Duidelijk, ex. BTW adverteren wordt het dus. Is namelijk 100% gericht op de zakelijke markt.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:05 schreef quinoahipster het volgende:
Of je doet gewoon "Jouw bedrijf verbeteren voor 2 x ¤247,50" dan heb je gegarandeerd succes.
Déjà vu.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:54 schreef Deuce92 het volgende:
¤495 Lijkt niet alleen goedkoper dan ¤500, het ís goedkoper. Succes met je onderzoek.
495 lijkt niet alleen goedkoper, het is ook goedkoper.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:16 schreef Susteren het volgende:
Ik ben al een tijdje onderzoek aan het doen naar prijzen. Tot nu toe blijkt rond (¤500,-) emotionele aankopen te steunen en niet rond (¤495,-) rationele aankopen.
Je zou kunnen zeggen dat ¤495,- goedkoper lijkt, dit dacht ik vroeger altijd. Maar ¤500,- klinkt weer meer fair, directer, meer helder.
Wat is jullie mening?
Eerst neigde ik naar 500 euro vanwege helderheid, maar nu ben ik toch wel overtuigd van ¤495,- of iets dergelijks. Excl. btw wel (waar ik ook over aan het twijfelen was).quote:
Ik was laatst in een restaurant waar ze alles uitgeschreven haddenquote:Op maandag 30 maart 2015 13:29 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het werkt,.. Wij hebben laatst alle prijzen van de menukaart afgerond op hele euro's en die van drinken op 1 decimaal. Omzet van bijverkoop lijkt toe te nemen.
Het is echter tegelijk gedaan met extra focus van mij en de eigenaar op bijverkoop dus we kunnen niet echt distilleren waar het nu exact vandaan komt. Maar in meerdere vakbladen stond dat het werkt dus ik ga er vanuit dat er ergens wel gedegen onderzoek achter zit.
Ja tuurlijk, is een voorbeeld.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Verder vind ik "Jouw bedrijf verbeteren voor ¤495,-" niet echt sterk, dus ik hoop dat dat slechts als voorbeeld diende.
Is een 2e website, puur gericht op koude aquisitie (dus nieuwe klanten).quote:Op maandag 30 maart 2015 19:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik denk dat het voornamelijk voor nieuwe klanten interessant is en dat je in je huidige klantenbestand prima 500 kan vragen. Blijft natuurlijk optisch bedrog
Dan heb je je antwoord inmiddels wel.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:38 schreef Susteren het volgende:
[..]
Is een 2e website, puur gericht op koude aquisitie (dus nieuwe klanten).
Yes, daar heb ik idd wel eens wat over gelezen! Maar met deze dienst is er niet echt sprake van afdingen, vandaar dat dit me minder relevant lijkt. Toch bedankt, scherp!quote:Op maandag 30 maart 2015 19:40 schreef Spanky78 het volgende:
Er is ook nog een ander fenomeen dat heet anchoring. In het kort komt het er op neer dat als je een auto voor 16000 neerzet of 15920 de schaal verandert van duizenden naar tientallen. Met name als je het hebt over korting en afdingen gaat het dan snel om veel kleiner bedragen! Een korting van 420 lijkt dan groter dan een korting van 1000 bij de eerste.
Op een prijsvergelijkingssite zou ik zeggen dat 495 goedkoper isquote:Op maandag 30 maart 2015 13:16 schreef Susteren het volgende:
Ik ben al een tijdje onderzoek aan het doen naar prijzen. Tot nu toe blijkt rond (¤500,-) emotionele aankopen te steunen en niet rond (¤495,-) rationele aankopen.
Je zou kunnen zeggen dat ¤495,- goedkoper lijkt, dit dacht ik vroeger altijd. Maar ¤500,- klinkt weer meer fair, directer, meer helder.
Wat is jullie mening?
Dat krijg je als je designers te veel vrijheid geeftquote:Op maandag 30 maart 2015 19:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik was laatst in een restaurant waar ze alles uitgeschreven hadden
Gerecht X
Zeventien euro vijftig
ot: 495 staat beter, en ex btw uiteraard.
Verder vind ik "Jouw bedrijf verbeteren voor ¤495,-" niet echt sterk, dus ik hoop dat dat slechts als voorbeeld diende.
Doet me denken aan iets wat ik ooit las over lijstjes. Als je schrijft: "De 20 tips voor..." dan komt dat over op de lezer alsof je punt 19 en 20 er voornamelijk hebt bijgezocht om op een mooi rond getal uit te komen. Als je "De 18 tips..." schrijft, lijkt het alsof er over elk punt goed is nagedacht.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:53 schreef Harlekien het volgende:
¤ 500,- komt wat onprofessioneler over dan ¤ 495 maar dat is mijn mening.
Maar nog steeds ga je vergelijken op schaal van 5 Ipv 100. Dus elke actie lijkt dan beter dan als je met 500 begint.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:41 schreef Susteren het volgende:
[..]
Yes, daar heb ik idd wel eens wat over gelezen! Maar met deze dienst is er niet echt sprake van afdingen, vandaar dat dit me minder relevant lijkt. Toch bedankt, scherp!
quote:Op maandag 30 maart 2015 13:36 schreef Dimens het volgende:
¤ 495,- lijkt niet alleen goedkoper dan ¤ 500,-, het is ook daadwerkelijk goedkoper. Dit wordt ook door het meerendeel deel van de onderzoekers bevestigd.
Een aantal sceptische onderzoekers is aan het uitzoeken of ¤ 500,- wellicht op langere termijn goedkoper is dan ¤ 495,-.
+1quote:Op maandag 30 maart 2015 21:08 schreef Toeps het volgende:
[..]
Doet me denken aan iets wat ik ooit las over lijstjes. Als je schrijft: "De 20 tips voor..." dan komt dat over op de lezer alsof je punt 19 en 20 er voornamelijk hebt bijgezocht om op een mooi rond getal uit te komen. Als je "De 18 tips..." schrijft, lijkt het alsof er over elk punt goed is nagedacht.
Zo is het misschien ook bij 500, dat lijkt misschien meer op nattevingerwerk, alsof je dacht, "hmmm, wat zal ik er eens voor vragen..." Terwijl het bij 495, of nog beter 498,50 lijkt alsof er een ware berekening achter zit, waarom het zoveel moet kosten.
Zit wat in inderdaad.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:08 schreef Toeps het volgende:
[..]
Doet me denken aan iets wat ik ooit las over lijstjes. Als je schrijft: "De 20 tips voor..." dan komt dat over op de lezer alsof je punt 19 en 20 er voornamelijk hebt bijgezocht om op een mooi rond getal uit te komen. Als je "De 18 tips..." schrijft, lijkt het alsof er over elk punt goed is nagedacht.
Zo is het misschien ook bij 500, dat lijkt misschien meer op nattevingerwerk, alsof je dacht, "hmmm, wat zal ik er eens voor vragen..." Terwijl het bij 495, of nog beter 498,50 lijkt alsof er een ware berekening achter zit, waarom het zoveel moet kosten.
ja hoorquote:Op dinsdag 31 maart 2015 02:19 schreef sirfugy het volgende:
Qua prijs mag er dan gerust 100% bovenop komen :-)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |