Zeker. Punt is dat je dan blij moet zijn als Sauber het goed doet.quote:Op zaterdag 11 april 2015 12:30 schreef Nattekat het volgende:
Beste combi: Compleet Sauber team + coureur die erboven is geëindigd.
Ik kon helaas Massa niet behouden als ik Manor onderdelen wilde vervangen.quote:Op zaterdag 11 april 2015 12:30 schreef Nattekat het volgende:
Beste combi: Compleet Sauber team + coureur die erboven is geëindigd.
Mensen die het in het begin goed deden hebben nu echt een voordeel.
Ik heb bijna wat jij hebt, maar dan met 1 x TR en 1 x Sauber. Sauber doet het nu goed, ik denk dat TR het in de race beter zal doen. Bovendien was dit een optie waarbij ik nog behoorlijk wat geld overhoud - hopelijk genoeg om voor volgende race een écht goed onderdeel er bij te nemen.quote:Op zaterdag 11 april 2015 13:10 schreef Fer het volgende:
2x STR, Saintz, Nasr: 160 puntjes
Ik had kunnen nemen:
2x Sauber, Nasr, Raikonnen(Massa): 198 (206)
Samen here, het blijft een beetje stuivertje wisselen tussen die twee teams dus maar even 50/50 houden en dan hopelijk het juiste onderdeel inwisselen voor wat betersquote:Op zaterdag 11 april 2015 13:21 schreef hmmmz het volgende:
Ik heb niet gewisseld. Max Nasr Sauber STR
Precies, dat dacht ik ook. Enige echte verbetering is pas wanneer ik naar Williams coureur of onderdeel ga.quote:Op zaterdag 11 april 2015 17:49 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Samen here, het blijft een beetje stuivertje wisselen tussen die twee teams dus maar even 50/50 houden en dan hopelijk het juiste onderdeel inwisselen voor wat beters
Renault motors kiezen is oerdomquote:Op zondag 12 april 2015 09:54 schreef ReQuiem83 het volgende:
Verstappen + 3 STR weg...alleen Nasr heeft wat puntjes opgeleverd.
Zat gewoon met alles in de punten 2 rondjes voor einde...poef weg. Risico van gok nemen...
Ik kan waarschijnlijk net geen Vettel + 3x Sauber betalen morgenquote:Op zondag 12 april 2015 10:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
De absolute top kon Raikkonen + 3x Sauber al betalen. Diegene die dat heeft gaat het spel dit jaar winnen. Dat is wel duidelijk.
Dat moeten ze echt oplossen voor volgend jaar...quote:Op zondag 12 april 2015 10:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
De absolute top kon Raikkonen + 3x Sauber al betalen. Diegene die dat heeft gaat het spel dit jaar winnen. Dat is wel duidelijk.
Ja idd! Het dalen en stijgen van de onderdeelwaarde zou dat moeten oplossen. Alleen ze hebben het zo gemaakt dat alles in de top 10 (ofzo) stijgt en de rest daalt. Dat verergert het probleem alleen maar.quote:Op zondag 12 april 2015 10:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat moeten ze echt oplossen voor volgend jaar...
Sterker nog, zoiets zit er gewoon ingebakken, alleen zul je er in het begin van het seizoen minder van merken dan later in het jaar.quote:Op zondag 12 april 2015 10:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja idd! Het dalen en stijgen van de onderdeelwaarde zou dat moeten oplossen. Alleen ze hebben het zo gemaakt dat alles in de top 10 (ofzo) stijgt en de rest daalt. Dat verergert het probleem alleen maar.
Als een Manor 11e finished zou het moeten stijgen, en een Mercedes 8e zou het iets moeten dalen.
Het lijkt me ook niet zo moeilijk om te maken. Aan het begin kennen ze waardes toe teams/rijders. Je hebt dus al een inschatting waar een team hoort te finishen. En dan het aantal plekken dat ze lager of hoger dan verwacht eindigen vermenigvuldigen met een bepaald bedrag en dat bij de waarde optellen of aftrekken
Dit is er wel eentje die ik even achter ga neerleggen voor mogelijkheden komend jaar. Weet niet hoe haalbaar het werkelijk is. En anders misschien gewoon het waardesysteem eruit. Want aan het begin van het seizoen zijn die waarden gelijk. Later komt dat wel, die verwachtingswaarde, maar in een fase dat het verschil al is gemaakt.quote:Op zondag 12 april 2015 10:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja idd! Het dalen en stijgen van de onderdeelwaarde zou dat moeten oplossen. Alleen ze hebben het zo gemaakt dat alles in de top 10 (ofzo) stijgt en de rest daalt. Dat verergert het probleem alleen maar.
Als een Manor 11e finished zou het moeten stijgen, en een Mercedes 8e zou het iets moeten dalen.
Het lijkt me ook niet zo moeilijk om te maken. Aan het begin kennen ze waardes toe teams/rijders. Je hebt dus al een inschatting waar een team hoort te finishen. En dan het aantal plekken dat ze lager of hoger dan verwacht eindigen vermenigvuldigen met een bepaald bedrag en dat bij de waarde optellen of aftrekken
Sinds wanneer dan?quote:Op zondag 12 april 2015 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sterker nog, zoiets zit er gewoon ingebakken, alleen zul je er in het begin van het seizoen minder van merken dan later in het jaar.
Dat is te zien aan de puntencorrectie zoals die bij de onderdelen staat, zoala bijvoorbeeld bij Nasr:quote:Op zondag 12 april 2015 10:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Sinds wanneer dan?
En wat houdt 'zoiets' precies in?
Het zit er al enkele jaren in. Je ziet er in het begin van het seizoen minder van, maar als Hamilton nu bijvoorbeeld een uitvalbeurt heeft dan wordt hij een stuk goedkoper, omdat zijn gemiddelde score naar beneden gaat.quote:Op zondag 12 april 2015 10:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Sinds wanneer dan?
En wat houdt 'zoiets' precies in?
Gewoon doorverwijzen naar de FAQ.quote:Op zondag 12 april 2015 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zit er al enkele jaren in. Je ziet er in het begin van het seizoen minder van, maar als Hamilton nu bijvoorbeeld een uitvalbeurt heeft dan wordt hij een stuk goedkoper, omdat zijn gemiddelde score naar beneden gaat.
Het is wat lastig uit te leggen eigenlijk
Dat wordt geen top 100 voor jouquote:Op zondag 12 april 2015 10:31 schreef Nattekat het volgende:
230 punten uit de race, 178 uit de kwalificatie. Daar is iets goed fout gegaan
Wel voor het eerst dit seizoen in de 400
Gastquote:
4x Sauber had anders wel goed uitgepaktquote:Op zondag 12 april 2015 10:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gast
Ik kon niks anders, 4x Sauber is een te grote gok en 50 punten verliezen door Max en +- 25 door Button's uitremactie hielp natuurlijk ook niet mee.
Zo'n grote gok is 4x Sauber toch niet gezien eerdere stabiele resultaten?quote:Op zondag 12 april 2015 10:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gast
Ik kon niks anders, 4x Sauber is een te grote gok en 50 punten verliezen door Max en +- 25 door Button's uitremactie hielp natuurlijk ook niet mee.
Geniet jij maar lekker van die Ferrariquote:
Vandaag was een mooi voorbeeld waarom ik Max en 1xLotus boven Sauber verkoos, helaas viel mijn plan in de laatste 10 ronden in duigen.quote:Op zondag 12 april 2015 10:36 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Zo'n grote gok is 4x Sauber toch niet gezien eerdere stabiele resultaten?
Vandaag was een mooi voorbeeld waarom het riskant is alles in te zetten op één team. Ik heb getwijfeld om 3 x TR te kopen, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb.quote:Op zondag 12 april 2015 10:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vandaag was een mooi voorbeeld waarom ik Max en 1xLotus boven Sauber verkoos, helaas viel mijn plan in de laatste 10 ronden in duigen.
Massa ook lijkt me.quote:Op zondag 12 april 2015 11:14 schreef Nattekat het volgende:
En dit is een leuk moment om erachter te komen dat ik 3x Sauber + Massa had kunnen hebben, ehm
Volgende race wel Kimi, dus niet te veel verloren.
Edit: Onee, Max is in waarde gestegen na de Kwalificatie.
Massa is 700K gestegen, Verstappen en Lotus 1500K bij elkaar. Met de verkoopkosten erbij, los van het feit dat Sauber is gedaald in waarde had ik wsl net niet genoeg. Ben daar stiekem wel blij mee.quote:
1x Mercedes met 3x Manor is nou ook niet echt een succesformule lijkt mij.quote:Op zondag 12 april 2015 13:31 schreef lobotm het volgende:
Budget is gewoon te laag aan het begin het feit dat je niet 1 top onderdeel met 3 matige onderdelen kunt kopen in het begin. Heb een redelijke sprong in klassement gemaakt door torro rosso te dumpen na het zien van de vrije trainingen op vrijdag (pro tip). Als het budget 200 miljoen was had je teminste al 1 mercedes onderdeel kunnen kopen
quote:Op zondag 12 april 2015 13:35 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
1x Mercedes met 3x Manor is nou ook niet echt een succesformule lijkt mij.
Dan heb je wel gelijk een succesformule, maar ik denk dat de motivatie van het laag beginbudget is dat je dan iig de eerste 3 ronden moet terugkomen om dingen aan te passen in de hoop dat het een gewoonte wordt en je steeds weer blijft terugkomen? Geen idee eigenlijk.quote:Op zondag 12 april 2015 13:41 schreef lobotm het volgende:
1x mercedes met 3x sauber weldat kan met 200 miljoen
[..]
Totdat ergens aan het einde Hamilton en Rosberg elkaar eraf rijden uit frustratie...quote:Op zondag 12 april 2015 13:45 schreef Tobi-wan het volgende:
Ik hoop dat de andere teams het goed blijven doen anders wordt dit seizoen gewoon een sprintrace naar Mercedes-onderdelen en kan degene die daar als eerste in slaagt het seizoen zonder al te veel problemen uit zitten.
Haha als dat nou wat vroeger in het seizoen gaat gebeuren kan het best nog spannend wordenquote:Op zondag 12 april 2015 13:47 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Totdat ergens aan het einde Hamilton en Rosberg elkaar eraf rijden uit frustratie...
Precies, dan een hele race zondag geen punten voor die mensen. Lijkt me wel leuk voor de stand. En dan niet alleen hier maar ook in het echte kampioenschap.quote:Op zondag 12 april 2015 13:48 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Haha als dat nou wat vroeger in het seizoen gaat gebeuren kan het best nog spannend worden
Had Malledonna maar een paar rondjes later uit moeten vallenquote:Op zondag 12 april 2015 15:19 schreef Nattekat het volgende:
196 -> 161, en 20 punten minder dan uitgerekend...
Ronde 52, zelfs met een ronde achterstand was het nog goed, 90% is 50.4 ronde en dat heeft ie geredenquote:Op zondag 12 april 2015 15:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had Malledonna maar een paar rondjes later uit moeten vallen
Volgens de FIA nietquote:Op zondag 12 april 2015 15:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ronde 52, zelfs met een ronde achterstand was het nog goed, 90% is 50.4 ronde en dat heeft ie gereden
Max staat er gewoon inquote:Maar echt, ik had 0 punten voor Maldonado gerekend. Lijkt wel alsof Max niet meegerekend wordt.
Bijna het zelfde team voor ogen als jij... toch net wat anders. Keuze om dit team zo te laten voor deze race heeft goed uitgepakt. Beter was als Max had gefinished, maar ach, hebben meer mensen last van gehad. Volgende ronde +16 miljoen te besteden !quote:Op zondag 12 april 2015 17:04 schreef hmmmz het volgende:
Hopelijk kan ik de volgende race kimi + nasr + 2x sauber kopen.
Voor welke samenstelling ga jij dan?quote:Op zondag 12 april 2015 18:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Bijna het zelfde team voor ogen als jij... toch net wat anders. Keuze om dit team zo te laten voor deze race heeft goed uitgepakt. Beter was als Max had gefinished, maar ach, hebben meer mensen last van gehad. Volgende ronde +16 miljoen te besteden !
Hmm, als ik het goed lees dan verwachten jullie bij de eerste race dat iedereen op dezelfde plek finished, en aan iedere volgende race wordt dit beetje bij beetje aangepast. Heb ik dat juist?quote:Op zondag 12 april 2015 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zit er al enkele jaren in. Je ziet er in het begin van het seizoen minder van, maar als Hamilton nu bijvoorbeeld een uitvalbeurt heeft dan wordt hij een stuk goedkoper, omdat zijn gemiddelde score naar beneden gaat.
Het is wat lastig uit te leggen eigenlijk
Checkquote:Op zondag 12 april 2015 12:56 schreef Zhero het volgende:
De puntentelling klopt niet voor de race zie ik, Button is 14e en Sainz 13e.
Zie de speluitleg:quote:Op zondag 12 april 2015 20:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niks check, straffen uitgedeeld na de race tellen niet mee.
quote:Wat betreft de klassering houdt de crew de resultaten aan zoals die op de maandagen na een grandprixweekend om 19:00 uur gepubliceerd zijn op de Official F1 Website formula1.com. Eventuele wijzigingen na 19:00 uur tellen niet meer mee voor de puntentelling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |