Richtlijnen, geen wetten. In Duitsland is dat een wet waar je een wegbeheerder op kan aanspreken. In Nederland kun je alleen na je ongeluk een schadevergoeding eisen via de rechter.quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:46 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Die ontwerprichtlijnen zijn er, gebruik door gemeentes enzo is een ander verhaal....
Hier zelfde verhaal met knie na ritjes vsn gisteren en vandaag. De knie die meest in wind heeft gefietst, dus kan bijna niet anders dan dour 'koude' wind komen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:12 schreef very het volgende:
[..]
Ik geef dat luie kreng genoeg rust![]()
Maar die D1 rit komend weekend ga ik zeker doen, al was ik wel van plan een flinke afstand te gaan doen. Of ik dat alsnog ga doen weet ik nog effe niet.
Ja ik ook. Wel fijn ff wat afwisseling.quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:23 schreef muzas het volgende:
Ik rij ook met gewone duurritjes nog wel eens onderin de beugels... Helemaal op 't uiteind bij de doppen zeg maar.... ff met de armen gestrekt, best relaxed even af en toe
Oh, het was wel inderdaad de kant van de wind....maar ik heb het eigenlijk geen moment koud gehad. Ik kijk het inderdaad nog effe aan en anders gaan we gewoon fricties ijs en shockwave doenquote:Op dinsdag 7 april 2015 23:01 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hier zelfde verhaal met knie na ritjes vsn gisteren en vandaag. De knie die meest in wind heeft gefietst, dus kan bijna niet anders dan dour 'koude' wind komen.
Paar daagjes rust en even kijken hoe het er dan mee staat.
quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:41 schreef dop het volgende:
[..]
nope , gemeentes kunnen een hoop bepalen.
van alblasserdam naar kinderdijk loopt er een fietspad langs de dijk, en bij kinderdijk is een werf die een grote vinger in de pap heeft.
fietsers moeten daar gewoon braaf voorrang geven op het verkeer dat de werf afkomt.
voorrang op een uitrit!??
http://drechtsteden.fiets(...)derdijk#.VSQXLfmsX_w
Het maakt mij niet uit of ik voorrang heb of die auto's, ik rij toch wel door zolang het maar eenduidig is.quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:18 schreef ratatat het volgende:
Is er trouwens ook een instantie waar je kan klagen over verkeerssituaties? Heb het namelijk helemaal geschoten met kleine rotondes waar een apart fietspad is waarbij fietsers geen voorrang hebben op auto's die op de rotonde zitten. Denken ze dat ik een uil ben ofzo?
Zolang het binnen de bebouwde kom is, kun je gewoon schriftelijk beklag doen bij de gemeente. De meeste gemeenten hebben daar een richtlijn voor en betalen vaak de schade uit voordat het voor de rechter hoeft te komen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Richtlijnen, geen wetten. In Duitsland is dat een wet waar je een wegbeheerder op kan aanspreken. In Nederland kun je alleen na je ongeluk een schadevergoeding eisen via de rechter.
Te laat. Vandaag komt mijn Topeak Joe Blow 2 binnen. 13 hele euro's goedkoper bij Mantel.quote:Op woensdag 8 april 2015 09:18 schreef Wielracer het volgende:
http://issuu.com/mantelfi(...)15_lossepagina_s_v/1
dit weekend bij Mantel aanbiedingen
Fietsersbond en iets doen aan gevaarlijk ingerichte fietspaden? Ik ben juist uit de fietsersbond gestapt omdat ze hier niks wilden doen voor fieters die volgens hen te hard rijden. Zat hier in het bestuur. Er mocht over bijvoorbeeld betonrandjes tussen fietspad en weg niet eens gediscussieerd worden.quote:Op woensdag 8 april 2015 07:51 schreef MarcoD het volgende:
Gevaarlijke situaties kan je via de fietsersbond melden, hebben daar ook een app voor enzo.
Laatst een aantal flink verzakte/weggespoelde tegels gezien bij een brug en daar een melding van gemaakt, toen ik er 2 weken later voorbij fietste was het opgelost.
(toen ik er afgelopen weekend voorbij ging zag ik dat het weer weggezakt was..)
http://meldpunt.fietsersbond.nl/
Leuk idee, weet niet hoe de prijzen bij die webshop zijn though.quote:You earn one credit, the equivalent of one US dollar, for every hour you spend riding (time is measured in moving time.) Credits are deposited into the rider’s Competitive Cyclist account within 24 hours. Accumulated credits are automatically applied to your next order.
You can receive up to 40 credits (US$40) per month. Credits expire on the last day of the following month they are earned. So, for example, credits earned for a ride in April will expire on May 31.
Die liggen extreem hoogquote:Op woensdag 8 april 2015 10:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Leuk idee, weet niet hoe de prijzen bij die webshop zijn though.
Gaat niet om de webshop van strava, maar die van competitive cyclistquote:Op woensdag 8 april 2015 10:13 schreef iScream. het volgende:
[..]
Die liggen extreem hoog120 dollar voor een shirtje, 165 voor een broek (https://shop.strava.com/collections/apparel)
Ah, das beterquote:Op woensdag 8 april 2015 10:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gaat niet om de webshop van strava, maar die van competitive cyclist
http://www.competitivecyclist.com/?CS_ID=RC_CC0001
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |