Wat denk je dat jij per maand kost? Is overigens niks, als je het vergelijkt met op kamers gaan.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:19 schreef Repokrev het volgende:
Ik vind 250 euro, een kwart van mijn salaris, teveel.
zoals het hoort!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:22 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb nooit kostgeld hoeven betalen.
Iedereen zou moeten willen dat iedereen kinderen nam... Al was het alleen maar voor de (tijdelijke) werkgelegenheid en de pensioenvoorziening in de toekomstquote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:23 schreef boik het volgende:
[..]
zoals het hoort!
hun willen kinderen, moment dat je volwassen wordt willen ze opeens geld zien.. rot op gekken
En je pikt het toch zeker niet dat ze ophouden met betalen als je op jezelf gaat wonen? Hun wilden kinderen dus laat hun dan maar betalen!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:23 schreef boik het volgende:
[..]
zoals het hoort!
hun willen kinderen, moment dat je volwassen wordt willen ze opeens geld zien.. rot op gekken
kopen zal er niet inzitten als die net pas een fulltime baan heeft denk ikquote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:24 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Hoe wil je op jezelf gaan wonen, kopen of huren?
huren met zo'n salaris ook niet tenzij hij al 10 jaar staat ingeschreven bij een woningbouwverenigingquote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:28 schreef boik het volgende:
[..]
kopen zal er niet inzitten als die net pas een fulltime baan heeft denk ik
kan je lezen? dan weet je dat ik ook gewoon kostgeld heb betaaldquote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je pikt het toch zeker niet dat ze ophouden met betalen als je op jezelf gaat wonen? Hun wilden kinderen dus laat hun dan maar betalen!
Ligt er aan waar je woont dan, ik heb een sociale huurwoning binnen 3 maanden gekregen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
hurem
[..]
huren met zo'n salaris ook niet tenzij hij al 10 jaar staat ingeschreven bij een woningbouwvereniging
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:32 schreef boik het volgende:
[..]
kan je lezen? dan weet je dat ik ook gewoon kostgeld heb betaald
en nee dat slaat natuurlijk nergens op wat je zegt, maar er zijn genoeg ouders die meteen vanaf de 18e verhaardag geld willen zien dat is gewoon belachelijk! die 18jhaar ervoor konden ze het toch ook gewoon betalen?
als jij er op een gegeven moment voor kiest om het huis uit te gaan is het logisch dat je ouders niet meer betalen.
Voornamelijk dat eerste denk ik. Ik wil studeren vanaf volgend jaar.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:24 schreef danny081 het volgende:
Is denk ik bij iedereen verschillend. Hangt ook af van de insteek en het inkomen van je ouders. Willen ze extra geld, of willen ze dat je leert om op eigen benen te staan? Straks als je op jezelf gaat kan je er vanuit gaan dat je 1000 euro aan vaste lasten alleen al kwijt bent. Dus wat dat betreft valt 250 dan nog wel mee. Aan de andere kant snap ik jou ook want ja een beetje steun om te sparen voor de stap om op jezelf te gaan is ook wel fijn. Het kan dus afhangen van meerdere factoren of het veel is.
Klopt inderdaad.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:33 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Volgens zijn eerdere topics komt hij uit de regio Alkmaar, denk het niet dus.
Tenzij eerder al verhuisd natuurlijk
Iedere euro die je ouders van je eisen is er een teveel.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:35 schreef Daboman het volgende:
Uuh 250,- per maand te veel? Volgens NIBUD is 350,- normaal. Dus kom je er nog goed vanaf.
Het NIBUD staat er niet echt om bekend om sociaal hier mee om te gaan. Mijn ouders verdienen zelf genoeg om rond te komen aangezien ze allebei werk hebben. Ze willen dat ik de kosten die ik in huis maak zelf bekostig dus.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:35 schreef Daboman het volgende:
Uuh 250,- per maand te veel? Volgens NIBUD is 350,- normaal. Dus kom je er nog goed vanaf.
Een muk? Is dat tokkietaal?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:34 schreef boik het volgende:
[..]
jij bent zeker zon muk die meteen met haar handje openstaat als kinders 18 worden
Ik weet natuurlijk niet hoe breed je ouders het hebben. Maar ik neem aan dat zij ook je studie betalen? Misschien kunnen ze dat extra beetje dan net gebruiken om dat te compenseren. Ik weet dat natuurlijk niet maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:33 schreef Repokrev het volgende:
[..]
Voornamelijk dat eerste denk ik. Ik wil studeren vanaf volgend jaar.
Goed zo, daar word je zelfstandig van.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:36 schreef Repokrev het volgende:
[..]
Het NIBUD staat er niet echt om bekend om sociaal hier mee om te gaan. Mijn ouders verdienen zelf genoeg om rond te komen aangezien ze allebei werk hebben. Ze willen dat ik de kosten die ik in huis maak zelf bekostig dus.
Ik ben het hier ook mee eens hoor. Als ik fulltime werk en volwassen ben, moet ik bijdragen in de kosten. Niet een kwart van mijn salaris. Dat zou betekenen dat ik een hele week voor mn ouders werk.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een muk? Is dat tokkietaal?
Jongeh, het is helemaal niet relevant dat je ouders het tot je achttiende verhaardag toch ook konden betalen. Het gaat erom dat als jij volwassen bent, nog bij je ouders woont en een goed inkomen verdient dat je dan als volwassene mag bijdragen in de kosten.
Ik wil sparen om zo zelf het eerste jaar van mijn studie te kunnen betalen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:37 schreef danny081 het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe breed je ouders het hebben. Maar ik neem aan dat zij ook je studie betalen? Misschien kunnen ze dat extra beetje dan net gebruiken om dat te compenseren. Ik weet dat natuurlijk niet maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Is het bespreekbaar? Het is natuurlijk prima als je de kans krijgt om argumenten met ze uit te wisselen en tot een gezamenlijke uitkomst te komen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:37 schreef Repokrev het volgende:
[..]
Ik ben het hier ook mee eens hoor. Als ik fulltime werk en volwassen ben, moet ik bijdragen in de kosten. Niet een kwart van mijn salaris. Dat zou betekenen dat ik een hele week voor mn ouders werk.
En die zou ik dan zeker meenemen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:38 schreef Repokrev het volgende:
[..]
Ik wil sparen om zo zelf het eerste jaar van mijn studie te kunnen betalen.
daar hebben jij en ik dus een heel andere kijk opquote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een muk? Is dat tokkietaal?
Jongeh, het is helemaal niet relevant dat je ouders het tot je achttiende verhaardag toch ook konden betalen. Het gaat erom dat als jij volwassen bent, nog bij je ouders woont en een goed inkomen verdient dat je dan als volwassene mag bijdragen in de kosten.
Ik woon in een koophuis.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:41 schreef danny081 het volgende:
Op het moment dat jij gaat werken leveren je ouders ook in op huurtoeslag natuurlijk, als ze een sociale huurwoning hebben.. Dat komt er ook nog eens bij. Je zou dus kunnen vragen wat ze verliezen omdat jij werkt. Misschien kijkt je er dan anders tegenaan
Ik was zelf met 18 jaar het huis uit. Hoi!quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:40 schreef boik het volgende:
[..]
daar hebben jij en ik dus een heel andere kijk op
hoeveel 18jarige ken jij die al het huis uit kunnen? of die een dik vet salaris verdienen? die zijn net 1jaar niet leerplichtig meer man, vakkenvullen of ergens in de horeca kunnen ze gaan staan met een 4uren contract nou joepie
Mag ik vragen hoe oud je nu bent?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik was zelf met 18 jaar het huis uit. Hoi!
28 jaar geleden betaalde je niet 500 euro per maand voor een woonoppervlakte van 25m2 als student.quote:
Ja en straks werk je voor je huisbaas, ahold, je zorgverzekeraar etcquote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:37 schreef Repokrev het volgende:
[..]
Ik ben het hier ook mee eens hoor. Als ik fulltime werk en volwassen ben, moet ik bijdragen in de kosten. Niet een kwart van mijn salaris. Dat zou betekenen dat ik een hele week voor mn ouders werk.
Alles is relatief. Wat ik maandelijks te besteden had, was ook een stuk minder.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:43 schreef Repokrev het volgende:
[..]
28 jaar geleden betaalde je niet 500 euro per maand voor een woonoppervlakte van 25m2 als student.
Wij hadden vroeger bijna niets thuis. Het komt wel in je op als er geen geld is. Kennelijk was er bij jou thuis geld zat.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:42 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb nooit kostgeld hoeven betalen, zou nooit bij mijn ouders opkomen.
Met 21 en een fulltime baan mag je wel eens op jezelf gaan wonen als je daar de middelen voor hebt.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 17:23 schreef boik het volgende:
[..]
zoals het hoort!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |