loop eens niet zo te trollenquote:Op dinsdag 7 april 2015 15:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden voor die deuren om uit zichzelf dicht te gaan.
Lekker tijdstip welquote:Op dinsdag 7 april 2015 17:37 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor degene die maar geen genoeg kan krijgen van mijn eloquente bijdragen aan het OV-debat.
Een heel uur over (voornamelijk) de OV-chipkaart.
Veel plezier.
http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-uren/2015-04-07/02:00
Ach, het was best genoeglijk: op de bank, kat op schoot, koffie onder handbereik. En dit kweekt goodwill voor overdag.quote:
Nee gewoon online bestellen, word zo goed als niet gecontroleerd.quote:Op dinsdag 7 april 2015 14:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Of zou ik gewoon een kompleet nieuw abbonement kunnen bestellen met een compleet nieuwe kaart met een ander adres?
Qua uitval gaat het ook de goede kant op. Algehele punctualiteit (dus niet uitgesplitst naar al dan niet verwijtbaar zijn) is nog steeds niet goed, helaas.quote:Op dinsdag 7 april 2015 17:26 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Percentage verbindingsverliezen Rotterdam - Amsterdam (Bron: ProRail)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan bent u weer op de hoogte, verder nog wat issues met betrekking tot zettingen en mosgroei op het beton.
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:20 schreef straceaem het volgende:
Waarom hebben wij eigenlijk geen gecombineerde treinen? te gevaarlijk?
Ah, dat bedoel je! Dat doen we hier niet omdat het niet praktisch is. Goederen hebben totaal andere bestemmingen dan reizigerstreinen, er zijn andere veiligheidseisen en ook technisch is er een en ander op aan te merken. Treinstellen lenen zich niet echt voor goederenvervoer.quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:32 schreef straceaem het volgende:
Ik bedoelde meer dat de trein van maastricht met eindbestemming rotjeknor ook chemelot wagens kan meeslepen, het railroad alaska(ik weet dat is 1 lijn en maar 1 keer per dag bediend) idee maar dan aangpast aan onze moderne tijd.
lijnspanning van beperkt afhalen en als er dan een tegenligger komt vanuit 0 in 1 keer volle tractie geven dan klapt bij je tegenligger de snelschakelaar eruitquote:
Van chemelot naar rotterdam rijden er dagelijks goederentreinen, ik zou zeggen 1700 4 keer icm, plattewagen en tankers er achter.quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, dat bedoel je! Dat doen we hier niet omdat het niet praktisch is. Goederen hebben totaal andere bestemmingen dan reizigerstreinen, er zijn andere veiligheidseisen en ook technisch is er een en ander op aan te merken. Treinstellen lenen zich niet echt voor goederenvervoer.
Gisteren konden we weer een trein zien van 2.5 km, nu is dat wat overdreven in zo klein land maar iets langer kan best.quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:47 schreef James1988 het volgende:
Met de reizigersaantallen op die verbinding zou 4 bakken ICRm niet echt genoeg zijn. En voor de rijtijden zou het ook niet echt wenselijk zijn
Jodenstrekenquote:Op dinsdag 7 april 2015 18:40 schreef Salatrel het volgende:
[..]
lijnspanning van beperkt afhalen en als er dan een tegenligger komt vanuit 0 in 1 keer volle tractie geven dan klapt bij je tegenligger de snelschakelaar eruit
Tsja, ik verspil liefst zo weinig mogelijk tijd/energie aan een dronken meneer. Dat debatje over gratis OV met die mevrouw vond ik veel interessanter.quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:43 schreef straceaem het volgende:
Die berendse willemse spoort ook niet, de ns en veolia beconcureren elkaar in limburgen nergens in europa krijgt meneer een boete als hij geen kaartje heeft
![]()
, omchecken vind hij te moeilijk.
Was hij dronken?quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:05 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Tsja, ik verspil liefst zo weinig mogelijk tijd/energie aan een dronken meneer. Dat debatje over gratis OV met die mevrouw vond ik veel interessanter.
Dat viel wel mee. De laatste minuten mocht ik Voor Beter OV even promoten, verder heb ik mij beperkt tot het bekijken van de OV-shitkaart door de bril van de reiziger plus een stukje (historische) kennis.quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:01 schreef straceaem het volgende:
Het was een groot promotiepraatje van rikus.
Officieel mag het niet, maar door alle mazen in de regeltjes kan het wel zonder problemen, zolang je het maar niet op dezelfde kaart zet.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een kutvraag![]()
Ik heb vorig jaar een Dalvoordeel abbo genomen voor t actietarief van 29 euro
Die heb ik opgezegd omdat ik met m'n maandelijkse bezoekje aan Nederland en mn vaste ritjes (Roosendaal- Breda) die ik daar maak t er voor 59 per euro niet uithaal. Loop 19 april af...
Nu is weer de dalvoordeel aanbieding voor 29 euro er. Met in de voorwaarden dat je de afgelopen 2 maanden geen dalvoordeel mag hebben
![]()
Nu weet ik dat Greavy vorig jaar zo een gelijke situatie had en de boel heeft omzeild, de vraag is..hoe?
Hij zal niet uit Lyon komen denk ik zomaarquote:Op dinsdag 7 april 2015 19:55 schreef James1988 het volgende:
Ik heb sinds gisteren een nieuwe kaart in mijn verzameling:
[ afbeelding ]
Wie weet uit welke regio deze komt, zonder een zoekmachine te gebruiken?
voetbaltreinquote:Op dinsdag 7 april 2015 21:12 schreef Blistering het volgende:
DD-AR naar Almelo vanaf Apeldoorn. Toch mooi wat fotootjes van kunnen schieten net
Lille natuurlijk! Je bipe, je passe!quote:Op dinsdag 7 april 2015 19:55 schreef James1988 het volgende:
Wie weet uit welke regio deze komt, zonder een zoekmachine te gebruiken?
Nieuwe treinen inzetten als voetbaltrein hoeft niet verkeerd te zijn. Het nodigt namelijk minder uit tot vernieling.quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:53 schreef JDude het volgende:
[..]
Feyenoord-PSV laatst had 2x VIRM-IV als voetbaltrein. Maar meestal is het die ouwe meuk ja.
IRM-bakken met interieur van 21 jaar geleden is geen ouwe meuk?quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:53 schreef JDude het volgende:
[..]
Feyenoord-PSV laatst had 2x VIRM-IV als voetbaltrein. Maar meestal is het die ouwe meuk ja.
Ik had m'n notitieblokje niet bij me, geen idee hoe oud het interieur was.quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:09 schreef ReisT het volgende:
IRM-bakken met interieur van 21 jaar geleden is geen ouwe meuk?
Die hele combinatie trekt dan zoveel stroom dat het spanningsniveau op de bovenleiding zover daalt dat andere treinen zonder komen te zitten? Werkt die snelschakelaar als een soort omgekeerde zekering dan, dat deze beschermt tegen te weinig stroom, ipv teveel?quote:Op dinsdag 7 april 2015 18:40 schreef Salatrel het volgende:
[..]
lijnspanning van beperkt afhalen en als er dan een tegenligger komt vanuit 0 in 1 keer volle tractie geven dan klapt bij je tegenligger de snelschakelaar eruit
Goede kerelquote:
quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2015 20:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Hij zal niet uit Lyon komen denk ik zomaar
Klopt allemaal.quote:
Ze worden gevoed uit hetzelfde onderstation of schakelstation, daar gaat het dan 'mis'quote:Op dinsdag 7 april 2015 22:23 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die hele combinatie trekt dan zoveel stroom dat het spanningsniveau op de bovenleiding zover daalt dat andere treinen zonder komen te zitten? Werkt die snelschakelaar als een soort omgekeerde zekering dan, dat deze beschermt tegen te weinig stroom, ipv teveel?
Trouwens nooit over nagedacht dat bovenleiding van naast elkaar liggende sporen met elkaar verbonden zijn.
eh?quote:Op dinsdag 7 april 2015 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nieuwe treinen inzetten als voetbaltrein hoeft niet verkeerd te zijn. Het nodigt namelijk minder uit tot vernieling.
Dat werkt best simpel. 'Slooptreinen' nodigen meer uit voor sloopgedrag dan treinen die nog prima zijn. Net als dat mensen hun afval gewoon erbij gooien in een straat waar al zooi ligt, en dat laten in een schone straat.quote:
NOES WAT LELIJKquote:Op dinsdag 7 april 2015 21:46 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag bracht Railexperts met de Locon 1601 de 186 239 en 186 018 van de Watergraafsmeer naar Emmerich. In Emmerich werd het transport overgenomen door de 103 222 van RailAdventure die het geheel naar Mönchengladbach bracht. De Traxxen zullen vervolgens naar het Prüfcenter Wegberg-Wildenrath gaan. Met dank aan Willem van der Houven voor de foto!
Bron
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |