abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:36:31 #76
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153081740
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:16 schreef Izzy73 het volgende:
Duitse parlementsleden mogen de overeenkomst niet eens inzien van de VS.
bron?
are we infinite or am I alone
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:38:18 #77
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_153081814
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar word ik nu bang van. Dit is voor mij iets wat het rechtvaardigt dat we met bloedvergieten onze politici afzetten als we enkel op die manier zouden kunnen voorkomen dat het zo ver komt. Onze politici handelen in strijd met de belangen van het volk, het volk moet dat van geen enkele regering pikken.
Gelukkig ben jij de juist aangewezen man om te bepalen wat het volk wil. In tegenstelling tot dat stelletje gekozen politici.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:39:50 #78
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153081878
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:38 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ik weet dat dit verdrag het belang van 99% van het volk zou schaden. In een democratie weegt het belang van die 99% veel zwaarder zou het belang van die 99% veel zwaarder moeten wegen dan het belang van die 1%.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:40:24 #79
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_153081893
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

bron?
Het is wel in het Duits, hopelijk geen probleem voor je.
http://deutsche-wirtschaf(...)kumente-nicht-lesen/
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:42:27 #80
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153081968
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:40 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Het is wel in het Duits, hopelijk geen probleem voor je.
http://deutsche-wirtschaf(...)kumente-nicht-lesen/
Zo, dat is weer lekker democratisch.
In einem Leseraum der US-Botschaft in Berlin liegen seit einigen Tagen die amerikanischen Dokumente zum TTIP aus. Zutritt erhalten jedoch nur von der Bundesregierung autorisierte Personen. Ein Zugang für Abgeordnete des Bundestags sei „derzeit nicht vorgesehen“, teilt die US-Botschaft mit.

Met andere woorden: onze politici hebben flink wat te verbergen. Dat alleen al geeft een verstandige/rationele burger het signaal dat dit verdrag niet mag worden ondertekend!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 29-05-2015 19:48:49 ]
#NoDAPL
pi_153082036
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In einem Leseraum der US-Botschaft in Berlin liegen seit einigen Tagen die amerikanischen Dokumente zum TTIP aus. Zutritt erhalten jedoch nur von der Bundesregierung autorisierte Personen. Ein Zugang für Abgeordnete des Bundestags sei „derzeit nicht vorgesehen“, teilt die US-Botschaft mit.

Met andere woorden: onze politic hebben flink wat te verbergen. Dat alleen al geeft een verstandige/rationele burger het signaal dat dit verdrag niet mag worden ondertekend!
Als parlementslid lijkt me de keuze dan toch vrij eenvoudig: "ik mag het niet lezen, dus stem ik tegen." Maar ik ben geen parlementslid natuurlijk.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:47:25 #82
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153082137
Lijkt me dat het uitsluitend de Amerikaanse voorstellen betreft, niet de Europese, of de uiteindelijke tekst.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:47:40 #83
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_153082145
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik weet dat dit verdrag het belang van 99% van het volk zou schaden. In een democratie weegt het belang van die 99% veel zwaarder zou het belang van die 99% veel zwaarder moeten wegen dan het belang van die 1%.
Gelukkig ben jij de aangewezen man om de belangen van "de 99%" te bepalen.

Dat TTIP moet trouwens gewoon langs het nationale parlement.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:47:48 #84
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153082159
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als parlementslid lijkt me de keuze dan toch vrij eenvoudig: "ik mag het niet lezen, dus stem ik tegen." Maar ik ben geen parlementslid natuurlijk.
Je zou het denken maar helaas, het blijkt uit de praktijk dat veel parlementariërs onder flink wat dwang toch instemmen ondanks dat ze niet weten waar ze voor stemmen. We hebben dat eerder gezien met wat discutabele verdragen die gelukkig, vooral dankzij mediadruk, werden afgevoerd. Ik vrees dat TTIP wel wordt aangenomen tenzij er alsnog een flinke mediadruk komt. Organisaties zoals GeenStijl, de PVV en de SP kunnen in Nederland flink wat druk op de ketel zetten en ervoor zorgen, door alle details die wel bekend zijn te openbaren, dat politici van de andere partijen (VVD, D66, PvdA, CDA) niet meer voor het verdrag durven te stemmen uit angst voor electorale consequenties.
Hieruit komt mooi naar voren hoe essentieel goed functionerende media zijn voor het functioneren van een democratie. Zou het toeval zijn dat onze politici de afgelopen jaren de media flink wat minder potent hebben gemaakt door de NPO met 1/3de te korten?
#NoDAPL
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:48:15 #85
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153082176
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:47 schreef crystal_meth het volgende:
Lijkt me dat het uitsluitend de Amerikaanse voorstellen betreft, niet de Europese, of de uiteindelijke tekst.
Misschien maar maakt dat het minder erg?
#NoDAPL
pi_153082235
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je zou het denken maar helaas, het blijkt uit de praktijk dat veel parlementariërs onder flink wat dwang toch instemmen ondanks dat ze niet weten waar ze voor stemmen. We hebben dat eerder gezien met wat discutabele verdragen die gelukkig, vooral dankzij mediadruk, werden afgevoerd. Ik vrees dat TTIP wel wordt aangenomen tenzij er alsnog een flinke mediadruk komt. Organisaties zoals GeenStijl, de PVV en de SP kunnen in Nederland flink wat druk op de ketel zetten en ervoor zorgen, door alle details die wel bekend zijn te openbaren, dat politici van de andere partijen (VVD, D66, PvdA, CDA) niet meer voor het verdrag durven te stemmen uit angst voor electorale consequenties.
Hieruit komt mooi naar voren hoe essentieel goed functionerende media zijn voor het functioneren van een democratie. Zou het toeval zijn dat onze politici de afgelopen jaren de media flink wat minder potent hebben gemaakt door de NPO met 1/3de te korten?
Maar juist de PVV was één van de partijen die de NPO flink wilde korten. Want dat is immers een linkse spreekbuis.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:54:55 #87
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_153082406
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met andere woorden: onze politici hebben flink wat te verbergen. Dat alleen al geeft een verstandige/rationele burger het signaal dat dit verdrag niet mag worden ondertekend!
Ja maar wat heeft de burger voor invloed op het ondertekenen? Geen referendum, demonstreren heeft ook geen zin. De EU lobbyisten zorgen er toch wel voor dat het verdrag er gaat komen.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:55:50 #88
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153082447
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar juist de PVV was één van de partijen die de NPO flink wilde korten. Want dat is immers een linkse spreekbuis.
Ja, dat was een domme zet van de PVV, juist de PVV kan heel erg sterk profiteren van een goed functionerende NPO indien die haar journalistieke taak goed uitvoert. Er is namelijk heel erg veel wat verkeerd gaat in Nederland en daar kan de PVV als tegenpartij heel erg goed van profiteren indien dit goed in kaart wordt gebracht. ;)

Ik weet niet of dat het je is opgevallen, sinds die bezuinigingen is er nogal wat veranderd bij de NPO:
- minder actualiteiten (NOVA is geschrapt, Nieuwsuur besteedt hier nauwelijks aandacht aan, alleen maar hele korte itempjes, nooit diepgaand)
- geen satire meer met politici
- laf gedrag van journalisten: nauwelijks nog kritische vragen, nauwelijks nog doorvragen, wel heel erg slijmerig en meegaand.
- idem voor de berichten in het journaal

Ze lijken hun gedrag flink te hebben aangepast uit angst dat er verder wordt bezuinigd. Wie betaalt bepaalt, wiens brood men eet diens woord men spreekt. Het was een briljante zet van onze politici om het kijkgeld af te schaffen en de NPO te betalen uit de algemene middelen, het heeft onze politici controle gegeven over de NPO, het heeft van de NPO een staatsomroep gemaakt. En dan zijn er figuren die de RT afdoen als niet serieus te nemen staatsomroep terwijl ze wel regelmatig kijken naar de NPO.
#NoDAPL
  vrijdag 29 mei 2015 @ 19:59:12 #89
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153082559
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:54 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ja maar wat heeft de burger voor invloed op het ondertekenen? Geen referendum, demonstreren heeft ook geen zin. De EU lobbyisten zorgen er toch wel voor dat het verdrag er gaat komen.
De burger heeft heel erg veel invloed, alleen is de burger in Europa veel te passief. We zouden met zijn alleen alleen maar op niet-regeringspartijen kunnen stemmen die nooit in het centrum van de macht hebben gezeten. In Nederland kan je dan denken aan de SP, de PvdD, de PVV en tot op zekere hoogte de CU.
We zouden met andere ontevreden burgers een nieuwe partij kunnen oprichten, we zouden ook coalities kunnen vormen met elkaar en met een grote groep een bestaande partij kunnen invaderen.
We doen het alleen niet omdat de consequenties nog onvoldoende gemerkt worden. De lobbyisten gebruiken de kreeftkooktechniek: langzaam aan het water warmer maken en zo gauw het te heet wordt dan is de kreeft al in slaap gesust en niet meer in staat om actie te ondernemen.
#NoDAPL
  vrijdag 29 mei 2015 @ 20:06:38 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153082804
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De burger heeft heel erg veel invloed, alleen is de burger in Europa veel te passief. We zouden met zijn alleen alleen maar op niet-regeringspartijen kunnen stemmen die nooit in het centrum van de macht hebben gezeten. In Nederland kan je dan denken aan de SP, de PvdD, de PVV en tot op zekere hoogte de CU.
We zouden met andere ontevreden burgers een nieuwe partij kunnen oprichten, we zouden ook coalities kunnen vormen met elkaar en met een grote groep een bestaande partij kunnen invaderen.
Drie populistische protest partijen en gristenfundies, nee, dat gaat de boel beter maken als we die in de regering hebben

quote:
We doen het alleen niet omdat de consequenties nog onvoldoende gemerkt worden. De lobbyisten gebruiken de kreeftkooktechniek: langzaam aan het water warmer maken en zo gauw het te heet wordt dan is de kreeft al in slaap gesust en niet meer in staat om actie te ondernemen.
Zo kook je geen kreeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 20:07:27 #91
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_153082836
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We zouden met andere ontevreden burgers een nieuwe partij kunnen oprichten, we zouden ook coalities kunnen vormen met elkaar en met een grote groep een bestaande partij kunnen invaderen
.
Klinkt leuk, maar daar geloof ik niet meer in. Je maakt geen schijn van kans met een nieuwe partij. Sowieso heeft de meerderheid het vertrouwen verloren in de politiek en die gaan gewoon niet meer stemmen. Waardoor degenen die er belang bij hebben steeds meer invloed krijgen door wel te stemmen. Misschien als er een stemplicht komt kan het politieke landschap veranderen. Zolang we stemmen steunen we het huidige systeem. Misschien moeten we allemaal gaan staken en niet meer stemmen. Overigens denk ik dat het beter werkt wanneer er een kritieke massa van mensen het beu is en het hele systeem gaat saboteren, staken, geld van de bank halen e.d. geen belastingen meer betalen. Gewoon het hele systeem overhoop gooien en anderen aansporen om mee te doen.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 20:07:56 #92
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153082855
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo kook je geen kreeft.
een kikker dan?
  vrijdag 29 mei 2015 @ 20:09:34 #93
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153082912
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Drie populistische protest partijen en gristenfundies, nee, dat gaat de boel beter maken als we die in de regering hebben
Wat wil je dan doen? Dezelfde partijen die ons steeds weer naaien de macht blijven geven? Het alternatief is beter, of minder slecht.

quote:
Zo kook je geen kreeft.
Het kan ook op een andere manier maar deze is wat minder grof. ;)
#NoDAPL
  vrijdag 29 mei 2015 @ 20:11:30 #94
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153082976
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:07 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar daar geloof ik niet meer in. Je maakt geen schijn van kans met een nieuwe partij. Sowieso heeft de meerderheid het vertrouwen verloren in de politiek en die gaan gewoon niet meer stemmen. Waardoor degenen die er belang bij hebben steeds meer invloed krijgen door wel te stemmen. Misschien als er een stemplicht komt kan het politieke landschap veranderen. Zolang we stemmen steunen we het huidige systeem. Misschien moeten we allemaal gaan staken en niet meer stemmen. Overigens denk ik dat het beter werkt wanneer er een kritieke massa van mensen het beu is en het hele systeem gaat saboteren, staken, geld van de bank halen e.d. geen belastingen meer betalen. Gewoon het hele systeem overhoop gooien en anderen aansporen om mee te doen.
De stemplicht invoeren vind ik een goed idee. Ik zou het geweldig vinden als we daarmee experimenteren, eens zien hoe de verkiezingsuitslag hierdoor wijzigt. Ik vermoed dat de VVD, D66 en het CDA flink wat zetels zouden verliezen en o.a. de SP en de PVV zetels zouden winnen. Het gaat voorlopig dus niet gebeuren dat die stemplicht wordt ingevoerd, onze politieke partijen hebben hun eigenbelang voorop staan.
#NoDAPL
  vrijdag 29 mei 2015 @ 20:18:09 #95
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_153083202
quote:

[..]

Geen wonder dat sommigen een kiesdrempel willen. Kun je stemmen op lood vs oud ijzer.

Marktwerking bij alles, behalve in de politiek. Daar willen ze minder marktwerking en concurrentie.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 29 mei 2015 @ 20:18:40 #96
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_153083226
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, op uitvreters zoals LBK die herhaald heeft gepost dat hij het verdomt op te gaan werken voor zijn geld
Dat is maar klein bier op het grote geheel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 29 mei 2015 @ 20:22:50 #97
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_153083373
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 20:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is maar klein bier op het grote geheel.
Het is pure afgunst, je weet wel, dat gevoel waar linksen een patent op hebben. Conclusie: Pietverdiet = links.
pi_153083643
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 19:47 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij de aangewezen man om de belangen van "de 99%" te bepalen.

Dat TTIP moet trouwens gewoon langs het nationale parlement.
En toch heeft Bram een punt. Onze parlementariers mogen niet eens beslissen, dat doet die ongekozen kliek in brussel, of legt het nog even voor aan een commissei van dat fopparlement dat dan ongeveer gekozen is en wel 20% van de europese bevolking vertegenwoordigt (want niemand heeft verder gestemd).

Bram heeft niet het recht het te bepalen, maar er is weinig democratisch gehalte in dit proces. Degenen die wij gekozen hebben moeten ook gewoon hun bek houden, want men wil niet dat parlementen hier iets over zeggen.

Dus je gebruikt eigenlijk een drogreden; argument ad absurdum. Bram wil het niet voor ons allemaal bepalen, maar wil wel zijn mening erover geven. Daarnaast is het terecht dat hij klaagt over gebrek aan volksvertegenwoordiging in dit proces.

Maar heb jij zelf ook argumenten die valide zijn?
Whatever...
pi_153086718
quote:

[..]
Misschien moeten we allemaal gaan staken en niet meer stemmen. Overigens denk ik dat het beter werkt wanneer er een kritieke massa van mensen het beu is en het hele systeem gaat saboteren, staken, geld van de bank halen e.d. geen belastingen meer betalen. Gewoon het hele systeem overhoop gooien en anderen aansporen om mee te doen.
_O_
Anarchosyndicalisme ftw. Als je echt een grote staking zou willen hebben, zouden we lid moeten worden van IWW.

Noam Chomsky en David Graeber zijn ook enkele leden.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 21:54:06 #100
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_153087360
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 21:41 schreef robin007bond het volgende:

[..]

_O_
Anarchosyndicalisme ftw. Als je echt een grote staking zou willen hebben, zouden we lid moeten worden van IWW.

Noam Chomsky en David Graeber zijn ook enkele leden.
Anarcho-wattes? Alles met het voorvoegsel anarcho is intellectueel gemasturbeer wmb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')