abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151535644

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiėle instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL, vorm: leningen
KapitaalOpMaat (KOM), vanaf 25k eur, vorm: leningen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
CrowdAboutNow (CAN), food, horeca, retail. Vorm: leningen
Kickstarter, daar is een ander topic voor
Horecacrowdfunding geeft leningen uit aan horeca van 30k tot 250k
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
Collin Crowdfund, leningen tussen de 50 en 2.5mil, met crowdfundcoach voor bedrijven
Doorgaan.nl, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
The Dutch Deal, regionaal platform (Z-O Brabant)

Val niet buiten de boot!
Er zijn momenteel (2015) meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar en kapitaalopmaat bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" (voor mails van geldvoorelkaar of kapitaalopmaat) naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden:Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" naar unsubscribe@cfmailserver.nl . Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
  donderdag 9 april 2015 @ 23:36:18 #2
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151535746
Project Uni-Sell is klaar *O*

Eur 600,- ingelegd, Eur 632,74 uitbetaald gekregen.
18 maanden, 7%

Over paar weken nr.2 (HIN).
  vrijdag 10 april 2015 @ 07:22:01 #3
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_151538986
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 23:36 schreef leolinedance het volgende:

18 maanden, 7%

Die heb/had ik ook! M'n 2de nu. HIN komt er dan ook nog aan ja dat zal wel een mooi bedragje worden!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_151539490
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:25 schreef Qunix het volgende:

[..]

Bij Kickstarter is er een bedrag waar minimaal gehaald moet worden en daarna kan er extra worden verdient. Bij GvE is het tot 100% en daarna ben je te laat, of het project gaat niet door. Dar is mogelijk de verwarring van de project-starters?
Dat is bij CrowdAboutNow ook. Doelbedrag en een maximum dat twee keer zo hoog is als het doelbedrag.
Schip ahoy!
pi_151539926
Mislukte projecten:
SPOILER
[/quote]

Moet 5790 Talamini Gelato hier ook niet tussen komen te staan?
pi_151540013
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 08:59 schreef didi80 het volgende:
Mislukte projecten:
SPOILER
Moet 5790 Talamini Gelato hier ook niet tussen komen te staan?
Hmmm, die is nog niet failliet verklaard. Wellicht kunnen ze in aangepaste vorm verder.
pi_151540108
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:57 schreef aAks het volgende:
Zojuist ontvangen van GVE:
U ontvangt deze e-mail omdat u een investering heeft gedaan in project 005790, Talamini Gelato. In mei 2014 is dit project tot stand gekomen. Talamini Gelato is een franchise keten. Het ijs wordt centraal geproduceerd (standplaats Dordrecht) en vanuit daar getransporteerd naar zowel de franchisenemers als ook aan restaurants, andere ijssalons onder private label, supermarkten en ambulante ijsverkopers en diverse bakkerijen. De heer Talamini beheert de standplaats in Dordrecht en heeft hiervoor ijsmakers in dienst die zelfstandig de zaak kunnen draaien.

In maart 2015 ontvingen wij van de heer Talamini het bericht dat hij slachtoffer is geworden van een computerhack, waardoor hij in financiėle problemen is geraakt. Betalingen die hij deed werden door de hackers doorgesluisd naar vreemde rekeningen. Hierdoor liepen ongemerkt de achterstanden bij de diverse schuldeisers van de heer Talamini op. Na dit bericht hebben wij bij de heer Talamini stukken van zowel de bank als de politie opgevraagd waaruit dit zou blijken. Hij gaf aan dat hij dit zou laten opmaken door zijn advocaat. Tot op heden hebben wij deze niet ontvangen.

Deze week kregen we het treurige bericht dat de heer Talamini is overleden.

Momenteel zijn wij in overleg met de accountant en de erven om een inventarisatie te maken van de huidige stand van zaken. Zodra wij hier meer over weten, wordt dit uiteraard aan u kenbaar gemaakt. In afwachting hiervan, bevriezen wij vanaf nu de toekomstige uitbetalingen.

Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Gezien de trieste achtergrond van dit verhaal willen wij u verzoeken om geduld te betrachten en verdere berichtgeving af te wachten. Wij danken u voor uw begrip.
[..]

Hierbij extra info die ik terug gezocht heb...
pi_151540477
Aantal aanmeldingen op de FOK!mailserver:
1
2
 132 gve/addrs.txt
   9 kom/addrs.txt
జ్ఞ‌ా
pi_151540687
Luehof-Outdoor, nieuw op KoM. Net in de mail.
జ్ఞ‌ా
pi_151540844
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:09 schreef PvN1 het volgende:

[..]

Hierbij extra info die ik terug gezocht heb...
Zelfmoord!?

Heftig.
pi_151540875
quote:

18 maanden, 7%

Goed om te horen dat Uni-Sell keurig is uitbetaald. Ik heb de tweede leningaanvraag van Uni-Sell in mijn portfolio. 36 maanden, 7 %. Hopelijk verloopt deze hetzelfde.
pi_151541009
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:36 schreef µ het volgende:
Luehof-Outdoor, nieuw op KoM. Net in de mail.
Lijkt mij een degelijk project. Momenteel even geen budget helaas dus ik hoop dat deze niet gelijk volloopt.
Wel een starter maar heeft al veel ervaring in dezelfde branch en heeft eerder eenzelfde winkel gehad.
Vraag is echter wel waarom die Kathmandu gestopt is? Te weinig klandizie toch in Deventer?
pi_151541252
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:50 schreef MSR het volgende:

[..]

Vraag is echter wel waarom die Kathmandu gestopt is? Te weinig klandizie toch in Deventer?
de Stentor: '
"Het economisch tij zit niet mee, dat merken we vooral in Deventer. Daarnaast is er de wens van de consument: die koopt liever op het web", zegt Horman.'

Deze aanvrager doet ook een webwinkel.
pi_151541276
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:00 schreef Camogli het volgende:

[..]

de Stentor: '
"Het economisch tij zit niet mee, dat merken we vooral in Deventer. Daarnaast is er de wens van de consument: die koopt liever op het web", zegt Horman.'

Deze aanvrager doet ook een webwinkel.
lening van 50k. overwaarde op woning van 72k. prima dus? Zal snel vollopen denk ik.
pi_151541537
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:01 schreef NB1908 het volgende:

[..]

lening van 50k. overwaarde op woning van 72k. prima dus? Zal snel vollopen denk ik.
Tja, is die overwaarde van jaren geleden of heeft hij zijn huis afgelopen maand speciaal opnieuw laten taxeren? Kortom, is die overwaarde reeel?
pi_151541645
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:12 schreef MSR het volgende:

[..]

Tja, is die overwaarde van jaren geleden of heeft hij zijn huis afgelopen maand speciaal opnieuw laten taxeren? Kortom, is die overwaarde reeel?
Letterlijke tekst: 'De WOZ-waarde bedraagt 204K, met een totale financiering van actueel 132K'

Zal dus WOZ 2015 zijn met peildatum 01-01-2014. Huidige waarde zal iets lager liggen denk ik.
pi_151542005
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:16 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Letterlijke tekst: 'De WOZ-waarde bedraagt 204K, met een totale financiering van actueel 132K'

Zal dus WOZ 2015 zijn met peildatum 01-01-2014. Huidige waarde zal iets lager liggen denk ik.
Ach kijk, dat is mij even ontschoten. In ieder geval een redelijke buffer. Nu zegt woz waarde ook niet alles natuurlijk, kan net zo goed een verwaarloosde boel zijn dat huis.

Edit: ik zie het al, het kopje zekerheden had ik nog niet gelezen. Ben nog niet zo bekend met KoM als ik dat met GvE ben.
pi_151542402
Ach, dhr Leuhoff stelt geen webwinkel te starten terwijl volgens de stentor dat juist is wat de mensen willen. Winkelen via de webshop. Ik denk dat je daar ook wel wat kansen laat liggen als detaillist zijnde.
De beschrijving van KoM stelt ook dat er een webwinkel komt. Beetje tegenstrijdig.

Zie net ook dat er al een bever in Deventer aanwezig is.
pi_151542416
Ik doe mee met de outdoor meneer uit Deventer van KoM.
De 7,5% is aan de lage kant, maar qua zekerheden prima.
pi_151542899
De KoM-mails werken nu goed, week getest ofzo. Ook KoM-mail ontvangen? Mail 'kom' naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl en zet fok in de tekst. *G*.
జ్ఞ‌ా
pi_151543262
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:57 schreef µ het volgende:
De KoM-mails werken nu goed, week getest ofzo. Ook KoM-mail ontvangen? Mail 'kom' naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl en zet fok in de tekst. *G*.
Ik dacht ergens via dit topic begrepen te hebben dat KOM zelf al mails stuurt bij nieuwe projecten? Ik zit er zelf nog niet in dus geen idee of dit klopt.. ;)
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:15:09 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_151543429
quote:

18 maanden, 7%

Voor mij zijn nu Projectnummer 3919 (educatie) en 3777 (cosmetica) afgerond.Allebei 200 ingelegd en rond de 209 uitbetaald gekregen. Eind deze maand dan nog HIN erbij en dan staat de teller alweer op 3. Daarna is het lang wachten en wordt er pas weer een project afgerond halverwege 2016.
pi_151543653
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:10 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Ik dacht ergens via dit topic begrepen te hebben dat KOM zelf al mails stuurt bij nieuwe projecten? Ik zit er zelf nog niet in dus geen idee of dit klopt.. ;)
Klopt, daar kun je jezelf voor aan- en afmelden.
pi_151543674
bij mij loopt de pruimenpot binnenkort af :)
pi_151543719
Even over de mail van GvE inzake de verandering in looptijd van de pitch:
Wie heeft die wanneer ontvangen?
Ik namelijk (nog) niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')