abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2015 @ 21:59:42 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151693723
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat gaat er met de VMBO'ers gebeuren, denk je, in de nabije toekomst? Die krijgen nooit een baan. Ja, heel misschien bij jou als kanonnenvlees? Maar wrs ook al niet, want daar hebben ze een MBO4'er of HBO'er voor nodig. :').
Aanname eis is basisschool. Dus wat dat betreft opties genoeg.
Er is genoeg VMBO-werk. Wat denk je van die 600.000 Oostblokkers die hier dat soort werk doen? Veel werk zal nooit geautomatiseerd kunnen worden, denk aan politieagenten, tuinmannen, kapsters, bejaardenverzorgers en ga zo maar door. Alleen zeer gestandariseerd productiewerk in fabrieken en zo, maar dat hebben we toch al bijna niet meer.
The End Times are wild
pi_151693750
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:58 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Maar als je dan zo veel verdient kun je nu ook al kiezen om klein te wonen en voor je vijftig bent te rentenieren. Toch zijn er maar echt heel weinig mensen die dat echt doen. Veel verdieners hebben meestal ook ambitie (en geldverzamelwoede).
Nou hij werkt bij defensie, daar zijn ze niet zo scheutig met salarissen als in de bankensector. ;-).
I´m back.
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:00:35 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151693760
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:58 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Maar als je dan zo veel verdient kun je nu ook al kiezen om klein te wonen en voor je vijftig bent te rentenieren. Toch zijn er maar echt heel weinig mensen die dat echt doen. Veel verdieners hebben meestal ook ambitie (en geldverzamelwoede).
Ik verdien niet zo veel hoor! Ik kan wel gaan rentenieren als ik zou willen. Maar dan betaal ik dat zelf en teer ik in op mijn vermogen. Dat is toch anders dan gratis geld krijgen van de overheid.
The End Times are wild
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:00:58 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151693789
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou hij werkt bij defensie, daar zijn ze niet zo scheutig met salarissen als in de bankensector. ;-).
Nee. En maar goed ook! Ik klaag niet hoor!
The End Times are wild
pi_151693803
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik verdien niet zo veel hoor! Ik kan wel gaan rentenieren als ik zou willen. Maar dan betaal ik dat zelf en teer ik in op mijn vermogen. Dat is toch anders dan gratis geld krijgen van de overheid.
Word je btw niet gek van de salarissen bij defensie, Lodewijk?
I´m back.
pi_151693840
quote:

[..]

Nee. En maar goed ook! Ik klaag niet hoor!
Het is wel weinig hoor, Lodewijk, als je dat vergelijkt met het bedrijfsleven...
I´m back.
pi_151693854
quote:
Ik kan wel gaan rentenieren als ik zou willen. Maar dan betaal ik dat zelf en teer ik in op mijn vermogen.
Dat is precies wat ik bedoel. Je zou het kunnen maar je doet het niet omdat je toch genoegen er in vindt om zo nu en dan met de collega's iets te presteren en lol te maken.
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:02:48 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151693878
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Word je btw niet gek van de salarissen bij defensie, Lodewijk?
Nee, ik maak me daar totaal niet druk om. Ik ga met dienstjaren ieder jaar nog wat omhoog, en dat compenseert de inflatie wel zo ongeveer. Verder doe ik het niet voor het geld, want dan had ik wel een ander beroep gekozen. En ik heb toch zeker geen klagen, vind ik zelf.
The End Times are wild
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:03:55 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151693938
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:02 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel. Je zou het kunnen maar je doet het niet omdat je toch genoegen er in vindt om zo nu en dan met de collega's iets te presteren en lol te maken.
Dat klopt. Maar veel mensen hebben toch een baan die ze vooral voor het geld doen en waarbij ze liever thuis blijven. Of iets anders doen onder andere voorwaarden. Ik denk in ieder geval dat er heel veel mensen voor kiezen thuis te zullen blijven. Vooral de huisvrouwen met hun parttime baantjes bij het Kruidvat of de Albert Heijn.
The End Times are wild
pi_151694024
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, ik maak me daar totaal niet druk om. Ik ga met dienstjaren ieder jaar nog wat omhoog, en dat compenseert de inflatie wel zo ongeveer. Verder doe ik het niet voor het geld, want dan had ik wel een ander beroep gekozen. En ik heb toch zeker geen klagen, vind ik zelf.
Nou ja, defensie is een behoorlijk bedrijf iig. Jullie hoofd bevelhebber (of hoe noem je hem?) verdient 10 x zoveel als jullie rekruut.
In het bedrijfsleven liggen de salarissen echt veel hoger iig.
I´m back.
pi_151694135
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar veel mensen hebben toch een baan die ze vooral voor het geld doen en waarbij ze liever thuis blijven. Of iets anders doen onder andere voorwaarden. Ik denk in ieder geval dat er heel veel mensen voor kiezen thuis te zullen blijven. Vooral de huisvrouwen met hun parttime baantjes bij het Kruidvat of de Albert Heijn.
We vallen in herhalingen. Dat geloof ik dus niet. Een en ander is ook wel afhankelijk van het welstandsniveau wat je hebt zonder verder inkomen of met één inkomen.

Ook in jouw werk komen er meer drones en minder zandhazen. zelfs vrachtwagenchauffeur (buiten defensie) zie ik binnen tien jaar heel veel geautomatiseerd. De eerste proeven met personenauto lopen al bijna. De stap naar lange afstand vervoer is dan erg klein en erg lonend.
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:10:28 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151694247
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, defensie is een behoorlijk bedrijf iig. Jullie hoofd bevelhebber (of hoe noem je hem?) verdient 10 x zoveel als jullie rekruut.
In het bedrijfsleven liggen de salarissen echt veel hoger iig.
Ja, dat is denk ik een redelijke verhouding.
Als je kijkt naar de werkdruk, verantwoordelijkheden en het niveau van zo'n man dan is zo'n salaris zeker terecht. Die geeft toch leiding aan 55.000 man, moet besluiten over leven en dood en hangt rechtstreeks in de publiciteit en onder de politiek. Vergelijk dat met een onbekende bankbeambte, die met z'n 40-urige werkweek in de luwte ongeveer hetzelfde salaris krijgt.
The End Times are wild
pi_151694274
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:08 schreef qajariaq het volgende:

[..]

We vallen in herhalingen. Dat geloof ik dus niet. Een en ander is ook wel afhankelijk van het welstandsniveau wat je hebt zonder verder inkomen of met één inkomen.

Ook in jouw werk komen er meer drones en minder zandhazen. zelfs vrachtwagenchauffeur (buiten defensie) zie ik binnen tien jaar heel veel geautomatiseerd. De eerste proeven met personenauto lopen al bijna. De stap naar lange afstand vervoer is dan erg klein en erg lonend.
De huisarts kunnen ze binnen een paar jaar ook automatiseren imo.
I´m back.
pi_151694423
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In ieder geval kan het hele proces voor een groot deel digitaal verlopen maar de functie zie ik niet verdwijnen. Het beoordelen of jij bepaalde medicijnen in huis mag hebben....
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:13:57 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151694427
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als je tegenwoordig naar veel artsen kijkt, die stellen je vragen aan de hand van wat hun computersysteem aangeeft en klikken dan door naar de volgende vraag.
The End Times are wild
pi_151694450
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, dat is denk ik een redelijke verhouding.
Als je kijkt naar de werkdruk, verantwoordelijkheden en het niveau van zo'n man dan is zo'n salaris zeker terecht. Die geeft toch leiding aan 55.000 man, moet besluiten over leven en dood en hangt rechtstreeks in de publiciteit en onder de politiek. Vergelijk dat met een onbekende bankbeambte, die met z'n 40-urige werkweek in de luwte ongeveer hetzelfde salaris krijgt.
Ja, maar in een banken setting wil hij meer dan een miljoen, en als de boel dan naar de sodemieter draait (wat altijd weer gebeurt), dan wil hij nog een handdruk van een miljoen.
Ik zeg al, defensie is een "behoorlijk" bedrijf nog.
Politie had ook lui die veel meer verdienden dan wat ze bij defensie verdienden voor niets.
I´m back.
pi_151694503
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je tegenwoordig naar veel artsen kijkt, die stellen je vragen aan de hand van wat hun computersysteem aangeeft en klikken dan door naar de volgende vraag.
Heeft veel te maken met de aansprakelijkheid. Echter een gebruiksaanwijzing opvolgen en zaken beoordelen moet een huisarts nog veel aan bijdragen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:19:48 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151694749
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar in een banken setting wil hij meer dan een miljoen, en als de boel dan naar de sodemieter draait (wat altijd weer gebeurt), dan wil hij nog een handdruk van een miljoen.
Ik zeg al, defensie is een "behoorlijk" bedrijf nog.
Politie had ook lui die veel meer verdienden dan wat ze bij defensie verdienden voor niets.
Bij de politie wordt ook niet zo veel betaald hoor! Alleen hebben ze daar misschien meer externe inhuur of zo.

Wat wel erg is, is dat mensen die jarenlang voor defensie gewerkt hebben (en dus weinig anders meer kunnen), ontslagen worden en echt een minimum-bedrag meekrijgen (waar ze zelf ook nog voor gespaard hebben als pre-pensioen). Toen dat speelde had de Nl-se overheid ook ABN in de maag gesplitst gekregen. Toen moest de Nl-se overheid miljarden extra erin pompen om dat overtollige en dure personeel te kunnen ontslaan. Die hadden allemaal vette regelingen, waar de overheid niet onderuit kon.
Feitelijk krijgt dan iemand die bijv. 24 jaar voor Defensie gewerkt heeft en meerdere malen is uitgezonden en ontslagen is wegens algemene bezuinigingen daar (en die moeilijk ergens anders terecht kan), een uitkering van ca 900 euro per maand, terwijl die mensen van de bank, waarvoor de overheid nooit primaire verantwoordelijkheid gekend heeft en die ook nooit voor de staat gewerkt hebben voordien, 5000 euro meekrijgen! Erg onrechtvaardig.
The End Times are wild
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:45:46 #169
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_151695985
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het probleem zal zijn dat heel veel mensen helemaal niet meer gaan werken en gewoon eeuwig vakantie vieren. Zolang het goed gaat. Maar het werk moet wel gebeuren, uiteindelijk.
Dan moet je daar gewoon aantrekkelijke verdiensten tegenover stellen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:52:41 #170
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_151696246
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:53 schreef qajariaq het volgende:

[..]

en dat geloof ik dus niet. Om te beginnen zal het geen vetpot zijn om nix bij te verdienen. Nu kiest ook vrijwel niemand bewust voor laagbetaald werk. De meeste mensen willen een groter (koop)huis en een auto voor de deur.

Ja werk moet gebeuren maar daar wordt dan nog steeds voor betaald en het merendeel van de mensen wil gewoon iets om handen hebben.
Naïef, naïef. Er zullen best nog mensen zijn die voor een beetje extra geld toch weer de plee gaan schoonmaken, maar er zullen ook een heleboel schoonmakers zijn die er mee gaan stoppen en leuke dingen gaan doen die geen belastinggeld opbrengen om het basisinkomen van zichzelf te betalen. Dus je houdt een kleinere groep schoonmakers over voor hetzelfde werk.

Dan kan de markt twee dingen doen:
-Loon omhoog om meer werknemers aan te trekken. Maar dat geld voor dat hogere loon moet ook ergens vandaan komen, of niet? Dus dan gaan de prijzen voor een heleboel dingen omhoog (of denk je nou echt dat de bedrijven maar dan wat minder winst moeten maken of zo?)
-Werknemers uit Polen aantrekken die nog wel voor hetzelfde geld plees willen gaan schoonmaken. Dan krijg je dus een situatie met een heleboel Nl'se ex-plee schoonmakers die vakantie zitten te vieren en in plaats daarvan import arbeiders. Gewenste situatie? Betaalbaar?

Echt denk eens na..

edit: de reden dat de meeste plee schoonmakers enz. nu de plee schoonmaken is omdat ze moeten.
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:08:59 #171
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_151696793
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ons bedrijfsleven moet echter ook concurrerend blijven tov het buitenland. Als dadelijk de belastingdruk hier hoog is om dat basisinkomen te betalen en werkgevers ook nog meer moeten betalen om te concurreren met dat basisinkomen, dan wordt het wel heel lastig voor ze.
The End Times are wild
pi_151696832
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Voor mensen met een uitkering loont het nu niet om ernaast te gaan werken. Al het geld dat ze er eventueel bij zouden verdienen moeten ze direct inleveren vanwege hun uitkering Als die mensen straks een basisinkomen gaan krijgen, dan gaan ze er flink op achteruit, maar ze mogen dan wel het geld houden dat ze ernaast bij gaan verdienen. Voor hun wordt het dan uiterst aantrekkelijk om ernaast te gaan werken.
Werken loont dan, en de verwachting is dan ook dat er uiteindelijk meer gewerkt zal gaan worden.

Of dat ook echt het geval gaat zijn, moeten deze experimenten uitwijzen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_151700705
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:52 schreef tfors het volgende:
Naïef, naïef. Er zullen best nog mensen zijn die voor een beetje extra geld toch weer de plee gaan schoonmaken, maar er zullen ook een heleboel schoonmakers zijn die er mee gaan stoppen en leuke dingen gaan doen die geen belastinggeld opbrengen om het basisinkomen van zichzelf te betalen. Dus je houdt een kleinere groep schoonmakers over voor hetzelfde werk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:52 schreef tfors het volgende:
-Werknemers uit Polen aantrekken die nog wel voor hetzelfde geld plees willen gaan schoonmaken. Dan krijg je dus een situatie met een heleboel Nl'se ex-plee schoonmakers die vakantie zitten te vieren en in plaats daarvan import arbeiders.
Ik weet niet hoe het in jouw omgeving werkt maar persoonlijk zie ik alleen maar schoonmaakpersoneel wat Nederlands duidelijk niet als eerste taal heeft. Dus zie ik niet veel wijzigen. Schoonmaak werk heeft nu -naast slecht salaris- ook een lage sociale status.

Ik zou eerder bang zijn voor het omgekeerde, dat een categorie mensen juist op zoek gaat naar baantjes met weinig uren om zo toch ietsje meer geld te hebben voor een biertje of een bosje bloemen op tafel. Vergeet niet dat vrijwel iedereen zijn sociale status (en bestaan) koppelt aan werk. Mensen zijn trots op wat ze zijn en vrijwel altijd is dat 'zijn' te vertalen in wat voor werk ze doen.

Iedereen die werkt gaat vanaf de eerste euro belasting betalen, ik kan me zo voorstellen dat het tarief dan ook gelijk al hoger is dan nu de eerste schijf.
  woensdag 15 april 2015 @ 08:09:16 #174
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_151700864
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 21:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Aanname eis is basisschool. Dus wat dat betreft opties genoeg.
Er is genoeg VMBO-werk. Wat denk je van die 600.000 Oostblokkers die hier dat soort werk doen? Veel werk zal nooit geautomatiseerd kunnen worden, denk aan politieagenten, tuinmannen, kapsters, bejaardenverzorgers en ga zo maar door. Alleen zeer gestandariseerd productiewerk in fabrieken en zo, maar dat hebben we toch al bijna niet meer.
Jij gaat nog versteld staan wat er geautomatiseerd kan gaan worden, tuinman, kapster, verzorgster kunnen voor een groot deel binnen 5 jaar geautomatiseerd worden.
Nanobotjes die haar op de juiste lengte knippen en kleuren, drones die kunnen besproeien en snoeien en een robot in de verzorging die allerlei zware taken kan uitvoeren... f*ck er is zelfs een robot nu al die met bejaarde kan praten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:08 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Proeven lopen al bijna? De eerste zelfrijdende auto's zijn al te koop!
En vanwege wetgeving is het ding alleen nog niet overal inzetbaar als "zelf rijdend" technisch kan ie het wel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_151701546
Ik denk dat je het ook anders moet zien. Veel mensen zitten achter computers, relatief eenvoudige repeterende klussen te doen. Ook dat soort werk kan geautomatiseerd worden.

Zaken inboeken, brieven maken, met excel dingen bijhouden. Plannen kannallemaal automatisch. Wat er overblijft zijn de moeilijke klussen en daar worden dan weer HBO mensen op gezet.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')