quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:06 schreef IPA35 het volgende:
De AKP brigade is er ook om hun broeders van JAN toe te juichen zie ik.
My point proven
"we zijn aan het hergroeperen" is een eufemisme voor "we zijn em gesmeerd"quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:12 schreef IPA35 het volgende:
SAA zit iets verder noordelijk nog. Is aan het hergroeperen met soldaten uit Mastouma.
Maar goed, iig is het zinloos om te vechten. Toch roepen er mensen die zeggen dat er nog een poging tot een tegenaanval gaat komen. Ik ben daar zeer sceptisch over.
dat is ook wat ze grotendeels doen, verstandig ook, alleen het risico is dat ze alle randprovincies volledig kwijtraken op termijnquote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:15 schreef UpsideDown het volgende:
Ze kunnen beter wat onbelangrijke plekken laten vallen en zich concentreren langs de kust en rond Homs en Hama.
Idlib was dan ook totaal ruk om te verdedigen. Zeker als het wordt verdedigd door spray & pray milities.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat is ook wat ze grotendeels doen, verstandig ook, alleen het risico is dat ze alle randprovincies volledig kwijtraken op termijn
haas?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:21 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Idlib was dan ook totaal ruk om te verdedigen. Zeker als het wordt verdedigd door spray & pray milities.
Maar aan de andere kant heeft JAN/HAAS straks een enorm stuk aaneengesloten land waar de Sultan met alle gemak trainingskampen kan gaan opzetten en dergelijke. Maar aan de andere kant zal JAN consolideren samen met HAAS. Dit zal wellicht resulteren in Amerikaanse bombardementen op hen.
JAN is al diverse malen gebombardeerd in Idlib door de coalitie.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
haas?
zag ook een tweet langskomen dat nusra en ahrar verwacht dat de vs straks ook hen zal bombarderen, de turken en de vs moeten op 1 lijn komen wat syrie betreft maar dat ze lukt ze maar niet
twitter:AFP twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 14:24:22#BREAKING: Syria's Idlib city falls to Qaeda affiliate, allies: monitor reageer retweet
twitter:
Muhahahaquote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:10 schreef Slayage het volgende:
dat was em dan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom alles dood en kapot?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:31 schreef UpsideDown het volgende:
Waar blijven die vatbommen? Plat met de handel.
________twitter:PetoLucem twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 14:45:46Opp.sources: Al #Nusra terrorists and other insurgent groups declared full capture of #Idlib city. #Syria http://t.co/9gVd6rr6iC reageer retweet
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:52 schreef PizzaMizza het volgende:
Voor diegene die Al-Nusra en co steunen he. Besef je even goed dat je staat achter kindermoordenaars, vrouwenverkrachters en mensen die onschuldige mensen vermoorden.
Moet je trots op zijn.
twitter:PetoLucem twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 15:25:30Loy. s.: #SAA performs reassembly process in the south of #Idlib city in preparation to face militants. #Syria via @syria24english reageer retweet
twitter:archicivilians twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 15:28:13MAP: Rebel Groups Involved in the Battle of #Idlib City, #Syria. http://t.co/N2lkJ6bxmx http://t.co/5bbKbghn51 reageer retweet
En een aantal users hier staan ook oprecht te juichen.quote:Syrische provincie Idlib in handen van terreurbeweging Al-Nusra
De provincie Idlib in het westen van Syri is volledig in handen van terroristen gekomen.
Terreurbeweging al-Nusra heeft zaterdag met andere strijders de gelijknamige provinciehoofdstad Idlib ingenomen na hevige gevechten met het regeringsleger van president Bashar al-Assad.
Dat meldt het activistische Syrische Observatorium voor Mensenrechten.
Idlib is daarmee de tweede provincie die in handen komt van militanten in Syri, naast het noordelijke al-Raqqah waar terreurbeweging Islamitische Staat (IS) de macht heeft.
Het leger bombardeert rondom de stad Idlib om de islamisten te verjagen. In de stad hebben rebellen vier dagen gevochten met het regeringsleger. Zaterdag opende onder meer al-Nusra, de Syrische bondgenoot van al-Qaeda, een grote aanval op de stad van zo'n honderdduizend inwoners.
Damascus en Aleppo
Idlib ligt nabij een belangrijke snelweg die de steden Damascus en Aleppo met elkaar verbindt. Ook komen de militanten dicht bij de kustprovincie Latakia, waar het merendeel van de bevolking president Assad steunt. Op videobeelden is te zien hoe tientallen strijders van al-Nusra rondlopen in wat lijkt op Idlib.
Het Syrische Observatorium baseert zich op een netwerk van activisten in Syri. Vanwege de veiligheidssituatie in het land is informatie moeilijk te controleren.
Door: ANP
quote:A new terrorist mortar attack killed eight civilians and injured 25 others in Aleppo city on Saturday.
Terrorists positioned in Bani Zaid neighborhood targeted al-Khaldiyeh neighborhood and al-Nil Street in the city with a number of mortar shells, leaving 8 civilians dead and 25 others injured, the Police told SANA.
The injured were taken to al-Razi and al-Jami’a (university) hospitals.
The source also said the terrorist attack caused material damage to a number of houses, shops and cars.
Is het minder erg wanneer Assad's troepen dit doen dan?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:52 schreef PizzaMizza het volgende:
Voor diegene die Al-Nusra en co steunen he. Besef je even goed dat je staat achter kindermoordenaars, vrouwenverkrachters en mensen die onschuldige mensen vermoorden.
Moet je trots op zijn.
Dat zijn incidenten, bij Nusra is het hun ideologie...quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is het minder erg wanneer Assad's troepen dit doen dan?
Massaverkrachtingen zijn incidenten ja?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:13 schreef reza1 het volgende:
[..]
Dat zijn incidenten, bij Nusra is het hun ideologie...
Die hebben zijn er niet geweest door het SAA.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Massaverkrachtingen zijn incidenten ja?
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:16 schreef reza1 het volgende:
[..]
Die hebben zijn er niet geweest door het SAA.
Nope, even erg. Verschil is alleen dat Assad's troepen je wel met rust zouden laten als je gewoon overgeeft als bevolking, terwijl Nusra bereid is de hele bevolking uit te moorden als ze hun ideologie niet steunen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is het minder erg wanneer Assad's troepen dit doen dan?
Neuh, zie link hierboven waar het met name gaat over gevangenen, vrouwen en kinderen, onder meer als een middel om bekentenissen en info te verkrijgen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:19 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nope, even erg. Verschil is alleen dat Assad's troepen je wel met rust zouden laten als je gewoon overgeeft als bevolking, terwijl Nusra bereid is de hele bevolking uit te moorden als ze hun ideologie niet steunen.
Waarom verdedig je Erdogan als je HRW gelooft?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van achter jouw veilige scherm gezien vast niet nee.
The fuck heeft Erdogan met massaverkrachting tussen 2 barbaren te maken.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:20 schreef reza1 het volgende:
[..]
Waarom verdedig je Erdogan als je HRW gelooft?![]()
HRW is totaal niet objectief.
quote:
Alleen wanneer het je uitkomt dus of?quote:Op woensdag 18 maart 2015 06:43 schreef reza1 het volgende:
Human Rights Watch Report On Kurdish Abuses In Northern Iraq
[..]
http://musingsoniraq.blog(...)-on-kurdish.html?m=1
Walgelijk die door Iran gesteunde soennitische Peshmerga terroristen![]()
Niks, dat zeg ik ook niet. Jij verdedigt alleen Erdogan terwijl HRW hem constant sterk bekritiseert.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
The fuck heeft Erdogan met massaverkrachting tussen 2 barbaren te maken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Human_Rights_Watchquote:Serieus, waar heb je het over met je objectief.
Sarcasme.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Alleen wanneer het je uitkomt dus of?
fuck Erdogan met alles waar hij aandeel heeft in het leed van Syrie, sowieso, z'n fokkin stamboom.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:30 schreef reza1 het volgende:
[..]
Niks, dat zeg ik ook niet. Jij verdedigt alleen Erdogan terwijl HRW hem constant sterk bekritiseert.
quote:
selectief ben je wel hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2015 06:43 schreef reza1 het volgende:
Human Rights Watch Report On Kurdish Abuses In Northern Iraq
[..]
http://musingsoniraq.blog(...)-on-kurdish.html?m=1
Walgelijk die door Iran gesteunde soennitische Peshmerga terroristen![]()
uhuh, praten over de objectiviteit van HRW maar gebruiken wanneer het toekomt, praten over objectiviteit maar blogspot als link noooo problem, juist ja.quote:
Hrw rapporten zijn vaak objectief, maar ze zijn niet betrouwbaar. Veel leunen op getuigen van enkele mensen ipv op een heel onderzoek. Kijk, als het vast staat dat je politieke gevangenen interviewt, en ze vertellen allemaal hetzelfde verhaal los van elkaar, dan is er enige betrouwbaarheid waar te nemen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
uhuh, praten over de objectiviteit van HRW maar gebruiken wanneer het toekomt, praten over objectiviteit maar blogspot als link noooo problem, juist ja.
Ik heb het niet over Erdogan maar zijn binnenland beleid, het vervolgen van opponenten, vrijheid van meningsuiting beperken enz.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:32 schreef Triggershot het volgende:
fuck Erdogan met alles waar hij aandeel heeft in het leed van Syrie, sowieso, z'n fokkin stamboom.
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
uhuh, praten over de objectiviteit van HRW maar gebruiken wanneer het toekomt, praten over objectiviteit maar blogspot als link noooo problem, juist ja.
quote:Op maandag 16 maart 2015 19:50 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ja, ging me erom dat sommige hier klagen over de milities en tegelijk de Peshmerga steunen.
twitter:highoffHAZEE twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 22:23:50Mall in Northern California 😭❤️ http://t.co/OogHOsv2eB reageer retweet
Je kunt kritiek hebben op de methodologie van HRW, maar dat is 1 orgaan, Amnesty en VN komen ook op dezelfde conclusies uit, over de bronnen gesproken, van wie hoor je liever het 'echte' verhaal, van mij of de persoon die verkracht is instead? Dat het gaat om de betrokkenen te interviewen lijkt me vanzelfsprekend, is dat niet per definitie hoe uberhaupt nieuwsverslag plaatsvindt, betrokkenen, getuigen etc te interviewen, als dat een methodologie is wat we verwerpen of onbetrouwbaar achten moeten we het complete nieuws eruit gooien.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:35 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Hrw rapporten zijn vaak objectief, maar ze zijn niet betrouwbaar. Veel leunen op getuigen van enkele mensen ipv op een heel onderzoek. Kijk, als het vast staat dat je politieke gevangenen interviewt, en ze vertellen allemaal hetzelfde verhaal los van elkaar, dan is er enige betrouwbaarheid waar te nemen.
Als meerdere mensen hetzelfde zeggen moet je ze wel in een categorie stoppen en daaruit een conclusie trekken, zo werkt het overal, maar desalniettemin zoals ik al eerder zei HRW is lang niet de enige die met vergelijkbare claims komt over Assad en matties.quote:Maar zoiets is niet altijd het geval bij hrw. Ze nemen verschillende getuigen die verschillende verhalen vertellen en gooien 't op 1 hoop, snap je?
Met alle respect, maar als jij denkt een inhoudelijk discussie met mij te kunnen voeren over de gang van zaken in Turkije en Erdogan dan zie ik je graag verschijnen in een daarvoor toegewijd topic, waarbij ik je graag te woord sta.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:35 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over Erdogan maar zijn binnenland beleid, het vervolgen van opponenten, vrijheid van meningsuiting beperken enz.
Ik heb het over de door jou geraadpleegde bronnen om een -sarcastisch- punt te maken, iets te onderbouwen, dat snap je toch heus wel, de selectieve karakter daarvan?quote:![]()
Nogmaals was sarcasme omdat sommige haten op de milties zogenaamd vanwege mensenrechten en tegelijk de Peshmerga steunen.
Ik wil helemaal geen inhoudelijke discussie met jou daarover, dat is zinloos met mensen die nog steeds aanhanger van hem zijn. Het gaat me erover dat je hem verdedigt terwijl HRW en Amensty die jij zegt te geloven er toch duidelijk over zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:44 schreef Triggershot het volgende:
Met alle respect, maar als jij denkt een inhoudelijk discussie met mij te kunnen voeren over de gang van zaken in Turkije en Erdogan dan zie ik je graag verschijnen in een daarvoor toegewijd topic, waarbij ik je graag te woord sta.
HRW wordt door de anti-milities mensen ook gebruikt vandaar dat ik het ook gebruikte om een punt te maken, ik geloof HRW in beide gevallen niet.quote:Ik heb het over de door jou geraadpleegde bronnen om een -sarcastisch- punt te maken, iets te onderbouwen, dat snap je toch heus wel, de selectieve karakter daarvan?
Het nieuws doet echter aan hoor en wederhoor en (in de meeste gevallen ook aan triangulatie van bronnen). De manier waarop HRW zijn conclusies trekt is nou niet een methode die per definitie te vergelijken is met de methodiek zoals nieuwsagentschappen en nieuwszenders hanteren. Daarbij zijn de VN en amnesty ook niet altijd even 'objectief'. Je dient het per onderwerp te bekijken, een algemeen waardeoordeel vellen over HRW, de VN rapportages en Amnesty is onzin.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat het gaat om de betrokkenen te interviewen lijkt me vanzelfsprekend, is dat niet per definitie hoe uberhaupt nieuwsverslag plaatsvindt, betrokkenen, getuigen etc te interviewen, als dat een methodologie is wat we verwerpen of onbetrouwbaar achten moeten we het complete nieuws eruit gooien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |