abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151442420

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant :( )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant :( ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :( ).

In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
  dinsdag 7 april 2015 @ 10:35:26 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_151442944
Die deuren van SLT staan wel heel erg moordlustig ingesteld.

Wilde net instappen toen ze automatisch dicht gingen (nog ruim voor vertrektijd) en de deuren gingen pas weer open toen er deur in mijn linker en rechter zij stond.
So we just called him Fred
pi_151443189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 10:35 schreef FredvZ het volgende:

Wilde net instappen toen ze automatisch dicht gingen (nog ruim voor vertrektijd) en de deuren gingen pas weer open toen er deur in mijn linker en rechter zij stond.
dat moet je even op de knop drukken of zorgen dat je voet langs het oogje van de sensor gaat en je er niet overheen stapt :P
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:01:10 #4
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_151443449
En luisteren naar het piepje..
pi_151443924
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 10:35 schreef FredvZ het volgende:

Vertrektijd en gesloten deuren hebben niet zoveel met elkaar te maken bij SLT ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_151443975
Bij meerdere treinen hebben gesloten deuren en vertrektijd niet veel met elkaar te maken. SGM sluit ook na een (vrij korte) tijd uit zichzelf de deuren.
pi_151444023
http://www.dumpert.nl/med(...)tiltecoupe_niet.html

quote:
Ik zou gelijk twee Hamburger Menu's en een Big Mac bij haar bestellen.

Zo'n typische McDonald's werknemer die denkt dat ze Beyonce is.
Snackbar van Allah | 07-04-15 @ 09:29 | + 560 -
_O-

Maar even serieus, fuck dat soort mensen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_151444140
10 bakken ICM naar Deventer en 7 door naar Enschede op dit tijdstip uit Amersfoort. Het mag wel in de krant! \O/

Goederentrein die te Amersfoort Aansluiting aan de kant is gezet zodat wij kunnen planken naar het oosten. Hup Prorail _O_
  Moderator dinsdag 7 april 2015 @ 11:40:19 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151444299
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:32 schreef b2py het volgende:
10 bakken ICM naar Deventer en 7 door naar Enschede op dit tijdstip uit Amersfoort. Het mag wel in de krant! \O/

Goederentrein die te Amersfoort Aansluiting aan de kant is gezet zodat wij kunnen planken naar het oosten. Hup Prorail _O_
*O*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_151444358
Aanstaande zaterdag lekker 1e klas Maastricht-Den Haag CS - Maastricht doen via spoorwinkel voordeelkaartje 8-)
  Moderator dinsdag 7 april 2015 @ 11:46:06 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151444422
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:28 schreef Blistering het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)tiltecoupe_niet.html

[..]

_O-

Maar even serieus, fuck dat soort mensen.
Zo'n zelfde geval (ook zo'n McDonald's medewerker) zat laatst in de stilte coupé te raaskallen. Ook wat van gezegd, dat bepaalde mensen hier voor hun rust gingen zitten en dat in de rest van de trein voldoende ruimte was om te bellen. Mocht ik mee ook niet mee bemoeien van mevrouw.
pi_151444506
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:43 schreef Basekid_NZ het volgende:
Aanstaande zaterdag lekker 1e klas Maastricht-Den Haag CS - Maastricht doen via spoorwinkel voordeelkaartje 8-)
Goed gepland, moet je zondag niet willen :+
pi_151444589
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Goed gepland, moet je zondag niet willen :+
Zondag? Wat is er dan 8)7
pi_151444666
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:55 schreef Basekid_NZ het volgende:

[..]

Zondag? Wat is er dan 8)7
Bussen Eindhoven - Boxtel, zaterdag rijden er alleen IC's Eindhoven - Tilburg en zijn de sprinters opgeheven.
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:16:18 #15
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_151445103
Ik heb een kutvraag :)

Ik heb vorig jaar een Dalvoordeel abbo genomen voor t actietarief van 29 euro

Die heb ik opgezegd omdat ik met m'n maandelijkse bezoekje aan Nederland en mn vaste ritjes (Roosendaal- Breda) die ik daar maak t er voor 59 per euro niet uithaal. Loop 19 april af...

Nu is weer de dalvoordeel aanbieding voor 29 euro er :') . Met in de voorwaarden dat je de afgelopen 2 maanden geen dalvoordeel mag hebben :|W

Nu weet ik dat Greavy vorig jaar zo een gelijke situatie had en de boel heeft omzeild, de vraag is..hoe?
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:20:28 #16
200192 Darkwing_Duck
pi_151445194
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 16:12 schreef James1988 het volgende:
Zeg, vraagje: kan ik zo'n Trampolineticket in Moeskroen uit een automaat trekken of moet ik dan gaan aanschuiven bij een loket?
Ik kan het 17 April voor je nakijken, of is dat te laat?
pi_151445323
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Gisteren al opgehaald geloof ik ;)
pi_151445366
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Die heb ik opgezegd omdat ik met m'n maandelijkse bezoekje aan Nederland en mn vaste ritjes (Roosendaal- Breda) die ik daar maak t er voor 59 per euro niet uithaal. Loop 19 april af...

Nu is weer de dalvoordeel aanbieding voor 29 euro er :') . Met in de voorwaarden dat je de afgelopen 2 maanden geen dalvoordeel mag hebben :|W

Nu weet ik dat Greavy vorig jaar zo een gelijke situatie had en de boel heeft omzeild, de vraag is..hoe?
Bellen en lief vragen. Ze zijn best meegaand daar.
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:29:30 #19
200192 Darkwing_Duck
pi_151445435
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

Bellen en lief vragen. Ze zijn best meegaand daar.
maar in hun voorwaarden staat dat

Dit aanbod is niet geldig als u al een Dal Voordeel abonnement heeft of korter dan 2
maanden geleden heeft opgezegd en klets leuter zwets.....

Hoe moet ik dat dan aanpakken.... :{

Gaan ze dan zelf tegen hun voorwaarden in aan de telefoon?

Of kan het online ook gewoon?

(ik had daar vorig jaar een discussie over met Greavy)
pi_151445462
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dit aanbod is niet geldig als u al een Dal Voordeel abonnement heeft of korter dan 2

Gewoon lief vragen. Vooral als je op de 7 weken opzeg zit gunnen ze je dat heus wel.
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:31:30 #21
200192 Darkwing_Duck
pi_151445488
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gewoon lief vragen. Vooral als je op de 7 weken opzeg zit gunnen ze je dat heus wel.
Doet de NS aan coulance :? O-)
pi_151445518
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Doet de NS aan coulance :? O-)
Vrijwel alles doet aan coulance. Heb nog gewoon een gratis ov kaart van ze gehad laatst.
pi_151445577
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Gaan ze dan zelf tegen hun voorwaarden in aan de telefoon?

Of kan het online ook gewoon?

(ik had daar vorig jaar een discussie over met Greavy)
Beetje boos doen dat je ook een actietarief wilt want je voelt je als klant in je hemd gezet ofzo. De NS is echt niet moeilijk in dat soort gevallen.

Wel gek want mijn weekendvrij is automatisch doorgezet met actietarief.
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:39:30 #24
200192 Darkwing_Duck
pi_151445654
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Beetje boos doen dat je ook een actietarief wilt want je voelt je als klant in je hemd gezet ofzo. De NS is echt niet moeilijk in dat soort gevallen.

Wel gek want mijn weekendvrij is automatisch doorgezet met actietarief.
Nouja goed, ik heb al even geleden opgezegd.

Het is vrij simpel, ik weet zo een 6 maanden van te voren wanneer ik in Nederland ben, waar en wat ik doe, ik weet ook dat een spontaan pret ritje Breda Leer bijvoorbeeld er gewoon niet in zit (Helaas). En dan doe je de berekening en dan kom je er op neer dat actietarief loont, en vol tarief niet...
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:42:01 #25
200192 Darkwing_Duck
pi_151445707
Heb ik wat gemist trouwens? Ik was er even niet een tiental topics niet, door omstandigheden :P
pi_151445822
Kom je binnen je twee maanden aanschaftermijn weer naar Nederland? Anders zie ik het probleem ook niet zo :P
pi_151445839
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Heb ik wat gemist trouwens? Ik was er even niet een tiental topics niet, door omstandigheden :P
NS rijdt soms ook wel eens niet, door omstandigheden :P
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:04:05 #28
200192 Darkwing_Duck
pi_151446287
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:47 schreef b2py het volgende:
Kom je binnen je twee maanden aanschaftermijn weer naar Nederland? Anders zie ik het probleem ook niet zo :P
Ja ik ben iedere maand in Nederland, 19 april loopt mijn voordeel abbo af en t is te bestellen tot 17 mei, do the math... ;)
pi_151446471
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja ik ben iedere maand in Nederland, 19 april loopt mijn voordeel abbo af en t is te bestellen tot 17 mei, do the math... ;)
Al gebeld? Anders kijk je of je hem met een ingangsdatum van 19 juni kan bestellen.
pi_151447414
Ren-app vertelt of je je trein nog haalt

Moet ik een stapje harder lopen om de trein, tram, metro of bus te halen? Een vraag die menig ov-reiziger zich zo nu en dan stelt. Het antwoord op die vraag komt vanaf dinsdag van een app. De moet-ik-rennen-app, die dan wordt gelanceerd, bepaalt op basis van de locatie van de gebruiker en de gewenste bestemming of hij of zij moet rennen om het vervoersmiddel te halen.

Onder een simpel ’ja’ of ’nee’ telt een digitale klok af naar het moment waarop de tram, bus, trein of metro vertrekt. Actuele vertragingen worden meegenomen in de berekening.

EERSTE STAP
„Deze app focust op het eerste moment van vertrek”, zegt Sven ten Hove die samen met drie oud-studiegenoten de app ontwikkelde. „Stel je staat in een straat in Amsterdam en je moet naar Utrecht centraal station. Dan zal de app eerst laten zien of je moet rennen voor de tram om naar Amsterdam Centraal te komen. Eenmaal in de tram kan de gebruiker zich voorbereiden op de treinreis naar Utrecht.”

SCHOOL
Het idee voor de app ontstond twee jaar geleden bij de jongens toen zij nadachten over een schoolproject. „We kregen de opdracht om met data een app te ontwikkelen. Als student gebruikten wij dagelijks het ov. Wat je als ov-reiziger vooral wil weten is of je moet haasten of rustig aan kan doen om het vervoersmiddel te halen. Wij dachten: daar kunnen we wat leuks mee.”

APP
Na positieve respons en het binnenslepen van de spinaward, een prijs voor een creatief digitaal concept, besloten de jongens het prototype dat zij voor school maakten uit te breiden naar de app zoals deze er nu uitziet. „Inmiddels zijn de meesten van ons geen student meer, maar we zijn de app blijven doorontwikkelen als persoonlijk bijproject”, zegt Ten Hove.

OP HAKKEN
Plannen om de app nog verder te ontwikkelen zijn er ook al. „We willen de app uiteindelijk nog persoonlijker maken”, zegt Ten Hove. „Nu berekent de app op basis van de rensnelheid van een gemiddeld persoon of er wel of niet gerend moet worden. Straks kan een gebruiker zijn eigen loop- en rensnelheid invoeren.

Ook zal het leuk zijn als er aangegeven kan worden dat iemand op hakken loopt of met een zware boodschappentas, zodat de app hier rekening mee houdt.”

KORTING
Voor diegene die niet hoeft te rennen en zelfs nog tijd over heeft op een NS-station, biedt de app speciale ’geen haast korting’. Een aanbieding bij een winkel of eettent op het station waar de app-gebruiker moet wachten.

Bron

Android - iOS
  Redactie Sport dinsdag 7 april 2015 @ 13:47:25 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_151447543
Wordt er ook rekening gehouden met het feit dat de deuren van de trein al zo'n 20-30 seconden voor vertrektijd sluiten? Zo nee: slechte app
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_151447716
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:47 schreef dennistd het volgende:
Wordt er ook rekening gehouden met het feit dat de deuren van de trein al zo'n 20-30 seconden voor vertrektijd sluiten? Zo nee: slechte app
Fuck me :')
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:45:40 #33
200192 Darkwing_Duck
pi_151449161
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

Al gebeld? Anders kijk je of je hem met een ingangsdatum van 19 juni kan bestellen.
Ja maaarmaaaar:

dinsdag 7 april 2015 @ 14:49:13 #34
200192 Darkwing_Duck
pi_151449252
Of zou ik gewoon een kompleet nieuw abbonement kunnen bestellen met een compleet nieuwe kaart met een ander adres?
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:11:57 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151449806
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik ben gisteren al geweest ;)

Uiteindelijk had ik tijd zat. Die trein staat 11 minuten te lanterfanten in Kortrijk op het station, tijd zat om even langs het loket te hobbelen. Uiteindelijk miste ik wel bijna de trein omdat "even langs de Panos" zowat 5 minuten kostte. :{

Daarnaast: wat een in-en-intrieste grafstations zijn het in die regio. Kortrijk ziet er crap uit, Moeskroen nog veel belabberder. Het eerste station op Frans gebied was een verademing ten opzichte van die Belgische ellende. :')
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:14:14 #36
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151449863
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 10:49 schreef Salatrel het volgende:
dat moet je even op de knop drukken of zorgen dat je voet langs het oogje van de sensor gaat en je er niet overheen stapt :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
En luisteren naar het piepje..
Nee niet "dan moet je". Dat hoort gewoon veilig te zijn en zelf nieet te gebeuren, klaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:15:41 #37
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_151449903
quote:
8s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Nee niet "dan moet je". Dat hoort gewoon veilig te zijn en zelf nieet te gebeuren, klaar.
De deuren moeten aanvoelen of er iemand is die binnen wil stappen? Je mag best zelf een handeling uitvoeren om ervoor te zorgen dat je veilig in kan stappen
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:16:49 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151449934
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:11 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast: wat een in-en-intrieste grafstations zijn het in die regio. Kortrijk ziet er crap uit, Moeskroen nog veel belabberder. Het eerste station op Frans gebied was een verademing ten opzichte van die Belgische ellende. :')
Valt wel mee toch? Of is er een hoop veranderd recentelijk? Ik vond die grotere stations (Kortrijk en Moeskroen) eigenlijk best prima, heb het weleens veel erger gezien in België. En dan die troep bij Roubaix en Croix-Wasquehal en zo 8)7

Ik vond het eigenlijk dus precies andersom :Y Maar dat was in 2009 of zo, kan inmiddels een hoop gebeurd zijn :Y
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:19:23 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151450024
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:15 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

De deuren moeten aanvoelen of er iemand is die binnen wil stappen? Je mag best zelf een handeling uitvoeren om ervoor te zorgen dat je veilig in kan stappen
Er is geen enkele reden voor die deuren om uit zichzelf dicht te gaan. Die moeten gewoon open blijven totdat de conducteur, je weet wel, die meneer met die pet en die kaartjeskniptang die je vroeger nog weleens zag in de trein, totdat die bepaalt dat het moment van vertrek aangebroken is. Tot die tijd moeten die deuren gewoon open blijven staan. Daar moet niet een handeling van een reiziger voor nodig zijn.
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:20:05 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151450041
Ik vond Kortrijk nou niet echt een mooi station. Het was wel schoon op zich, maar de boel zag er wel een beetje verwaarloosd uit.

Sint Niklaas is ten opzichte van 2007/2008 wel ontzettend verbeterd: de perrons zijn verhoogd, er is een nieuwe overkapping en het ziet er pico bello uit. Dat is wel eens anders geweest. :)
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:24:38 #41
200192 Darkwing_Duck
pi_151450182
quote:
8s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

Ook als je uit een schommelboot stapt: Als de deuren opengaan en je bied ze een beetje weerstand dan stoppen ze met open gaan, blijven ze even stilstaan en gaan ze vanzelf weer dicht, leuk voor je achterbuurman die uitstapt :9
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:25:36 #42
200192 Darkwing_Duck
pi_151450209
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:20 schreef James1988 het volgende:
Ik vond Kortrijk nou niet echt een mooi station. Het was wel schoon op zich, maar de boel zag er wel een beetje verwaarloosd uit.

Sint Niklaas is ten opzichte van 2007/2008 wel ontzettend verbeterd: de perrons zijn verhoogd, er is een nieuwe overkapping en het ziet er pico bello uit. Dat is wel eens anders geweest. :)
Ik vind Brussel zuid een gore kuttroep, vooral dat zakspoortje daar bij spoor 19 in de buurt :r
pi_151450226
Ohja. Nadat plan-v al in Enschede verzeild is geraakt zag ik tot mijn grote schrik vanochtend een DDAR met loc staan :'(
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 april 2015 @ 15:28:08 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_151450285
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:26 schreef b2py het volgende:
Ohja. Nadat plan-v al in Enschede verzeild is geraakt zag ik tot mijn grote schrik vanochtend een DDAR met loc staan :'(
Wees gerust, hij staat niet meer in Enschede
SPOILER
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_151450799
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wees gerust, hij staat niet meer in Enschede
SPOILER
It's coming back afterwards!
  dinsdag 7 april 2015 @ 15:50:07 #46
200192 Darkwing_Duck
pi_151450934
b2py? zit jij op dat NS serviceforum?
pi_151450958
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
b2py? zit jij op dat NS serviceforum?
Nee
pi_151450983
Leest u mee?

Gegarandeerde cross-platform aansluiting

http://www.ns.nl/reiziger(...)-haag---utrecht.html
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:28:59 #50
200192 Darkwing_Duck
pi_151452246
quote:
Plan uw reis

In de NS Reisplanner ziet u vanaf 10 dagen voor reisdatum wat deze werkzaamheden voor uw reis betekenen. Kijkt u kort voor vertrek nogmaals voor het meest actuele reisadvies.
Waarom 10 dagen 8)7
pi_151454047

Percentage verbindingsverliezen Rotterdam - Amsterdam (Bron: ProRail)

Dan bent u weer op de hoogte, verder nog wat issues met betrekking tot zettingen en mosgroei op het beton.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 april 2015 @ 17:29:32 #52
Maffe Fries
pi_151454126
Gaat dus de goede kant op met de problematiek rond de verbindingsverliezen :)
pi_151454295
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 15:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden voor die deuren om uit zichzelf dicht te gaan.
loop eens niet zo te trollen
  dinsdag 7 april 2015 @ 17:37:09 #54
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_151454305
Voor degene die maar geen genoeg kan krijgen van mijn eloquente bijdragen aan het OV-debat.

Een heel uur over (voornamelijk) de OV-chipkaart.

Veel plezier. :+

http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-uren/2015-04-07/02:00
pi_151454388
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:37 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor degene die maar geen genoeg kan krijgen van mijn eloquente bijdragen aan het OV-debat.

Een heel uur over (voornamelijk) de OV-chipkaart.

Veel plezier. :+

http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-uren/2015-04-07/02:00
Lekker tijdstip wel :')
  dinsdag 7 april 2015 @ 17:47:03 #56
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_151454610
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:39 schreef b2py het volgende:

[..]

Lekker tijdstip wel :')
Ach, het was best genoeglijk: op de bank, kat op schoot, koffie onder handbereik. En dit kweekt goodwill voor overdag.
pi_151455143
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Of zou ik gewoon een kompleet nieuw abbonement kunnen bestellen met een compleet nieuwe kaart met een ander adres?
Nee gewoon online bestellen, word zo goed als niet gecontroleerd.
  dinsdag 7 april 2015 @ 18:05:14 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_151455213
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:36 schreef Salatrel het volgende:

[..]

loop eens niet zo te trollen
Ik ben wel een beetje klaar met jou :)
  dinsdag 7 april 2015 @ 18:18:09 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151455676
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:26 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Percentage verbindingsverliezen Rotterdam - Amsterdam (Bron: ProRail)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dan bent u weer op de hoogte, verder nog wat issues met betrekking tot zettingen en mosgroei op het beton.
Qua uitval gaat het ook de goede kant op. Algehele punctualiteit (dus niet uitgesplitst naar al dan niet verwijtbaar zijn) is nog steeds niet goed, helaas.
pi_151455755
Waarom hebben wij eigenlijk geen gecombineerde treinen? te gevaarlijk?
  dinsdag 7 april 2015 @ 18:23:01 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151455852
Wat noem je gecombineerd?
  Moderator dinsdag 7 april 2015 @ 18:28:47 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151456044
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:20 schreef straceaem het volgende:
Waarom hebben wij eigenlijk geen gecombineerde treinen? te gevaarlijk?
Wat bedoel je?
Met 2 bestemmingen of goederen/personen met 1 trein?

Zowel goederen als personen gaat nogal lastig met treinstellen. Bovendien ga je de rijtijden niet halen dan denk ik? Ook zin de halteringen dermate kort dat ik verwacht dat er geen tijd is de wagons af te koppelen.

Gecombineerde bestemming, kan zo geen voorbeeld noemen. Voor de hanzelijn werd geopend waren treinen naar Grunn/Ljewert gecombineerd en gesplitst in Zwolle. Ook de Jan Kiepura had meerdere bestemmingen (Praag, Warschau, Kopenhagen, Minsk, Moskou)
  Moderator dinsdag 7 april 2015 @ 18:29:42 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151456070
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:26 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets?
_O_
  dinsdag 7 april 2015 @ 18:30:01 #65
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_151456079
Zijn dat 5 ICM stellen :o
  dinsdag 7 april 2015 @ 18:30:37 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151456099
En er was ook een intercity Amsterdam - Eindhoven - Sittard - Heerlen/Maastricht, die werd halverwege gesplitst. Met het opvoeren van de frequenties op Eindhoven - Amsterdam v.v. heeft men ervoor gekozen om de treindelen afzonderlijk te laten rijden zodat er met hetzelfde materieel een kwartierdienst wordt geboden tussen Sittard en Amsterdam. Sittard - Heerlen en Sittard - Maastricht blijven zodoende halfuurdiensten.
pi_151456163
Ik bedoelde meer dat de trein van maastricht met eindbestemming rotjeknor ook chemelot wagens kan meeslepen, het railroad alaska(ik weet dat is 1 lijn en maar 1 keer per dag bediend) idee maar dan aangpast aan onze moderne tijd.

Wat is die man in de uitzending van rikus een sukkel:

Klagen over de ov kaart
Klagen da je gevolgd word.
Klagen over anoniem kopen.

En dan vraagt de presentator hoe vaak reist u met de trein? Ik heb een auto en als die kapot is ga ik met de taxi :') :')
pi_151456337
Dat is met de afstanden die we hier hebben helemaal niet interessant. En nog een aantal andere bezwaren zoals snelheid en aan/afkoppelen.
  dinsdag 7 april 2015 @ 18:38:27 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151456397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:32 schreef straceaem het volgende:
Ik bedoelde meer dat de trein van maastricht met eindbestemming rotjeknor ook chemelot wagens kan meeslepen, het railroad alaska(ik weet dat is 1 lijn en maar 1 keer per dag bediend) idee maar dan aangpast aan onze moderne tijd.
Ah, dat bedoel je! Dat doen we hier niet omdat het niet praktisch is. Goederen hebben totaal andere bestemmingen dan reizigerstreinen, er zijn andere veiligheidseisen en ook technisch is er een en ander op aan te merken. Treinstellen lenen zich niet echt voor goederenvervoer.
pi_151456444
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:39 schreef b2py het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:Y
lijnspanning van beperkt afhalen en als er dan een tegenligger komt vanuit 0 in 1 keer volle tractie geven dan klapt bij je tegenligger de snelschakelaar eruit :P
pi_151456523
De 14 bakken VIRM foto's zijn wat beperkter helaas
pi_151456536
Die berendse willemse spoort ook niet, de ns en veolia beconcureren elkaar in limburg :s) en nergens in europa krijgt meneer een boete als hij geen kaartje heeft :') :') , omchecken vind hij te moeilijk.

- doe eens normaal -

[ Bericht 13% gewijzigd door Anne op 07-04-2015 21:03:11 ]
pi_151456628
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ah, dat bedoel je! Dat doen we hier niet omdat het niet praktisch is. Goederen hebben totaal andere bestemmingen dan reizigerstreinen, er zijn andere veiligheidseisen en ook technisch is er een en ander op aan te merken. Treinstellen lenen zich niet echt voor goederenvervoer.
Van chemelot naar rotterdam rijden er dagelijks goederentreinen, ik zou zeggen 1700 4 keer icm, plattewagen en tankers er achter.

Maar ik snap de problemen en de overwegingen
  dinsdag 7 april 2015 @ 18:47:16 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151456685
Met de reizigersaantallen op die verbinding zou 4 bakken ICRm niet echt genoeg zijn. En voor de rijtijden zou het ook niet echt wenselijk zijn :P
pi_151456712
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:47 schreef James1988 het volgende:
Met de reizigersaantallen op die verbinding zou 4 bakken ICRm niet echt genoeg zijn. En voor de rijtijden zou het ook niet echt wenselijk zijn :P
Gisteren konden we weer een trein zien van 2.5 km, nu is dat wat overdreven in zo klein land maar iets langer kan best.
  Moderator dinsdag 7 april 2015 @ 18:56:57 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_151456995
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:40 schreef Salatrel het volgende:

[..]

lijnspanning van beperkt afhalen en als er dan een tegenligger komt vanuit 0 in 1 keer volle tractie geven dan klapt bij je tegenligger de snelschakelaar eruit :P
Jodenstreken
pi_151457188
Na een uurtje luisteren kan ik concluderen:

Het was een groot promotiepraatje van rikus.
De presentator was slecht op de hoogte en stapte waarschijnlijk weer in de wagen.
Er hebben alleen maar idioten ingebeld, een big brother alu hoedje die met de wagen reist, een man die nergens in europa ern boete krijgt als hij zonder kaartje reist, hollandse jodenstreek, en een vrouw die gratis ov wil zodat mensen uit de auto komen bekostigd door de wegenbelasting |:( |:( dat je minder wegenbelasting binnen krijgt als meer mensen de trein in gaan snapte ze niet.

Niet het terug luisteren waard
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:05:16 #79
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_151457362
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:43 schreef straceaem het volgende:
Die berendse willemse spoort ook niet, de ns en veolia beconcureren elkaar in limburg :s) en nergens in europa krijgt meneer een boete als hij geen kaartje heeft :') :') , omchecken vind hij te moeilijk.
Tsja, ik verspil liefst zo weinig mogelijk tijd/energie aan een dronken meneer. Dat debatje over gratis OV met die mevrouw vond ik veel interessanter. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Anne op 07-04-2015 21:03:24 ]
pi_151457925
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:05 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Tsja, ik verspil liefst zo weinig mogelijk tijd/energie aan een dronken meneer. Dat debatje over gratis OV met die mevrouw vond ik veel interessanter. :)
Was hij dronken?

Dat debatje stelde niks voor, ze wist nieteens waar dat gratis ov nu was ingevoerd, hasselt, oja hasselt, en op jouw antwoord dat je geen gratis ov kan invoeren zonder een financiële dekking had ze geen antwoord, dus een echt debat was het niet.

Die eerste man irriteerde mij.
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:31:42 #81
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_151458658
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:01 schreef straceaem het volgende:

Het was een groot promotiepraatje van rikus.
Dat viel wel mee. De laatste minuten mocht ik Voor Beter OV even promoten, verder heb ik mij beperkt tot het bekijken van de OV-shitkaart door de bril van de reiziger plus een stukje (historische) kennis.
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:40:20 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_151459101
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Officieel mag het niet, maar door alle mazen in de regeltjes kan het wel zonder problemen, zolang je het maar niet op dezelfde kaart zet.
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:55:22 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151459890
Ik heb sinds gisteren een nieuwe kaart in mijn verzameling:

Wie weet uit welke regio deze komt, zonder een zoekmachine te gebruiken?
  dinsdag 7 april 2015 @ 19:59:11 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_151460056
Nord pas de Calais denk ik
pi_151460640
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:55 schreef James1988 het volgende:
Ik heb sinds gisteren een nieuwe kaart in mijn verzameling:

[ afbeelding ]

Hij zal niet uit Lyon komen denk ik zomaar :+
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:12:46 #86
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151463720
DD-AR naar Almelo vanaf Apeldoorn. Toch mooi wat fotootjes van kunnen schieten net _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:28:38 #87
67174 Dos37
Come on Twente
pi_151464471
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:12 schreef Blistering het volgende:
DD-AR naar Almelo vanaf Apeldoorn. Toch mooi wat fotootjes van kunnen schieten net _O_
voetbaltrein :Y
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:29:22 #88
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_151464511
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:55 schreef James1988 het volgende:
Lille natuurlijk! Je bipe, je passe!
pi_151465543

Vandaag bracht Railexperts met de Locon 1601 de 186 239 en 186 018 van de Watergraafsmeer naar Emmerich. In Emmerich werd het transport overgenomen door de 103 222 van RailAdventure die het geheel naar Mönchengladbach bracht. De Traxxen zullen vervolgens naar het Prüfcenter Wegberg-Wildenrath gaan. Met dank aan Willem van der Houven voor de foto!

Bron
pi_151465585
die reed em zelf ook :+
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:53:10 #91
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_151465952
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:28 schreef Dos37 het volgende:

[..]

voetbaltrein :Y
Feyenoord-PSV laatst had 2x VIRM-IV als voetbaltrein. Maar meestal is het die ouwe meuk ja.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 april 2015 @ 21:56:01 #92
Maffe Fries
pi_151466133
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:53 schreef JDude het volgende:

[..]

Feyenoord-PSV laatst had 2x VIRM-IV als voetbaltrein. Maar meestal is het die ouwe meuk ja.
Nieuwe treinen inzetten als voetbaltrein hoeft niet verkeerd te zijn. Het nodigt namelijk minder uit tot vernieling.
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:09:57 #93
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_151466853
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:53 schreef JDude het volgende:

[..]

IRM-bakken met interieur van 21 jaar geleden is geen ouwe meuk?
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:19:22 #94
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_151467320
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:09 schreef ReisT het volgende:

IRM-bakken met interieur van 21 jaar geleden is geen ouwe meuk?
Ik had m'n notitieblokje niet bij me, geen idee hoe oud het interieur was.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_151467531
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:40 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Die hele combinatie trekt dan zoveel stroom dat het spanningsniveau op de bovenleiding zover daalt dat andere treinen zonder komen te zitten? Werkt die snelschakelaar als een soort omgekeerde zekering dan, dat deze beschermt tegen te weinig stroom, ipv teveel?

Trouwens nooit over nagedacht dat bovenleiding van naast elkaar liggende sporen met elkaar verbonden zijn.
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:25:02 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_151467592
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:47 schreef Maegrim het volgende:
die reed em zelf ook :+
Goede kerel :Y

(Klein wereldje)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 19:59 schreef greavy het volgende:
Nord pas de Calais denk ik
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Hij zal niet uit Lyon komen denk ik zomaar :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:29 schreef ReisT het volgende:

[..]

Lille natuurlijk! Je bipe, je passe!
Klopt allemaal. :P

[ Bericht 54% gewijzigd door James1988 op 07-04-2015 22:36:27 ]
pi_151467602
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:23 schreef Fixers het volgende:

[..]

Die hele combinatie trekt dan zoveel stroom dat het spanningsniveau op de bovenleiding zover daalt dat andere treinen zonder komen te zitten? Werkt die snelschakelaar als een soort omgekeerde zekering dan, dat deze beschermt tegen te weinig stroom, ipv teveel?

Trouwens nooit over nagedacht dat bovenleiding van naast elkaar liggende sporen met elkaar verbonden zijn.
Ze worden gevoed uit hetzelfde onderstation of schakelstation, daar gaat het dan 'mis'
pi_151467717
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2015 21:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nieuwe treinen inzetten als voetbaltrein hoeft niet verkeerd te zijn. Het nodigt namelijk minder uit tot vernieling.
eh?
pi_151467956
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

eh?
Dat werkt best simpel. 'Slooptreinen' nodigen meer uit voor sloopgedrag dan treinen die nog prima zijn. Net als dat mensen hun afval gewoon erbij gooien in een straat waar al zooi ligt, en dat laten in een schone straat.
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:35:41 #100
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_151468139
Deel conducteurs in Rotterdam gaat morgen geen kaartjes controleren

Alsof ze dat ooit deden :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')