Ik denk ook niet dat een ruggenprik bij scoliose perse uitgesloten is. Maar bij mij dus welquote:Op maandag 30 maart 2015 12:03 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Hier ook een scoliose patiënt maar wel mogelijkheid voor een ruggenprik. Heb toen de röntgenfoto's uit het ZKH Groningen toe laten sturen en het was geen probleem. Uiteindelijk helaas geen ruggenprik gekregen omdat er haast geboden was bij de keizersnede en dus ook narcose
Niet leuk! En je zult vast alle details er al over besproken hebbenquote:Op maandag 30 maart 2015 12:07 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat een ruggenprik bij scoliose perse uitgesloten is. Maar bij mij dus wel
Natuurlijkquote:Op maandag 30 maart 2015 12:08 schreef pinquit het volgende:
[..]
MB mag ik in de OP?Due date is 16 oktober
Bij mij is er ondanks de operatie nog een flinke kromming aanwezig, dat bemoeilijkt het eea wel geloof ik.quote:Op maandag 30 maart 2015 12:08 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Niet leuk! En je zult vast alle details er al over besproken hebben
quote:Op maandag 30 maart 2015 11:27 schreef pinquit het volgende:
Wij zijn net terug van termijnecho! 11wk3dg geloof ik, due date staat op 16 oktober
Alles zag er goed uit, mooie baby was flink aan het dansen ohhh zo perfect zag ie eruit
Zo uit mijn hoofd ben ik van 90 boven naar 30 boven gegaan en de onderste weet ik niet precies. Dus ook hier nog wel een kromming maar niet zoveel dat het niet mogelijk zou zijn.quote:Op maandag 30 maart 2015 12:09 schreef L-E het volgende:
[..]
Bij mij is er ondanks de operatie nog een flinke kromming aanwezig, dat bemoeilijkt het eea wel geloof ik.
Super zeg! Da's leuk om te zien.quote:Op maandag 30 maart 2015 12:12 schreef pinquit het volgende:
En zo actief al johnavelstreng grijpen, handjes omhoog, handjes omlaag, naar de knietjes reiken
rondje om z'n as draaien, omkijken
echt dansen joh
Oh echt joh? Nou, op zich biedt jouw verhaal wel weer mogelijkheden. Misschien eens nadenken over een second opinion. Kun je me dm'en welke zkhs dat was?quote:Op maandag 30 maart 2015 12:10 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Zo uit mijn hoofd ben ik van 90 boven naar 30 boven gegaan en de onderste weet ik niet precies. Dus ook hier nog wel een kromming maar niet zoveel dat het niet mogelijk zou zijn.
aaaahwquote:Op maandag 30 maart 2015 12:17 schreef pinquit het volgende:
Ohh en ik heb jullie toch verteld van dat armbandje he? Nou postte ik zaterdag een verhaal+echo op de facebooktimeline van de webshop waar ik dat armbandje gekocht heb.
En de eigenaresse vond het zo leuk en zo'n super(succes)verhaal, dat ze me nu een wishwisely4-ever kado doet(dat is een zilveren kettinkje of armbandje waar je dat hartje in kan klemmen, zodat je hem altijd nog bij je kan dragen)
Ik was helemaal over de hormonenzeik erdoor![]()
![]()
wat een liefde joh
Dat inderdaad!quote:Op maandag 30 maart 2015 14:12 schreef Skoap het volgende:
In deze situatie lijkt me dit een fijne uitslag Pessie. Hopelijk blijft je bloeddruk nog even braaf
Bij mij was het deze keer in de 14e week pas. Daarvoor had ik nog geen formulieren meegekregen.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef JantinaGr het volgende:
moesten jullie bloed laten afnemen aan het begin van de zwangerschap?
Ik had een formulier meegekregen van Salt voor bloedonderzoek waar staat aangevinkt: Hb / Ht en 12e week zwangerschap. Maar nu zit ik enorm te twijfelen of ik dan pas met de 12e week bloed moet laten afnemen?
Ik dacht namelijk eerder, maar vriend en ik kunnen ons beide niet herinneren dat ze het heeft gehad over een specifieke week.
Misschien dan iemand hier het weet, anders de VK maar bellen.
Nee je kan gewoon nu prikken hoorquote:Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef JantinaGr het volgende:
Wanneer moesten jullie bloed laten afnemen aan het begin van de zwangerschap?
Ik had een formulier meegekregen van Salt voor bloedonderzoek waar staat aangevinkt: Hb / Ht en 12e week zwangerschap. Maar nu zit ik enorm te twijfelen of ik dan pas met de 12e week bloed moet laten afnemen?
Ik dacht namelijk eerder, maar vriend en ik kunnen ons beide niet herinneren dat ze het heeft gehad over een specifieke week.
Ah, helder! Dankje.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee je kan gewoon nu prikken hoortraditioneel is je eerste controle bij 12 weken ongeveer en de eerste bloedscreening is dus omgedoopt tot 12e weeks screening.
Sommige vrouwen vinden het fijn om te wachten tot na de "magische" grens van 12 weken voordat ze gaan prikken maar dat hoeft niet. De dingen die geprikt worden zijn niet per se afhankelijk van hoe ver je bent.
je bloedgroep wordt geprikt met rhesusfactor en antistoffen, je ijzerpakket, en een aantal infectieziekten die gevaarlijk zijn voor de baby zoals hiv, hepatitis b en syfilis. Soms wordt er nog wel eens iets extra's geprikt zoals suiker of vitamine D of bijvoorbeeld schildklierwaarden, maar das niet standaard.
Minimaal een week voor de volgende afspraak, dan hebben ze namelijk de uitslagen binnen bij je afspraakquote:Op maandag 30 maart 2015 18:08 schreef JantinaGr het volgende:
Wanneer moesten jullie bloed laten afnemen aan het begin van de zwangerschap?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar 3x per week langskomen is wel weer vaker en geeft wel aan dat het niet gaat om pijn in mn grote teen zeg maar.
Nee dat kan dan nog niet. Dat gebeurt als je 27 weken bent, dan gaan ze nog een keer prikken. Als de baby Rh- is dan gebeurt er niets. Als baby positief is dan krijg je een anti-D prik met 30 weken.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:19 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ah, helder! Dankje.
Dan ga ik morgenavond naar een locatie hier in de buurt voor bloedafname!
Kunnen ze dan eigenlijk ook al de bloedgroep van het kindje zien?
Ben ik wel benieuwd naar aangezien ik Rh- ben en mijn vriend Rh+
Kun je niet voor nu toe met zo'n tussenstuk wat je tussen je gulp en knoop doet? Een soort verlengstukje voor je eigen broek.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:54 schreef silliegirl het volgende:
Kan er iemand tips geven qua positiekleding?
Ik heb een jeans besteld van mama licious in 2 maten om te vergelijken.
Van de kleinste is de tailleband ruim (ik moet de elastiekjes aan beide kanten zo'n 3 knoopsgaten aanhalen), maar bij m'n benen zit de broek strak (magoed, tis ook een skinny jeans).
Van de maat groter is de tailleband zéér ruim; sterker nog, ik kan die nu nog niet fatsoenlijk aan, want met aangetrokken elastieken rimpelt de broeksband veel te veel; ziet r niet uit. Bij m'n benen zit de broek echter wel wat gemakkelijker.. (Lees: daars ook groeiruimte).
Waar doe ik nu wijs aan? Beetje groeiruimte in kleine broek vs heel veel in een grotere?
Hoe valt mama licious bij jullie? Groot of klein tov jullie normale maat?![]()
Hmz. Nouja, ik heb het met zo'n tummy-tie geprobeerd, maar dat zit voor geen meter. Dan liever nu al een fijne positiejeans waar ik even in vooruit kan.. Maar goed ik zou er ook van balen alsk er nu 1 koop die over 2 maanden toch te strak is..quote:Op maandag 30 maart 2015 18:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Kun je niet voor nu toe met zo'n tussenstuk wat je tussen je gulp en knoop doet? Een soort verlengstukje voor je eigen broek.
Fantastischquote:Op maandag 30 maart 2015 19:11 schreef coccinelle het volgende:
De GUO was helemaal goed!Pfff wat een opluchting!
Er zit hier echt niks in de buurtquote:Op maandag 30 maart 2015 19:15 schreef JantinaGr het volgende:
Hier met bijna 11 weken nog niets te zien. Zijn het niet puur je darmen of merk je al dat je echt aankomt? Ik had een paar weken terug nl. wel een flink opgezette buik door de darmen, maar dat is nu weer afgenomen.
Mama licious lijken me wel mooie broeken als ik op de site kijk, draag zelf ook voornamelijk skinny.
Kun je anders niet beter gewoon naar een fysieke winkel gaan en daar wat passen?
Zwangerschapskleding vond ik in alles groot uitvallen. Shirts had ik altijd M en bij de zwangerschap van Billie droeg ik shirts in XS en S. Misschien geldt dat voor broeken ook? Ik droeg veel leggings met een jurkje. Ideaal! Stretcht ook lekker meequote:Op maandag 30 maart 2015 19:31 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Er zit hier echt niks in de buurtwaar ze 't verkopen, helaas.
Ik ga nog maar een keer passen, maar ik neig naar de grotere broek nu.
Alle zwangerschapsbroeken zakken af, altijd. Zwanger zijn is hijsen, helaas!quote:Op maandag 30 maart 2015 19:44 schreef Jagärtrut het volgende:
![]()
![]()
voor de goede GUO,
![]()
![]()
voor de stomme mensen, cocci.
@ silliegirl: ik heb ook een mamalicious zwangerschapsbroek, en die is me ook ruim. Zo irritant ruim dat hij afzakt als ik ga zitten..Ik moet nu ehct een positiebroek aan, want m'n buik is ontploft, maar ik ga toch maar opzoek naar een andere, dit was een beetje een miskoop.
Trouwens, het elastiek dat rimpelt zie je natuurlijk niet onder een shirtje ofzo, ik draag toch altijd een langer shirtje, want dan zie je het buikstuk niet als ik me uitrek of buk ofzo..
ik vind het rete-irritant! Zeker omdat iedereen verkondigde dat zwangerschapsbroeken the bomb zijn...maar dat afzakken, i don't know...quote:Op maandag 30 maart 2015 19:47 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Alle zwangerschapsbroeken zakken af, altijd. Zwanger zijn is hijsen, helaas!
weinig aan te doen vrees ik... en die broek, die pas je snel genoeg!quote:Op maandag 30 maart 2015 19:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vind het rete-irritant! Zeker omdat iedereen verkondigde dat zwangerschapsbroeken the bomb zijn...maar dat afzakken, i don't know...
Zou ook kunnen. Ik heb ze nu beiden weggelegd en kijk er morgen nog wels naar, want nu twijfel ik zo of ik dak moe wordt van mezelf. Dan morgen nog maar een dagje gewone broek, ik heb 2 stretch jeans en die zitten nog wel ok, gelukkig.quote:Op maandag 30 maart 2015 19:52 schreef mousemicky het volgende:
Sillie, is het niet gewoon het verkeerde model voor je? Ik kom ook niet in de skinny modellen van mamalicious, pijpen zijn gewoon te smal (vooral bovenbenen en knie). Een recht model zit me veel beter. Heb ze tijdens de zwangerschap van J. gekocht op bellyfashion.nl.
Ervaring hier is trouwens dat na 32 weken strakke/ aansluitende broeken gewoon zowieso niet meer lekker zaten. Toen droeg ik alleen nog mijn boyfriend jeans van, jawel, miss etam. En jurkjes, en leggings. Nu heb ik ook zon haremgeval, voor warme zomerdagen
En verder ligt t er gewoon aan waar je aankomt. Bij mij was t toen echt alleen buik, paste na de bevalling ook bij de benen meteen weer mijn normale broeken. Buik daarentegen heeft wel wat weken geduurd... Het lijkt nu weer dezelfde kant op te gaan
van die tshirts met zo'n gekke print, inderdaad....quote:Op maandag 30 maart 2015 19:57 schreef Mariposas het volgende:
De broeken die ik heb zakken niet af, alleen een grijze van h&m wel, krijg je zo'n lubberkont van.![]()
Die van mama licious kan je toch ook met een lusje strakker of losser maken?
Ik vind positiekleding over het algemeen trouwens echt niets. Vooral de t-shirts, zo lelijk. Ik denk dat ik direct na de bevalling uit bed ren om nog flink van de uitverkoop gebruik te maken.
Ik koop trouwens bijna alles op marktplaats want ik vind het ook zonde om zo veel geld aan kleding uit te geven die ik a) kort draag en b) ook niet eens echt leuk vind.
Die prints snap ik inderdaad ook niet. H&M heeft wel wat goede basic shirts en mijn Only-shirtjes rekken tot nu toe ook wel goed mee (maar die halen de 40 weken denk ik niet).quote:Op maandag 30 maart 2015 20:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
van die tshirts met zo'n gekke print, inderdaad....
Ik ga proberen vrij weinig te kopen, the bare minimum. In mei 2 bruiloften, en wil opzoek naar een leuk jurkje. Maar, dat hoeft natuurlijk geen zwangerschapsjurk te zijn, als het maar stretcht...
Stretchjurkjes zijn geweldig, ik vind dat mijn buik daar mooier in uitkomt dan die jurkjes met een 'taille' net onder je borsten (heeft dat een naam?) en die dan recht naar beneden vallen. Ben heel blij met m'n King Louie jurkjes en de basic h&m jurkjes.quote:Op maandag 30 maart 2015 20:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
van die tshirts met zo'n gekke print, inderdaad....
Ik ga proberen vrij weinig te kopen, the bare minimum. In mei 2 bruiloften, en wil opzoek naar een leuk jurkje. Maar, dat hoeft natuurlijk geen zwangerschapsjurk te zijn, als het maar stretcht...
Mijn King Louies doen het ook goed ja! Maar kom nu een beetje op een punt dat ik bang ben dat nog langer blijven dragen ze verpest voor straks..quote:Op maandag 30 maart 2015 20:15 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Stretchjurkjes zijn geweldig, ik vind dat mijn buik daar mooier in uitkomt dan die jurkjes met een 'taille' net onder je borsten (heeft dat een naam?) en die dan recht naar beneden vallen. Ben heel blij met m'n King Louie jurkjes en de basic h&m jurkjes.
Ik las op internet ervaringen dat ze niet gaan uitlubberen maar gewoon mooi blijven! Mijn buik is nog niet zo groot, maar ik denk ook niet dat ik m'n favoriete tot het einde blijf dragen.quote:Op maandag 30 maart 2015 20:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Mijn King Louies doen het ook goed ja! Maar kom nu een beetje op een punt dat ik bang ben dat nog langer blijven dragen ze verpest voor straks..
Heb jij dezelfde maat gekocht als dat je normaal hebt? En hoe zit de broekband dan nu (waar je eventueel je riem zou doen zeg maar)? Ook wat gerimpeld door het aangetrokken elastiekje aan de binnenkant of gewoon al strak?quote:Op maandag 30 maart 2015 20:05 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb een slim fit broek van mamalicious gekocht en die zit eigenlijk precies goed!ik heb vrij dunne benen van mezelf.
Ik heb nu dezelfde in een andere kleur op marktplaats gekocht, dus ik kan voorlopig even vooruit
Mja, maten verschillen sowieso al vaak bij verschillende merken natuurlijk. Ik heb 27 gekocht en dat pas ik normaal ook of is net wat klein normaal.quote:Op maandag 30 maart 2015 20:47 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Heb jij dezelfde maat gekocht als dat je normaal hebt? En hoe zit de broekband dan nu (waar je eventueel je riem zou doen zeg maar)? Ook wat gerimpeld door het aangetrokken elastiekje aan de binnenkant of gewoon al strak?
Strakker juistquote:Op maandag 30 maart 2015 20:56 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Mja, maten verschillen sowieso al vaak bij verschillende merken natuurlijk. Ik heb 27 gekocht en dat pas ik normaal ook of is net wat klein normaal.
Dat elastiekje heb ik nog niet ontdektmaak je hem daarmee losser? Ik heb er niet aangezeten dus.
Oh hahaquote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 23:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik hoop dat je de kersverse ouders over het algemeen iets anders wenst.
quote:Op maandag 30 maart 2015 23:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik hoop dat je de kersverse ouders over het algemeen iets anders wenst.
Ik ben boos maar ik vertel niet waarom. Daar kun je weinig mee. Waait wel over neem ik aan.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 06:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Het ze niet gezegd Daui, ik heb het ook al gevraagd. Vind het echt onzinons kindje.
Begin je nu toch wel echt te groeien? Mag ook wel met twee kruimelszitten tweelingen trouwens in je familie?
Het mooie is dat ze twee opties hebben. Of je bent zwanger of je bent aangekomen. En niemand durft dat te vragenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:09 schreef silliegirl het volgende:
Cassandra: wel een beetje domper op de vreugde lijkt me, dat je moeder boos is. Had ze er misschien bij willen zijn om de reacties te zien ofzo?
Mijn vader vroeg pas ook of iedereen het weet, maar hij wilde vooral vast op facebook zetten dat 'ie opa wordt. Dat doen we (nog) niet hoor.
Ik heb een jurkje aan vandaag maar misschien is dat niet verhullend genoeg bij buik. Mijn collega's weten 't toch, maar cliënten nog niet.. Nahjah als ze t zien ist maar zo.
En Daui: logisch dat het hard gaat bij jou, je moet 2 baby'tjes kwijt in je buik! Komt vast goed!
Of allebei, kan dat ook?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:35 schreef Daui het volgende:
[..]
Het mooie is dat ze twee opties hebben. Of je bent zwanger of je bent aangekomen. En niemand durft dat te vragen
Vooral m'n borsten die een stuk gegroeid zijn en mijn buik. Ik heb wel het idee dat ik ook wat vetjes op mijn heupen aan het kweken ben, maar dat valt mee. Volgens de weegschaal zit er nu een krappe 2 kg bij (en ik zit halverwege de 9e week). Ik heb geen idee hoe gewichtstoename hoort te gaan eigenlijk..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:07 schreef Daui het volgende:
[..]
Hoe dan ook niemand durft het te vragen. Ben je op andere plekken aangekomen?
Ben je nog misselijk? Mijn buik en borsten zijn ook gegroeid maar normaal zou ik al wat aangekomen zijn na meer dan een maand niet sporten. Stom maar ik heb geen idee wat ik woog voordat ik zwanger werd. Weeg jij je nu om de week?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:14 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Vooral m'n borsten die een stuk gegroeid zijn en mijn buik. Ik heb wel het idee dat ik ook wat vetjes op mijn heupen aan het kweken ben, maar dat valt mee. Volgens de weegschaal zit er nu een krappe 2 kg bij (en ik zit halverwege de 9e week). Ik heb geen idee hoe gewichtstoename hoort te gaan eigenlijk..
Nee. Ik heb een haat liefdeverhouding met de weegschaal; ik heb er in het ziekenhuis opgestaan toen ik net overtijd was en gisteren thuis, dat scheelde 1,3 kg, maar ook het tijdstip van de dag was anders. Volgens mij helpt obstipatie ook niet. En inderdaad; ik sport ook minder, ik heb er de energie niet voor. Wil ik wel weer gaan doen trouwens.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:23 schreef Daui het volgende:
[..]
Ben je nog misselijk? Mijn buik en borsten zijn ook gegroeid maar normaal zou ik al wat aangekomen zijn na meer dan een maand niet sporten. Stom maar ik heb geen idee wat ik woog voordat ik zwanger werd. Weeg jij je nu om de week?
Tjee. Wat jammer van je moeder zeg.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Das veel leuker sillie!
Ah ze heeft gereageerd. Ze vindt het niet leuk dat iedereen het weet en haar oma gaat noemen![]()
Mijn schoonmoeder heeft zich in haar enthousiasme op de zaak versproken tegen een collega door zichzelf oma te noemendie is juist apetrots op die titel haha
elastiekje door het knoopgat!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:19 schreef J0ycie88 het volgende:
Kooks, heel veel geluk met jullie kleine!
Hier lig ik potverdorie al vanaf 4 uur wakker door die ^@/#$-storm! En ik ben nog zo moehoehoe...
Hier van het weekend tussenstukjes gekocht voor mijn spijkerbroeken. Zo heb ik in ieder geval even de tijd om een goede positiebroek te vinden! Alleen jammer dat ik nu nog een beetje tussen wal en schip zit. Zonder zit mijn broek echt te strak.. Met tussenstukje zakt hij af
Zelfde klachten hier. Ik neem wortels en fruit mee en extra boterhammen. En soms een cup a soup. En heel veel water drinken. Nonstop. Met bubbels helpt ook goed.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee. Ik heb een haat liefdeverhouding met de weegschaal; ik heb er in het ziekenhuis opgestaan toen ik net overtijd was en gisteren thuis, dat scheelde 1,3 kg, maar ook het tijdstip van de dag was anders. Volgens mij helpt obstipatie ook niet. En inderdaad; ik sport ook minder, ik heb er de energie niet voor. Wil ik wel weer gaan doen trouwens.
En misselijk; met vlagen. Maar het enige wat echt helpt is steeds kleine beetjes eten. Dat doe ik dan ook bijna doorlopend; als ik daar mee stop voel ik me echt beroerd. Dat zal ook niet helpen qua gewichtstoename. Overgeven opzich doe ik bijna niet, ik hang wel is brakend boven de wc maar dan komt er eigenlijk niks.
mijn moeder heeft al bedacht dat ze omi wil worden, en geen oma. Ik vind het maar gek..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:38 schreef Limone het volgende:
[..]
Tjee. Wat jammer van je moeder zeg.En ook een beetje herkenbaar. Mijn moeder vond het ook moeilijk om 'oma' genoemd te worden, totdat... de baby was geboren.
Nu is ze heel blij en trots dat ze familie is van M. en noemt ze zichzelf ook te pas en te onpas oma.
Ik eet ook veel fruit tussendoor en ik drink ook veel, maar water helpt bij mij dus niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:46 schreef Daui het volgende:
[..]
Zelfde klachten hier. Ik neem wortels en fruit mee en extra boterhammen. En soms een cup a soup. En heel veel water drinken. Nonstop. Met bubbels helpt ook goed.
Oo, ik zou haar toch heel snel vragen of ze echt zo egoīstisch gaat zijn en jouw plezier in de zwangerschap graag wil verpesten, of dat ze heel snel bijdraait en normaal doet.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Das veel leuker sillie!
Ah ze heeft gereageerd. Ze vindt het niet leuk dat iedereen het weet en haar oma gaat noemen![]()
Mijn schoonmoeder heeft zich in haar enthousiasme op de zaak versproken tegen een collega door zichzelf oma te noemendie is juist apetrots op die titel haha
Ik vind het echt heel lomp van je moederquote:Op dinsdag 31 maart 2015 07:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Das veel leuker sillie!
quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:00 schreef pinquit het volgende:
Mijn eerste zwangerschap was mijn vader ook over de zeik omdat ie zichzelf te jong vond om opa te worden (nu was hij ook wel 47 en heel hard aan het midlife-crisisen) Zo wat was ik toch boos op hem
stomme egoist.
Nu is ie echt het tegenovergestelde, ik heb hem nog nooit zo blij gezien![]()
(Hij vertelde nu ook dat hij het toen vooral voor mij schrikken vond: "je was nog zo jong, ik dacht, nou nu is je leven voorbij"dramaqueen)
Maargoed, wat ik zeggen wilde: het is stom als ouders en omgeving zo reageren :/ ik hoop dat je ma snel bijdraait cassandra
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Waarom moet je naar het UMCG dan? Is er kans dat je naar NS kunt? Dan zou ik echt naar Dokter Oosterhof gaan. Hij is zo tof en goedquote:Op maandag 30 maart 2015 19:35 schreef coccinelle het volgende:
Hier gaat het met nummer 1 al heel snel. 2 Vingers boven de navel met 19 weken. Volgens mij reikt bij de 2e mijn baarmoeder tot mijn kin in dit tempo.
De GUO was overigens niks aan. Een Engels sprekende echoscopiste in opleiding die ik niet verstond en haar begeleidster die aan de andere kant van de kamer met haar mobiel bezig was. De conclusie kreeg ik van haar dat alles er prima uit zag. Nog 3 fotootjes meegekregen waarvan ik niet echt weet wat er überhaupt op staat. Dat ging weer fantastisch dus. Had ik al gezegd dat ik zo ontzettend graag naar het plaatselijk ziekenhuis wil i.p.v. het UMCG?
Ik vind omi echt een beetje nep-omaquote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
mijn moeder heeft al bedacht dat ze omi wil worden, en geen oma. Ik vind het maar gek..
Mijn vader was zo trots dat hij het aan iedereen op z'n werk verteld heeft...
Haha, ik vind die uitspraak van je vader wel keigrappig!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:14 schreef Vlindur het volgende:
"ik vind het niet zo erg dat ik opa wordt, maar dan moet ik met oma naar bed"
![]()
![]()
![]()
![]()
De uitspraak van mn vader![]()
Ze waren dolblij toen ik zwanger was trouwens. Ze wisten van het traject af, dus toen het was gelukt waren ze superblij. Dat was toen in april 2009
[..]
Ik vind het echt heel lomp van je moeder![]()
Volgens mij is omi ook een beetje Brabants of die regio.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:20 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik vind omi echt een beetje nep-omaomi hoor je vaak van de-nieuwe-partner-van-mijn-opa-is-mijn-omi-want-oma-is-de-moeder-van-mijn-moeder .
Cassandra dat is wel lomp zeg. Mijn schoonvader kon destijds maar moeilijk wennen, vond het echt heel abstract allemaal. Hij werd 51 toen we het vertelden. Maar toen onze zoon eenmaal geboren was was hij zo strots als een pauw, hij heeft tijdenlang het geboortekaartje op zijn bureau op zn werk gehad en ook een foto volgens mij. Ik ben zo blij dat hij nog opa is geweest.
Sillie, ik vrat ook de hele dag door, as het enige dat hielp, afwisselend rijstwafels, crackers, chocolade, brood...
mwhehhequote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:31 schreef Vlindur het volgende:
Hier een pake en een beppe en een opa en een oma. Lekker makkelijk
Ik weet nog wel dat mn neefjes en nichtjes namen voor hun opa's en oma's hadden. Zo heette er een 'oma port'
Lol!quote:
Ik snap dat 't je hoog zit hoor. En jij hebt gewoon gelijk; het is jullie kindje en jullie beslissen hoe en wanneer je 't nieuws met anderen deelt. Wel irritant zo'n reactie.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:46 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn oma noemde ik nog steeds oma Friesland, ook al is ze bijna 20 jaar geleden verhuisd. Tot 2013, want toen overleed mijn andere oma.
Mijn moeder stuurde een berichtje dat ze er ook moeite mee heeft dat ik het via Facebook kenbaar gemaakt heb (dat gaat dan ook via WhatsApp) Heb mijn moeder verteld dat ik er moeite mee heb dat zij er moeite mee heeft, het is ons kindje, onze beslissing om het bekend te maken en hoe en wanneer.
Niet mijn idee om daar via de app te vertellen maar zit nu op mijn werk en ik merk dat ik haar reactie echt niet leuk vindzit me hoog, nu ben ik t teminste kwijt
Ohh, herkenbaar. Zo'n raar gevoel!quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:39 schreef Mariposas het volgende:
Meest awkward gevoel is als hij in m'n zij port, op de zij waarop ik lig. Net alsof ie er doorheen komt.
Maar wat is het probleem dan van Facebook? Ik begrijp het niet zo geloof ikquote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:46 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn oma noemde ik nog steeds oma Friesland, ook al is ze bijna 20 jaar geleden verhuisd. Tot 2013, want toen overleed mijn andere oma.
Mijn moeder stuurde een berichtje dat ze er ook moeite mee heeft dat ik het via Facebook kenbaar gemaakt heb (dat gaat dan ook via WhatsApp) Heb mijn moeder verteld dat ik er moeite mee heb dat zij er moeite mee heeft, het is ons kindje, onze beslissing om het bekend te maken en hoe en wanneer.
Niet mijn idee om daar via de app te vertellen maar zit nu op mijn werk en ik merk dat ik haar reactie echt niet leuk vindzit me hoog, nu ben ik t teminste kwijt
ja kwam van mn neefje en nichtje. Toen die zelf goed gingen praten was mn tante heel snel met afleren van oma snorquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook! De kindjes van mijn schoonzus hebben het over "opa en oma trein" (dat zijn eigenlijk overgrootouders, maar toch), en "opa en oma motor". Die laatste zijn dan de ouders van mijn vriend, dus dat zal zich wel doortrekken naar onze kleine.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 10:17 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik noemde mijn opa's altijd opa (achternaam) en opa (achternaam). Heb geen oma's gekend.
Hoe ons kindje de 3 opa's en 2 oma's gaan noemen weet ik natuurlijk niet. Ben ik wel benieuwd naar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |