Ja, ik begrijp het ook niet. Leuk studieonderwerp voor een afstudeerder, waarom stem je op bepaalde partijen, die eigenlijk niet voor je belangen op komen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat laatste, daar zouden ze niet mee weg moeten kunnen komen. Voor 99% van de mensen is het schadelijk dat we die kant opgaan, en toch stemt een zeer groot deel van die groep op een partij die dit actief steunt en uitdraagt.
Dan ga ik maar naar Nieuw-Zeeland....quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is vervelend maar ik help hen niet door mee te lijden.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik weet het allemaal en deel je mening hierin, maar het kan echt nog veel erger.
We gaan naar Amerikaanse toestanden, zonder minimumloon, met een vlaktax, onbetaalbare zorg voor velen, en een bijstand waarvan je bijvoorbeeld maar maximaal 3 jaar gebruik mag maken, net als in Amerika. Waar velen aan hun lot zullen worden overgelaten.
Niet allemaal direct te wijten aan dit komende handelsverdrag, maar dit lijkt me toch een aanzienlijke verslechtering.
Wat zeg je nu eigenlijk?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
de beroepsbijstanders beginnen de schrik te pakken te krijgen zie ik?
Wat is dat nu weer voor een kortzichtige trollpoging?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
de beroepsbijstanders beginnen de schrik te pakken te krijgen zie ik?
Laat hem eerst even uitleggen wat-ie bedoelt, voordat je de helft al weer probeert in te vullen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor een kortzichtige trollpoging?
Alsof je alleen bepaalde verslechteringen kunt vrezen als je er zelf slachtoffer van wordt.
Overigens denk ik wel dat het eventueel afschaffen van het minimumloon in de toekomst de overige salarissen ook onder druk zal zetten en een loonontwikkeling naar beneden zal inzetten.
Precies wat ik zeg, dat figuren als LBK die hier vaak genoeg hebben aangegeven niet te willen werken voor hun brood de bui ziet hangen.quote:
LBK?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg, dat figuren als LBK die hier vaak genoeg hebben aangegeven niet te willen werken voor hun brood de bui ziet hangen.
Het zijn mensen als hij die een sociaal stelsel opblazen.
En? Ben je het er niet mee eens dat dit soort uitvreters degene zijn die het sociale stelsel opblazen?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach, is dat nou zo'n hang-up?
De tering er zijn nog meer mensen tegenstander hoor.
Dat doen ze niet, want de kritiek heeft niets te maken met de bijstand.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En? Ben je het er niet mee eens dat dit soort uitvreters degene zijn die het sociale stelsel opblazen?
Ligt aan de reden waarom hij - volgens jou - al jaren uitkeringstrekker is.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En? Ben je het er niet mee eens dat dit soort uitvreters degene zijn die het sociale stelsel opblazen?
Ben je daarom naar Duitsland uitgeweken?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik kijk verder dan alleen mijn eigen situatie, Piet.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg, dat figuren als LBK die hier vaak genoeg hebben aangegeven niet te willen werken voor hun brood de bui ziet hangen.
Het zijn mensen als hij die een sociaal stelsel opblazen.
Die koppeling leg jij, ik nietquote:Op donderdag 28 mei 2015 22:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat doen ze niet, want de kritiek heeft niets te maken met de bijstand.
Eens, überhaupt kunnen dit soort types vooral bestaan bij de gratie van de betalende middenklasse.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, op uitvreters zoals LBK die herhaald heeft gepost dat hij het verdomt op te gaan werken voor zijn geldquote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:16 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een non-argument dat gehak op uitkeringstrekkers. Het is altijd rechts dat denkt in termen van uitsluiting en vernedering, je eigen groep beschermen.
Requiescat in pace is zoveel stijlvoller. Het klinkt ook mooier.quote:Op donderdag 28 mei 2015 21:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit inderdaad.![]()
RIV Europa.![]()
Rust in vrede.
Ja, handelsbelemmeringen kunnen noodzakelijk zijn als er geen goed evenwicht bestaat tussen economieën.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:25 schreef Spanky78 het volgende:
Verder ben ik wel tegen ttip.ik vind het sowieso belachelijk dat wij hier wel alles mogen invoeren, gemaakt met enorme vervuiling, slavernij en slopen van de natuur, corruptie en moord. Terwijl voor een dubbeltje meer fatsoenlijke producten uit Europa krijgen. Handelsbarrieres kunnen watwat datdat betreft gewoon nut hebben.
Daar word ik nu bang van. Dit is voor mij iets wat het rechtvaardigt dat we met bloedvergieten onze politici afzetten als we enkel op die manier zouden kunnen voorkomen dat het zo ver komt. Onze politici handelen in strijd met de belangen van het volk, het volk moet dat van geen enkele regering pikken.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:16 schreef Tomatenboer het volgende:
Overigens denk ik wel dat het eventueel afschaffen van het minimumloon in de toekomst de overige salarissen ook onder druk zal zetten en een loonontwikkeling naar beneden zal inzetten.
Verder denk ik ook dat we verdere privatiseringen allemaal gaan voelen / ervaren. Evenals de Amerikaanse standaarden wat betreft voedselproductie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |