Een extra dienst terwijl ze je files door spitten zeker?quote:Op vrijdag 10 april 2015 00:00 schreef Terecht het volgende:
[..]
Btw, heb je wel eens gecheckt wie de tijd op je computer regelt? /verkapte TVP
quote:Op donderdag 9 april 2015 22:33 schreef Tingo het volgende:
[..]
Oh - als we zijn weer aan 't 'bitchen' - ik zou 't nog erger vind als 't jou of je sidekick die lesjes geeft over ruimte avonturen en geschiedenis.
quote:Op donderdag 9 april 2015 23:18 schreef jogy het volgende:
En ik neem heul geen wapenstok mee hoor, grote kans dat ik mezelf ermee in het oog sla of zo.
Maakt geen hol uit want dan krijg je alleen dit soort reactiesquote:Op donderdag 9 april 2015 22:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik doe iig nog moeite om dingen uit te zoeken en na te rekenen of te testen. Kunnen we van jou niet zeggen he
quote:Op donderdag 9 april 2015 22:46 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoeveel/testen je doet.Interesseert me ook niet.
Je kan 't niet zeggen nee(or at least you shouldn't know)
Als een raket de atmosfeer verlaat?quote:Op donderdag 9 april 2015 22:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat valt onder niet accepteren. Iets heel anders. Die factoren zijn juist cruciaal, want het verschil tussen raketten die in onze atmosfeer werken en raketten die in "the vast nothingness of space" zouden moeten opereren.
[..]
De tekst erbij, weet niet meer wat het precies was.
[..]
Zeker wel. Maar dat maakt niet dat raketten kunnen werken in een bijna-vacuum en bijna-absoluut nulpunt.
[..]
Nee, dat is een kromme vergelijking. Het is geen "puur toeval", geen "gebrek aan onderlinge relatie".
Hoaxes en drills worden gepland door dezelfde organisatie. Dat maakt dat die combinatie van 6 verdacht is.
Dat er ook drills plaatsvinden op dagen dat er geen "aanslagen" worden "gepleegd" (geënsceneerd dus) is inderdaad niet relevant, want het is geen dobbelspel. Het is niet een ongerelateerde statistische beschouwing.
Het gaat juist om die combinatie. Die combinatie maakt namelijk dat de hulpdiensten allemaal in de startblokken staan (Boston-pun intended). Dat vormt dan ook de backbone van de hoax.
Eens!quote:Op vrijdag 10 april 2015 00:54 schreef Terecht het volgende:
Goede OP jogy. Ik deel voor een groot deel je analyse alleen denk ik dat er uiteindelijk een andere beweegreden achter zit dan een gevoel voor veiligheid willen creëren. Als je naar de ontstaansgeschiedenis van hoaxologie kijkt, dan is 't het resultaat van een lange regressie om de 9/11 complottheorieen te immuniseren voor kritiek, door telkens kritiek op de complottheorie deel uit te laten maken van de complottheorie. Voorbeeld van hoe dat in zijn werk gaat:
Truther: inslaggat Pentagon is te klein!
Debunker: hier heb je een foto van het inslaggat van het Pentagon waarin het vliegtuig past.
Truther: die foto is nep vanwege pixel X, trucage van de Kwade Genius als onderdeel van het complot.
Als je dit proces maar vaak genoeg herhaalt dan raak je op een gegeven moment een limiet: alles wat er bekend is over 9/11 maakt deel uit van het complot. Zo kom je ten slotte bij de bewering dat zelfs de slachtoffers van 9/11 onderdeel zijn van het complot (de enige stap die nog overblijft is te ontkennen dat de Twin Towers uberhaupt hebben bestaan). De consequentie van dit proces is dat de speelruimte voor 'anomaly hunting' enorm wordt uitgebreid, de omvang van het complot wordt immers steeds groter dus zijn er in potentie ook veel meer aanwijzingen te vinden voor het complot. Aangezien anomaly hunting de belangrijkste methode is van truthers om naar bewijzen voor een complot te zoeken, hebben truthers al vrij gauw nadat de vicsimstheorie voor het eerst opdook bij 9/11 dit extreme standpunt doorgetrokken naar vrijwel alle andere complottheorieën nadien. Dit heeft 2 voordelen:
1. Je immuniseert je bij voorbaat voor iedere kritiek. Aangezien alles onderdeel uitmaakt van de hoax is alles nep en dus kun je niet om de oren geslagen worden met bewijsmateriaal dat het tegendeel bewijst: dat is immers domweg trucage.
2. De potentiële speelruimte om te speuren naar anomalieen die het complot blootleggen is veel groter geworden, aangezien de omvang van het complot enorm is uitgedijd. Dat wil zeggen dat de Kwade Genius niet enkele beslissende momenten in een bepaalde gebeurtenis (bijv de aanslag in Boston) heeft geregisseerd (het laten afgaan van een bom), maar alles omtrent die gebeurtenis heeft geregisseerd. Iedere zucht of scheet is door de Kwade Genius geregisseerd. De Kwade Genius is kortom een ware choreograaf die zijn toneelstukjes tot in de meest pietluttige details de zaken loopt te micromanagen (waardoor het voor de goede verstaander meteen helder wordt dat het onnatuurlijk gedrag is wat de deelnemers aan het complot laten zien. Iedere beweging die ze maken, iedere grimas die ze trekken is immers geregisseerd. Zou de Kwade Genius niet beter de dingen op z'n beloop kunnen laten?).
Heerlijk leesvoer, je moet boeken gaan schrijven, een thriller of zo over dat Kwade Genuis (serieus, mooie uitgebreide tekstquote:
Ja, in een forum als dit heb je inderdaad leuke en interessante discussies maar qua diepte heb je hier onvermijdelijk aardig wat kaalslag en uitputtings strijden, omdat er geen toegangseisen zijn qua opinie. Ik prefereer deze manier boven die van sites als cluesforum hoor, geen vergissing mogelijk. Maar echt de diepte in wordt in veel van de bnw discussies lastig. Er komt emotie bij kijken en omstreden opinies wekken nou eenmaal veel emotie op, meestal negatieve. Een stapje terug doen en tot 10 of 1000 tellen zou al wat schelen denk ik.quote:Op donderdag 9 april 2015 21:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zou toch denken dat verdieping plaatsvindt door discussie.. Die uiteraard alleen mogelijk is als je van mening verschilt.
Zelfs voor een korte uitleg schiet het te kort. Je komt niet veel verder dan eerst een warrig verhaal opzetten dat de niet-mechanische eigenschappen temperatuur en druk genegeerd worden, en de ruimte koud is. Na wat doorvragen komt er nog bij dat de raket daardoor geen gas heeft om zich tegen af te zetten, wat niet is hoe raketten werken.quote:Op donderdag 9 april 2015 23:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een korte uitleg heb ik gegeven. Inderdaad geen uitgeschreven thermodynamische verhandeling. Die als ik die zou geven je toch ook niet zal accepteren, dus dat is bij voorbaat zinloos.
Dat is nog steeds diezelfde cirkelredenatie...quote:Het is geen toeval omdat dezelfde organisatie erachter zit. Niet per sé dezelfde personen, wel dezelfde structuur. Zelfde bij de media.
Dat het geen toeval is, kun je afleiden uit het feit dat bij die 6 grote aanslagen die besproken worden, waar dus veel hulpdiensten bij nodig zijn, er geen enkele keer is dat er geen drill wordt gepland en wel een "aanslag" plaatsvindt.
Dat zou natuurlijk wel een goed idee zijn, zowel om jouw dobbelidee (dat dus niet geldt omdat dobbelen puur toeval is en die hoax+drill een relatie kent; organisatie) te volgen, als om een échte oefening te hebben voor die hulpdiensten. Niet van tevoren gewaarschuwd, maar echt on the spot improviseren.
Ben wel benieuwd wat voor zooitje dat zou worden, dat wel.
Welnee man.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:11 schreef El_Matador het volgende:
Zelfs al zou een enthousiaste journalist aan echte waarheidsvinding doen, houdt zijn hoofdredactie hem/haar wel tegen. Zo komt het ook nooit in de publiciteit.
Als dat de zes zijn waar het eerder over ging moet je bij 1 daarvan maar een heeeel klein drill stipje zetten, if anyquote:Op vrijdag 10 april 2015 10:43 schreef jogy het volgende:
Maar toch hé. Als ik als één of andere wetenschapper onderstaande zou zien zou ik me toch achter mijn oren krabben.
De drill / aanslag ratio is inderdaad niet interessant, de aanslag / drill ratio lijkt me wel boeiend. Ook al is het alleen in het beschaafd aandoende westen.
Totaal gefingeerde onzin overigens.
[ afbeelding ]
Is dat als er een drill plaats vindt, of 1 heeft plaatsgevonden in het verleden?quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:43 schreef jogy het volgende:
Maar toch hé. Als ik als één of andere wetenschapper onderstaande zou zien zou ik me toch achter mijn oren krabben.
De drill / aanslag ratio is inderdaad niet interessant, de aanslag / drill ratio lijkt me wel boeiend. Ook al is het alleen in het beschaafd aandoende westen.
[ afbeelding ]
Trouwens nog iets wat zeer relevant is voor dit soort dingen. Er zijn andere mechanismes die er voor zorgen dat er een correlatie ontstaat. Denk maar eens na over het doel van een drill, het beter voorbereid zijn op een toekomstige aanslag. Daarvoor zullen de ontwerpers hiervan hun best doen om het scenario van de drill op een realistische aanslag te laten lijken. De andere kant op heb je ook mogelijke routes, als een terroristische organisatie het schema van de geplande drills te pakken krijgt en hun actie express gelijktijdig plant.quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:43 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie wat je bedoelt wat betreft aanslagen zonder drill want in Afrika en het midden oosten gaan ze helemaal wild, daarom vind ik het westen interessant want daar is dan iets heel raars aan de hand.quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:53 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Als dat de zes zijn waar het eerder over ging moet je bij 1 daarvan maar een heeeel klein drill stipje zetten, if anySowieso is het dan nog steeds selectief kijken, omdat de aanslagen zonder drill er niet in staan.
Dat kan ook wel, maar dat moet je wel kunnen verantwoorden, en vervolgens rekening mee houden.quote:Op vrijdag 10 april 2015 11:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik zie wat je bedoelt wat betreft aanslagen zonder drill want in Afrika en het midden oosten gaan ze helemaal wild, daarom vind ik het westen interessant want daar is dan iets heel raars aan de hand.
Maar het is dus niet zo dat overal altijd een drill is en daarom dus het tegelijkertijd voorkomen van de twee totaal niet boeiend is. Tijdens alle aanslagen was het ook overdag (toch? ) maar dat komt elke dag weer om dezelfde tijd langs, elke keer was er ook zuurstof aanwezig maar dat is ook een constante dus boeiend.
Maar in de statistische wereld is het ongehoord om bepaalde gebeurtenissen onder te verdelen op basis van eigenschappen? Zoals lokatie of in dit geval culturele samenhang? Doe je dan de statistische wetenschap niet een beetje te kort?
Oké, je hebt een legitieme onderbouwing nodig, lijkt me inderdaad logisch. Dank!quote:Op vrijdag 10 april 2015 11:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat kan ook wel, maar dat moet je wel kunnen verantwoorden, en vervolgens rekening mee houden.
En dan hebben we het niet eens over of de drill gerelateerd is aan de aanslag!quote:Op vrijdag 10 april 2015 10:43 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]
Het moet wel een rampenoefening zijn inderdaad. Als ze een BHV opfriscursus gaan gebruiken om hun stelling kracht bij te zetten haak ik afquote:Op vrijdag 10 april 2015 15:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
En dan hebben we het niet eens over of de drill gerelateerd is aan de aanslag!
Een brandweer drill heeft natuurlijk geen fluit te maken met een schietpartij
Ja daarom maar goed er zijn er zoveel, zoals wat ik al aangaf..quote:Op vrijdag 10 april 2015 15:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Het moet wel een rampenoefening zijn inderdaad. Als ze een BHV opfriscursus gaan gebruiken om hun stelling kracht bij te zetten haak ik af.
Zoals ik het lees wordt er gezegd dat bij elke grote westerse aanslag er een oefening was die daar mee te maken had zeg maar. Dus niet dat een BHV nep alarm een kantoorpandje laat ontruimen door Klaas en Marriëtte maar gewoon de overheidsinstanties of andere grote organisaties die een oefening hadden in de buurt van de aanslag. Als dat zo is dan vind ik het heel verdacht in ieder geval en dan maakt het mij niet heel veel uit of bij elke gare autobom in Bagdad er ook een oefening was, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 10 april 2015 16:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja daarom maar goed er zijn er zoveel, zoals wat ik al aangaf..
Ik vraag daarom vaak wat voor oefening of drill betrof het.
Als het idd een oefening was voor een ramp bij een fabriek om de hoek.. tja..
Is het totaal niet relevant, het staat er ook bijna niet bij om wat voor drill het ging!
Toch heb je in het Apollo laten merken dat je zelfs de meest basale kennis van bv lenzen mist, wat al laat zien dat je van wiskunde / natuurkunde weinig begrepen hebt. En dat terwijl je je eigen bevindingen maanden had lopen ophemelen. Een HBO IT'er als ik, die al jaren niets bijzonders met wiskunde heeft gedaan zag binnen een paar seconde al je fouten.quote:Op donderdag 9 april 2015 22:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ik ken je persoonlijke aanvalletjes. Ze werken niet, want beide zijn prima op orde.
Houston, we've got a problemquote:Op vrijdag 10 april 2015 16:17 schreef kipknots het volgende:
[..]
Toch heb je in het Apollo laten merken dat je zelfs de meest basale kennis van bv lenzen mist, wat al laat zien dat je van wiskunde / natuurkunde weinig begrepen hebt. En dat terwijl je je eigen bevindingen maanden had lopen ophemelen. Een HBO IT'er als ik, die al jaren niets bijzonders met wiskunde heeft gedaan zag binnen een paar seconde al je fouten.
Maar goed, op dat soort posts ga je dan niet meer in.
Gast wat je nu opschrijft is juist van toepassing op de disney-8journaal versie.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:03 schreef El_Matador het volgende:
Originele OP van jogy:
Een aanslag? HOAX!
Een vliegtuig neergegaan? HOAX!
Nucleaire wapens? HOAX!
En als bonus; ruimtevaart? HOAX! (Valt niet echt in de rest van het rijtje maar oké)
Bovenstaande ideeën hebben een paar dingen met elkaar gemeen, ze komen allemaal van het hoaxfo.. erh cluesforum af en drie van de vier hebben het bijkomende voordeel dat als deze zaken niet echt voor zouden komen en er dus alleen maar nepslachtoffers vallen er dus geen gevaar is.
In mijn hoofd is de verhoaxing van alles wat er gebeurd een stiekem kussentje om lekker op te kunnen liggen en slapen, is er iets verschrikkelijks gebeurd? Ik geloof dat het een hoax is en dan is het niet zo erg, de illuminati zijn gewoon overgenomen door een verzameling regisseurs, cameramensen, stuntvoorbereiders en een heel leger aan fake slachtoffers en als het een vliegtuig betreft zonder overlevenden, nou oké, nog makkelijker, schep een vliegtuig vol met al dode mensen en laat die neerstorten, als het niet gevonden wordt is het helemaal makkelijk, gewoon nooit iets op laten stijgen, een fake signaal genereren en viola, weinig kosten, groot resultaat.
De pavlov verhoaxing van alles wat er gebeurd lijdt ook af van een eventuele ware toedracht van een situatie, als er dan een samenzwering is geweest volgt een groot deel de 'red herring', een ander deel verspilt hun tijd om die mensen te overtuigen van hun ongelijk en maar een klein deel van de totale capaciteit onderzoekers is dan nog bezig om de rest van de opties te onderzoeken.
Met wat overtuigende posts, gegoochel met cijfers, slim gebruik maken van insinuatie en verdachtmakingen op basis van foto's en veel herhaling komt het al snel overtuigend over en als je eenmaal in de groep zit 'hoor' je ergens bij en doe je er alles aan om erbij te blijven. Dit maakt je overtuigd van je eigen gelijk en dat alles op te lossen is met hoaxologie.
Ik ben al een tijdje bezig om te bedenken hoe ik dit onderwerp nou aan zou moeten snijden (onderzoek gedaan, meningen gelezen en argumentatie over de waarheidsgetrouwheid van het cluesforum en vooral het gebrek ervan) maar uiteindelijk ben ik maar gewoon gaan tikken, werkt meestal het beste en dan komt de rest wel.
En het is niet vreemd om maar ergens te zoeken naar een verklaring, God, Mainsteam media, wetenschap, esoterie of dus hoaxologie. Persoonlijk heb ik het bij de esoterie gedaan en op een gegeven moment had mijn huis af kunnen branden met iedereen er in en had ik er nog vrede mee gehad, en ja dat schept rust en vrede want dood en lijden betekend niets als het bewustzijn maar tijdloos is en zeker als je ook nog eens tot aan je oksels in samenzweringen zit maakt het wel nodig dat je ook nog ergens een lichtpuntje hebt wat geen aanstormende trein is. Dus het is begrijpelijk en beter dan in paniek rondjes rennen op je zolderkamer maar verder doet het weinig en het is ook zo niet handig om al je informatievergaring uit één hoek te halen want als je niet breder blijft werken ben je alleen maar makkelijk te misleiden, zit je daar alles te verhoaxen terwijl eventuele echte klootzakken jouw informatievoorziening al jaren geleden vergiftigd hebben en je onschadelijk hebben gemaakt. Komt er nog bij dat wanneer gematigde conspiracy personen iets proberen te zeggen en uit te leggen dat ze meteen in hetzelfde hokje worden gesmeten als de hoaxologen en dat is zonde.
Dit is geen aanval, geen waarschuwing, geen aankondiging van een nieuwe draconische maatregel of wat dan ook, het zit me gewoon dwars en als me iets dwars zit moet ik het recht leggen anders slaap ik niet lekker.
En als extra bonus de broer van Simon Shack (maker van september clues en admin van het cluesforum) die in een auto rijdt gesponsord door de binladin groep.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |