abonnement Unibet Coolblue
pi_151515914
Welkom in het topic voor vragen en discussie over Google Adsense en aanverwante services en diensten.

Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Hét IRC-kanaal

- IRC AdSense kanaal

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

- What is SEO? Aanrader voor basisbegrippen en dergelijke!
- http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
- http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Ons uiteindelijke doel is om zoals Blester (Dagobert Duck) in het geld te zwemmen ;)


Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..

DIG / Google AdSense & dergelijke #96 Money on my mind! <--- het vorige deel
pi_151515941
Ik zie net dat de weergave van de prestatierapporten in Adsense is aangepast en een aantal nieuwe statistieken zoals:

Top RPM
US$ 4,92
was de gemiddelde RPM voor de top 5% van uw advertentieverzoeken
pi_151520828
Waarom kopen jullie je themes/templates?

Ik ben op zoek naar een ecommerce template, maar kom echt bijna alleen maar bagger tegen. Heel erg Amerikaans ofzo is het allemaal.
  donderdag 9 april 2015 @ 19:14:31 #4
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_151523680
Bedoel je niet 'waar' ipv waarom? Waarom is duidelijk; men kan/wil het zelf niet.
  donderdag 9 april 2015 @ 19:31:16 #5
340341 Blester
Membre très utile
pi_151524275
Zo, genoeg gedaan voor de week. Weekend w/

quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:38 schreef xaban06 het volgende:
Waarom kopen jullie je themes/templates?

Ik ben op zoek naar een ecommerce template, maar kom echt bijna alleen maar bagger tegen. Heel erg Amerikaans ofzo is het allemaal.
Themeforest kun je eens kijken, zal vast wel iets moois voor je tussen zitten.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151524773
Wat een leven ;(
Facts don't care about your feelings
  donderdag 9 april 2015 @ 19:47:43 #7
340341 Blester
Membre très utile
pi_151525002
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 19:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat een leven ;(
Jij bent toch ook ondernemer? Dan gaat morgen de deur mooi op slot ^O^ Lekker weer morgen (net als vandaag, moeten we van genieten!

Maarja, 'weekend'. Krijg op vrijdag altijd nog een flink aantal telefoontjes dus dan blijf je nog deels bezig :(
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151526929
Ja maar zo gemakkelijk gaat dat helaas niet, is ook de drukste maand van het jaar voor mij. Maar er komen nog wel meer zonnige dagen geloof me :P

Lekker bellen in de zon is geen straf. Ach, ik ga ook niet keihard werken morgen, doe ik nooit trouwens, maar moet toch wel wat doen :P
Facts don't care about your feelings
  donderdag 9 april 2015 @ 20:37:46 #9
340341 Blester
Membre très utile
pi_151527128
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja maar zo gemakkelijk gaat dat helaas niet, is ook de drukste maand van het jaar voor mij. Maar er komen nog wel meer zonnige dagen geloof me :P

Lekker bellen in de zon is geen straf. Ach, ik ga ook niet keihard werken morgen, doe ik nooit trouwens, maar moet toch wel wat doen :P
Hang hier toch al een tijdje rond maar weet nog steeds niet precies wat jij allemaal doet _O-

Je had een boekhoudkantoortje, computerreparaties en je hebt dus websites? Of ik moet nu in de war zijn. Doet je dat allemaal fulltime samen?

Telefoontjes vereisen vaak een laptop / tablet / computer, ik ga ze gewoon allemaal doorzetten naar maandag heb ik zojuist besloten ^O^
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151527648
Je bent niet in de war... Ja hoe kan een master van alles wat weten is de vraag 8-) naja ik heb wel personeel hoor en een compagnon in de IT sinds kort. Deze maand voornamelijk wat ib aangiftes en btw aangiftes eruit sturen en daarna weer wat meer tijd voor websites. Heb er wel een aantal responsive gemaakt, moest zeker wel gebeuren. Ik twijfel nu alleen bij eentje, want de CTR is daar zo hoog dat ik het idee heb dat het juist komt door de slechte layout voor mobiel, daardoor klikken ze ongewenst misschien toch vaker op de ads :P
Facts don't care about your feelings
  donderdag 9 april 2015 @ 21:18:50 #11
340341 Blester
Membre très utile
pi_151529145
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 20:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Je bent niet in de war... Ja hoe kan een master van alles wat weten is de vraag 8-) naja ik heb wel personeel hoor en een compagnon in de IT sinds kort. Deze maand voornamelijk wat ib aangiftes en btw aangiftes eruit sturen en daarna weer wat meer tijd voor websites. Heb er wel een aantal responsive gemaakt, moest zeker wel gebeuren. Ik twijfel nu alleen bij eentje, want de CTR is daar zo hoog dat ik het idee heb dat het juist komt door de slechte layout voor mobiel, daardoor klikken ze ongewenst misschien toch vaker op de ads :P
Neem aan dat je dan onder een holding werkt? Wat voor contract hebben je werknemers?

Ja met die CTR dacht ik dus ook. Had 6,5% CTR en vond dat, gezien de opbrengsten, hoog zat. Door mobile schoot het door naar 8,5% CTR ongeveer. Daarnaast heb je eigenlijk ook weinig nog te willen met de aankomende Mobile update, of je moet niet veel waarde hechten aan het aantal mobiele bezoekers. Neemt bijna 40% van m'n complete netwerk in beslag tegenwoordig.
~ Love comes unseen; we only see it go
  Moderator donderdag 9 april 2015 @ 21:32:29 #12
42184 crew  DaMart
pi_151529869
Ik heb nu ook 5 van mijn 10 websites responsive gemaakt. Bleek vrij simpel met het door mij gebruikte WP-thema, moest alleen even een responsive banner aanmaken bij Adsense.

Nu alleen nog uitzoeken hoe ik mijn zelfgeschreven websites eenvoudig kan omzetten naar responsive :'). Eerst maar eens met de eenvoudigste site uitproberen.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_151530383
Benieuwd wanneer Blester de openingspost goed zal lezen ;)
pi_151540531
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:18 schreef Blester het volgende:

[..]

Neem aan dat je dan onder een holding werkt? Wat voor contract hebben je werknemers?

Nee joh, paar simpele goedkope krachten, niets bijzonders. ¤6 per uur :P
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 10 april 2015 @ 10:45:49 #15
340341 Blester
Membre très utile
pi_151542505
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:29 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee joh, paar simpele goedkope krachten, niets bijzonders. ¤6 per uur :P
Zwart? :D

Waar pluk je ze vandaan voor ¤6 dan, dat zullen vijftienjarige zijn?
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:32:00 #16
131603 Afwazig
Serious business
pi_151543968
Ik ben ook maar eens met responsive ads bezig. Als ik er twee op één pagina zet laat hij er maar één zien. Meer mensen last van?
pi_151544417
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:32 schreef Afwazig het volgende:
Ik ben ook maar eens met responsive ads bezig. Als ik er twee op één pagina zet laat hij er maar één zien. Meer mensen last van?
Voor iedere positie dien je een nieuwe ad aan te maken volgens mij.
  vrijdag 10 april 2015 @ 11:48:47 #18
131603 Afwazig
Serious business
pi_151544440
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:47 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Voor iedere positie dien je een nieuwe ad aan te maken volgens mij.
Heb ik gedaan. Nog steeds hetzelfde effect.
pi_151545235
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:45 schreef Blester het volgende:

[..]

Zwart? :D

nope, in ieder geval 1 is een blanke, I can confirm
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_151549502
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 10:45 schreef Blester het volgende:

[..]

Zwart? :D

Waar pluk je ze vandaan voor ¤6 dan, dat zullen vijftienjarige zijn?
Zwart werkt niet..... :D deze is 19. Maar ja beter dan vakkenvullen toch ;)

Gewoon op de loonlijst hoor, gelukkig is het gemiddelde personeel dom en zijn ze niet op de hoogte van vakantiegeld, doorbetaalt krijgen als je ziek bent etc. :') dus dit kost me ¤6 per uur en niets meer, naja beetje loonheffingen.

Maar goed kwaliteit is belangrijker dan die paar euro's hoor, gelukkig heeft hij een goede leermeester :)

quote:
2s.gif Op vrijdag 10 april 2015 12:18 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

nope, in ieder geval 1 is een blanke, I can confirm
:') maar we gaan wel vaak naar de KFC.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 10 april 2015 @ 14:46:42 #21
340341 Blester
Membre très utile
pi_151549965
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:30 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zwart werkt niet..... :D deze is 19. Maar ja beter dan vakkenvullen toch ;)

Gewoon op de loonlijst hoor, gelukkig is het gemiddelde personeel dom en zijn ze niet op de hoogte van vakantiegeld, doorbetaalt krijgen als je ziek bent etc. :') dus dit kost me ¤6 per uur en niets meer, naja beetje loonheffingen.

Maar goed kwaliteit is belangrijker dan die paar euro's hoor, gelukkig heeft hij een goede leermeester :)

[..]

:') maar we gaan wel vaak naar de KFC.
Voor ¤6 :D Die Yoshi heeft het goed voor elkaar _O- Volgens internet is het loon van een 19 jarige vakkenvuller bij de Appie zelfs al ¤7,10 exc. vakantiegeld etc _O-
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151556216
Ik hoop niet dat hij ook een Fok account heeft *)
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 10 april 2015 @ 19:39:50 #23
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151558354


*)
pi_151559928
Wat is het?
Facts don't care about your feelings
pi_151560291
Subscribers gok ik zo, want daar draait het bij zijn kanaal toch om.
Kortgeleden voor mij trouwens een recordklikje: ¤7,52
Geen idee waarom iemand zo veel zou betalen, maar ik vind het niet erg! :)
  vrijdag 10 april 2015 @ 20:54:20 #26
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151560976
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 20:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat is het?
Youtube-kanaal.
  vrijdag 10 april 2015 @ 20:54:38 #27
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151560996
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 20:35 schreef mattie010 het volgende:
Subscribers gok ik zo, want daar draait het bij zijn kanaal toch om.
Kortgeleden voor mij trouwens een recordklikje: ¤7,52
Geen idee waarom iemand zo veel zou betalen, maar ik vind het niet erg! :)
Hoezo gaat het bij mij toch om.. natuurlijk wil je groeien.
pi_151562651
Nice :)
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 10 april 2015 @ 22:05:53 #29
340341 Blester
Membre très utile
pi_151563660
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 20:54 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Hoezo gaat het bij mij toch om.. natuurlijk wil je groeien.
Levert zo'n kanaal nou noemenswaardig geld op ondertussen? Heb nog steeds een beetje moeite met het erkennen van YouTube als cash cow op de een of andere manier.
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 10 april 2015 @ 22:31:48 #30
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151564593
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:05 schreef Blester het volgende:

[..]

Levert zo'n kanaal nou noemenswaardig geld op ondertussen? Heb nog steeds een beetje moeite met het erkennen van YouTube als cash cow op de een of andere manier.
Aan het begin weinig, dus je moet bereid zijn om altijd stug door te gaan. De meeste mensen haken af in de beginfase, net als met Adsense eigenlijk, maar hoe groter je fanbase (subs) des te meer het gaat lonen natuurlijk.

Je wil op het punt komen dat je een 100k subs hebt en dan iets upload en gelijk een paar honderd binnen harkt. De echt grote Youtubers zijn rijk te noemen, maar dan praat je wel over 100 duizenden subs tot miljoenen. Echter, hoe groter je wordt, des te harder het gaat. Ik krijg nu regelmatig 60-65 subs per dag erbij, dat had ik een halfjaar geleden niet, toen had ik max 40.

Dus als je serieus groeit zal het hoe dan ook een serieuze cash flow worden op den duur. Ik kom uit een lastige periode, moest al m'n content her-uploaden en het cpm zal nu dan weer wat hoger worden, ook de ad-periodes zijn gevoelig, maar het is zeker een leuk bedrag al. :)

Heb je een goed idee dan? Dan zeker niet mee wachten, want het duurt verrekte lang om te groeien voor de meeste. Mensen met één virale video hebben vaak weinig subs, dus je moet telkens uploaden om interessant te blijven, zeker in de huidige tijd.

Ik zie het als een semi-passief inkomen. Hoeveel tijd ben jij eigenlijk kwijt? Heb je nog wel wat vrije tijd om van je geld te genieten of niet? :P Verslavend neem ik aan om steeds maar door te gaan.
  vrijdag 10 april 2015 @ 22:42:39 #31
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151564935
Vraag me weleens oprecht af waar al die mensen vandaan komen, maar goed. Die shit is groter dan je in eerste instantie denkt.
  vrijdag 10 april 2015 @ 22:49:41 #32
340341 Blester
Membre très utile
pi_151565159
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:31 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Aan het begin weinig, dus je moet bereid zijn om altijd stug door te gaan. De meeste mensen haken af in de beginfase, net als met Adsense eigenlijk, maar hoe groter je fanbase (subs) des te meer het gaat lonen natuurlijk.

Je wil op het punt komen dat je een 100k subs hebt en dan iets upload en gelijk een paar honderd binnen harkt. De echt grote Youtubers zijn rijk te noemen, maar dan praat je wel over 100 duizenden subs tot miljoenen. Echter, hoe groter je wordt, des te harder het gaat. Ik krijg nu regelmatig 60-65 subs per dag erbij, dat had ik een halfjaar geleden niet, toen had ik max 40.

Dus als je serieus groeit zal het hoe dan ook een serieuze cash flow worden op den duur. Ik kom uit een lastige periode, moest al m'n content her-uploaden en het cpm zal nu dan weer wat hoger worden, ook de ad-periodes zijn gevoelig, maar het is zeker een leuk bedrag al. :)

Heb je een goed idee dan? Dan zeker niet mee wachten, want het duurt verrekte lang om te groeien voor de meeste. Mensen met één virale video hebben vaak weinig subs, dus je moet telkens uploaden om interessant te blijven, zeker in de huidige tijd.

Ik zie het als een semi-passief inkomen. Hoeveel tijd ben jij eigenlijk kwijt? Heb je nog wel wat vrije tijd om van je geld te genieten of niet? :P Verslavend neem ik aan om steeds maar door te gaan.
Interessant verhaal :) Volgens mij heb je er ook wel plezier in als ik het allemaal zo lees! Hoor nog wel eens van die kereltjes die allemaal van die onzinvideo's maken en daar een team van 15 productieleden mee betalen, dan gaat het ook wel lekker. En met die Jerome Jarre (heet hij zo?) die een deal van een paar miljoen afsloeg omdat hij dan reclame zou moeten maken voor merken en zijn vrijheid niet kwijt wilde.

Ik heb er wel bewondering voor maar zelf niet echt plannen richting die kant. Ik zeg eerlijk dat me dat gewoon teveel werk en teveel tijd kost. Daarnaast ligt mijn 'passie' daar ook niet echt.

Het verschilt echt hoeveel tijd ik bezig ben. Ene week 60 uur, andere week 10. Net hoeveel afspraken ik heb of hoeveel projecten er in de startblokken staan. Daarnaast ook een kwestie van 'werken wanneer je zin hebt'. Het geluk wat je hebt is dat je niets meer 'moet' en alles 'mag' op het moment dat je genoeg hebt verdiend om van te kunnen leven. Dat geeft wel zeker vrijheden. Als ik de rest van 2015 vrij zou nemen zou er niets aan de hand zijn. Maarja, je zit eenmaal in de wereld en hebt daarbij ook je verantwoordelijkheden, verplichtingen en contacten die moeten worden onderhouden. Werk als een lichte verslaving, ja zo kun je het misschien zien. Als dat niet zo was zou ik nu geen klote meer doen, want tenslotte draait het. Toch kijk ik ook naar de toekomst, wat motiveert om door te gaan. In de zomermaanden zie je mij in ieder geval nauwelijks tot niet werken :-)
~ Love comes unseen; we only see it go
  Moderator vrijdag 10 april 2015 @ 22:59:48 #33
42184 crew  DaMart
pi_151565483
quote:
Waar haal je die statistieken vandaan? Als ik in de Analytics in mijn kanalen zoek, dan kan ik alleen de wijzigingen per dag zien en niet het totale aantal abonnees.

Misschien moet ik trouwens mijn kanalen toch maar gaan samenvoegen... heb ik er meteen 15.000 abonnees bij voor de video's waarbij ik wel Adsense aan mag zetten :')
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 10 april 2015 @ 23:03:56 #34
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151565644
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:59 schreef DaMart het volgende:

[..]

Waar haal je die statistieken vandaan? Als ik in de Analytics in mijn kanalen zoek, dan kan ik alleen de wijzigingen per dag zien en niet het totale aantal abonnees.

Misschien moet ik trouwens mijn kanalen toch maar gaan samenvoegen... heb ik er meteen 15.000 abonnees bij voor de video's waarbij ik wel Adsense aan mag zetten :')
Socialblade.com
  vrijdag 10 april 2015 @ 23:10:05 #35
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151565874
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:49 schreef Blester het volgende:

[..]

Interessant verhaal :) Volgens mij heb je er ook wel plezier in als ik het allemaal zo lees! Hoor nog wel eens van die kereltjes die allemaal van die onzinvideo's maken en daar een team van 15 productieleden mee betalen, dan gaat het ook wel lekker. En met die Jerome Jarre (heet hij zo?) die een deal van een paar miljoen afsloeg omdat hij dan reclame zou moeten maken voor merken en zijn vrijheid niet kwijt wilde.

Ik heb er wel bewondering voor maar zelf niet echt plannen richting die kant. Ik zeg eerlijk dat me dat gewoon teveel werk en teveel tijd kost. Daarnaast ligt mijn 'passie' daar ook niet echt.

Het verschilt echt hoeveel tijd ik bezig ben. Ene week 60 uur, andere week 10. Net hoeveel afspraken ik heb of hoeveel projecten er in de startblokken staan. Daarnaast ook een kwestie van 'werken wanneer je zin hebt'. Het geluk wat je hebt is dat je niets meer 'moet' en alles 'mag' op het moment dat je genoeg hebt verdiend om van te kunnen leven. Dat geeft wel zeker vrijheden. Als ik de rest van 2015 vrij zou nemen zou er niets aan de hand zijn. Maarja, je zit eenmaal in de wereld en hebt daarbij ook je verantwoordelijkheden, verplichtingen en contacten die moeten worden onderhouden. Werk als een lichte verslaving, ja zo kun je het misschien zien. Als dat niet zo was zou ik nu geen klote meer doen, want tenslotte draait het. Toch kijk ik ook naar de toekomst, wat motiveert om door te gaan. In de zomermaanden zie je mij in ieder geval nauwelijks tot niet werken :-)
Gaaf. Kijk jij soms niet neer op het 'simpele voetvolk' die achterin de file gaan staan iedere dag? Je hebt er hard voor moeten werken, maar leeft nu wel het ideale leventje. Vrij zijn wanneer je wil en bezig met hetgeen je zelf hebt opgebouwd. Dat is een luxe die maar zeer weinig mensen hebben.

Zeker als je nog andere hobby's hebt ben je echt de koning te rijk, daar kan je dan tijd voor maken in jouw positie. Zeker met de mooie dagen voor de boeg. Top.

Verplichtingen heb je altijd wel, ja, maar dat is niet meer dan logisch. Ik moet nog even doorploeteren als ik op dat niveau wil komen dat ik de upload kan terugschroeven, maar vind het allemaal niet zo'n punt. Het is ontstaan uit een hobby en nu doe je wat meer dan normaal omdat het geld oplevert. Logisch.

Onzinvideo's werken denk ik nu niet meer zo en bovendien ben je dan min of meer aan het spammen. Doorzetten en kwaliteit leveren is de sleutel, dan red je het nagenoeg altijd.
  vrijdag 10 april 2015 @ 23:40:07 #36
340341 Blester
Membre très utile
pi_151566809
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 23:10 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Gaaf. Kijk jij soms niet neer op het 'simpele voetvolk' die achterin de file gaan staan iedere dag? Je hebt er hard voor moeten werken, maar leeft nu wel het ideale leventje. Vrij zijn wanneer je wil en bezig met hetgeen je zelf hebt opgebouwd. Dat is een luxe die maar zeer weinig mensen hebben.

Zeker als je nog andere hobby's hebt ben je echt de koning te rijk, daar kan je dan tijd voor maken in jouw positie. Zeker met de mooie dagen voor de boeg. Top.

Verplichtingen heb je altijd wel, ja, maar dat is niet meer dan logisch. Ik moet nog even doorploeteren als ik op dat niveau wil komen dat ik de upload kan terugschroeven, maar vind het allemaal niet zo'n punt. Het is ontstaan uit een hobby en nu doe je wat meer dan normaal omdat het geld oplevert. Logisch.

Onzinvideo's werken denk ik nu niet meer zo en bovendien ben je dan min of meer aan het spammen. Doorzetten en kwaliteit leveren is de sleutel, dan red je het nagenoeg altijd.
Het is niet zo dat ik miljoenen per jaar binnenhark he, steeds meer mensen in dit topic lijken die illusie te hebben. Ik heb in mijn situatie, net als miljoenen andere Nederlanders, niet veel te klagen momenteel.

Ik kijk niet neer op het, zoals jij het noemt, 'simpele voetvolk'. Ik kijk alleen neer op mensen die vrijwillig een beroep uitoefenen waar ze geen klote aan vinden, enkel en alleen om het geld. Het maakt überhaupt niet uit wat voor beroep je doet, als je er maar plezier in hebt en er gewoon van kunt leven. Ik sluit ook met enige regelmaat aan achteraan de file, nog wel vaker als het door jouw genoemde 'voetvolk' wellicht.

Ik quote graag jouw stukje 'Het is ontstaan uit een hobby en nu doe je wat meer dan normaal omdat het geld oplevert. Logisch.', dit slaat exact op mijn situatie. Zelfs al zou het werk dat ik doe minimumloon opleveren, dan nog zou ik de hobby niet loslaten. Maarja, als je weet dat elke keer dat jij je hengeltje pakt en een uurtje gaat vissen je 20 vissen vangt, dan ga je hoogstwaarschijnlijk vaker vissen dan wanneer je slechts een vangst van 3 vissen hebt. Stop je op een gegeven moment met vissen omdat je teveel vis hebt? Nee, want het is je hobby. Stop je met vissen omdat je constant geen goede vangst hebt? Nee, je zoekt naar mogelijkheden om de vangst te verhogen.
~ Love comes unseen; we only see it go
  vrijdag 10 april 2015 @ 23:48:15 #37
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151567055
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 23:40 schreef Blester het volgende:

[..]

Het is niet zo dat ik miljoenen per jaar binnenhark he, steeds meer mensen in dit topic lijken die illusie te hebben. Ik heb in mijn situatie, net als miljoenen andere Nederlanders, niet veel te klagen momenteel.

Ik kijk niet neer op het, zoals jij het noemt, 'simpele voetvolk'. Ik kijk alleen neer op mensen die vrijwillig een beroep uitoefenen waar ze geen klote aan vinden, enkel en alleen om het geld. Het maakt überhaupt niet uit wat voor beroep je doet, als je er maar plezier in hebt en er gewoon van kunt leven. Ik sluit ook met enige regelmaat aan achteraan de file, nog wel vaker als het door jouw genoemde 'voetvolk' wellicht.

Ik quote graag jouw stukje 'Het is ontstaan uit een hobby en nu doe je wat meer dan normaal omdat het geld oplevert. Logisch.', dit slaat exact op mijn situatie. Zelfs al zou het werk dat ik doe minimumloon opleveren, dan nog zou ik de hobby niet loslaten. Maarja, als je weet dat elke keer dat jij je hengeltje pakt en een uurtje gaat vissen je 20 vissen vangt, dan ga je hoogstwaarschijnlijk vaker vissen dan wanneer je slechts een vangst van 3 vissen hebt. Stop je op een gegeven moment met vissen omdat je teveel vis hebt? Nee, want het is je hobby. Stop je met vissen omdat je constant geen goede vangst hebt? Nee, je zoekt naar mogelijkheden om de vangst te verhogen.
Nouja, in de praktijk doen een hoop mensen omdat het moet. Als men rijk zou zijn (lees; voldoende geld om tot de dood van te kunnen leven met daarbij de extra's die je wil) dan zouden de meesten minder willen werken, een hoop zouden zelfs helemaal stoppen.

Jij hebt die luxe dat je dat zelf bepaalt. Je zegt het zelf, ik kan een jaar niets eraan doen en dan is er geen probleem. Voor jou is het moeten veranderd in mogen en dat maakt het nog een stukje interessanter. No stress, lekker je ding doen.

Het neerkijken bedoel ik niet zo letterlijk, maar doel voornamelijk op het feit dat jij eigen baas bent en dat niet alleen: Je hebt een constante inkomstenstroom, een passief inkomen. Dat is iets dat er niet veel gaan meemaken.

Niet omdat ze het niet kunnen, maar omdat ze er niet direct voor openstaan, de mogelijkheden niet zien en doen wat zo ongeveer de rest doet. Reken maar dat een hoop mensen jaloers op jou zijn.
  zaterdag 11 april 2015 @ 00:25:26 #38
340341 Blester
Membre très utile
pi_151567955
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 23:48 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Nouja, in de praktijk doen een hoop mensen omdat het moet. Als men rijk zou zijn (lees; voldoende geld om tot de dood van te kunnen leven met daarbij de extra's die je wil) dan zouden de meesten minder willen werken, een hoop zouden zelfs helemaal stoppen.

Jij hebt die luxe dat je dat zelf bepaalt. Je zegt het zelf, ik kan een jaar niets eraan doen en dan is er geen probleem. Voor jou is het moeten veranderd in mogen en dat maakt het nog een stukje interessanter. No stress, lekker je ding doen.

Het neerkijken bedoel ik niet zo letterlijk, maar doel voornamelijk op het feit dat jij eigen baas bent en dat niet alleen: Je hebt een constante inkomstenstroom, een passief inkomen. Dat is iets dat er niet veel gaan meemaken.

Niet omdat ze het niet kunnen, maar omdat ze er niet direct voor openstaan, de mogelijkheden niet zien en doen wat zo ongeveer de rest doet. Reken maar dat een hoop mensen jaloers op jou zijn.
Zelfs in de situatie die jij noemt waarbij je genoeg geld zou hebben om niet meer te hoeven werken, zou ik mijn hobby er niet volledig bij neerleggen. Tuurlijk schaalt alles mee. Als jij meer vissen hebt gevangen dan je op kunt slaan, zal de motivatie op een gegeven moment minder worden om weer te gaan vissen. Constant is niets in deze wereld en zeker inkomsten zoals Google AdSense niet. Wat nu goed loopt kan volgende week stoppen. Want hoeveel je ook verdient, bedrijven (wereldmachten) als Google hebben schijt aan je.

Tot ongeveer 4-5 jaar geleden focuste ik me vrijwel alleen op AdSense en een deel affiliate. Daar ben ik toen wel flink op teruggekomen, toen ik inzag dat het risico van op 1 paard gokken gewoon te groot werd. Ik maak veel meer directe deals met business partners en ik start steeds meer concepten waarbij ik partijen als Google compleet kan wegcijferen. De wereld van een 'constante geldstroom' is een utopie die een ieder nastreeft. Ministers hebben ook een leuk salaris, 1 fout en ze zijn hun geldstroom kwijt. Ik streef ernaar om dat soort grappen te voorkomen. Als je voor meer dan 50% van je inkomen van een bedrijf als Google afhankelijk wordt moet je gewoon echt gaan opletten. Ik heb dit percentage binnen niet al te lange tijd flink terug kunnen dringen, wat toch zeker wat meer rust geeft inderdaad.

Ik denk dat iedereen wel openstaat voor een goede geldstroom (al twijfel ik daar soms wel aan), maar het is ook een groot gedeelte geluk. Zelfde als een functie als bankdirecteur krijgen. Je moet bijzonder veel geluk hebben dat een recruiter jou op het oog krijgt, of je moet er zelf voor 'vechten'. Ik durf zelfs te stellen dat succes voor 50% staat of valt met 'geluk'.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151570491
Maar over paarden en gokken gesproken, vandaag is de Grand National hé :)

Dus als je net zo rijk wil worden als Blester ;) hoef je alleen een maandloontje in te zetten op het juiste paard!

Facts don't care about your feelings
pi_151606583
Hoe herkennen responsive thema's eigenlijk een smartphone of tablet? Is dit aan de hand van schermresolutie?
  zondag 12 april 2015 @ 14:05:47 #41
131603 Afwazig
Serious business
pi_151608638
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 12:58 schreef WebBeestje het volgende:
Hoe herkennen responsive thema's eigenlijk een smartphone of tablet? Is dit aan de hand van schermresolutie?
Nee aan de browser / metadata van het apparaat.
  zondag 12 april 2015 @ 14:54:03 #42
340341 Blester
Membre très utile
pi_151610279
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 12:58 schreef WebBeestje het volgende:
Hoe herkennen responsive thema's eigenlijk een smartphone of tablet? Is dit aan de hand van schermresolutie?
Herkennen? De divs die worden aangeroepen halen uit de CSS de max-widths d.m.v. media screens en halen vervolgens uit die media screens de responsive codes.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 12 april 2015 @ 17:16:16 #43
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_151614992
Heb nu een website waarbij ik met adsense ongeveer 50 euri per maand verdien. Het is niet veel, maar ik doe het voor de leuk en dan is het prettig dat het geen geld kost.

Heb responsive banners onder aan een post, en responsive in de side bar.

Echter nu heb ik een vaste adverteerder gevonden, stuk meer geld : maar hoe regel ik nou dat zijn banners ook responsive gaan worden? Geen zin om een lay out op de mobiele apparaten die naar de filistijnen gaat door zo'n brede banner die zich niet kan aanpassen..

Valt er iets te verzinnen dat een banner niet geplaatst wordt onder stukjes indien het een mobiel apparaat is?
Overal verstand van.
  zondag 12 april 2015 @ 18:20:20 #44
340341 Blester
Membre très utile
pi_151617241
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 17:16 schreef macondo het volgende:
Heb nu een website waarbij ik met adsense ongeveer 50 euri per maand verdien. Het is niet veel, maar ik doe het voor de leuk en dan is het prettig dat het geen geld kost.

Heb responsive banners onder aan een post, en responsive in de side bar.

Echter nu heb ik een vaste adverteerder gevonden, stuk meer geld : maar hoe regel ik nou dat zijn banners ook responsive gaan worden? Geen zin om een lay out op de mobiele apparaten die naar de filistijnen gaat door zo'n brede banner die zich niet kan aanpassen..

Valt er iets te verzinnen dat een banner niet geplaatst wordt onder stukjes indien het een mobiel apparaat is?
In je header:

1  <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0"/>

Om de ad:

1<div class="hide_res">AD CODE HIER</div>

CSS:

1
2
3
4
@media screen and (max-width:960px) {
.hide_res {
display:none; }
}

Probeer dit eens even? Zit mobiel dus weet niet of alles helemaal klopt en werkt!
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151618387
Hallo allemaal!

Ik heb een oud youtubeaccount van mij gevonden (eind 2011) wat nog gekoppeld blijkt aan mijn adsense account en hier enkele centen per maand mee verdien.
Nu wil ik deze weer wat opkrikken, alleen ik gebruik voor mijn filmpjes standaard liedjes op de achtergrond en deze muziek weghalen is geen optie.

Echter is pas geleden de hele circus begonnen betreffende illegaal downloaden etc. Dus zelfs bij het aankopen van deze muziek via ITunes mag deze alleen privé geluisterd worden en weer niet op Youtube worden gezet. De rechten kopen is mij te duur en geen optie.

Nu vraag ik me af in hoeverre je nog strafbaar bent? Ik neem aan dat iedere dag duizenden filmpjes op Youtube worden gezet welke muziek van platenlabels als achtergrond hebben?

Verder; kun je boetes krijgen bij het gebruik van liedjes van platenlabels zonder hier goedkeurig/de rechten van in het bezit te hebben? Ook al zijn de inkomsten, vooralsnog in ieder geval, luttele centen?

Bij voorbaat dank!
  Moderator zondag 12 april 2015 @ 19:17:02 #46
42184 crew  DaMart
pi_151619563
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 18:51 schreef SCG94 het volgende:
Hallo allemaal!

Ik heb een oud youtubeaccount van mij gevonden (eind 2011) wat nog gekoppeld blijkt aan mijn adsense account en hier enkele centen per maand mee verdien.
Nu wil ik deze weer wat opkrikken, alleen ik gebruik voor mijn filmpjes standaard liedjes op de achtergrond en deze muziek weghalen is geen optie.

Echter is pas geleden de hele circus begonnen betreffende illegaal downloaden etc. Dus zelfs bij het aankopen van deze muziek via ITunes mag deze alleen privé geluisterd worden en weer niet op Youtube worden gezet. De rechten kopen is mij te duur en geen optie.

Nu vraag ik me af in hoeverre je nog strafbaar bent? Ik neem aan dat iedere dag duizenden filmpjes op Youtube worden gezet welke muziek van platenlabels als achtergrond hebben?

Verder; kun je boetes krijgen bij het gebruik van liedjes van platenlabels zonder hier goedkeurig/de rechten van in het bezit te hebben? Ook al zijn de inkomsten, vooralsnog in ieder geval, luttele centen?

Bij voorbaat dank!
Uploaden van dergelijke content is over het algemeen niet zo'n probleem. Alleen mag je geen inkomsten genereren met video's waarvan je niet zelf alle auteursrechten hebt of een licentie.

YouTube heeft met veel bedrijven afspraken gemaakt over het gebruik van content. Zo mag je van bepaalde series fragmenten online zetten en dan zet YouTube daar advertenties bij, waarvan de inkomsten worden gedeeld met de eigenaar van de auteursrechten...
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator zondag 12 april 2015 @ 19:18:02 #47
42184 crew  DaMart
pi_151619626
Die wijziging van Google die sites die geen mobiele layout hebben gaat benadelen gaat pas over ruim een week in, toch? Ben nu met de laatste site bezig om aan te passen, maar daar gaan nog wel wat uurtjes in zitten :').
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 12 april 2015 @ 20:54:51 #48
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_151624484
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 18:20 schreef Blester het volgende:

[..]

In je header:
[ code verwijderd ]

Om de ad:
[ code verwijderd ]

CSS:
[ code verwijderd ]

Probeer dit eens even? Zit mobiel dus weet niet of alles helemaal klopt en werkt!
Top, ga ik proberen! Duurt nog even voordat ik de banners krijg evengoed..
Overal verstand van.
  zondag 12 april 2015 @ 21:53:14 #49
340341 Blester
Membre très utile
pi_151627577
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 20:54 schreef macondo het volgende:

[..]

Top, ga ik proberen! Duurt nog even voordat ik de banners krijg evengoed..
Kun je ook met AdSense testen :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 13 april 2015 @ 16:01:47 #50
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_151648042
Ik ben afgewezen door 4 affiliaters, terwijl ik op een betaalde forum zit en via hen ben verwezen.
Ik ben nog een complete newbie.

Zou dit de reden zijn? :{
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  maandag 13 april 2015 @ 16:16:00 #51
340341 Blester
Membre très utile
pi_151648538
quote:
15s.gif Op maandag 13 april 2015 16:01 schreef corehype het volgende:
Ik ben afgewezen door 4 affiliaters, terwijl ik op een betaalde forum zit en via hen ben verwezen.
Ik ben nog een complete newbie.

Zou dit de reden zijn? :{
Goh, en dat kunnen we zo zeggen? Om welke website gaat het en welke adverteerders?
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 13 april 2015 @ 16:38:41 #52
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_151649345
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:16 schreef Blester het volgende:

[..]

Goh, en dat kunnen we zo zeggen? Om welke website gaat het en welke adverteerders?
En wat is een betaald forum :?
Overal verstand van.
  maandag 13 april 2015 @ 20:07:15 #53
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_151656715
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 16:16 schreef Blester het volgende:

[..]

Goh, en dat kunnen we zo zeggen? Om welke website gaat het en welke adverteerders?
Adsimilis, F5 media en 2 anderen waarvan ik de naam niet meer weet.
Ben op het STM-forum.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  maandag 13 april 2015 @ 20:46:22 #54
340341 Blester
Membre très utile
pi_151658558
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 20:07 schreef corehype het volgende:

[..]

Adsimilis, F5 media en 2 anderen waarvan ik de naam niet meer weet.
Ben op het STM-forum.
Betalen voor een forum? :')
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 13 april 2015 @ 20:48:16 #55
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_151658652
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 20:46 schreef Blester het volgende:

[..]

Betalen voor een forum? :')
Ho ho het is wel de "#1 rated community for affiliate and performance internet marketers"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 13 april 2015 @ 20:51:00 #56
340341 Blester
Membre très utile
pi_151658761
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 20:48 schreef ursel het volgende:

[..]

Ho ho het is wel de "#1 rated community for affiliate and performance internet marketers"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik word hier toch altijd een beetje treurig van. Maargoed, iedereen moet dat natuurlijk zelf weten :) Forums die affiliates geld vragen zeggen voor mij genoeg.
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 13 april 2015 @ 22:14:26 #57
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151662808
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 00:25 schreef Blester het volgende:

[..]

Zelfs in de situatie die jij noemt waarbij je genoeg geld zou hebben om niet meer te hoeven werken, zou ik mijn hobby er niet volledig bij neerleggen. Tuurlijk schaalt alles mee. Als jij meer vissen hebt gevangen dan je op kunt slaan, zal de motivatie op een gegeven moment minder worden om weer te gaan vissen. Constant is niets in deze wereld en zeker inkomsten zoals Google AdSense niet. Wat nu goed loopt kan volgende week stoppen. Want hoeveel je ook verdient, bedrijven (wereldmachten) als Google hebben schijt aan je.

Tot ongeveer 4-5 jaar geleden focuste ik me vrijwel alleen op AdSense en een deel affiliate. Daar ben ik toen wel flink op teruggekomen, toen ik inzag dat het risico van op 1 paard gokken gewoon te groot werd. Ik maak veel meer directe deals met business partners en ik start steeds meer concepten waarbij ik partijen als Google compleet kan wegcijferen. De wereld van een 'constante geldstroom' is een utopie die een ieder nastreeft. Ministers hebben ook een leuk salaris, 1 fout en ze zijn hun geldstroom kwijt. Ik streef ernaar om dat soort grappen te voorkomen. Als je voor meer dan 50% van je inkomen van een bedrijf als Google afhankelijk wordt moet je gewoon echt gaan opletten. Ik heb dit percentage binnen niet al te lange tijd flink terug kunnen dringen, wat toch zeker wat meer rust geeft inderdaad.

Ik denk dat iedereen wel openstaat voor een goede geldstroom (al twijfel ik daar soms wel aan), maar het is ook een groot gedeelte geluk. Zelfde als een functie als bankdirecteur krijgen. Je moet bijzonder veel geluk hebben dat een recruiter jou op het oog krijgt, of je moet er zelf voor 'vechten'. Ik durf zelfs te stellen dat succes voor 50% staat of valt met 'geluk'.
Niet constant op dezelfde waarde nee, maar wanneer je ervoor zorgt dat je bij een dip alsnog genoeg hebt, dan zit je safe, de rest is dan mooi meegenomen.

Genoeg Youtubers die dat dus wel doen en het aantal fulltime Youtubers groeit nog altijd flink,maar ik heb het idee dat op Youtube meer is toegestaan eigenlijk. Zit nog een netwerk tussen die kan bemiddelen. Het risico blijft echter altijd, maar dat heb je 'in het eggie' ook, daar kan je ook zomaar op straat belanden.

Geluk is minder van belang op het internet, maar je moet wel blijven volhouden en kwaliteit kunnen leveren. Beter willen zijn dan anderen is key.

Iedereen wil wel geld verdienen, maar slechts weinigen denken dat dit zomaar mogelijk is, laat staan op het internet. De meeste mensen kopen liever een staatslot, want dat voelt logischer.
  maandag 13 april 2015 @ 22:19:12 #58
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151663003
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 19:17 schreef DaMart het volgende:

[..]

Uploaden van dergelijke content is over het algemeen niet zo'n probleem. Alleen mag je geen inkomsten genereren met video's waarvan je niet zelf alle auteursrechten hebt of een licentie.

YouTube heeft met veel bedrijven afspraken gemaakt over het gebruik van content. Zo mag je van bepaalde series fragmenten online zetten en dan zet YouTube daar advertenties bij, waarvan de inkomsten worden gedeeld met de eigenaar van de auteursrechten...
In theorie kan je alle tracks claimen die niet door het ID systeem komen en daar dus inkomsten vandaan halen, maar dan moet je wel een netwerk hebben die dat toelaat. Bekende tracks hebben een label en kan je nooit claimen, maar er zijn een hoop promotiekanalen die onbekende muziek promoten. Talloze artiesten die graag gezien willen worden.
pi_151663329
quote:
15s.gif Op maandag 13 april 2015 16:01 schreef corehype het volgende:
Ik ben afgewezen door 4 affiliaters, terwijl ik op een betaalde forum zit en via hen ben verwezen.
Ik ben nog een complete newbie.

Zou dit de reden zijn? :{
Heb je een foto van jezelf als avatar gebruikt op dat forum? Dat kan een reden zijn.
Facts don't care about your feelings
  maandag 13 april 2015 @ 22:37:10 #60
340341 Blester
Membre très utile
pi_151663770
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 22:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Heb je een foto van jezelf als avatar gebruikt op dat forum? Dat kan een reden zijn.


:D
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 13 april 2015 @ 22:54:08 #61
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_151664536
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 22:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Heb je een foto van jezelf als avatar gebruikt op dat forum? Dat kan een reden zijn.
Nee.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_151666420
:')
Facts don't care about your feelings
pi_151671209
Laat je er niet door van de wijs brengen. Er zijn waarschijnlijk nog tientallen danwel honderden andere affiliates. Daartussen moet er vast wel een zitten die wél met je samen wil werken. Zodra je site/app dan up and running is nog een keer contact zoeken met de betreffende affiliates die je afgewezen hebben om te laten zien wat je eindproduct is. Misschien happen ze dan wel toe. :)
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:27:01 #64
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151683162
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 22:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Heb je een foto van jezelf als avatar gebruikt op dat forum? Dat kan een reden zijn.
Je sixpack tonen helpt wel. Geeft aan dat je over doorzettingsvermogen beschikt.
  dinsdag 14 april 2015 @ 17:27:45 #65
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151683182
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:42 schreef Drawer het volgende:
Laat je er niet door van de wijs brengen. Er zijn waarschijnlijk nog tientallen danwel honderden andere affiliates. Daartussen moet er vast wel een zitten die wél met je samen wil werken. Zodra je site/app dan up and running is nog een keer contact zoeken met de betreffende affiliates die je afgewezen hebben om te laten zien wat je eindproduct is. Misschien happen ze dan wel toe. :)
Je kan ook gewoon clickbank pakken.
pi_151683781
Is het normaal dat als één website een penalty heeft de bezoekers van de andere sites van het zelfde Google account ook (flink) dalen?

Ik heb overigens 2 google accounts (die beiden met dezelfde AdSense werken) en de websites onder het andere google account hebben nergens last van.
  dinsdag 14 april 2015 @ 18:33:35 #67
340341 Blester
Membre très utile
pi_151684898
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 17:52 schreef Kemestry het volgende:
Is het normaal dat als één website een penalty heeft de bezoekers van de andere sites van het zelfde Google account ook (flink) dalen?

Ik heb overigens 2 google accounts (die beiden met dezelfde AdSense werken) en de websites onder het andere google account hebben nergens last van.
Bij handmatige acties willen ze nog wel eens een Google account nalopen op andere overtredingen, maar dat is lang niet altijd het geval.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151687452
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 18:33 schreef Blester het volgende:

[..]

Bij handmatige acties willen ze nog wel eens een Google account nalopen op andere overtredingen, maar dat is lang niet altijd het geval.
Aha thanks. Dan zullen ze de backlinks van de andere sites binnen het account ook gecheckt hebben.

Tussen begin februari en half maart heb ik op de meesten van mijn sites honderden tot duizenden slechte backlinks gekregen en had dat pas door toen ik de eerste penalty al binnen had. Laatste keer dat ik de backlinks gecontroleerd had was december denk ik (oops). Een week na de eerste penalty kregen 2 sites uit het 2e google account ook een ban maar die waren na een dag of 5 na het disavowen weer verdwenen en werken nu weer prima.

Nu ben ik aan het wachten tot de laatste penalty verdwenen is en hopen dat mn 10.000+ bezoekers per dag daar weer terug komen :+
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:02:34 #69
340341 Blester
Membre très utile
pi_151688501
Ik wacht vol spanning af op 20 april, de Mobile Update. Veel concurrenten zijn nog steeds niet responsive en zie het ook niet snel meer gebeuren. Dat kan nog wel eens leuk zijn voor de inkomsten :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:43:05 #70
131603 Afwazig
Serious business
pi_151690214
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:02 schreef Blester het volgende:
Ik wacht vol spanning af op 20 april, de Mobile Update. Veel concurrenten zijn nog steeds niet responsive en zie het ook niet snel meer gebeuren. Dat kan nog wel eens leuk zijn voor de inkomsten :)
Mobile algoritme werkt alleen via de mobile search. Maar ik heb hetzelfde gedaan als jij. Mijn belangrijke sites zijn nu volledig responsive.
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:44:29 #71
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_151690289
Wat gebruiken jullie eigenlijk om al je domeinen in bij te houden, en rankings etc?

Doen de meeste dat in Excel, of hebben jullie allemaal custom tools?
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:47:30 #72
340341 Blester
Membre très utile
pi_151690404
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:43 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Mobile algoritme werkt alleen via de mobile search. Maar ik heb hetzelfde gedaan als jij. Mijn belangrijke sites zijn nu volledig responsive.
Dat weet ik uiteraard, ik kan dan ook vooral uit naar de websites waar nu 60 tot 70% Mobile Traffic op komt :D
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:48:42 #73
340341 Blester
Membre très utile
pi_151690455
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:44 schreef JortK het volgende:
Wat gebruiken jullie eigenlijk om al je domeinen in bij te houden, en rankings etc?

Doen de meeste dat in Excel, of hebben jullie allemaal custom tools?
http://serpbook.com/signup

Die is in ieder geval goed :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151696515
Heb jij een Enterprise+ account Blester?
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:27:41 #75
340341 Blester
Membre très utile
pi_151697384
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb jij een Enterprise+ account Blester?
Niet meer, heb nu wat custom scripts draaien mede omdat ik aan de veiligheid van Serpbook begon te twijfelen . Serpbook is wel veruit het bekendst en heel erg veel mensen gebruiken het.
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:53:43 #76
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151698056
Zo, recordje van 74 subs/d gepakt. Good.
  woensdag 15 april 2015 @ 13:06:39 #77
340341 Blester
Membre très utile
pi_151707490
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)hine-veel-te-machtig

Gaat de goede kant op, over een aantal jaar in ieder geval die troep 'antwoorden' van Google uit de resultaten. Helaas geldt dit niet voor de zoekmachine buiten de EU.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151707654
Zoekmachines en bedrijven die domineren in zoekmachines krijgen wel erg veel macht. Gisteren wat gezien over Booking.com dat hotels ca. 15% commissie aan Booking.com betalen om opgenomen te worden. Doet een hotel dat niet dan staan ze in Google ongunstig en krijgen minder boekingen.
  woensdag 15 april 2015 @ 13:29:52 #79
340341 Blester
Membre très utile
pi_151708070
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:13 schreef WebBeestje het volgende:
Zoekmachines en bedrijven die domineren in zoekmachines krijgen wel erg veel macht. Gisteren wat gezien over Booking.com dat hotels ca. 15% commissie aan Booking.com betalen om opgenomen te worden. Doet een hotel dat niet dan staan ze in Google ongunstig en krijgen minder boekingen.
Maarja, jouw voorbeeld met Booking.com is gewoon marktwerking, vind ik nog niet zo gek. Met Google slaat het echter wel een beetje door. Bomvol advertenties en nu ook nog grote 'antwoord vakken' of affiliateadvertenties.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151708154
Tja inderdaad, Thuisbezorgd heeft ook heel veel macht en rekenen soms ook 15% commissie over de omzet via hen. Ze hebben ook bijna geen concurrentie meer, als ik op Just Eat google dan komt de ad van Thuisbezorgd er boven te staan, wel slim :P
Facts don't care about your feelings
  woensdag 15 april 2015 @ 13:51:57 #81
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_151708674
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:29 schreef Blester het volgende:

[..]

Maarja, jouw voorbeeld met Booking.com is gewoon marktwerking, vind ik nog niet zo gek. Met Google slaat het echter wel een beetje door. Bomvol advertenties en nu ook nog grote 'antwoord vakken' of affiliateadvertenties.
Kwam daar laatst dit idd van tegen:



How Google search results changed from 2008 to 2012:
pi_151712731
Hoe staat het eigenlijk met de plannen om een afgeschermd 'iets' te maken waar we wat meer kunnen delen, bijv. ook bepaalde url's als je ergens feedback op wilt.

We kunnen natuurlijk zo een fb groep aanmaken als er nog belangstelling is...

Ik heb iig wel belangstelling om een url te delen in de hoop op wat tips voor meer bezoekers/inkomsten :) (pm als je even voor me wilt kijken).
  woensdag 15 april 2015 @ 16:26:37 #83
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_151712771
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 16:25 schreef jeronald het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met de plannen om een afgeschermd 'iets' te maken waar we wat meer kunnen delen, bijv. ook bepaalde url's als je ergens feedback op wilt.

We kunnen natuurlijk zo een fb groep aanmaken als er nog belangstelling is...

Ik heb iig wel belangstelling om een url te delen in de hoop op wat tips voor meer bezoekers/inkomsten :) (pm als je even voor me wilt kijken).
Ik kan zo een stuk forum software neerknallen, dan is het zo geregeld :)

Meer mensen die dat zien zitten?
  woensdag 15 april 2015 @ 16:32:54 #84
340341 Blester
Membre très utile
pi_151712947
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:51 schreef ursel het volgende:

[..]

Kwam daar laatst dit idd van tegen:

[ afbeelding ]

How Google search results changed from 2008 to 2012:
Ja, het scheelt dat ik op 27-inches werk, anders zou ik nauwelijks nog organische resultaten zien bij de eerste hit :')
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 15 april 2015 @ 16:54:51 #85
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_151713571
We hadden toch ook zo'n IRC kanaal? :7
Anders even een Slack kanaal opzetten.
pi_151737548
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 13:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja inderdaad, Thuisbezorgd heeft ook heel veel macht en rekenen soms ook 15% commissie over de omzet via hen. Ze hebben ook bijna geen concurrentie meer, als ik op Just Eat google dan komt de ad van Thuisbezorgd er boven te staan, wel slim :P
Adverteren op de url of naam van een concurrent is slim en vaak goedkoop. Nog best veel mensen die Google als adresbalk gebruiken.

Wat betreft een privegroep om ideeën te delen, etc. ik voel er ook nog steeds wat voor maar denk eerst goed na over toegang verlenen. Ik ken voorbeelden waarbij bijvoorbeeld bedrijven makkelijk in zulke groepen kwamen en dat werkte dus averechts.
  donderdag 16 april 2015 @ 13:50:20 #87
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_151741340
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:44 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Adverteren op de url of naam van een concurrent is slim en vaak goedkoop. Nog best veel mensen die Google als adresbalk gebruiken.

Wat betreft een privegroep om ideeën te delen, etc. ik voel er ook nog steeds wat voor maar denk eerst goed na over toegang verlenen. Ik ken voorbeelden waarbij bijvoorbeeld bedrijven makkelijk in zulke groepen kwamen en dat werkte dus averechts.
Simpel toch. Alleen toegang op invite en approval :)
  Moderator donderdag 16 april 2015 @ 13:58:17 #88
42184 crew  DaMart
pi_151741534
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:02 schreef Blester het volgende:
Ik wacht vol spanning af op 20 april, de Mobile Update. Veel concurrenten zijn nog steeds niet responsive en zie het ook niet snel meer gebeuren. Dat kan nog wel eens leuk zijn voor de inkomsten :)
O ja, ik moet nog een paar honderd pagina's aanpassen van de website waarvan 65% via mobiel komt :X.

Vanavond maar even mee verdergaan :').

De rest is al aangepast :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  donderdag 16 april 2015 @ 14:52:37 #89
340341 Blester
Membre très utile
pi_151742960
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 13:58 schreef DaMart het volgende:

[..]

O ja, ik moet nog een paar honderd pagina's aanpassen van de website waarvan 65% via mobiel komt :X.

Vanavond maar even mee verdergaan :').

De rest is al aangepast :).
Je gaat nu wel risico lopen. Zag in webmasters dat het gemiddeld 5 dagen duurt voordat Google dit opmerkt. Dan ben je mogelijk al erg laat nu.
~ Love comes unseen; we only see it go
  Moderator donderdag 16 april 2015 @ 15:09:19 #90
42184 crew  DaMart
pi_151743425
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 14:52 schreef Blester het volgende:

[..]

Je gaat nu wel risico lopen. Zag in webmasters dat het gemiddeld 5 dagen duurt voordat Google dit opmerkt. Dan ben je mogelijk al erg laat nu.
Tja, dan mis ik even 2 dagen of zo... maar heb er na afgelopen weekend geen tijd meer voor gehad :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 17 april 2015 @ 13:31:57 #91
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  vrijdag 17 april 2015 @ 15:04:07 #92
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_151774611
Moet je alle 4 de punten opgelost hebben of zijn 2 van de 4 al afdoende? :P

Met de viewport zetten had ik de meeste al opgelost namelijk.
Moet nog even uitvogelen hoe ik een tabel nu het beste responsive krijg.
  zaterdag 18 april 2015 @ 13:42:21 #93
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151799605
Ongelooflijk! 84 nieuwe subscribers erbij gisteren. _O_
  zaterdag 18 april 2015 @ 13:44:35 #94
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151799651
quote:
Als je daar staat ben je een koning.
pi_151801536
Hoe groot is bij jullie de impact op de SEO van een website/pagina bij het gebruiken van Youtube filmpjes? Stijgen jullie posities erdoor?
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  zaterdag 18 april 2015 @ 15:50:14 #96
340341 Blester
Membre très utile
pi_151801707
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 15:40 schreef Kerol het volgende:
Hoe groot is bij jullie de impact op de SEO van een website/pagina bij het gebruiken van Youtube filmpjes? Stijgen jullie posities erdoor?
Doe het vrijwel nooit, ik acht de waarde ervan ook niet heel groot.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151801814
Okay. Ik ben het nu aan het proberen. Mijn concurrentie heeft niet, tot weinig filmpjes. Hopelijk kan ik daar het verschil maken. :)
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  zaterdag 18 april 2015 @ 16:15:52 #98
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151802107
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 15:50 schreef Blester het volgende:

[..]

Doe het vrijwel nooit, ik acht de waarde ervan ook niet heel groot.
Ik denk echt dat jij Youtube ontzettend onderschat. Na Google de populairste zoekmachine gewoon.
  zaterdag 18 april 2015 @ 18:18:00 #99
340341 Blester
Membre très utile
pi_151804603
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:15 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Ik denk echt dat jij Youtube ontzettend onderschat. Na Google de populairste zoekmachine gewoon.
Vast en zeker, maar ik zie momenteel gezien hoe alles loopt niet direct een noodzaak om andere dingen te gaan zoeken. Ik steek liever 10 uur in een website die daarna ¤500 P/M oplevert bijvoorbeeld dan dat ik in die 10 uur 2 YouTube filmpjes in elkaar knutsel.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 18 april 2015 @ 18:33:54 #100
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151804992
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 18:18 schreef Blester het volgende:

[..]

Vast en zeker, maar ik zie momenteel gezien hoe alles loopt niet direct een noodzaak om andere dingen te gaan zoeken. Ik steek liever 10 uur in een website die daarna ¤500 P/M oplevert bijvoorbeeld dan dat ik in die 10 uur 2 YouTube filmpjes in elkaar knutsel.
Youtube levert aan het begin niets op, dus als je sneller resultaat wil dan is dat niet de juist keuze, nee. Ook kan je het er ook niet maar een beetje naast doen, dat werkt niet.

Ben je bereid een langere periode gefocust te blijven, dan zal je per handeling steeds meer verdienen en dat is nou juist net het verleidelijke aspect.
  zaterdag 18 april 2015 @ 19:54:47 #101
340341 Blester
Membre très utile
pi_151807028
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 18:33 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Youtube levert aan het begin niets op, dus als je sneller resultaat wil dan is dat niet de juist keuze, nee. Ook kan je het er ook niet maar een beetje naast doen, dat werkt niet.

Ben je bereid een langere periode gefocust te blijven, dan zal je per handeling steeds meer verdienen en dat is nou juist net het verleidelijke aspect.
Klopt, maarja. In elke branche en op elke manier is er geld te verdienen, je kunt simpelweg niet alles doen met de 24 uur die in een dag zitten. Ik weet dat er in het produceren van hondenbrokken ook geld te verdienen valt, maar die ga ik ook niet produceren :D Blijf liever wat dichter bij mijn eigen kennis en expertise op dit moment, maar vind het wel bijzonder interessant om de succesverhalen (en verhalen over mislukte projecten) in dit topic voorbij te zien komen :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 19 april 2015 @ 13:32:40 #102
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151822485
15000 views op een dag, wederom een record. Life's good. :+
  zondag 19 april 2015 @ 14:45:41 #103
340341 Blester
Membre très utile
pi_151824685
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 13:32 schreef Le_Professeur het volgende:
15000 views op een dag, wederom een record. Life's good. :+
En wat leveren die views op? :D
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151825046
Nice! Ik gok ¤ 1,- à 1,50 per 1000 views? Leuk voor ernaast toch? En zolang je zo lekker door blijft groeien..
  zondag 19 april 2015 @ 15:09:45 #105
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_151825308
Het wisselt echt wel op YT, soms ook onder de euro per 1k views (en soms flink ver daarboven). Daarnaast promoten zelfs tv zenders het gebruik van adblockers, laatst ook op EditieNL.
Maar 1 euro per 1k views blijft wel beetje de norm. Dus van Enzo Knol zijn we nog lang niet af.
pi_151833985
Is dit al voor de doorsnee webmaster beschikbaar?

Google-technologie laat webpagina’s fors sneller laden http://nu.nl/internet/403(...)s-sneller-laden.html
  zondag 19 april 2015 @ 19:12:20 #107
340341 Blester
Membre très utile
pi_151834195
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 19:06 schreef WebBeestje het volgende:
Is dit al voor de doorsnee webmaster beschikbaar?

Google-technologie laat webpagina’s fors sneller laden http://nu.nl/internet/403(...)s-sneller-laden.html
Ook Nu.nl doet aan advertising zo te zien... Dit is toch niet normaal :')

~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 19 april 2015 @ 20:03:24 #108
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151836098
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 19:12 schreef Blester het volgende:

[..]

Ook Nu.nl doet aan advertising zo te zien... Dit is toch niet normaal :')

[ afbeelding ]
Zou instant weg klikken.
  Moderator zondag 19 april 2015 @ 21:49:05 #109
42184 crew  DaMart
pi_151841335
Zo, toen was ook de laatste website responsive en klaar voor de nieuwe regels van Google *O*.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 19 april 2015 @ 22:28:49 #110
340341 Blester
Membre très utile
pi_151843287
Toch lichte spanning voor de impact van SSL bij de aankomende update. Heel groot deel van m'n websites heeft nog geen SSL.

Nouja, we gaan het beleven.
~ Love comes unseen; we only see it go
  Moderator zondag 19 april 2015 @ 22:51:39 #111
42184 crew  DaMart
pi_151844334
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 22:28 schreef Blester het volgende:
Toch lichte spanning voor de impact van SSL bij de aankomende update. Heel groot deel van m'n websites heeft nog geen SSL.

Nouja, we gaan het beleven.
Geen enkele van mijn websites heeft SSL. Mensen kunnen, behalve op een forum, toch niet inloggen. En op mijn Wordpresssites log ik alleen zelf in, dus beetje onzin om daar dan iets met SSL te gaan doen :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zondag 19 april 2015 @ 23:37:12 #112
340341 Blester
Membre très utile
pi_151846026
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 22:51 schreef DaMart het volgende:

[..]

Geen enkele van mijn websites heeft SSL. Mensen kunnen, behalve op een forum, toch niet inloggen. En op mijn Wordpresssites log ik alleen zelf in, dus beetje onzin om daar dan iets met SSL te gaan doen :P.
Ik deel die mening, maar Google wilt het graag. Toch benieuwd wat de reden erachter is, want als ze geen gegevens kunnen achterlaten en geen acties kunnen uitvoeren op een website, is een SSL volledig nutteloos. Voor een paar affiliatewebsites heb ik het wel om de trust wat omhoog te gooien van bezoekers.
~ Love comes unseen; we only see it go
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 07:00:09 #113
42184 crew  DaMart
pi_151849120
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2015 23:37 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik deel die mening, maar Google wilt het graag. Toch benieuwd wat de reden erachter is, want als ze geen gegevens kunnen achterlaten en geen acties kunnen uitvoeren op een website, is een SSL volledig nutteloos. Voor een paar affiliatewebsites heb ik het wel om de trust wat omhoog te gooien van bezoekers.
En zo'n SSL-certificaat kost toch ook nog eens geld? Daar ligt voor mij dan sowieso wel de grens. Ik heb nu twee weekenden opgeofferd om alle websites responsive te maken. Daar hebben de bezoekers ook nog wat aan, dus daar zie ik het nut nog wel van in en behalve de tijd, kost het me niets.

Maar ik ga geen cent uitgeven aan een certificaat dat verder geen enkel nut heeft voor een paar websites die voornamelijk hobbywebsites zijn :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 20 april 2015 @ 07:28:36 #114
340341 Blester
Membre très utile
pi_151849225
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 07:00 schreef DaMart het volgende:

[..]

En zo'n SSL-certificaat kost toch ook nog eens geld? Daar ligt voor mij dan sowieso wel de grens. Ik heb nu twee weekenden opgeofferd om alle websites responsive te maken. Daar hebben de bezoekers ook nog wat aan, dus daar zie ik het nut nog wel van in en behalve de tijd, kost het me niets.

Maar ik ga geen cent uitgeven aan een certificaat dat verder geen enkel nut heeft voor een paar websites die voornamelijk hobbywebsites zijn :).
Klopt, goedkoopste een tientje en duurste een paar honderd per jaar.
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 20 april 2015 @ 08:51:50 #115
131603 Afwazig
Serious business
pi_151850022
Ssl heeft wel degelijk nut uit privacy overwegingen. Door het NSA schandaal en de data van Snowden is Google meer in gaan zetten op encryptie, vandaar ssl.
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 08:58:12 #116
42184 crew  DaMart
pi_151850106
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 08:51 schreef Afwazig het volgende:
Ssl heeft wel degelijk nut uit privacy overwegingen. Door het NSA schandaal en de data van Snowden is Google meer in gaan zetten op encryptie, vandaar ssl.
Ja maar wat voor nut heeft het op websites waar mensen niet eens de mogelijkheid hebben om persoonlijke informatie achter te laten? Daar wordt die privacy al gegarandeerd door de opbouw c.q. aard van de website ;).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 20 april 2015 @ 10:39:08 #117
131603 Afwazig
Serious business
pi_151852383
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 08:58 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ja maar wat voor nut heeft het op websites waar mensen niet eens de mogelijkheid hebben om persoonlijke informatie achter te laten? Daar wordt die privacy al gegarandeerd door de opbouw c.q. aard van de website ;).
Nee hoor. Het browsen naar websites is ook informatie.
  Moderator maandag 20 april 2015 @ 12:27:19 #118
42184 crew  DaMart
pi_151855313
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:39 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Nee hoor. Het browsen naar websites is ook informatie.
Mja, maar om daarvoor nou een SSL-certificaat aan te schaffen, vind ik grote onzin.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_151855332
Ik begreep met SSL dat alle pagina's dan ook met https moeten beginnen, zit er eentje tussen die het niet heeft dan zou je het certificaat weer kwijt. Ik heb een forum en begreep dat ook de interne linkjes aangepast moeten worden, of mijn 'adviseur' zit er compleet naast of het is dan een helse klus.
  maandag 20 april 2015 @ 12:34:23 #120
131603 Afwazig
Serious business
pi_151855535
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2015 12:27 schreef DaMart het volgende:

[..]

Mja, maar om daarvoor nou een SSL-certificaat aan te schaffen, vind ik grote onzin.
Ja ik ook hoor ik geef alleen de gedachtegang van Google aan. Die snap ik op zich wel gezien de schandalen qua privacy de laatste jaren.
  maandag 20 april 2015 @ 12:51:54 #121
340341 Blester
Membre très utile
pi_151855995
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:34 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Ja ik ook hoor ik geef alleen de gedachtegang van Google aan. Die snap ik op zich wel gezien de schandalen qua privacy de laatste jaren.
Helemaal mee eens, maar dan moet er wel wat nuttigs te beveiligen zijn. Mensen die niet willen dat er kan worden achterhaald welke websites ze bezoeken moeten maar een VPN/Proxy/TOR netwerk gebruiken.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151856467
https://www.seroundtable.(...)-increase-20173.html Zijn er meer mensen die een veeeeeeeeeeeeeeel te hoge ctr +inkomsten vandaag hebben? Ik begon al te flippen en een rapport ingediend bij Google, maar heel veel mensen hebben dit vandaag en gisteravond. Zie ook http://www.webmasterworld.com/google_adsense/3007266.htm

[ Bericht 52% gewijzigd door Kemestry op 20-04-2015 18:36:42 (Voor niets lopen flippen vandaag) ]
  maandag 20 april 2015 @ 19:45:11 #123
340341 Blester
Membre très utile
pi_151868838
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 13:17 schreef Kemestry het volgende:
https://www.seroundtable.(...)-increase-20173.html Zijn er meer mensen die een veeeeeeeeeeeeeeel te hoge ctr +inkomsten vandaag hebben? Ik begon al te flippen en een rapport ingediend bij Google, maar heel veel mensen hebben dit vandaag en gisteravond. Zie ook http://www.webmasterworld.com/google_adsense/3007266.htm
Ik zit op alles gemiddeld nog steeds zo'n 9 tot 10%, geen uitschieters vandaag.
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 21 april 2015 @ 08:07:30 #124
340341 Blester
Membre très utile
pi_151882617
Om maar even een toepasselijke image neer te plempen:

~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151887971
Mijn 'concurrentie' heeft al mobiele de juiste weergaven en ik ook dus ik verwacht niet veel verschil in statistieken maar ik zal het over een weekje eens bekijken.
pi_151889024
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 08:07 schreef Blester het volgende:
Om maar even een toepasselijke image neer te plempen:

[ afbeelding ]
haha geniaal Saw :)
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 21 april 2015 @ 17:10:36 #127
340341 Blester
Membre très utile
pi_151897256
~ Love comes unseen; we only see it go
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 09:06:00 #128
42184 crew  DaMart
pi_151914987
Toch wel leuk, zo'n mededeling dat er een vervolg komt op een serie waar je een website over hebt. Meteen bericht op de site gezet en bezoekersaantal is van rond de 600 tot boven de 1.500 gestegen. Meteen maar een paar domeinnamen geregistreerd voor een website over de nieuwe serie :D.

Ik had alleen niet zo moeten twijfelen over de .tv-versie, want die is nu dus al weg terwijl ik die toch wilde hebben :').
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_151917352
misschien zie ik het nu voor het eerst, maar het lijkt me nieuw.. In webmastertools zie je op zoekwoord niveau het aantal kliks per positie en de ctr, best nice

“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 22 april 2015 @ 18:17:06 #130
340341 Blester
Membre très utile
pi_151932411
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:53 schreef RanTheMan het volgende:
misschien zie ik het nu voor het eerst, maar het lijkt me nieuw.. In webmastertools zie je op zoekwoord niveau het aantal kliks per positie en de ctr, best nice

[ afbeelding ]
Staat er al heel lang en klopt over het algemeen geen klote van :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Blester op 22-04-2015 18:50:21 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151933018
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:17 schreef Blester het volgende:

[..]

Staat er al heel lang en klopt over het geen klote van :)
Dit dus.
Staat er volgens mij al vanaf begin dit jaar?
pi_151936764
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 18:17 schreef Blester het volgende:

[..]

Staat er al heel lang en klopt over het algemeen geen klote van :)
en hoe controleer jij of het wel of niet klopt?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  woensdag 22 april 2015 @ 20:58:22 #133
340341 Blester
Membre très utile
pi_151938122
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:29 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

en hoe controleer jij of het wel of niet klopt?
Posities heb ik externe tools voor (zoals Serpbook), CTR valt niet goed te meten en totale aantal kliks vanuit search engine kun je met Analytics en/of externe meettools meten.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151942063
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 20:58 schreef Blester het volgende:

[..]

Posities heb ik externe tools voor (zoals Serpbook), CTR valt niet goed te meten en totale aantal kliks vanuit search engine kun je met Analytics en/of externe meettools meten.
op de een of andere manier heb ik meer vertrouwen in webmastertools dan tools van derde partijen.. en qua clicks klopt het voor 90%.. Dus tsja
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  donderdag 23 april 2015 @ 00:33:43 #135
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151945777
13.999 Abonnees :P
  donderdag 23 april 2015 @ 12:58:16 #136
340341 Blester
Membre très utile
pi_151954595
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151957821
Alsof jouw MID XX.XXX zo weg is ;) of je moet in een heel mooi penthouse wonen...
Facts don't care about your feelings
  donderdag 23 april 2015 @ 15:46:35 #138
340341 Blester
Membre très utile
pi_151959137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 14:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Alsof jouw MID XX.XXX zo weg is ;) of je moet in een heel mooi penthouse wonen...
Had nog wat belasting openstaan :'(
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151959452
Wie niet ;(
Facts don't care about your feelings
  donderdag 23 april 2015 @ 17:38:18 #140
131603 Afwazig
Serious business
pi_151965880
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 17:38 schreef Afwazig het volgende:
Ik niet :7
Omdat je niets verdient? :P
Facts don't care about your feelings
  donderdag 23 april 2015 @ 20:35:46 #142
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151966946
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 14:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Alsof jouw MID XX.XXX zo weg is ;) of je moet in een heel mooi penthouse wonen...
Ik zou met die bedragen echt niet hele dagen achter de kompjoeter gaan hangen hoor.

Vertel eens, wat voor'n leuke speeltjes heb je gekocht al Blester? Een leuke sportauto om een beetje te toeren? Een dikke racefiets of mountainbike waar je helemaal los op gaat?
Of juist een geweldige thuisbioscoop?

Ben wel benieuwd.
  donderdag 23 april 2015 @ 22:01:34 #143
340341 Blester
Membre très utile
pi_151971032
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 20:35 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Ik zou met die bedragen echt niet hele dagen achter de kompjoeter gaan hangen hoor.

Vertel eens, wat voor'n leuke speeltjes heb je gekocht al Blester? Een leuke sportauto om een beetje te toeren? Een dikke racefiets of mountainbike waar je helemaal los op gaat?
Of juist een geweldige thuisbioscoop?

Ben wel benieuwd.
Ben niet materialistisch, geld doet mij ook niet bijzonder veel. Zoals ik eerder heb aangegeven doe ik het omdat ik het leuk vind, niet puur om het geld. Als ik het niet meer leuk vond was ik ermee gestopt. Dat is ook de reden dat ik me prima dagen achter computers kan spenderen als ik met leuke nieuwe projecten bezig zijn. Als het even kan natuurlijk lekker buiten in het zonnetje :-)

Uiteraard een leuke auto, maar rijd net zo graag in een klein klote autootje hoor :D En verder ben ik graag en vaak in het buitenland te vinden.
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 23 april 2015 @ 22:07:37 #144
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_151971356
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 22:01 schreef Blester het volgende:

[..]

Ben niet materialistisch, geld doet mij ook niet bijzonder veel. Zoals ik eerder heb aangegeven doe ik het omdat ik het leuk vind, niet puur om het geld. Als ik het niet meer leuk vond was ik ermee gestopt. Dat is ook de reden dat ik me prima dagen achter computers kan spenderen als ik met leuke nieuwe projecten bezig zijn. Als het even kan natuurlijk lekker buiten in het zonnetje :-)

Uiteraard een leuke auto, maar rijd net zo graag in een klein klote autootje hoor :D En verder ben ik graag en vaak in het buitenland te vinden.
Ah top, nee niet te, maar bepaalde hobby's kan je wel maximaliseren, dat moet heerlijk zijn. Het is ook een stuk leuker werken als je weet dat je genoeg verdient om rond te komen, dan ga je hetgeen je doet ook meer waarderen, ook al zijn de taken precies hetzelfde. Tenminste, dat denk ik.

Kan je nu in principe vanaf iedere locatie werken als je wil? Dat is wel geniaal, dan kan je reizen/verkennen combineren met werk. Werk zou ik het eigenlijk niet noemen, maar eerder geld verdienen (met je hobby)

Blester, je leeft als een koning.
  donderdag 23 april 2015 @ 22:19:41 #145
340341 Blester
Membre très utile
pi_151971900
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 22:07 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Ah top, nee niet te, maar bepaalde hobby's kan je wel maximaliseren, dat moet heerlijk zijn. Het is ook een stuk leuker werken als je weet dat je genoeg verdient om rond te komen, dan ga je hetgeen je doet ook meer waarderen, ook al zijn de taken precies hetzelfde. Tenminste, dat denk ik.

Kan je nu in principe vanaf iedere locatie werken als je wil? Dat is wel geniaal, dan kan je reizen/verkennen combineren met werk. Werk zou ik het eigenlijk niet noemen, maar eerder geld verdienen (met je hobby)

Blester, je leeft als een koning.
Maárgoed, verdiensten van nu zijn geen garantie voor de toekomst. Dat zou een ieder die zaken doet met Google zich moeten beseffen. Voor hetzelfde geld komt er over een maand een update die je hele SEO strategie bestraft waarna 50% van je websites uit Google worden getrapt, ben je ook 50% van je inkomsten kwijt. Dat is slechts een van de risico's van ons vak.

Heb nog een flink aantal verplichtingen e.d. in Nederland, dus zou niet direct willen zeggen dat ik vanaf elke locatie zou kunnen werken. Misschien over een X aantal jaar :-)

Werken doe ik alleen in Nederland, in het buitenland ben ik vrij. Al is de drang soms wel groot om net dat ene mailtje dan te beantwoorden of net weer dat telefoontje op te nemen haha.

Heb overigens nog steeds niets over inkomen gezegd en ben in dit topic al van High X.XXX naar low XX.XXX naar mid XX.XXX en via PM zelfs al naar low XXX.XXX gegaan. Nog even doorgaan en ik kan met pensioen volgens mij :D

[ Bericht 8% gewijzigd door Blester op 23-04-2015 23:02:59 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151978256
Met al die X'jes zou ik denken dat je flink in de adultscene zit :)
  vrijdag 24 april 2015 @ 11:15:06 #147
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_151983030
Afgelopen twee weken bezig geweest met het wat intensiever posten op Facebook voor een specifieke site. Gemiddeld 46 likes per dag erbij. Zonder winacties of adverenties *O*
pi_151983441
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2015 22:19 schreef Blester het volgende:

[..]

Maárgoed, verdiensten van nu zijn geen garantie voor de toekomst. Dat zou een ieder die zaken doet met Google zich moeten beseffen. Voor hetzelfde geld komt er over een maand een update die je hele SEO strategie bestraft waarna 50% van je websites uit Google worden getrapt, ben je ook 50% van je inkomsten kwijt. Dat is slechts een van de risico's van ons vak.

Heb nog een flink aantal verplichtingen e.d. in Nederland, dus zou niet direct willen zeggen dat ik vanaf elke locatie zou kunnen werken. Misschien over een X aantal jaar :-)

Werken doe ik alleen in Nederland, in het buitenland ben ik vrij. Al is de drang soms wel groot om net dat ene mailtje dan te beantwoorden of net weer dat telefoontje op te nemen haha.

Heb overigens nog steeds niets over inkomen gezegd en ben in dit topic al van High X.XXX naar low XX.XXX naar mid XX.XXX en via PM zelfs al naar low XXX.XXX gegaan. Nog even doorgaan en ik kan met pensioen volgens mij :D
zorg dat je een 1.000.000 bij elkaar spaart en dit goed investeert tegen contant rendement 8%(panden verhuren). En probeer van die 80k dan een goede 40k minimaal elk jaar te herinvesteren.

Hobby's leuk en mag tijd en geld kosten, maar beter zo vast leggen dat je niet tot je 67e moet werken!
Je moet het altijd maar als voetbal cariere zien, probeer voor je 35e - 40e zo goed als binnen te zijn; dan kan de rest alleen maar meevallen :)
pi_151984712
Gelukkig dat hier allemaal slimme mensen zitten met veel verstand van geld :)
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 24 april 2015 @ 13:46:22 #150
340341 Blester
Membre très utile
pi_151988340
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:56 schreef YoshiBignose het volgende:
Gelukkig dat hier allemaal slimme mensen zitten met veel verstand van geld :)
Heb er voldoende verstand van om een gesprek op redelijk hoog niveau met mijn accountant te hebben, maar daar blijft het dan ook wel bij :')

Beleggingen ben ik persoonlijk niet erg in thuis.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151988526
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 13:46 schreef Blester het volgende:

[..]

Heb er voldoende verstand van om een gesprek op redelijk hoog niveau met mijn accountant te hebben, maar daar blijft het dan ook wel bij :')

Beleggingen ben ik persoonlijk niet erg in thuis.
aandelen beurs doe ik ook niet aan; mooier rendementen, maar ook swings. Liever elke maand modaal salaris (of meer) wat netjes overgemaakt wordt. Waarde stijging pand tellen we niet eens mee.
  vrijdag 24 april 2015 @ 20:13:16 #152
340341 Blester
Membre très utile
pi_151998070
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 13:53 schreef trekker25 het volgende:

[..]

aandelen beurs doe ik ook niet aan; mooier rendementen, maar ook swings. Liever elke maand modaal salaris (of meer) wat netjes overgemaakt wordt. Waarde stijging pand tellen we niet eens mee.
Je hebt gelijk hoor, ben al langer aan het kijken naar beleggingen in onroerend goed. Zie wat panden in het buitenland meer zitten :) Maargoed, we wijken hier steeds verder van AdSense af :D

[ Bericht 5% gewijzigd door Blester op 24-04-2015 20:54:27 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152004558
Aandelen of misschien nog beter trackers/ETF's zijn niet moeilijk te begrijpen. Enige probleem ikzelf heb al deels naar cash omgezet om pas weer te kopen na een correctie. Tegen die tijd laat ik wel wat weten :)
  zaterdag 25 april 2015 @ 12:48:24 #154
340341 Blester
Membre très utile
pi_152011325
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 11:26 schreef trekker25 het volgende:

[..]

zorg dat je een 1.000.000 bij elkaar spaart en dit goed investeert tegen contant rendement 8%(panden verhuren). En probeer van die 80k dan een goede 40k minimaal elk jaar te herinvesteren.

Hobby's leuk en mag tijd en geld kosten, maar beter zo vast leggen dat je niet tot je 67e moet werken!
Je moet het altijd maar als voetbal cariere zien, probeer voor je 35e - 40e zo goed als binnen te zijn; dan kan de rest alleen maar meevallen :)
Lijkt me trouwens wel leuk om een reeks te maken voor onroerend goed investeringen. Door jouw reactie toch maar weer eens gaan kijken naar dergelijke investeringen. Stel je koopt een appartement in Spanje van +- ¤150.000 zonder hypotheek dus contante afbetaling, wat denk jij dat het rendement dan zal zijn? Voor mezelf maak ik even snel de volgende berekening:

+- ¤80 p.p.p.n. x 365 x 50% bezittingsgraad = ¤14.600 P/J. Een goede ¤4000 aan random kosten = ¤10.600 = +- 7% ROI

Ben wel benieuwd of dergelijke panden dan ook worden belast met vermogensbelasting, daar het feitelijk beleggingen zijn.

Excuses overigens voor de off-topic, maar wellicht toch leuk om eens hier te bespreken.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152012540
Je hebt liever dat het belast wordt met vermogensbelasting (30% belasting over een rendement van 4% dus 1.2% in box 3) maar als jij echt veel in panden en onroerend goed doet kan het natuurlijk gewoon als onderneming gezien worden en dan wordt de werkelijke winst belast met, in jouw geval, 52% :P
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 25 april 2015 @ 14:19:29 #156
340341 Blester
Membre très utile
pi_152013618
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 13:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt liever dat het belast wordt met vermogensbelasting (30% belasting over een rendement van 4% dus 1.2% in box 3) maar als jij echt veel in panden en onroerend goed doet kan het natuurlijk gewoon als onderneming gezien worden en dan wordt de werkelijke winst belast met, in jouw geval, 52% :P
Zal ook dit binnenkort eens met de accountant bespreken, hij kan wel enkele uurtjes uittrekken voor mijn lijstje met vragen weer :P

Ben het er wel over eens dat ik eens wat meer aandacht moet schenken aan beleggingen e.d. en onroerend goed trekt me wel :)
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 25 april 2015 @ 14:54:58 #157
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152014343
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 14:19 schreef Blester het volgende:

[..]

Zal ook dit binnenkort eens met de accountant bespreken, hij kan wel enkele uurtjes uittrekken voor mijn lijstje met vragen weer :P

Ben het er wel over eens dat ik eens wat meer aandacht moet schenken aan beleggingen e.d. en onroerend goed trekt me wel :)
Deze reeks zou Google AdSense & Blester moeten heten. :7
  zaterdag 25 april 2015 @ 15:41:18 #158
340341 Blester
Membre très utile
pi_152015336
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 14:54 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Deze reeks zou Google AdSense & Blester moeten heten. :7
Laten we het maar weer over websites gaan hebben :) Iemand al veranderingen gezien door de Mobile Update? Ik zie werkelijk geen enkel verschil..
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 25 april 2015 @ 15:43:54 #159
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152015399
Hier kwam doorgaans toch ook zo'n knul met de naam ACID_NIGHTMARE? Die postte ook altijd lompe bedragen. Iemand een idee waar hij uithangt?
  zondag 26 april 2015 @ 14:33:38 #160
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152039471
2015-04-25 Sat +78 ^O^
pi_152041840
Even een Adsense vraag tussendoor ;) banners mogen alleen geplaatst worden op 30(?) pixels afstand van andere aanklikbare items op een website. Houden jullie hier netjes rekening mee of houden jullie ook soms minder aan? Ik vind het soms niet zo mooi voor de lay-out om veel ruimte rondom banners te hebben dus ik ben benieuwd wat jullie er van denken.
  maandag 27 april 2015 @ 10:22:48 #162
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_152064404
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 15:39 schreef WebBeestje het volgende:
Even een Adsense vraag tussendoor ;) banners mogen alleen geplaatst worden op 30(?) pixels afstand van andere aanklikbare items op een website. Houden jullie hier netjes rekening mee of houden jullie ook soms minder aan? Ik vind het soms niet zo mooi voor de lay-out om veel ruimte rondom banners te hebben dus ik ben benieuwd wat jullie er van denken.
Ik hou er niet vaak rekening mee. Stel dat mijn standaard margin 10px is over de hele site, dan ga ik niet de ads op 30px zetten :)
  maandag 27 april 2015 @ 11:05:24 #163
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_152072206
Nice! Nu nog wat meer bezoekers :p.

Zijn er hier ook mensen die met vaste adverteerders werken? Ik stoor me er namelijk een beetje aan dat mijn Adsense-inkomsten dalen of gelijk blijven terwijl mijn bezoekers (sterk) toenemen. Ik heb nu een eCPM van ¤ 3,01, maar het is ook ¤ 8+ geweest 1,5 jaar geleden. Nu is ¤ 8,- misschien ook wel vrij hoog, maar als ik het op zou kunnen krikken naar stabiel ¤ 5,- zou ik al blij zijn. Ik zit in de huisdierenrichting.
  Moderator maandag 27 april 2015 @ 21:33:36 #165
42184 crew  DaMart
pi_152081971
Hm... mijn grootste website is sinds woensdag 50% van zijn bezoekers kwijt... via Google is het aantal vertoningen ook met 80% afgenomen en de site is gezakt van halverwege pagina 2 naar halverwege pagina 3 op het belangrijkste zoekwoord.

En dan was hij nog voor de overgang naar dat mobiele gedoe geoptimaliseerd voor mobiel, dus ik vermoed dat een gerelateerd nieuwsbericht dat op zo ongeveer alle internationale mediawebsites heeft gestaan, de boosdoener is. Die sites schieten mijn site voorbij bij de zoekresultaten. Binnenkort dus toch maar weer eens kijken hoe ik dat kan optimaliseren...
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_152082184
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:33 schreef DaMart het volgende:
Hm... mijn grootste website is sinds woensdag 50% van zijn bezoekers kwijt... via Google is het aantal vertoningen ook met 80% afgenomen en de site is gezakt van halverwege pagina 2 naar halverwege pagina 3 op het belangrijkste zoekwoord.

En dan was hij nog voor de overgang naar dat mobiele gedoe geoptimaliseerd voor mobiel, dus ik vermoed dat een gerelateerd nieuwsbericht dat op zo ongeveer alle internationale mediawebsites heeft gestaan, de boosdoener is. Die sites schieten mijn site voorbij bij de zoekresultaten. Binnenkort dus toch maar weer eens kijken hoe ik dat kan optimaliseren...
ik hoor heel veel mensen om me heen die positie hebben ingeleverd die de lastste twee week pas alles mobiel vriendelijk hebben gemaakt.. zie het zelf ook, de sites die in febr zijn aangepast doen het goed, alles van maart/april krijgt tikken.. in alle weergave... -O-
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Moderator maandag 27 april 2015 @ 21:42:58 #167
42184 crew  DaMart
pi_152082257
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 21:40 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

ik hoor heel veel mensen om me heen die positie hebben ingeleverd die de lastste twee week pas alles mobiel vriendelijk hebben gemaakt.. zie het zelf ook, de sites die in febr zijn aangepast doen het goed, alles van maart/april krijgt tikken.. in alle weergave... -O-
Mijn andere websites, die ik hooguit 1 week eerder heb aangepast, die hebben hun positie volgens mij dan weer wel behouden. Ook de bezoekersaantallen vertonen geen noemenswaardige dip.

Maar de grootste site is dan ook de enige die zo'n 60% van de bezoekers via een mobiele telefoon bezocht.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_152083839
Het zou toch geen effect hebben op de zoekresultaten op normale pc's?

Ik heb ook een dramatische maand maar het lijkt de standaard tendens te zijn ieder jaar, begin van de daling in de zomer en rond oktober weer een stijging. Met nov-dec-jan als de beste maanden. Zitten er dan echt zoveel meer mensen achter de pc?

[ Bericht 65% gewijzigd door YoshiBignose op 27-04-2015 22:37:41 ]
Facts don't care about your feelings
pi_152085601
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Het zou toch geen effect hebben op de zoekresultaten op normale pc's?

Ik heb ook een dramatische maand maar het lijkt de standaard tendens te zijn ieder jaar, begin van de daling in de zomer en rond oktober weer een stijging. Met nov-dec-jan als de beste maanden. Zitten er dan echt zoveel meer mensen achter de pc?
tijd vd salaris onderhandelingen ;)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_152086509
Hmmm oh zo, ik dacht in de zomer komen mensen meer buiten, praten met de buurman over z'n Audi in de oprit. Daarna meteen opzoeken wat hij dan wel niet moet verdienen :P
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:01:56 #171
340341 Blester
Membre très utile
pi_152088987
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 00:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmm oh zo, ik dacht in de zomer komen mensen meer buiten, praten met de buurman over z'n Audi in de oprit. Daarna meteen opzoeken wat hij dan wel niet moet verdienen :P
Start een internationale variant van jouw website, voor elk land een mooi overzicht? :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152089921
Ook hier dramatische dalingen.. :(
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  dinsdag 28 april 2015 @ 11:07:59 #173
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  dinsdag 28 april 2015 @ 17:21:49 #174
340341 Blester
Membre très utile
pi_152099584
Vreemde dag gister, een van m'n grotere websites +- 15% bezoekersdaling opeens. Heeft niets met koningsdag te maken overigens, niet Nederlanders.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152099594
quote:
hij cashed wel maandelijke over de 100.000.. Das best nice
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_152104513
Ik heb niet te klagen, ik vergelijk meestal de maanden met een jaar geleden en ik zit dan op ongeveer 60% meer dan vorig jaar. Adsense combineren met een beter alternatief is voor mij de beste stap die ik tot nu toe heb gemaakt om de inkomsten te verhogen. Verder klopt het wel dat de donkere/koude maanden beter zijn voor de inkomsten. Ik merk aan mezelf ook dat ik minder achter de computer zit en meer buiten ben.

Edit: ik bekijk net mijn statistieken vergeleken met 2 jaar geleden. Inkomsten via pc/laptop bezoekers +20%, tablets +100% en smartphones +300%. Lijkt me duidelijk dat daar goed te verdienen is als je het goed aanpakt.

[ Bericht 21% gewijzigd door WebBeestje op 28-04-2015 20:34:55 ]
  woensdag 29 april 2015 @ 11:12:17 #177
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_152118194
Hahaha, Vitaly (spamhoer uit RUS) kan nu ook organische resultaten in Analytics manipuleren. Geweldig! :) vitaly rules google + hoop ascii smilies. Goed bezig!
  woensdag 29 april 2015 @ 18:19:13 #178
340341 Blester
Membre très utile
pi_152130661
Wtf is er met Google sinds zaterdag? Ben gewoon 30.000 bezoekers per dag kwijt op 1 website?
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 29 april 2015 @ 20:18:50 #179
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_152133867
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:19 schreef Blester het volgende:
Wtf is er met Google sinds zaterdag? Ben gewoon 30.000 bezoekers per dag kwijt op 1 website?
Toch niet responsive ? :')
pi_152134475
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 18:19 schreef Blester het volgende:
Wtf is er met Google sinds zaterdag? Ben gewoon 30.000 bezoekers per dag kwijt op 1 website?
Heb je de website van iemand overgenomen? Misschien niet zo betrouwbaar en op één of andere manier verkeer kunnen genereren.

Enkele dagen geleden kreeg ik in mijn Adsense dashboard voor het eerst de melding dat responsive nu meeweegt in de resultaten voor mobiele bezoekers. Toeval of niet maar ik zie sinds maandag een hoger aantal bezoekers via mobiele bezoekers en de inkomsten zijn ook toegenomen. Nog wat kort om te kunnen oordelen maar wel een leuke ontwikkeling.
  woensdag 29 april 2015 @ 20:51:39 #181
340341 Blester
Membre très utile
pi_152135072
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:18 schreef JortK het volgende:

[..]

Toch niet responsive ? :')
Jawel, alles op groen licht maar geen SSL. Heel vreemd dit, ik gooi het maar op een Google dance momenteel... Kost toch even aardig wat geld dit grapje, meer dan 19K in de maand. Gelukkig maar op 1 website :{

quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:35 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Heb je de website van iemand overgenomen? Misschien niet zo betrouwbaar en op één of andere manier verkeer kunnen genereren.

Enkele dagen geleden kreeg ik in mijn Adsense dashboard voor het eerst de melding dat responsive nu meeweegt in de resultaten voor mobiele bezoekers. Toeval of niet maar ik zie sinds maandag een hoger aantal bezoekers via mobiele bezoekers en de inkomsten zijn ook toegenomen. Nog wat kort om te kunnen oordelen maar wel een leuke ontwikkeling.
Al een jaar in mijn beheer ;)

Zie het al, op 2 zoekwoorden in een non-responsive concurrent naar boven gekomen :') Zelfde concurrent die eerder m'n website spamde, gaan we dus even mee aan de slag, die krijgt de 150 spamlinks in honderdvoud terug ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Blester op 29-04-2015 21:04:55 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
  Moderator donderdag 30 april 2015 @ 16:04:19 #182
42184 crew  DaMart
pi_152154405
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:33 schreef DaMart het volgende:
Hm... mijn grootste website is sinds woensdag 50% van zijn bezoekers kwijt... via Google is het aantal vertoningen ook met 80% afgenomen en de site is gezakt van halverwege pagina 2 naar halverwege pagina 3 op het belangrijkste zoekwoord.
Ik keek nog eens in de webmastertools en zo kwam ik erachter dat ik de verkeerde robots.txt in de hoofdmap van de site had staan. Elke crawler werd geblokkeerd... dat zal vast hebben bijgedragen aan de terugloop van verwijzingen via Google en inkomsten :|W :@. .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_152174423
quote:
Zie het al, op 2 zoekwoorden in een non-responsive concurrent naar boven gekomen :') Zelfde concurrent die eerder m'n website spamde, gaan we dus even mee aan de slag, die krijgt de 150 spamlinks in honderdvoud terug ;)
2 Zoekwoorden verliest je 30.000 bezoekers per dag, daar zal flink wat concurrentie opzitten lijkt me:)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:27:31 #184
340341 Blester
Membre très utile
pi_152183766
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:35 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

2 Zoekwoorden verliest je 30.000 bezoekers per dag, daar zal flink wat concurrentie opzitten lijkt me:)
Gaat altijd hard tegen hard ja :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152185121
Even een aantal vraagjes van een leek.
Zijn jullie websites/youtubepagines/etc op nederland gericht of doen jullie het internationaler? In het engels lijkt mij makkelijker rendabel te maken.
Hoeveel tijd/geld zijn jullie per maand er aan kwijt en wat levert het jullie op?
En als als jullie het niet erg vinden zou ik graag eens zien om welke websites/kanalen het gaat, ik ben wel benieuwd naar hoe hoog het niveau dat hoort bij een bepaald inkomen.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 21:09:45 #186
340341 Blester
Membre très utile
pi_152191788
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:24 schreef opreis het volgende:
Zijn jullie websites/youtubepagines/etc op nederland gericht of doen jullie het internationaler? In het engels lijkt mij makkelijker rendabel te maken.
Zowel nationaal als internationaal, internationaal heeft hoogste rendement voor mij.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:24 schreef opreis het volgende:
Hoeveel tijd/geld zijn jullie per maand er aan kwijt en wat levert het jullie op?
Exacte opbrengsten zul je niet snel horen hier. Ben er gemiddeld 100 uur per maand mee bezig. Kosten qua onderhoud e.d. een goede ¤5.000 - ¤6.000 per maand, hier komen de investeringen zoals nieuwe projecten en opkopen van websites e.d. uiteraard nog bij. Dan werk ik ook nog met relatief goedkope arbeidskrachten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:24 schreef opreis het volgende:
En als als jullie het niet erg vinden zou ik graag eens zien om welke websites/kanalen het gaat, ik ben wel benieuwd naar hoe hoog het niveau dat hoort bij een bepaald inkomen.
Niemand zal je dit gaan delen hier :)
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152201949
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:24 schreef opreis het volgende:
Even een aantal vraagjes van een leek.
Zijn jullie websites/youtubepagines/etc op nederland gericht of doen jullie het internationaler? In het engels lijkt mij makkelijker rendabel te maken.
Hoeveel tijd/geld zijn jullie per maand er aan kwijt en wat levert het jullie op?
En als als jullie het niet erg vinden zou ik graag eens zien om welke websites/kanalen het gaat, ik ben wel benieuwd naar hoe hoog het niveau dat hoort bij een bepaald inkomen.
Ik weet niet precies hoeveel tijd ik er per maand aan kwijt ben want het is puur hobby eigenlijk (naast mijn vaste baan). Vroeger ging ik meer voor Nederlandse sites, maar nu focus ik me vooral op internationale sites (engelstalig). De inkomsten liggen tussen de 100 en 150 euro per dag op het moment. Overigens hoeft kwaliteit totaal niet in relatie te staan met hoeveel je er mee verdient. Ik heb eens een superlelijke site gehad met een stuk of 10 artikelen van middelmatige kwaliteit waar ik 3000 euro per maand mee verdiende... deze was wat blackhat en heeft uiteindelijk een penalty gekregen, maar wel een paar maanden lekker gedraaid.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 12:24:53 #188
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152204792
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:24 schreef opreis het volgende:
Even een aantal vraagjes van een leek.
Zijn jullie websites/youtubepagines/etc op nederland gericht of doen jullie het internationaler? In het engels lijkt mij makkelijker rendabel te maken.
Hoeveel tijd/geld zijn jullie per maand er aan kwijt en wat levert het jullie op?
En als als jullie het niet erg vinden zou ik graag eens zien om welke websites/kanalen het gaat, ik ben wel benieuwd naar hoe hoog het niveau dat hoort bij een bepaald inkomen.
Youtube is alleen als je bereid bent verder te kijken dan de korte termijn. Uiteindelijk wel het platform dat je het meest op kan leveren in verhouding tot het werk dat je erin steekt, maar niet wat je erin gestoken hebt. Bedragen deel ik niet, maar het loopt gestaag op en zal enkel harder gaan. Ben nog niet eens een heel jaar bezig, maar in dezelfde periode schat ik zo'n 200% omhoog te zijn gegaan in inkomsten. Alles draait om een vaste fanbase en dat kost tijd.

Overigens wederom een record gehaald gisteren. 80 subscribers on a day. ^O^

Internationaal wel, ja.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 12:30:10 #189
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152204904
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 09:08 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoeveel tijd ik er per maand aan kwijt ben want het is puur hobby eigenlijk (naast mijn vaste baan). Vroeger ging ik meer voor Nederlandse sites, maar nu focus ik me vooral op internationale sites (engelstalig). De inkomsten liggen tussen de 100 en 150 euro per dag op het moment. Overigens hoeft kwaliteit totaal niet in relatie te staan met hoeveel je er mee verdient. Ik heb eens een superlelijke site gehad met een stuk of 10 artikelen van middelmatige kwaliteit waar ik 3000 euro per maand mee verdiende... deze was wat blackhat en heeft uiteindelijk een penalty gekregen, maar wel een paar maanden lekker gedraaid.
Dus je draagt lekker de helft af aan de belasting omdat je het ernaast doet? Lekker dan.
pi_152205830
Dat is toch een goed teken juist :P ik doe het niet ernaast maar draag ook de helft af, that's life :')
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 2 mei 2015 @ 13:52:55 #191
340341 Blester
Membre très utile
pi_152206528
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 13:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is toch een goed teken juist :P ik doe het niet ernaast maar draag ook de helft af, that's life :')
De asielzoekers moeten ook worden betaald ^O^
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 2 mei 2015 @ 13:58:09 #192
340341 Blester
Membre très utile
pi_152206662


Wtf? _O-
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 2 mei 2015 @ 14:03:55 #193
214255 Convergence
Procrastinator
pi_152206796
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 13:17 schreef YoshiBignose het volgende:
ik doe het niet ernaast maar draag ook de helft af, that's life :')
Als je het niet ernaast doet heb je toch recht op MKB winstrvijstelling; zelfstandigenkorting etc. etc. zodat je uiteindelijke maar 25 a 30% belasting betaald wat een stuk schappelijker is dan 'de helft'?
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 14:08:54 #194
340341 Blester
Membre très utile
pi_152206918
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 14:03 schreef Convergence het volgende:

[..]

Als je het niet ernaast doet heb je toch recht op MKB winstrvijstelling; zelfstandigenkorting etc. etc. zodat je uiteindelijke maar 25 a 30% belasting betaald wat een stuk schappelijker is dan 'de helft'?
Zelfs al zou ik al die kortingen krijgen, dan is de rekening nog steeds +- 50% van de Belastingdienst hoor (fulltime, niets ernaast).
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 2 mei 2015 @ 14:17:59 #195
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152207176
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 13:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is toch een goed teken juist :P ik doe het niet ernaast maar draag ook de helft af, that's life :')
Ja, mja, kan je beter fulltime gaan doen toch? 150 euro per dag netto? Dan wist ik het wel. Gaat niets boven de vrijheden die het met zich meebrengt, dat is onbetaalbaar.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 14:44:19 #196
214255 Convergence
Procrastinator
pi_152207749
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 14:08 schreef Blester het volgende:

[..]

Zelfs al zou ik al die kortingen krijgen, dan is de rekening nog steeds +- 50% van de Belastingdienst hoor (fulltime, niets ernaast).
Misschien tijd voor een nieuwe boekhouder? Of fiscaal verhuizen naar een ander land. Tenzij je graag veel belasting betaald..
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 15:02:07 #197
340341 Blester
Membre très utile
pi_152208182
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 14:44 schreef Convergence het volgende:

[..]

Misschien tijd voor een nieuwe boekhouder? Of fiscaal verhuizen naar een ander land. Tenzij je graag veel belasting betaald..
Ik neem aan dat een RA accountant goed genoeg is :) Ben al bezig met een fiscale verhuizing.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152208449
Hmm bedankt, het heeft wel mijn interesse aangewakkerd.
Dan nog maar twee vragen, hoe zit het met copyright op internet, als ik een stukje zou schrijven voor mijn toekomstige website kunnen andere websites het dan gewoon ctrl c, ctrl v overnemen? En kan ik dat andersom natuurlijk ook doen?
En ik zie het niet zitten om meteen al domeinnamen te registreren/te betalen. Is het mogelijk om eerst met een gratis website te gaan kloten, ook om er een beetje handig in te worden, en wanneer ik tevreden ben over hoe het eruit ziet het gewoon kopieren naar een ander domein, of zitten er dan haken en ogen aan?
  zaterdag 2 mei 2015 @ 15:30:36 #199
340341 Blester
Membre très utile
pi_152208806
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 15:13 schreef opreis het volgende:
Dan nog maar twee vragen, hoe zit het met copyright op internet, als ik een stukje zou schrijven voor mijn toekomstige website kunnen andere websites het dan gewoon ctrl c, ctrl v overnemen? En kan ik dat andersom natuurlijk ook doen?
Kopieren gebeurd regelmatig. Ik heb er vaak schijt aan, Google kent rankings toe aan de eerste die de content publiceert. Content kopiëren valt onder duplicate content, kun je een penalty voor krijgen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 15:13 schreef opreis het volgende:
En ik zie het niet zitten om meteen al domeinnamen te registreren/te betalen. Is het mogelijk om eerst met een gratis website te gaan kloten, ook om er een beetje handig in te worden, en wanneer ik tevreden ben over hoe het eruit ziet het gewoon kopieren naar een ander domein, of zitten er dan haken en ogen aan?
Dan kun je beter niet beginnen. Als je niet eens een ¤20 vrij wil maken om 4 leuke namen te registreren waar je vervolgens mee kunt oefenen zit je hier verkeerd.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 2 mei 2015 @ 16:00:17 #200
214255 Convergence
Procrastinator
pi_152209410
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 15:02 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik neem aan dat een RA accountant goed genoeg is :) Ben al bezig met een fiscale verhuizing.
Tsja, alleen jij kan bepalen of hij goed genoeg is ;) zelf zou ik niet blij zijn als ik maar de helft over zou houden..
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
pi_152209680
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 15:30 schreef Blester het volgende:

[..]

Kopieren gebeurd regelmatig. Ik heb er vaak schijt aan, Google kent rankings toe aan de eerste die de content publiceert. Content kopiëren valt onder duplicate content, kun je een penalty voor krijgen.

[..]

Dan kun je beter niet beginnen. Als je niet eens een ¤20 vrij wil maken om 4 leuke namen te registreren waar je vervolgens mee kunt oefenen zit je hier verkeerd.
Is dat 20 per maand of 20 per jaar? of altijd, 240 in een jaar vind ik een flink bedrag namelijk
  Moderator zaterdag 2 mei 2015 @ 16:18:00 #202
42184 crew  DaMart
pi_152209802
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 16:13 schreef opreis het volgende:

[..]

Is dat 20 per maand of 20 per jaar? of altijd, 240 in een jaar vind ik een flink bedrag namelijk
Je kunt al een domeinnaam met hosting hebben voor een paar tientjes per jaar :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  zaterdag 2 mei 2015 @ 18:50:21 #203
340341 Blester
Membre très utile
pi_152213327
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 16:13 schreef opreis het volgende:

[..]

Is dat 20 per maand of 20 per jaar? of altijd, 240 in een jaar vind ik een flink bedrag namelijk
Per jaar. Hosting pakketje kun je in het begin nog best bij Hostgator of Neostrada (geen eigen ervaring, heb daar wel een server maar nooit gebruikt) pakken voor nog geen 10 euro voor een jaar. Voor 30 euro per jaar heb je dus alles geregeld voor 4 websites.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152213841
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 14:44 schreef Convergence het volgende:

[..]

Misschien tijd voor een nieuwe boekhouder? Of fiscaal verhuizen naar een ander land. Tenzij je graag veel belasting betaald..
Klopt ik overdreef. Maar die kortingen krijg je niet met BV's natuurlijk. Dan zit je met VPB en dividend alsnog rond de 45%. Als je echt alles op je computertje kan doen dan moet je inderdaad niet in Nederland wonen.
Facts don't care about your feelings
pi_152214035
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 12:30 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Dus je draagt lekker de helft af aan de belasting omdat je het ernaast doet? Lekker dan.
Wat bedoel je? Ik draag de helft uiteindelijk af ja... zo zit het systeem in elkaar, sowieso betaal ik over een groot deel van mijn salaris ook 50%, dus hoe is dit anders dan?
  zaterdag 2 mei 2015 @ 19:44:50 #206
340341 Blester
Membre très utile
pi_152214770
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 19:11 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Klopt ik overdreef. Maar die kortingen krijg je niet met BV's natuurlijk. Dan zit je met VPB en dividend alsnog rond de 45%. Als je echt alles op je computertje kan doen dan moet je inderdaad niet in Nederland wonen.
Ach, die Belastingambtenaartjes moeten ook hun loon krijgen, daar draag ik graag aan bij ^O^ Maar het gaat dit jaar niet goed qua aftrekposten, dit gaat wel erg veel betalen worden aan het eind van het jaar :{ Toch maar eens wat actiever gaan zoeken naar investeringen...

Ik sluit het in ieder geval niet uit dat ik volledig naar het buitenland ga, Curaçao ofzo :) Alleen de website van de Belastingdienst daar is goud waard :D http://www.belastingdienst.an
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152217356
Haha dat zegt genoeg ja.. kunnen nauwelijks rond komen :)

Een investering schrijf je trouwens sowieso af (in minstens 5 jaar) dus dat heeft niet direct invloed op je winst. De kleinschaligheidsinvesteringsaftrek is misschien een voordeeltje...
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 2 mei 2015 @ 21:49:46 #208
340341 Blester
Membre très utile
pi_152218373
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 21:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha dat zegt genoeg ja.. kunnen nauwelijks rond komen :)

Een investering schrijf je trouwens sowieso af (in minstens 5 jaar) dus dat heeft niet direct invloed op je winst. De kleinschaligheidsinvesteringsaftrek is misschien een voordeeltje...
Niet altijd, websites kunnen bijvoorbeeld in 1x.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152220664
Ach whatever, vanavond toch al het geld op de Kentucky Derby en daarna winst op Mayweather go gogoog GOGOGOGOOGGGOG!!! c_/ ^) *;
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 2 mei 2015 @ 23:48:26 #210
340341 Blester
Membre très utile
pi_152222220
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 23:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Ach whatever, vanavond toch al het geld op de Kentucky Derby en daarna winst op Mayweather go gogoog GOGOGOGOOGGGOG!!! c_/ ^) *;
Oh, jij hebt die seat van 381.000 dollar gekocht bij Mayweather? :D
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 3 mei 2015 @ 14:05:06 #211
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152232266
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 19:44 schreef Blester het volgende:

[..]

Ach, die Belastingambtenaartjes moeten ook hun loon krijgen, daar draag ik graag aan bij ^O^ Maar het gaat dit jaar niet goed qua aftrekposten, dit gaat wel erg veel betalen worden aan het eind van het jaar :{ Toch maar eens wat actiever gaan zoeken naar investeringen...

Ik sluit het in ieder geval niet uit dat ik volledig naar het buitenland ga, Curaçao ofzo :) Alleen de website van de Belastingdienst daar is goud waard :D http://www.belastingdienst.an
Curaçao lijkt me ook prachtig, ja. Dat je daar nog niet zit.. :D
  maandag 4 mei 2015 @ 16:31:59 #212
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152267090
1918 subscribers binnen geharkt in april.
pi_152268632
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 23:48 schreef Blester het volgende:

[..]

Oh, jij hebt die seat van 381.000 dollar gekocht bij Mayweather? :D
Kentucky Derby was het niet helaas, maar m'n geld toch weer terug door Floyd x1.63 :) was te moe om het te kijken.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 5 mei 2015 @ 09:40:08 #214
366734 dimmak
bitcoin
pi_152289338
Vraag. Kan ik met mijn persoonlijke gmail een account aanmaken voor een site? Dus Google+, Adsense, YouTube enz.? Of moet ik een nieuw account aanmaken?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_152291584
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 09:40 schreef dimmak het volgende:
Vraag. Kan ik met mijn persoonlijke gmail een account aanmaken voor een site? Dus Google+, Adsense, YouTube enz.? Of moet ik een nieuw account aanmaken?
kan met hetzelfde. of je dat wil is een tweede uiteraard
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:32:42 #216
366734 dimmak
bitcoin
pi_152291983
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:17 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

kan met hetzelfde. of je dat wil is een tweede uiteraard
Verstandiger lijkt me om een nieuwe te aanmaken dus?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_152296085
ik zou zakelijk met prive gescheiden houden inderdaad
Misschien valt het nu nog mee, maar als e.e.a. allemaal loopt en je moet dn van alles gaan scheiden, dan is het best vervelend
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 5 mei 2015 @ 14:14:39 #218
366734 dimmak
bitcoin
pi_152296499
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:00 schreef RanTheMan het volgende:
ik zou zakelijk met prive gescheiden houden inderdaad
Misschien valt het nu nog mee, maar als e.e.a. allemaal loopt en je moet dn van alles gaan scheiden, dan is het best vervelend
Thnx, achteraf ook wel handig met 1 e-mail adres van mijn domein voor Google, anders zit ik weer te kutten met een gmail account.

Het klopt trouwens dat het even kan duren voordat mijn eerste blok zich laat zien?

[ Bericht 6% gewijzigd door dimmak op 05-05-2015 15:16:18 ]
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 16:19:32 #219
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_152300714
Mijn eerste Adsense projectje is zo goed als klaar *O*

Nu zit ik met het volgende. Volgens Adwords worden mijn keywords het vaakst bezocht vanuit de VS. Maakt het nu uit of ik een Nederlands hostingpakket neem (NL Server), of een Amerikaanse?

Heb net even zitten Googlen maar ik zie verschillende antwoorden. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Sommige zeggen dat Google waarde hecht aan de tld en niet zozeer aan de server locatie. Anderen zeggen weer dat het wel uitmaakt wat de locatie van je server is...
  dinsdag 5 mei 2015 @ 17:02:14 #220
340341 Blester
Membre très utile
pi_152302174
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 16:19 schreef YazooW het volgende:
Mijn eerste Adsense projectje is zo goed als klaar *O*

Nu zit ik met het volgende. Volgens Adwords worden mijn keywords het vaakst bezocht vanuit de VS. Maakt het nu uit of ik een Nederlands hostingpakket neem (NL Server), of een Amerikaanse?

Heb net even zitten Googlen maar ik zie verschillende antwoorden. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Sommige zeggen dat Google waarde hecht aan de tld en niet zozeer aan de server locatie. Anderen zeggen weer dat het wel uitmaakt wat de locatie van je server is...
Ik ontvang miljoenen organische bezoekers P/M uit US op mijn Nederlandse servers. Zelfde overigens voor de markt in Rusland, Latijns Amerika, Afrika, Australie en Azie. Ik denk dat Nederland een van de betere locaties is voor internationale targeting, lekker centraal in de wereld :)

Google kijkt gewoon naar laadtijd. Als jij zorgt dat die prima is, dan maakt het weinig uit waar de server staat.
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 5 mei 2015 @ 17:15:56 #221
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_152302574
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:02 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik ontvang miljoenen organische bezoekers P/M uit US op mijn Nederlandse servers. Zelfde overigens voor de markt in Rusland, Latijns Amerika, Afrika, Australie en Azie. Ik denk dat Nederland een van de betere locaties is voor internationale targeting, lekker centraal in de wereld :)

Google kijkt gewoon naar laadtijd. Als jij zorgt dat die prima is, dan maakt het weinig uit waar de server staat.
Heb je dit wel eens uitgetest? Dus echt daadwerkelijk je site op een Amerikaanse server geplaatst en dan gekeken naar de verschillen? Heeft een verhuizing van je site naar een andere server überhaupt gevolgen voor je SEO?

Een Amerikaanse server zou in theorie sneller moeten zijn voor een Amerikaanse user omdat deze server dichter bij de user staat dan bijvoorbeeld een Nederlandse server. Stel dat je nu in een niche met zwaar veel concurrentie zit dan zou een snellere server misschien net de doorslag kunnen geven om boven je concurrentie uit te komen. Of hecht ik nu te veel waarde aan de laadtijd van een website?
  dinsdag 5 mei 2015 @ 19:02:04 #222
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_152305458
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:02 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik ontvang miljoenen organische bezoekers P/M uit US op mijn Nederlandse servers. Zelfde overigens voor de markt in Rusland, Latijns Amerika, Afrika, Australie en Azie. Ik denk dat Nederland een van de betere locaties is voor internationale targeting, lekker centraal in de wereld :)

Google kijkt gewoon naar laadtijd. Als jij zorgt dat die prima is, dan maakt het weinig uit waar de server staat.
Ligt er net aan welke kaart je gebruikt om Nederland als centraal van de wereld te zien :)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/aa/WorldMap_ja.png

Of geloof je nog in een aarde die plat is? ;)
  dinsdag 5 mei 2015 @ 19:50:54 #223
340341 Blester
Membre très utile
pi_152307238
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 19:02 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ligt er net aan welke kaart je gebruikt om Nederland als centraal van de wereld te zien :)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/aa/WorldMap_ja.png

Of geloof je nog in een aarde die plat is? ;)
Ik mag hopen dat je wat biertjes op hebt op deze bevrijdingsdag WebBeestje?
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 6 mei 2015 @ 00:03:52 #224
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_152318244
Probeer er maar weer uit te praten maar het klopt niet wat je zegt :) Tijdje terug zat je met een bewering over bouncerate ook mis.
  woensdag 6 mei 2015 @ 00:33:08 #225
340341 Blester
Membre très utile
pi_152318774
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 00:03 schreef WebBeestje het volgende:
Probeer er maar weer uit te praten maar het klopt niet wat je zegt :) Tijdje terug zat je met een bewering over bouncerate ook mis.


Europa ligt centraal tussen de andere continenten en Nederlands heeft een van de stabielste en snelste internetnetwerken van heel Europa, wat is hieraan gelogen?

Wat betreft de bouncerate had ik het niet mis overigens.

Onderbouwing:

quote:
Naast de betrouwbare energielevering en de aanwezigheid van goed opgeleide ict’ers en technici, heeft Google voor Nederland gekozen omdat het op een wereldwijd internetknooppunt ligt. Elf van de vijftien zeekabels voor digitaal verkeer tussen Amerika en Europa lopen via Nederland.

Read more: http://www.computable.nl/(...)n.html#ixzz3ZJ3GrmQ9
Begin die discussies met jou wel een beetje nutteloos en vermoeiend te vinden overigens.

[ Bericht 13% gewijzigd door Blester op 06-05-2015 00:41:52 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 6 mei 2015 @ 07:26:39 #226
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_152320845
RanTheMan begreep in ieder geval ook dat je er naast zat met de discussie over bouncerate :) Maar je haakte al snel af: DIG / Google AdSense & dergelijke #101 Waar het zelden over AdSense gaat!

Verder kun je van een bol niet zeggen dat iets centraal ligt, Japan of bijvoorbeeld de VS liggen even centraal en het is maar net welke kaart je er bij pakt.

Voor zover bekend is het knooppunt DE-CIX het grootste ter wereld en zijn er meer belangrijke knooppunten:
http://en.m.wikipedia.org(...)hange_points_by_size

[ Bericht 20% gewijzigd door WebBeestje op 06-05-2015 07:36:55 ]
  woensdag 6 mei 2015 @ 09:12:06 #227
340341 Blester
Membre très utile
pi_152322084
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 07:26 schreef WebBeestje het volgende:
RanTheMan begreep in ieder geval ook dat je er naast zat met de discussie over bouncerate :) Maar je haakte al snel af: DIG / Google AdSense & dergelijke #101 Waar het zelden over AdSense gaat!

Verder kun je van een bol niet zeggen dat iets centraal ligt, Japan of bijvoorbeeld de VS liggen even centraal en het is maar net welke kaart je er bij pakt.

Voor zover bekend is het knooppunt DE-CIX het grootste ter wereld en zijn er meer belangrijke knooppunten:
http://en.m.wikipedia.org(...)hange_points_by_size
Als we het niet eens worden ga ik niet verder in discussie nee, besteed die tijd liever aan leuke dingen.

Maar ook hiervoor ga je weer in discussie, prima. Als je het (blijkbaar) allemaal zo goed weet hoef je me dus ook geen PB/DM's meer te sturen met advies voor je website WebBeestje.

Ik zeg überhaupt nergens dat Nederland het 'grootste internetknooppunt' is, waar lees je dat? Ik zeg dat Nederland 'een' internetknooppunt is wat ook blijkt uit jouw Wikipedia bron ( Wikipedia als bron? :') ) waarin Nederland op nummer #2 staat. Verder zeg ik dat Nederland 'centraal' ligt, waarbij ik niet uitsluit dat andere gebieden mogelijk ook centraal liggen. Verder zeg ik dat er in Nederland een van de stabielste internetnetwerken van Europa ligt, wat ook klopt op Zwitserland na (meting in 2014).

Niveau daalt hier met de dag in het topic, ik ga er een paar weekjes tussenuit hier. Begin die eeuwige discussies over BS onderwerpen zat te worden ;)
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 6 mei 2015 @ 09:48:44 #228
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_152324180
Geniale shit c_/
Facts don't care about your feelings
  donderdag 7 mei 2015 @ 20:05:36 #230
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_152385356
Weet niet helemaal zeker of dit hier thuis hoort, maar weet iemand toevallig een goed affiliateplatform waar meerdere aanbieders eenvoudig gecombineerd kunnen worden en waar je vervolgens een uniforme feed vandaan kan trekken?

Zit nu bijvoorbeeld bij TradeTracker en Zanox maar die verschillen qua feeds behoorlijk van elkaar, en bij meer als de helft komt de data welke in een bepaald veld staat niet overeen met wat er eigenlijk in zou horen te staan.

Ben dus opzoek naar een soort overkoepelend iets, en dat mag best geld kosten.
pi_152385635
Hoe lang doet Google er over om mijn site te beoordelen? Ik wacht nu al een paar dagen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_152387318
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:24 schreef dimmak het volgende:
Hoe lang doet Google er over om mijn site te beoordelen? Ik wacht nu al een paar dagen.
Sitemap al gesubmit?
pi_152387768
quote:
19s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:53 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Sitemap al gesubmit?
Ik bedoel meer AdSense. Ik heb al een paar dagen zo'n leeg reclame blok.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_152387960
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 23:03 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ik bedoel meer AdSense. Ik heb al een paar dagen zo'n leeg reclame blok.
:@ Domme reactie gezien het topic inderdaad. :@
pi_152388480
Kut, was net magnetron popcorn aan het halen,maar het is alweer voorbij, bummer...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_152390469
quote:
19s.gif Op donderdag 7 mei 2015 22:18 schreef TwenteFC het volgende:
Weet niet helemaal zeker of dit hier thuis hoort, maar weet iemand toevallig een goed affiliateplatform waar meerdere aanbieders eenvoudig gecombineerd kunnen worden en waar je vervolgens een uniforme feed vandaan kan trekken?

Zit nu bijvoorbeeld bij TradeTracker en Zanox maar die verschillen qua feeds behoorlijk van elkaar, en bij meer als de helft komt de data welke in een bepaald veld staat niet overeen met wat er eigenlijk in zou horen te staan.

Ben dus opzoek naar een soort overkoepelend iets, en dat mag best geld kosten.
Gevonden denk ik, voor wie het boeit: http://www.channable.com/
Morgen maar eens kijken.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 09:14:04 #238
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_152395315
Heeft iemand ervaring met Adsense aangepast zoeken? Ik heb een pagina gemaakt maar onder de zoekresultaten komt nog een stuk wit tot aan de footer. Ik wil het liefste die footer laten aansluiten.
pi_152395611
Ik gebruik ook Adsense aangepast zoeken en heb dat probleem ook, al heb ik nooit een poging gedaan om het op te lossen. Overigens is mijn cpc van dat aangepast zoeken meestal 1 cent ofzo xD.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 10:54:14 #240
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_152397520
Bij mij is het wel wat meer maar het ziet er niet uit. Ik gebruik ook op die pagina ongeveer 50/50 Adsense en een variant op basis van CPM dus ik kom rond de ¤2 per 1.000 vertoningen. Per dag niet veel maar hostingkosten zijn er wel mee terug verdiend ;)
  vrijdag 8 mei 2015 @ 12:06:55 #241
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_152403807
goedkoop is duurkoop zegt mijn oma altijd..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_152404451
Ja, if you pay peanuts, you get monkey's :)
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 8 mei 2015 @ 14:58:45 #244
366734 dimmak
bitcoin
pi_152404629
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 12:06 schreef JortK het volgende:
Iemand nog een goedkope SSL provider?
https://www.sslcertificaten.nl/
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 21:17:07 #245
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_152414654
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 14:33 schreef RanTheMan het volgende:
goedkoop is duurkoop zegt mijn oma altijd..
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 14:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, if you pay peanuts, you get monkey's :)
Nou bigboys kom dan maar op tafel met wat volgens jullie dé provider is om een SSL certificaat aan te schaffen.
pi_152417011
Ik heb 1 via mn hosting partij, 4 euro per maand.. dus ook peanuts...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  zondag 10 mei 2015 @ 12:19:15 #247
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_152455229
GVD, Google moet echt wat aan die referral spam doen. Konden ze twee weken terug al organische resultaten aanpassen (waar ik nog wel om kon lachen), nu kunnen ze ook de 'direct / none' sessies misbruiken. Op mijn grootste site geen last van, maar mijn kleinere sites des te meer. Google Analytics is dus volledig onbetrouwbaar geworden.

Zal een betaald alternatief veiliger/schoner zijn? Ben benieuwd of de betaalde variant van Google Analytics ook zo slecht is.

Ik heb wel een foefje gezien, waarbij ik naar afzender netwerk moet kijken en Google inc. moet blokkeren in de segmenten. Maar goed, straks gebruiken ze weer andere zogenaamde afzenders. Dit is echt dweilen met de kraan open.
pi_152459246
Hebben jullie de nieuwe Zoekanalyse van Google Webmastertools al gezien? Het lijkt wel of ze weer iets meer data openbaar maken na de Not provided actie.
  zondag 10 mei 2015 @ 16:59:19 #249
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152462985


*O*
pi_152469262
Nice!! Hoeveel views heb je per dag? Krijg je alle content nog steeds gewoon aangeleverd?
  maandag 11 mei 2015 @ 14:03:58 #251
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_152488814
Bij Adsense daalt de gemiddelde CPC de laatste weken flink. Ik weet niet of het alleen voor financiële websites zo is maar het verschil met een paar weken geleden is flink. Dan schroef ik het aantal vertoningen voor een beter betalend alternatief verder omhoog.
pi_152492974
Even een vraagje weer. Ik wil nog steeds een website beginnen, voornamelijk als probeerseltje.
Klopt het dat ik daarbij voor 2 dingen moet betalen (als ik mijn eigen domeinnaam wil)
-domeinnaam registratie (is dit eenmalig? en zitten er nog prijsverschillen bij en zo ja waar komen die vandaan? ik geloof dat een .com extensie duurder is dan een .nl extensie maar verder?)
-het daadwerkelijk hosten van mijn domein (dit is per maand/jaar en afhankelijk van opslag ruimte/data verkeer en dergelijken?)
  maandag 11 mei 2015 @ 16:30:21 #253
366734 dimmak
bitcoin
pi_152493242
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 16:24 schreef opreis het volgende:
Even een vraagje weer. Ik wil nog steeds een website beginnen, voornamelijk als probeerseltje.
Klopt het dat ik daarbij voor 2 dingen moet betalen (als ik mijn eigen domeinnaam wil)
-domeinnaam registratie (is dit eenmalig? en zitten er nog prijsverschillen bij en zo ja waar komen die vandaan? ik geloof dat een .com extensie duurder is dan een .nl extensie maar verder?)
-het daadwerkelijk hosten van mijn domein (dit is per maand/jaar en afhankelijk van opslag ruimte/data verkeer en dergelijken?)
Antagonist.nl, niet te duur en altijd goed. ^O^

-

Ik heb eindelijk advertenties op mijn site. :) Maar ik heb een onepage website. Is dit verstandig ivm SEO of kan ik beter meerdere pagina's maken. Opzich vind ik dit voor het gebruiksgemak wel handig.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 11 mei 2015 @ 16:36:56 #254
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_152493496
Ik heb een app gemaakt met daarbij een website, waarbij die website redelijk vergelijkbaar is met imgur; er is 1 afbeelding te zien zonder tekst en zonder de mogelijkheid om naar andere afbeeldingen te browsen. Het doel is niet zozeer image hosting, dit is nou eenmaal het verlengde van m'n app.

Nu wil ik wel advertenties publiceren, maar heeft Google me afgewezen omdat de site te weinig content en geen navigatie bevat. Ikzelf kan eigenlijk alleen maar contextuele netwerken vinden. Heeft iemand een goede tip welk netwerk ik zou kunnen gebruiken?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_152500831
Je kan ook een andere website erbij bouwen met content en daarna de ad plaatsen op de site die nu afgewezen is.
Facts don't care about your feelings
  maandag 11 mei 2015 @ 20:32:05 #256
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_152501497
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 20:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Je kan ook een andere website erbij bouwen met content en daarna de ad plaatsen op de site die nu afgewezen is.
Worden hier nog nacontroles op gehouden? Dat is wel wat ik gewend bij uit de Play Store namelijk
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_152510888
Ik heb ooit eens een paar 100 dollar verdiend in de tijd dat een MNS nog slechts uit 3 artikelen hoefde te bestaan en dan op de automatische piloot geld binnen harkte. Tegenwoordig ben ik verre van thuis in de Adsense wereld, dus vandaar mijn vraag.

Wat is jullie ervaringen met diensten zoals deze? : http://seophd.com/buy-authority-old-websites
En is het een grote onzin die starter/professional SEO package, of krijgen jullie het idee dat deze dienst weet waar hij over praat?
Ik had namelijk begrepen dat tegenwoordig content toevoegen essentieel is?

Ik heb op bepaalde forums wel van de site eigenaar reports van klanten gezien, maar het waarheidsgehalte betwijfel ik daar.
pi_152518020
Zo te zien kan je die gast ook vragen om maandelijks content toe te voegen, maar ik zou er niet vanuit gaan dat die sites meer opbrengen dan jij hem (maandelijks?) moet betalen, anders zou hij ze wel in eigen beheer maken ;-). Gratis geld bestaat helaas niet. Verder vraagt hij $ 20,- (evnt -40%) voor een artikel van 1000 woorden, daar zou ik geen kwaliteit van verwachten...

Als je weer met Adsense aan de slag wilt kan je het beter zelf doen denk ik, daar leer je meer van :-).
  dinsdag 12 mei 2015 @ 13:19:48 #259
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  dinsdag 12 mei 2015 @ 14:05:27 #260
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_152522941
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:19 schreef JortK het volgende:
1000 likes op me Facebook pagina. Keep it going :)
Komt dat mede door het YouTube kanaal? Ik heb amper wat likes op mijn pagina en zelfs in mijn sector zie ik dat de grotere websites slechts rond de 1.000 likes zitten.
  dinsdag 12 mei 2015 @ 14:11:23 #261
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_152523171
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 14:05 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Komt dat mede door het YouTube kanaal? Ik heb amper wat likes op mijn pagina en zelfs in mijn sector zie ik dat de grotere websites slechts rond de 1.000 likes zitten.
Ik heb geen YouTube kanaal :) Tenminste niet voor die site dan :)

De doelgroep voor die site is wel voornamelijk Facebook publiek. Vrouwen die bezig zijn met de tweede jeugd. :')
pi_152525727
Is het trouwens niet leuk om een eigen online marketing topic te maken? Zie hier regelmatig berichten langskomen die meer in een dergelijk topic passen. Volgens mij doen velen hier veel meer dan alleen Adsense :)
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_152526385
True, maar dan zou dit topic gewoon van naam veranderd moeten worden want er is al eens geprobeerd een ander te openen.
Facts don't care about your feelings
pi_152538433
Misschien een rare vraag, maar ik ben wel benieuwd hoe vaak jullie checken hoe het loopt op Adsense. Doe je dit eens per dag, eens per week, eens per maand? ^^
En zeker voor de mensen die toch elke maand wel hoog xxx of meer halen lijkt het me wel belangrijk om continu te monitoren?
pi_152538554
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 20:57 schreef mattie010 het volgende:
Misschien een rare vraag, maar ik ben wel benieuwd hoe vaak jullie checken hoe het loopt op Adsense. Doe je dit eens per dag, eens per week, eens per maand? ^^
En zeker voor de mensen die toch elke maand wel hoog xxx of meer halen lijkt het me wel belangrijk om continu te monitoren?
Sinds Google de Youtube views eruit heeft gesloopt: amper...
pi_152542332
1x per week ofzo en word er niet echt vrolijk van :')
Facts don't care about your feelings
pi_152542379
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:19 schreef JortK het volgende:
1000 likes op me Facebook pagina. Keep it going :)
hier 250 likes op mijn FB pagina. Facebook pagina anderhalf jaar geleden gestart, paar weken lang wat foto's met tekst gepost. Post nu al een jaar niks meer. Heb niet eens een website. Krijg wekelijks 1-3 likes erbij :D
pi_152548165
Ik heb een website wat al weken wordt afgescherm door .htaccess, niemand kan er dus bij.
Maar Analytics laat toch bezoekers zien, iedere dag weer.

Kan het zijn dat mijn analytics code door een ander op een ander website in gebruik is?
pi_152549954
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 20:57 schreef mattie010 het volgende:
Misschien een rare vraag, maar ik ben wel benieuwd hoe vaak jullie checken hoe het loopt op Adsense. Doe je dit eens per dag, eens per week, eens per maand? ^^
En zeker voor de mensen die toch elke maand wel hoog xxx of meer halen lijkt het me wel belangrijk om continu te monitoren?
Ik bekijk de Adsense statistieken steeds minder, het beweegt nogal sterk op en neer met dagelijkse verschillen van soms 30% tot 40% op basis van CPM. Mijn andere inkomstenbron schommelt niet zo sterk met slechts 10% als maximum tussen een goede en slechte dag.
pi_152549959
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 00:14 schreef xaban06 het volgende:
Ik heb een website wat al weken wordt afgescherm door .htaccess, niemand kan er dus bij.
Maar Analytics laat toch bezoekers zien, iedere dag weer.

Kan het zijn dat mijn analytics code door een ander op een ander website in gebruik is?
misschien moet de cache bij sommige bezoekers eerst geleegd worden. Ik heb sommige advertentieblokken al weken niet meer in gebruik maar er druppelen soms nog wel views en clicks door. Een andere verklaring heb ik niet want wat heeft een ander aan jouw code?
  woensdag 13 mei 2015 @ 14:16:14 #271
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_152558657
ik gebruik uitsluitend adsense, maar ik zie hier vaak de melding "andere bronnen" etc voorbijkomen. Kan iemand mij deze laten weten, mogelijk dat dit meer opbrengt als adsense
&lt;hr&gt;
pi_152570651
Ik kan wel een alternatief noemen alleen hebben ze een eis van minimaal 5 miljoen pageviews halen per maand. Verder zou ik dan alleen affiliates weten maar dan heb ik alleen goede ervaring met Bol.com alleen mag het daar wat beter qua met de tijd meegaan zoals responsive banners, etc. (die ze dus niet hebben).
  donderdag 14 mei 2015 @ 08:10:21 #273
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_152584213
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 20:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Sinds Google de Youtube views eruit heeft gesloopt: amper...
Wat bedoel je? Ik zie in adsense het aantal views en de inkomsten per dag realtime voor YT.
pi_152586553
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 08:10 schreef JK het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Ik zie in adsense het aantal views en de inkomsten per dag realtime voor YT.
Dat is er bij mij al bijna 2 jaar uit.

pi_152601772
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 11:26 schreef jeronald het volgende:
Zo te zien kan je die gast ook vragen om maandelijks content toe te voegen, maar ik zou er niet vanuit gaan dat die sites meer opbrengen dan jij hem (maandelijks?) moet betalen, anders zou hij ze wel in eigen beheer maken ;-). Gratis geld bestaat helaas niet. Verder vraagt hij $ 20,- (evnt -40%) voor een artikel van 1000 woorden, daar zou ik geen kwaliteit van verwachten...

Als je weer met Adsense aan de slag wilt kan je het beter zelf doen denk ik, daar leer je meer van :-).
Hartelijk dank, zo'n vermoeden had ik ook al. Denk dat ik me weer eens goed in de Adsense wereld ga verdiepen en wellicht een site ga oprichten en wat mee experimenteren.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 08:07:19 #276
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_152613353
quote:
Ga naar Analytics -> prestatierapporten (bovenaan) -> producten -> gehoste adsense voor inhoud (oid) en voila. Getoonde ads (mogelijk excl programma's die ads weghalen) en inkomsten.

Alleen Google heeft een nieuwe omgeving in test, daar kon ik het niet op terugvinden, dus die nieuwe omgeving gebruik ik niet. Feedback naar Google gestuurd hierover, maar doen ze natuurlijk niets mee.
pi_152613627
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 00:14 schreef xaban06 het volgende:
Ik heb een website wat al weken wordt afgescherm door .htaccess, niemand kan er dus bij.
Maar Analytics laat toch bezoekers zien, iedere dag weer.

Kan het zijn dat mijn analytics code door een ander op een ander website in gebruik is?
En dit zijn zeker allemaal referrers met een vremeemde url als 'website-seo-button.com' ed.?

Dat is nu referrer spam. En daar moet Google écht iets aan gaan doen.
pi_152617700
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 08:45 schreef Drawer het volgende:

[..]

En dit zijn zeker allemaal referrers met een vremeemde url als 'website-seo-button.com' ed.?

Dat is nu referrer spam. En daar moet Google écht iets aan gaan doen.
Inderdaad, links zoals seo-button-bladiebla.com.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 17:59:09 #279
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_152627469
Slecht vooruitzicht:

'Europese providers van plan nog dit jaar advertenties te blokkeren' http://nu.nl/internet/404(...)nties-blokkeren.html (via @NUnl)

Van de ene kant heb ik procentueel nog verreweg de meeste inkomsten uit andere apparaten maar mobiel verkeer en de inkomsten hieruit nemen wel snel toe.
pi_152628806
De frustraties van een nieuwe YouTube kanaal...

Het kanaal inrichten, 10 dagen werken aan 6 filmpjes, alles ge-upload, relevante tags ingesteld, verhaaltje in de beschrijving en een pakkende titel.

En dan...

3 views in de eerste 48 uur :{
pi_152643576
Deze maand wil niet echt lopen met Adsense. Op zich nog een leuk bedrag maar de CPC en CTR zijn nu behoorlijk gedaald. Ik bezocht https://www.webmasterworld.com/google_adsense/4744599.htm om te zien of meer webmasters dit hebben. Op een enkeling na hetzelfde verhaal. Met name slechte niet relevante banners herken ik ook terwijl ik eerder continue relevante banners zag.

Zolang Adsense minder opbrengt op basis van 1.000 vertoningen laat ik mijn alternatief meer banners serveren. Inmiddels 45% van de vertoningen komt van het alternatief maar ze zijn goed voor iets meer dan 70% van de inkomsten.

Edit: nog een klacht van bovenstaande link die ik las was dat Google veel banners voor eigen producten serveert. Ik plaatste het bericht en de bovenste banner op Fok was over Adwords. Blokkeren helpt niet want Google tovert ze gewoon weer tevoorschijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door WebBeestje op 16-05-2015 08:57:34 ]
pi_152649190
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:59 schreef WebBeestje het volgende:
Slecht vooruitzicht:

'Europese providers van plan nog dit jaar advertenties te blokkeren' http://nu.nl/internet/404(...)nties-blokkeren.html (via @NUnl)

Van de ene kant heb ik procentueel nog verreweg de meeste inkomsten uit andere apparaten maar mobiel verkeer en de inkomsten hieruit nemen wel snel toe.
Aparte ontwikkeling ... Ben benieuwd of het doorgaat

quote:
Door advertenties tegen te houden, zouden zij grote online adverteerders als Google tot onderhandelingen willen dwingen. Adverteerders verdienen veel geld met online reclame, zonder kosten voor gebruikte bandbreedte te maken. De providers zouden dit graag anders zien.
... Maarja, gebruikers betaling ook niet voor onze hosting ;-)
pi_152649876
Sterker nog die gebruikers/bezoekers gaan zelfs meer over naar adblockers. Op dat Engelstalige forum spraken ze er ook over maar de ergste reclame staat vaak op nieuwssites zoals lelijke take-overs, etc.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 15:26:38 #284
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152651174
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 20:39 schreef jeronald het volgende:
Nice!! Hoeveel views heb je per dag? Krijg je alle content nog steeds gewoon aangeleverd?
Aangeleverd? Dat is zelf verzamelen, maar ik heb wel bronnen natuurlijk. Views lopen ook op ja, weekje niets aan gedaan maar wel gewoon 13.000 views/dag en de afgelopen 3 dagen 75 subs/dag.

Het gemiddelde ligt nu zelfs op 60 subscribers per dag.

Ja, kan wel stellen dat het nu begint te draaien, maar goed, als ik de potentie niet zag zou ik er ook niet zo veel moeite in steken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Le_Professeur op 16-05-2015 15:34:45 ]
  zaterdag 16 mei 2015 @ 15:27:38 #285
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152651203
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:19 schreef JortK het volgende:
1000 likes op me Facebook pagina. Keep it going :)
Netjes, waarmee? Met mijn Youtubekanaal-pagina zit ik op 750 likes. Gaat best traag, maar na de 1000 zou het sneller moeten gaan zeggen ze?
  zaterdag 16 mei 2015 @ 15:29:46 #286
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152651247
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 20:57 schreef mattie010 het volgende:
Misschien een rare vraag, maar ik ben wel benieuwd hoe vaak jullie checken hoe het loopt op Adsense. Doe je dit eens per dag, eens per week, eens per maand? ^^
En zeker voor de mensen die toch elke maand wel hoog xxx of meer halen lijkt het me wel belangrijk om continu te monitoren?
Iedere dag check ik wel wat ik verdiend heb, al komt dat toch wel duidelijk in beeld altijd als ik op mijn kanaal bezig ben. Hetzelfde geldt voor aantal nieuwe abonnees. Soms merk je dat het beter is om daar even afstand van te doen en gewoon je ding te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Le_Professeur op 16-05-2015 15:35:05 ]
  zaterdag 16 mei 2015 @ 15:33:51 #287
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152651341
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:51 schreef MaGNeT het volgende:
De frustraties van een nieuwe YouTube kanaal...

Het kanaal inrichten, 10 dagen werken aan 6 filmpjes, alles ge-upload, relevante tags ingesteld, verhaaltje in de beschrijving en een pakkende titel.

En dan...

3 views in de eerste 48 uur :{
Alles uploaden tegelijk is sowieso al dom. Maar goed, je moet nu echt anders of beter zijn dan de rest. Nu wil echt iedereen succes hebben op Youtube en dat is bijzonder lastig met die gigantische brei aan kanalen.
pi_152655896
Leuk voor wie een webshop heeft...

'Consumenten kunnen producten direct via Google gaan kopen' http://nu.nl/tech/4050150(...)ogle-gaan-kopen.html
  zaterdag 16 mei 2015 @ 18:37:41 #289
340341 Blester
Membre très utile
pi_152656188
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 20:57 schreef mattie010 het volgende:
Misschien een rare vraag, maar ik ben wel benieuwd hoe vaak jullie checken hoe het loopt op Adsense. Doe je dit eens per dag, eens per week, eens per maand? ^^
En zeker voor de mensen die toch elke maand wel hoog xxx of meer halen lijkt het me wel belangrijk om continu te monitoren?
Ik check vaak aan het eind van de middag alle platformen (Affiliate, CPA, CPC), omdat ik constant optimalisatietests doe en het resultaat daarvan dus wil zien. Verder ook dagelijks een snelle blik over de lijst met SE posities en de analytics details. Maar elke website individueel bekijken zou al bijna een dagtaak zijn dus gewoon de focus op specifieke websites waar tests mee worden gedaan, de top 5 belangrijkste websites en het algemene plaatje
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152662701
ik heb mijn website opgegeven voor adsense alleen hij werdt niet geaccepteerd te weinig content dus na nog meer content te hebben toevoegen zegt ie nog steeds het zelfden het is nu al een tijdje later en wil nu mijn adsense account geactiveerd hebben voor youtube
maar als ik op (Ik heb nog geen inhoud waarmee ik inkomsten kan genereren.)
klik en dan inlog zegt ie dat ik al een acount heb hoe moet ik dit nu oplossen?
  zondag 17 mei 2015 @ 13:35:48 #291
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152675006
Lang leven het passieve inkomen. Paar dagen niets aan gedaan, maar views, subs en inkomen stijgt in die dagen wel.
pi_152676842
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 13:35 schreef Le_Professeur het volgende:
Lang leven het passieve inkomen. Paar dagen niets aan gedaan, maar views, subs en inkomen stijgt in die dagen wel.
passief inkomen bestaat niet, tenminste niet echt, doe je langere tijds niet dan verdwijnt het vanzelf, dus niet echt passief
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  zondag 17 mei 2015 @ 15:07:58 #293
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_152677930
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 14:38 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

passief inkomen bestaat niet, tenminste niet echt, doe je langere tijds niet dan verdwijnt het vanzelf, dus niet echt passief
Semi passief, whatever. Toch is het vooral ouder materiaal dat het vaakst bekeken wordt, dus die vlieger gaat wel deels op hoor. Natuurlijk moet je nooit helemaal niets doen, ook omdat je wil doorgroeien, maar dat lijkt me ook niet leuk.

Maar als ik een filmpje maak dan is het werk klaar en verdient het telkens geld zonder nog aan dat filmpje te zitten. De populaire filmpjes genereren daarom wel een passief inkomen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Le_Professeur op 17-05-2015 15:13:03 ]
  zondag 17 mei 2015 @ 20:56:53 #294
340341 Blester
Membre très utile
pi_152691795
Blijf me soms echt verbazen over Google. Waardeloze website die nog geen twee maanden online staat, gewoon redelijk flinke blackhat SEO erop + 30.000 woorden content en het resultaat (blauwe lijn Google SERPs):



Van 0 naar 10.000 bezoekers per dag in nog geen 60 dagen :') Overigens gewoon even een churn & burn websitetje om wat nieuwe technieken te testen.

@Yoshi, sinds een maand toch weer Serpbook met een honderdtal keywords maar ben er niet meer echt over te spreken, merk toch regelmatig een kleine tot grote afwijking.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152710865
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 13:35 schreef Le_Professeur het volgende:
Lang leven het passieve inkomen. Paar dagen niets aan gedaan, maar views, subs en inkomen stijgt in die dagen wel.
Wat is je RPM als ik vragen mag? Geen flauw idee wat in Nederland nou een beetje gangbaar is bij bepaalde subscriber aantallen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  maandag 18 mei 2015 @ 16:21:40 #296
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_152716312
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:56 schreef Blester het volgende:
Blijf me soms echt verbazen over Google. Waardeloze website die nog geen twee maanden online staat, gewoon redelijk flinke blackhat SEO erop + 30.000 woorden content en het resultaat (blauwe lijn Google SERPs):

[ afbeelding ]

Van 0 naar 10.000 bezoekers per dag in nog geen 60 dagen :') Overigens gewoon even een churn & burn websitetje om wat nieuwe technieken te testen.

@Yoshi, sinds een maand toch weer Serpbook met een honderdtal keywords maar ben er niet meer echt over te spreken, merk toch regelmatig een kleine tot grote afwijking.
Toch telkens bewijs dat blackhat nog steeds goed genoeg werkt :)
  maandag 18 mei 2015 @ 16:36:17 #297
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_152716831
Zit hier ondertussen trouwens met de Facebook pagina op bijna 1.200 likes. Alleen heel veel moeite om mensen ook daadwerkelijk wat te laten orderen ;(

Facebook -> Landingspage gaat wel aardig, maar weinig conversie. ;(
  maandag 18 mei 2015 @ 18:10:04 #298
340341 Blester
Membre très utile
pi_152719850
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:21 schreef JortK het volgende:

[..]

Toch telkens bewijs dat blackhat nog steeds goed genoeg werkt :)
Zeker, een beetje stoeien met Blackhat en je hebt al een dubbel modaal inkomen te pakken, gaat eigenlijk nergens over...

Maarja, zoals eerder aangegeven richt ik mij meer op White hat / Grey, maar vind dit soort experimentjes wel grappig. En het levert je nog een extra boterham op ook!
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_152739366
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:10 schreef Blester het volgende:

[..]

Zeker, een beetje stoeien met Blackhat en je hebt al een dubbel modaal inkomen te pakken, gaat eigenlijk nergens over...

Maarja, zoals eerder aangegeven richt ik mij meer op White hat / Grey, maar vind dit soort experimentjes wel grappig. En het levert je nog een extra boterham op ook!
Zou je eens willen delen welke blackhat taktieken jij gebruikt? Ik merk dat bezoekers sturen vanuit allerlei verschillende bronnen/sites je een enorme boost geeft in de rankings. Referral traffic lijkt een enorme factor te zijn.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 08:53:05 #300
340341 Blester
Membre très utile
pi_152739532
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 08:38 schreef JupilerXL het volgende:

[..]

Zou je eens willen delen welke blackhat taktieken jij gebruikt? Ik merk dat bezoekers sturen vanuit allerlei verschillende bronnen/sites je een enorme boost geeft in de rankings. Referral traffic lijkt een enorme factor te zijn.
Referral traffic noem ik geen Black Hat. Ik haal alles uit de SE. Ik zou beginnen met je in te lezen wat Tier 1 / Tier 2 precies is (zeker als je internationaal gaat). Vervolgens maak je een budget van een goede ¤1000 vrij en zet je alles op (content, backlinks --> hoe je dat moet doen volgt uit je eigen research).

Nogmaals, dit is wel echt voor churn & burn waar je weinig waarde aan hecht. Ondanks dat ik nog nooit een penalty heb gekregen met dit soort sites (hoe is het mogelijk Google? :')) kunnen posities wel enorm fluctueren als je niet de juiste technieken gebruikt.
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:23:22 #301
374125 WebBeestje
WebBeestje
pi_152739974
Nieuw topic...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')