abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151428030
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:31 schreef madam-april het volgende:

[..]

Er is niks mis met een tegengeluid zolang dat binnen de grenzen van de wet gebeurt. Het probleem is dat de groeperingen die verantwoordelijk zijn voor dat tegengeluid zich niet aan de wet houden.
Wat vind jij eigenlijk van de NVU?
pi_151428120
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 19:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij bagatelliseert eigenlijk niemand die. Er is enkel een groepje mensen dat op internet heel hard schreeuwt dat extreem links terrorisme gebagatelliseerd wordt.
Er was zelfs iemand in dit topic die op gebak zou tracteren als de demonstranten van de NVU in elkaar geslagen of erger zou worden!! Hoi, janneke141!

Hoezo bagataliseren?
pi_151428152
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 19:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij bagatelliseert eigenlijk niemand die. Er is enkel een groepje mensen dat op internet heel hard schreeuwt dat extreem links terrorisme gebagatelliseerd wordt.
Denk je niet? Als je op straat aan mensen vraagt welke kant verantwoordelijk is voor het meeste geweld, extreemlinks of extreemrechts, wat denk je dat ze dan zeggen?

Neem bijvoorbeeld de originele titel van het nieuwsbericht uit de OP 'Arrestaties bij demonstratie NVU Den Haag'. Over het algemeen scannen mensen de titels van de nieuwsberichten en lezen ze alleen de artikelen die ze interessant lijken op basis van de titel. Veel mensen lezen 'arrestaties' en 'NVU demonstratie' en lezen niet verder omdat de titel een bevestiging is van het beeld zij hebben 'extreemrechts is gewelddadig'. Het feit dat het extreemlinks was dat voor het geweld zorgde gaat langs ze heen.
pi_151428160
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 16:56 schreef Gewas het volgende:
Hier overigens video van deze demonstratie:

Constant Kusters zegt zeer zinnige dingen. Ben het 100% met die man eens.
Het verbaast me als Constant Kusters 3 woorden achter elkaar kan zeggen. Dit soort mensen hebben niets met politiek, zijn simpele racisten, ik zou me zelf gerust extreem rechts op sommige gebieden kunnen noemen, maar op andere gebieden ben ik weer extreem links, zo ben ik van mening dat Nederland geen klimaat moet scheppen voor allochtonen, maar als iemand voor huis en haard moet vluchten zal ik de eerste zijn die hem onderdak zal geven
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_151428426
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 20:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het verbaast me als Constant Kusters 3 woorden achter elkaar kan zeggen. Dit soort mensen hebben niets met politiek, zijn simpele racisten, ik zou me zelf gerust extreem rechts op sommige gebieden kunnen noemen, maar op andere gebieden ben ik weer extreem links, zo ben ik van mening dat Nederland geen klimaat moet scheppen voor allochtonen, maar als iemand voor huis en haard moet vluchten zal ik de eerste zijn die hem onderdak zal geven
Een stapel persoonlijke aannames, meer zie ik niet, en dat is dan reden genoeg om te wensen om ze maar in elkaar te slaan of erger? Serieus? Zo een Nederland lijkt je prima?
pi_151428434
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 20:05 schreef madam-april het volgende:

[..]

Denk je niet? Als je op straat aan mensen vraagt welke kant verantwoordelijk is voor het meeste geweld, extreemlinks of extreemrechts, wat denk je dat ze dan zeggen?
Maar waarom maak je je er zo druk over? Zowel NVU als AFA zijn marginale clubjes met (gelukkig) slechts een zeer beperkt aantal aanhangers. Ik kan wel honderd zaken bedenken die relevanter zijn dan dit geneuzel, en die het veel meer waard zijn om je er over op te winden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2015 20:13:59 ]
pi_151428461
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 20:13 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Een stapel persoonlijke aannames, meer zie ik niet, en dat is dan reden genoeg om te wensen om ze maar in elkaar te slaan of erger? Serieus? Zo een Nederland lijkt je prima?
Waar heb ik het in godsnaam over geweld?
pi_151428515
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 20:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waar heb ik het in godsnaam over geweld?
Jij specifiek misschien niet, je "geloofs genootjes" alhier meermaals.
pi_151428527
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 20:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Zodra jij reageert op mijn post van gisteravond ben ik meer dan bereid jouw vraag te beantwoorden.
pi_151428556
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 20:15 schreef madam-april het volgende:

[..]

Zodra jij reageert op mijn post van gisteravond ben ik meer dan bereid jouw vraag te beantwoorden.
Och wat flauw. Dat soort chantage daar trap ik niet in.
pi_151428754
quote:

[..]

Ik gok dat het antwoord 'moslims' zal zijn. Ik geloof niet dat veel mensen überhaupt interesse hebben in dit soort marginale randfiguren.
Als je fok als maatstaf zou nemen, dan zou pakweg 90% 'extreem-links' zeggen overigens.

quote:
Neem bijvoorbeeld de originele titel van het nieuwsbericht uit de OP 'Arrestaties bij demonstratie NVU Den Haag'. Over het algemeen scannen mensen de titels van de nieuwsberichten en lezen ze alleen de artikelen die ze interessant lijken op basis van de titel. Veel mensen lezen 'arrestaties' en 'NVU demonstratie' en lezen niet verder omdat de titel een bevestiging is van het beeld zij hebben 'extreemrechts is gewelddadig'. Het feit dat het extreemlinks was dat voor het geweld zorgde gaat langs ze heen.
De kop lijkt me gewoon feitelijk juist. Dit soort spijkers op laagwater zoeken is de laatste jaren wel gemeengoed. Ik vind het voornamelijk slachtoffergedrag. De hele obsessie met dit soort randgroeperingen is mij sowieso altijd een raadsel geweest. Wat die bruinhemden of krakers doen interesseert me niet zoveel. De laatste jaren lijken ze zich sowieso voornamelijk bezig te houden met elkaar. Meer een soort van voetbalhooligans eigenlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_151428801
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 20:04 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Er was zelfs iemand in dit topic die op gebak zou tracteren als de demonstranten van de NVU in elkaar geslagen of erger zou worden!! Hoi, janneke141!

Hoezo bagataliseren?
Janneke trollt inderdaad al maanden zeer verdienstelijk in NWS. Krijgt aardig wat mensen op de kast.
pi_151428842
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 20:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik gok dat het antwoord 'moslims' zal zijn. Ik geloof niet dat veel mensen überhaupt interesse hebben in dit soort marginale randfiguren.
Als je fok als maatstaf zou nemen, dan zou pakweg 90% 'extreem-links' zeggen overigens.

[..]

De kop lijkt me gewoon feitelijk juist. Dit soort spijkers op laagwater zoeken is de laatste jaren wel gemeengoed. Ik vind het voornamelijk slachtoffergedrag. De hele obsessie met dit soort randgroeperingen is mij sowieso altijd een raadsel geweest. Wat die bruinhemden of krakers doen interesseert me niet zoveel. De laatste jaren lijken ze zich sowieso voornamelijk bezig te houden met elkaar. Meer een soort van voetbalhooligans eigenlijk.
NVU is ook nog eens een heel marginaal clubje, volgens mij ergens tussen de 20 a 50 hardliners, en hooguit 100 meelopers, maar dan zit ik denk ik al aan hoge kant. Echt hilarisch toen dat protest in Westpoort, moesten ze ergens in midden of nergens op een grasveldje staan. Volgens mij zijn ze een jaar of 6 ook nog vreselijk te pakken genomen door de F-Side.
pi_151428865
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 20:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Och wat flauw. Dat soort chantage daar trap ik niet in.
Waarom zou ik de moeite nemen om serieus te antwoorden op iemand die niet op mijn vragen ingaat?
pi_151429327
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 20:24 schreef madam-april het volgende:

[..]

Waarom zou ik de moeite nemen om serieus te antwoorden op iemand die niet op mijn vragen ingaat?
Politiek extremisme houdt niet op bij de landsgrenzen. Het neonazistisch gedachtegoed is in Duitsland niet wezenlijk anders dan in Nederland. Maar kennelijk geldt het niet als ik iets noem dat zich aan onze oostgrens afspeelt. Overigens worden gebeurtenissen heel veel verder weg wel vaak als argument gebruikt om stelling te nemen in een Nederlands vraagstuk, en dat gebeurt in het algemeen niet door mensen met een linkse overtuiging.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2015 20:46:31 ]
pi_151429953
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 20:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Politiek extremisme houdt niet op bij de landsgrenzen. Maar kennelijk geldt het niet als ik iets noem dat zich aan onze oostgrens afspeelt. Overigens worden gebeurtenissen heel veel verder weg wel vaak als argument gebruikt om stelling te nemen in een Nederlands vraagstuk, en dat gebeurt in het algemeen niet door mensen met een linkse overtuiging.
Maar we hadden het specifiek over gebeurtenissen in Nederland en dat extreemlinks hier voor meer onrust en problemen zorgt dan extreemrechts dat doet.
pi_151430031
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 20:51 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar we hadden het specifiek over gebeurtenissen in Nederland en dat extreemlinks hier voor meer onrust en problemen zorgt dan extreemrechts dat doet.
Dan nog vind ik dat je het groter maakt dan het is:

quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 20:13 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Maar waarom maak je je er zo druk over? Zowel NVU als AFA zijn marginale clubjes met (gelukkig) slechts een zeer beperkt aantal aanhangers. Ik kan wel honderd zaken bedenken die relevanter zijn dan dit geneuzel, en die het veel meer waard zijn om je er over op te winden.
pi_151430188
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 20:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dan nog vind ik dat je het groter maakt dan het is:

[..]

Verschillende mensen, verschillende interesses.

En trouwens, jij houd je ook aardig bezig in dit topic..
pi_151430717
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 20:56 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Verschillende mensen, verschillende interesses.

En trouwens, jij houd je ook aardig bezig in dit topic..
Maar niet over twee marginale clubjes die misschien een beetje stout zijn.
pi_151432790
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 20:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Zoals belooft mijn antwoord:

Ik ben absoluut tegen het neonazistische karakter van de NVU. Maar puur afgaande op hun partijprogramma kan ik me wel vinden in een (groot) deel van hun standpunten. Zo ben ik bijvoorbeeld voor een immigratiestop en voor het uitzetten van criminele allochtonen. Ook ben ik voor de herinvoering van de doodstraf voor kinderverkrachters en moordende pedofielen. Maar met hun standpunt m.b.t. het afschaffen van het 'homohuwelijk' en hun standpunt m.b.t. een antizionistische koers ben ik het bijvoorbeeld niet eens.
pi_151433107
De PVV heeft zich dan de laatste jaren ook wel aardig richting partijen als de NVU bewogen wat dat soort standpunten betreft.
pi_151435615
quote:

'Arrestaties bij demonstratie NVU Den Haag' dekt ook prima de lading.
Extreem links zorgde voor geweld? Als je "Toen niet, nu niet, nooit meer fascisme!" roepen en fakkels afsteken geweld vind.... op de (onpartijdige) beelden is alleen te zien dat de politie met geweld de demonstranten tegen een hek werkt en aanhoudt wegens 'verstoring van de openbare orde'.
pi_152007408
NVU :') :r

Heeft die Kusters nog werk verder eigenlijk? Of is het gewoon een zwaar racistische uitkeringstrekkende stompzinnige mongool die af en toe wat mag roepen?
  zaterdag 25 april 2015 @ 08:45:47 #149
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_152007472
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 08:36 schreef bamibij het volgende:
NVU :') :r

Heeft die Kusters nog werk verder eigenlijk? Of is het gewoon een zwaar racistische uitkeringstrekkende stompzinnige mongool die af en toe wat mag roepen?
Zou jij hem aannemen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_152009271
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2015 08:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zou jij hem aannemen?
Ik heb geen bedrijf, maar ik kan me voorstellen dat t acbter de lopende band of bij de beunbaantjes in de haven niet zoveel boeit wat je politieke opvattingen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')