abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151525673
Originele OP van jogy:

Een aanslag? HOAX!
Een vliegtuig neergegaan? HOAX!
Nucleaire wapens? HOAX!
En als bonus; ruimtevaart? HOAX! (Valt niet echt in de rest van het rijtje maar oké)

Bovenstaande ideeën hebben een paar dingen met elkaar gemeen, ze komen allemaal van het hoaxfo.. erh cluesforum af en drie van de vier hebben het bijkomende voordeel dat als deze zaken niet echt voor zouden komen en er dus alleen maar nepslachtoffers vallen er dus geen gevaar is.

In mijn hoofd is de verhoaxing van alles wat er gebeurd een stiekem kussentje om lekker op te kunnen liggen en slapen, is er iets verschrikkelijks gebeurd? Ik geloof dat het een hoax is en dan is het niet zo erg, de illuminati zijn gewoon overgenomen door een verzameling regisseurs, cameramensen, stuntvoorbereiders en een heel leger aan fake slachtoffers en als het een vliegtuig betreft zonder overlevenden, nou oké, nog makkelijker, schep een vliegtuig vol met al dode mensen en laat die neerstorten, als het niet gevonden wordt is het helemaal makkelijk, gewoon nooit iets op laten stijgen, een fake signaal genereren en viola, weinig kosten, groot resultaat.

De pavlov verhoaxing van alles wat er gebeurd lijdt ook af van een eventuele ware toedracht van een situatie, als er dan een samenzwering is geweest volgt een groot deel de 'red herring', een ander deel verspilt hun tijd om die mensen te overtuigen van hun ongelijk en maar een klein deel van de totale capaciteit onderzoekers is dan nog bezig om de rest van de opties te onderzoeken.

Met wat overtuigende posts, gegoochel met cijfers, slim gebruik maken van insinuatie en verdachtmakingen op basis van foto's en veel herhaling komt het al snel overtuigend over en als je eenmaal in de groep zit 'hoor' je ergens bij en doe je er alles aan om erbij te blijven. Dit maakt je overtuigd van je eigen gelijk en dat alles op te lossen is met hoaxologie.

Ik ben al een tijdje bezig om te bedenken hoe ik dit onderwerp nou aan zou moeten snijden (onderzoek gedaan, meningen gelezen en argumentatie over de waarheidsgetrouwheid van het cluesforum en vooral het gebrek ervan) maar uiteindelijk ben ik maar gewoon gaan tikken, werkt meestal het beste en dan komt de rest wel.

En het is niet vreemd om maar ergens te zoeken naar een verklaring, God, Mainsteam media, wetenschap, esoterie of dus hoaxologie. Persoonlijk heb ik het bij de esoterie gedaan en op een gegeven moment had mijn huis af kunnen branden met iedereen er in en had ik er nog vrede mee gehad, en ja dat schept rust en vrede want dood en lijden betekend niets als het bewustzijn maar tijdloos is en zeker als je ook nog eens tot aan je oksels in samenzweringen zit maakt het wel nodig dat je ook nog ergens een lichtpuntje hebt wat geen aanstormende trein is. Dus het is begrijpelijk en beter dan in paniek rondjes rennen op je zolderkamer maar verder doet het weinig en het is ook zo niet handig om al je informatievergaring uit één hoek te halen want als je niet breder blijft werken ben je alleen maar makkelijk te misleiden, zit je daar alles te verhoaxen terwijl eventuele echte klootzakken jouw informatievoorziening al jaren geleden vergiftigd hebben en je onschadelijk hebben gemaakt. Komt er nog bij dat wanneer gematigde conspiracy personen iets proberen te zeggen en uit te leggen dat ze meteen in hetzelfde hokje worden gesmeten als de hoaxologen en dat is zonde.

Dit is geen aanval, geen waarschuwing, geen aankondiging van een nieuwe draconische maatregel of wat dan ook, het zit me gewoon dwars en als me iets dwars zit moet ik het recht leggen anders slaap ik niet lekker.

En als extra bonus de broer van Simon Shack (maker van september clues en admin van het cluesforum) die in een auto rijdt gesponsord door de binladin groep.

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_151525752
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zeker.
Vandaar dat ik ze even op een hoop gooide.
pi_151525832
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Komt die kritische vraag: hoe weet jij dat?
Dat wat er gebeurt is 99% van de levens van mensen. Die komen niet in de media. En dus ook niet in de geschiedenisboeken. 99% van de mensen pleegt geen aanslagen, moorden, terreur, etc, etc.

Wat er wel in komt zijn naast echte zaken, vooral "gebeurtenissen" waarvan het "officiële verhaal" zoveel vragen oproept en zo slecht op de feiten aansluit dat mensen daar kritisch naar kijken.

Niet alles is nep, maar zeker niet alles is echt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_151525917
quote:
15s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom zijn zelfbedachte antwoorden taboe, maar uit de MSM overgenomen antwoorden niet? :?
Ten eerste omdat dat geen antwoorden zijn (er ging immers geen vraag aan vooraf). Ten tweede omdat serieuze nieuwsredacties mogelijkheden hebben voor waarheidsvinding waar zelfs de beste BNW'er niet eens bij in de buurt komt. Ten derde omdat iedere serieuze nieuwsredactie juist een moord zou doen voor een scoop op een dergelijke hoax.
pi_151525929
Het zou waanzinnig zijn om te denken dat een man met een baard op een wolk de Aarde in 6 dagen kan scheppen.

En het is verstandig om dat af te wijzen.

Waarom is het dan wel waanzinnig om af te wijzen dat een man met een baard in een grot in Afghanistan 19 moslimpjes met nauwelijks vliegervaring 3 perfecte "aanslagen" kan laten plegen.

Die kronkel snap ik niet; beide zijn gepresenteerde verhaaltjes en bij beide kloppen de logica en fysica niet.

pi_151525949
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat wat er gebeurt is 99% van de levens van mensen. Die komen niet in de media. En dus ook niet in de geschiedenisboeken. 99% van de mensen pleegt geen aanslagen, moorden, terreur, etc, etc.

Wat er wel in komt zijn naast echte zaken, vooral "gebeurtenissen" waarvan het "officiële verhaal" zoveel vragen oproept en zo slecht op de feiten aansluit dat mensen daar kritisch naar kijken.

Niet alles is nep, maar zeker niet alles is echt.
Tot zover zijn we het eens.
pi_151526003
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:08 schreef Jigzoz het volgende:
Ten tweede omdat serieuze nieuwsredacties mogelijkheden hebben voor waarheidsvinding waar zelfs de beste BNW'er niet eens bij in de buurt komt. Ten derde omdat iedere serieuze nieuwsredactie juist een moord zou doen voor een scoop op een dergelijke hoax.
Was het maar waar. Jij ziet journalisten echt als waarheidsvinders? Na al dat kopieergedrag, niet kritisch nadenken en de overnames van mediabedrijven zodat er nog maar enkele grote spelers zijn die alles controleren?

Zelfs al zou een enthousiaste journalist aan echte waarheidsvinding doen, houdt zijn hoofdredactie hem/haar wel tegen. Zo komt het ook nooit in de publiciteit.

pi_151526036
quote:
12s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:09 schreef El_Matador het volgende:
Het zou waanzinnig zijn om te denken dat een man met een baard op een wolk de Aarde in 6 dagen kan scheppen.

Waarom is het dan wel waanzinnig om af te wijzen dat een man met een baard in een grot in Afghanistan 19 moslimpjes met nauwelijks vliegervaring 3 perfecte "aanslagen" kan laten plegen.

Die kronkel snap ik niet; beide zijn gepresenteerde verhaaltjes en bij beide kloppen de logica en fysica niet.
Bel een universiteit en leg het ze uit. Als je inderdaad weet waar je het over hebt, dan zien ze ongetwijfeld een verdomd mooi onderzoek in je claims. Zo niet, dan ben ik toch bang dat je gewoon te weinig verstand van zaken hebt om zulke stevige claims hard te kunnen maken.
pi_151526071
quote:
11s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Was het maar waar. Jij ziet journalisten echt als waarheidsvinders? Na al dat kopieergedrag, niet kritisch nadenken en de overnames van mediabedrijven zodat er nog maar enkele grote spelers zijn die alles controleren?

Zelfs al zou een enthousiaste journalist aan echte waarheidsvinding doen, houdt zijn hoofdredactie hem/haar wel tegen. Zo komt het ook nooit in de publiciteit.
Nou ja, daar gaan we. Nu wordt het een kwestie van paranoia.
  donderdag 9 april 2015 @ 20:15:39 #10
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_151526197
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ten eerste omdat dat geen antwoorden zijn (er ging immers geen vraag aan vooraf). Ten tweede omdat serieuze nieuwsredacties mogelijkheden hebben voor waarheidsvinding waar zelfs de beste BNW'er niet eens bij in de buurt komt. Ten derde omdat iedere serieuze nieuwsredactie juist een moord zou doen voor een scoop op een dergelijke hoax.
waarheidsvinding?

AP zei het tochhhh?
pi_151526247
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:15 schreef fs180 het volgende:

[..]

waarheidsvinding?

AP zei het tochhhh?
En waar haal jij je nieuws vandaan?
  donderdag 9 april 2015 @ 20:17:43 #12
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_151526275
quote:
11s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

jaren terug had je belgen die enige regelmaat niews verzonnen en dat vaak in de nederlandse kranten kwam

zelfs fok is een keer in het nieuws geweest omdat de waarheidsvinders van de telekut hun werk zo goed deden
pi_151526294
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Bel een universiteit en leg het ze uit. Als je inderdaad weet waar je het over hebt, dan zien ze ongetwijfeld een verdomd mooi onderzoek in je claims. Zo niet, dan ben ik toch bang dat je gewoon te weinig verstand van zaken hebt om zulke stevige claims hard te kunnen maken.
Universiteiten hangen op fondsen. En publicaties in "serieuze vakbladen" hebben redacties die echt kritische wetenschap niet zullen accepteren. Dan zou je naar een niet-peer-reviewed medium moeten en komt de kritiek dat het niet peer-reviewed is.

Dit proces zie je heel duidelijk bij de Global Warming Hoax (de enige waar ik trots van kan zeggen nooit in geloofd te hebben). Er is totaal geen eerlijke balans. Zelfs ex-medewerkers aan eerdere IPCC-rapporten zijn daarom boos geworden. En terecht; een goed klimaatonderzoek kent enorm veel onzekerheden (net als geologie). Als je dan voorspellingen doet die niet uitkomen, en daarvoor voorzichtige conclusies door serieuze wetenschappers misvormd presenteert als ware het zekerheden, dan ben je bezig met fraude.

"Publiceer" een statistiek dat "97% van de wetenschappers [van degenen die gevraagd zijn met 2 simpele zwart-wit-vragen!]" global warming "waarschijnlijk" acht en het volk heeft weer een tooltje om mee te schermen.

Corruptie is een stuk hardnekkiger dan wat de meeste mensen (ikzelf zit ook in dat leerproces en elke dag word ik nog verbaasd hoe vuil het spel is) denken.

Corruptie en fraude zijn ook niet iets van "bananenrepublieken". Juist niet. Daar (hier dus :P ) is de corruptie alleen veel beter zichtbaar. Het Westen is op veel vlakken veel bedrevener in zaken en dat houdt ook corruptie, faking, propaganda, fraude, nepotisme, etc. etc. in.

donderdag 9 april 2015 @ 20:18:18 #14
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_151526295
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En waar haal jij je nieuws vandaan?
de realiteit?

welke definitie van "nieuws" wil je hanteren?
pi_151526345
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:18 schreef fs180 het volgende:

[..]

de realiteit?

welke definitie van "nieuws" wil je hanteren?
En hoe vind je de realiteit als je alles uit alle media bij voorbaat ontkent?
pi_151526387
quote:
12s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Universiteiten hangen op fondsen. En publicaties in "serieuze vakbladen" hebben redacties die echt kritische wetenschap niet zullen accepteren. Dan zou je naar een niet-peer-reviewed medium moeten en komt de kritiek dat het niet peer-reviewed is.

Dit proces zie je heel duidelijk bij de Global Warming Hoax (de enige waar ik trots van kan zeggen nooit in geloofd te hebben). Er is totaal geen eerlijke balans. Zelfs ex-medewerkers aan eerdere IPCC-rapporten zijn daarom boos geworden. En terecht; een goed klimaatonderzoek kent enorm veel onzekerheden (net als geologie). Als je dan voorspellingen doet die niet uitkomen, en daarvoor voorzichtige conclusies door serieuze wetenschappers misvormd presenteert als ware het zekerheden, dan ben je bezig met fraude.

"Publiceer" een statistiek dat "97% van de wetenschappers [van degenen die gevraagd zijn met 2 simpele zwart-wit-vragen!]" global warming "waarschijnlijk" acht en het volk heeft weer een tooltje om mee te schermen.

Corruptie is een stuk hardnekkiger dan wat de meeste mensen (ikzelf zit ook in dat leerproces en elke dag word ik nog verbaasd hoe vuil het spel is) denken.

Corruptie en fraude zijn ook niet iets van "bananenrepublieken". Juist niet. Daar (hier dus :P ) is de corruptie alleen veel beter zichtbaar. Het Westen is op veel vlakken veel bedrevener in zaken en dat houdt ook corruptie, faking, propaganda, fraude, nepotisme, etc. etc. in.
O, wauw. Je ontkent ook wetenschap.

Ja, dan ben ik uitgeluld.
pi_151526396
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, daar gaan we. Nu wordt het een kwestie van paranoia.
Paranoia is achtervolgingswaan. Als ik die zou hebben, zou ik niet op internet zitten.

Het zijn gewoon feiten; hoe kleiner je de groep maakt die je moet controleren, hoe makkelijker de controle. Het is gewoon een feit dat verreweg de meest media in handen zijn van enkele enorme bedrijven. Die bedrijven hebben dan vaak media die zogenaamd op bepaalde vlakken tegengestelde dingen zeggen. Dat geeft een schijn van kritisch of verschillende gezichtspunten.

Maar als je de waarheid op verschillende manieren verdraait en die manieren allemaal presenteert, blijft de echte waarheid verborgen.

pi_151526413
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, wauw. Je ontkent ook wetenschap.

Ja, dan ben ik uitgeluld.
"Ik ontken wetenschap". :')

Ik ben zelf wetenschapper. :')

De argumentatie ga je niet op in dus. -O-

donderdag 9 april 2015 @ 20:21:57 #19
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_151526416
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En hoe vind je de realiteit als je alles uit alle media bij voorbaat ontkent?
want de realiteit bestaat enkel uit "de" media?

als je nu gewoon zegt wat jij wilt dat ik zeg maak je het een stuk duidelijk ipv dit suggestieve gevraag
pi_151526594
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:24 schreef jogy het volgende:

[..]

Mijn punt is in ieder geval dat wanneer èèn stokpaardje van het cluesforum bewezen nonsense is al zijn stokpaardjes in twijfel getrokken moeten worden. Dus wanneer mensen dat forum blind volgen doen ze de gemeenschap van samenzweringstheoristen nog meer schade toe dan mainstream media dat ooit zou kunnen. Een soort Trojaans paard.
Welk "stokpaardje" is "bewezen nonsens"?

En dat is natuurlijk niet waar. Als er op FOK! in een topic onzin wordt beweerd, maakt dat niet dat heel FOK! ineens alleen maar onzin bevat.

donderdag 9 april 2015 @ 20:27:51 #21
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_151526665
fok bevat voornamelijk onzin, dat wel
pi_151526714
quote:
18s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoax.
pi_151526740
quote:

[..]

Jij?!?
pi_151526746
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoax.
Dus dat was het weer wat betreft de inhoudelijke discussie?

pi_151526752
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:21 schreef fs180 het volgende:

[..]

want de realiteit bestaat enkel uit "de" media?

als je nu gewoon zegt wat jij wilt dat ik zeg maak je het een stuk duidelijk ipv dit suggestieve gevraag
De vraag die jij nu stelt. Dat is een suggestieve vraag.
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 20:29:50 #26
249559 crew  Lavenderr
pi_151526760
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoax.
*wappert met een valse vlag w/
  donderdag 9 april 2015 @ 20:30:30 #27
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_151526788
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De vraag die jij nu stelt. Dat is een suggestieve vraag.
vraag dan gewoon wat je wilt weten, laat het anders gewoon....
  donderdag 9 april 2015 @ 20:31:27 #28
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_151526817
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:24 schreef jogy het volgende:

[..]

Mijn punt is in ieder geval dat wanneer èèn stokpaardje van het cluesforum bewezen nonsense is al zijn stokpaardjes in twijfel getrokken moeten worden. Dus wanneer mensen dat forum blind volgen doen ze de gemeenschap van samenzweringstheoristen nog meer schade toe dan mainstream media dat ooit zou kunnen. Een soort Trojaans paard.
Ok en het iss verhaal komt van het cluesforum . Nou moet ik zeggen dat het op andere social media hetzelfde is als op bnw , mensen nemen niks meer zomaar aan , zeggen het gewoon als ze iets een hoax vinden en hebben wantrouwen tegen msm en autoriteiten .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 9 april 2015 @ 20:32:03 #29
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_151526844
Gelinked.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_151526908
quote:
15s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus dat was het weer wat betreft de inhoudelijke discussie?
Ik begin er langzamerhand sterk van overtuigd te raken dat discussie met BNW'ers per definitie onmogelijk is. Dogma's als 'wij zijn kritisch' terwijl je tegelijkertijd de meest absurde claims keihard verdedigt... Ik geloof niet dat discussie over inhoudelijke BNW-kwesties enige kans van slagen hebben.

Ik hoopte eigenlijk dat dit topic meer zou gaan over het hoe en waarom van dergelijke denkwijzen.
pi_151526949
quote:
18s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:30 schreef fs180 het volgende:

[..]

vraag dan gewoon wat je wilt weten, laat het anders gewoon....
Dat deed ik: hoe kom je aan je nieuws als je nieuws niet gelooft?
pi_151526994
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik begin er langzamerhand sterk van overtuigd te raken dat discussie met BNW'ers per definitie onmogelijk is. Dogma's als 'wij zijn kritisch' terwijl je tegelijkertijd de meest absurde claims keihard verdedigt... Ik geloof niet dat discussie over inhoudelijke BNW-kwesties enige kans van slagen hebben.

Ik hoopte eigenlijk dat dit topic meer zou gaan over het hoe en waarom van dergelijke denkwijzen.
Het begint met het kritisch benaderen van wat de massamedia je vertellen. Precies zoals je zou doen met de dominee, pastoor, imam of scharensliep.

Als jij simpele feiten als de controle van enkele megabedrijven op de media al ziet als "paranoia", ja, dan wordt het een lastige zaak. -O-

pi_151527041
quote:
15s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het begint met het kritisch benaderen van wat de massamedia je vertellen. Precies zoals je zou doen met de dominee, pastoor, imam of scharensliep.

Als jij simpele feiten als de controle van enkele megabedrijven op de media al ziet als "paranoia", ja, dan wordt het een lastige zaak. -O-
En dat zei ik al een paar keer: niets mis met kritische vragen.
pi_151527042
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Een betere vraag is: hoe filter je informatie uit massamediabronnen die je op veel vlakken niet kunt vertrouwen?

donderdag 9 april 2015 @ 20:36:25 #35
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_151527061
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

ik kijk naar buiten

misschien moet je je vraag iets veranderen als je een duidelijker antwoord wilt..
  donderdag 9 april 2015 @ 20:37:03 #36
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_151527090
quote:
12s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een betere vraag is: hoe filter je informatie uit massamediabronnen die je op veel vlakken niet kunt vertrouwen?
alt f4
pi_151527094
quote:
12s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:09 schreef El_Matador het volgende:

Waarom zou dat laatste niet kunnen?
Het is werkelijk weer een vergelijking van lik me reet..
Maar je weet, gods wegen zijn ondoorgrondelijk.. Zoals je zelf eerder betoogde.
pi_151527144
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En dat zei ik al een paar keer: niets mis met kritische vragen.
De media staan niet onder controle van een aantal grote bedrijven?
De media zijn kritisch genoeg (en niet alleen voor de bühne) op de machten in de wereld?
De media doen aan echt onderzoek en publiceren niets zomaar en zeker niet gekopieerd van anderen?

Als je de media intrinsiek betrouwbaarheid toedicht, en dat gaat niet over verschillende media (want in handen van dezelfde bedrijven) maar over alle massamedia, hoe kan je dan ooit "kritische vragen" stellen?

pi_151527156
quote:
12s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is nog steeds een heel brede vraag. Want op welke vlakken kan ik ze niet vertrouwen? Ik kan er wel een paar noemen, maar daar ben ik me bewust van. Althans, dat geloof ik graag. En ja, regelmatig betrap ik mezelf op gedachtes als 'kut, dat dacht ik ook'. En ja, dat is verhelderend.
pi_151527193
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:36 schreef fs180 het volgende:

[..]

ik kijk naar buiten

misschien moet je je vraag iets veranderen als je een duidelijker antwoord wilt..
Dus... Meer nieuws dan wat je uit je raam ziet vertrouw je niet?
pi_151527224
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waarom zou dat laatste niet kunnen?
Het is werkelijk weer een vergelijking van lik me reet..
Maar je weet, gods wegen zijn ondoorgrondelijk.. Zoals je zelf eerder betoogde.
Nee, dat stromande jij op mij.

Je zit hier nu al zolang en je hebt het 9/11-topic in detail kunnen volgen. 9/11 is ook wel echt het entry point voor de meesten geweest; het is zo overduidelijk niet kloppend, dat verhaaltje. Als je dat nog steeds aanhangt of verdedigt, vrees ik dat het met kritisch denken niet zo best is.

pi_151527241
quote:
12s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De media staan niet onder controle van een aantal grote bedrijven?
De media zijn kritisch genoeg (en niet alleen voor de bühne) op de machten in de wereld?
De media doen aan echt onderzoek en publiceren niets zomaar en zeker niet gekopieerd van anderen?

Als je de media intrinsiek betrouwbaarheid toedicht, en dat gaat niet over verschillende media (want in handen van dezelfde bedrijven) maar over alle massamedia, hoe kan je dan ooit "kritische vragen" stellen?
Oprechte vraag: weet je wel hoe een serieuze redactie werkt?
pi_151527254
quote:

[..]

Daar ben je zelf toch ook redelijk selectief in?
en ja, zodra het je uitkomt deugt de wetenschap ook niet, zie ik.
  donderdag 9 april 2015 @ 20:41:26 #44
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_151527318
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus... Meer nieuws dan wat je uit je raam ziet vertrouw je niet?
is dat wat je wilt horen? je schijnt er mee te zitten
pi_151527321
quote:
12s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dat stromande jij op mij.

Je zit hier nu al zolang en je hebt het 9/11-topic in detail kunnen volgen. 9/11 is ook wel echt het entry point voor de meesten geweest; het is zo overduidelijk niet kloppend, dat verhaaltje. Als je dat nog steeds aanhangt of verdedigt, vrees ik dat het met kritisch denken niet zo best is.
Nu draai je het om. Als je gelooft dat het allemaal niet waar is, dan is het echt niet beter gesteld met je kritisch denken. Integendeel.
pi_151527326
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is nog steeds een heel brede vraag. Want op welke vlakken kan ik ze niet vertrouwen? Ik kan er wel een paar noemen, maar daar ben ik me bewust van. Althans, dat geloof ik graag. En ja, regelmatig betrap ik mezelf op gedachtes als 'kut, dat dacht ik ook'. En ja, dat is verhelderend.
Het is een proces. Als het begint met 9/11, zogenaamd de ergste terroristische daad sinds WOII, en daarin kan je ze al niet vertrouwen, dan neemt het wantrouwen bij mensen die kritisch willen en kunnen nadenken wel toe of niet?

Daarom ook; als een dominee jou vertelt hoe "de wereld in elkaar zit", en jij ziet daar enorme gaten in op het vlak van zeg de Schepping, hoe serieus kan je claims over andere zaken dan nemen?

donderdag 9 april 2015 @ 20:42:00 #47
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_151527351
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oprechte vraag: weet je wel hoe een serieuze redactie werkt?
weet jij wel hoe god werkt?
pi_151527354
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:41 schreef fs180 het volgende:

[..]

is dat wat je wilt horen? je schijnt er mee te zitten
Mwoah, ik was wel benieuwd ja. Maar bedankt voor je antwoord.
pi_151527362
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nu draai je het om. Als je gelooft dat het allemaal niet waar is, dan is het echt niet beter gesteld met je kritisch denken. Integendeel.
Sja, niemand hier beweert dan ook dat "het" allemaal niet waar is.

pi_151527388
quote:
12s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is een proces. Als het begint met 9/11, zogenaamd de ergste terroristische daad sinds WOII, en daarin kan je ze al niet vertrouwen, dan neemt het wantrouwen bij mensen die kritisch willen en kunnen nadenken wel toe of niet?

Het startpunt deel ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')