abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151552120
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 15:20 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik heb al een tijd een vast contract (voor zover dat zekerheid biedt op het ogenblik...) Toentertijd was er eerder een tekort dan een overschot.

Voor iedereen die de afgelopen jaren zijn opleiding heeft afgerond is het inderdaad andere koek, helaas..
De reden waarom ik er nu helaas voor kies om niet aan zo'n opleiding te beginnen.
  vrijdag 10 april 2015 @ 22:13:24 #52
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_151563915
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 12:15 schreef NewHorizon het volgende:
01: Bedrijfstak:Luchtvaart
02: Functie: Eerste Officier
03: Opleiding: Particuliere luchtvaartschool
04: Leeftijd: 44
05: Aantal uren per week: 70 tot 90 vlieguren per maand, plus aan- en afmeldtijden, voorbereidingen, etc.
06: Aantal vakantiedagen: 38
07: 13e maand: Maandsalaris
08: Bruto maand salaris: 13000
09: Netto maand salaris: 6900
10: Overuren betaald: Nee (al kan het een extra vrije dag opleveren, afhankelijk van omstandigheden)
11: Werkervaring: 18 jaar
12: Goodies: Daggeld (hoogte afhankelijk van de bestemming), goedkoop meevliegen op open stoelen in het hele routenetwerk.
13: Tevreden?: Absoluut!
Heb je nog een schuld moeten opbouwen voor je opleiding?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_151566677
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 22:13 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Heb je nog een schuld moeten opbouwen voor je opleiding?
Jazeker :) en een flinke ook. Die is drie jaar geleden afgelost. Daar heb je dus nog een groot deel van je carrière 'last' van, al kan je hem sneller aflossen (mits je werk in de sector kunt vinden, uiteraard).
pi_151567151
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 23:35 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Jazeker :) en een flinke ook. Die is drie jaar geleden afgelost. Daar heb je dus nog een groot deel van je carrière 'last' van, al kan je hem sneller aflossen (mits je werk in de sector kunt vinden, uiteraard).
Op zich een goede opmerking en dat maakt het eigenlijk ook best bizar. Veel mensen met de opleiding zijn kansarm op een baan, maar de salarissen liggen wel relatief hoog.

Op zich goed te begrijpen op basis van verantwoordelijkheden en de kosten die je gemaakt hebt natuurlijk, maar ergens zou je verwachten dat het salaris zou afbrokkelen onder toegenome aanbod van personeel.
  zaterdag 11 april 2015 @ 00:04:11 #55
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151567460
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2015 08:00 schreef Renesite het volgende:

[..]

leo? Wie is Dven?
Ik heb geen idee.
  zaterdag 11 april 2015 @ 00:06:01 #56
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151567510
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 09:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Als je goed leest, staat er niet dat 'iedereen mij kent' :)
Ongeveer iedereen staat er :')

Nee man, geen idee wie je bent _O-
pi_151567539
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 23:51 schreef snabbi het volgende:

[..]

Op zich een goede opmerking en dat maakt het eigenlijk ook best bizar. Veel mensen met de opleiding zijn kansarm op een baan, maar de salarissen liggen wel relatief hoog.

Op zich goed te begrijpen op basis van verantwoordelijkheden en de kosten die je gemaakt hebt natuurlijk, maar ergens zou je verwachten dat het salaris zou afbrokkelen onder toegenome aanbod van personeel.
Dat is het hele eieren eten inderdaad. Bij de zogenaamde flag carriers zijn de salarissen erg goed, bij de lowcost-maatschappijen zie je bijvoorbeeld een heel ander beeld.

Hoe zich dat de komende 10 a 20 jaar gaat ontwikkelen is koffiedik kijken. Aan de ene kant zie je dat ervaren personeel wegloopt bij de lowcost-maatschappijen. Aan de andere kant hebben lowcost-carriers met minder ervaren personeel wel een goede concurrentiepositie hebben, zeker op de Europese operatie.

Hou wel in het achterhoofd dat een stuk minder mensen het in hun hoofd halen aan een opleiding te beginnen momenteel, dus het overschot zal niet blijven bestaan.

De waarheid (en uiteindelijk ook het salaris en pensioen) zal ergens in het midden liggen. Als het salaris de opleidingskosten niet verantwoord is het snel over met de aanwas.

Maar ook met wat minder geld blijft het een erg leuk beroep/leven ;)
  zaterdag 11 april 2015 @ 00:09:38 #58
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_151567588
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 00:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ongeveer iedereen staat er :')

Nee man, geen idee wie je bent _O-
In het verleden heb ik al bemerkt dat jij niet zo'n goede lezer bent. Goed dat jij dat nu in je eigen tijd aan het bevestigen bent :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_151569987
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 08:54 schreef btl1111 het volgende:
01: Bedrijfstak: Finance
02: Functie: Te specifiek om hier neer te zetten
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 21
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 7400
09: Netto maand salaris:6800
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: Volledige ziektekostenverzekering, jaarlijkse bonus (laatste keer was dat rond de 14.500 netto)
13: Tevreden?: Ja. Ik ben expat in Singapore - dat verklaart het hoge salaris en de lage belastingen. Kosten voor levensonderhoud zijn hier hoger maar ik hou nog steeds netto veel meer over dan in Nederland ooit mogelijk zou zijn. Bedragen zijn omgerekend in euro.
Promotie gemaakt bij mijn bedrijf (en iets betere wisselkoers):

01: Bedrijfstak: Finance
02: Functie: Te specifiek om hier neer te zetten
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 21
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: omgerekend 8900 euro
09: Netto maand salaris: omgerekend 8260 euro
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Verwachte bonus voor het huidige jaar is rond the 26.000 euro netto

Wil op den duur wel een keer terug naar Nederland maar ga er dan financieel ben ik bang wel heel erg op achteruit..
pi_151570092
Mag je hier alleen je lijstje posten en niet afgebrand worden als je een geweldige baan hebt in een of ander exotisch land ofzo?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_151571011
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 07:25 schreef Ridocar het volgende:
Mag je hier alleen je lijstje posten en niet afgebrand worden als je een geweldige baan hebt in een of ander exotisch land ofzo?
Ja, zo'n topic trekt dat volk aan. Op basis van wat hier langskomt is het modale salaris van fok zo'n 7000 bruto, wat dan neerkomt op 6500 netto.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_151571520
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 07:25 schreef Ridocar het volgende:
Mag je hier alleen je lijstje posten en niet afgebrand worden als je een geweldige baan hebt in een of ander exotisch land ofzo?
Mag gewoon, denk alleen dat de meesten zich niet geroepen voelt om dit te melden. Over het algemeen zie je hier mensen die (op het punt staan) van baan te wisselen en/of een erg goed inkomen hebben.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_151608469
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 10:12 schreef T_Fuff het volgende:

[..]

Mag gewoon, denk alleen dat de meesten zich niet geroepen voelt om dit te melden. Over het algemeen zie je hier mensen die (op het punt staan) van baan te wisselen en/of een erg goed inkomen hebben.
Mja door dat soort posts krijg je wel een beetje een idee hoe de wereld in elkaar steekt. Als alle rond modaal burgers hier hun salaris gaan posten wordt het topic er ook niet interessanter op.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  zondag 12 april 2015 @ 17:11:41 #64
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_151614839
01: Bedrijfstak: Consultancy
02: Functie: Software Engineer
03: Opleiding: VMBO TL, MBO 4 niet afgemaakt. Alleen diverse MCTS cursussen gehad.
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3200
09: Netto maand salaris: +/- 2500
10: Overuren betaald: Kan ik kiezen; of laten uitbetalen, of tijd voor tijd.
11: Werkervaring: 11 jaar. Op mijn 18 'professioneel' begonnen, was echter al jarenlang hobbymatig met dit werk bezig.
12: Goodies: iPhone 6, pensioenvoorziening die volledig door werkgever wordt vergoedt, vrij te spenderen opleidingsbudget à 3K per jaar
13: Tevreden: Zeer zeker. Heb doorgroeimogelijkheden waarmee ik binnen 7 jaar op maximaal 4600 brutoloon per maand kan zitten, geef leiding aan een tiental junior software ontwikkelaars en heb erg veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Verder een enorm leuke groep collega's waar regelmatig uitjes mee georganiseerd worden.
pi_151669392
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 17:11 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[b]01: [] verantwoordelijkheid. Verder een enorm leuke groep collega's waar regelmatig uitjes mee georganiseerd worden.
Zozo is daar nog niet op gesneden.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_151670519
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 07:25 schreef Ridocar het volgende:
Mag je hier alleen je lijstje posten en niet afgebrand worden als je een geweldige baan hebt in een of ander exotisch land ofzo?
Nee hoor, jij mag ook posten.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_151673156
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:10 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Nee hoor, jij mag ook posten.
Zal ik dan maar het gemiddelde naar beneden trekken?

01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Chauffeur
03: Opleiding: Rijbewijzen (CE), chauffeursdiploma, LZV-certificaat, Code-95.
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week: plm. 45
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand:Nope
08: Bruto 4-wekelijkse salaris: plm. 3300
09: Netto 4-wekelijkse salaris: 2388
10: Overuren betaald:jep
11: Werkervaring: 6,5 jaar
12: Goodies: Telefoon.

Tevreden? Ja, nog steeds. Maar misschien nog iets ernaast bij doen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:54:03 #68
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_151674288
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:11 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Zal ik dan maar het gemiddelde naar beneden trekken?

01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Chauffeur
03: Opleiding: Rijbewijzen (CE), chauffeursdiploma, LZV-certificaat, Code-95.
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week: plm. 45
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand:Nope
08: Bruto 4-wekelijkse salaris: plm. 3300
09: Netto 4-wekelijkse salaris: 2388
10: Overuren betaald:jep
11: Werkervaring: 6,5 jaar
12: Goodies: Telefoon.

Tevreden? Ja, nog steeds. Maar misschien nog iets ernaast bij doen.
Zo slecht is dat salaris toch niet? Vooral aangezien je (net zoals ik) nog niet eens een noemenswaardige opleiding hebt genoten.
pi_151675183
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:54 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Zo slecht is dat salaris toch niet? Vooral aangezien je (net zoals ik) nog niet eens een noemenswaardige opleiding hebt genoten.
Nee, qua salaris heb ik niet veel te klagen hoor. En inderdaad, behalve rijbewijzen heb je niet veel nodig, dus het kon erger.

Overigens heb ik wel papieren voor elektromonteur (EMBI, niveau 3), maar met bijna nul werkervaring.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_151676867
Jeuj, nieuwe baan.

Oud :
quote:
01: Bedrijfstak: Groothandel
02: Functie: .NET developer
03: Opleiding: HBO Informatica
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand:Nee, wel half maandsalaris winstuitkering ongeveer.
08: Maandsalaris : 3275
09: Netto 4-wekelijkse salaris: 2300
10: Overuren betaald:tvt
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: Laptop
Nieuw:
quote:
01: Bedrijfstak: Detachering
02: Functie: .NET developer
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nope
08: Maandsalaris : 3500
09: Netto 4-wekelijkse salaris: ?
12: Goodies: Laptop, Leasebak, 1000 KM p/m privé
pi_151677120
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:34 schreef Wijnbo het volgende:
Jeuj, nieuwe baan.

Oud :

[..]

Nieuw:

[..]

Waarom de overstap? In salaris ga je er niet (veel) op vooruit toch?
pi_151677164
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:43 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Waarom de overstap? In salaris ga je er niet (veel) op vooruit toch?
Neuh, maar toe aan nieuwe uitdaging. En leaseauto moet je ook niet uitvlakken, auto kost me nu alleen al aan benzine, verzekering en belasting al wel 300 euro per maand... daar betaal ik straks wat bijtelling voor maar das hooguit 180 euro. En dan geen reparaties / onderhoud meer :-)

Daarnaast biedt de nieuwe functie veel meer doorgroeimogelijkheden in functie en salaris. Zit nu al tegen een glazen plafond.
pi_151677634
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:44 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Neuh, maar toe aan nieuwe uitdaging. En leaseauto moet je ook niet uitvlakken, auto kost me nu alleen al aan benzine, verzekering en belasting al wel 300 euro per maand... daar betaal ik straks wat bijtelling voor maar das hooguit 180 euro. En dan geen reparaties / onderhoud meer :-)

Daarnaast biedt de nieuwe functie veel meer doorgroeimogelijkheden in functie en salaris. Zit nu al tegen een glazen plafond.
Glazen plafond is toch iets dat vrouwen tegenhoudt?
:D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  † In Memoriam † dinsdag 14 april 2015 @ 19:02:14 #74
230491 Zith
pls tip
pi_151685933
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:11 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Zal ik dan maar het gemiddelde naar beneden trekken?

En dan netto bijna verdienen wat bruto modaal is, betaalde overuren maken en 6 weken vakantie. _O-
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_151689287
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:11 schreef Ridocar het volgende:
Zal ik dan maar het gemiddelde naar beneden trekken?

01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Chauffeur
Nationaal of internationaal chauffeur ?

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:02 schreef Zith het volgende:
En dan netto bijna verdienen wat bruto modaal is, betaalde overuren maken en 6 weken vakantie. _O-
Dat nettosalaris wordt natuurlijk opgekrikt door de overuren en toeslagen.
Zijn basisloon zal een stuk minder zijn ;)
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:37:17 #76
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_151689977
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 00:07 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Hoe zich dat de komende 10 a 20 jaar gaat ontwikkelen is koffiedik kijken. Aan de ene kant zie je dat ervaren personeel wegloopt bij de lowcost-maatschappijen. Aan de andere kant hebben lowcost-carriers met minder ervaren personeel wel een goede concurrentiepositie hebben, zeker op de Europese operatie.

Denk je nu echt dat lijnvluchten over 15-20 jaar nog menselijke piloten nodig hebben? Don't think so. De piloot is een uitstervend beroep en zal weg geautomatiseerd worden, sneller dan je denkt.
pi_151696689
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat lijnvluchten over 15-20 jaar nog menselijke piloten nodig hebben? Don't think so. De piloot is een uitstervend beroep en zal weg geautomatiseerd worden, sneller dan je denkt.
De tijd zal het leren ;) Ik zal het in ieder geval niet meer meemaken in mijn actieve carrière.

Met de progressie en ontwikkelingen die ik in die carrière heb meegemaakt lijkt het me enorm sterk dat het binnen nu en 20 jaar zover is. Maar nogmaals, we zullen zien.
pi_151696908
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat lijnvluchten over 15-20 jaar nog menselijke piloten nodig hebben? Don't think so. De piloot is een uitstervend beroep en zal weg geautomatiseerd worden, sneller dan je denkt.
Dat vluchten geautomatiseerd worden kan ik nog wel inkomen, maar ik denk ook dat er altijd nog minimaal 2 piloten op een kist moeten zitten; voor het geval de systemen het niet meer doen ;) .
pi_151697038
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:12 schreef Awsom het volgende:

[..]

Dat vluchten geautomatiseerd worden kan ik nog wel inkomen, maar ik denk ook dat er altijd nog minimaal 2 piloten op een kist moeten zitten; voor het geval de systemen het niet meer doen ;) .
Wellicht dat er op een gegeven moment zoveel taken uit handen van de crew genomen worden, of vereenvoudigd, dat er wordt teruggevallen op 1 piloot per crew. Maar zelf dat verwacht ik niet de komende 15 jaar.
Een totaal autonome vlucht is echt enorme toekomstmuziek.
pi_151697262
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat lijnvluchten over 15-20 jaar nog menselijke piloten nodig hebben? Don't think so. De piloot is een uitstervend beroep en zal weg geautomatiseerd worden, sneller dan je denkt.
Zou jij emotioneel gezien op een vliegtuig willen zitten waarbij het niet mogelijk is menselijk in te grijpen? Das nogal een dingetje.
pi_151700197
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:02 schreef Zith het volgende:

[..]

En dan netto bijna verdienen wat bruto modaal is, betaalde overuren maken en 6 weken vakantie. _O-
Betaalde overuren zijn standaard in de CAO beroepsgoederenvervoer.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nationaal of internationaal chauffeur ?
Nationaal.
quote:
[..]

Dat nettosalaris wordt natuurlijk opgekrikt door de overuren en toeslagen.
Zijn basisloon zal een stuk minder zijn ;)
Vooral de toeslagen doen het 'm. Ik werk vooral 's nachts en in het weekend.

Ik verdien in 45 uur ongeveer waar een standaard chauffeur 55 uur voor moet werken. En ja, dat heb ik ook gedaan, maar dat was in de tijd dat je zo'n beetje alles aanpakte, dagen van huis, onmogelijke laad- en lostijden met de tacho standaard op rust, dat soort dingen. Dan zijn weken van 60 uur geen uitzondering. (wel in de dag overigens)

[ Bericht 3% gewijzigd door Ridocar op 15-04-2015 03:33:37 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_151700472
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 03:22 schreef Ridocar het volgende:
Betaalde overuren zijn standaard in de CAO beroepsgoederenvervoer.
Dat zal best ja, anders valt er helemaal geen droog brood meer in te verdienen.
pi_151702252
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat lijnvluchten over 15-20 jaar nog menselijke piloten nodig hebben? Don't think so. De piloot is een uitstervend beroep en zal weg geautomatiseerd worden, sneller dan je denkt.
De eerste vluchten met moderne toestellen en automatische piloot werden 30/40 jaar geleden ingevoerd. Toen zeiden ze dat vast ook, kijk hoeveel menselijke ingrepen er nog 30 jaar na dato nodig zijn. Dit gaat echt niet gebeuren.
  Moderator vrijdag 17 april 2015 @ 10:27:43 #84
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_151766905
Te risicovol om op computers aan te kunnen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_151780167
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 17:11 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
01: Bedrijfstak: Consultancy
02: Functie: Software Engineer
03: Opleiding: VMBO TL, MBO 4 niet afgemaakt. Alleen diverse MCTS cursussen gehad.
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3200
09: Netto maand salaris: +/- 2500
10: Overuren betaald: Kan ik kiezen; of laten uitbetalen, of tijd voor tijd.
11: Werkervaring: 11 jaar. Op mijn 18 'professioneel' begonnen, was echter al jarenlang hobbymatig met dit werk bezig.
12: Goodies: iPhone 6, pensioenvoorziening die volledig door werkgever wordt vergoedt, vrij te spenderen opleidingsbudget à 3K per jaar
13: Tevreden: Zeer zeker. Heb doorgroeimogelijkheden waarmee ik binnen 7 jaar op maximaal 4600 brutoloon per maand kan zitten, geef leiding aan een tiental junior software ontwikkelaars en heb erg veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Verder een enorm leuke groep collega's waar regelmatig uitjes mee georganiseerd worden.
Hoe krijg jij netto 2500 uit 3200 bruto?

[ Bericht 2% gewijzigd door DezeBestaatVastNogNiet op 17-04-2015 19:12:31 ]
pi_151780442
01: Bedrijfstak: Groot USA bedrijf
02: Functie: Accountant
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 39
06: Aantal vakantiedagen: 30,5
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3325
09: Netto maand salaris: 2250
10: Overuren betaald: eens in de zoveel tijd mogelijk.
11: Werkervaring: 6 jr (begonnen met archieven opruimen voor 1700 bruto..)
12: Goodies: Telefoon, laptop
13: Tevreden: Nee. Binnenkort nieuw lijstje ;).

[ Bericht 2% gewijzigd door DezeBestaatVastNogNiet op 17-04-2015 19:10:32 ]
  zondag 19 april 2015 @ 13:03:46 #87
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_151821723
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 18:51 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:

[..]

Hoe krijg jij netto 2500 uit 3200 bruto?
Tja, goede vraag. ;) Heb zelf ook wel eens nagevraagd waarom er zoveel netto over bleef, maar schijnbaar heeft het accountantsbureau dat de salarisadministratie doet dat weer dusdanig berekend dat dat 'precies goed zou uitkomen' aan het eind van het jaar. Was er laatst minder blij mee toen ik na het doen van de jaaraangifte inkomstenbelasting enkele honderden euro's cadeau moest doen aan de belastingdienst.
pi_151922845
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 12:15 schreef NewHorizon het volgende:
01: Bedrijfstak:Luchtvaart
02: Functie: Eerste Officier
03: Opleiding: Particuliere luchtvaartschool
04: Leeftijd: 44
05: Aantal uren per week: 70 tot 90 vlieguren per maand, plus aan- en afmeldtijden, voorbereidingen, etc.
06: Aantal vakantiedagen: 38
07: 13e maand: Maandsalaris
08: Bruto maand salaris: 13000
09: Netto maand salaris: 6900
10: Overuren betaald: Nee (al kan het een extra vrije dag opleveren, afhankelijk van omstandigheden)
11: Werkervaring: 18 jaar
12: Goodies: Daggeld (hoogte afhankelijk van de bestemming), goedkoop meevliegen op open stoelen in het hele routenetwerk.
13: Tevreden?: Absoluut!
44 en nog steeds FO? Wordt het geen tijd om te schuiven naar de linkerkant?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_151923171
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 13:45 schreef Jetfly het volgende:

[..]

44 en nog steeds FO? Wordt het geen tijd om te schuiven naar de linkerkant?
Heb op Europa wel links gevlogen, ben echter weer overgestapt naar ICA. Ben echter nog niet senior genoeg om in aanmerking te komen voor linkerstoel 777, dus zit nu weer rechts ;)
pi_151923225
Kutsalaris zeg van 13 k tot 7 k aan belasting wauw
Zie!
pi_151923632
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:11 schreef Ridocar het volgende:

Maar misschien nog iets ernaast bij doen.
Plantage?
U MAD?
pi_151923649
Niemand die hier netto 1300 of zo krijgt :D
Typisch.

FOK _O_
U MAD?
pi_151924389
quote:
3s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:10 schreef de_boswachter het volgende:
Niemand die hier netto 1300 of zo krijgt :D
Typisch.

FOK _O_
Spuit 11 :O
Barney Stinson: “There are only two reasons to date a girl you've already dated: breast implants.”
  woensdag 22 april 2015 @ 23:08:47 #94
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_151943564
01: Bedrijfstak: Telecom
02: Functie: Field service engineer
03: Opleiding: MBO 3
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: Nope
08: Bruto maand salaris: 1840
09: Netto maand salaris: 1550
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: Begonnen als verkoopster in een telecomwinkel, daarna 1,5 jaar als monteur consumentenelektronica gewerkt en nu dit werk.
12: Goodies: Bestelbus, laptop en telefoon, maar enkel voor zakelijk gebruik. Tevens op kosten van mijn werkgever VCA behaald en 3C HAS en er komen nog een aantal cursussen aan.
13: Tevreden?: Ja voor nu wel, is wel fysiek zwaar werk, want ik moet soms ook gaan graven om een coax-kabel te verlengen en je moet jezelf af en toe in de raarste bochten wringen, maar bij de verschillende mensen over de vloer maakt het juist erg afwisselend..
pi_151986698
01: Bedrijfstak: Spoorwegen personenvervoer
02: Functie: machinist
03: Opleiding: mavo, daarna interne machinistenopleidng (volgens nieuwe roc opleiding: mbo3)
04: Leeftijd:30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: rond de 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: laatste loonstrookje 4254¤, wisselt elke maand vanwege ort
09: Netto maand salaris: april 2900,70¤
10: Overuren betaald: tijd of geld compensatie voor overuren ( iig niet gratis werken)
11: Werkervaring: 12 jaar
12: Goodies: vrij reizen trein NL en gedeeltelijk europa, doorbetaalde pauze, telefoon
13: Tevreden?: Ben tevreden. Priveleven kan soms beperkt zijn vanwege diensten. hoort erbij, weet je van te voren. Dus niet klagen
pi_151987627
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 12:44 schreef moppersmurf. het volgende:
01: Bedrijfstak: Spoorwegen personenvervoer
02: Functie: machinist
03: Opleiding: mavo, daarna interne machinistenopleidng (volgens nieuwe roc opleiding: mbo3)
04: Leeftijd:30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: rond de 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: laatste loonstrookje 4254¤, wisselt elke maand vanwege ort
09: Netto maand salaris: april 2900,70¤
10: Overuren betaald: tijd of geld compensatie voor overuren ( iig niet gratis werken)
11: Werkervaring: 12 jaar
12: Goodies: vrij reizen trein NL en gedeeltelijk europa, doorbetaalde pauze, telefoon
13: Tevreden?: Ben tevreden. Priveleven kan soms beperkt zijn vanwege diensten. hoort erbij, weet je van te voren. Dus niet klagen
is het raar dat ik dit best veel vind?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_151987677
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 13:18 schreef Thezappa het volgende:

[..]

is het raar dat ik dit best veel vind?
Redelijke bak geld, maar zie ook .13; je zit natuurlijk soms met diensten op rare tijden, wat weer een flinke inbreuk op je priveleven maakt.
pi_151988466
Best veel is relatief. Maximale bruto basissalaris voor machinisten is ongeveer 3000¤ bruto bij onze cao voor 36 uur.
Vanwege personeelstekorten kon je vrijwillig kiezen om in 2015 40 uur ipv 36 uur te werken:

Voor iemand die interesse heeft hoe een machinistensalaris tot stond komt:

inkomsten:

Salaris: 2867,76
Extra salaris verkochte ATV: 352,41
Bonus over verkochte atv: 79,37
Netto vakbondscontributie: 16,90
Rouleringsbijslag: 22,86
Onreg. Bijslag hoog: 181,84
Onreg. Bijslag laag: 126,10
Onregelmatigheid laat 35,80
Onreg. Bijslag nacht: 239,21
Onreg Bijslag ZOF: 220,10
Maaltijdvergoeding: 7,62
Reiskosten: 182,40
Compensatie onregelmatig: 140,66
Toeslag overuren: 4,93
koffiegeld: 10

Inhoudingen:

WGA verzekering: 11,58
Maandpremie CZ: 115,20
Inh. Vakbonscontributie: 16,90
Loonheffing: 1335,00
WN premie WGA: 2,06
Werknemerspremie pensioen: 106,41
wn premie wia excedent: 0,11

Als ik van maandag tot vrijdag zou werken tussen 9 en 17 uur en feestdagen vrij blijft er realtief gezien niet meer veel over van het bedrag wat eventueel op ,, best veel '' lijkt.
  vrijdag 24 april 2015 @ 14:14:33 #99
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_151989139
Naar wat voor functies kun je eigenlijk doorgroeien? En machinisten op goederentreinen die misschien internationaal rijden, verdienen zij meer?
  vrijdag 24 april 2015 @ 14:50:13 #100
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151990174
Wat een hoop geld zeg. Dat is toch niet lang meer houdbaar zou je zeggen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')