Ze heeft dus wel een adres, in tegenstelling tot wat je in de OP zei. Dat ze geen verzekering heeft staat daar los van.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:10 schreef Haas11 het volgende:
[..]
In een huis, zo 1 met een dak.
Er is echter voor haar geen adres om een schadeformulier naar op te sturen, aangezien ze geen verz. heeft.
Het kwam over alsof ze er geen had omdat ze net 1 dag in Nederland was en nog niet eens een adres had. Dat ze een expat is, is geen reden om (nog) niet verzekerd te zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:36 schreef Haas11 het volgende:
Mijn vriendin is een ex-pat uit Frankrijk en had hierdoor nog geen aansprakelijkheids-verzekering.
Ligt eraan wanneer je de hand uitsteekt.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:14 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Als Nina haar hand had uitgestoken had ze sws geen schuld. Een bromscooter gebruikt de rijbaan, een fietser ook maar dan uiterst rechts. Hetzelfde voor een snorscooter, die normaal ook op een fietspad rijdt. Die snorscooter had achter haar moeten blijven als ze richting had gegeven. Heeft ze niet, dus schuld.
Eens, OP was onduidelijk. Ze was altijd wereldwijd verzekerd via haar (internationale ) werkgever. Deze WA verzekering geld voor vrijwel alle werknemers over de hele wereld, except.... nederland. :\ Vandaar dat ze deze heeft stopgezet toen ze hier is begonnen. Vervolgens waarsch niet aan gedacht een nieuwe af te sluiten. Enkel een zorgverzekering.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:14 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ze heeft dus wel een adres, in tegenstelling tot wat je in de OP zei. Dat ze geen verzekering heeft staat daar los van.
Nu slaat dit overigens ook nergens op:
[..]
Het kwam over alsof ze er geen had omdat ze net 1 dag in Nederland was en nog niet eens een adres had. Dat ze een expat is, is geen reden om (nog) niet verzekerd te zijn.
Als je al het overige verkeer voor moet laten, hoe haal je dan in?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:48 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Inhalen is een bijzondere maneuvre waarbij je al het overige verkeer moet voorlaten...
Dat ruikt het inderdaad.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:17 schreef Haas11 het volgende:
[..]
Eens, OP was onduidelijk. Ze was altijd wereldwijd verzekerd via haar (internationale ) werkgever. Deze WA verzekering geld voor vrijwel alle werknemers over de hele wereld, except.... nederland. :\ Vandaar dat ze deze heeft stopgezet toen ze hier is begonnen. Vervolgens waarsch niet aan gedacht een nieuwe af te sluiten. Enkel een zorgverzekering.
Mijn laatste strohalm was om de tegenpartij schuld te laten bekennen, haar eigen verzekering alles te laten betalen en haar privé voor deze goede daad een compensatie te betalen... naast het feit dat ik niet denk dat zei hiermee akkoord zal gaan, ruikt dit tevens naar fraude, nietwaar?
Een vriendin in de schuld-sanering is voor mijzelf ook geen wenselijke uitgangspositiequote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:19 schreef Spanky78 het volgende:
Ik zou het nina zelf ook even laten oplossenzij is tenslotte zelf niet verzekerd
Wat een onzinredenatie. Dus als iemand op de snelweg een auto aan het inhalen is, en deze auto met knipperlicht aan naar links komt en tegen de inhalende auto aanrijdt, dan is de inhalende auto schuldig, want knipperlicht?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:14 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Als Nina haar hand had uitgestoken had ze sws geen schuld.
Ben jij alleen gegaan of is de dader met je meegegaan ?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:23 schreef Haas11 het volgende:
[..]
Een vriendin in de schuld-sanering is voor mijzelf ook geen wenselijke uitgangspositie
Daarbij zijn dit soort issues vaak lastig op te lossen in gebrekkig Nederlands.
Vandaag overigens bij het slachtoffer op bezoek geweest, die voelt zich goed en heeft geen wrok.
Zei is nog niet op de hoogte dat Nina niet verzekerd is. Dat nieuws heb ik haar nog maar even bespaard
Nee, 185 stelt dat de gemotoriseerde de schade van de tegenpartij moet vergoeden, niets meer en niets minder.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, artikel 185 WVW veronderstelt dat de gemotoriseerde aansprakelijk is (tenzij overmacht)
edit: Spoorboekje art. 185 WVW
[..]
Oftewel aansprakelijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:27 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, 185 stelt dat de gemotoriseerde de schade van de tegenpartij moet vergoeden, niets meer en niets minder.
Sowieso is het slachtoffer verzekerd voor alle medische dingen. Misschien dat ze even kijken of ze het kunnen verhalen maar eerlijk gezegd denk ik dat dit met een sisser gaat aflopen. Die scooter zal haar eigen verzekering wel gaan bekijken en proberen te behalen op haar. Maar dat gaat over een paar honderd euro.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:23 schreef Haas11 het volgende:
[..]
Een vriendin in de schuld-sanering is voor mijzelf ook geen wenselijke uitgangspositie
Daarbij zijn dit soort issues vaak lastig op te lossen in gebrekkig Nederlands.
Vandaag overigens bij het slachtoffer op bezoek geweest, die voelt zich goed en heeft geen wrok.
Zei is nog niet op de hoogte dat Nina niet verzekerd is. Dat nieuws heb ik haar nog maar even bespaard
Als ze binnen 5 meter na de bocht alweer afsloeg, dan moet de scooter dat ook gedaan hebben (je zegt dat de scooter er nog niet reed toen zij - ja echt ZIJ - de straat in reed). Die scooter kan 5 meter na de bocht nooit gruwelijk hard hebben gereden.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:07 schreef Haas11 het volgende:
Zwart op wit lijkt het inderdaad dat ze zelf aansprakelijk is. De context is echter wel dat het hier om een klein straatje gaat (1 auto breed) midden in de binnenstad. Toen zei de straat inreed zat er nog niets achter haar, 5 meter later sloeg zei af en was de scooter plots daar. Mogelijk heeft deze dus te hard gereden maar dit is niet bekend.
Dat maakt niks uit. Afslaand verkeer moet overig verkeer voorrang verlenen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:14 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Als Nina haar hand had uitgestoken had ze sws geen schuld. Een bromscooter gebruikt de rijbaan, een fietser ook maar dan uiterst rechts. Hetzelfde voor een snorscooter, die normaal ook op een fietspad rijdt. Die snorscooter had achter haar moeten blijven als ze richting had gegeven. Heeft ze niet, dus schuld.
Ze zaten minder dan 5 meter achter elkaar. In een heel smal straatje. Wat verwacht je allemaal van die scooter?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:14 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Klein beetje maarquote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:17 schreef Haas11 het volgende:
Mijn laatste strohalm was om de tegenpartij schuld te laten bekennen, haar eigen verzekering alles te laten betalen en haar privé voor deze goede daad een compensatie te betalen... naast het feit dat ik niet denk dat zei hiermee akkoord zal gaan, ruikt dit tevens naar fraude, nietwaar?
Je kent haar en haar verzekeringspolissen?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:32 schreef Spanky78 het volgende:
Sowieso is het slachtoffer verzekerd voor alle medische dingen. Misschien dat ze even kijken of ze het kunnen verhalen maar eerlijk gezegd denk ik dat dit met een sisser gaat aflopen.
Een paar honderd euro? Als in: driehonderd of zo?quote:Die scooter zal haar eigen verzekering wel gaan bekijken en proberen te behalen op haar. Maar dat gaat over een paar honderd euro.
Ik vermoed zomaar dat die verzekeraars ook niet helemaal van gisteren zijn. Volgens mij vindt een ziektekostenverzekeraar het ook erg interessant om te weten of de kosten het gevolg zijn van een ongeval. Mij vragen ze het in elk geval altijd als ik een rekening indien.quote:De vraag zit hem in het ziektekostenverhaal.
Ik denk dat je als fietser tov iets met een motor geen enorme schuld oploopt.
Kortom: morgen een advocaat bellen en advies vragen.
Heeft Nina gekeken voordat ze afsloeg?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:40 schreef Snoepje5 het volgende:
Had Nina haar hand uitgestoken om af te slaan?
Nee dat ruikt niet naar fraude, het is ongeveer de definitie ervan..quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:17 schreef Haas11 het volgende:
Bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:25 schreef Sarasi het volgende:
Verkeersregels: "U mag niet inhalen in onduidelijke situaties, zoals bij onoverzichtelijke kruispunten en bochten, of op een helling."
Probeer het daarop te spelen anders.
De dader was er ook, het slachtoffer en haar waren heel begripvol naar elkaar en vooral dankbaar dat het niet erger is afgelopen. Zei houden contactquote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ben jij alleen gegaan of is de dader met je meegegaan ?
eensquote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:00 schreef Deshain het volgende:
[..]
Nee dat ruikt niet naar fraude, het is ongeveer de definitie ervan..
ZIJ = 3e persoon enkelvoud vrouwelijkquote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:39 schreef Haas11 het volgende:
[..]
De dader was er ook, het slachtoffer en haar waren heel begripvol naar elkaar en vooral dankbaar dat het niet erger is afgelopen. Zei houden contact
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |