Dat wat er gebeurt is 99% van de levens van mensen. Die komen niet in de media. En dus ook niet in de geschiedenisboeken. 99% van de mensen pleegt geen aanslagen, moorden, terreur, etc, etc.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Komt die kritische vraag: hoe weet jij dat?
Ten eerste omdat dat geen antwoorden zijn (er ging immers geen vraag aan vooraf). Ten tweede omdat serieuze nieuwsredacties mogelijkheden hebben voor waarheidsvinding waar zelfs de beste BNW'er niet eens bij in de buurt komt. Ten derde omdat iedere serieuze nieuwsredactie juist een moord zou doen voor een scoop op een dergelijke hoax.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zijn zelfbedachte antwoorden taboe, maar uit de MSM overgenomen antwoorden niet?
Tot zover zijn we het eens.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat wat er gebeurt is 99% van de levens van mensen. Die komen niet in de media. En dus ook niet in de geschiedenisboeken. 99% van de mensen pleegt geen aanslagen, moorden, terreur, etc, etc.
Wat er wel in komt zijn naast echte zaken, vooral "gebeurtenissen" waarvan het "officiële verhaal" zoveel vragen oproept en zo slecht op de feiten aansluit dat mensen daar kritisch naar kijken.
Niet alles is nep, maar zeker niet alles is echt.
Was het maar waar. Jij ziet journalisten echt als waarheidsvinders? Na al dat kopieergedrag, niet kritisch nadenken en de overnames van mediabedrijven zodat er nog maar enkele grote spelers zijn die alles controleren?quote:Op donderdag 9 april 2015 20:08 schreef Jigzoz het volgende:
Ten tweede omdat serieuze nieuwsredacties mogelijkheden hebben voor waarheidsvinding waar zelfs de beste BNW'er niet eens bij in de buurt komt. Ten derde omdat iedere serieuze nieuwsredactie juist een moord zou doen voor een scoop op een dergelijke hoax.
Bel een universiteit en leg het ze uit. Als je inderdaad weet waar je het over hebt, dan zien ze ongetwijfeld een verdomd mooi onderzoek in je claims. Zo niet, dan ben ik toch bang dat je gewoon te weinig verstand van zaken hebt om zulke stevige claims hard te kunnen maken.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:09 schreef El_Matador het volgende:
Het zou waanzinnig zijn om te denken dat een man met een baard op een wolk de Aarde in 6 dagen kan scheppen.
En het is verstandig om dat af te wijzen.
Waarom is het dan wel waanzinnig om af te wijzen dat een man met een baard in een grot in Afghanistan 19 moslimpjes met nauwelijks vliegervaring 3 perfecte "aanslagen" kan laten plegen.
Die kronkel snap ik niet; beide zijn gepresenteerde verhaaltjes en bij beide kloppen de logica en fysica niet.
Nou ja, daar gaan we. Nu wordt het een kwestie van paranoia.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Was het maar waar. Jij ziet journalisten echt als waarheidsvinders? Na al dat kopieergedrag, niet kritisch nadenken en de overnames van mediabedrijven zodat er nog maar enkele grote spelers zijn die alles controleren?
Zelfs al zou een enthousiaste journalist aan echte waarheidsvinding doen, houdt zijn hoofdredactie hem/haar wel tegen. Zo komt het ook nooit in de publiciteit.
waarheidsvinding?quote:Op donderdag 9 april 2015 20:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ten eerste omdat dat geen antwoorden zijn (er ging immers geen vraag aan vooraf). Ten tweede omdat serieuze nieuwsredacties mogelijkheden hebben voor waarheidsvinding waar zelfs de beste BNW'er niet eens bij in de buurt komt. Ten derde omdat iedere serieuze nieuwsredactie juist een moord zou doen voor een scoop op een dergelijke hoax.
jaren terug had je belgen die enige regelmaat niews verzonnen en dat vaak in de nederlandse kranten kwamquote:Op donderdag 9 april 2015 20:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Was het maar waar. Jij ziet journalisten echt als waarheidsvinders? Na al dat kopieergedrag, niet kritisch nadenken en de overnames van mediabedrijven zodat er nog maar enkele grote spelers zijn die alles controleren?
Zelfs al zou een enthousiaste journalist aan echte waarheidsvinding doen, houdt zijn hoofdredactie hem/haar wel tegen. Zo komt het ook nooit in de publiciteit.
Universiteiten hangen op fondsen. En publicaties in "serieuze vakbladen" hebben redacties die echt kritische wetenschap niet zullen accepteren. Dan zou je naar een niet-peer-reviewed medium moeten en komt de kritiek dat het niet peer-reviewed is.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bel een universiteit en leg het ze uit. Als je inderdaad weet waar je het over hebt, dan zien ze ongetwijfeld een verdomd mooi onderzoek in je claims. Zo niet, dan ben ik toch bang dat je gewoon te weinig verstand van zaken hebt om zulke stevige claims hard te kunnen maken.
En hoe vind je de realiteit als je alles uit alle media bij voorbaat ontkent?quote:Op donderdag 9 april 2015 20:18 schreef fs180 het volgende:
[..]
de realiteit?
welke definitie van "nieuws" wil je hanteren?
O, wauw. Je ontkent ook wetenschap.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Universiteiten hangen op fondsen. En publicaties in "serieuze vakbladen" hebben redacties die echt kritische wetenschap niet zullen accepteren. Dan zou je naar een niet-peer-reviewed medium moeten en komt de kritiek dat het niet peer-reviewed is.
Dit proces zie je heel duidelijk bij de Global Warming Hoax (de enige waar ik trots van kan zeggen nooit in geloofd te hebben). Er is totaal geen eerlijke balans. Zelfs ex-medewerkers aan eerdere IPCC-rapporten zijn daarom boos geworden. En terecht; een goed klimaatonderzoek kent enorm veel onzekerheden (net als geologie). Als je dan voorspellingen doet die niet uitkomen, en daarvoor voorzichtige conclusies door serieuze wetenschappers misvormd presenteert als ware het zekerheden, dan ben je bezig met fraude.
"Publiceer" een statistiek dat "97% van de wetenschappers [van degenen die gevraagd zijn met 2 simpele zwart-wit-vragen!]" global warming "waarschijnlijk" acht en het volk heeft weer een tooltje om mee te schermen.
Corruptie is een stuk hardnekkiger dan wat de meeste mensen (ikzelf zit ook in dat leerproces en elke dag word ik nog verbaasd hoe vuil het spel is) denken.
Corruptie en fraude zijn ook niet iets van "bananenrepublieken". Juist niet. Daar (hier dus) is de corruptie alleen veel beter zichtbaar. Het Westen is op veel vlakken veel bedrevener in zaken en dat houdt ook corruptie, faking, propaganda, fraude, nepotisme, etc. etc. in.
Paranoia is achtervolgingswaan. Als ik die zou hebben, zou ik niet op internet zitten.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, daar gaan we. Nu wordt het een kwestie van paranoia.
"Ik ontken wetenschap".quote:Op donderdag 9 april 2015 20:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, wauw. Je ontkent ook wetenschap.
Ja, dan ben ik uitgeluld.
want de realiteit bestaat enkel uit "de" media?quote:Op donderdag 9 april 2015 20:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En hoe vind je de realiteit als je alles uit alle media bij voorbaat ontkent?
Welk "stokpaardje" is "bewezen nonsens"?quote:Op donderdag 9 april 2015 20:24 schreef jogy het volgende:
[..]
Mijn punt is in ieder geval dat wanneer èèn stokpaardje van het cluesforum bewezen nonsense is al zijn stokpaardjes in twijfel getrokken moeten worden. Dus wanneer mensen dat forum blind volgen doen ze de gemeenschap van samenzweringstheoristen nog meer schade toe dan mainstream media dat ooit zou kunnen. Een soort Trojaans paard.
Hoax.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Ik ontken wetenschap".
Ik ben zelf wetenschapper.
Jij?!?quote:Op donderdag 9 april 2015 20:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Ik ontken wetenschap".
De argumentatie ga je niet op in dus.
Dus dat was het weer wat betreft de inhoudelijke discussie?quote:
De vraag die jij nu stelt. Dat is een suggestieve vraag.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:21 schreef fs180 het volgende:
[..]
want de realiteit bestaat enkel uit "de" media?
als je nu gewoon zegt wat jij wilt dat ik zeg maak je het een stuk duidelijk ipv dit suggestieve gevraag
vraag dan gewoon wat je wilt weten, laat het anders gewoon....quote:Op donderdag 9 april 2015 20:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De vraag die jij nu stelt. Dat is een suggestieve vraag.
Ok en het iss verhaal komt van het cluesforum . Nou moet ik zeggen dat het op andere social media hetzelfde is als op bnw , mensen nemen niks meer zomaar aan , zeggen het gewoon als ze iets een hoax vinden en hebben wantrouwen tegen msm en autoriteiten .quote:Op donderdag 9 april 2015 20:24 schreef jogy het volgende:
[..]
Mijn punt is in ieder geval dat wanneer èèn stokpaardje van het cluesforum bewezen nonsense is al zijn stokpaardjes in twijfel getrokken moeten worden. Dus wanneer mensen dat forum blind volgen doen ze de gemeenschap van samenzweringstheoristen nog meer schade toe dan mainstream media dat ooit zou kunnen. Een soort Trojaans paard.
Ik begin er langzamerhand sterk van overtuigd te raken dat discussie met BNW'ers per definitie onmogelijk is. Dogma's als 'wij zijn kritisch' terwijl je tegelijkertijd de meest absurde claims keihard verdedigt... Ik geloof niet dat discussie over inhoudelijke BNW-kwesties enige kans van slagen hebben.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dus dat was het weer wat betreft de inhoudelijke discussie?
Dat deed ik: hoe kom je aan je nieuws als je nieuws niet gelooft?quote:Op donderdag 9 april 2015 20:30 schreef fs180 het volgende:
[..]
vraag dan gewoon wat je wilt weten, laat het anders gewoon....
Het begint met het kritisch benaderen van wat de massamedia je vertellen. Precies zoals je zou doen met de dominee, pastoor, imam of scharensliep.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik begin er langzamerhand sterk van overtuigd te raken dat discussie met BNW'ers per definitie onmogelijk is. Dogma's als 'wij zijn kritisch' terwijl je tegelijkertijd de meest absurde claims keihard verdedigt... Ik geloof niet dat discussie over inhoudelijke BNW-kwesties enige kans van slagen hebben.
Ik hoopte eigenlijk dat dit topic meer zou gaan over het hoe en waarom van dergelijke denkwijzen.
En dat zei ik al een paar keer: niets mis met kritische vragen.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het begint met het kritisch benaderen van wat de massamedia je vertellen. Precies zoals je zou doen met de dominee, pastoor, imam of scharensliep.
Als jij simpele feiten als de controle van enkele megabedrijven op de media al ziet als "paranoia", ja, dan wordt het een lastige zaak.
Een betere vraag is: hoe filter je informatie uit massamediabronnen die je op veel vlakken niet kunt vertrouwen?quote:Op donderdag 9 april 2015 20:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat deed ik: hoe kom je aan je nieuws als je nieuws niet gelooft?
ik kijk naar buitenquote:Op donderdag 9 april 2015 20:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat deed ik: hoe kom je aan je nieuws als je nieuws niet gelooft?
alt f4quote:Op donderdag 9 april 2015 20:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een betere vraag is: hoe filter je informatie uit massamediabronnen die je op veel vlakken niet kunt vertrouwen?
Waarom zou dat laatste niet kunnen?quote:Op donderdag 9 april 2015 20:09 schreef El_Matador het volgende:
Het zou waanzinnig zijn om te denken dat een man met een baard op een wolk de Aarde in 6 dagen kan scheppen.
En het is verstandig om dat af te wijzen.
Waarom is het dan wel waanzinnig om af te wijzen dat een man met een baard in een grot in Afghanistan 19 moslimpjes met nauwelijks vliegervaring 3 perfecte "aanslagen" kan laten plegen.
Die kronkel snap ik niet; beide zijn gepresenteerde verhaaltjes en bij beide kloppen de logica en fysica niet.
De media staan niet onder controle van een aantal grote bedrijven?quote:Op donderdag 9 april 2015 20:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dat zei ik al een paar keer: niets mis met kritische vragen.
Dat is nog steeds een heel brede vraag. Want op welke vlakken kan ik ze niet vertrouwen? Ik kan er wel een paar noemen, maar daar ben ik me bewust van. Althans, dat geloof ik graag. En ja, regelmatig betrap ik mezelf op gedachtes als 'kut, dat dacht ik ook'. En ja, dat is verhelderend.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een betere vraag is: hoe filter je informatie uit massamediabronnen die je op veel vlakken niet kunt vertrouwen?
Dus... Meer nieuws dan wat je uit je raam ziet vertrouw je niet?quote:Op donderdag 9 april 2015 20:36 schreef fs180 het volgende:
[..]
ik kijk naar buiten
misschien moet je je vraag iets veranderen als je een duidelijker antwoord wilt..
Nee, dat stromande jij op mij.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom zou dat laatste niet kunnen?
Het is werkelijk weer een vergelijking van lik me reet..
Maar je weet, gods wegen zijn ondoorgrondelijk.. Zoals je zelf eerder betoogde.
Oprechte vraag: weet je wel hoe een serieuze redactie werkt?quote:Op donderdag 9 april 2015 20:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De media staan niet onder controle van een aantal grote bedrijven?
De media zijn kritisch genoeg (en niet alleen voor de bühne) op de machten in de wereld?
De media doen aan echt onderzoek en publiceren niets zomaar en zeker niet gekopieerd van anderen?
Als je de media intrinsiek betrouwbaarheid toedicht, en dat gaat niet over verschillende media (want in handen van dezelfde bedrijven) maar over alle massamedia, hoe kan je dan ooit "kritische vragen" stellen?
Daar ben je zelf toch ook redelijk selectief in?quote:Op donderdag 9 april 2015 20:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Ik ontken wetenschap".
De argumentatie ga je niet op in dus.
is dat wat je wilt horen? je schijnt er mee te zittenquote:Op donderdag 9 april 2015 20:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus... Meer nieuws dan wat je uit je raam ziet vertrouw je niet?
Nu draai je het om. Als je gelooft dat het allemaal niet waar is, dan is het echt niet beter gesteld met je kritisch denken. Integendeel.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat stromande jij op mij.
Je zit hier nu al zolang en je hebt het 9/11-topic in detail kunnen volgen. 9/11 is ook wel echt het entry point voor de meesten geweest; het is zo overduidelijk niet kloppend, dat verhaaltje. Als je dat nog steeds aanhangt of verdedigt, vrees ik dat het met kritisch denken niet zo best is.
Het is een proces. Als het begint met 9/11, zogenaamd de ergste terroristische daad sinds WOII, en daarin kan je ze al niet vertrouwen, dan neemt het wantrouwen bij mensen die kritisch willen en kunnen nadenken wel toe of niet?quote:Op donderdag 9 april 2015 20:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is nog steeds een heel brede vraag. Want op welke vlakken kan ik ze niet vertrouwen? Ik kan er wel een paar noemen, maar daar ben ik me bewust van. Althans, dat geloof ik graag. En ja, regelmatig betrap ik mezelf op gedachtes als 'kut, dat dacht ik ook'. En ja, dat is verhelderend.
weet jij wel hoe god werkt?quote:Op donderdag 9 april 2015 20:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oprechte vraag: weet je wel hoe een serieuze redactie werkt?
Mwoah, ik was wel benieuwd ja. Maar bedankt voor je antwoord.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:41 schreef fs180 het volgende:
[..]
is dat wat je wilt horen? je schijnt er mee te zitten
Sja, niemand hier beweert dan ook dat "het" allemaal niet waar is.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nu draai je het om. Als je gelooft dat het allemaal niet waar is, dan is het echt niet beter gesteld met je kritisch denken. Integendeel.
Het startpunt deel ik niet.quote:Op donderdag 9 april 2015 20:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is een proces. Als het begint met 9/11, zogenaamd de ergste terroristische daad sinds WOII, en daarin kan je ze al niet vertrouwen, dan neemt het wantrouwen bij mensen die kritisch willen en kunnen nadenken wel toe of niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |