Kan je hier wat meer over vertellen? Prijzen van wat? Bij welke doelgroep doe je onderzoek? Op welke manier? Wat zijn de uitkomsten?quote:Op maandag 30 maart 2015 13:16 schreef Susteren het volgende:
Ik ben al een tijdje onderzoek aan het doen naar prijzen. Tot nu toe blijkt rond (¤500,-) emotionele aankopen te steunen en niet rond (¤495,-) rationele aankopen.
Goedkoper dan wat?quote:Je zou kunnen zeggen dat ¤495,- goedkoper lijkt
Wederom, waarmee vergelijk je het dan?quote:, dit dacht ik vroeger altijd. Maar ¤500,- klinkt weer meer fair, directer, meer helder.
Dat dit een nogal vage OP is.quote:Wat is jullie mening?
Het is in de horeca tegenwoordig helemaal hip om prijzen met 1 decimaal te vermelden merk ik de laatste tijd. Dus niet ¤ 2,20 op de prijskaart zetten maar 2,2quote:Op maandag 30 maart 2015 13:25 schreef Kandijfijn het volgende:
Mensen zijn een beetje immuun geworden tegen dit marketingstrucje. Als je iets wilt kopen van 499,- en je wilt eerst overleggen met je vriendin zeg je waarschijnlijk gewoon dat het 500 euro is.
Heel veel supermarkten en restaurants doen steeds vaker ronde prijzen omdat dit beter lijkt te werken. Kijk maar naar de ronde prijzen bij de AH.
Ik denk dat het werktquote:Op maandag 30 maart 2015 13:26 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het is in de horeca tegenwoordig helemaal hip om prijzen met 1 decimaal te vermelden merk ik de laatste tijd. Dus niet ¤ 2,20 op de prijskaart zetten maar 2,2
cent klinkt goedkoper dan euro.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:39 schreef Pizzakoppo het volgende:
Nooit begrepen waarom 95 cent aansprekender is dan 1 euro.
kun je me op de hoogte houden wat de uitkomsten van dat onderzoeken worden? Ben benieuwd hoe dat uitpakt namelijk.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:36 schreef Dimens het volgende:
¤ 495,- lijkt niet alleen goedkoper dan ¤ 500,-, het is ook daadwerkelijk goedkoper. Dit wordt ook door het meerendeel deel van de onderzoekers bevestigd.
Een aantal sceptische onderzoekers is aan het uitzoeken of ¤ 500,- wellicht op langere termijn goedkoper is dan ¤ 495,-.
en een met de tekst:quote:"Jouw bedrijf verbeteren voor ¤495,-"
Wat zou effectiever zijn? De een lijkt goedkoper (terwijl het verschil percentueel te verwaarlozen is) terwijl de ander duidelijker lijkt (rond getal).quote:"Jouw bedrijf verbeteren voor ¤500,-"
quote:Op maandag 30 maart 2015 13:36 schreef Dimens het volgende:
¤ 495,- lijkt niet alleen goedkoper dan ¤ 500,-, het is ook daadwerkelijk goedkoper. Dit wordt ook door het meerendeel deel van de onderzoekers bevestigd.
Een aantal sceptische onderzoekers is aan het uitzoeken of ¤ 500,- wellicht op langere termijn goedkoper is dan ¤ 495,-.
Bij verder exact dezelfde advertentie? ¤ 495,-quote:
Ik zou op internet gaan zoeken naar recensies en daar mijn mening op baseren en die 5 euro verwaarlozen op zo'n bedrag.quote:Op maandag 30 maart 2015 14:06 schreef Susteren het volgende:
Ik zal wat duidelijker zijn, merk dat de op voor wat verwarring zorgt.
Stel je komt bijvoorbeeld een adwords advertentie of poster tegen met de tekst:
[..]
en een met de tekst:
[..]
Wat zou effectiever zijn? De een lijkt goedkoper (terwijl het verschil percentueel te verwaarlozen is) terwijl de ander duidelijker lijkt (rond getal).
En ja, de advertentie text is gewoon een random bedacht iets, het gaat me meer om het idee wat effectiever zou zijn als bedrag.
Het gaat wel om de B2B sector (is ook excl. BTW), op internet kan ik niet zo gek veel over dit onderwerp vinden voor B2B, bijna alleen maar B2C.
Ik zou vooral met de prijs adverteren die je ook op de website hanteert. Beetje raar als je adverteert met ¤ 500,- terwijl de prijs op de website uitkomt op ¤ 600,-, om maar wat te zeggen.quote:Op maandag 30 maart 2015 14:06 schreef Susteren het volgende:
Ik zal wat duidelijker zijn, merk dat de op voor wat verwarring zorgt.
Stel je komt bijvoorbeeld een adwords advertentie of poster tegen met de tekst:
[..]
en een met de tekst:
[..]
Wat zou effectiever zijn? De een lijkt goedkoper (terwijl het verschil percentueel te verwaarlozen is) terwijl de ander duidelijker lijkt (rond getal).
En ja, de advertentie text is gewoon een random bedacht iets, het gaat me meer om het idee wat effectiever zou zijn als bedrag.
Het gaat wel om de B2B sector (is ook excl. BTW), op internet kan ik niet zo gek veel over dit onderwerp vinden voor B2B, bijna alleen maar B2C.
Klinkt toch een stuk minder fantastischquote:
Uiteraard zelfde prijs, maar het is nog een concept dus hou nu al rekening met de prijs waarmee ik ga adverteren.quote:Op maandag 30 maart 2015 14:50 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik zou vooral met de prijs adverteren die je ook op de website hanteert. Beetje raar als je adverteert met ¤ 500,- terwijl de prijs op de website uitkomt op ¤ 600,-, om maar wat te zeggen.
Duidelijk, ex. BTW adverteren wordt het dus. Is namelijk 100% gericht op de zakelijke markt.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:05 schreef quinoahipster het volgende:
Of je doet gewoon "Jouw bedrijf verbeteren voor 2 x ¤247,50" dan heb je gegarandeerd succes.
Déjà vu.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:54 schreef Deuce92 het volgende:
¤495 Lijkt niet alleen goedkoper dan ¤500, het ís goedkoper. Succes met je onderzoek.
495 lijkt niet alleen goedkoper, het is ook goedkoper.quote:Op maandag 30 maart 2015 13:16 schreef Susteren het volgende:
Ik ben al een tijdje onderzoek aan het doen naar prijzen. Tot nu toe blijkt rond (¤500,-) emotionele aankopen te steunen en niet rond (¤495,-) rationele aankopen.
Je zou kunnen zeggen dat ¤495,- goedkoper lijkt, dit dacht ik vroeger altijd. Maar ¤500,- klinkt weer meer fair, directer, meer helder.
Wat is jullie mening?
Eerst neigde ik naar 500 euro vanwege helderheid, maar nu ben ik toch wel overtuigd van ¤495,- of iets dergelijks. Excl. btw wel (waar ik ook over aan het twijfelen was).quote:
Ik was laatst in een restaurant waar ze alles uitgeschreven haddenquote:Op maandag 30 maart 2015 13:29 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het werkt,.. Wij hebben laatst alle prijzen van de menukaart afgerond op hele euro's en die van drinken op 1 decimaal. Omzet van bijverkoop lijkt toe te nemen.
Het is echter tegelijk gedaan met extra focus van mij en de eigenaar op bijverkoop dus we kunnen niet echt distilleren waar het nu exact vandaan komt. Maar in meerdere vakbladen stond dat het werkt dus ik ga er vanuit dat er ergens wel gedegen onderzoek achter zit.
Ja tuurlijk, is een voorbeeld.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Verder vind ik "Jouw bedrijf verbeteren voor ¤495,-" niet echt sterk, dus ik hoop dat dat slechts als voorbeeld diende.
Is een 2e website, puur gericht op koude aquisitie (dus nieuwe klanten).quote:Op maandag 30 maart 2015 19:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik denk dat het voornamelijk voor nieuwe klanten interessant is en dat je in je huidige klantenbestand prima 500 kan vragen. Blijft natuurlijk optisch bedrog
Dan heb je je antwoord inmiddels wel.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:38 schreef Susteren het volgende:
[..]
Is een 2e website, puur gericht op koude aquisitie (dus nieuwe klanten).
Yes, daar heb ik idd wel eens wat over gelezen! Maar met deze dienst is er niet echt sprake van afdingen, vandaar dat dit me minder relevant lijkt. Toch bedankt, scherp!quote:Op maandag 30 maart 2015 19:40 schreef Spanky78 het volgende:
Er is ook nog een ander fenomeen dat heet anchoring. In het kort komt het er op neer dat als je een auto voor 16000 neerzet of 15920 de schaal verandert van duizenden naar tientallen. Met name als je het hebt over korting en afdingen gaat het dan snel om veel kleiner bedragen! Een korting van 420 lijkt dan groter dan een korting van 1000 bij de eerste.
Op een prijsvergelijkingssite zou ik zeggen dat 495 goedkoper isquote:Op maandag 30 maart 2015 13:16 schreef Susteren het volgende:
Ik ben al een tijdje onderzoek aan het doen naar prijzen. Tot nu toe blijkt rond (¤500,-) emotionele aankopen te steunen en niet rond (¤495,-) rationele aankopen.
Je zou kunnen zeggen dat ¤495,- goedkoper lijkt, dit dacht ik vroeger altijd. Maar ¤500,- klinkt weer meer fair, directer, meer helder.
Wat is jullie mening?
Dat krijg je als je designers te veel vrijheid geeftquote:Op maandag 30 maart 2015 19:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik was laatst in een restaurant waar ze alles uitgeschreven hadden
Gerecht X
Zeventien euro vijftig
ot: 495 staat beter, en ex btw uiteraard.
Verder vind ik "Jouw bedrijf verbeteren voor ¤495,-" niet echt sterk, dus ik hoop dat dat slechts als voorbeeld diende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |