Tommy, what is that gun doing in your trouserrs?quote:Op donderdag 9 april 2015 00:53 schreef H0D3NPYL het volgende:
Snatch. (2000) - IMDb
Had deze film nog niet eerder gezien. Een leuke misdaad & komedie film. De film begon leuk, na een tijdje begon het te vervelen maar uiteindelijk toch uitgekeken want bleef toch geïnteresseerd in Brad Pitt & Jason Statham. Toch zie ik Jason liever in de rol van vechtersbaasje
6,5
"vervelen"? "6.5"? Mmmmmkay...quote:Op donderdag 9 april 2015 00:53 schreef H0D3NPYL het volgende:
Snatch. (2000) - IMDb
Had deze film nog niet eerder gezien. Een leuke misdaad & komedie film. De film begon leuk, na een tijdje begon het te vervelen maar uiteindelijk toch uitgekeken want bleef toch geïnteresseerd in Brad Pitt & Jason Statham. Toch zie ik Jason liever in de rol van vechtersbaasje
6,5
Moet je London (2005) - IMDb eens kijken. Daar speelt ie echt een geniaal type en ja ook een geweldig gevecht haha.quote:Op donderdag 9 april 2015 00:53 schreef H0D3NPYL het volgende:
Snatch. (2000) - IMDb
6,5
Ja, op een gegeven moment begon de film voor mij persoonlijk te vervelen. Maar niet zo zeer dat ik de film weg wilde klikken ofzoquote:
Jason is gewoon gemaakt voor no-brainer actiefilmsquote:Op donderdag 9 april 2015 08:15 schreef chiren het volgende:
Nouja, een 6.5 voor Snatch van iemand die Jason Statham liever in de zoveelste no-brainer actiefilm ziet is niet heel verwonderlijk toch
terwijl hij toch doorgebroken is met Lock Stock en Snatchquote:Op donderdag 9 april 2015 13:42 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
[..]
Jason is gewoon gemaakt voor no-brainer actiefilms
Ik snap nog steeds niet waar al die ophef over was, wat een tegenvaller was datquote:Op donderdag 9 april 2015 16:12 schreef NrSiX het volgende:
[ afbeelding ]
The Interview (2014) - IMDb
The interview
Film behoeft geen uitleg meer lijkt meTja.. kutfilm! Totaal niet grappig, voorspelbaar.
IMDB: 6.8
Ik: 2.0
serieusquote:
quote:Newlywed couple Ted and Tami-Lynn want to have a baby, but in order to qualify to be a parent, Ted will have to prove he's a person in a court of law.
Nou, danquote:Op woensdag 15 april 2015 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:
alhoewel de premise wel ok klinkt
[..]
Concubine ook gewoon, komt uit het latijn.quote:Geen idee eigenlijk wat concubine in het NL is.
of maîtresse.quote:Op woensdag 15 april 2015 23:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Concubine ook gewoon, komt uit het latijn.
Dat is echter buitenechtelijk, bijvrouw zou ik dan eerder gebruiken.quote:
Voor in de bijkeukenquote:Op donderdag 16 april 2015 13:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is echter buitenechtelijk, bijvrouw zou ik dan eerder gebruiken.
quote:
Vrijdag gezien. Erg sterke film inderdaadquote:Op zondag 19 april 2015 21:01 schreef habitue het volgende:
Nightcrawler (2014) - IMDb
Zeer sterke film. Geweldig geacteerd door Jake Gyllenhaal. Je krijgt echt een bloedhekel aan hem.
8.5/10
Mijn zus had het boek gelezen en vond het een aanrader, ik heb de film gezien en vond hetzelfde.quote:Op woensdag 15 april 2015 21:53 schreef ellone het volgende:
[ afbeelding ]
Raise the Red Lantern (1991)
Fantastisch mooie Chinese film die vraagtekens plaatst bij de sociale rol van vrouwen als onderdeel van een harem. Geen idee eigenlijk wat concubine in het NL is. Anyway, de film begint met een vrouw die praat met iemand off cam. Ze is single en gaat maar trouwen met een rijke man, want dat is het lot van een mooie vrouw zijn. Drie tellen later is ze vrouw nummer 4. Manlief heeft geld over, of is uitgekeken op de andere drie en dus moet er maar een nieuwe komen, ofzo. De film focust zich op het leven als vrouw in zo'n situatie, op de onderlinge rivaliteit tussen de vrouwen, de aparte tradities van de familie etc.
IMDb: 8.2
Ik: 9.5
Ja ook gezien; spannend!!! En idd. een verrassend einde!quote:Op donderdag 16 april 2015 13:39 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]![]()
![]()
Pas Gone Girl gekeken, erg sterke en spannende film. Goed acteerwerk van o.a. Affleck en Pike, en een prima verhaal wat tot het verrassende einde boeiend bleef. Een 8.
Home Sweet Hell ook pas gezien; ook met een verrassend einde ....quote:Op donderdag 16 april 2015 15:04 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Afgelopen weekend Home Sweet Hell en The Voices gekeken. Ik was eigenlijk zonder enige kennis en/of voorgevoelens in beide films gedoken en beide zijn me meegevallen. Geen super sterke films, maar ik heb me er wel mee vermaakt. Beide hadden wel leuke, grappige stukjes.
Home Sweet Hell een 6,5.
The Voices een 7.
160 terroristen vermoord ja. Diegenen die stonden te juichen toen die twee torens naar beneden kwamen in New York weet je nog?quote:Op donderdag 23 april 2015 09:14 schreef Bosbeetle het volgende:
American Sniper
Film over een amerikaanse meneer die meer dan 160 mensen vermoord heeft en desondanks als held gezien wordt door het hele volkDankzij de oorlog is hij een beetje ontwricht in zijn gewone bestaan, maar er zijn over dat onderwerp al vele betere films gemaakt. Wel laat deze film de onzin van oorlog goed zien.
ik vond hem verschrikkelijk slecht..quote:Op donderdag 23 april 2015 00:41 schreef Hoogstaande het volgende:
Jupiter Ascending
Film van The Wachowskis, dus veelbelovend.
Maar dat bleek helaas tegen te vallen. Het gaat over een vrouw die een rotleven leidt als werkstertje en er vervolgens achter komt dat ze maar een piepklein onderdeel is van het gigantische universum. Of toch niet?
Nouja, spanning en sensatie dus (niet echt), met een liefdesverhaal dat flinterdun is, een held die nonstop hetzelfde kunstje flikt en aan het einde een x-aantal karakters gewoon volledig wordt weggelaten.
Wat overblijft zijn mooie beelden, een interessante kijk op de toekomst die, hoewel al vaker behandeld, toch je aan het denken zet, maar uiteindelijk in een waardeloze uitvoering is gestopt.
5/10
neeeee...... een van mijn favoriete films van vorig jaar.quote:Op zondag 19 april 2015 21:08 schreef Jungle_Jim het volgende:
Frank (2014) - IMDb
[ afbeelding ]
Hele nietszeggende film die iets te hard probeert om quirky te zijn. Paar grappige momentjes maar uiteindelijk is de hele film zonde van je tijd. Maggie Gyllenhaal is bloedirritant en Michael Fassbender heeft meer in z'n mars.
Een 4.45 op de schaal van JJ.
Hoezo dat? Bound was okee, The Matrix geweldig, maar met de twee volgende delen ging het al zwaar bergafwaarts... Daarna geen goeie film van ze gezien.quote:Op donderdag 23 april 2015 00:41 schreef Hoogstaande het volgende:
Jupiter Ascending
Film van The Wachowskis, dus veelbelovend.
Deze film heb ik nog vrij recent gezien, vooral het verhaal en de mogelijkheden trok mij erg aan. Eenmaal in het verhaal viel ik toch wel in de ene naar de andere verbazing. De film was goed in elkaar gezet en voor Science Fiction geloofwaardig in mijn verbeelding, wat ik belangrijk vind in die genre. Alleen het einde was voor mij een anti-climax, best wel zonde voor een film waar zoveel techniek en energie in zit.quote:Op donderdag 9 april 2015 16:12 schreef NrSiX het volgende:
Lucy
Prima film om te kijken, geen hoogvlieger maar mede door Scarlett Johansson blijft de film leuk om naar te kijken.
IMDB: 6.4
Ik: 6.0
Vquote:Op donderdag 23 april 2015 10:43 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hoezo dat? Bound was okee, The Matrix geweldig, maar met de twee volgende delen ging het al zwaar bergafwaarts... Daarna geen goeie film van ze gezien.
V.
Ik kwam laatst een vergelijking tegen van deze film met een verhaal uit de Handelingen van de Apostelen (bijbel) over een engel die neerdaalt uit de hemel. Handelingen is geschreven door Lucas (lucas / Lucy, get it?).quote:Op donderdag 23 april 2015 11:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Deze film heb ik nog vrij recent gezien, vooral het verhaal en de mogelijkheden trok mij erg aan. Eenmaal in het verhaal viel ik toch wel in de ene naar de andere verbazing. De film was goed in elkaar gezet en voor Science Fiction geloofwaardig in mijn verbeelding, wat ik belangrijk vind in die genre. Alleen het einde was voor mij een anti-climax, best wel zonde voor een film waar zoveel techniek en energie in zit.
Tot aan het einde geef ik een 9, het einde was jammer genoeg een 4, dus gemiddeld een 6.5
Voor je besluit hem te kijken, deel je verwachtingen door een factor 80, dan kan hij alleen maar meevallen.quote:Op donderdag 23 april 2015 14:24 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik kwam laatst een vergelijking tegen van deze film met een verhaal uit de Handelingen van de Apostelen (bijbel) over een engel die neerdaalt uit de hemel. Handelingen is geschreven door Lucas (lucas / Lucy, get it?).
Ben daardoor wel benieuwd naar die film.
V.
Dat is een mening van jou. Ik vond alle drie de Matrix delen wel vet. Tevens is V for Vendetta ook uiterst geniaal en Cloud Atlas ook wel okee. En de enige andere film die ze geschreven/geregisseerd hebben is Speed Racer. Nou, dat is dan (exclusief Jupiter Ascending) de enige kutfilm die ze gemaakt hadden. maarja, dat was dan ook weer een echte familiefilm en dat bleek gewoon niet hun sterkste puntquote:Op donderdag 23 april 2015 10:43 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hoezo dat? Bound was okee, The Matrix geweldig, maar met de twee volgende delen ging het al zwaar bergafwaarts... Daarna geen goeie film van ze gezien.
V.
En da's dan weer jouw meningquote:Op donderdag 23 april 2015 15:56 schreef Hoogstaande het volgende:
Tevens is V for Vendetta ook uiterst geniaal en Cloud Atlas ook wel okee.
Die bijbelse verwijzing is er gewoon door een fan bijverzonnen lijkt me. In ieder geval niet de intentie geweest van de filmmakers vermoed ik.quote:Op donderdag 23 april 2015 15:46 schreef Verbal het volgende:
Ja, dat soort dingen had ik inderdaad al gelezen, en had hem daardoor nog niet bekeken, maar dus die bijbelse verwijzingen geven het dan voor mij iets meer diepte. Ik zie wel. Ik ben bekend met het kunst- en vliegwerk van Besson.
V.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 23 april 2015 18:21 schreef Smash-it het volgende:
Gisteravond heb ik You're Not You (2014) - IMDb gezien en ik ben er nog steeds mee bezig.
Prachtig geacteerd door zowel Hilary Swank als Emmy Rossum (Fiona in Shameless). Rijke dame krijgt op haar 35e ALS en ze wil iemand die haar verzorgt, maar haar niet betutteld. Ze neemt een studente/sloddervos/slons aan en ook al weet je van tevoren hoe het afloopt met iemand die ALS heeft, waren er nog veel onverwachte dingen.
Daarnaast, tranen met tuiten..Klinkt een beetje Intouchables achtigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moeten zij weten
Zoals Chiren al eerder vermeldt heeft, deze film is zeker geen hoogstaand stukje filmwerk als het om diepgang gaat, maar eerder leuk vermaak met verbluffend arsenaal aan special effects wat na mijn mening zeker de moeite waard is als je van Science Fiction houdt. los van het feit dat het slot niet erg sterk is. Maar die clou gaan we je niet vertellenquote:Op donderdag 23 april 2015 15:46 schreef Verbal het volgende:
Ja, dat soort dingen had ik inderdaad al gelezen, en had hem daardoor nog niet bekeken, maar dus die bijbelse verwijzingen geven het dan voor mij iets meer diepte. Ik zie wel. Ik ben bekend met het kunst- en vliegwerk van Besson.
V.
Eens.quote:Op donderdag 23 april 2015 23:59 schreef maily het volgende:
The Cobbler
Verrassend verhaal over een Joodse schoenmaker.
Geniaal plot en een mooi einde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou zelf een 7,5 geven.Moeten zij weten
quote:Op vrijdag 24 april 2015 22:41 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Eens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou zelf een 7,5 geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The voices gisteren ook gekeken (Kwam een tegen als tip bij een andere film) maar het viel toch wat tegen. Voor een zwarte komedie was de film niet erg grappig, voor een thriller niet spannend genoeg en een horror was het zeker niet. Het was mij niet echt duidelijk welke kant de regisseur met deze film opwilde.quote:Op donderdag 16 april 2015 15:04 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Afgelopen weekend Home Sweet Hell en The Voices gekeken. Ik was eigenlijk zonder enige kennis en/of voorgevoelens in beide films gedoken en beide zijn me meegevallen. Geen super sterke films, maar ik heb me er wel mee vermaakt. Beide hadden wel leuke, grappige stukjes.
Home Sweet Hell een 6,5.
The Voices een 7.
Ik heb die ellende afgezet,quote:Op woensdag 29 april 2015 20:04 schreef maily het volgende:
The Wedding Ringer
Hilarische film
Een 7,5.
ik geloof op een comic gebaseerd, dus vandaar.quote:Op dinsdag 28 april 2015 23:36 schreef maily het volgende:
Lees hier regelmatig mee en noteer de films die mij interessant lijken ...
Gezien:
- Ghost World. afbeelding
De hoofdrolspeelsters deden mij aan een tekenfilm denken .... iets van Fox Kids ofzo?
Heb daar n paar afbeeldingen van gezien maar die bedoelde ik niet.quote:Op woensdag 29 april 2015 20:13 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik geloof op een comic gebaseerd, dus vandaar.
Zolang heb ik het niet volgehoudenquote:Op woensdag 29 april 2015 20:15 schreef maily het volgende:
[..]
Ik "herkende" Herman Finkers, John Williams en Hagrid.
En die van Maaskantje in de rolstoel.
Ik bedoelde vooral deze foto: met dit kapsel en deze brilquote:Op woensdag 29 april 2015 20:13 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik geloof op een comic gebaseerd, dus vandaar.
Heb Whiplash ook gezien dus ben hier ook wel nieuwsgierig naar.quote:Op woensdag 29 april 2015 21:06 schreef kree het volgende:
Grand Piano (blackmail) (2013)
[ afbeelding ]
Eigenlijk gekeken naar aanleiding van whiplash (wat overigens een geweldige film is).
Klikte eens op gelijksoortige films en deze kwam eruit rollen.
Leuk nog een film over een muzikant en deze had ik nog nooit gezien.
Met frodo in de hoofdrol.
Het kon natuurlijk nooit whiplash overtreffen dat wist ik al van te voren dus maar helemaal zonder verwachtingen aan begonnen.
Deze film gaat over een pianist (frodo) die in het verleden een top pianist was, maar er (tijdelijk) mee gestopt is omdat hij door zijn plankenkoorts, zoals het in de film genoemd wordt "het onspeelbare stuk" verprutste.
Door zijn (bekende) vriendin komt hij dan toch weer aan een optreden waar hij onder het spelen daarvan bedreigende teksten tegen komt op zijn bladmuziek.
Hier blijkt een heel verhaal achter te zitten waardoor hij gedwongen wordt om dit foutloos te spelen.
Dat hele verhaal wordt duidelijk als je de film kijkt wil er dus niet teveel van verklappen.
Conclusie, toch een verrassende film die mij wel wist te boeien.
Zou het toch wel een aanrader willen noemen.
IMDb: 5,9
En ik geef hem toch wel een 7
hehe ja daar lijkt ze wel op..quote:Op woensdag 29 april 2015 21:03 schreef maily het volgende:
[..]
Dat komt wel heel dicht in de buurt .... ik houd het hier voorlopig maar even op
Dankjewel!
Die heb ik gisteren ook gezien. Met dit soort films kan het 2 kanten op, maar gelukkig in dit geval de goede. Er zit een leuk ritme in en hij verveelt nooit echt. De grappen komen niet geforceerd over, niet altijd even origineel, maar op eea manier loopt alles heel naturel. Kende geen van beide hoofdacteurs, maar die hebben hun taak zeker naar behoren uitgevoerd.quote:Op maandag 20 april 2015 00:51 schreef H0D3NPYL het volgende:
The Wedding Ringer (2015) - IMDb
Gaat over een man die gaat trouwen, maar geen vrienden heeft om bijvoorbeeld als best man te kunnen dienen. Hij huurt dan een man in die zichzelf verhuurt als 'best man': Kevin Hart.
Gewoon een leuke komedie met een aardig verhaal. Heb een aantal keren hard moet lachen. Ook een mooi einde!
IMDb: 6,8
Ik: 7.5
Dat ie in zwart wit is ben je na 10 minuten al vergeten. Het past gewoon bij de film.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 23:34 schreef kree het volgende:
Het verhaal van Nebraska spreekt me dan wel aan, maar dat het in zwart-wit is houdt me tegen.
Toch maar kijken?
Goeie film inderdaad met onze eigen Sylvia Hoeks.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:55 schreef mister_white het volgende:
La migliore offerta (2013) - IMDb : drama/thriller over een eenzame corrupte veilingmeester, een arrogante expert op het gebied van kunst en antiek, die geboeid raakt door een onbekende mysterieuze dame die haar erfenis via hem wil laten veilen.
Ondanks de Italiaanse titel en productie Engels gesproken. Ik vond het een goede film met een meesterlijke rol van Geoffrey Rush. De clou zag ik al halverwege aankomen, maar neemt niet weg dat het een boeiende film is waarin het onderliggende menselijke drama langzaam aan de oppervlakte komt, zeker naar het einde toe. Mooi om te zien hoe de puzzelstukjes (letterlijk en figuurlijk) op zijn plaats vallen. Een 8.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |