abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151126679
Zelfs de terroristen aanhangers zeggen het, er doen geen "gematigden" mee:
  zaterdag 28 maart 2015 @ 15:56:54 #127
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151127166
quote:
Syrische provincie Idlib in handen van terreurbeweging Al-Nusra

De provincie Idlib in het westen van Syrië is volledig in handen van terroristen gekomen.


Terreurbeweging al-Nusra heeft zaterdag met andere strijders de gelijknamige provinciehoofdstad Idlib ingenomen na hevige gevechten met het regeringsleger van president Bashar al-Assad.

Dat meldt het activistische Syrische Observatorium voor Mensenrechten.

Idlib is daarmee de tweede provincie die in handen komt van militanten in Syrië, naast het noordelijke al-Raqqah waar terreurbeweging Islamitische Staat (IS) de macht heeft.

Het leger bombardeert rondom de stad Idlib om de islamisten te verjagen. In de stad hebben rebellen vier dagen gevochten met het regeringsleger. Zaterdag opende onder meer al-Nusra, de Syrische bondgenoot van al-Qaeda, een grote aanval op de stad van zo'n honderdduizend inwoners.

Damascus en Aleppo
Idlib ligt nabij een belangrijke snelweg die de steden Damascus en Aleppo met elkaar verbindt. Ook komen de militanten dicht bij de kustprovincie Latakia, waar het merendeel van de bevolking president Assad steunt. Op videobeelden is te zien hoe tientallen strijders van al-Nusra rondlopen in wat lijkt op Idlib.

Het Syrische Observatorium baseert zich op een netwerk van activisten in Syrië. Vanwege de veiligheidssituatie in het land is informatie moeilijk te controleren.

Door: ANP
En een aantal users hier staan ook oprecht te juichen. :r :')
Say what?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 16:03:17 #128
365082 IPA35
Patriarch
pi_151127316
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_151127419
Eight civilians killed, 25 others injured in new terrorist mortar attack in Aleppo

quote:
A new terrorist mortar attack killed eight civilians and injured 25 others in Aleppo city on Saturday.
Terrorists positioned in Bani Zaid neighborhood targeted al-Khaldiyeh neighborhood and al-Nil Street in the city with a number of mortar shells, leaving 8 civilians dead and 25 others injured, the Police told SANA.
The injured were taken to al-Razi and al-Jami’a (university) hospitals.
The source also said the terrorist attack caused material damage to a number of houses, shops and cars.
pi_151127533
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 13:52 schreef PizzaMizza het volgende:
Voor diegene die Al-Nusra en co steunen he. Besef je even goed dat je staat achter kindermoordenaars, vrouwenverkrachters en mensen die onschuldige mensen vermoorden.

Moet je trots op zijn.
Is het minder erg wanneer Assad's troepen dit doen dan?
pi_151127578
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Is het minder erg wanneer Assad's troepen dit doen dan?
Dat zijn incidenten, bij Nusra is het hun ideologie...
pi_151127593
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:13 schreef reza1 het volgende:

[..]

Dat zijn incidenten, bij Nusra is het hun ideologie...
Massaverkrachtingen zijn incidenten ja?
pi_151127616
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Massaverkrachtingen zijn incidenten ja?
Die hebben zijn er niet geweest door het SAA.
pi_151127660
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:16 schreef reza1 het volgende:

[..]

Die hebben zijn er niet geweest door het SAA.
:')

Van achter jouw veilige scherm gezien vast niet nee.
pi_151127699
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Is het minder erg wanneer Assad's troepen dit doen dan?
Nope, even erg. Verschil is alleen dat Assad's troepen je wel met rust zouden laten als je gewoon overgeeft als bevolking, terwijl Nusra bereid is de hele bevolking uit te moorden als ze hun ideologie niet steunen.
#freefrederike
pi_151127732
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:19 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Nope, even erg. Verschil is alleen dat Assad's troepen je wel met rust zouden laten als je gewoon overgeeft als bevolking, terwijl Nusra bereid is de hele bevolking uit te moorden als ze hun ideologie niet steunen.
Neuh, zie link hierboven waar het met name gaat over gevangenen, vrouwen en kinderen, onder meer als een middel om bekentenissen en info te verkrijgen.
pi_151127741
quote:
Waarom verdedig je Erdogan als je HRW gelooft? :')
HRW is totaal niet objectief.
pi_151127859
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:20 schreef reza1 het volgende:

[..]

Waarom verdedig je Erdogan als je HRW gelooft? :')
HRW is totaal niet objectief.
The fuck heeft Erdogan met massaverkrachting tussen 2 barbaren te maken. :')

HRW bericht anders ook over ISIS en de gezellige sociale activiteiten

Of als het gaat om de FSA

Serieus, waar heb je het over met je objectief.
pi_151127961
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:20 schreef reza1 het volgende:

[..]

HRW is totaal niet objectief.
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 06:43 schreef reza1 het volgende:
Human Rights Watch Report On Kurdish Abuses In Northern Iraq

[..]

http://musingsoniraq.blog(...)-on-kurdish.html?m=1

Walgelijk die door Iran gesteunde soennitische Peshmerga terroristen :{ :N
Alleen wanneer het je uitkomt dus of?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2015 16:29:33 ]
pi_151128004
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

The fuck heeft Erdogan met massaverkrachting tussen 2 barbaren te maken. :')

Niks, dat zeg ik ook niet. Jij verdedigt alleen Erdogan terwijl HRW hem constant sterk bekritiseert.

quote:
Serieus, waar heb je het over met je objectief.
http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Human_Rights_Watch
pi_151128036
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Alleen wanneer het je uitkomt dus of?
Sarcasme.
pi_151128051
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:30 schreef reza1 het volgende:

[..]

Niks, dat zeg ik ook niet. Jij verdedigt alleen Erdogan terwijl HRW hem constant sterk bekritiseert.

fuck Erdogan met alles waar hij aandeel heeft in het leed van Syrie, sowieso, z'n fokkin stamboom.

quote:
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 06:43 schreef reza1 het volgende:
Human Rights Watch Report On Kurdish Abuses In Northern Iraq

[..]

http://musingsoniraq.blog(...)-on-kurdish.html?m=1

Walgelijk die door Iran gesteunde soennitische Peshmerga terroristen :{ :N
selectief ben je wel hoor.
pi_151128065
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:32 schreef reza1 het volgende:

[..]

Sarcasme.
uhuh, praten over de objectiviteit van HRW maar gebruiken wanneer het toekomt, praten over objectiviteit maar blogspot als link noooo problem, juist ja.
pi_151128110
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

uhuh, praten over de objectiviteit van HRW maar gebruiken wanneer het toekomt, praten over objectiviteit maar blogspot als link noooo problem, juist ja.
Hrw rapporten zijn vaak objectief, maar ze zijn niet betrouwbaar. Veel leunen op getuigen van enkele mensen ipv op een heel onderzoek. Kijk, als het vast staat dat je politieke gevangenen interviewt, en ze vertellen allemaal hetzelfde verhaal los van elkaar, dan is er enige betrouwbaarheid waar te nemen.

Maar zoiets is niet altijd het geval bij hrw. Ze nemen verschillende getuigen die verschillende verhalen vertellen en gooien 't op 1 hoop, snap je?
#freefrederike
pi_151128114
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:32 schreef Triggershot het volgende:
fuck Erdogan met alles waar hij aandeel heeft in het leed van Syrie, sowieso, z'n fokkin stamboom.
Ik heb het niet over Erdogan maar zijn binnenland beleid, het vervolgen van opponenten, vrijheid van meningsuiting beperken enz.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

uhuh, praten over de objectiviteit van HRW maar gebruiken wanneer het toekomt, praten over objectiviteit maar blogspot als link noooo problem, juist ja.
:')
Nogmaals was sarcasme omdat sommige haten op de milties zogenaamd vanwege mensenrechten en tegelijk de Peshmerga steunen.

quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:50 schreef reza1 het volgende:

[..]

Ja, ging me erom dat sommige hier klagen over de milities en tegelijk de Peshmerga steunen.
pi_151128230
highoffHAZEE twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 22:23:50 Mall in Northern California 😭❤️ http://t.co/OogHOsv2eB reageer retweet
pi_151128254
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:35 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hrw rapporten zijn vaak objectief, maar ze zijn niet betrouwbaar. Veel leunen op getuigen van enkele mensen ipv op een heel onderzoek. Kijk, als het vast staat dat je politieke gevangenen interviewt, en ze vertellen allemaal hetzelfde verhaal los van elkaar, dan is er enige betrouwbaarheid waar te nemen.
Je kunt kritiek hebben op de methodologie van HRW, maar dat is 1 orgaan, Amnesty en VN komen ook op dezelfde conclusies uit, over de bronnen gesproken, van wie hoor je liever het 'echte' verhaal, van mij of de persoon die verkracht is instead? Dat het gaat om de betrokkenen te interviewen lijkt me vanzelfsprekend, is dat niet per definitie hoe uberhaupt nieuwsverslag plaatsvindt, betrokkenen, getuigen etc te interviewen, als dat een methodologie is wat we verwerpen of onbetrouwbaar achten moeten we het complete nieuws eruit gooien.
quote:
Maar zoiets is niet altijd het geval bij hrw. Ze nemen verschillende getuigen die verschillende verhalen vertellen en gooien 't op 1 hoop, snap je?
Als meerdere mensen hetzelfde zeggen moet je ze wel in een categorie stoppen en daaruit een conclusie trekken, zo werkt het overal, maar desalniettemin zoals ik al eerder zei HRW is lang niet de enige die met vergelijkbare claims komt over Assad en matties.
pi_151128314
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:35 schreef reza1 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over Erdogan maar zijn binnenland beleid, het vervolgen van opponenten, vrijheid van meningsuiting beperken enz.

Met alle respect, maar als jij denkt een inhoudelijk discussie met mij te kunnen voeren over de gang van zaken in Turkije en Erdogan dan zie ik je graag verschijnen in een daarvoor toegewijd topic, waarbij ik je graag te woord sta.

quote:
:')
Nogmaals was sarcasme omdat sommige haten op de milties zogenaamd vanwege mensenrechten en tegelijk de Peshmerga steunen.
Ik heb het over de door jou geraadpleegde bronnen om een -sarcastisch- punt te maken, iets te onderbouwen, dat snap je toch heus wel, de selectieve karakter daarvan?
pi_151128417
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:44 schreef Triggershot het volgende:
Met alle respect, maar als jij denkt een inhoudelijk discussie met mij te kunnen voeren over de gang van zaken in Turkije en Erdogan dan zie ik je graag verschijnen in een daarvoor toegewijd topic, waarbij ik je graag te woord sta.

Ik wil helemaal geen inhoudelijke discussie met jou daarover, dat is zinloos met mensen die nog steeds aanhanger van hem zijn. Het gaat me erover dat je hem verdedigt terwijl HRW en Amensty die jij zegt te geloven er toch duidelijk over zijn.

quote:
Ik heb het over de door jou geraadpleegde bronnen om een -sarcastisch- punt te maken, iets te onderbouwen, dat snap je toch heus wel, de selectieve karakter daarvan?
HRW wordt door de anti-milities mensen ook gebruikt vandaar dat ik het ook gebruikte om een punt te maken, ik geloof HRW in beide gevallen niet.
pi_151128476
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]
Dat het gaat om de betrokkenen te interviewen lijkt me vanzelfsprekend, is dat niet per definitie hoe uberhaupt nieuwsverslag plaatsvindt, betrokkenen, getuigen etc te interviewen, als dat een methodologie is wat we verwerpen of onbetrouwbaar achten moeten we het complete nieuws eruit gooien.

Het nieuws doet echter aan hoor en wederhoor en (in de meeste gevallen ook aan triangulatie van bronnen). De manier waarop HRW zijn conclusies trekt is nou niet een methode die per definitie te vergelijken is met de methodiek zoals nieuwsagentschappen en nieuwszenders hanteren. Daarbij zijn de VN en amnesty ook niet altijd even 'objectief'. Je dient het per onderwerp te bekijken, een algemeen waardeoordeel vellen over HRW, de VN rapportages en Amnesty is onzin.

Wat betreft de hele discussie van mensenrechtenschendingen, verkrachtingen, folteringen en weet ik veel wat: vrijwel alle partijen zijn hier schuldig aan (van de YPG weet ik niet, maar zelfs die zullen niet altijd even lief zijn).
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')