abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151512896
Ik ben trouwens niet in alle gevallen tegen het neerschieten van iemand.
In gijzelingssituaties mogen ze wat mij betreft altijd doden. Maar dan heb je gewoonlijk te maken met scherpschutters/speciale eenheden.
  donderdag 9 april 2015 @ 13:19:38 #102
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_151513032
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 11:45 schreef Toga het volgende:

[..]

Lijkt me niet, daar was al eerder een filmpje van:
De politie laat niet iemand met een wapen in zijn hand wegrennen, ook niet als deze hem (weer) wil oprapen. En terecht overigens, je weet namelijk maar nooit of deze gast zich zal omdraaien of een paar gijzelaars neemt/omlegt om weg te komen.
Neem toch aan dat deze schietpartij als Justified wordt geoormerkt. Wegrennen is geen reden om neergeschoten te worden (mits je niet op de Top10 Most Wanted lijst staat). Maar een wapen vallen, je omdraaien om hem op te pakken... Ja, dan ga je als agent niet de tijd nemen om te kijken wat hij gaat doen.
  donderdag 9 april 2015 @ 13:20:07 #103
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_151513044
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:07 schreef Alentejana het volgende:
Ik vraag me af hoe groot de kans is dat een police officer gedood wordt door een burger tegenover andersom.
Ik kan geen statestieken vinden tot nu toe over doden van politie door burgers. Wel andersom enige info:
In 2013
76 politieagenten overleden, waarvan 49 door ongelukken en 27 door 'felonious acts'. Een significante daling ten opzichte van 2012 toen bijna het dubbele aantal agenten gedood werd door 'felonious acts'.
26 van de 27 stierven door schotwonden, 15 doden vielen in het Zuiden, 2 in het Noord-Oosten.

+/- 50.000 agenten werden belaagd cq aangevallen, 30% daarvan raakte gewond. In 80% van de gevallen raakte de agent gewond door handen en voeten, in 4,5% van de gevallen door vuurwapens en in 1,8% door een mes of ander steekwapen.
http://www.fbi.gov/news/p(...)killed-and-assaulted
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_151513653
Dank je.
Kleinere kans dus.
26 politie agenten tegenover tussen de 500 en 1000 burgers ...

Ik heb een beetje het idee dat men gewoon erg bang is van zwarten in de VS.

Moet meteen hieraan denken:

donderdag 9 april 2015 @ 14:12:44 #105
117098 Hathor
Effe niet
pi_151514758
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er in de VS ontzettend veel slecht opgeleide, hypernerveuze agenten met een blakend gebrek aan zelfvertrouwen rondlopen, getuige ook die vele politie onwaardige papzakken die je regelmatig in docu's voorbij ziet komen, mannen die het gewoon moeite kost om achter het stuur van hun auto vandaan te komen, laat staan in staat zijn een achtervolging te voet in te zetten. Vandaar misschien die neiging meteen maar naar het vuurwapen te grijpen bij elk willekeurig wissewasje. Ik vraag me af wat voor eisen er gesteld worden bij de opleiding daar.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 9 april 2015 @ 14:14:30 #106
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_151514806
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 14:12 schreef Hathor het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er in de VS ontzettend veel slecht opgeleide, hypernerveuze agenten met een blakend gebrek aan zelfvertrouwen rondlopen
http://www.cracked.com/pe(...)in-lawless-town.html

Ayup.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_151514990
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 14:12 schreef Hathor het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er in de VS ontzettend veel slecht opgeleide, hypernerveuze agenten met een blakend gebrek aan zelfvertrouwen rondlopen, getuige ook die vele politie onwaardige papzakken die je regelmatig in docu's voorbij ziet komen, mannen die het gewoon moeite kost om achter het stuur van hun auto vandaan te komen, laat staan in staat zijn een achtervolging te voet in te zetten. Vandaar misschien die neiging meteen maar naar het vuurwapen te grijpen bij elk willekeurig wissewasje. Ik vraag me af wat voor eisen er gesteld worden bij de opleiding daar.
Vaak is het zo dat er best strenge eisen zijn in de VS bij het toetreden tot een korps maar dat er geen enkele test op fitheid meer van toepassing is de jaren daaropvolgende.
Dat kun je oa toeschrijven aan de enorme invloed van de vakbonden van politiepersoneel.
De enige vakbond in de VS met echte invloed zo lijkt het wel.
Die zorgen er veelal ook voor dat agenten met bedenkelijke zaken wegkomen.
  donderdag 9 april 2015 @ 15:00:10 #108
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_151516280
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2015 14:20 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Vaak is het zo dat er best strenge eisen zijn in de VS bij het toetreden tot een korps maar dat er geen enkele test op fitheid meer van toepassing is de jaren daaropvolgende.
Dat kun je oa toeschrijven aan de enorme invloed van de vakbonden van politiepersoneel.
De enige vakbond in de VS met echte invloed zo lijkt het wel.
Die zorgen er veelal ook voor dat agenten met bedenkelijke zaken wegkomen.
Je hebt alleen strenge eisen in de grote steden, aangezien agenten daar een grote kans hebben om in aanraking te komen met (invloedrijke) toeristen. In de dorpen eromheen hoef je alleen een A4tje in te vullen en je krijgt je dienstwapen.
pi_151516817
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 15:00 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Je hebt alleen strenge eisen in de grote steden, aangezien agenten daar een grote kans hebben om in aanraking te komen met (invloedrijke) toeristen. In de dorpen eromheen hoef je alleen een A4tje in te vullen en je krijgt je dienstwapen.
Heb je hier ook bronnen voor?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_151517072
quote:
Ook nog eens een Afro-Amerikaanse rechter die daarover beslist.
  donderdag 9 april 2015 @ 15:26:41 #112
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_151517137
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 15:24 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ja en? Een rechter hoort onafhankelijk te zijn. Het is volkomen logisch dat deze cowboy nog even moet blijven zitten.
  donderdag 9 april 2015 @ 15:32:46 #113
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_151517327
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 15:24 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als een Afro-Amerikaanse rechter a priori in het voordeel van de neger is, is een blanke rechter a priori in het voordeel van de blanke - en is er dus nog geen eerlijk proces.

Wat wil je dan?
  donderdag 9 april 2015 @ 16:01:01 #114
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_151518179
Aangeklaagd voor moord. Mooi. Die komt er niet onderuit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 9 april 2015 @ 16:05:32 #115
117098 Hathor
Effe niet
pi_151518310
quote:
Die gaat het heel slecht krijgen in de bajes zodra zijn medegedetineerden erachter komen wie hij is.
  donderdag 9 april 2015 @ 16:06:28 #116
117098 Hathor
Effe niet
pi_151518338
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2015 15:16 schreef OMG het volgende:

[..]

Heb je hier ook bronnen voor?
Lees dat linkje maar even wat Dagonet een paar posts hierboven heeft geplaatst.
pi_151518570
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 15:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja en? Een rechter hoort onafhankelijk te zijn. Het is volkomen logisch dat deze cowboy nog even moet blijven zitten.
Ik wil er niks mee zeggen hoor. Ik vond het wel opvallend.
pi_151518594
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die gaat het heel slecht krijgen in de bajes zodra zijn medegedetineerden erachter komen wie hij is.
Die zou een pot vaseline mee mogen nemen naar de gevangenis.
pi_151519069
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Lees dat linkje maar even wat Dagonet een paar posts hierboven heeft geplaatst.
Dat die bron van dat artikel claimt alleen een application te hebben hoeven ingevuld zegt niet dat er geen selectie is of hoort te zijn. Dat ze het in dat gat niet zo nauw nemen met eisen wat betreft iemand qua training nodig heeft en dergelijke betekent niet dat ze er niet zijn.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_151519160
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die komt in een aparte gevangenis waar pedofielen en andere foute cops ook zitten, om het tuig tegen het tuig te beschermen.
pi_151519936
Is het jullie al opgevallen hoe toepasselijk de naam van de dader is? Slager. Zijn over...grootvader slachtte waarschijnlijk dieren, hij slacht mensen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_151519997
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:35 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Die komt in een aparte gevangenis waar pedofielen en andere foute cops ook zitten, om het tuig tegen het tuig te beschermen.
Eerder een aparte afdeling dan, practisch gezien zou een maximum security (23 u/d in de cel, eten in de cel, 1 iemand tegelijkertijd luchten/douchen) ook prima werken. ;)
#NoDAPL
pi_151520193
Zonder de videobeelden zou de man waarschijnlijk vrijgesproken zijn. Verschrikkelijk gewoon. Hoeveel mensen zijn er tot nu toe mee weggekomen?
pi_151520233
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eerder een aparte afdeling dan, practisch gezien zou een maximum security (23 u/d in de cel, eten in de cel, 1 iemand tegelijkertijd luchten/douchen) ook prima werken. ;)
Ik las op Reddit dat ze daar speciale gevangenissen voor hebben in de Ustated Nights
  donderdag 9 april 2015 @ 17:17:42 #125
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_151520314
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:13 schreef polderturk het volgende:
Zonder de videobeelden zou de man waarschijnlijk vrijgesproken zijn. Verschrikkelijk gewoon. Hoeveel mensen zijn er tot nu toe mee weggekomen?
Daar zullen we nooit achter komen. Maar je gaat wel elk geval als een verdachte beschieting beschouwen.
pi_151520670
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:13 schreef polderturk het volgende:
Om die reden hebben ze in de USA geprobeerd om wetten in te voeren die het toestaan dat politie-agenten videobeelden van omstanders in beslag nemen. Leuk hè? In Nederland zou oom agent het ook graag willen gezien het feit dat er al heel wat filmpjes online staan waarin je ziet dat de politie-agent in kwestie de filmer bedreigt en probeert om op een oneigenlijke manier aan de telefoon te geraken. Er zijn nu ook korpsen in de USA waarin de agenten verplicht een camera moeten dragen (bodycam) maar daarvan worden de beelden dan weer soms gewist op het moment dat ze in het nadeel werken van de agenten (verschillende voorvallen bekend), je moet er dus wel voor zorgen dat als je zo'n camera verplicht dat de politie-agenten niet gemakkelijk bij de dataopslag kunnen.
#NoDAPL
pi_151520716
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:15 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik las op Reddit dat ze daar speciale gevangenissen voor hebben in de Ustated Nights
Ik neem het van je aan.
#NoDAPL
pi_151520764
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Om die reden hebben ze in de USA geprobeerd om wetten in te voeren die het toestaan dat politie-agenten videobeelden van omstanders in beslag nemen. Leuk hè? In Nederland zou oom agent het ook graag willen gezien het feit dat er al heel wat filmpjes online staan waarin je ziet dat de politie-agent in kwestie de filmer bedreigt en probeert om op een oneigenlijke manier aan de telefoon te geraken. Er zijn nu ook korpsen in de USA waarin de agenten verplicht een camera moeten dragen (bodycam) maar daarvan worden de beelden dan weer soms gewist op het moment dat ze in het nadeel werken van de agenten (verschillende voorvallen bekend), je moet er dus wel voor zorgen dat als je zo'n camera verplicht dat de politie-agenten niet gemakkelijk bij de dataopslag kunnen.
Je moet er voor zorgen dat die videobeelden via een 4G verbinding gelijk versleuteld in de cloud opgeslagen worden zodat die agenten er niet bij komen. Het wissen van die beelden zou bij een schietpartij hoe dan ook moeten leiden tot vele jaren cel voor de agent.
pi_151520899
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:17 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Daar zullen we nooit achter komen. Maar je gaat wel elk geval als een verdachte beschieting beschouwen.
Ik denk dan direct aan een verdachte die met zijn handen achter zijn rug geboeid achter in een politie-auto zat en een kogel door zijn hoofd kreeg. De politie-agent beweerde dat de verdachte zelf een vuurwapen had, dit pakte en een kogel door zijn eigen hoofd schoot. Het is op zijn zachtst gezegd een erg oongeloofwaardig verhaal, het lijkt me zelfs onmogelijk.

Nu we toch bezig zijn:
#NoDAPL
pi_151521027
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:35 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je moet er voor zorgen dat die videobeelden via een 4G verbinding gelijk versleuteld in de cloud opgeslagen worden zodat die agenten er niet bij komen. Het wissen van die beelden zou bij een schietpartij hoe dan ook moeten leiden tot vele jaren cel voor de agent.
Als het de overheid ernst zou zijn dan zou dit de komende jaren worden ingevoerd.
#NoDAPL
pi_151521226
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als het de overheid ernst zou zijn dan zou dit de komende jaren worden ingevoerd.
Het is technisch al jaren mogelijk. Ze hoeven alleen de beslissing te nemen dit te doen.
pi_151521375
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:53 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het is technisch al jaren mogelijk. Ze hoeven alleen de beslissing te nemen dit te doen.
Het is nu nog wat duurder omdat het nieuw is, dat zou als bezwaar kunnen worden gebruikt. In de toekomst vervalt dat bezwaar. Ik denk echter dat de overheid het ook liever niet wil gezien de schandalen die je dan krijgt in de media.
#NoDAPL
pi_151521484
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2015 16:35 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Protective custody heet dat, is veelal een aparte vleugel in een bestaande gevangenis.
pi_151522450
Deze al getoond?

pi_151522602
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2015 18:02 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Protective custody heet dat, is veelal een aparte vleugel in een bestaande gevangenis.
Ook wel de SHU (Segregated Housing Unit) genoemd: niet alleen gebruikt om mensen te isoleren van andere gedetineerden voor hun beveiliging maar ook en misschien wel vooral gebruikt om gedetineerden te straffen. Niet echt een plaats waar je 20 jaar lang wil verblijven.
Opgepakt voor een DUI (waar ik trouwens geen probleem mee heb aangezien dat van mij stevig mag worden aangepakt), in de SHU beland en vervolgens vergeten (administratief foutje, letterlijk!) en hierdoor jarenlang in de SHU gebleven in plaats van een paar dagen later voor de rechter te komen. Oeps.
De man werd zo gek van tandpijn dat hij zijn eigen tanden uittrok. Geen enkele verzorging. De foto zegt genoeg.
#NoDAPL
pi_151522719
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 18:35 schreef Alentejana het volgende:
Deze al getoond?
Het forum is niet in staat om dit plaatje op te halen of af te beelden. :?

https://pbs.twimg.com/media/CCKMoo6UgAINqkh.jpg
#NoDAPL
pi_151523190
Ik zie hem wel. Het is de cover van de TIMES. Waarop stills uit de video (rennende man en schietende agent) en de tekst BLACK LIVES MATTER This time the charge is murder. by David von Drehle
  donderdag 9 april 2015 @ 22:04:25 #138
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_151531597
quote:
quote:
VINELAND, N.J. — The Vineland Police Department has found itself the latest target of Anonymous, a cyberactivist group, over allegations that police officers used excessive force that led to the death of 32-year-old Phillip G. White.

On March 31, a 911 call was placed by an unidentified man, who claimed that there was a man “going crazy” in the neighborhood, according to The Daily Journal.

After police officers arrived on the scene, EMS was called and a violent struggle ensued.

Police have released the radio calls transmitted from the scene. Over the course of four minutes, what sounds like a struggle by officers to control White can be heard.

At one point, an officer says, “I got a guy grabbing my gun. Dog’s on him right now.”

Shortly thereafter, the officer acknowledges that he subdued White, saying that White tried to disarm him.

White was taken by ambulance to the hospital, where he died.

Cellphone video from a bystander has been released, which appears to show an officer on top of White, calling for the police dog to attack while the officer punches White.

Police officials identified the officers involved in the incident as Louis Platania and Richard Janasiak. Anonymous threatened to launch cyberattacks if the officers’ names were not made public. The group allegedly posted personal information about the two officers on a hacker website.

Both officers were placed on paid administrative leave following the incident, which is standard procedure.

Stuart Alterman, the attorney representing the officers, said White showed “super-human strength” as the officers attempted to restrain him. Alterman also said White was pounding on a police car and tried to take the officers’ radios.

An autopsy report and toxicology results have not yet been made public.

The case is generating attention on social media, along with the Walter Scott case in South Carolina.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 9 april 2015 @ 22:07:24 #139
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_151531807
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_151537008
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 15:00 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Onzin. Alle peace officer certifications worden geregeld door de staat, niet door individuele steden/dorpen. Een law enforcement opleidingsinstituut in een county in een afgelegen gebied in de staat New York moet aan precies dezelfde vereisten voldoen als de NYPD Police Academy.

Pas nadat je die peace officer certification hebt, kun je daadwerkelijk worden aangenomen. En dat laat dat artikel waar eerder naar werd verwezen achterwege. Dat zoals daar beschreven bepaalde korpsen mensen zonder al te veel controles aannemen en niet veel on-the-job training geven geloof ik direct, helaas. Maar die personen hebben wel allemaal de peace officer certification doorlopen.
  vrijdag 10 april 2015 @ 01:04:57 #141
117098 Hathor
Effe niet
pi_151537582
Is dat TYT kanaal alleen maat bezig met dit soort gevallen of doen ze ook nog iets anders?
pi_151537636
Amerikaanse politiementaliteit... }:| :r

vrijdag 10 april 2015 @ 02:04:00 #143
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_151538132
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 00:20 schreef Royyy het volgende:

[..]

Onzin. Alle peace officer certifications worden geregeld door de staat, niet door individuele steden/dorpen. Een law enforcement opleidingsinstituut in een county in een afgelegen gebied in de staat New York moet aan precies dezelfde vereisten voldoen als de NYPD Police Academy.

Pas nadat je die peace officer certification hebt, kun je daadwerkelijk worden aangenomen. En dat laat dat artikel waar eerder naar werd verwezen achterwege. Dat zoals daar beschreven bepaalde korpsen mensen zonder al te veel controles aannemen en niet veel on-the-job training geven geloof ik direct, helaas. Maar die personen hebben wel allemaal de peace officer certification doorlopen.
Dus jij zegt nu gewoon dat de hele POc geen donder voorstelt. Ook dat is slecht te verteren. Vertel eens, waarom ben jij een voorstander van een POc die maar liefst 1 vraag op een A4 heeft?

Er rent een nikker weg. Wat te doen?
A: Schieten en dan zeggen zelfverweer
B: Schieten en dan zeggen zelfverweer
pi_151538255
Dat zegt 'ie helemaal niet. Zoals ik ook al zei, dat ze het in Shithole, Nowhere niet zo nauw nemen met de certificatie betekent niet dat 't er niet is of niets voorstelt.

Dat een sherriff z'n hick broer-oom aanneemt als deputy zonder hem de vereiste certificatie en training te laten doorlopen betekent niet dat 't een kwestie is van een A4tje invullen voor iedereen die bij de politie wil.
  vrijdag 10 april 2015 @ 02:31:40 #145
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_151538291
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 02:23 schreef OMG het volgende:
Dat zegt 'ie helemaal niet. Zoals ik ook al zei, dat ze het in Shithole, Nowhere niet zo nauw nemen met de certificatie betekent niet dat 't er niet is of niets voorstelt.

Dat een sherriff z'n hick broer-oom aanneemt als deputy zonder hem de vereiste certificatie en training te laten doorlopen betekent niet dat 't een kwestie is van een A4tje invullen voor iedereen die bij de politie wil.
Oftewel, je hoeft niet eens een A4-tje in te vullen. Elke debiel met een haat voor negers is ''by defenition'' gekwalificeerd tot het dragen van een badge. Elke dode neger is een verhoging in loon?"Iig, dat is jouw logische verklaring. En aangezien die eis down-river niet geldt, zal die eis up-river ook niet gelden.
pi_151538321
Best knap dat je dat uit m'n post kon halen. Sorry dat ik dacht dat je serieus was!
pi_151538534
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2015 02:04 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dus jij zegt nu gewoon dat de hele POc geen donder voorstelt. Ook dat is slecht te verteren. Vertel eens, waarom ben jij een voorstander van een POc die maar liefst 1 vraag op een A4 heeft?

Er rent een nikker weg. Wat te doen?
A: Schieten en dan zeggen zelfverweer
B: Schieten en dan zeggen zelfverweer
Ehm... dat is absoluut niet wat ik zei. Jij haalt de Peace Officer Certification en de sollicitatieprocedure bij het politiekorps/Sheriff's Office door de war, dat zijn twee heel verschillende dingen. Dat de solicitatieprocedures bij sommige kleine korpsen niks voorstellen, dat zal helaas best zo zijn.

Maar de Peace Officer certification is een fulltime opleiding die 4-6 maanden duurt, met vereisten die door de staat (en indirect de federale DoJ) bepaald worden. En als je daar niet voor slaagt, dan kan geen enkel politiekorps je aannemen. Dus zelfs iemand die wordt aangenomen na een solicitatieprocedure die bestaat uit het invullen van 1 A4'tje, heeft vantevoren al 4-6 maanden opleiding gehad.

[ Bericht 1% gewijzigd door Royyy op 10-04-2015 03:21:58 ]
pi_151540494
quote:
3s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:24 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Oh, en een auto is een redelijke eerste levensbehoefte dus dat is het laatste waar je op bezuinigt. Ik weet niet waarom je post alsof het raar is dat iemand wel geld heeft voor een auto maar niet noodzakelijkerwijs genoeg om een hoge boete direct op te hoesten.
Whahaha, Mercedes.. (nieuwe beelden)
Maar als je zó van je kostbare bezit wegrent, zal die auto niet van hemzelf geweest zijn..
Racist
  vrijdag 10 april 2015 @ 09:31:52 #149
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_151540573
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:28 schreef Toga het volgende:

[..]

Whahaha, Mercedes.. (nieuwe beelden)
Maar als je zó van je kostbare bezit wegrent, zal die auto niet van hemzelf geweest zijn..
Hij moest de auto nog kopen inderdaad, dat zou afgelopen maandag gebeurd zijn als hij niet was doodgeschoten.

Wel leuk dat het filmpje zo geëdit is dat je niet kan zien of het derde remlicht idd kaduuk is.
pi_151540856
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:31 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hij moest de auto nog kopen inderdaad, dat zou afgelopen maandag gebeurd zijn als hij niet was doodgeschoten.

Wel leuk dat het filmpje zo geëdit is dat je niet kan zien of het derde remlicht idd kaduuk is.
Hier de volledige video, waaruit blijkt dat hij al een keer half uitstapt en te horen krijgt dat hij in de auto moet blijven.

Er zit nog iemand in de auto. Wellicht gewoon de eigenaar van de auto?
pi_151541007
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:44 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Wellicht niet, als je het artikel leest staat er; The dash cam video shows Scott being pulled over in a used Mercedes-Benz he had purchased just days earlier.
Ik vermoed trouwens dat zijn passagier degene is die de video heeft gemaakt, niet zomaar een passant.
Racist
pi_151544171
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:50 schreef Toga het volgende:

[..]

Wellicht niet, als je het artikel leest staat er; The dash cam video shows Scott being pulled over in a used Mercedes-Benz he had purchased just days earlier.
Ik vermoed trouwens dat zijn passagier degene is die de video heeft gemaakt, niet zomaar een passant.
Dat de auto een paar dagen eerder gekocht is sluit natuurlijk helemaal niet uit dat de eigenaar bevriend is....Maar maakt verder niet uit wie het is.

Ik denk niet dat hij degene is die filmt, want dan zou hij/zij eerder achter ze aan hollen en niet van de zijkant een en ander kunnen oppikken later als de achtervolging al op gang is.
Daarbij zouden ze het dan ook niet over een unidentified bystander hebben denk ik?

Er zijn verschilende (ik meen 5) blocks gerend, er zit dus wat tijd tussen beide videos.

Dat is ook de reden waarom je de auto en de politie auto helemaal niet ziet in die ene video.
Ook de reden waarom je helemaal geen auto?s ziet. (waar je het eerder over had)
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 08:40 schreef Toga het volgende:
Ik zie trouwens ook geen auto in de buurt, het lijkt me niet eens een plek waar een auto kan/mag rijden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Alentejana op 10-04-2015 12:34:18 ]
pi_151546676
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 11:39 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dat de auto een paar dagen eerder gekocht is sluit natuurlijk helemaal niet uit dat de eigenaar bevriend is....Maar maakt verder niet uit wie het is.

Ik denk niet dat hij degene is die filmt, want dan zou hij/zij eerder achter ze aan hollen en niet van de zijkant een en ander kunnen oppikken later als de achtervolging al op gang is.
Daarbij zouden ze het dan ook niet over een unidentified bystander hebben denk ik?

Er zijn verschilende (ik meen 5) blocks gerend, er zit dus wat tijd tussen beide videos.

Dat is ook de reden waarom je de auto en de politie auto helemaal niet ziet in die ene video.
Ook de reden waarom je helemaal geen auto?s ziet. (waar je het eerder over had)

[..]

Ik ben blij dat we verder kunnen met het verzamelen van feiten zonder de onderbuik kanonnades van menig reageerder hier.

5 blokken achter een gevluchte man aan rennen, dat geeft al een andere kijk op de vermeende vadsige donut-etende Amerikaanse agenten. Dat de agent de moeite nam voor een achterlichtje terwijl zijn bijrijder nog in de auto zit doet mij toch vermoeden dat hij meer informatie had naast wat openstaande rekeningen met z'n ex.
Die twee "delicten" zouden toch ook geen reden zijn om weg te rennen?

Voor het achterlichtje krijg je òf geen bon, of je krijgt 'm toch thuis omdat de auto is geregistreerd.
De child-support kwestie is een civiele zaak, waarvoor meneer ook gewoon rechterlijke brieven in de bus krijgt, daar gaat een agent je ook niet voor arresteren.
Ik ben echt benieuwd wat er nog meer uit komt.
Racist
pi_151546976
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 12:59 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik ben blij dat we verder kunnen met het verzamelen van feiten zonder de onderbuik kanonnades van menig reageerder hier.
De behoefte om feiten te verzamelen die het slachtoffer in een kwaad daglicht stellen maar op geen enkele manier het in de rug schieten rechtvaardigen komt niet uit de onderbuik?

quote:
5 blokken achter een gevluchte man aan rennen, dat geeft al een andere kijk op de vermeende vadsige donut-etende Amerikaanse agenten. Dat de agent de moeite nam voor een achterlichtje terwijl zijn bijrijder nog in de auto zit doet mij toch vermoeden dat hij meer informatie had naast wat openstaande rekeningen met z'n ex.
Die twee "delicten" zouden toch ook geen reden zijn om weg te rennen?

Voor het achterlichtje krijg je òf geen bon, of je krijgt 'm toch thuis omdat de auto is geregistreerd.
De child-support kwestie is een civiele zaak, waarvoor meneer ook gewoon rechterlijke brieven in de bus krijgt, daar gaat een agent je ook niet voor arresteren.
Ik ben echt benieuwd wat er nog meer uit komt.
In sommige staten zijn kleine boetes wel aanleiding om iemand in de gevangenis te zetten, terwijl de inning is uitbesteed aan private bedrijven die hele hoge kosten rekenen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 10 april 2015 @ 13:12:27 #155
117098 Hathor
Effe niet
pi_151547058
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:44 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Hier de volledige video, waaruit blijkt dat hij al een keer half uitstapt en te horen krijgt dat hij in de auto moet blijven.

Toch vaag dat ie zomaar op de vlucht slaat terwijl er schijnbaar geen vuiltje aan de lucht is.
pi_151547234
Het gaat niet om het slachtoffer in kwaad daglicht te stellen, @Weltschmerz , niets rechtvaardigt het in de rug schieten van iemand, maar er wordt logisherwijs gewoon gezocht naar een motief voor de vlucht. Helemaal omdat de agent hem verder in eerste instantie gewoon correct en vriendelijk benadert.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 12:59 schreef Toga het volgende:

[..]

quote:
Scott had been jailed repeatedly for failing to pay child support.
Iemand zegt ook in een video dat hij (Scott) gewoon niet weer in het gevang wilde. Dus dat kan motief zijn.

[ Bericht 66% gewijzigd door Alentejana op 10-04-2015 13:31:05 ]
pi_151550164
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 13:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

Toch vaag dat ie zomaar op de vlucht slaat terwijl er schijnbaar geen vuiltje aan de lucht is.
Tja, historisch gezien zien agenten meer dreiging in een ongewapende donkere man, dan in een gewapende blanke. Vanuit dat perspectief is 't niet eens zo heel raar.
pi_151550551
Wel raar dat je vlucht voor remlichtje.
pi_151550571
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:54 schreef OMG het volgende:

[..]

Tja, historisch gezien zien agenten meer dreiging in een ongewapende donkere man, dan in een gewapende blanke. Vanuit dat perspectief is 't niet eens zo heel raar.
Deze boude bewering schreeuwt natuurlijk om een bron.
Desondanks kijk ik toch even naar mezelf; hoe zou ik reageren op een persoon met een wapen (mes/pistool)?. Ik denk dat het voor mij niet zoveel uitmaakt of deze zwart of blank is, ik kijk meer naar het gedrag van die persoon en of ik er van uit kan gaan of deze bij een (agressieve) groep hoort.
Racist
  vrijdag 10 april 2015 @ 15:09:49 #160
117098 Hathor
Effe niet
pi_151550576
quote:

[..]

Nou, ik vraag me gewoon af wat ie op zijn kerfstok had, voor alleen een kapot achterlicht ga je niet op de loop lijkt me.
pi_151550625
Op die video lijkt ook dat slachtoffer naar stun gun grijpt en deze door poging naar achteren vliegt buiten zicht agent. Wellicht was agent in veronderstelling dat man hem toch had gejat. Maar een stungun lijkt mij niet gevaarlijk tov pistool
pi_151550660
quote:

[..]

Daar is dan ook een reden voor.
  vrijdag 10 april 2015 @ 15:20:00 #163
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151550847
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 01:04 schreef Hathor het volgende:
Is dat TYT kanaal alleen maat bezig met dit soort gevallen of doen ze ook nog iets anders?
Als je zelf eventjes op het kanaal had gekeken dan had jij het antwoord al lang gehad. Hoewel het bespreken van het nieuws, de politiek etc. en het innemen van een opinie hierover het kernpunt van het kanaal is waarvoor het is opgericht bedraagt het tegenwoordig minder dan 50% van de uitzendtijd en van al het nieuws bedraagt het nieuws over de politie veel minder dan 10% van de uitzendtijd. Aangezien er dagelijks een paar uur bijkomt zijn er heel erg veel filmpjes van TYT op Youtube.

Als je vaststelt dat er heel erg veel filmpjes zijn waarin politie-agenten misdrijven plegen, bevoegdheden misbruiken of anderszins uiterst discutbabel handelen dan kan je twee constateringen doen:
- het komt ongelofelijk veel voor. Van alle misdragingen haalt wordt maar een zeer kleine minderheid geregristreerd door de massamedia
of
- TYT is wel heel erg gefocust op het uitzoeken van filmpjes waarin de politie-agenten zich misdragen.

Waarom jij voor het tweede kiest is voor mij een raadsel, het eerste is veel logsicher als er vele tientallen of honderden geïsoleerde incidenten te vinden zijn van de laatste jaren.
In tegenstelling tot wat de naïeve lezer zou kunnen denken is de politie niet de kop van jut bij TYT, ze nuanceren vaak dat er ook goede politie-agenten bestaan die wel op een fatsoenelijke wijze hun werk proberen te doen, dat zij ook zulke agenten kennen (de schoonzus van Kasparian). Helaas zijn er echter ook heel erg veel rotte appels. Het is dan ook geen verrassing dat je zelfs op Fok, waar je toch maar een klein deel van het buitenlandse nieuws meekrijgt, regelmatig zo'n incident voorbij ziet komen.
#NoDAPL
  vrijdag 10 april 2015 @ 15:22:25 #164
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151550918
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 15:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou, ik vraag me gewoon af wat ie op zijn kerfstok had, voor alleen een kapot achterlicht ga je niet op de loop lijkt me.
Het doet er echter weinig toe. Niet gewapend, met de rug naar de agent toe, op de vlucht => niet schieten. Het is niet zo moeilijk. Je rent er maar achter aan en als je dat niet kan als oom agent omdat je een BMI van 30+ hebt (daar geen zeldzaamheid, velen scoren ruim daarboven :N) dan moet je maar ander werk gaan doen, niet uit frustratie iemand schieten omdat je het niet kan hebben dat hij vlucht. Ik vind het trouwens eveneens schandalig dat in Nederland aanhoudingsvuur is toegestaan bij een verdenking van een misdrijf waar je meer dan X jaar (4 als ik me niet vergis) naar de gevangenis kan gaan. Niet proportioneel. In ieder geval is het in Nederland nog zo dat ze de instructie hebben om in dat geval op de benen te mikken en dat gewone agenten dit normaal gesproken niet doen en niet durven (problemen als het verkeerd afloopt), ze gaan niet als een idioot 8 keer in het midden van de romp schieten.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 13:13 schreef Alentejana het volgende:
Ik ben trouwens niet in alle gevallen tegen het neerschieten van iemand.
In gijzelingssituaties mogen ze wat mij betreft altijd doden. Maar dan heb je gewoonlijk te maken met scherpschutters/speciale eenheden.
Ik denk dat weinig mensen er moeite mee hebben dat bij een gewapende gijzeling de dader wordt neergeschoten indien dat de enige manier is om hem uit te schakelen of anderszins de gijzeling te beëindigen. Dat komt gelukkig erg weinig voor.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-04-2015 15:30:04 ]
#NoDAPL
  vrijdag 10 april 2015 @ 15:34:45 #165
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151551244
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 17:32 schreef Religieisfacisme het volgende:
Al vanaf de eerste reality in de jaren "80 ben ik er tot op de dag van vandaag aan verslaafd en het valt mij telkens weer op dat veel zwarte mensen bij een simpele controle of staande houding ontzettend moeilijk, schreeuwerig en agressief reageren. Een doodgewone controle of bekeuring loopt vaak uit op scheldpartijen of duw en trekwerk.

Net als deze pipo die zich verzet en wegrent voor...ja voor wat eigenlijk? Een kapot achterlicht ? Een openstaande boete ?? En kijk nou eens waar dit puberale en opstandige gedrag toe heeft geleid. Nou ligt hij 2 meter diep en waarvoor ??
Excuse me?
Het was niet zijn opstandige gedrag wat er toe leidde maar het criminele gedrag van die agent. Zijn gedrag zou ertoe kunnen leiden dat hij gepakt wordt en geboeid meegaat naar het bureau alwaar ze uitzoeken wat hij eventueel te verbergen heeft, niet tot het neergeschoten wordt.
#NoDAPL
pi_151551325
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 15:08 schreef hans1985 het volgende:
Wel raar dat je vlucht voor remlichtje.
Dat is natuurlijk ook een reden voor veel van dit soort schietpartijen.. zwarte Amerikanen nemen op eigenlijk alle gebieden in het leven vaak wat ondoordachte keuzes in het leven en het de politie zo tegenwerken is er daar eentje van.

Niet dat ik het neerschieten goedkeur maar je vergroot er de kans zo natuurlijk wel significant op, ik zou dat nooit doen en heb goede ervaringen met Amerikaanse agenten.
  vrijdag 10 april 2015 @ 15:50:32 #167
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151551693
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 03:12 schreef Royyy het volgende:

[..]

Dat tasers in de VS zoveel gebruikt worden is voor een groot deel het gevolg van de claim-cultuur in de VS. Bij het gebruik van een taser lopen de invididuele agenten (en de korpsen) een stuk minder risico om succesvol aangeklaagt te worden als een arrestant gewondt raakt, dan wanneer dat gebeurt tijdens een handgemeen. Tasers hebben allerlei certificaties die het lastig maken om een agent die dat ding correct gebruikt aan te klagen.
Daarnaast, als je iemand tackelt, of in een worsteling naar de grond werkt, kan diegene net zo goed gewond raken. Of de agent kan verkeert terecht komen en gewond raken.
Ik wist niet dat de claimcultuur het tasergebruik stimuleert. Merkwaardig, daar hebben de juristen dan toch niet goed over nagedacht, ze hebben zich wellicht laten misleiden door de propaganda van de bedrijven die die wapens verkopen (die het graag presenteren als een non-leathal wapen). Ja, de kans dat het slachtoffer gewond geraakt door de directe gevolgen van het taseren is relatief klein doch groot genoeg dat het relenvant is, dat gebeurt als de prikkelgeleiding in je hart niet normaal verloopt, de taser verstoort de opwekking van de stroompjes in de zenuwen, bij een normaal mens herstelt dat weer meteen, bij dergelijke aandoeningen gaat dat moeilijker. Het probleem van de taser is dat het slachtoffer de controle over zijn spieren verliest, dat is nogal een groot probleem wanneer je met een flinke snelheid naar de grond gaat. Als je wel controle over je spieren hebt dan breek je je val met je armen, je keert je hoofd van de grond af etc. Onbewust doet een mens dat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gaat niet wanneer je geen controle over je spieren hebt. Daar zit het verschil tussen de taser en een worsteling of het gebruik van polsklemmen. Ja, de verdachte kan daarbij gewond geraken. Dat zou geen probleem moeten zijn zolang:
- de agent goed is opgeleid
- de agent heeft gehandeld volgens zijn training

Hoe dan ook vind ik het gebruik van een dergelijk wapen omwille van de risico's niet gerechtvaardigd als er slechts sprake is van vluchten. Ren er maar achteraan.
Het is niet louter een theoretisch iets. Dit is maar een kleien sample. Het meest indrukwekkende en misschien wel veelzeggende filmpje kon ik helaas niet vinden. Daarin zag je een meisje dat wegrende, notabene een iel (anorexia of daar tegenaan) meisje die de politie-agent gemakkelijk de baas had gekunnen, op het moment dat ze getaserd werd net uit balans was en hierdoor met haar hoofd vol op de betonnen weg terecht kwam met een snelheid en versnelling die hoger is dan waarmee een professionele rugbyspeler een ander tacklet.
Het is allesbehalve een onschuldig wapen.

quote:
Waarom zou je als agent het risico lopen dat zo iemand een mes tevoorschijn haalt terwijl je met hem aan het worstelen bent?
Omdat het geen proportioneel geweld is! Ben je niet bereid om dat beetje risico te lopen? Zoek een andere baan! In landen waar dat niet is toegestaan kunnen ze meer dan genoeg politie-agenten vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-04-2015 16:00:43 ]
#NoDAPL
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:07:01 #168
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151552220
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 15:37 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook een reden voor veel van dit soort schietpartijen.. zwarte Amerikanen nemen op eigenlijk alle gebieden in het leven vaak wat ondoordachte keuzes in het leven en het de politie zo tegenwerken is er daar eentje van.

Niet dat ik het neerschieten goedkeur maar je vergroot er de kans zo natuurlijk wel significant op, ik zou dat nooit doen en heb goede ervaringen met Amerikaanse agenten.
Het staat buiiten kijf dat ten gevolge van de grote financiële tweedeling de mensen die in die krottenwijken wonen (relatief veel bruingekleurde mensen) meer discutabele keuzes maken. Je kan echter niet het schieten als een gevolg zien van het vluchten. Geboeid worden en afgevoerd worden naar het politiebureau omdat ze willen uitzoeken wat je te verbergen hebt zijn gevolgen van vluchten, niet neergeschoten worden. Dat is gevolg van uiterst slecht functionerende agenten, dit is een zwaar understatement. Iets anders is natuurlijk dat je er altijd verstandig aan doet om je handen zichtbaar te houden als je in de auto zit en wordt staande gehouden, zeker tijdens de eerste paar seconden en in het bijzonder als je donkergekleurd bent of eruit ziet als een pauper.

Hier moet trouwens de nuance bij worden gemaakt dat de mensen die in zo'n krottenwijk wonen vaak veel negatieve ervaringen hebben gehad met de politie, ook als ze zelf brave burgers zijn. Waar ze in een goede wijk komen om te dienen komen ze in die wijk vooral om mensen te controleren, te arresteren etc.
Waar ze in goede wijken een vriendelijk praatje maken stellen ze zich in de krottenwijken onvriendelijk op. Dat kan gevolgen hebben voor de relatie tussen de politie en deze laag van de bevolking. In essentie is het probleem de te grote financiële tweedeling. Richard Dawkinson heeft het goed gezien. Ter illustratie van de bullshit waarmee die mensen te maken hebben:
#NoDAPL
pi_151552618
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 15:09 schreef Toga het volgende:

[..]

Deze boude bewering schreeuwt natuurlijk om een bron.
Desondanks kijk ik toch even naar mezelf; hoe zou ik reageren op een persoon met een wapen (mes/pistool)?. Ik denk dat het voor mij niet zoveel uitmaakt of deze zwart of blank is, ik kijk meer naar het gedrag van die persoon en of ik er van uit kan gaan of deze bij een (agressieve) groep hoort.
Helaas wordt het niet helemaal compleet gedocumenteerd, maar zoals hier in de standard cijfers,
http://www.dailykos.com/s(...)Shot-Down-By-Police# blijkt dat wel dat donkere mannen onevenredig vaak worden aangehouden, gefouileerd, en neergeschoten. Uit die enorm scheve verhoudingen kun je wel enigszins opmaken dat een blank persoon (gewapend of niet) met meer wegkomt dat een donker persoon zonder wapen.

Het is mooi dat jij denkt dat het voor jou "niet zoveel uit maakt of iemand zwart of blank is", helaas denken daar genoeg mensen in de VS anders over.

Sterker nog, een stukje ervaring dat ik heb opgedaan buiten m'n computerhol. Ik ben namelijk al een paar keer naar winkels geweest waar ik in m'n eentje prima rond kan neuzen, en met een blanke bekende ook geen problemen heb, maar zodra ik met een donkere bekende diezelfde winkels binnenliep er binnen een paar minuten een winkel medewerker ons achtervolgde en tactisch van om een hoekje ons in de gaten hield.
Eerst viel het me niet eens op, totdat de persoon waar ik mee in de winkel was daar iets over tegen mij zei. Ik zou gek worden als dat bij iedere winkel zou gebeuren, dat ik al bij voorbaat achtervolgd word vanwege m'n huidskleur, laat staan als ik nog eens veel vaker word aangehouden door de politie of een veel hogere kans heb daar door te worden lastig gevallen, mishandeld, of erger.
Gelukkig kan ik wel van een agent weghuppelen zonder dat ik in m'n rug word geschoten. Tenminste, zolang ik maar niet in het gezelschap ben van iemand met een donkere huidskleur, natuurlijk.
pi_151552810
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 15:11 schreef hans1985 het volgende:
Op die video lijkt ook dat slachtoffer naar stun gun grijpt en deze door poging naar achteren vliegt buiten zicht agent. Wellicht was agent in veronderstelling dat man hem toch had gejat.
Als hij dacht dat hij hem had, waarom loopt hij dan terug om het op te pakken en het bij het slachtoffer te leggen?

De agent volgt op geen enkele manier protocol, behalve dat hij meteen om versterking vraagt.
Op Yahoo staat een reactie van schijnbaar een ex politie over het feit dat normaal gesproken nogal wat afwegingen worden gedaan voordat een pistool wordt getrokken, wat de politie eigenlijk kwestbaar maakt, en dat dit gewoon echt een voorbeeld van slechte politie is.
Ik zal kijken of ik die nog kan vinden.
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:27:13 #171
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151552946
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:17 schreef OMG het volgende:

[..]

Helaas wordt het niet helemaal compleet gedocumenteerd, maar zoals hier in de standard cijfers,
http://www.dailykos.com/s(...)Shot-Down-By-Police# blijkt dat wel dat donkere mannen onevenredig vaak worden aangehouden, gefouileerd, en neergeschoten. Uit die enorm scheve verhoudingen kun je wel enigszins opmaken dat een blank persoon (gewapend of niet) met meer wegkomt dat een donker persoon zonder wapen.

Het is mooi dat jij denkt dat het voor jou "niet zoveel uit maakt of iemand zwart of blank is", helaas denken daar genoeg mensen in de VS anders over.

Sterker nog, een stukje ervaring dat ik heb opgedaan buiten m'n computerhol. Ik ben namelijk al een paar keer naar winkels geweest waar ik in m'n eentje prima rond kan neuzen, en met een blanke bekende ook geen problemen heb, maar zodra ik met een donkere bekende diezelfde winkels binnenliep er binnen een paar minuten een winkel medewerker ons achtervolgde en tactisch van om een hoekje ons in de gaten hield.
Eerst viel het me niet eens op, totdat de persoon waar ik mee in de winkel was daar iets over tegen mij zei. Ik zou gek worden als dat bij iedere winkel zou gebeuren, dat ik al bij voorbaat achtervolgd word vanwege m'n huidskleur, laat staan als ik nog eens veel vaker word aangehouden door de politie of een veel hogere kans heb daar door te worden lastig gevallen, mishandeld, of erger.
Gelukkig kan ik wel van een agent weghuppelen zonder dat ik in m'n rug word geschoten. Tenminste, zolang ik maar niet in het gezelschap ben van iemand met een donkere huidskleur, natuurlijk.
Wat wel is gedocumenteerd: relatief meer zwarte mensen worden opgepakt voor drugsgebruik terwijl relatief blanke mensen meer drugs gebruiken. Het geeft te denken. Je wil trouwnes niet weten hoeveel procent van de chirurgen en CEO's drugs gebruikt (bijv. cocaïne), dat ligt hoger dan bij de rest van de bevolking. Denk verder ook aan studenten en zo. :)
Zelf ben ik anti-drugs maar het beeld wat wordt geschetst door de overheden dat het hel en verdoemenis is als je drugs gebruikt raakt kant noch wal. Het is maar net wat voor drugs je gebruikt, hoe puur die drugs is, hoe gevoelig je bent voor verslaving, hoe verstandig je ermee omgaat etc.
Hoewel je er beter niet aan begint zijn er ook veel mensen die professioneel gezien succesvol zijn terwijl ze regelmatig blowen of cocaïne of zo gebruiken.

De twee filmpjes die ik hierboven plaatste geven ook te denken. In het bijzonder het eerste. Het tweede is met veel goede wil nog te verdedigen.

Het is trouwens niet gek dat politie-agenten, winkelmedewerkers etc. geneigd zijn om te selecteren op de huidskleur, hoewel het met betrekking tot de persoon onrechtvaardig is is het rationeel gezien logisch gezien de kansrekening. Je zou echter ook kunnen leren om naar meer dan enkel de huidskleur te kijken. Een goed opgeleide politie-agent zou daarin moeten slagen. Als je op basis van het feit dat bij bepaalde misdrijven meer mensen met een bepaalde huidskleur betrokken zijn die mensen meer in de gaten gaat houden dan krijg je een selffulfilling prophecy en worden ze ook meer gepakt voor zaken waar ze zich niet meer schuldig aan maken (zie het drugsvoorbeeld).

[ Bericht 6% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-04-2015 16:32:20 ]
#NoDAPL
pi_151553146
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:17 schreef OMG het volgende:

[..]
Misschien ook omdat een blank persoon anders reageert op een agent. Het filmpje eerder in deze post toonde dat al.
Maar afgezien van dat geeft de FBI ook getallen voor moord e.d. waar de daders 5 à 6 keer vaker zwart dan blank zijn.
Als je aan crime fighting doet zit daar dus de meeste winst, hoe vervelend ook voor de goeden.
En nog zie ik niet waarom een agent een gewapende blanke door de vingers zou zien, dat lijkt me op z'n zachtst gezegd erg sterk.
Racist
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:37:37 #173
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151553266
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:23 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Als hij dacht dat hij hem had, waarom loopt hij dan terug om het op te pakken en het bij het slachtoffer te leggen?

De agent volgt op geen enkele manier protocol, behalve dat hij meteen om versterking vraagt.
Op Yahoo staat een reactie van schijnbaar een ex politie over het feit dat normaal gesproken nogal wat afwegingen worden gedaan voordat een pistool wordt getrokken, wat de politie eigenlijk kwestbaar maakt, en dat dit gewoon echt een voorbeeld van slechte politie is.
Ik zal kijken of ik die nog kan vinden.
Ik twijfel er niet aan dat deze persoon een van de meest rotte appels in de mand is. Echter, als je rotte appels zo extreem rot zijn dan heb je wel een probleem. Dan gaat er toch iets mis bij de selectie, de opleiding of de monitoring en begeleiding als ze eenmaal aan het werk zijn. ik herinner me uit Nederland ook extreme incidenten hoor maar dat was meer onbenulligheid en gebrek aan intelligentie/kennis dan slecht gedrag. Je zag bijvoorbeeld eens bij een realityserie (Nederlandse politie) dat een politieagent een afgesneden stuk vinger wat in melk in een diepvries was gelegd in de magnetrom opwarmde. :%
Ze hadden in het verleden niet de gewoonte om de boeien te dubbelsuiten (dat kan zeer ernstige schade aan de pols aanrichten). Dat soort idioot gedrag die het gevolg is van een gebrek aan hersencapaciteit en omissies in de opleiding. Dat is van een iets andere orde dan wat je daar ziet en wat je bijvoorbeeld dat politiemeisje in Rotterdam (een dakloze man die op de grond zat en die niets deed mishandelen) zag doen.
#NoDAPL
  vrijdag 10 april 2015 @ 16:40:44 #174
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151553356
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:33 schreef Toga het volgende:

[..]

Misschien ook omdat een blank persoon anders reageert op een agent.
Nee, je draait de oorzaak en het gevolg om!
#NoDAPL
pi_151553428
Zit nog te zoeken en kom wel goede comments tegen:

Iemand merkte op dat ze misschien twee keer na moeten denken over het aannemen van ex militairen als politie. Dat die mensen soms niet terug komen in "neutral" en veel te opgefokt en triggerhappy zijn. (Dat laatste in andere woorden)

Een ander maakte ook wel een goede opmerking::
"Dit had niet gehoeven. De politie weet waar hij woont"

Inderdaad, waarom zou je een achtervolging inzetten?

quote:

[..]

Misschien ook omdat een blank persoon anders reageert op een agent. Het filmpje eerder in deze post toonde dat al.
Maar afgezien van dat geeft de FBI ook getallen voor moord e.d. waar de daders 5 à 6 keer vaker zwart dan blank zijn.
Als je aan crime fighting doet zit daar dus de meeste winst, hoe vervelend ook voor de goeden.
ALLEDGED daders he. Je hoeft als zwarte maar in de buurt te zijn om veroordeeld te worden. Dan kom je snel aan een hoger gemiddelde.
pi_151553571
quote:

[..]

En nog zie ik niet waarom een agent een gewapende blanke door de vingers zou zien, dat lijkt me op z'n zachtst gezegd erg sterk.
Omdat die blanke persoon hoogstwaarschijnlijk nooit wordt aangesproken of aangehouden vanwege z'n huidskleur. Wat ons meteen bij je laatste zin brengt; ik kan met een dure designer broek, jas, schoenen en riem met een jas vol revolvers over straat gaan en niemand die er wat van denkt. Draagt een donkere kerel diezelfde designer kleding maar heeft geen wapens, dan is dat meteen verdacht voor sommige mensen, want vooroordelen en hoe heeft 'ie ervoor betaald?
pi_151553642
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:43 schreef Alentejana het volgende:
[..]

ALLEDGED daders he. Je hoeft als zwarte maar in de buurt te zijn om veroordeeld te worden. Dan kom je snel aan een hoger gemiddelde.
Nee, er staat nergens op deze pagina het woord alledged, dit zijn "Offenses Known to Law Enforcement" (tenzij je een FBI bron in twijfel wil trekken?) De getallen kunnen dus wel hoger uitvallen, maar dan heb je het over percentages van alle rassen.
Racist
pi_151553729
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:47 schreef OMG het volgende:

[..]

Omdat die blanke persoon hoogstwaarschijnlijk nooit wordt aangesproken of aangehouden vanwege z'n huidskleur. Wat ons meteen bij je laatste zin brengt; ik kan met een dure designer broek, jas, schoenen en riem met een jas vol revolvers over straat gaan en niemand die er wat van denkt. Draagt een donkere kerel diezelfde designer kleding maar heeft geen wapens, dan is dat meteen verdacht voor sommige mensen, want vooroordelen en hoe heeft 'ie ervoor betaald?
Ja, dat kan inderdaad, feit is dat de FBI-bron van zojuist al aangeeft dat zwarte mensen blijkbaar ook 5-6x vaker deze wapens gebruiken voor moord.
Racist
pi_151553767
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

het kan natuurlijk ook een vicieuze cirkel zijn :P
..///
pi_151553879
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:52 schreef Toga het volgende:

[..]

Ja, dat kan inderdaad, feit is dat de FBI-bron van zojuist al aangeeft dat zwarte mensen blijkbaar ook 5-6x vaker deze wapens gebruiken voor moord.
Waar blijkt die 5 - 6x precies uit?
pi_151553880
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:52 schreef Toga het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar als je het hebt over een aanhouding in het verkeer, heb je het niet over criminelen.

Dit zegt een andere ex politie (zoek nog steeds die ene).
quote:
As a former law enforcement officer. I had an incident where I was executing a warrant for outstanding payments for child-support. The subject ran away, as I was reading his rights. I ran after him, but he was the one who wanted to get away, so he out-ran me. I had to let him go, because I was executing the warrant at his workplace, therefore, I knew where to find him, and had no reason to fire shots at him. As we were taught at the police academy, unless the subject is a fleeing felon, who's about to endanger the life of others, or yourself, you should not utilize deadly force. There was another incident where I was called to a burglar scene, and other police officers came on the scene. We saw the suspects trying to gain entry into a residence, however, as I shouted the command, "Police, you're under arrest!" They started running away. All the other officers started firing, while they were fleeing, but again, I un-holstered my weapon, had it aimed, but had no reason to fire. This was because the suspects had only ax-saw blades, as I could see, trying to break into the residence, and no other deadly weapons. Again, there was no reason to kill them. There are times that suspects are going to out-run LEOs, you can always catch up with them another time. More than likely, we always run into them again. There's no need to use deadly force, unless it's a matter of life or death situation. This officer should not have even thought that he should fire his weapon when he already ran this man's license plate. He had all the relevant information. Therefore, he would have catch up with him again. Now he sits in jail on a murder charge, a man lost his life, and both families are suffering. Was it worth it? Anytime LEOs are out there executing their duties, whether they have body cams or not, act as if you're being recorded. It's time officers learn, and start doing the right thing. By and large, not all officers conduct themselves in this manner.
pi_151553912
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De reden van de aanhouding kun je betwisten, het kan inderdaad een agent zijn geweest die dacht : "wat doet die zwarte in een Mercedes". Maar dat is nog niet fout, hij mag iedereen, elke dag en overal aanhouden (En hij had achteraf nog gelijk ook, de man had wat op z'n kerfstok)
Het escaleerde echter toen het slachtoffer wegrende terwijl de agent (2x?) opdracht had gegeven te blijven zitten.
Racist
pi_151554101
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:56 schreef Toga het volgende:

[..]

De reden van de aanhouding kun je betwisten, het kan inderdaad een agent zijn geweest die dacht : "wat doet die zwarte in een Mercedes". Maar dat is nog niet fout, hij mag iedereen, elke dag en overal aanhouden (En hij had achteraf nog gelijk ook, de man had wat op z'n kerfstok)
Het escaleerde echter toen het slachtoffer wegrende terwijl de agent (2x?) opdracht had gegeven te blijven zitten.
Dan nog hoeft hij er niet achteraan. Hij heeft zijn papieren en zijn auto!
Vervolgens gaat hij ook nog eens liegen en de taser naast hem leggen etc. Deze man is zooooo fout met zijn beslissingen.
Gaat in tegen wat ze leren.

En waarom zou een zwarte geen Mercedes hebben?
pi_151554104
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:56 schreef Toga het volgende:
wegrennen is nog geen escalatie wat geweld betreft. het initiëren van geweld is dat natuurlijk wel.
..///
pi_151554130
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:55 schreef OMG het volgende:

[..]

Waar blijkt die 5 - 6x precies uit?
Excuses, niet uit deze tabel. Het aantal daders ligt ongeveer gelijk; echter de zwarte bevolking is ongeveer 13.2% van de totale Amerikaanse bevolking.
Racist
pi_151554333
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 17:03 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Dan nog hoeft hij er niet achteraan. Hij heeft zijn papieren en zijn auto!
Vervolgens gaat hij ook nog eens liegen en de taser naast hem leggen etc. Deze man is zooooo fout met zijn beslissingen.
Gaat in tegen wat ze leren.

Vind ik ook, en dan kan hij ook nog eens in gesprek met zijn medereiziger.
Die taser had hij ook moeten laten liggen, ik denk dat toen z'n adrenaline wegzonk doorkreeg dat hij fout was en alvast begon "op te ruimen".

quote:
En waarom zou een zwarte geen Mercedes hebben?
Zei ik dat? Ik ging uit van de mogelijke gedachtengang van een lokale agent. In Nederland houden ze ook vaak jonge Marokkanen in (te) dure auto's aan (vraag me niet waarom).
Racist
pi_151554424
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:49 schreef Toga het volgende:

[..]

Nee, er staat nergens op deze pagina het woord alledged, dit zijn "Offenses Known to Law Enforcement" (tenzij je een FBI bron in twijfel wil trekken?) De getallen kunnen dus wel hoger uitvallen, maar dan heb je het over percentages van alle rassen.
Offenses known to law enforcement is niet meer dan "bij politie bekende vergrijpen".
Zegt niets over of ze het inderdaad echt gedaan hebben. Zelfs niet als ze veroordeeld zijn. Er zitten heel wat mensen onschuldig vast. Dit blijkt dan weer nu ze DNA testen kunnen doen.
De kans om onschuldig ergens voor gepakt te worden is ook tig keer groter als je een huidskleurtje hebt.
pi_151554632
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 17:14 schreef Toga het volgende:

Zei ik dat? Ik ging uit van de mogelijke gedachtengang van een lokale agent. In Nederland houden ze ook vaak jonge Marokkanen in (te) dure auto's aan (vraag me niet waarom).
Er zijn zeker mensen die de aandacht van politie trekken. Ik was op vakantie in Frankrijk met mijn ex en zijn zoon en broer (die 18 en begin twintig waren). We waren in twee auto´s. Er was verkeerscontrole, wij konden gewoon door, zij werden aangehouden en de hele wagen is onderste boven gehaald om drugs te zoeken....
Was trouwens geen byzonder luxe wagen.

De reden waarom hij werd aangehouden is verder irrelevant, tenzij ze het nummerbord door hebben gekregen in verband met iets.Er is nog niets dat dar op wijst.

Waar het om gaat is dat als je iemands papieren en auto hebt, je niet een achtervolging in hoeft te zetten als die vlucht en zeker geen wapen hoeft te trekken.
pi_151554754
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 17:05 schreef Toga het volgende:

[..]

Excuses, niet uit deze tabel. Het aantal daders ligt ongeveer gelijk; echter de zwarte bevolking is ongeveer 13.2% van de totale Amerikaanse bevolking.
Maar waarom focus je eigenlijk alleen op moord? Er zijn talloze andere misdaden waarbij je vuurwapen kunt gebruiken. Liggen de cijfers dan nog steeds hetzelfde?
pi_151554845
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 17:25 schreef Alentejana het volgende:

[..]
Waar het om gaat is dat als je iemands papieren en auto hebt, je niet een achtervolging in hoeft te zetten als die vlucht en zeker geen wapen hoeft te trekken.
Ik zou als agent denken: WTF !? Waarom rent 'ie weg? Die heeft wat te verbergen, die laat ik niet ontsnappen, die duikt onder en zijn we maanden naar 'm op zoek.
Na de achtervolging wil de agent 'm natuurlijk inrekenen en in de boeien slaan (resisting arrest)
- waarna een struggle ontstond en de agent 'm niet aan kon
- de agent z'n taser wilde pakken
- het slachtoffer die wilde afpakken en liet vallen
etc etc..
Waarom de agent besloot te vuren staat inderdaad nog niet in het rijtje.
Racist
  vrijdag 10 april 2015 @ 18:33:50 #191
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151556214
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:55 schreef Alentejana het volgende:
I knew where to find him, and had no reason to fire shots at him.
Deze zin is behoorlijk zorgwekkend!
Hij zegt dat als hij niet zou weten waar hij hem zou kunnen vinden dat het dan geoorloofd zou zijn om kogels in zijn lijf te schieten. Of in ieder geval spreekt hier duidelijk uit dat dit een algemeen geldende opvatting is onder collega's van hem. Dat duidt er op dat er iets ernstig misgaat bij de opleidingen en het wetstelsel daar. Nu is het ook uiterst discutabel dat een politieagent in Nederland iemand in zijn been mag schieten als hij vlucht indien hij verdacht wordt van een misdrijf waarvoor je meer dan X jaar vrijheidsberoving kan krijgen opgelegd (helemaal leuk als hij gaat schieten omdat hij dik is en/of geen conditie heeft) maar dit is nog een paar stappen extremer. Natuurlijk moet je actief het geld innen bij een vader die zijn verantwoordelijkheid niet neemt maar hem neerschieten omdat hij vlucht, als je hem niet zou kunnen vinden, als je denkt dat dat normaal is dan is er van alles fout gegaan. Zie maar dat je niet zo dik bent en dat je eens wat aan je conditie werkt als agent, misschien hoef je dan niet een achtervolging te voet te staken.
#NoDAPL
  vrijdag 10 april 2015 @ 18:41:12 #192
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_151556384
Was al bekend dat z'n advocaat zich teruggetrokken heeft?
quote:
Slager has yet to enter a plea. Over the weekend, Slager was represented by attorney David Aylor, who gave a statement saying that Slager "followed all the proper procedures and policies” but Aylor resigned after the video was released on Tuesday and confirmed to ABC News that he is no longer representing Slager.
are we infinite or am I alone
  vrijdag 10 april 2015 @ 18:44:08 #193
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151556457
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 18:41 schreef crystal_meth het volgende:
Was al bekend dat z'n advocaat zich teruggetrokken heeft?

[..]

PR-gevoeligheid, het is slechte reclame als je zo'n man verdedigt. Indien dezelfde video was gemaakt en die was niet bij het grote publiek bekend geworden dan zou die advocaat waarschijnlijk niet zijn gestop met de zaak. :?
#NoDAPL
  vrijdag 10 april 2015 @ 18:46:04 #194
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151556501
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 17:32 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik zou als agent denken: WTF !? Waarom rent 'ie weg? Die heeft wat te verbergen, die laat ik niet ontsnappen, die duikt onder en zijn we maanden naar 'm op zoek.
Na de achtervolging wil de agent 'm natuurlijk inrekenen en in de boeien slaan (resisting arrest)
- waarna een struggle ontstond en de agent 'm niet aan kon
- de agent z'n taser wilde pakken
- het slachtoffer die wilde afpakken en liet vallen
etc etc..
Waarom de agent besloot te vuren staat inderdaad nog niet in het rijtje.
Omdat hij het niet kon hebben dat hij hem niet de baas kon of omdat hij niet helder kon denken omdat hij in paniek geraakte (slechte opleiding, weinig talent voor dit werk). Kies zelf maar welke van de twee je erger vindt, een derde optie kan ik niet bedenken. Hoe dan ook doet het er weinig toe voor deze individuele zaak, hij schoot een ongewapende man 8 keer in de rug, meer hoef je er echt niet over weten.
#NoDAPL
  vrijdag 10 april 2015 @ 18:48:01 #195
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151556550
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 17:25 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Er zijn zeker mensen die de aandacht van politie trekken. Ik was op vakantie in Frankrijk met mijn ex en zijn zoon en broer (die 18 en begin twintig waren). We waren in twee auto´s. Er was verkeerscontrole, wij konden gewoon door, zij werden aangehouden en de hele wagen is onderste boven gehaald om drugs te zoeken....
Was trouwens geen byzonder luxe wagen.

De reden waarom hij werd aangehouden is verder irrelevant, tenzij ze het nummerbord door hebben gekregen in verband met iets.Er is nog niets dat dar op wijst.

Staande gehouden, niet aangehouden (gearresteerd)! Gelukkig voor hem. Bij dit soort controles kunnen ze maar bij 1 op de X mensen de auto doorzoeken dus ze selecteren op bepaalde kenmerken waarvan wordt vermoed dat ze vaker voorkomen bij mensen die bepaalde wetten overtreden (die die ze op dat moment willen handhaven).

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:43 schreef Alentejana het volgende:
Iemand merkte op dat ze misschien twee keer na moeten denken over het aannemen van ex militairen als politie. Dat die mensen soms niet terug komen in "neutral" en veel te opgefokt en triggerhappy zijn. (Dat laatste in andere woorden)
Als die persoon PTSS heeft en dit (nog) niet succesvol is behandeld of is weggesleten dan moet je hem in ieder geval niet aannemen voor de politie. Zo iemand flipt al als iemand een speld laat vallen, niet best als je een vuurwapen draagt. ;)
Even los van alle misdrijven die soldaten hebben gepleegd sinds 2002 (Guantanamo, in Irak en Afghanistan en in Oost-Europa (blackops-gevangenissen van de CIA) en waar hij mogelijk bij betrokken zou kunnen zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-04-2015 18:55:00 ]
#NoDAPL
pi_151560127
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Deze zin is behoorlijk zorgwekkend!
Hij zegt dat als hij niet zou weten waar hij hem zou kunnen vinden dat het dan geoorloofd zou zijn om kogels in zijn lijf te schieten. Of in ieder geval spreekt hier duidelijk uit dat dit een algemeen geldende opvatting is onder collega's van hem.
Jij trekt de zinnen bij elkaar en trekt daar een conclusie uit die ik echt niet trek bij een "én ik had geen reden om op hem te schieten." Er staat niet "dus ik had geen reden om op hem te schieten."
Er ís geen reden om te schieten, punt.

Hij geeft duidelijk aan in het hele relaas dat er alleen reden is om iemand neer te schieten als die een gevaar is voor de omgeving of jezelf. Hij pleit juist onwijs voor niet schieten en dat wordt zo ook geleerd.

En helaas kan ik dus die andere ex politie niet vinden want die zei ongeveer hetzelfde maar niet met voorbeelden, maar in elk geval dat je allerlei overwegingen doet voordat je schiet, waardoor je bijna altijd later bent als de ander wél gaat schieten, maar dat je alleen schiet als iemands een gevaar is voor de omgeving of jezelf. Dat dit akkefietje niet om schieten vraagt en dat het gewoon moord is. Om maar te zwijgen van het proberen te verbergen daarvan door handboeien om te doen, te doen als of er CPR is uitgevoerd en de taser is afgepakt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 17:32 schreef Toga het volgende:

Die auto sleep je weg en dan komt hij wel een keer opdagen om hem te halen. Je hoeft niet eens actief te gaan zoeken.
En zelfs al moet je maanden wachten, het gaat niet om echt misdrijf ofzo. De man was geen gevaar voor de omgeving.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 18:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Staande gehouden, niet aangehouden (gearresteerd)!
Dit is een taaldingetje, ik woon al 16 jaar in Portugal. Ik bedoel met aanhouden in het verkeer niet meer dan "tot stoppen brengen".
  vrijdag 10 april 2015 @ 20:49:20 #197
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_151560799
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 16:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat wel is gedocumenteerd: relatief meer zwarte mensen worden opgepakt voor drugsgebruik terwijl relatief blanke mensen meer drugs gebruiken. Het geeft te denken. Je wil trouwnes niet weten hoeveel procent van de chirurgen en CEO's drugs gebruikt (bijv. cocaïne), dat ligt hoger dan bij de rest van de bevolking. Denk verder ook aan studenten en zo. :)
Zelf ben ik anti-drugs maar het beeld wat wordt geschetst door de overheden dat het hel en verdoemenis is als je drugs gebruikt raakt kant noch wal. Het is maar net wat voor drugs je gebruikt, hoe puur die drugs is, hoe gevoelig je bent voor verslaving, hoe verstandig je ermee omgaat etc.
Hoewel je er beter niet aan begint zijn er ook veel mensen die professioneel gezien succesvol zijn terwijl ze regelmatig blowen of cocaïne of zo gebruiken.

De twee filmpjes die ik hierboven plaatste geven ook te denken. In het bijzonder het eerste. Het tweede is met veel goede wil nog te verdedigen.

Het is trouwens niet gek dat politie-agenten, winkelmedewerkers etc. geneigd zijn om te selecteren op de huidskleur, hoewel het met betrekking tot de persoon onrechtvaardig is is het rationeel gezien logisch gezien de kansrekening. Je zou echter ook kunnen leren om naar meer dan enkel de huidskleur te kijken. Een goed opgeleide politie-agent zou daarin moeten slagen. Als je op basis van het feit dat bij bepaalde misdrijven meer mensen met een bepaalde huidskleur betrokken zijn die mensen meer in de gaten gaat houden dan krijg je een selffulfilling prophecy en worden ze ook meer gepakt voor zaken waar ze zich niet meer schuldig aan maken (zie het drugsvoorbeeld).
Een crackgebruiker op straat geeft meer overlast dan een snuivende advocaat.
  vrijdag 10 april 2015 @ 22:04:10 #198
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151563613
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 20:30 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Jij trekt de zinnen bij elkaar en trekt daar een conclusie uit die ik echt niet trek bij een "én ik had geen reden om op hem te schieten." Er staat niet "dus ik had geen reden om op hem te schieten."
Er ís geen reden om te schieten, punt.

Hij geeft duidelijk aan in het hele relaas dat er alleen reden is om iemand neer te schieten als die een gevaar is voor de omgeving of jezelf. Hij pleit juist onwijs voor niet schieten en dat wordt zo ook geleerd.
Het ging mij er om dat deze zin suggeert dat hij heeft ervaren dat te veel collega's wel zo redeneren.
#NoDAPL
pi_151564897
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het ging mij er om dat deze zin suggeert dat hij heeft ervaren dat te veel collega's wel zo redeneren.
Ik haal dat daar niet uit.

Wel zegt hij verderop : "Anytime LEOs are out there executing their duties, whether they have body cams or not, act as if you're being recorded. It's time officers learn, and start doing the right thing. By and large, not all officers conduct themselves in this manner."
(LEO =Law Enforcement Officer)
  vrijdag 10 april 2015 @ 22:42:52 #200
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151564937
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:41 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik haal dat daar niet uit.

Wel zegt hij verderop : "Anytime LEOs are out there executing their duties, whether they have body cams or not, act as if you're being recorded. It's time officers learn, and start doing the right thing. By and large, not all officers conduct themselves in this manner."
(LEO =Law Enforcement Officer)
Dat was mij ook opgevallen, ik proefde het eerder in de tekst al, dat was voor mij het tweede signaal dat hij blijkbaar de gedachte heeft dat veel van zijn collega's nogal triggerhappy zijn.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')