abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 maart 2015 @ 00:28:42 #91
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151178654
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:25 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

De VS gaat niet nu meteen Al-Nusra aanvallen. De VS kijkt gewoon toe. Als Al-Nusra te groot wordt(wat betekent dat Assad op dat moment al hevig verzwakt is), dan pas begint de VS.

Net zoals met ISIS. ISIS kon jaren operern in Syrie, maar pas toen ze groot werden, kwam VS ^O^
En toen kwam de VS en gooide wat bommen. Nounou wat heeft ISIS op z'n flikker gekregen zeg. Zonder de YPG als partner was er zelfs amper terreinverlies voor ze geweest. Het is grotendeels tegenhouden wat ze doen, aanvallen van ISIS afslaan. Daar win je de oorlog niet mee.
Say what?
pi_151178684
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:26 schreef UpsideDown het volgende:
Het verlies van Idlib was geen zware klap voor het leger, veel doden zijn er niet gevallen. Maar inderdaad het is niet slim om nu proberen Idlib te heroveren, dat gaat ze niet lukken.
Militair gezien is het geen klap, moreel gezien wel enigszins. Omdat nu de vraag is waar de rebellen nu hun offensief gaan beginnen en Assad in de verdediging is en momentum niet bij hem ligt. Assad's probleem is denk ik dat zijn leger probeert teveel in handen te houden wat het op termijn niet kan verdedigen vanwege het incapabele leger van hem. Idlib heroveren is ook iets, iets heroveren is anders dan het erna weer lang kunnen verdedigen. Dit laatste is het probleem van het Syrische leger.

Ik ben benieuwd welk offensief na Idlib de rebellen nu voor gaan kiezen. Ik hoop richting Latakia en Jisr Shugour (of zoiets) wordt genoemd of een belangrijk plaatsje rondom groter Aleppo waar Assad's supply line loopt en als die doorgesneden wordt dat positief zou zijn voor de strijd in Aleppo.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_151178688
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:28 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

En toen kwam de VS en gooide wat bommen. Nounou wat heeft ISIS op z'n flikker gekregen zeg. Zonder de YPG als partner was er zelfs amper terreinverlies voor ze geweest. Het is grotendeels tegenhouden wat ze doen, aanvallen van ISIS afslaan. Daar win je de oorlog niet mee.
Jij snapt dat de hele ISIS-offensief en bewapening van Peshmerga is gekomen door de VS? :')
#freefrederike
pi_151178695
Als de Arabieren een sterke leger kunnen vormen, dan zullen zij zeker wel ISIS en Libie kunnen temmen. Het is nu afwachten hoe de Arabische helden Jemen zullen bevrijden van de Iraanse bezetters, dit zal ons laten zien of de Arabische liga toekomst kan maken of niet.
pi_151178741
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:29 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Militair gezien is het geen klap, moreel gezien wel enigszins. Omdat nu de vraag is waar de rebellen nu hun offensief gaan beginnen en Assad in de verdediging is en momentum niet bij hem ligt. Assad's probleem is denk ik dat zijn leger probeert teveel in handen te houden wat het op termijn niet kan verdedigen vanwege het incapabele leger van hem. Idlib heroveren is ook iets, iets heroveren is anders dan het erna weer lang kunnen verdedigen. Dit laatste is het probleem van het Syrische leger.

Ik ben benieuwd welk offensief na Idlib de rebellen nu voor gaan kiezen. Ik hoop richting Latakia en Jisr Shugour (of zoiets) wordt genoemd of een belangrijk plaatsje rondom groter Aleppo waar Assad's supply line loopt en als die doorgesneden wordt dat positief zou zijn voor de strijd in Aleppo.
Assad's leger is best amateuristisch. Ik denk dat Assad nu heel lang in verdediging probeert te blijven totdat ISIS in Irak is verslagen. Daarna zullen er namelijk verse iraakse shiitische milities oversteken naar Syrie en het Syrische leger ondersteunen, op Iran's commando.
#freefrederike
  maandag 30 maart 2015 @ 00:32:25 #96
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151178744
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:30 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Jij snapt dat de hele ISIS-offensief en bewapening van Peshmerga is gekomen door de VS? :')
De VS gaat dit echt niet winnen zo, er staan alleen kneuzenlegertjes op de grond die de grootste moeite hebben stand te houden tegen jihadisten en een paar dorpjes terug op ze te veroveren.
Say what?
pi_151178774
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:30 schreef Khalid_ibn_Walied het volgende:
Als de Arabieren een sterke leger kunnen vormen, dan zullen zij zeker wel ISIS en Libie kunnen temmen. Het is nu afwachten hoe de Arabische helden Jemen zullen bevrijden van de Iraanse bezetters, dit zal ons laten zien of de Arabische liga toekomst kan maken of niet.
wanneer gaan de Berbers eens een sterk leger vormen? waarom spelen jullie de huurlingen van de Arabieren? Hebben jullie niks geleerd van de Umayyaden-tijden? De amazigh-cultuur is zo mooi, jammer dat jullie je eigen cultuur hebben ingeruild voor een cultuur van huurlingen.
#freefrederike
pi_151178802
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:32 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

De VS gaat dit echt niet winnen zo, er staan alleen kneuzenlegertjes op de grond die de grootste moeite hebben stand te houden tegen jihadisten en een paar dorpjes terug op ze te veroveren.
VS' doel is ook niet om ISIS volledig weg te krijgen he, slechts te verzwakken zodat ze geen grote dreiging meer vormen voor de KRG, Irak en Rojava. ;)
#freefrederike
pi_151178812
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:33 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

wanneer gaan de Berbers eens een sterk leger vormen? waarom spelen jullie de huurlingen van de Arabieren? Hebben jullie niks geleerd van de Umayyaden-tijden? De amazigh-cultuur is zo mooi, jammer dat jullie je eigen cultuur hebben ingeruild voor een cultuur van huurlingen.
Ik ben geen berber en ik heb niks met de berber cultuur/traditie, dus waarom jij deze vraag naar mij richt begrijp ik niet.
pi_151178833
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:32 schreef PizzaMizza het volgende:
Assad's leger is best amateuristisch. Ik denk dat Assad nu heel lang in verdediging probeert te blijven totdat ISIS in Irak is verslagen. Daarna zullen er namelijk verse iraakse shiitische milities oversteken naar Syrie en het Syrische leger ondersteunen, op Iran's commando.
Dit is een oorlog van de lange termijn. Vanaf het begin al gedacht dat het duidelijk is dat de kant die financieel de meeste draagkracht heeft die uiteindelijk gaat winnen. En dat zijn de ratten in de Golf ja omdat zij geen sancties van de US aan hun broek hebben en Iran wel aan het infuus ligt. Die golflanden kunnen makkelijk nog vele honderden miljoenen aankomende decennia in die oorlog pompen. Daarnaast gaat Saudie Arabie die olieprijs gewoon moedwillig laag houden aankomende tijd, zelf aangegeven. En met een reden.

Hizbullah heeft op een aantal leuke overwinningen na ook geen definitieve winst voor Assad kunnen binnenhalen die het tij echt doen keren. Gaat ze ook niet lukken ook en hoe langer ze blijven (en dat blijven ze) hoe meer schade ze oplopen. Nu zijn de belangen voor hen erg groot dus vinden ze dat niet erg. Alles staat en valt op de lange termijn in Libanon met het aanblijven van het Assad regime voor Hizbullah.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 30 maart 2015 @ 00:37:17 #101
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151178874
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:29 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Militair gezien is het geen klap, moreel gezien wel enigszins. Omdat nu de vraag is waar de rebellen nu hun offensief gaan beginnen en Assad in de verdediging is en momentum niet bij hem ligt. Assad's probleem is denk ik dat zijn leger probeert teveel in handen te houden wat het op termijn niet kan verdedigen vanwege het incapabele leger van hem. Idlib heroveren is ook iets, iets heroveren is anders dan het erna weer lang kunnen verdedigen. Dit laatste is het probleem van het Syrische leger.

Ik ben benieuwd welk offensief na Idlib de rebellen nu voor gaan kiezen. Ik hoop richting Latakia en Jisr Shugour (of zoiets) wordt genoemd of een belangrijk plaatsje rondom groter Aleppo waar Assad's supply line loopt en als die doorgesneden wordt dat positief zou zijn voor de strijd in Aleppo.
Ik gok Aleppo, dat is toch wel de kers op de taart in het noorden. Al denk ik niet dat het ze 123 gaat lukken.

Latakia is een kansloze missie, dat wordt een enkeltje voor ze.
Say what?
pi_151178878
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:34 schreef Khalid_ibn_Walied het volgende:

[..]

Ik ben geen berber en ik heb niks met de berber cultuur/traditie, dus waarom jij deze vraag naar mij richt begrijp ik niet.
Ja ja, zal wel, de_ilias.
#freefrederike
pi_151178942
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:37 schreef UpsideDown het volgende:
Ik gok Aleppo, dat is toch wel de kers op de taart in het noorden. Al denk ik niet dat het ze 123 gaat lukken.
Zal ook van de hele lange adem zijn idd. Wellicht dat ze richting Hama willen gaan toch uiteindelijk, stad met ook aardig wat sympathieen voor rebellen traditioneel gezien.

quote:
Latakia is een kansloze missie, dat wordt een enkeltje voor ze.
Latakia is ook waar Assad natuurlijk hoog op inzet om het veilig te houden gezien vele Alawieten die daar wonen. Zal moeilijker worden. Wel is er al langer enige strijd in noorden van Latakia province wat aan "groter Idlib" provincie grenst. Ben de namen even kwijt.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_151178961
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:35 schreef Aloulu het volgende:
Dit is een oorlog van de lange termijn. Vanaf het begin al gedacht dat het duidelijk is dat de kant die financieel de meeste draagkracht heeft die uiteindelijk gaat winnen. En dat zijn de ratten in de Golf ja omdat zij geen sancties van de US aan hun broek hebben en Iran wel aan het infuus ligt. Die golflanden kunnen makkelijk nog vele honderden miljoenen aankomende decennia in die oorlog pompen. Daarnaast gaat Saudie Arabie die olieprijs gewoon moedwillig laag houden aankomende tijd, zelf aangegeven. En met een reden.
Iran's economie heeft tot op een hoogte juist geluk dat de sancties gaan wegvallen(maar je hebt wel gelijk, de Iraanse economie is vooral gebaseerd op energie).
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:35 schreef Aloulu het volgende:
Hizbullah heeft op een aantal leuke overwinningen na ook geen definitieve winst voor Assad kunnen binnenhalen die het tij echt doen keren. Gaat ze ook niet lukken ook en hoe langer ze blijven (en dat blijven ze) hoe meer schade ze oplopen. Nu zijn de belangen voor hen erg groot dus vinden ze dat niet erg. Alles staat en valt op de lange termijn in Libanon met het aanblijven van het Assad regime voor Hizbullah.
Voordat ISIS een offensief in Irak begon, waren er al wat Iraakse milities actief in Syrie. Ik denk dat dat heel erg gaat intensiveren wanneer ISIS verdwijnt in Irak. Iran heeft namelijk het gezag over het gros van de shiitische milities.
#freefrederike
pi_151179176
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:40 schreef PizzaMizza het volgende:
Iran's economie heeft tot op een hoogte juist geluk dat de sancties gaan wegvallen(maar je hebt wel gelijk, de Iraanse economie is vooral gebaseerd op energie).
Ja als die sancties wegvallen. Volgende week weten we hoe en wat. Waarschijnlijk ook als reactie daarop hebben de Saudiers alvast besloten meer olie te pompen om die prijs te halveren en zo o.a. Iran proberen op de langere termijn pijn te doen om ervoor te zorgen dat een deel van hun inkomsten gewoon verminderen vanwege de flink gezakte olieprijs. De oorlog en strijd in Syrie gaat erom welk land op de lange termijn nog steeds zoveel aan Assad's aanblijven of verjaging kan blijven spenderen of er enigszins aan onderdoor gaat op de langere termijn.
De wil mag er wel zijn maar op de langere termijn moet het ook nog kunnen. Die Syrische economie en alles is volledig verwoest en Assad moet zijn zaakjes ook nog wel door kunnen blijven betalen zeg maar. Zelf lijkt me dat die volledig blut is en zijn trouwste twee bondgenoten alles dragen.

quote:
Voordat ISIS een offensief in Irak begon, waren er al wat Iraakse milities actief in Syrie. Ik denk dat dat heel erg gaat intensiveren wanneer ISIS verdwijnt in Irak. Iran heeft namelijk het gezag over het gros van de shiitische milities.
Ik verwacht dit ook ja en het zal wel moeten om Assad's positie op zijn minst even sterk te laten houden tegenover de rebellen. Want ondanks veel propaganda van regime zijde geloof ik er geen reet van dat Assad enigszins ook maar echt aan de winnende hand is militair gezien in dit conflict. Het is constant gaten dichten bij hem, wat veroverd maar later weer verloren, of ergens anders verloren... etc etc. Het kan ook dat door de tijd heen hij moeilijker bepaalde plaatsen kan vasthouden en dus eigenlijk militair gezien een te grote broek aanheeft en bepaalde plaatsen/gebieden zou moeten afstoten om een sterkere verdediging te houden in het gebied waar hij dan wel over regeert, ook als dat dan iets kleiner is. Daarom ben ik benieuwd na Idlib en het nieuwe rebellenoffensief in dit gebied of hij daar op langere termijn ook voor zwicht. Als dat zo is is het duidelijk dat zijn gebied gewoon heel langzaam slinkt en de schalen in deze lange proxy-oorlog langzaam de andere kant op bewegen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_151179404
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:49 schreef Aloulu het volgende:
Ja als die sancties wegvallen. Volgende week weten we hoe en wat. Waarschijnlijk ook als reactie daarop hebben de Saudiers alvast besloten meer olie te pompen om die prijs te halveren en zo o.a. Iran proberen op de langere termijn pijn te doen om ervoor te zorgen dat een deel van hun inkomsten gewoon verminderen vanwege de flink gezakte olieprijs. De oorlog en strijd in Syrie gaat erom welk land op de lange termijn nog steeds zoveel aan Assad's aanblijven of verjaging kan blijven spenderen of er enigszins aan onderdoor gaat op de langere termijn.
De wil mag er wel zijn maar op de langere termijn moet het ook nog kunnen. Die Syrische economie en alles is volledig verwoest en Assad moet zijn zaakjes ook nog wel door kunnen blijven betalen zeg maar. Zelf lijkt me dat die volledig blut is en zijn trouwste twee bondgenoten alles dragen.
Klopt, Saudi is een economische oorlog aan 't voeren op Rusland en Iran. Iran's hulp aan Syrie is trouwens geen gratis geld he, Iran heeft specifieke dingen opgekocht zoals grond en gebouwen van Syrie. Dat is wel slim van Iran.

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:49 schreef Aloulu het volgende:
Ik verwacht dit ook ja en het zal wel moeten om Assad's positie op zijn minst even sterk te laten houden tegenover de rebellen. Want ondanks veel propaganda van regime zijde geloof ik er geen reet van dat Assad enigszins ook maar echt aan de winnende hand is militair gezien in dit conflict. Het is constant gaten dichten bij hem, wat veroverd maar later weer verloren, of ergens anders verloren... etc etc.
Klopt, Assad's strategie is voor een deel ook gebaseerd op het neutraliseren van de rebellen. Hij laat bepaalde delen links liggen zodat de rebellen elkaar afslachten erover.

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 00:49 schreef Aloulu het volgende:
Daarom ben ik benieuwd na Idlib en het nieuwe rebellenoffensief in dit gebied of hij daar op langere termijn ook voor zwicht. Als dat zo is is het duidelijk dat zijn gebied gewoon heel langzaam slinkt en de schalen in deze lange proxy-oorlog langzaam de andere kant op bewegen.
Deze oorlog zal nog lang niet stoppen zolang de VS geen bondgenoot in Syrie heeft kunnen vinden. De islamisten en Assadisten staan beide op de hitlist van de VS.
#freefrederike
pi_151179599
Joehoe... :N :N :N

zaidbenjamin twitterde op zondag 29-03-2015 om 00:25:20 Ansar ash-Sharia spiritual leader in #Benghazi #Libya Abu Abdullah al-Libi says he pledged allegiance to #ISIL Baghdadi reageer retweet
#freefrederike
pi_151179626
quote:
4s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:01 schreef PizzaMizza het volgende:
Klopt, Saudi is een economische oorlog aan 't voeren op Rusland en Iran. Iran's hulp aan Syrie is trouwens geen gratis geld he, Iran heeft specifieke dingen opgekocht zoals grond en gebouwen van Syrie. Dat is wel slim van Iran.
Grond en gebouwen opkopen zegt weinig zolang het zo'n puinhoop blijft en ze er alles aan moeten doen (financieel en logistiek) om hun man in Damascus overeind te houden. De vraag is wie uiteindelijk de langste adem zal hebben; Golfstaten met financiele steun + Turkije logistiek aan de rebellen als immens groot buurlang van Syrie, of Iran en Rusland.

quote:
Klopt, Assad's strategie is voor een deel ook gebaseerd op het neutraliseren van de rebellen. Hij laat bepaalde delen links liggen zodat de rebellen elkaar afslachten erover.
quote:
Deze oorlog zal nog lang niet stoppen zolang de VS geen bondgenoot in Syrie heeft kunnen vinden. De islamisten en Assadisten staan beide op de hitlist van de VS.
De VS heeft geen bondgenoot. Het gaat om het minst slechtste scenario. Wat Assad kan helpen is als over een paar weken vanuit Idlib beelden komen met zweepslagende baardmannen die de sharia hebben ingevoerd en publieke executies als straf hanteren. Dan heeft Assad nog enigszins een pyrrusoverwinning omdat de rebellen daarmee bevestigen dat hun verovering van idlib voor het Westen gelijkstaat aan een grote achteruitgang. Dan zal ook de VS weer bevestigen in bepaalde opvattingen. Dit scenario is realistisch nadat ook de lokale Nusrah-emir (Saudi born) aan had gegeven dat er sowieso "alleen met sharia geregeerd gaat worden in Idlib".
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_151180321
@leithfadel: #Breaking late night Hezbollah and Syrian Army operations in the Qalamoun and Zabadani.....multiple areas attacked. Western offensive begins

[ Bericht 100% gewijzigd door Montana_ir op 30-03-2015 03:34:22 ]
pi_151180660
@leithfadel: #BREAKING - HEZBOLLAH OVERRUNS JABHAT AL-NUSRA IN EAST ZABADANI AND CONTROL THE HIGHLANDS!

@leithfadel: Reports that the NDF captured Tal Mintar near Idlib City.
pi_151180670
gematigde rebel uit Kaukasus

pi_151180771
ahmadalissa twitterde op maandag 30-03-2015 om 03:35:13 #Syrian Arab Army starts its counterattack against the militants in the city of #Edlib https://t.co/kwhzltLhlR reageer retweet
ahmadalissa twitterde op maandag 30-03-2015 om 03:30:56 #Syrian warplanes attack the militants in the city of #Edlib https://t.co/tLJC1q6DBh reageer retweet
ahmadalissa twitterde op zondag 29-03-2015 om 23:32:38 #Syrian Arab Army recaptures 33 villages in #Hasaka countryside: Residents go back home https://t.co/WN2ewYpq2f reageer retweet
pi_151180783
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 15:39 schreef rakotto het volgende:
[ afbeelding ]

Een vrouwelijke strijdster met de zogenaamde Jabhat al Nusra in Idlib. Eerder al tevoorschijn gekomen in deze topicreeks in een youtube filmpje.
Gewoon met los haar ipv burkas zoals die assadisten je proberen te laten geloven
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_151180787
Nog een keer FSA leider Salim Idriss die Al Qaida steunt:
leithfadel twitterde op maandag 30-03-2015 om 05:58:19 Syrian Arab Army's 104th Airborne Brigade and a Deir Ezzor tribe have liberated Al-Mallah located 20km east of the provincial capital. reageer retweet
leithfadel twitterde op maandag 30-03-2015 om 05:36:47 Al-Zabadani is completely encircled. Hezbollah and the 1st Armored Division are ferociously attacking the western hills! reageer retweet


[ Bericht 44% gewijzigd door reza1 op 30-03-2015 07:03:44 ]
pi_151180821
leithfadel twitterde op maandag 30-03-2015 om 06:31:29 Opposition "activists" of the opposite sex cannot walk around #Idlib freely. You reap what you sow. #FreeSyria http://t.co/MKFqiedI08 reageer retweet

_O-
pi_151181312
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 07:11 schreef reza1 het volgende:
leithfadel twitterde op maandag 30-03-2015 om 06:31:29 Opposition "activists" of the opposite sex cannot walk around #Idlib freely. You reap what you sow. #FreeSyria http://t.co/MKFqiedI08 reageer retweet
[ afbeelding ]
_O-
Propaganda omdat assadisten er niet tegen kunnen dat ze idlib kwijt zijn.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 30 maart 2015 @ 09:26:05 #118
64288 Bensel
Ladderzat
pi_151181762
oftewel, het hele midden-oosten is inmiddels 1 grote clusterfuck geworden, met tientallen partijen die elkaar niet kunnen zien en luchten, en allen hun eigen belangen hebben.

Syrie, Iran, Turkije, Rusland, Amerika, Jemen, Irak, ISIS, Assad, JAN, Al Qaida, Soennieten, sjiieten, Saoudi-Arabie, Egypte en nog veel meer kleine groeperingen.

Je zou kunnen zeggen dat daar een eigen wereldoorlog aan de gang is. Alleen de grote landen doen niet volledig mee, die profiteren enkel door wapens te verkopen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_151181862
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 01:12 schreef Aloulu het volgende:

Wat Assad kan helpen is als over een paar weken vanuit Idlib beelden komen met zweepslagende baardmannen die de sharia hebben ingevoerd en publieke executies als straf hanteren. Dan heeft Assad nog enigszins een pyrrusoverwinning omdat de rebellen daarmee bevestigen dat hun verovering van idlib voor het Westen gelijkstaat aan een grote achteruitgang. Dan zal ook de VS weer bevestigen in bepaalde opvattingen.
zo wordt een militaire verlies een politieke overwinning voor assad, zoals we hebben gezien in gebieden waar isis het voor het zeggen heeft, raqqa bv, "het is een keuze tussen mij en de extremisten", maar ook acties van bepaalde nusra figuren, die "rechtspraak uitvoeren" door "onzedelijke" vrouwen dood te schieten
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_151181886
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:26 schreef Bensel het volgende:
oftewel, het hele midden-oosten is inmiddels 1 grote clusterfuck geworden, met tientallen partijen die elkaar niet kunnen zien en luchten, en allen hun eigen belangen hebben.

Syrie, Iran, Turkije, Rusland, Amerika, Jemen, Irak, ISIS, Assad, JAN, Al Qaida, Soennieten, sjiieten, Saoudi-Arabie, Egypte en nog veel meer kleine groeperingen.

Je zou kunnen zeggen dat daar een eigen wereldoorlog aan de gang is. Alleen de grote landen doen niet volledig mee, die profiteren enkel door wapens te verkopen.
QFT
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')