Bijna allemaal. Was er ff niet bij.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:37 schreef BoerBert het volgende:
Ik moet helaas mededelen dat Typhoon uit 2014 stamt.
quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:17 schreef Norrage het volgende:
Mijn voornaamste toppers:
Courtney Barnett
Roosbeef
Kendrick Lamar
Polar Bear
Balthazar
Microwolf
Noel Gallagher
Sufjan Stevens
Janne Schra
Bruut!
Romare
Calexico
quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:11 schreef Norrage het volgende:
En, het wordt gewaardeerd als je nieuwe albums tipt en lijstjes post, je ook een korte beschrijving geeft van het genre (een lange beschrijving mag natuurlijk ook).
aan het eind van het jaar niet meer?quote:Op woensdag 8 april 2015 19:20 schreef methodmich het volgende:
Sowieso verdient Benjamin Clementine nog wel een vermelding. At Least For Now.
Die albums verschillen ook erg van elkaar. AKOY heeft meer een eigen smoel, terwijl deze wat gimmicky overkomt met zijn 70s cover en muzikale richting. Toch staan er veel nummers op die mij wisten te imponeren tijdens afgelopen Incubate, een van mijn favoriete gigs van afgelopen jaar. De nummers op Primrose Green doen mij soms aan John Martyn denken, ik ben fan van zijn losse stemgeluid en zijn gitaarspel klinkt heerlijk zelfverzekerd. Ik zie er in ieder geval naar uit om dit album hard te draaien als ik deze zomer door de bergen van Engeland scheur.quote:Op woensdag 8 april 2015 22:20 schreef Beregd het volgende:
Ryley Walker zo hoog? Vond het zwaar tegenvallen in vergelijking met all kinds of you.
quote:Op woensdag 8 april 2015 22:20 schreef Beregd het volgende:
Ryley Walker zo hoog? Vond het zwaar tegenvallen in vergelijking met all kinds of you.
Ik verwacht dat mijn bandjes geen intro meer behoevenquote:
daar heb ik een deel van beluisterd, aantal zeer leuke nummers maar net teveel nummers die te country zijn voor mijquote:Op donderdag 9 april 2015 22:10 schreef cafca het volgende:
7. Brandi Carlile - The Firewatcher's Daughtee
Ik vind het bij tijd en wijle een behoorlijk poppy album, maar dat zijn vast de nummers die jij leuk vindquote:Op donderdag 9 april 2015 22:18 schreef ranja het volgende:
[..]
daar heb ik een deel van beluisterd, aantal zeer leuke nummers maar net teveel nummers die te country zijn voor mij
vermoedelijk jaquote:Op donderdag 9 april 2015 23:30 schreef cafca het volgende:
Ik vind het bij tijd en wijle een behoorlijk poppy album, maar dat zijn vast de nummers die jij leuk vind
Dit.quote:Op woensdag 8 april 2015 21:54 schreef On het volgende:
Deze kon ik tot nu toe wel waarderen. Vooral die van Sufjan Stevens staat al weken op repeat. Ik was vroeger niet bepaald een fan, maar na dit album mag hij van mij heilig verklaard worden.
Is dat de gemene tweelingsbroer van Tobias?quote:
zoiets jaquote:Op vrijdag 10 april 2015 12:38 schreef Beregd het volgende:
[..]
Is dat de gemene tweelingsbroer van Tobias?![]()
Darren Hanlon een nieuwe, moet ik eens gaan luisteren. Jake Xerxes Fussell is mss wel iets voor jou?
Quatre Chemins van Melanie Horsnell was ik nog vergeten te noemen, is ook wel iets voor jou, lijkt me.quote:Op zaterdag 11 april 2015 07:08 schreef Beregd het volgende:
Jonathan Wilson heeft ook een fantastische EP uit.
Klinkt goed. Haal 'm nu binnen.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:59 schreef methodmich het volgende:
The Long Answer Is No van het Belgische Douglas Firs is ook wel een aanrader voor iedereen die van Ryan Adams en The Jayhawks houdt.
Verstandig! Jessica Pratt en Young Fathers had je denk ik al binnen?quote:
Nee en Ja. Young Fathers is niet helemaal mijn ding. Jessica moet ik wel leuk vinden denk je?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
Verstandig! Jessica Pratt en Young Fathers had je denk ik al binnen?
Wellicht wel. Beetje folkachtig, heel soms een Joanna Newsom-achtige stem. Misschien niet helemaal volledig jouw ding, maar zeker het proberen waard denk ik.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:04 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee en Ja. Young Fathers is niet helemaal mijn ding. Jessica moet ik wel leuk vinden denk je?
Wel leuk, maar heel erg Ryan Adams. Net als de nieuwe Bony King, ook best wel goed, maar zo hard Ryan Adams.quote:Op woensdag 29 april 2015 19:59 schreef methodmich het volgende:
The Long Answer Is No van het Belgische Douglas Firs is ook wel een aanrader voor iedereen die van Ryan Adams en The Jayhawks houdt.
Jij en hiphop? wtf.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:14 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wellicht wel. Beetje folkachtig, heel soms een Joanna Newsom-achtige stem. Misschien niet helemaal volledig jouw ding, maar zeker het proberen waard denk ik.
Young Fathers staat wel hoog in mijn lijstje met beste albums tot nu toe trouwens. Mogelijk zelfs wel eerste!
Inderdaad. Mijn jaar kan al niet meer kapot.quote:
Beetje late reactie, maar a. is dat niet zo verrassend hoor en b. vind ik het zeker geen 'standaard' hiphopalbum, hoogstens dat er een basis in hiphop ligt. Maar er zit net zo goed (kraut)rock, soul en pop in.quote:
Dat dus, tot nu toe ook één van mijn favorieten.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 08:06 schreef bazbo het volgende:
[..]
Inderdaad. Mijn jaar kan al niet meer kapot.
[ afbeelding ]
Miguel is die R&B zanger inderdaad, vreemde eend in de lijst.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:05 schreef methodmich het volgende:
Leuk lijstje, kciR. Wel wat minder dubbelen dan normaal gesproken. Van je lijstje bovenaan zeggen Fyfe en Mini Mansions me niet direct wat. Wat voor soort muziek is dat?
En Miguel is toch die R&B zanger of ben ik in de war met een ander?
Okee, dank voor de omschrijvingen. Weet niet of het helemaal in mijn straatje past, zal ze eens opzoeken op YT!quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:50 schreef kciR het volgende:
[..]
Miguel is die R&B zanger inderdaad, vreemde eend in de lijst.
Fyfe is elektronische folk, soloproject van een singersongwriter (m). Lijkt op Wild Beasts, Patrick Wolf, Miike Snow.
Vergeet ik Mini Mansions. Een beetje psychedelische pop met oa de bassist van Queens of the Stone Age. En gastbijdragen van Alex Turner (Arctic Monkeys) en Brian Wilson.
Het is eigenlijk een popalbum, met zijn klassieke compositie erachteraan. Gewoon een prima Ben Folds plaatquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:50 schreef methodmich het volgende:
Ben Folds is toch deels klassieke muziek? Wel goed dus?
Okee, interessanter dan ik op basis van enkele recensies dacht dus. Ik ga hem eens opsnorren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Het is eigenlijk een popalbum, met zijn klassieke compositie erachteraan. Gewoon een prima Ben Folds plaat
Druk bezig, al heb ik (uiteraard) veel te weinig beluisterd en al helemaal niets nieuws ontdekt. Dus ik laat me graag door jullie verrassen de komende weken.quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:28 schreef kciR het volgende:
De animo in de jaarlijstjes lijkt wat minimaal te zijn dit jaar. Iedereen al druk bezig met zn lijstje?
Ik moet nog een stuk of 15-20 albums goed beoordelen.. In grove lijnen staat het al wel redelijk.
Dat dacht ik net ook toen ik PAUW op TV zag langskomen en even later bij Eigen huis en tuin iets over macrameeën zag.quote:
Je mag wel wat plaatsen van mijn lijstje opkopen..quote:Op zondag 13 december 2015 12:56 schreef ranja het volgende:
Het is helemaal niet leuk om dit jaar een albumlijst te maken.
Veel te goed jaar waardoor geweldige albums niet hoger komen dan plaats 30 ofzo, belachelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |