Tja, je kan ze niet allemaal afkeuren of goedkeuren, want dan vechten ze onderling niet voldoende. En dat laatste is noodzakelijk.quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat soort beelden kan je van elke golfstaat vinden. Arabieren hebben nou eenmaal een wat andere kijk op mensenrechten. Gek genoeg wordt alleen heel selectief gekeken bij welk regime we zoiets erg vinden en bij welk regime we zoiets niet erg vinden.
Het bestaan van Mohammed is historisch net even iets accurater dan het bestaan van Jezus, laat staan het bestaan van Bagdadi. Im die zin zou er "weinig mis" moeten zijn met een moslim die dit doet bij een christen, gezien orthodoxe christenen claimen dat moslims historisch gezien toleranter zijn geweest dan mainstream christendom?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:16 schreef pietba het volgende:
[..]
Met die mensen in dat laatste filmpje is weinig mis, het is een stuk slimmer om iemand waarvan je zeker weet dat hij ook echt bestaat te verheerlijken dan iemand waarvan niet eens zeker is dat hij bestaat. Baathisme is ook een stuk toleranter dan de main stream islam, prima om dat als religie te hebben.
wat had jij gedaan dan als je wist dat dit soort dingen in de kelder van je buurman gebeurde? Stilgezeten?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat is de schuld van Assad? Of is dat de schuld van alle landen die de "gematigde" rebellen maar wapens blijven geven waardoor Assad het niet van hen kan winnen en zij in de gebieden die ze hebben veroverd elkaar afmaken en terreur zaaien onder de bevolking?
Terwijl het in je eigen kelders ook gebeurt? Qatar is een moderne slavendrijver for fuck sakequote:Op dinsdag 7 april 2015 12:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wat had jij gedaan dan als je wist dat dit soort dingen in de kelder van je buurman gebeurde? Stilgezeten?
ik ga er even vanuit dat dit niet in jouw kelder gebeurt maar wel in die van jouw buurman, wat doe je.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Terwijl het in je eigen kelders ook gebeurt? Qatar is een moderne slavendrijver for fuck sake
Dan grijp ik in. Maar nu stel je een hypothetische situatie voor, want iedere buurman van Syrië heeft een vieze kelder (ja ook Turkije). Dus laat ze eerst maar eens hun eigen kelder schoonmaken. Bovendien hebben ze het leed voor de Syrische bevolking alleen maar verergerd door de halfbakke situatie waarin zowel Assad als de rebellen geen final blow kunnen uitdelen en het dus oorlog blijft.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik ga er even vanuit dat dit niet in jouw kelder gebeurt maar wel in die van jouw buurman, wat doe je.
Leiders in Qatar of waar dan ook mogen net zo goed de kanker krijgen ( sorry voor het woord als het hier voor sommigen gevoelig is )
Lees mijn post nogmaals, ik had het over het tweede filmpje deze dus, niet die vermeende marteling:quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het bestaan van Mohammed is historisch net even iets accurater dan het bestaan van Jezus, laat staan het bestaan van Bagdadi. Im die zin zou er "weinig mis" moeten zijn met een moslim die dit doet bij een christen, gezien orthodoxe christenen claimen dat moslims historisch gezien toleranter zijn geweest dan mainstream christendom?
Overigens wordt die man niet op religieuze ambities "ondervraagd" maar om of hij "vrijheid" wil en mee deed aan demonstraties.
Ironisch gezien zijn de grootste islam critici nog wel even wat genuanceerder over "mainstream islam" dan jij, daar is behoorlijk wat mis mee.
Er is absoluut geen sluitend bewijs dat Mohammed heeft bestaan, en al zeker niet in de hoedanigheid die aan hem wordt toegekend. Er is zelfs een Duitse professor en tevens Islamitische bekeerling die twijfelt aan het bestaan van Mohammed na uitgebreid historisch onderzoek (maar wel Moslim is geblevenquote:Op dinsdag 7 april 2015 12:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het bestaan van Mohammed is historisch net even iets accurater dan het bestaan van Jezus, laat staan het bestaan van Bagdadi. Im die zin zou er "weinig mis" moeten zijn met een moslim die dit doet bij een christen, gezien orthodoxe christenen claimen dat moslims historisch gezien toleranter zijn geweest dan mainstream christendom?
Overigens wordt die man niet op religieuze ambities "ondervraagd" maar om of hij "vrijheid" wil en mee deed aan demonstraties.
Ironisch gezien zijn de grootste islam critici nog wel even wat genuanceerder over "mainstream islam" dan jij, daar is behoorlijk wat mis mee.
Als jij niet slaagt in te grijpen en jouw buurman weigert op te geven wat dan ? Let it be omdat je het misschien nog erger maakt, even serieus ?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan grijp ik in. Maar nu stel je een hypothetische situatie voor, want iedere buurman van Syrië heeft een vieze kelder (ja ook Turkije). Dus laat ze eerst maar eens hun eigen kelder schoonmaken. Bovendien hebben ze het leed voor de Syrische bevolking alleen maar verergerd door de halfbakke situatie waarin zowel Assad als de rebellen geen final blow kunnen uitdelen en het dus oorlog blijft.
In Turkije is genoeg mis op het gebied van mensenrechten. Meer dan genoeg. En Erdo is zo hypocriet als wat. Eerst dikke matties met Assad en ineens is Assad de boeman. Dat komt omdat de situatie zo gekanteld was dat er wat voordeel voor Erdo viel te behalen (Soennitisch bolwerk in Syrië en mogelijk een "bufferzone" aka extra land aka weg Koerden in Noord-Syrië).quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als jij niet slaagt in te grijpen en jouw buurman weigert op te geven wat dan ? Let it be omdat je het misschien nog erger maakt, even serieus ?
De situatie in bijvoorbeeld een Libanon of Turkije is heel wat anders dan in Syrië. Je vergelijking met Qatar heb ik niets op tegen, maar als zoiets in Turkije gebeurd staat de hele EU en VS op.
dat is een media optreden. Hoe denk je dat baath dit on the ground doet, die baath die je prijst en in beide video's hetzelfde vertegenwoordigen alleen op andere manieren en op andere uitingen ? Begrijp je toch wel mag ik hopen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:46 schreef pietba het volgende:
[..]
Lees mijn post nogmaals, ik had het over het tweede filmpje deze dus, niet die vermeende marteling:
En daarover zeg ik dus dat er niks mis met die mensen in dat filmpje is, Bashar al-Assad aanbidden is een stuk slimmer dan Allah, die eerste bestaat namelijk feitelijk. Bewijs dat Allah bestaat heb ik nog niet gezien.
Baathisme kan je zonder consequenties verlaten, als je de islam verlaat kom je er wat minder goed vanaf volgens de main stream islam.
Gast hou toch op. Mohammed heeft notabene een graf, een familie lijn na hem, de 4e kalief wordt door heel de moslimwereld unaniem erkend als zijn schoonzoon en neef. Of ga je het bestaan van Ali, Aisha, Khadidja, zijn kinderen etc ook allemaal krampachtig ontkennenquote:Op dinsdag 7 april 2015 12:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er is absoluut geen sluitend bewijs dat Mohammed heeft bestaan, en al zeker niet in de hoedanigheid die aan hem wordt toegekend. Er is zelfs een Duitse professor en tevens Islamitische bekeerling die twijfelt aan het bestaan van Mohammed na uitgebreid historisch onderzoek (maar wel Moslim is gebleven).
Nee ik hou niet op. Dat jij een Moslim bent en daarom gelooft in Mohammed wil nog niet zeggen dat er sluitend historisch bewijs is voor a) zijn bestaan en b) zijn bestaan in de hoedanigheid die aan hem wordt toegeschreven.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gast hou toch op. Mohammed heeft notabene een graf, een familie lijn na hem, de 4e kalief wordt door heel de moslimwereld unaniem erkend als zijn schoonzoon en neef. Om maar te zwijgen over de brieven van Mohammed die kerken claimen te bezitten.
Ik ben geen moslim, maar volgens mij is het al lang bekend dat er wel een mohammed was geweest die tijdens de romeinse tijd kwam roepen over de islam om zo een oorlog te kunnen beginnen met een groot leger.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee ik hou niet op. Dat jij een Moslim bent en daarom gelooft in Mohammed wil nog niet zeggen dat er sluitend historisch bewijs is voor a) zijn bestaan en b) zijn bestaan in de hoedanigheid die aan hem wordt toegeschreven.
in Turkije is er zonder meer genoeg problemen met mensenrechten in Turkije maar wel van een geheel orde dan in Syrië en andere vergelijkbare landen, Turkije kent geen lijfstraffen of executies, wel een gevestigd oppositie etc het regime van Turkije en Syrië vergelijken is nogal bizar.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In Turkije is genoeg mis op het gebied van mensenrechten. Meer dan genoeg. En Erdo is zo hypocriet als wat. Eerst dikke matties met Assad en ineens is Assad de boeman. Dat komt omdat de situatie zo gekanteld was dat er wat voordeel voor Erdo viel te behalen (Soennitisch bolwerk in Syrië en mogelijk een "bufferzone" aka extra land aka weg Koerden in Noord-Syrië).
Niet op de manier waarop het nu gebeurt en niet voordat ik mijn eigen straatje schoongeveegd zou hebben. Ik vergelijk het regime van Turkije niet met dat van Syrië, maar ik vind het nogal opportunistisch van Erdo hoe hij zich ineens tegen Assad keert als de mogelijkheid zich aandient om ervan te profiteren, terwijl Assad daarvoor nog zijn mattie was. En ja, dat is ook hoe met name Amerika vaak handelt en dat hekel ik ook.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
in Turkije is er zonder meer genoeg problemen met mensenrechten in Turkije maar wel van een geheel orde dan in Syrië en andere vergelijkbare landen, Turkije kent geen lijfstraffen of executies, wel een gevestigd oppositie etc het regime van Turkije en Syrië vergelijken is nogal bizar.
Daarnaast is Erdogan een politicus en daarmee een populist en opportunist, maar zelfs jij geeft aan dat je zou proberen in te grijpen?
ben ik een moslim ja ?quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee ik hou niet op. Dat jij een Moslim bent en daarom gelooft in Mohammed wil nog niet zeggen dat er sluitend historisch bewijs is voor a) zijn bestaan en b) zijn bestaan in de hoedanigheid die aan hem wordt toegeschreven.
Herinner me er even aan, ik moet nu weg, vanavond wil ik wel wat naar je sturen.quote:Op dinsdag 7 april 2015 13:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ben ik een moslim ja ?
Kom met een wetenschappijk verwerping dat Mohammed niet heeft bestaan dan wel dat geloofwaardiger dat hij niet heeft bestaan dan wel wat niet oriëntalistisch van aard is.
Dat is het punt ook helemaal niet, het geloof is er nu toch niet meer uit te rammen. Zelfs een paar flinke plagen met miljoenen willekeurige doden overtuigt mensen blijkbaar niet dat er geen god is. Sterker nog; ze gaan nog meer bidden.quote:
Ja en dat is nodig. Mosselbroederschap lui en ander islamistisch tuig moet je hard aanpakken. Toen ze aan de macht kwamen in Egypte ging het helemaal mis, gelukkig was toen al-Sisi er om ze hard aan te pakken en nu gaat het langzaam beter.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
dat is een media optreden. Hoe denk je dat baath dit on the ground doet, die baath die je prijst en in beide video's hetzelfde vertegenwoordigen alleen op andere manieren en op andere uitingen ? Begrijp je toch wel mag ik hopen.
Mensen doden is mensen doden.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:10 schreef pietba het volgende:
[..]
Ook dat zegt wat. Hitler wilde "alleen" genocide plegen op joden terwijl die Islamic Front terroristen genocide willen op niet extremistische soennieten, joden, christenen, alawieten en sjiieten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |