abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151257111
BLOODLINE, NETFLIX ORIGINAL, MAART 2015

Synopsis: A family of adult siblings find that their past secrets and scars are revealed when their black sheep of a brother returns home.

Trailer:

Bloodline (TV Series 2015– ) - IMDb

Cijfer IMDb (d.d. 1-4-2015): 8,4 (loopt op van een 8,1 voor de eerste aflevering naar een 9,3 voor de laatste)

Genre: Thriller, Drama

Cast (familie Rayburn): Pa (Robert) Rayburn (Sam Shepard), Ma (Sally) Rayburn (Sissy Spacek), John Rayburn (Kyle Chandler), Danny Rayburn (Ben Mendelsohn), Kevin Rayburn (Norbert Leo Butz) en Meg Rayburn (Linda Cardellini)

Makers: Glenn Kessler, Todd A. Kessler en Daniel Zelman

Uitgebreide trailer ("featurette"):
Review op FOK!frontpage, geschreven door Breuls: Bloodline: wat speelt er bij de familie Rayburn?

(Hele positieve) review van "Binge Watchers" (zonder spoilers): Die gast is minstens even enthousiast over de serie als ik en verwoordt mijn eigen gevoel/ideeën bij/over deze serie. Hij maakt ook goed duidelijk wat je er wel/niet van kan verwachten. Wat mij betreft zijn de steekwoorden behorend bij deze serie: "character-driven", "slow-paced", heel spannend, emotioneel, subtiel, intens en geloofwaardig/realistisch.

LET OP! Buiten de OP om wordt er in dit topic van uitgegaan dat de HELE SERIE afgekeken is (aangezien dit een serie is die Netflix er in één keer opgezet heeft kan dat niet anders)! Voor wie dat (nog) niet (helemaal) heeft gedaan, zal dit topic dus volop SPOILERS (kunnen) bevatten!

Om deze reden verwacht ik ook niet dat de animo groot zal zijn voor dit topic, maar we zullen het zien. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Forbry op 01-04-2015 15:32:37 ]
Tails tell tales
pi_151257340
Ben nu bij Afl 9. Geweldige serie. De scene van Danny en John in de bar, dronken is de beste tot nu toe.

Dit ook tevens:

“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_151257686
quote:
11s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:57 schreef SherlockHolmes het volgende:
Ben nu bij Afl 9. Geweldige serie. De scene van Danny en John in de bar, dronken is de beste tot nu toe.

Dit ook tevens:

[ afbeelding ]
Seizoen 1 staat voldoende op zichzelf vind ik, dus een nieuw seizoen had (wat mij betreft) niet per se gehoeven. Toch kan dat wel weer heel spannend worden (er is daarvoor een prima opzetje), dus op zich wel heel leuk nieuws! :Y
Tails tell tales
  Forum Admin woensdag 1 april 2015 @ 22:20:35 #4
35723 crew  GGMM
pi_151279164
Aardige serie, maar een 2e seizoen had niet gehoeven. Vind de 'cliffhanger' ook een beetje geforceerd.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_151280187
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 22:20 schreef GGMM het volgende:
Aardige serie, maar een 2e seizoen had niet gehoeven. Vind de 'cliffhanger' ook een beetje geforceerd.
"Aardig" zegt ie :{w

Ik hoop dat duidelijk is dat álle afleveringen hier besproken kunnen worden en ik dus niks in spoilers zet...

Als het gaat om onderzoek naar de dood van Danny en om hoe iedereen met zijn dood én dat onderzoek omgaat kan seizoen 2 nog wel heel goed/spannend worden denk ik. Dat voelt voor mij geenszins geforceerd aan. Maar met de "cliffhanger" bedoel je dat opeens ten tonele verschijnen van die zoon van Danny neem ik aan. Ja, dat had voor mij ook niet gehoeven. Dat kwam op mij idd ook wel geforceerd over :Y (maar goed, de uitwerking daarvan kan vervolgens nog best o.k. worden natuurlijk).
Tails tell tales
  Forum Admin woensdag 1 april 2015 @ 22:51:53 #6
35723 crew  GGMM
pi_151280325
Dat is precies wat ik bedoelde. :)

Hoe de characters met Danny zn dood omgaanboeit me niet zo veel. KKan hoogstens Interessant worden als die ex-politieman ze gaat proberen te vervolgen, maar zelfs dat is meh.

Vond het einde zonder die cliffhangers prima en goed afgesloten, jammer dat het verder moet.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_151280813
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 22:51 schreef GGMM het volgende:
Dat is precies wat ik bedoelde. :)

Hoe de characters met Danny zn dood omgaanboeit me niet zo veel. KKan hoogstens Interessant worden als die ex-politieman ze gaat proberen te vervolgen, maar zelfs dat is meh.

Vond het einde zonder die cliffhangers prima en goed afgesloten, jammer dat het verder moet.
Ik ben het eigenlijk wel met je eens hoor. Ik werd ook niet heel blij ofzo van het nieuws dat er nog een seizoen kwam. Het einde was prima zo en een nieuw seizoen zou hier zelfs afbreuk aan kunnen doen. Maar ja, aangezien ik dit seizoen echt steengoed vond, kan ik toch niet anders dan seizoen 2 wel een kans geven en ik ben zelf ook van mening dat een vervolg niet per définitie slecht(er) hoeft te worden...
Tails tell tales
pi_151280943
Ben het daar wel mee eens.

Grootste plus deze serie was voor mij Ben Mendelsohn, wat een acteur.

Toffe serie maar weet niet of ik nog een tweede seizoen hoef te zien. Laatste aflrvering was voor mij ook veruit de minste.
pi_151281258
Voor mij waren de smaakmakers van deze serie Danny én John en ik vond het acteerwerk van Kyle Chandler eigenlijk minstens even indrukwekkend als dat van Ben Mendelsohn. Natuurlijk was Danny wel by far het ópvallendste personage en zijn dood laat absoluut een enorme leegte in de serie/cast achter. Heb ook best wel grote twijfels of die leegte in het volgende seizoen opgevuld kan worden. Ik vond de laatste aflevering zelf ook één van de minste (maar -op dat opdraven van Danny's zoontje na- op zich nog steeds wel redelijk goed/boeiend).
Tails tell tales
pi_151281380
Gek genoeg krijgt die laatste aflevering op IMDb wel het hoogste cijfer. Misschien dat mensen dan eigenlijk een cijfer geven voor de héle serie?
Tails tell tales
  Forum Admin woensdag 1 april 2015 @ 23:27:13 #11
35723 crew  GGMM
pi_151281387
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:07 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik ben het eigenlijk wel met je eens hoor. Ik werd ook niet heel blij ofzo van het nieuws dat er nog een seizoen kwam. Het einde was prima zo en een nieuw seizoen zou hier zelfs afbreuk aan kunnen doen. Maar ja, aangezien ik dit seizoen echt steengoed vond, kan ik toch niet anders dan seizoen 2 wel een kans geven en ik ben zelf ook van mening dat een vervolg niet per définitie slecht(er) hoeft te worden...
snap ik, jij vindt de serie beter dan ik dat vind, maar ga seizoen 2 ook wel een kans geven.

Al vond ik persoonlijk juist Danny de meest Interessante persoonlijkheid.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_151281538
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:27 schreef GGMM het volgende:

[..]

snap ik, jij vindt de serie beter dan ik dat vind, maar ga seizoen 2 ook wel een kans geven.

Al vond ik persoonlijk juist Danny de meest Interessante persoonlijkheid.
Wat hierboven staat: ik vond zowel Danny als John heel interessant, maar Danny (natuurlijk) wel het meest opvallend. Verder moesten meneer Forbry en ik nog al eens om Kevin lachen, al weet ik niet of dat ook echt de bedoeling was :') (voor de rest zit er weinig humor in de serie, dus Kevin fungeerde wel een beetje als een soort van "relief").
Tails tell tales
  Admin woensdag 1 april 2015 @ 23:48:07 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151282042
Hé een apart topic. ^O^

Ik vond het een geweldige serie, afleveringen lang geen idee hebben waar het heen ging.
Broeierige sfeer, geweldig acteerwerk, weereens acteurs die in hun rol groeiden prachtige beelden wat wil een mens nog meer.
Een deel2? tsja voor mij was het einde goed zo. Ik ben altijd zo bang dat een series2 een teleurstelling wordt, zoals zo vaak.
Ik hoef ook geen Fargo deel 2 en True Detective ook niet.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151285113
Fargo en True Detective lijkt me juist interessant omdat daar elk seizoen een geheel nieuw verhaallijn is, iets wat bij Bloodline misschien ook had gewerkt. Nu lijkt me het tweede seizoen gelijk een stuk minder omdat het verhaal mijn inziens wel verteld is van deze familie..

Maar ik laat me graag verrassen. Acteerwerk was zoals gezegd ontzettend goed en het sfeertje van de Keys ook wel verfrissend.
  vrijdag 3 april 2015 @ 12:47:10 #15
62913 Blik
The one and Only!
pi_151325405
Heerlijke serie. Wat mij betreft was een vervolg niet perse nodig geweest
pi_151325770
*dubbel*
Tails tell tales
pi_151325828
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 23:48 schreef yvonne het volgende:
Hé een apart topic. ^O^

Ik vond het een geweldige serie, afleveringen lang geen idee hebben waar het heen ging.
Broeierige sfeer, geweldig acteerwerk, weereens acteurs die in hun rol groeiden prachtige beelden wat wil een mens nog meer.
Een deel2? tsja voor mij was het einde goed zo. Ik ben altijd zo bang dat een series2 een teleurstelling wordt, zoals zo vaak.
Ik hoef ook geen Fargo deel 2 en True Detective ook niet.
Ik heb het ook iedere keer, dat als ik van een serie het eerste seizoen echt heel erg goed vond, ik bang ben dat een volgend seizoen daar afbreuk aan gaat doen. Ik had dat bijvoorbeeld met Deadwood. Eerste seizoen daarvan behoort tot het beste wat ik ooit gezien heb, maar het tweede seizoen zorgde ervoor dat ik het derde/laatste seizoen (vooralsnog) niet eens meer een kans gegeven heb.

Ik heb dat ook wel een beetje met Fargo en True Detective, maar vind dat toch wel heel anders in vergelijking met Bloodline, omdat bij Bloodline zal worden voortgeborduurd op het eerste seizoen, waar dat bij F en TD niet het geval zal zijn (wat Spaulding eigenlijk ook al schreef).
Tails tell tales
pi_151325921
quote:
11s.gif Op woensdag 1 april 2015 11:57 schreef SherlockHolmes het volgende:

Dit ook tevens:

[ afbeelding ]
_O_
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
pi_151326267
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:04 schreef Matip het volgende:

[..]

_O_
Deze scene _O_

“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_151327555
Ik vond met name die scène tussen Pa Rayburn en Danny vooraf aan de dood van die eerste en die scène tussen Danny en John op de boot en die voor de dood van Danny heel intens, maar er waren eigenlijk zo veel van dat soort momenten...

[ Bericht 19% gewijzigd door Forbry op 03-04-2015 14:05:51 ]
Tails tell tales
pi_151327665
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 april 2015 13:15 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Deze scene _O_

[ afbeelding ]
Ha, ha... wel grappig om die plaatjes zo te zien, ze zien er ook echt stomdronken uit _O-
Tails tell tales
pi_151328961
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 14:00 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ha, ha... wel grappig om die plaatjes zo te zien, ze zien er ook echt stomdronken uit _O-
Precies, geweldige scene _O-
-Don Draper
  † In Memoriam † zondag 5 april 2015 @ 22:20:40 #24
43556 miss_dynastie
pi_151403681
Dit is nou echt zo'n serie die het prima bij een seizoen had mogen houden...
  zondag 5 april 2015 @ 22:25:37 #25
6941 APK
Factual, I think.
pi_151403944
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:20 schreef miss_dynastie het volgende:

Dit is nou echt zo'n serie die het prima bij een seizoen had mogen houden...
Hoe kunnen jullie dat nu allemaal al weten?
Ik heb mij hier prima mee vermaakt en ga serie twee zeker kijken, mocht het niets zijn dan zet ik iets anders op :+

Anyways, bij Netflix zijn ze ook niet achterljk, dus volgens mij zien ze wel openingen voor nog een reeks.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  † In Memoriam † zondag 5 april 2015 @ 22:37:06 #26
43556 miss_dynastie
pi_151404514
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:25 schreef APK het volgende:

[..]

Ik heb mij hier prima mee vermaakt en ga serie twee zeker kijken, mocht het niets zijn dan zet ik iets anders op :+

Anyways, bij Netflix zijn ze ook niet achterljk, dus volgens mij zien ze wel openingen voor nog een reeks.
Nou, soms heb je gewoon zo'n gevoel, dat kan toch? Ik heb dat niet zo vaak, meestal mag een serie van mij nog wel een poos doorgaan, maar hier had ik zoiets van: af, mooi, klaar :)
pi_151413040
Prima serie, al vind ik het altijd wel jammer wanneer ze vroegtijdig de afloop laten zien.
pi_151506081
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2015 11:38 schreef -Strawberry- het volgende:
Prima serie, al vind ik het altijd wel jammer wanneer ze vroegtijdig de afloop laten zien.
Dat vond ik hier juist wel mooi gedaan, dat je je de hele tijd zit af te vragen hoe ze in die shit terecht komen. Dat deden de makers in Damages ook altijd. Al was het op een gegeven moment wel duidelijk :P.

Ook hoe ze de flashbacks weergaven vond ik bijzonder, meer als vlagen van gedachten in plaats van complete verhalen (zoals Lost).

Uitstekend acteerwerk ook, trouwens. Vooral van/tussen Kyle Chandler en Ben Mendelsohn, maar eigenlijk was de hele cast goed.

Het viel me wel op dat die Rayburns allemaal aan de lopende band aan het zuipen waren :'). Zal het traumatische verleden wel zijn.
Amen.
pi_151511752
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2015 11:38 schreef -Strawberry- het volgende:
Normaliter zou ik dat (denk ik) ook vinden, maar nee... in dit geval had ik dat echt helemaal niet. Ik vond de manier waarop het gebracht werd júist enorm sterk, mijns inziens kwam bijna alle nieuwsgierigheid/spanning/emotie die ik bij deze serie voelde júist voort uit het op deze manier van vertellen van het verhaal.

@Jivis
Ja, dat vele drinken viel ons ook ontzettend op :')
Tails tell tales
pi_151575486
Het wordt steeds beter :Y De eerste 2 afleveringen vonden we het een beetje een plastic fantastic oppervlakkige Amerikaanse serie, maar idd het wordt steeds beter, de karakters groeien en Danny's rol is fantastisch _O_
We zijn bij afl. 10 *)
pi_151576603
Deze serie rekent juist goed af met het oppervlakkige plastic Amerikaanse familie-idee, imo.
Amen.
pi_151580442
Ik vond het een uitstekende serie, maar heb ook wel een beetje mijn twijfels bij seizoen twee aangezien ik Danny met afstand het sterkste personage vond. Wat mij betreft hadden ze het af mogen sluiten met de dood van Danny in de laatste aflevering in plaats van zoals nu nog even een opzetje voor volgend seizoen erachteraan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_151581056
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:21 schreef Monolith het volgende:
Ik vond het een uitstekende serie, maar heb ook wel een beetje mijn twijfels bij seizoen twee aangezien ik Danny met afstand het sterkste personage vond. Wat mij betreft hadden ze het af mogen sluiten met de dood van Danny in de laatste aflevering in plaats van zoals nu nog even een opzetje voor volgend seizoen erachteraan.
Ja, dat er ineens een zoon opduikt is wel echt een goedkope soap-wending.
Amen.
  maandag 13 april 2015 @ 12:20:54 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_151641248
Afgezien van die soapwending aan het einde een prima serie.
Broeierige sfeer, mooie beelden, goed geacteerd en naarmate de serie vorderde ook steeds meer uitdieping van de karakters.
Als schaker zou John het goed doen, hij kan blijkbaar 5 zetten vooruit denken en plannen en heeft rondom de moord op Danny een prachtig web van aanwijzingen die een andere kant opgingen gesponnen.
En daar waar de vader steeds als kwade genius werd afgeschilderd die zijn kinderen had gedwongen te liegen over de verwondingen van Danny bleek opeens op het laatst dat de moeder (mooie rol van Sissy Spacek) er achter zat.

Ik heb ervan genoten en ben benieuwd of ze in de 2e serie de leugens van de broers en zus gaan uitdiepen en of die ouwe detective ze toch kan gaan betrappen op de waarheid.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_151644116
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 12:54 schreef Bluezz het volgende:
Het wordt steeds beter :Y De eerste 2 afleveringen vonden we het een beetje een plastic fantastic oppervlakkige Amerikaanse serie, maar idd het wordt steeds beter, de karakters groeien en Danny's rol is fantastisch _O_
We zijn bij afl. 10 *)
Grappig dat je dit schrijft, want dat was mijn beeld voorafgaand aan de serie eigenlijk ook. Dit op grond van de foto's die ik gezien had en ik denk dat dat vooral kwam door die -op die van Danny na- toch wel erg Amerikaanse koppen van de Rayburns i.c.m. die tropische setting.

Het is dat ik op dat moment (min of meer) even (zo snel) niks beter voor handen had, anders was ik op grond van dat beeld mogelijk niet eens aan de serie begonnen....

Uiteindelijk was het echter juist meer dit:

quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2015 13:42 schreef Jivis het volgende:
Deze serie rekent juist goed af met het oppervlakkige plastic Amerikaanse familie-idee, imo.
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:49 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ja, dat er ineens een zoon opduikt is wel echt een goedkope soap-wending.
Ja, dat was wel DE misser van dit eerste seizoen (maar kan stiekem toch wel een leuk opzetje zijn voor het 2e seizoen, dat moet nog gaan blijken).

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 16:21 schreef Monolith het volgende:
Ja, eens. Aan de andere kant deel ik ook wel de mening van APK:

quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:25 schreef APK het volgende:

[..]

Ik ben al met al toch wel benieuwd naar het 2e seizoen! :Y
Tails tell tales
pi_151883178
Gisteren begonnen en de eerste aflevering gezien. Deze aflevering eindigt al schokkend :D
Vanavond door met de tweede!
pi_151886435
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 08:54 schreef HarveySpecter het volgende:
Gisteren begonnen en de eerste aflevering gezien. Deze aflevering eindigt al schokkend :D
Vanavond door met de tweede!
Jij was diegene bij wie ik de serie nogal had lopen promoten, toch?

Veel plezier met kijken! :)
Tails tell tales
pi_151887101
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:21 schreef Forbry het volgende:

[..]

Jij was diegene bij wie ik de serie nogal had lopen promoten, toch?

Veel plezier met kijken! :)
Haha klopt! En niet zo'n klein beetje ook.

Ik vond de eerste aflevering veelbelovend ^O^
pi_151889840
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:40 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Haha klopt! En niet zo'n klein beetje ook.

Ik vond de eerste aflevering veelbelovend ^O^
Ja... :@

Fijn te lezen dat je de eerste aflevering al veelbelovend vond. Ben erg benieuwd wat je van de rest gaat vinden. :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door Forbry op 21-04-2015 13:34:26 ]
Tails tell tales
pi_151891610
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:00 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja... :@

Fijn te lezen dat je de eerste aflevering al veelbelovend vond. Ben erg benieuwd wat je van de rest gaat vinden. :Y
Ik ben heel erg benieuwd waarom je je bericht voor 1% gewijzigd hebt _O-
pi_151891780
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:58 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Ik ben heel erg benieuwd waarom je je bericht voor 1% gewijzigd hebt _O-
Net echt een bijzondere reden voor. Wilde gewoon nog wel ff reageren op jouw opmerking dat je de eerste aflevering al veelbelovend vond. Best veel mensen zien schrijven dat ze de serie pas wat later leuk begonnen te vinden en na al dat reclame maken van mij ook wel leuk als jij vervolgens dan nog een beetje positief bent ook hè ;)
Tails tell tales
pi_151892883
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:04 schreef Forbry het volgende:

[..]

Net echt een bijzondere reden voor. Wilde gewoon nog wel ff reageren op jouw opmerking dat je de eerste aflevering al veelbelovend vond. Best veel mensen zien schrijven dat ze de serie pas wat later leuk begonnen te vinden en na al dat reclame maken van mij ook wel leuk als jij vervolgens dan nog een beetje positief bent ook hè ;)
Wat ik vooral heel erg leuk vond aan de eerste aflevering is natuurlijk het einde.
Zo'n einde dat je gewoon verder MOET kijken.
pi_151893303
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:47 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Wat ik vooral heel erg leuk vond aan de eerste aflevering is natuurlijk het einde.
Zo'n einde dat je gewoon verder MOET kijken.
Ik vond er nog wel meer leuk aan, maar idd, wat jij schrijft had ik zelf ook heel erg. :)
Tails tell tales
pi_153355737
Zo, eíndelijk afgekeken. Heel druk geweest de laatste weken, vriendin opent een nieuwe zaak, werk is een hel, etc.etc.

Maar dan toch de afgelopen weken aan de laatste afleveringen toegekomen. Die zoon op het einde was een vrij goedkope wending. De cover-up van de moord was wel heel goed :)

Ik weet niet echt of ze Danny als een soort van sympathieke slechterik neer wilden zetten, want het lukte niet echt. Op het eind had ik echt de schurft aan hem. Ben wel benieuwd naar het tweede seizoen, ondanks de goedkope deus ex machina op het eind. Ik ben vooral benieuwd of het tweede seizoen je ook dat ongemakkelijke, onbehaaglijke gevoel gaat geven bij het kijken. Een beetje hetzelfde gevoel als op een verjaardag van vage kennissen komen, en dan weten dat er onderhuids heel veel haat in de familie zit, die niet uitgesproken wordt maar wel de sfeer om zeep helpt.
  maandag 3 augustus 2015 @ 03:42:00 #45
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_154860235
Ook ik heb eindelijk deze serie gekeken.

Vond het wel een aardige serie met mooie beelden en een goed opgebouwd verhaal. Danny vind ik wel een fascinerend sterk personage, en verbaasd me ook niet heel erg hoe hij geëindigd is.

Vond alleen het einde een beetje goedkoop met opeens een zoon die op de stoep staat. Benieuwd wat er in het tweede seizoen gaat gebeuren, want een echt geheim dat te ontrafelen is zal er niet zijn. Of het gaat er vooral om dat de Rayburns verdacht worden van de moord en dan telkens proberen de politie te ontlopen. Maar dan wordt het wel een trucje wat al zo vaak gedaan is.
Oh.
pi_156580769
Ik heb hem nu ook afgekeken. Vette serie, maar het duurde wel een aflevering of acht voor ik er goed in zat. Traag tempo, maar de cliffhangers deden hun werk goed ;)
Tweede seizoen leek me leuk als het een andere setting of familie was geweest, nu is het vooralsnog een beetje overbodig.
pi_156900118
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 14:28 schreef popolon het volgende:
5 Reasons Bloodline Is Netflix's Best Drama Yet

[ afbeelding ]

Geweldige serie, geweldige casting. Vooral Danny.
Tails tell tales
pi_156900283
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 16:18 schreef Mystikvm het volgende:
Zo, eíndelijk afgekeken. Heel druk geweest de laatste weken, vriendin opent een nieuwe zaak, werk is een hel, etc.etc.

Maar dan toch de afgelopen weken aan de laatste afleveringen toegekomen. Die zoon op het einde was een vrij goedkope wending. De cover-up van de moord was wel heel goed :)

Ik weet niet echt of ze Danny als een soort van sympathieke slechterik neer wilden zetten, want het lukte niet echt. Op het eind had ik echt de schurft aan hem. Ben wel benieuwd naar het tweede seizoen, ondanks de goedkope deus ex machina op het eind. Ik ben vooral benieuwd of het tweede seizoen je ook dat ongemakkelijke, onbehaaglijke gevoel gaat geven bij het kijken. Een beetje hetzelfde gevoel als op een verjaardag van vage kennissen komen, en dan weten dat er onderhuids heel veel haat in de familie zit, die niet uitgesproken wordt maar wel de sfeer om zeep helpt.
Ha, je had nog een reactie gegeven! :D ^O^

Ik ben het met je eens dat dat met die zoon een goedkope wending was. Wat mij betreft DE misser van de serie. Ook had een tweede seizoen voor mij gewoon niet gehoeven (ik vond het verhaal al wel af zo), maar ik ben er toch wel benieuwd naar... het is inderdaad de vraag of ze dan diezelfde -voortreffelijke- sfeer kunnen voortzetten...
Tails tell tales
pi_156900380
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:08 schreef Zocalo het volgende:
Ik heb hem nu ook afgekeken. Vette serie, maar het duurde wel een aflevering of acht voor ik er goed in zat. Traag tempo, maar de cliffhangers deden hun werk goed ;)
Tweede seizoen leek me leuk als het een andere setting of familie was geweest, nu is het vooralsnog een beetje overbodig.
:D
Tails tell tales
pi_162630963
Iemand al aan seizoen 2 begonnen?
  maandag 30 mei 2016 @ 22:15:31 #51
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_162631886
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:49 schreef Zocalo het volgende:
al uit :'(

Sfeertje zit er meteen weer perfect in :Y

Ik verwacht wel een seizoen 3 :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_162641238
quote:
Gisteravond de eerste aflevering gezien, moet er nog een beetje inkomen...
Tails tell tales
  dinsdag 31 mei 2016 @ 15:49:37 #53
3011 E.T.
pi_162645993
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:40 schreef E.T. het volgende:
Ik vond trouwens seizoen 2 beter nog dan seizoen 1.. Laatste aflevering ga ik nog een keer opnieuw kijken, vraag me nog wat dingen af en ff checken of ik die gemist heb.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ja, genoeg voer voor een seizoen 3
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 15:53:08 #54
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_162646073
quote:
Ja, zit er nog niet helemaal in. Tot nu toe was seizoen 1 een stuk leuker.
#FreeHat
pi_162648144
Gisteren aflevering 1 gekeken, ik vond het juist wel pakkender dan de eerste episodes van seizoen 1.
pi_162671550
alweer 6 afleveringen van seizoen 2 gezien, vind seizoen 2 veel sterker dan seizoen 1..
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:12:35 #57
3011 E.T.
pi_162677487
Seizoen 2 kan je moeilijker uitzetten lijkt wel :)
pi_162680242
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:12 schreef E.T. het volgende:
Seizoen 2 kan je moeilijker uitzetten lijkt wel :)
yup, je blijft maar kijken
pi_162703908
Nu 3 afleveringen gezien. Het is wel vermakelijk en ben ook zeker nog wel benieuwd naar hoe eea gaat eindigen, maar vind het -vooralsnog- bij lange na niet zo goed als het eerste seizoen. Dat hele speciale (sfeertje) wat het eerste seizoen had is weg... lijkt nu meer een 'standaard' serie te zijn geworden vind ik.
Tails tell tales
pi_162720986
einde seizoen 2 gezien, arghhhhhh fucking cliffhanger :(
pi_162728186
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 22:16 schreef Forbry het volgende:
Nu 3 afleveringen gezien. Het is wel vermakelijk en ben ook zeker nog wel benieuwd naar hoe eea gaat eindigen, maar vind het -vooralsnog- bij lange na niet zo goed als het eerste seizoen. Dat hele speciale (sfeertje) wat het eerste seizoen had is weg... lijkt nu meer een 'standaard' serie te zijn geworden vind ik.
Er zijn maar heel weinig doorlopende series die 'het sfeertje' weten vast te houden. Toch vond ik het een uitstekend seizoen dat weer heerlijk wegkeek. Wel jammer dat het weer eindigt met zo'n enorme cliffhanger.

SPOILER
pi_162731315
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er zijn maar heel weinig doorlopende series die 'het sfeertje' weten vast te houden. Toch vond ik het een uitstekend seizoen dat weer heerlijk wegkeek. Wel jammer dat het weer eindigt met zo'n enorme cliffhanger.

SPOILER
SPOILER
pi_162734267
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 00:45 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_162751581
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:49 schreef E.T. het volgende:

[..]

SPOILER
pi_162771390
quote:

[..]

SPOILER
Inmiddels weer wat afleveringen verder en ben wat positiever. :) Ben nog steeds van mening dat dat hele speciale wat seizoen 1 had, wat verdwenen is, maar ik vind het verhaal en alles daaromheen zowaar nog echt wel spannend/boeiend...
Tails tell tales
  ESF Reporter maandag 6 juni 2016 @ 22:13:55 #66
87554 Cee
Welluk?
pi_162801787
Zo, in twee weken twee seizoenen er doorheen gejaagd. _O_ Ik was net klaar met aflevering 10 en wilde meteen door naar 11, ervan uitgaande dat s2 er ook 13 heeft. Verdomme zeg.

Ik vond het een sterk tweede seizoen maar de stukjes met Nolan/ex van Danny/John Leguizamo werden op den duur weinig boeiend.
pi_162804503
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 22:13 schreef Cee het volgende:
Zo, in twee weken twee seizoenen er doorheen gejaagd. _O_ Ik was net klaar met aflevering 10 en wilde meteen door naar 11, ervan uitgaande dat s2 er ook 13 heeft. Verdomme zeg.

Ik vond het een sterk tweede seizoen maar de stukjes met Nolan/ex van Danny/John Leguizamo werden op den duur weinig boeiend.
die stukjes werden inderdaad vermoeiend, bijna dusdanig vermoeiend dat ik geneigd was om even "vooruit te spoelen"...
pi_162891855
Kevin :') tering wat een schijnheilige dwaas zeg
pi_162960050
Zo... naar het einde toe vond ik het toch wel weer echt heel spannend worden, op een andere manier dan in seizoen 1, maar minstens even goed. Ben erg benieuwd naar seizoen 3 (is dus te hopen dat die er komt)! :)
Tails tell tales
pi_162960433
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 22:26 schreef empino het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Tails tell tales
pi_162960883
quote:

[..]

SPOILER
Ik zou het erg leuk vinden als er nog een seizoen komt. Zoals het nu is, is het gewoon heel onaf. Ik ben ook erg benieuwd naar de rol die die Gilbert nog in het geheel gaat spelen. Ben het wel met je eens dat ik niet inzie hoe één en ander nu nog recht gebreid kan worden...
Tails tell tales
pi_162993959
Ik vond dit seizoen de scènes met John zowaar indrukwekkender dan die met Danny...
Tails tell tales
pi_162994426
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 22:13 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik zou het erg leuk vinden als er nog een seizoen komt. Zoals het nu is, is het gewoon heel onaf. Ik ben ook erg benieuwd naar de rol die die Gilbert nog in het geheel gaat spelen. Ben het wel met je eens dat ik niet inzie hoe één en ander nu nog recht gebreid kan worden...
Ik hoop ook wel op nog een seizoen. Ik had bij het einde echt zoiets van 'op naar de volgende aflevering! Oh wacht, dat was het alweer. :( '
pi_163006941
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 23:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik hoop ook wel op nog een seizoen. Ik had bij het einde echt zoiets van 'op naar de volgende aflevering! Oh wacht, dat was het alweer. :( '
Hadden wij hier ook :Y
Tails tell tales
  zaterdag 9 juli 2016 @ 09:57:42 #75
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_163617489
Volop bezig met Bloodline. Wat een geweldig serie en cast! Vooral die acteur die Danny speelt _O_ _O_

Ben nu halverwege seizoen 2.

Had in het begin wel wat moeite met seizoen 1 om er door te komen. Tot ongeveer aflevering 7 / 8 was het in mijn ogen soms wat langdradig. Maar daarna :7 :7
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_163691120
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:57 schreef Razor21 het volgende:
Volop bezig met Bloodline. Wat een geweldig serie en cast! Vooral die acteur die Danny speelt _O_ _O_

Had in het begin wel wat moeite met seizoen 1 om er door te komen. Tot ongeveer aflevering 7 / 8 was het in mijn ogen soms wat langdradig. Maar daarna :7 :7
Dit had ik woord voor woord kunnen schrijven.

Ik vind alle Rayburnbroers mooie karakters. Ik meen serieus dat ik nog nooit zo'n hoog niveau van acteren heb gezien als in deze serie. Dat hield mij de eerste idd 7-8 afleveringen op de been. Het was -niet oneerbiedig bedoeld- ook een slaapmiddel voor me als slaap vatten niet lukt gezien de traagheid waarmee het op gang kwam, maar daar is sinds aflevering 7-8 geen sprake meer van. Heel spannend, goed verhaal, mooie intriges, perfect acteerwerk.
Ik zit tijdens het typen middenin aflevering 5 van seizoen 2 dus lees niet heel het topic, maar wil mijn waardering voor deze serie ook even kwijt _O_
  dinsdag 12 juli 2016 @ 15:58:42 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_163691150
Vanavond de laatste aflevering maar eens bekijken, benieuwd naar het seizoens-einde
pi_163691373
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:57 schreef Razor21 het volgende:

Ik vond Danny in het tweede seizoen eigenlijk een stuk minder indrukwekkend. Dat seizoen moest het veel meer van de anderen en met name John hebben vond ik.

Hoewel ik eerder in dit topic schreef dat ik seizoen 2 minstens even goed vond, vond ik seizoen 1 al met al toch wel veel spécialer. Ikzelf vond dat trage en dat het meer op sfeer en karakterontwikkeling dreef dan op actie juist erg tof. :Y
Tails tell tales
  dinsdag 12 juli 2016 @ 17:43:38 #79
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_163693689
Ondertussen aflevering 7 seizoen 2.
Vergeten in mijn vorige reacties van irritante karakters :

Moeder Sally en dochter Meg :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
Vooral die moeder, wat een irritante onderbrekingen af en toe in het verhaal.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_163697273
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 17:43 schreef Razor21 het volgende:
Ondertussen aflevering 7 seizoen 2.
Vergeten in mijn vorige reacties van irritante karakters :

Moeder Sally en dochter Meg :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
Vooral die moeder, wat een irritante onderbrekingen af en toe in het verhaal.
Ik vind Sally een beetje een storend hoofd hebben (weet niet precies waarom), maar voor de rest vind ik haar, en Meg ook, een prima karakter. Het zijn niet mijn meest favoriete karakters, dat ook weer niet.
Tails tell tales
  dinsdag 12 juli 2016 @ 21:31:34 #81
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_163698983
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:30 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik vind Sally een beetje een storend hoofd hebben (weet niet precies waarom), maar voor de rest vind ik haar, en Meg ook, een prima karakter. Het zijn niet mijn meest favoriete karakters, dat ook weer niet.
Denk dat het storende hoofd komt door die ronde zonnebril die ze altijd op heeft. Het zijn op zich wel leuke karakters, maar op een gegeven moment wel erg veel aanwezig. Is het net spannend aan het worden, krijgen we weer een scene met Sally en / of Meg :')

En bij Meg moet ik continu aan Gwen van Poorten denken.

2 druppels water

pi_163700485
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 21:31 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Denk dat het storende hoofd komt door die ronde zonnebril die ze altijd op heeft. Het zijn op zich wel leuke karakters, maar op een gegeven moment wel erg veel aanwezig. Is het net spannend aan het worden, krijgen we weer een scene met Sally en / of Meg :')

[ afbeelding ]

2 druppels water

[ afbeelding ]
Ik ken die Gwen van Poorten niet, maar op deze foto lijkt ze wel heel erg op Meg ja.
Tails tell tales
  dinsdag 12 juli 2016 @ 23:31:06 #83
133369 Jivis
Critikut
pi_163703269
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 21:31 schreef Razor21 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

2 druppels water

[ afbeelding ]
Wow inderdaad :o. Die actrice die Meg speelt is al 41 trouwens, had haar eerder begin 30 geschat.
Amen.
pi_163703424
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:31 schreef Jivis het volgende:

[..]

Wow inderdaad :o. Die actrice die Meg speelt is al 41 trouwens, had haar eerder begin 30 geschat.
Serieus? Ik vind haar mooi, maar vind juist dat ze best al een oud hoofd heeft. Veel rimpels en een beetje vermoeid. Ik had haar zeker niet als dertiger ingeschat, laat staan als bégin dertiger :N
Tails tell tales
pi_163703511
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:36 schreef Forbry het volgende:

[..]

Serieus? Ik vind haar mooi, maar vind juist dat ze best al een oud hoofd heeft. Veel rimpels en een beetje vermoeid. Ik had haar zeker niet als dertiger ingeschat, laat staan als bégin dertiger :N
Inderdaad duidelijk geen dertig meer. Wel een mooie vrouw verder.
pi_163703526
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Inderdaad duidelijk geen dertig meer. Wel een mooie vrouw verder.
Dat wel, zekers :Y
Tails tell tales
pi_163706619
Dan zal ik er wel geen kijk op hebben, was echt verbaasd toen ik zag dat ze de 40 al gepasseerd was :P. Ook omdat ze in gedrag best jong overkomt.

Lees wel dat een seizoen 3 nog geen zekerheidje is trouwens, dat zou erg jammer zijn na die laatste epi.
Amen.
  woensdag 13 juli 2016 @ 10:35:04 #88
62913 Blik
The one and Only!
pi_163708342
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 08:08 schreef Jivis het volgende:
Dan zal ik er wel geen kijk op hebben, was echt verbaasd toen ik zag dat ze de 40 al gepasseerd was :P. Ook omdat ze in gedrag best jong overkomt.

Lees wel dat een seizoen 3 nog geen zekerheidje is trouwens, dat zou erg jammer zijn na die laatste epi.
Dan hadden ze beter kunnen kappen na seizoen 1. Seizoen 1 had meer een einde waar ze mee konden stoppen dan dat seizoen 2 een einde heeft waar ze mee kunnen stoppen, veel te veel open verhaallijnen.
pi_163709724
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 10:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan hadden ze beter kunnen kappen na seizoen 1. Seizoen 1 had meer een einde waar ze mee konden stoppen dan dat seizoen 2 een einde heeft waar ze mee kunnen stoppen, veel te veel open verhaallijnen.
Klopt, hoewel ik seizoen 2 wel toegevoegde waarde vond hebben. Die zoon werd goed ingepast in het verhaal (ook in de flashbacks). Dat had ik van tevoren niet verwacht, want het kwam echt over als een gedwongen cliffhanger.

De makers hebben de verhaallijn voor seizoen 3 al wel klaarliggen, trouwens, maar de kijkcijfers schijnen tegen te vallen.
Amen.
pi_163738928
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 08:08 schreef Jivis het volgende:

quote:
Tails tell tales
pi_163739711
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:31 schreef Jivis het volgende:

[..]

Sissy Spacek is van 49, dat vind ik ook een mooie dame zonder ingrepen (voor zover ik dat kan zien)
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 15 juli 2016 @ 10:26:42 #92
133369 Jivis
Critikut
pi_163753357
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 18:32 schreef Forbry het volgende:

[..]

[..]

Ah, mooi :).

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 19:12 schreef Soury het volgende:

[..]

Sissy Spacek is van 49, dat vind ik ook een mooie dame zonder ingrepen (voor zover ik dat kan zien)
Ik erger me aan haar neusje :P.
Amen.
pi_163754968
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 19:12 schreef Soury het volgende:

[..]

Die neus is puur natuur?
pi_166566049
In de afgelopen twee weken seizoen 2 gezien. Het was weer prima en spannend.

Marco -O- Eén van mijn favoriete karakters in de serie. -O-
pi_170774333
Over 2,5 week het derde en ook meteen laatste seizoen. :{

https://www.whats-on-netf(...)cancellation-reason/
quote:
Why was Bloodline canceled?

First Up:
There are a few things at play, here. The series is produced by Sony. Renewed in July, shortly after the second season debuted on May 27, Netflix said that it would not be the final season. Shortly after, Netflix notified Sony that the upcoming season, set for 2017, would be the last season. They also cut the episode order from 13 episodes to 10, and slashed licensing fees on the show. Though both sides deny ill will, who knows? I mean, we’re still talking about that feud between Bette and Joan 50 years later.

Next: money.
The series in filmed in the Keys and is incredibly expensive. Florida did away with huge tax incentives that were keeping the film industry thriving. With lawmakers declining to inject any new money into the program keeping the money manageable (Bloodline was the last show to receive what was left of the incentives), there’s a question as to whether there was enough money to keep it going.

“We decided to set the show there … because it’s crucial to what the show is, not because of the tax incentive, but it does affect things financially for us and the show will be challenged because of that. It makes things more difficult.” -Todd A. Kessler, Executive Producer

Finally: plot.
The story that was conceived for the show seemed to be moving toward an arc that was getting resolved.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_170778454
Wel weer zin in het nieuwe seizoen. Jammer dat het ook gelijk het laatste is, maar hopelijk weten ze het verhaal goed af te ronden. Prima serie.
pi_170778707
Serie na seizoen 1 de moeite waard om te kijken?
pi_170778812
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 18:14 schreef larry_flynt het volgende:
Serie na seizoen 1 de moeite waard om te kijken?
Ik vond van wel. Kijk wel uit naar het laatste seizoen.
pi_170778842
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 18:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vond van wel. Kijk wel uit naar het laatste seizoen.
Dit dus.
  donderdag 11 mei 2017 @ 20:24:21 #100
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_170860556
Zin in seizoen 3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')