de chinees hier is de laatste tijd ook maar niks onvriendelijke mensen en het stinkt er zoquote:Op donderdag 2 april 2015 11:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Babi pangang is nergens meer lekker te vinden hier in de stad, wat een gore smaak heeft het vlees de laatste tijd hier zeg.
Waar het aan ligt ik weet het niet, maar kan me wel herinneren dat de overheid het zout verboden had in het brood, of het met dit of met babi ook te doen heeft weet ik niet?
Gewoon vaak op kosten van de baas uit eten gaan en het empirisch vaststellenquote:Op donderdag 2 april 2015 11:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Volgensmij komt die logica nog uit de tijd dat er gulzig werd bijgemengd met Algerijnse, Albanese en Bulgaarse wijnen. Van dergelijke troep krijg je na een half glas al hemeltergende migraines.
Mijn werkgever gaat het vermoedelijk matigjes waarderen als ik à volonté Grand Cru Classé ga drinken, dus dat wordt lastig.quote:Op donderdag 2 april 2015 11:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon vaak op kosten van de baas uit eten gaan en het empirisch vaststellen
Kan me best voorstellen dat ze daar ook iets aan veranderd hebben, daarom kwam ik met dat brood.quote:Op donderdag 2 april 2015 11:39 schreef Friek_ het volgende:
[..]
de chinees hier is de laatste tijd ook maar niks onvriendelijke mensen en het stinkt er zo
hoezo begin je over brood dat zit toch helemaal niet in babi pangang man
En die tweede dag dan smaakt het nog?quote:Op donderdag 2 april 2015 11:43 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind afhaalchinees meestal niet bijzonder. Je kunt er niet aan proeven of het net gemaakt is of al een week oud, zo veel zout, suiker, knoflook en vetsin zit er in. Bovendien is het duur. Maar gelukkig kun je er 2 dagen van eten, dat scheelt weer de helft.
Nee, niet uit een pakje, dan moet je het ook echt zelf maken. Koken met pakjes....quote:Op donderdag 2 april 2015 11:51 schreef xpompompomx het volgende:
Babi Pangang kun je ook het beste gewoon zelf maken, desnoods uit een pakje.
Inderdaad het is niet bezonder maar net geen frites he?quote:Op donderdag 2 april 2015 11:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Afhaalchinees is de tweede dag juist lekkerder, de kruiden hebben dan goed in kunnen werken. Maar verder is het ook niet bijzonder nee, ik vergelijk het meer met frites halen of zo.
Ik zei ook 'desnoods'quote:Op donderdag 2 april 2015 11:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, niet uit een pakje, dan moet je het ook echt zelf maken. Koken met pakjes....
Koken gaat sowieso niet lukke dat vlees moet je bakken eerst en een pakje zal je toch nodig hebben denk ik, of kan jij het percies zo kruiden?quote:Op donderdag 2 april 2015 11:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, niet uit een pakje, dan moet je het ook echt zelf maken. Koken met pakjes....
Dat heeft alles te maken met het (kunnen) waarderen van bepaalde zaken. Dat zie je niet alleen met eten, dat heb je ook met b.v. kleding (afwerking, materiaalgebruik). Als je daar geen meerwaarde aan toekent is het al snel te duur...quote:Op donderdag 2 april 2015 11:17 schreef Richestorags het volgende:
Dat is allemaal zo wat je zegt, maar ik geef meer mijn eigen voorkeur aanen mijn voorkeur is dat als ik uit eten ga ik waar voor mijn geld krijg, en dat idee heb ik niet bij een duur voorgerecht. Maar goed, iedereen mag daar anders over denken
Babi Pangang staat voor mij voor de treurigheid van de standaard afhaal chinees...quote:Op donderdag 2 april 2015 11:51 schreef xpompompomx het volgende:
Babi Pangang kun je ook het beste gewoon zelf maken, desnoods uit een pakje.
Pakjeseten is idd zeer droevig. Hele volksstammen die menen dat dat iets met koken te maken heeft... Brrr...quote:Op donderdag 2 april 2015 11:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vroeger was ik zeer vaak te vinden in Chauchos in Maastricht!quote:Op donderdag 2 april 2015 11:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat heeft alles te maken met het (kunnen) waarderen van bepaalde zaken. Dat zie je niet alleen met eten, dat heb je ook met b.v. kleding (afwerking, materiaalgebruik). Als je daar geen meerwaarde aan toekent is het al snel te duur...
Eind vorig jaar in Thailand had ik na een aantal dagen Thais eten (wat ik zeer waardeer) gewoon eens zin in een goed stuk dode koe. Nou ga ik in NL zelden naar een steakhouse, maar als je zin hebt in dode koe is dat natuurlijk wel een prima keuze. Omdat ik sowieso wat anders zocht dan de achteraf tentjes waar je erg lekker kan eten, maar de gezelligheid niet overhoudt gekozen voor een dure tent, maar dan wel met live muziek en met een mooie ambiance.
Ik was echt een veelvoud kwijt die avond van wat ik de meeste avonden kwijt was (achteraf tentjes in Thailand kosten geen drol natuurlijk), maar het was voor mij iedere cent waard. Maar iemand die de live muziek maar niets vindt, die had waarschijnlijk elders in een andere setting zo weer minder dan de helft uit hoeven te geven, voor dezelfde koe (al betwijfel ik of daar dan ook bij geserveerd werd wat er bij geserveerd werd).
Waar voor je geld is derhalve zeer subjectief.
In Maastricht kun je op zoveel plaatsen zoveel lekkerder eten...quote:Op donderdag 2 april 2015 12:01 schreef john2406 het volgende:
Vroeger was ik zeer vaak te vinden in Chauchos in Maastricht!
Ik moet er toch nog eens een keertje naartoe valt me net in!
Ook in Limburg zijn er veel zaken op de fles aan het gaan he!quote:Op donderdag 2 april 2015 12:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
In Maastricht kun je op zoveel plaatsen zoveel lekkerder eten...
Mijn hart huilt een beetje.
De porties zijn er wel goed. Een stuk dode koe is zelden te groot.
quote:Op donderdag 2 april 2015 11:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Koken gaat sowieso niet lukke dat vlees moet je bakken eerst en een pakje zal je toch nodig hebben denk ik, of kan jij het percies zo kruiden?
Bijkruiden doen we dan wel zelf he, maar toch er zat hier een chinees zo als die het deed kregen wij het niet voormekaar!
Ik zou zeggen nodig me eens uit dan beoordeel ik het wel. LOL.quote:Op donderdag 2 april 2015 12:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Ja natuurlijk, die kruiden en groentes kun je ook gewoon kopen hoor. Bij een toko.
Al 30kg zwaarder dan toe je begon?quote:Op donderdag 2 april 2015 12:13 schreef remlof het volgende:
Uit eten? Minstens eenmaal in de week. En regelmatig op kosten van de baas
Waarom zou je aankomen van uit eten gaan?quote:
Zeker wel, goed gezelschap en een goed glas wijn erbij is helemaal top, alleen niet als ik eet, dan wil ik gewoon rust. Je moet me ook niet bellen tijdens het eten.quote:Op woensdag 1 april 2015 22:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je klinkt als een heel gezellig persoon.
Een u of een a mij jeukt het niet hoor!quote:
Wordtquote:Op donderdag 2 april 2015 12:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Een u of een a mij jeukt het niet hoor!
Je weet immers wat er bedoeld word toch he!
Als niet dan kom je te kort neem ik aan, wat te kort dat laat ik jou voor in te vullen.
Eten is toch ook echt een sociale bezigheid hoor...quote:Op donderdag 2 april 2015 12:36 schreef Hathor het volgende:
Zeker wel, goed gezelschap en een goed glas wijn erbij is helemaal top, alleen niet als ik eet, dan wil ik gewoon rust. Je moet me ook niet bellen tijdens het eten.
Niet voor iedereen dus hequote:Op donderdag 2 april 2015 12:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eten is toch ook echt een sociale bezigheid hoor...
Niet iedereen kan sociale bezigheden aan, vooral hier niet.quote:
Dat is komende uit jouw toetsenbord erg grappig, bedankt voor de lachquote:Op donderdag 2 april 2015 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet iedereen kan sociale bezigheden aan, vooral hier niet.
Niet voor mij, ieder zijn ding.quote:Op donderdag 2 april 2015 12:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eten is toch ook echt een sociale bezigheid hoor...
5 uur nogwel heb je dan niet iedereen in het land in de mond gehad?quote:Op donderdag 2 april 2015 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Het kan allebei, ik houd van vijf uur tafelen met alles er op en er aan, maar als ik alleen ben vind ik het ook heerlijk om een bordje voor de t.v. naar binnen te schuiven. En dan word ik liever niet gestoord.
Nee hoor, is gewoon een heerlijk avondje uit met gezellig gezelschap en naast het eten veel drank. Mmmm, zondag weer, heb er al zin in!quote:Op donderdag 2 april 2015 13:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
5 uur nogwel heb je dan niet iedereen in het land in de mond gehad?
Dan moet er voor mij wel heel wat in het verschiet zijn om daar 5 uur aan te verknoeien zeg.
Zie je daar.quote:Op donderdag 2 april 2015 16:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee hoor, is gewoon een heerlijk avondje uit met gezellig gezelschap en naast het eten veel drank. Mmmm, zondag weer, heb er al zin in!
Met Wauke lijkt het me wel gezellig om een avondje ergens te eten, beetje tafelen en daarna halflam afbubbelen. Met DS4 niet want die zit de hele avond te pochen over hoeveel geld 'ie heeft. Met John vreet je alleen tomatensoep en aan het einde van de avond heb je geen idee wat 'ie allemaal heeft gezegd.quote:
Inderdaad Duitsland is ook lekker eten te verkrijgen, en dan heb ik het over Sauerland en Eifel, voor de rest nog niet veel geweest daar.quote:Op donderdag 2 april 2015 18:45 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ga bijna alleen maar in Duitsland uit eten. Goedkoper, meer, gratis parkeren en vakantiegevoel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |