Ze lopen daar natuurlijk wel achter.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:06 schreef boik het volgende:
[..]
waar je nog met guldens kan betalen? lijkt me sterk
Haha, 50 eurocent voor een biertjequote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:06 schreef boik het volgende:
[..]
waar je nog met guldens kan betalen? lijkt me sterk
Dus het bedrag dat jij wilt betalen is vooral symbolisch bedoeld? Waar dacht jezelf aan? 50 Euro in de maand ofzo?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:54 schreef Repokrev het volgende:
[..]
Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik kostgeld wil betalen, maar niet een kwart van mn salaris.
Ja, ik raak met jou de draad wel een beetje kwijt hoor, wat je nou wel en niet bedoelt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:05 schreef boik het volgende:
[..]
dat zeg ik ook nergensiig niet van dat het per definitie zo is.
maar ik ken er genoeg hoor die meteen vanaf hun 18e moesten gaan betalen omdat ze "volwassen" waren..
ik heb ook gewoon kostgeld betaald toen ik begon met werken, vond ik ook meer als normaal helemaal omdat ik ben opgevoed door mijn oma en die had het al niet breed maar zoals ik al zeg ken er genoeg waarvan de ouders allebei werkte en die moesten meteen vanaf hun 18e gaan dokken
je bent gelukkig niet de enigequote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik raak met jou de draad wel een beetje kwijt hoor, wat je nou wel en niet bedoelt.
Als ik wil red ik het makkelijk om met maximaal 200 euro al mijn eten te betalen de hele maand (ik denk zelfs minder), en dat beetje water dat je gebruikt om te douchen is niet meer dan 50 euro per maand hoor. Wat voor kosten hebben ze nog meer, omdat hij er nog woont ten opzichte met wanneer hij er niet woont?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:08 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Dus het bedrag dat jij wilt betalen is vooral symbolisch bedoelt? Waar dacht jezelf aan? 50 Euro in de maand ofzo?
De kosten voor jouw onderhoud liggen echt ver boven de 250 euro hoor.
Voor je ouders? Je bedoelt voor je zelf toch? Of denk je dat het eten in de koelkast daar gratis komt?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:37 schreef Repokrev het volgende:
[..]
Ik ben het hier ook mee eens hoor. Als ik fulltime werk en volwassen ben, moet ik bijdragen in de kosten. Niet een kwart van mijn salaris. Dat zou betekenen dat ik een hele week voor mn ouders werk.
Gas, licht, verzekeringen, gemeentelijke belastingen, waterschapsbelasting of hoe dat ding ook heet, abonnementen (internet, tv, etc), etc etcquote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:12 schreef DeMuur het volgende:
[..]
Als ik wil red ik het makkelijk om met maximaal 200 euro al mijn eten te betalen de hele maand (ik denk zelfs minder), en dat beetje water dat je gebruikt om te douchen is niet meer dan 50 euro per maand hoor. Wat voor kosten hebben ze nog meer, omdat hij er nog woont ten opzichte met wanneer hij er niet woont?
Verder; kijk inderdaad naar de situatie van je ouders, als zij geen geld over houden dan is het wel zo aardig je steentje bij te dragen. Maar het zou beter zijn als jullie er met een andere oplossing uit kunnen komen (wat je net al noemde, je eigen studie betalen als je de kans krijgt te sparen en dergelijke).
Betaal je die per persoon die in huis woont? Dan heb ik niks gezegd en nog wat te leren.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:15 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
[..]
Gas, licht, verzekeringen, gemeentelijke belastingen, waterschapsbelasting of hoe dat ding ook heet, abonnementen (internet, tv, etc), etc etc
Als je fulltime werkt ben je alleen maar aan het profiteren op hun kosten. Ik vind het zelfs zielig dat je dan niet mee wil betalen. Het zou zelfs uit jezelf moeten komen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:15 schreef johnson555 het volgende:
Wtf kostgeld bij je ouders, ze houden erg van je he
Maar misschien andere, en hij maakt er toch gebruik van?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 18:16 schreef DeMuur het volgende:
[..]
Betaal je die per persoon die in huis woont? Dan heb ik niks gezegd en nog wat te leren.Abonnementen kan je in ieder geval schrappen, want die zouden ze ook hebben wanneer hij niet in huis woont.
Volgens mij is het Nibud wel degelijk realistisch, maar ze gaan wel uit van een situatie waarin volledige kosten voor de ouders gedekt worden. Veel ouders gaan hier niet in mee omdat ze hun kinderen ook geld gunnen, met name als ze het zelf kunnen missen (wat overigens niet altijd zo is, daar is die berekening dus voor). Aangezien ze minder vragen dan NIBUD berekend heeft klopt het dus niet als je denkt dat ze je je salaris niet gunnen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:36 schreef Repokrev het volgende:
[..]
Het NIBUD staat er niet echt om bekend om sociaal hier mee om te gaan. Mijn ouders verdienen zelf genoeg om rond te komen aangezien ze allebei werk hebben. Ze willen dat ik de kosten die ik in huis maak zelf bekostig dus.
Ze.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je pikt het toch zeker niet dat ze ophouden met betalen als je op jezelf gaat wonen? Hun wilden kinderen dus laat hun dan maar betalen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |