Ja Bestuursrecht 1 van Damen vond ik het waardeloos en het boek voor Bestuursrecht 3 is Bestuursrecht 2 van Damenquote:Op zondag 5 april 2015 21:54 schreef IPA35 het volgende:
Damen?
Ik heb die wel gekocht. Ze zeggen dat hij t.o.v. de vorige druk nogal is veranderd. En volgend jaar komt er weer een nieuwe druk...

Ik ga dat vak ook volgens, ik heb het boek in huis gehaald...quote:Op zondag 5 april 2015 21:58 schreef Henrys het volgende:
[..]
Ja Bestuursrecht 1 van Damen vond ik het waardeloos en het boek voor Bestuursrecht 3 is Bestuursrecht 2 van Damen

Zeg, dat Romeins Privaatrecht. Is dat moeilijk? Is er voorgeschreven literatuur?quote:

Vond het niet moeilijk, maar dat is vaak zo als je er oprecht interesse in hebt. Voorgeschreven literatuur is er wel, een of ander Duits boek ten aanzien van het Romeinse privaatrecht. Maar Brandsma gaf aan dat ie ook wel snapt dat niet iedereen hetzelfde dure boek gaat aanschaffen. Je kon hem in de Engelse vertaling in de Ub/Jb reserveren, kopietjes maken et voila. Verder gaf Brandsma tijdens de lessen ook veel stencils meequote:Op zondag 5 april 2015 22:16 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zeg, dat Romeins Privaatrecht. Is dat moeilijk? Is er voorgeschreven literatuur?
Justinianus

Dus het is een engelstalig boek? En deze is ook gewoon verkrijgbaar (ik kan geen Duits).quote:Op zondag 5 april 2015 23:12 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Vond het niet moeilijk, maar dat is vaak zo als je er oprecht interesse in hebt. Voorgeschreven literatuur is er wel, een of ander Duits boek ten aanzien van het Romeinse privaatrecht. Maar Brandsma gaf aan dat ie ook wel snapt dat niet iedereen hetzelfde dure boek gaat aanschaffen. Je kon hem in de Engelse vertaling in de Ub/Jb reserveren, kopietjes maken et voila. Verder gaf Brandsma tijdens de lessen ook veel stencils mee

Van origine Duits maar ook uitgebracht in Engelse vertaling. Zit alleen te dubben wat de exacte naam ook alweer wasquote:Op zondag 5 april 2015 23:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dus het is een engelstalig boek? En deze is ook gewoon verkrijgbaar (ik kan geen Duits).
(Misschien is dit voor mij interessant in de master.)

Prijzigquote:Op zondag 5 april 2015 23:37 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Van origine Duits maar ook uitgebracht in Engelse vertaling. Zit alleen te dubben wat de exacte naam ook alweer was
Deze: http://www.amazon.com/The(...)dition/dp/019876426X

Uhu, overigens zag Brandsma dat gelukkig ook zelf in. Dus omdat het klasje klein was besloot ie ons te voorzien van een lijvige uitdraai van relevante hoofdstukkenquote:

Duits of Engels?quote:Op zondag 5 april 2015 23:43 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Uhu, overigens zag Brandsma dat gelukkig ook zelf in. Dus omdat het klasje klein was besloot ie ons te voorzien van een lijvige uitdraai van relevante hoofdstukken

Engels, Brandsma ging eerst kijken welke taal we het beste machtig warenquote:Op zondag 5 april 2015 23:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Duits of Engels?
Ik heb voor dit moment besloten volgens collegejaar het gewone Romeins Recht (RGS2) te volgen. Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Juist.quote:Op maandag 6 april 2015 00:00 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Engels, Brandsma ging eerst kijken welke taal we het beste machtig waren

Das römische Privatrecht van Kaser? Daar is ook een Nederlandse vertaling va, wel wat beknopter, maar is een heel aardig boek om een beeld van het romeins privaatrecht te krijgen! Het is wel een ouder boek trouwens, maar ach zò verschrikkelijk veel zal er nou ook weer niet veranderd zijn.quote:Op zondag 5 april 2015 23:12 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Vond het niet moeilijk, maar dat is vaak zo als je er oprecht interesse in hebt. Voorgeschreven literatuur is er wel, een of ander Duits boek ten aanzien van het Romeinse privaatrecht. Maar Brandsma gaf aan dat ie ook wel snapt dat niet iedereen hetzelfde dure boek gaat aanschaffen. Je kon hem in de Engelse vertaling in de Ub/Jb reserveren, kopietjes maken et voila. Verder gaf Brandsma tijdens de lessen ook veel stencils mee

quote:

Allo, allo.quote:

Rechtse mensenquote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |