen, 2 wanbetalers, project 3697 en 4592. Deurwaarder op gezet, we gaan het meemaken van hoe en wat. Totaal veries nu dus 151,45 op een geinvesteerd bedrag van 4000 euro. Euh de winsten van 2013 en 2014 verdampt.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_151331818
Niet echt een "Goede Vrijdag" dus....
pi_151331866
En om Tikbalang even op te vrolijken: 5790 is nog geen wanbetaler he....
pi_151331951
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:22 schreef bleyenburg het volgende:
En om Tikbalang even op te vrolijken: 5790 is nog geen wanbetaler he....
3591 dan officieel ook nog niet.
pi_151332100
Ik wist niet van 3697!
Staat ook nog niet in de OP
pi_151332140
Allemaal niet meer terug te vinden op de site, wat voor projecten waren dat?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_151332201
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:39 schreef MSR het volgende:

[..]

Goed punt. Als er wat binnenkomt is dat toch gewoon verdere aflossing op de lening zou je zeggen.
Na aftrek van eventueel te maken incasso kosten.
pi_151332263
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 15:02 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Oops, mijn fout. Zie net dat ze wel classificatie 5 geven (zeer speculatief) maar vervolgens staat er wel in het verhaal dat ze meer dan voldoende ruimte over hebben om de boel af te lossen. Dat strookt niet helemaal met elkaar.

De classificatie 5 geeft GvE aan het project , het verhaal er omheen schrijft de ondernemer zelf.
pi_151332280
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:13 schreef Beagle_W het volgende:
Als je in de vorige K&W geinvesteerd hebt, kan je de projectinfo nog wel zien via de 'mijngeldvoorelkaar' pagina.

Hier de gekopieerde info van destijds (plaatjes ff weggezipt):

[..]

Bedankt voor het plaatsen!
pi_151332337
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:10 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Rating A desondanks een onbekende BKR-score en:

[..]

Onbekende BKR score is goed, dan zijn ze niet bekend bij BKR.
pi_151332540
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Onbekende BKR score is goed, dan zijn ze niet bekend bij BKR.
Ohh, ik dacht dat die dan gewoon niet opgevraagd was :@
  vrijdag 3 april 2015 @ 16:48:48 #249
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_151332690
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:31 schreef CaLeX het volgende:
Allemaal niet meer terug te vinden op de site, wat voor projecten waren dat?
De ene was een health paspoort en de ander een of ander smeerseltje voor vrouwen. 100 en 200 inzitten. Dat health paspoort was bijna klaar, sep15, dat smeerseltje had nog even te gaan.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_151333151
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2015 16:48 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

De ene was een health paspoort en de ander een of ander smeerseltje voor vrouwen. 100 en 200 inzitten. Dat health paspoort was bijna klaar, sep15, dat smeerseltje had nog even te gaan.
balen, ken beide projecten niet.

De helft van die investeringen weg hakt er wel in. Een van de redenen waarom ik me afvraag of het wel slim is met hogere bedragen aan de slag te gaan.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')