En er zijn geen nadelen?quote:Op woensdag 8 april 2015 12:54 schreef Andyy het volgende:
[..]
Kleine lekkages worden gedicht door het vloeistof en minder kans op lek door harde stoten
Tubeless is toch lager in gewicht door het missen van een biba? En hoezo slijten ze snel?quote:Op woensdag 8 april 2015 12:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En er zijn geen nadelen?
Zoals bijzonder snel slijtende banden en een hoger gewicht?
Hoezo zouden ze sneller slijten?quote:Op woensdag 8 april 2015 12:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En er zijn geen nadelen?
Zoals bijzonder snel slijtende banden en een hoger gewicht?
Nee, evenhoog of hoger. Je moet er nog vloeistof in doenquote:Op woensdag 8 april 2015 12:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tubeless is toch lager in gewicht door het missen van een biba? En hoezo slijten ze snel?
quote:Op woensdag 8 april 2015 12:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tubeless is toch lager in gewicht door het missen van een biba? En hoezo slijten ze snel?
Waarom ze sneller slijten weet ik niet. Vermoed dat het aan het rubber ligt. Ze moeten natuurlijk ook echt luchtdicht blijven, met scheurtjes in normale buitenband rij je nog wel tijdje door.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hoezo zouden ze sneller slijten?
[..]
Nee, evenhoog of hoger. Je moet er nog vloeistof in doen
Misschien is de One geen goed voorbeeld, is wel een raceband met de bijhorende slijtagequote:Op woensdag 8 april 2015 13:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
Waarom ze sneller slijten weet ik niet. Vermoed dat het aan het rubber ligt. Ze moeten natuurlijk ook echt luchtdicht blijven, met scheurtjes in normale buitenband rij je nog wel tijdje door.
Op fiets forum loopt een draadje over tubeless en meesten halen max 2500 km met een schwalbe one achterband.
Tour reed 6000 km met de normale versie..quote:Op woensdag 8 april 2015 13:07 schreef Andyy het volgende:
[..]
Misschien is de One geen goed voorbeeld, is wel een raceband met de bijhorende slijtage
Ze draaien nog steedsquote:Op woensdag 8 april 2015 13:14 schreef kanovinnie het volgende:
Goeie wielen he, die campagnolo wielen?
Die van mij nietquote:
Hey! Dat is mijn fiets!quote:
Op de iphone heb je een mooie app die buitenbeter heet, de meeste gemeentes zijn daar geloof ik op aangesloten. Geen idee of die er voor android is.quote:Op woensdag 8 april 2015 07:51 schreef MarcoD het volgende:
Gevaarlijke situaties kan je via de fietsersbond melden, hebben daar ook een app voor enzo.
Laatst een aantal flink verzakte/weggespoelde tegels gezien bij een brug en daar een melding van gemaakt, toen ik er 2 weken later voorbij fietste was het opgelost.
(toen ik er afgelopen weekend voorbij ging zag ik dat het weer weggezakt was..)
http://meldpunt.fietsersbond.nl/
Ja jongen, het nieuwe wielrennen komt er aan. Kun je gelijk al die D1,23456789 schema's van Patroon ook aan het oud papier meegeven. En de TdF in een week of een echte Ronde van 10.000 km.quote:
Vloeistof is niet perse noodzakelijk, mijne blijven zonder ook op druk. Maar met het oog op een lek wel handig.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hoezo zouden ze sneller slijten?
[..]
Nee, evenhoog of hoger. Je moet er nog vloeistof in doen
Minder kans dat er een buba uitfloept met die lage velgranden zou alleen al een overweging kunnen zijn. Maar bij lek rijden onderweg, biedt dan alleen telefoontje naar huis of een Uber app nog uitkomst, want ik denk dat je banden redelijk moeilijk uit de velgrand gedrukt krijgt en weer op spanning zetten is natuurlijk helemaal een ramp. Heb er zelf op een MTB gereden, nu alleen nog het nadeel van tubeless velgen.quote:Op woensdag 8 april 2015 12:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom zou je tubeless willen rijden?
Met biba rijden gaat ook prima, iig de schwalbe one (of fusion) / notubes velg combi. Dat is mijn ervaring, misschien tikje lastiger als normale buba maar prima te doen.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Minder kans dat er een buba uitfloept met die lage velgranden zou alleen al een overweging kunnen zijn. Maar bij lek rijden onderweg, biedt dan alleen telefoontje naar huis of een Uber app nog uitkomst, want ik denk dat je banden redelijk moeilijk uit de velgrand gedrukt krijgt en weer op spanning zetten is natuurlijk helemaal een ramp. Heb er zelf op een MTB gereden, nu alleen nog het nadeel van tubeless velgen.
Nu rij je toch weer met biba? Is dat een bewuste keuze?quote:Op woensdag 8 april 2015 13:50 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Vloeistof is niet perse noodzakelijk, mijne blijven zonder ook op druk. Maar met het oog op een lek wel handig.
@knut
Rubber samenstelling is wel hetzelfde volgens mij, zit alleen een laag extra in die voor het luchtdichte zorgt.
Heb oa. de marmotte en 3 ballons tubeless gereden.
Eerste lek was na ~4000km (op hutchinson fusion 3 TL banden), maar dat kwam omdat de band teveel was versleten (canvas zichtbaar)
Ik vind het wel prima rijden, kan ook iets lager in druk dan met biba.
Schwalbe one ~3000 mee gereden denk ik.
Heb set fulcrum racing 7 en een set lichte wielen tubeless. Fulcrum 7 als winter/slechtweer/train set, en de notubes velgen tubeless voor mooi weer/ tochtjes/wedstrijdjes/klimmen.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nu rij je toch weer met biba? Is dat een bewuste keuze?
Mantel, vier voor een tientje, 51mm ventiel. 60mm is twaalfeurovijftig.quote:Op woensdag 8 april 2015 13:58 schreef very het volgende:
Ik heb weer eens lek gereden vorige keer en wil effe kijken of ik ergens in bulk een zooitje binnenbanden kan scoren. Iemand tips? (mijn velgen zijn 30mm hoog)
Deze gebruik ik ook ja, in de 80mm versie dan, prima biba's.quote:Op woensdag 8 april 2015 14:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mantel, vier voor een tientje, 51mm ventiel.
Netjes, misschien eens kijken of ik nog een potje ergens heb.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:30 schreef the_critic het volgende:
ik rijd time rxs.. net als onze forum pro... Dus ik heb de spullen goed voor elkaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |