abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151099256
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:44 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja en straks werk je voor je huisbaas, ahold, je zorgverzekeraar etc :P
Zo werkt het nu eenmaal
Als je gaat kijken naar wat je kost is dit geen onredelijk bedrag.
Ik werk dan voor mijn huisbaas etc omdat ik dan zelf rond moet komen. Nu ga ik werken voor mensen die van zichzelf al rond kunnen komen. Er komen geen extra kosten bij of gaan geen kosten af. Wat er veranderd is dat ik geld ga verdienen.
pi_151099279
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:42 schreef Repokrev het volgende:

[..]

Ik woon in een koophuis.
Ik denk dat het je ouders in deze situatie er vooral om gaat om je te leren dat je straks een hoop moet inleveren als je op jezelf gaat. Ik heb nooit kostgeld hoeven te betalen maar ik begrijp de insteek wel. Misschien kan je het aftikken op ¤200.
pi_151099318
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:42 schreef Repokrev het volgende:

[..]

Ik woon in een koophuis.
ooit al eens berekend hoeveel huur je voor je kamer zou moeten betalen volgens het puntensysteem?

http://www.rijksoverheid.(...)/puntensysteem-kamer
pi_151099359
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:46 schreef Repokrev het volgende:

[..]

Ik werk dan voor mijn huisbaas etc omdat ik dan zelf rond moet komen. Nu ga ik werken voor mensen die van zichzelf al rond kunnen komen. Er komen geen extra kosten bij of gaan geen kosten af. Wat er veranderd is dat ik geld ga verdienen.
En dat je volwassen aan het worden bent.
Het is ook niet alsof je daarna niet nog rond kunt komen of zo

Sorry maar je stelt je echt enorm aan
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_151099367
200-250 is toch best redelijk?
Misschien krijg je dat bedrag weer terug als je eenmaal uit huis gaat.
Dat zouden mijn ouders op die manier doen omdat sparen niet mijn forte is.
Chessplayers don't gamble with the future unless the situation dictates it -- for example, they're hopelessly lost, so they have nothing to lose.
pi_151099379
Wat vind jij reëel?
pi_151099382
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:51 schreef schaakkipje het volgende:
Dat is een goeie! :D
pi_151099385
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:51 schreef schaakkipje het volgende:
Haha mocht ik willen.
pi_151099408
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:37 schreef Repokrev het volgende:
Ik ben het hier ook mee eens hoor. Als ik fulltime werk en volwassen ben, moet ik bijdragen in de kosten. Niet een kwart van mijn salaris. Dat zou betekenen dat ik een hele week voor mn ouders werk.
Je mist een kleine schakel in de redenering. Je draagt bij aan de kosten. Dus je werkt niet 'voor je ouders', maar omdat het in leven houden van jou geld kost, en je daar nu zelf een deel van gaat ophoesten.
pi_151099416
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:50 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

En dat je volwassen aan het worden bent.
Het is ook niet alsof je daarna niet nog rond kunt komen of zo

Sorry maar je stelt je echt enorm aan
Het gaat voor mij niet om rondkomen, het gaat er om dat ik wil sparen. Het is allemaal geld dat uiteindelijk een investering is in m'n toekomst waar ik voor gewerkt heb. Niet om boodschappen mee te doen.
pi_151099451
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:52 schreef Queller het volgende:

[..]

Je mist een kleine schakel in de redenering. Je draagt bij aan de kosten. Dus je werkt niet 'voor je ouders', maar omdat het in leven houden van jou geld kost, en je daar nu zelf een deel van gaat ophoesten.
Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik kostgeld wil betalen, maar niet een kwart van mn salaris.
pi_151099463
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:43 schreef Repokrev het volgende:

28 jaar geleden betaalde je niet 500 euro per maand voor een woonoppervlakte van 25m2 als student.
En verdiende je (ik) als 18-jarige ƒ 752 netto per maand (inderdaad; net ¤ 340).
pi_151099500
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik was zelf met 18 jaar het huis uit. Hoi!
toen was het ook allemaal wel een stukje goedkoper dan tegenwoordig he;)
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:46 schreef yosander het volgende:

[..]

Met 21 en een fulltime baan mag je wel eens op jezelf gaan wonen als je daar de middelen voor hebt.
ja en die heeft die dus nog niet, en dan willen zijn ouders ook nog eens 25% van wat hij verdiend gaan innemen :P
ikzelf woonde op mijn 21ste ook al niet meer thuis hoor daar niet van :)
ik doel nu ook meer op de ouders die de 18e verjaardag zien als vrijbrief om meteen geld te gaan eisen
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:56:09 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151099511
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:52 schreef Repokrev het volgende:

[..]

Het gaat voor mij niet om rondkomen, het gaat er om dat ik wil sparen. Het is allemaal geld dat uiteindelijk een investering is in m'n toekomst waar ik voor gewerkt heb. Niet om boodschappen mee te doen.
Je kunt toch ook nog sparen van de rest van je loon? Of gaat dat elke maand op?
The love you take is equal to the love you make.
pi_151099524
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:54 schreef Repokrev het volgende:
Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik kostgeld wil betalen, maar niet een kwart van mn salaris.
Wat denk je dat je per maand kost? Eten, drinken, wassen, strijken, douchen, the works?

Ik kan je zeggen: als onze twee stuiterballen een week bij hun vader waren, dan scheelde ons dat echt enorm. In boodschappen, was en gasgebruik voornamelijk.
pi_151099546
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:54 schreef Queller het volgende:

[..]

En verdiende je (ik) als 18-jarige ƒ 752 netto per maand (inderdaad; net ¤ 340).
En had je nog studentenkroegen waar je 1 gulden voor een bier betaalde. :P
pi_151099548
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:56 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat denk je dat je per maand kost? Eten, drinken, wassen, strijken, douchen, the works?

Ik kan je zeggen: als onze twee stuiterballen een week bij hun vader waren, dan scheelde ons dat echt enorm. In boodschappen, was en gasgebruik voornamelijk.
jij wou die 2 stuiterballen toch zelf :P
  vrijdag 27 maart 2015 @ 17:57:53 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151099554
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:55 schreef boik het volgende:

[..]

toen was het ook allemaal wel een stukje goedkoper dan tegenwoordig he;)

[..]

ja en die heeft die dus nog niet, en dan willen zijn ouders ook nog eens 25% van wat hij verdiend gaan innemen :P
ikzelf woonde op mijn 21ste ook al niet meer thuis hoor daar niet van :)
ik doel nu ook meer op de ouders die de 18e verjaardag zien als vrijbrief om meteen geld te gaan eisen
Ja, duh. Ik zeg toch dat het relatief is? Huren lager, boodschappen goedkoper maar maandelijks inkomen was ook minder.
pi_151099556
Maar je ouders praten toch met je. Op het moment dat ze zeiden dat je 250 moet betalen ben jij er dus tegening gegaan begrijp ik. Dan neem ik aan dat ze een reden hebben gegeven voor het bedrag. Ik ben benieuwd naar die reden.
pi_151099581
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, duh. Ik zeg toch dat het relatief is? Huren lager, boodschappen goedkoper maar maandelijks inkomen was ook minder.
jaja klopt, ik ben ook aan het werk. toen ik uiteindelijk klaar was met mijn tekstje toen waren er alweer 34 opmerkingen bijgekomen dus zag het later idd staan :P

maar dan nog is de situatie van ca 30 jaar geleden niet te vergelijken met nu
pi_151099614
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:52 schreef Repokrev het volgende:

[..]

Ik word zo moe van die houding die veel mensen hebben van 'ik heb er toch voor gewerkt'
Ja ik heb ook gewerkt voor mijn geld deze week. En nu moet ik het uitgeven omdat ik gebruik maak van bepaalde zaken op deze wereld en die zijn helaas niet gratis. Ik gebruik ze dus ik ben er verantwoordelijk voor

Als jij geen klein kind meer wil zijn (en dat neem ik maar even aan) dan moet je ook in gaan zien dat je verantwoordelijk bent voor wat jij gebruikt en dat je dan weg komt met een schijntje als je maar 250 euro betaald

Ben blij dat je nog wat kan sparen ipv miepen over dat je meer zou willen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:01:53 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151099637
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:58 schreef boik het volgende:

[..]

jaja klopt, ik ben ook aan het werk. toen ik uiteindelijk klaar was met mijn tekstje toen waren er alweer 34 opmerkingen bijgekomen dus zag het later idd staan :P
Ja, best.

Ik ben gewoon niet onder de indruk van het argument 'ze wilden toch zelf kinderen'. Dan nog worden die kinderen een keer volwassen en moeten ze de overgang maken naar zelf in hun onderhoud voorzien. En 'een vrijbrief om geld te vragen' vind ik ook vreselijk negatief. Ze zullen er vast zijn, ouders die kinderen als melkkoe gaan zien, maar dat is niet per definitie zo als ouders kostgeld willen invoeren.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 18:02:50 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151099657
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:58 schreef boik het volgende:

[..]

maar dan nog is de situatie van ca 30 jaar geleden niet te vergelijken met nu
Wat is er volgens jou dan niet te vergelijken?
pi_151099663
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 17:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En had je nog studentenkroegen waar je 1 gulden voor een bier betaalde. :P
Nijmegen heb je die ook genoeg hoor ;)
pi_151099705
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 18:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, best.

Ik ben gewoon niet onder de indruk van het argument 'ze wilden toch zelf kinderen'. Dan nog worden die kinderen een keer volwassen en moeten ze de overgang maken naar zelf in hun onderhoud voorzien. En 'een vrijbrief om geld te vragen' vind ik ook vreselijk negatief. Ze zullen er vast zijn, ouders die kinderen als melkkoe gaan zien, maar dat is niet per definitie zo als ouders kostgeld willen invoeren.
dat zeg ik ook nergens :) iig niet van dat het per definitie zo is.
maar ik ken er genoeg hoor die meteen vanaf hun 18e moesten gaan betalen omdat ze "volwassen" waren..
ik heb ook gewoon kostgeld betaald toen ik begon met werken, vond ik ook meer als normaal helemaal omdat ik ben opgevoed door mijn oma en die had het al niet breed maar zoals ik al zeg ken er genoeg waarvan de ouders allebei werkte en die moesten meteen vanaf hun 18e gaan dokken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')