abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 april 2015 @ 20:37:17 #76
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_151689977
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 00:07 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Hoe zich dat de komende 10 a 20 jaar gaat ontwikkelen is koffiedik kijken. Aan de ene kant zie je dat ervaren personeel wegloopt bij de lowcost-maatschappijen. Aan de andere kant hebben lowcost-carriers met minder ervaren personeel wel een goede concurrentiepositie hebben, zeker op de Europese operatie.

Denk je nu echt dat lijnvluchten over 15-20 jaar nog menselijke piloten nodig hebben? Don't think so. De piloot is een uitstervend beroep en zal weg geautomatiseerd worden, sneller dan je denkt.
pi_151696689
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat lijnvluchten over 15-20 jaar nog menselijke piloten nodig hebben? Don't think so. De piloot is een uitstervend beroep en zal weg geautomatiseerd worden, sneller dan je denkt.
De tijd zal het leren ;) Ik zal het in ieder geval niet meer meemaken in mijn actieve carrière.

Met de progressie en ontwikkelingen die ik in die carrière heb meegemaakt lijkt het me enorm sterk dat het binnen nu en 20 jaar zover is. Maar nogmaals, we zullen zien.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 23:12:48 #78
257132 crew  Awsom
pi_151696908
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat lijnvluchten over 15-20 jaar nog menselijke piloten nodig hebben? Don't think so. De piloot is een uitstervend beroep en zal weg geautomatiseerd worden, sneller dan je denkt.
Dat vluchten geautomatiseerd worden kan ik nog wel inkomen, maar ik denk ook dat er altijd nog minimaal 2 piloten op een kist moeten zitten; voor het geval de systemen het niet meer doen ;) .
pi_151697038
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:12 schreef Awsom het volgende:

[..]

Dat vluchten geautomatiseerd worden kan ik nog wel inkomen, maar ik denk ook dat er altijd nog minimaal 2 piloten op een kist moeten zitten; voor het geval de systemen het niet meer doen ;) .
Wellicht dat er op een gegeven moment zoveel taken uit handen van de crew genomen worden, of vereenvoudigd, dat er wordt teruggevallen op 1 piloot per crew. Maar zelf dat verwacht ik niet de komende 15 jaar.
Een totaal autonome vlucht is echt enorme toekomstmuziek.
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:24:02 #80
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_151697262
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat lijnvluchten over 15-20 jaar nog menselijke piloten nodig hebben? Don't think so. De piloot is een uitstervend beroep en zal weg geautomatiseerd worden, sneller dan je denkt.
Zou jij emotioneel gezien op een vliegtuig willen zitten waarbij het niet mogelijk is menselijk in te grijpen? Das nogal een dingetje.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_151700197
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 19:02 schreef Zith het volgende:

[..]

En dan netto bijna verdienen wat bruto modaal is, betaalde overuren maken en 6 weken vakantie. _O-
Betaalde overuren zijn standaard in de CAO beroepsgoederenvervoer.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nationaal of internationaal chauffeur ?
Nationaal.
quote:
[..]

Dat nettosalaris wordt natuurlijk opgekrikt door de overuren en toeslagen.
Zijn basisloon zal een stuk minder zijn ;)
Vooral de toeslagen doen het 'm. Ik werk vooral 's nachts en in het weekend.

Ik verdien in 45 uur ongeveer waar een standaard chauffeur 55 uur voor moet werken. En ja, dat heb ik ook gedaan, maar dat was in de tijd dat je zo'n beetje alles aanpakte, dagen van huis, onmogelijke laad- en lostijden met de tacho standaard op rust, dat soort dingen. Dan zijn weken van 60 uur geen uitzondering. (wel in de dag overigens)

[ Bericht 3% gewijzigd door Ridocar op 15-04-2015 03:33:37 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_151700472
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 03:22 schreef Ridocar het volgende:
Betaalde overuren zijn standaard in de CAO beroepsgoederenvervoer.
Dat zal best ja, anders valt er helemaal geen droog brood meer in te verdienen.
pi_151702252
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 20:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat lijnvluchten over 15-20 jaar nog menselijke piloten nodig hebben? Don't think so. De piloot is een uitstervend beroep en zal weg geautomatiseerd worden, sneller dan je denkt.
De eerste vluchten met moderne toestellen en automatische piloot werden 30/40 jaar geleden ingevoerd. Toen zeiden ze dat vast ook, kijk hoeveel menselijke ingrepen er nog 30 jaar na dato nodig zijn. Dit gaat echt niet gebeuren.
  Moderator vrijdag 17 april 2015 @ 10:27:43 #84
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_151766905
Te risicovol om op computers aan te kunnen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_151780167
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 17:11 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
01: Bedrijfstak: Consultancy
02: Functie: Software Engineer
03: Opleiding: VMBO TL, MBO 4 niet afgemaakt. Alleen diverse MCTS cursussen gehad.
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3200
09: Netto maand salaris: +/- 2500
10: Overuren betaald: Kan ik kiezen; of laten uitbetalen, of tijd voor tijd.
11: Werkervaring: 11 jaar. Op mijn 18 'professioneel' begonnen, was echter al jarenlang hobbymatig met dit werk bezig.
12: Goodies: iPhone 6, pensioenvoorziening die volledig door werkgever wordt vergoedt, vrij te spenderen opleidingsbudget à 3K per jaar
13: Tevreden: Zeer zeker. Heb doorgroeimogelijkheden waarmee ik binnen 7 jaar op maximaal 4600 brutoloon per maand kan zitten, geef leiding aan een tiental junior software ontwikkelaars en heb erg veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Verder een enorm leuke groep collega's waar regelmatig uitjes mee georganiseerd worden.
Hoe krijg jij netto 2500 uit 3200 bruto?

[ Bericht 2% gewijzigd door DezeBestaatVastNogNiet op 17-04-2015 19:12:31 ]
pi_151780442
01: Bedrijfstak: Groot USA bedrijf
02: Functie: Accountant
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 39
06: Aantal vakantiedagen: 30,5
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3325
09: Netto maand salaris: 2250
10: Overuren betaald: eens in de zoveel tijd mogelijk.
11: Werkervaring: 6 jr (begonnen met archieven opruimen voor 1700 bruto..)
12: Goodies: Telefoon, laptop
13: Tevreden: Nee. Binnenkort nieuw lijstje ;).

[ Bericht 2% gewijzigd door DezeBestaatVastNogNiet op 17-04-2015 19:10:32 ]
  zondag 19 april 2015 @ 13:03:46 #87
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_151821723
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 18:51 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:

[..]

Hoe krijg jij netto 2500 uit 3200 bruto?
Tja, goede vraag. ;) Heb zelf ook wel eens nagevraagd waarom er zoveel netto over bleef, maar schijnbaar heeft het accountantsbureau dat de salarisadministratie doet dat weer dusdanig berekend dat dat 'precies goed zou uitkomen' aan het eind van het jaar. Was er laatst minder blij mee toen ik na het doen van de jaaraangifte inkomstenbelasting enkele honderden euro's cadeau moest doen aan de belastingdienst.
pi_151922845
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 12:15 schreef NewHorizon het volgende:
01: Bedrijfstak:Luchtvaart
02: Functie: Eerste Officier
03: Opleiding: Particuliere luchtvaartschool
04: Leeftijd: 44
05: Aantal uren per week: 70 tot 90 vlieguren per maand, plus aan- en afmeldtijden, voorbereidingen, etc.
06: Aantal vakantiedagen: 38
07: 13e maand: Maandsalaris
08: Bruto maand salaris: 13000
09: Netto maand salaris: 6900
10: Overuren betaald: Nee (al kan het een extra vrije dag opleveren, afhankelijk van omstandigheden)
11: Werkervaring: 18 jaar
12: Goodies: Daggeld (hoogte afhankelijk van de bestemming), goedkoop meevliegen op open stoelen in het hele routenetwerk.
13: Tevreden?: Absoluut!
44 en nog steeds FO? Wordt het geen tijd om te schuiven naar de linkerkant?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_151923171
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 13:45 schreef Jetfly het volgende:

[..]

44 en nog steeds FO? Wordt het geen tijd om te schuiven naar de linkerkant?
Heb op Europa wel links gevlogen, ben echter weer overgestapt naar ICA. Ben echter nog niet senior genoeg om in aanmerking te komen voor linkerstoel 777, dus zit nu weer rechts ;)
pi_151923225
Kutsalaris zeg van 13 k tot 7 k aan belasting wauw
Zie!
pi_151923632
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 11:11 schreef Ridocar het volgende:

Maar misschien nog iets ernaast bij doen.
Plantage?
U MAD?
pi_151923649
Niemand die hier netto 1300 of zo krijgt :D
Typisch.

FOK _O_
U MAD?
pi_151924389
quote:
3s.gif Op woensdag 22 april 2015 14:10 schreef de_boswachter het volgende:
Niemand die hier netto 1300 of zo krijgt :D
Typisch.

FOK _O_
Spuit 11 :O
Barney Stinson: “There are only two reasons to date a girl you've already dated: breast implants.”
  woensdag 22 april 2015 @ 23:08:47 #94
397873 Neeleh
Graag verwijderen
pi_151943564
01: Bedrijfstak: Telecom
02: Functie: Field service engineer
03: Opleiding: MBO 3
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: Nope
08: Bruto maand salaris: 1840
09: Netto maand salaris: 1550
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: Begonnen als verkoopster in een telecomwinkel, daarna 1,5 jaar als monteur consumentenelektronica gewerkt en nu dit werk.
12: Goodies: Bestelbus, laptop en telefoon, maar enkel voor zakelijk gebruik. Tevens op kosten van mijn werkgever VCA behaald en 3C HAS en er komen nog een aantal cursussen aan.
13: Tevreden?: Ja voor nu wel, is wel fysiek zwaar werk, want ik moet soms ook gaan graven om een coax-kabel te verlengen en je moet jezelf af en toe in de raarste bochten wringen, maar bij de verschillende mensen over de vloer maakt het juist erg afwisselend..
pi_151986698
01: Bedrijfstak: Spoorwegen personenvervoer
02: Functie: machinist
03: Opleiding: mavo, daarna interne machinistenopleidng (volgens nieuwe roc opleiding: mbo3)
04: Leeftijd:30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: rond de 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: laatste loonstrookje 4254¤, wisselt elke maand vanwege ort
09: Netto maand salaris: april 2900,70¤
10: Overuren betaald: tijd of geld compensatie voor overuren ( iig niet gratis werken)
11: Werkervaring: 12 jaar
12: Goodies: vrij reizen trein NL en gedeeltelijk europa, doorbetaalde pauze, telefoon
13: Tevreden?: Ben tevreden. Priveleven kan soms beperkt zijn vanwege diensten. hoort erbij, weet je van te voren. Dus niet klagen
pi_151987627
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 12:44 schreef moppersmurf. het volgende:
01: Bedrijfstak: Spoorwegen personenvervoer
02: Functie: machinist
03: Opleiding: mavo, daarna interne machinistenopleidng (volgens nieuwe roc opleiding: mbo3)
04: Leeftijd:30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: rond de 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: laatste loonstrookje 4254¤, wisselt elke maand vanwege ort
09: Netto maand salaris: april 2900,70¤
10: Overuren betaald: tijd of geld compensatie voor overuren ( iig niet gratis werken)
11: Werkervaring: 12 jaar
12: Goodies: vrij reizen trein NL en gedeeltelijk europa, doorbetaalde pauze, telefoon
13: Tevreden?: Ben tevreden. Priveleven kan soms beperkt zijn vanwege diensten. hoort erbij, weet je van te voren. Dus niet klagen
is het raar dat ik dit best veel vind?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_151987677
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 13:18 schreef Thezappa het volgende:

[..]

is het raar dat ik dit best veel vind?
Redelijke bak geld, maar zie ook .13; je zit natuurlijk soms met diensten op rare tijden, wat weer een flinke inbreuk op je priveleven maakt.
pi_151988466
Best veel is relatief. Maximale bruto basissalaris voor machinisten is ongeveer 3000¤ bruto bij onze cao voor 36 uur.
Vanwege personeelstekorten kon je vrijwillig kiezen om in 2015 40 uur ipv 36 uur te werken:

Voor iemand die interesse heeft hoe een machinistensalaris tot stond komt:

inkomsten:

Salaris: 2867,76
Extra salaris verkochte ATV: 352,41
Bonus over verkochte atv: 79,37
Netto vakbondscontributie: 16,90
Rouleringsbijslag: 22,86
Onreg. Bijslag hoog: 181,84
Onreg. Bijslag laag: 126,10
Onregelmatigheid laat 35,80
Onreg. Bijslag nacht: 239,21
Onreg Bijslag ZOF: 220,10
Maaltijdvergoeding: 7,62
Reiskosten: 182,40
Compensatie onregelmatig: 140,66
Toeslag overuren: 4,93
koffiegeld: 10

Inhoudingen:

WGA verzekering: 11,58
Maandpremie CZ: 115,20
Inh. Vakbonscontributie: 16,90
Loonheffing: 1335,00
WN premie WGA: 2,06
Werknemerspremie pensioen: 106,41
wn premie wia excedent: 0,11

Als ik van maandag tot vrijdag zou werken tussen 9 en 17 uur en feestdagen vrij blijft er realtief gezien niet meer veel over van het bedrag wat eventueel op ,, best veel '' lijkt.
  vrijdag 24 april 2015 @ 14:14:33 #99
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_151989139
Naar wat voor functies kun je eigenlijk doorgroeien? En machinisten op goederentreinen die misschien internationaal rijden, verdienen zij meer?
  vrijdag 24 april 2015 @ 14:50:13 #100
165633 eriksd
The grand facade...
pi_151990174
Wat een hoop geld zeg. Dat is toch niet lang meer houdbaar zou je zeggen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')