Dat moeten ze echt oplossen voor volgend jaar...quote:Op zondag 12 april 2015 10:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
De absolute top kon Raikkonen + 3x Sauber al betalen. Diegene die dat heeft gaat het spel dit jaar winnen. Dat is wel duidelijk.
Ja idd! Het dalen en stijgen van de onderdeelwaarde zou dat moeten oplossen. Alleen ze hebben het zo gemaakt dat alles in de top 10 (ofzo) stijgt en de rest daalt. Dat verergert het probleem alleen maar.quote:Op zondag 12 april 2015 10:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat moeten ze echt oplossen voor volgend jaar...
Sterker nog, zoiets zit er gewoon ingebakken, alleen zul je er in het begin van het seizoen minder van merken dan later in het jaar.quote:Op zondag 12 april 2015 10:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja idd! Het dalen en stijgen van de onderdeelwaarde zou dat moeten oplossen. Alleen ze hebben het zo gemaakt dat alles in de top 10 (ofzo) stijgt en de rest daalt. Dat verergert het probleem alleen maar.
Als een Manor 11e finished zou het moeten stijgen, en een Mercedes 8e zou het iets moeten dalen.
Het lijkt me ook niet zo moeilijk om te maken. Aan het begin kennen ze waardes toe teams/rijders. Je hebt dus al een inschatting waar een team hoort te finishen. En dan het aantal plekken dat ze lager of hoger dan verwacht eindigen vermenigvuldigen met een bepaald bedrag en dat bij de waarde optellen of aftrekken
Dit is er wel eentje die ik even achter ga neerleggen voor mogelijkheden komend jaar. Weet niet hoe haalbaar het werkelijk is. En anders misschien gewoon het waardesysteem eruit. Want aan het begin van het seizoen zijn die waarden gelijk. Later komt dat wel, die verwachtingswaarde, maar in een fase dat het verschil al is gemaakt.quote:Op zondag 12 april 2015 10:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja idd! Het dalen en stijgen van de onderdeelwaarde zou dat moeten oplossen. Alleen ze hebben het zo gemaakt dat alles in de top 10 (ofzo) stijgt en de rest daalt. Dat verergert het probleem alleen maar.
Als een Manor 11e finished zou het moeten stijgen, en een Mercedes 8e zou het iets moeten dalen.
Het lijkt me ook niet zo moeilijk om te maken. Aan het begin kennen ze waardes toe teams/rijders. Je hebt dus al een inschatting waar een team hoort te finishen. En dan het aantal plekken dat ze lager of hoger dan verwacht eindigen vermenigvuldigen met een bepaald bedrag en dat bij de waarde optellen of aftrekken
Sinds wanneer dan?quote:Op zondag 12 april 2015 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sterker nog, zoiets zit er gewoon ingebakken, alleen zul je er in het begin van het seizoen minder van merken dan later in het jaar.
Dat is te zien aan de puntencorrectie zoals die bij de onderdelen staat, zoala bijvoorbeeld bij Nasr:quote:Op zondag 12 april 2015 10:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Sinds wanneer dan?
En wat houdt 'zoiets' precies in?
Het zit er al enkele jaren in. Je ziet er in het begin van het seizoen minder van, maar als Hamilton nu bijvoorbeeld een uitvalbeurt heeft dan wordt hij een stuk goedkoper, omdat zijn gemiddelde score naar beneden gaat.quote:Op zondag 12 april 2015 10:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Sinds wanneer dan?
En wat houdt 'zoiets' precies in?
Gewoon doorverwijzen naar de FAQ.quote:Op zondag 12 april 2015 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zit er al enkele jaren in. Je ziet er in het begin van het seizoen minder van, maar als Hamilton nu bijvoorbeeld een uitvalbeurt heeft dan wordt hij een stuk goedkoper, omdat zijn gemiddelde score naar beneden gaat.
Het is wat lastig uit te leggen eigenlijk
Dat wordt geen top 100 voor jouquote:Op zondag 12 april 2015 10:31 schreef Nattekat het volgende:
230 punten uit de race, 178 uit de kwalificatie. Daar is iets goed fout gegaan
Wel voor het eerst dit seizoen in de 400
Gastquote:
4x Sauber had anders wel goed uitgepaktquote:Op zondag 12 april 2015 10:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gast
Ik kon niks anders, 4x Sauber is een te grote gok en 50 punten verliezen door Max en +- 25 door Button's uitremactie hielp natuurlijk ook niet mee.
Zo'n grote gok is 4x Sauber toch niet gezien eerdere stabiele resultaten?quote:Op zondag 12 april 2015 10:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gast
Ik kon niks anders, 4x Sauber is een te grote gok en 50 punten verliezen door Max en +- 25 door Button's uitremactie hielp natuurlijk ook niet mee.
Geniet jij maar lekker van die Ferrariquote:
Vandaag was een mooi voorbeeld waarom ik Max en 1xLotus boven Sauber verkoos, helaas viel mijn plan in de laatste 10 ronden in duigen.quote:Op zondag 12 april 2015 10:36 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Zo'n grote gok is 4x Sauber toch niet gezien eerdere stabiele resultaten?
Vandaag was een mooi voorbeeld waarom het riskant is alles in te zetten op één team. Ik heb getwijfeld om 3 x TR te kopen, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb.quote:Op zondag 12 april 2015 10:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vandaag was een mooi voorbeeld waarom ik Max en 1xLotus boven Sauber verkoos, helaas viel mijn plan in de laatste 10 ronden in duigen.
Massa ook lijkt me.quote:Op zondag 12 april 2015 11:14 schreef Nattekat het volgende:
En dit is een leuk moment om erachter te komen dat ik 3x Sauber + Massa had kunnen hebben, ehm
Volgende race wel Kimi, dus niet te veel verloren.
Edit: Onee, Max is in waarde gestegen na de Kwalificatie.
Massa is 700K gestegen, Verstappen en Lotus 1500K bij elkaar. Met de verkoopkosten erbij, los van het feit dat Sauber is gedaald in waarde had ik wsl net niet genoeg. Ben daar stiekem wel blij mee.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |