abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 maart 2015 @ 11:18:19 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_151086319
Wat willekeurige plaatjes

En op verzoek:

meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp

FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso n beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)

http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*

Oishinbo (美味しんぼ?, lit. "The Gourmet") is a long-running cooking manga written by Tetsu Kariya and drawn by Akira Hanasaki. The manga's title is a portmanteau of the Japanese word for delicious, oishii, and the word for someone who loves to eat, kuishinbo.

Japan docu's

Japanorama

Serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.

Bekijk deze YouTube-video

No Sex Please, We're Japanese - BBC Documentaire over het dalende geboortecijfer in Japan.

Citibank pinautomaten in Japan
www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Wie is wanneer in Japan?

Aurelius 25 september - 27 oktober 2014
Kabuto_Raiger 29 Juli - 29 Augustus 2014
happynjitram Woonachtig in
IntensiveGary 28 december tot pakweg 10 januari. Jaarlijks.
Lyrebird Woonachtig in
Kill-em-all Woonachtig in

[ Bericht 3% gewijzigd door UIO_AMS op 27-03-2015 15:32:02 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 15:33:04 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_151094575
OP aangepast. Ik snap niet waarom die youtubevideo door de tekst staat. Dat krijg ik niet goed. Dat was ook al zo bij de vorige delen. De rest is wel beter nu.

En ipv hier commentaar leveren, hadden jullie ook gewoon de plaatselijke mod even kunnen vragen. Het is niet dat jullie niet weten hoe dat moet. :{w.

Topic weer opgeschoond.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_151227342
Nou mijn eerste week japan zit erop. Wat een fantastisch land, zelden zulke vriendelijke en behulpzame mensen meegemaakt.

Helaas heeft japan wel 2 dingen voor mij verpest. sushi en de Kobe steak. Man man man wat is dat goddelijk!

Ik heb verder de vele tips van de vorige topics gebruikt om de reis wat meer vorm te geven.

Ondanks het feit dat ik de eerste dagen gigantisch veel last van mijn jetlag had en misschien toch wel een klein beetje oververmoeid was was, heb ik toch vele dingen kunnen zien.

Ik ben op dit moment in kobe en slaap in een capsule hostel, ondanks dat het erg netjes en goedkoop is moest ik toch wel even wennen aan het gezamenlijk en zittend (!) douchen. Ach je ziet de beste mensen toch nooit meer.

De komende dagen staan in het teken van kyoto en hiroshima. Voor de rest ga ik het nog even uitzoeken. Tips zijn (wederom) van harte welkom.
pi_151227539
In Hiroshima- hiroshima style okonomiyaki eten. En naar Miyajima gaan!

Kyoto- vermijd de bus zoveel mogelijk

Leuk om te horen dat je het leuk hebt iig!
pi_151227848
Pak de fiets in Kyoto. Zo'n fun gehad daarmee, zoveel gedaan. Af en toe zwaar, fietsen naar Kiyomizudera en vanuit daar langs het water naar Kinkakuji en de rest. Dagje op de fiets ook naar Fushimi gegaan. Alles is daar te doen op de fiets. O+
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_151227898
Fietsen is ook leuk in de omgeving van Arashiyama, zeker met dit weer. En als je daar toch bent kun je 't monkey park meenemen. Mooi uitzicht over cherry blossom bomen :)
pi_151230460
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:41 schreef ROFLOL het volgende:
Pak de fiets in Kyoto. Zo'n fun gehad daarmee, zoveel gedaan. Af en toe zwaar, fietsen naar Kiyomizudera en vanuit daar langs het water naar Kinkakuji en de rest. Dagje op de fiets ook naar Fushimi gegaan. Alles is daar te doen op de fiets. O+
Zo dat fietsen had ik nog aardig onderschat inderdaad, vooral de afstand van Kyoto Station richting Ginkakuiji. Helemaal kapot aan het eind van de dag, maar zou het zo weer doen. O+
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_151231721
inderdaad, fietsen! als je gewoon wat dichterbij blijft in kyoto, is het goed te doen (de stad is ongeveer maatje amsterdam) en het leukste is wat je onderweg allemaal tegenkomt aan onverwachte tempels en plekjes.

vergeet niet je licht aan te doen gelijk als het begint te schemeren... ik werd gelijk staande gehouden door een agent, gelijk background check via portofoon...
wel een hele mooie vrouwelijke agent, die streng maar toch vriendelijk was, dat dan weer wel...
pi_151235769
Als we het toch over fietsen hebben, iemand ook wel eens gefietst in Tokyo? Hier in Amsterdam rij ik fixed gear dus eigenlijk is het een natte droom om in Tokyo te fietsen, helemaal fixed als het kan. Vorig jaar zag ik genoeg mensen fietsen op de stoep en fixies door de straten. Zit er in mei, dus misschien maar eens kijken.
  woensdag 1 april 2015 @ 00:31:02 #10
28167 matthijst
pi_151248897
Gisteren 30km gefietst in Kyoto :)
Elektrische fiets gehuurd, das wel ff wat lekkerder rondom Golden Pavilion :D
Fushimi Inari is leuk, en van Maruyama Park naar Kiyumizudera lopen...

Foto's....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 74% gewijzigd door matthijst op 01-04-2015 00:40:53 ]
  woensdag 1 april 2015 @ 01:26:49 #11
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_151249712
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:31 schreef matthijst het volgende:

Foto's....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kinkaku-ji _O_

Fietsen in Japan is erg leuk. Heb het zelf ook gedaan in Kyoto, Hiraizumi (de 'golden hall' Konjiki-do in het Chuson-ji complex moet je echt zien!) en Hirosaki (samurai huizen en een heel mooi kasteeltje).

Waarschijnlijk in 2016 weer naar Japan. Kyushu en Okinawa denk ik :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_151254516
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 00:31 schreef matthijst het volgende:

Foto's....
SPOILER
Mag ik vragen waar je die elektrische fietsen hebt gehuurd? Want ik had een winkel gevonden op internet maar die blijkt dus niet meer te bestaan.

Dank allen wederom voor de tips!
  woensdag 1 april 2015 @ 10:40:11 #13
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_151254793
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2015 01:26 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Kinkaku-ji _O_

Fietsen in Japan is erg leuk. Heb het zelf ook gedaan in Kyoto, Hiraizumi (de 'golden hall' Konjiki-do in het Chuson-ji complex moet je echt zien!) en Hirosaki (samurai huizen en een heel mooi kasteeltje).

Waarschijnlijk in 2016 weer naar Japan. Kyushu en Okinawa denk ik :)
Ik heb (helaas) geen plannen om naar Japan te gaan, maar wat een gave foto's! _O_
Nog meer reden om dat land te bezoeken.
Het is patat.
  woensdag 1 april 2015 @ 13:16:31 #14
28167 matthijst
pi_151259857
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 10:28 schreef Kruitdampje het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je die elektrische fietsen hebt gehuurd? Want ik had een winkel gevonden op internet maar die blijkt dus niet meer te bestaan.

Dank allen wederom voor de tips!
Hier, bij Kyoto Station: http://www.kyoto-option.com/en/reservation/index.html
Model AE

Dat zijn redelijk normale fietsen. Eerder bij een andere gehuurd maar dat waren van die kleine rotfietsjes. Deze waren perfect :)
  donderdag 2 april 2015 @ 13:55:54 #15
28167 matthijst
pi_151293158
Shinkansen:

Ueno:
pi_151293221
Leuk, de foto's! O+
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_151293474
O+

Zo zonde dat ik weer sakura net mis dit jaar! Volgend jaar maar dan. :9
pi_151293682
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 13:16 schreef matthijst het volgende:

[..]

Hier, bij Kyoto Station: http://www.kyoto-option.com/en/reservation/index.html
Model AE

Dat zijn redelijk normale fietsen. Eerder bij een andere gehuurd maar dat waren van die kleine rotfietsjes. Deze waren perfect :)
Helaas waren de grote fietsen op maar alsnog een geweldige dag gehad in Kyoto, het was echt heerlijk weer en heb erg veel gezien.

Aan de hand van maps.me, gisteren toevallig gevonden, lekker de hele dag door kyoto kunnen navigeren zonder telkens WiFi nodig te hebben.

Heb niet alle tips kunnen bezoeken, maar hopelijk kan ik volgende week nog een dag in Kyoto spenderen.
  donderdag 2 april 2015 @ 15:00:53 #19
28167 matthijst
pi_151295578
Heb zon simkaart gehaald, 30 euro voor 15 dagen, 100MB per dag. Wel handig met Google Maps en Hyperdia.
pi_151296575
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:00 schreef matthijst het volgende:
Heb zon simkaart gehaald, 30 euro voor 15 dagen, 100MB per dag. Wel handig met Google Maps en Hyperdia.
Ja ik lees de beste ideen helaas pas als ik al in het land van bestemming ben..
pi_151419052
Ik ben mijn fotoboek van Japan aan het maken, en heb hierin altijd een overzichtje met afstanden, ik kan alleen nergens vinden hoelang het standaard rondje van Hakone is in kilometers (of miles). Het staat overal alleen in tijd. Iemand enig idee hoeveel km dit is of waar ik dat terug kan vinden? Japanguide is ook enkel in tijd.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_151419838
Ik wil een sumo dag meepakken in mei dit jaar, vorig jaar gemist. Kan ze nu wel bestellen via de website, maar kan ik ook gewoon een paar dagen van te voren (of dag zelf, al denk ik dat niet) daar heen gaan en een kaartje kopen? Niet echt duidelijk op website namelijk.
  dinsdag 7 april 2015 @ 01:36:53 #23
28167 matthijst
pi_151439435
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 15:38 schreef koei het volgende:
Ik ben mijn fotoboek van Japan aan het maken, en heb hierin altijd een overzichtje met afstanden, ik kan alleen nergens vinden hoelang het standaard rondje van Hakone is in kilometers (of miles). Het staat overal alleen in tijd. Iemand enig idee hoeveel km dit is of waar ik dat terug kan vinden? Japanguide is ook enkel in tijd.
Google maps zit zo'n meetlintje, kan je het zo naklikken misschien?
pi_151601291
Ook weer terug uit Japan. Het was weer tof. Helaas niet veel geluk gehad met het weer en ik moet zeggen dat de mensen in Osaka toch wat onvriendelijker zijn dan in Tokyo. Maar goed, kon ik weer aan Amsterdam wennen haha. Hoogtepunten waren toch Hiroshima met Miyajima en Kamakura. En uitgaan in Tokyo was ook echt vet.

[ Bericht 18% gewijzigd door Terpentin07 op 12-04-2015 19:27:32 ]
pi_151671402
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 08:36 schreef Terpentin07 het volgende:
Ook weer terug uit Japan. Het was weer tof. Helaas niet veel geluk gehad met het weer en ik moet zeggen dat de mensen in Osaka toch wat onvriendelijker zijn dan in Tokyo. Maar goed, kon ik weer aan Amsterdam wennen haha. Hoogtepunten waren toch Hiroshima met Miyajima en Kamakura. En uitgaan in Tokyo was ook echt vet.
Ik heb gisteren ook japan achter me gelaten.. Ben zelfs het land tijdelijk ontvlucht om een paar dagen naar zuid Korea te gaan, ik was de regen echt spuugzat.

Heb in 2,5 week wel een redelijke indruk gekregen van het land. Vooral het eten was echt geweldig.

Japan is zeker een land waar ik terug ga komen!
pi_151697653
mag ik blij zijn dat ik dit jaar toch weer ga :@
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:44:41 #27
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_151697824
Weet iemand hoe het precies zit met dat 'verdrag' dat er tussen Japan en Nederland is/was waardoor we gewoon kunnen wonen en werken in elkaar's land...!?

Dat was een poosje geleden in het nieuws, over 3 Japanse arbeiders in Rotterdam die daar gewerkt hadden, een conflict hadden met de arbeidsdienst ofzo over hun verblijf hier, en toen bleek er dus een oud verdrag te zijn dat nog geldig was waardoor ze gewoon alle recht hadden om hier te wonen/werken, en andersom zou dat ook het geval zijn...

Ik vraag het, omdat ik erover zit te denken om even een half jaartje of jaartje in/op Shikoku te gaan wonen, als dat mogelijk zou zijn...
pi_151700536
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:44 schreef Yi-Long het volgende:
Weet iemand hoe het precies zit met dat 'verdrag' dat er tussen Japan en Nederland is/was waardoor we gewoon kunnen wonen en werken in elkaar's land...!?

Dat was een poosje geleden in het nieuws, over 3 Japanse arbeiders in Rotterdam die daar gewerkt hadden, een conflict hadden met de arbeidsdienst ofzo over hun verblijf hier, en toen bleek er dus een oud verdrag te zijn dat nog geldig was waardoor ze gewoon alle recht hadden om hier te wonen/werken, en andersom zou dat ook het geval zijn...

Ik vraag het, omdat ik erover zit te denken om even een half jaartje of jaartje in/op Shikoku te gaan wonen, als dat mogelijk zou zijn...
Niets meer van gehoord maar gezien het zeer strenge asielbeleid daar (en daar valt een half jaartje daar verblijven ook onder) zal het me niks verbazen als dit verdrag onder het tapijt wordt geveegd.
pi_151700577
quote:

Het werkte sowiezo maar n kant op, van Japan naar hier.
pi_151701012
14-04-2015

Robot filmt binnenkant van vernielde reactor Fukushima

14/04/15 - 08u33 Bron: Belga

Primeur De uitbater van de kerncentrale in het Japanse Fukushima, die op 11 maart 2011 door een tsunami werd vernield, heeft gisteravond voor het eerst beelden van de binnenzijde van reactor 1 verspreid. In dit primair centrum van de reactor heerst een fenomenale radioactiviteit.

afp.

De foto's en de video die openbaar gemaakt werden, zijn voor buitenstaanders moeilijk interpreteerbaar. De beelden werden naar verluidt vrijdag gemaakt door een robot in de reactor, n van de zes van het complex Fukushima Daiichi dat in maart 2011 werd vernield.

De robot heeft kostbare data verzameld voor hij zijn inspectie onderbrak en niet meer antwoordde op de instructies. Tokyo Electric Power (Tepco) besliste in de nacht van zondag op maandag dan de opdracht stop te zetten.

Radioactiviteit

afp.

Naast de gemaakte beelden, kon de robot de radioactiviteit in de kern van de afgesloten reactor meten. Op de getoonde beelden schommelen die van zowat 6 sievert per uur tot bijna 25 sievert per uur, maar overstijgen ze op de door Tepco als cruciaal beschouwde punten de 10 sievert per uur niet. Dat blijven in alle gevallen dodelijke doses in minder dan een uur voor de mens.

"Een camera kan gedurende zowat tweederde van een dag een dergelijke straling weerstaan", preciseerde Tepco.

De temperatuur binnenin de reactor bedraagt zowat 20 graden Celsius.

Screenshot YouTube.

(HLN)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_151701333
quote:

je kan de ambassade proberen... maar zal wel tot niets leiden.
pi_151703955
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 08:22 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
14-04-2015

Robot filmt binnenkant van vernielde reactor Fukushima

14/04/15 - 08u33 Bron: Belga

Primeur De uitbater van de kerncentrale in het Japanse Fukushima, die op 11 maart 2011 door een tsunami werd vernield, heeft gisteravond voor het eerst beelden van de binnenzijde van reactor 1 verspreid. In dit primair centrum van de reactor heerst een fenomenale radioactiviteit.

[ afbeelding ]
afp.

De foto's en de video die openbaar gemaakt werden, zijn voor buitenstaanders moeilijk interpreteerbaar. De beelden werden naar verluidt vrijdag gemaakt door een robot in de reactor, n van de zes van het complex Fukushima Daiichi dat in maart 2011 werd vernield.

De robot heeft kostbare data verzameld voor hij zijn inspectie onderbrak en niet meer antwoordde op de instructies. Tokyo Electric Power (Tepco) besliste in de nacht van zondag op maandag dan de opdracht stop te zetten.

Radioactiviteit
[ afbeelding ]
afp.

Naast de gemaakte beelden, kon de robot de radioactiviteit in de kern van de afgesloten reactor meten. Op de getoonde beelden schommelen die van zowat 6 sievert per uur tot bijna 25 sievert per uur, maar overstijgen ze op de door Tepco als cruciaal beschouwde punten de 10 sievert per uur niet. Dat blijven in alle gevallen dodelijke doses in minder dan een uur voor de mens.

"Een camera kan gedurende zowat tweederde van een dag een dergelijke straling weerstaan", preciseerde Tepco.

De temperatuur binnenin de reactor bedraagt zowat 20 graden Celsius.

[ afbeelding ]
Screenshot YouTube.

(HLN)
Interessant om te lezen....

Ik ben een leek op dit gebied, ik snap dat deze straling dodelijk is voor een mens. Maar waarom kan een robot niet zolang tegen deze straling?
  FOK!fotograaf dinsdag 28 april 2015 @ 11:18:06 #33
145146 Andyy
pi_152091131
Toen ik in Tokyo was twee jaar geleden kon je alleen bij de Citibank geld opnemen met je Maestro pinpas, weet iemand hoe het nu is? Nog steeds alleen bij de Citibank?
pi_152091452
Volgens mij had ik deze keer ook bij een andere bank kunnen pinnen.
  dinsdag 28 april 2015 @ 11:50:36 #35
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_152091778
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:18 schreef Andyy het volgende:
Toen ik in Tokyo was twee jaar geleden kon je alleen bij de Citibank geld opnemen met je Maestro pinpas, weet iemand hoe het nu is? Nog steeds alleen bij de Citibank?
Toen ik er was kon ik ook bij de 7/11 pinnen, weet alleen niet of dat ook Citibank is of een andere maatschappij.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_152097094
Het kan bij de 7/11 weer. Aangezien ik met mijn ING pas daar ook terecht kon.
Zelfs met creditcard zul je daar vaak heen moeten om te pinnen al kun je met creditcard veel dingen wel betalen.

Ik ga trouwens voor 6 maanden naar een Japanse taalschool in Osaka (hopelijk) later dit jaar. Ben momenteel nog in gesprek over hoe en wat precies. Aangezien je studentenvisa krijgt kun je daar ook part-time werken.
  dinsdag 28 april 2015 @ 22:31:10 #37
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_152109717
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 april 2015 11:18 schreef Andyy het volgende:
Ik heb met mijn ABN (Maestro) pas altijd kunnen pinnen bij de postkantoren en tevens bij een andere bank, al weet ik niet meer welke dat was (wellicht Citibank).

Laatste keer geprobeerd in 2010.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_152113609
Bij 7-11 winkels werkte het toch ook altijd ?
  FOK!fotograaf woensdag 29 april 2015 @ 02:41:24 #39
145146 Andyy
pi_152114153
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 01:06 schreef bluemoon23 het volgende:
Bij 7-11 winkels werkte het toch ook altijd ?
Niet toen ik er was (begin 2013)
  woensdag 29 april 2015 @ 09:00:41 #40
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_152115401
http://www.sevenbank.co.jp/intlcard/index2.html
vooralsnog werkt het
en er waren inderdaad momenten dat Mastercard group en sevenbank geen contract hadden wat als gevolg had dat je niet kon pinnen bij 7/11 :)
http://www.mastercard.co.jp/personal/jp-atm-location-aeon-en.html
tegenwoordig kan je ook Pinnen bij de AEON bank in Japan.
in praktijk betekent het dat je naast de 7/11 ook bij alle mini-stops in Japan kan pinnen :)
pi_152117680
Ik kom alleen even mijn blijdschap delen :) Nog een paar dagen en dan reis ik 2 weken door Japan. Enorm veel zin in! Hoop dat we (veel) droog weer gaan krijgen.
Vraagje; welke department stores raden jullie aan qua foodafdeling? (in Osaka/Tokyo/Kyoto)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  woensdag 29 april 2015 @ 11:10:59 #42
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_152118166
quote:
6s.gif Op woensdag 29 april 2015 02:41 schreef Andyy het volgende:

[..]

Volgens mij was er toen iets vaags tijdelijks. Afgelopen zomer nog meerdere malen gepind bij 7/11. Jaar daarvoor werkte het inderdaad niet.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_152120025
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 10:52 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ik kom alleen even mijn blijdschap delen :) Nog een paar dagen en dan reis ik 2 weken door Japan. Enorm veel zin in! Hoop dat we (veel) droog weer gaan krijgen.
Vraagje; welke department stores raden jullie aan qua foodafdeling? (in Osaka/Tokyo/Kyoto)
ga een keertje naar tokyo- ikebukero- tobu department store, benedenste verdieping.
(het trienstation zit in hetzelfde gebouw)
is een van de grootste van japan.
pi_152120516
quote:
6s.gif Op woensdag 29 april 2015 02:41 schreef Andyy het volgende:
halverwege 2013 werkte het bij mij wel ;)
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:03:12 #45
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_152328001
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 12:35 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

halverwege 2013 werkte het bij mij wel ;)
Misschien zinloos, maar voor wie nog twijfelt...
...ben momenteel in Japan en kan bevestigen dat het pinnen prima werkt bij de 7/11 met ABN/Amro-pas.

Golden week is trouwens redelijk te doen, alleen bij Himeji Castle was het urenlang schuivelen. Verder veel extra festiviteiten. Ik was bang dat het te druk zou zijn.

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_152330738
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:03 schreef Kptelmo het volgende:

[..]

Misschien zinloos, maar voor wie nog twijfelt...
...ben momenteel in Japan en kan bevestigen dat het pinnen prima werkt bij de 7/11 met ABN/Amro-pas.

Golden week is trouwens redelijk te doen, alleen bij Himeji Castle was het urenlang schuivelen. Verder veel extra festiviteiten. Ik was bang dat het te druk zou zijn.

Momenteel ook in Japan en vind het nu ook wel meevallen. ( maar weet niet hoe het normaal is qua drukte) Maar ik was in Osaka en nu in Takayama. Pinnen bij 7/11 met een ing pas werkt ook prima. Morgen naar Tokyo! :)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_152375326
Weer verder aan het gaan met mijn streven om van al mijn Japan reizen een blog te schrijven. Deze keer Kyushu, Yakushima en Hagi in 2013.

http://strolie.blogspot.n(...)ring-2013-index.html
pi_152416527
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 18:09 schreef Aurelius het volgende:
Weer verder aan het gaan met mijn streven om van al mijn Japan reizen een blog te schrijven. Deze keer Kyushu, Yakushima en Hagi in 2013.

http://strolie.blogspot.n(...)ring-2013-index.html
Oh, jij bent strolie joh. Kwartje is gevallen :+

Leuke blogs!
pi_152429562
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 07:33 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Het werkte sowiezo maar n kant op, van Japan naar hier.
Het verdrag werkt volgens mij op zich twee kanten op, maar zegt alleen dat Nederland en Japan elkaars onderdanen wat betreft wonen en werken minstens net zo goed moeten behandelen als de onderdanen van het best bevriende andere land. In Nederland moeten Japanners dus ongeveer gelijk gesteld worden aan EU-buitenlanders, maar andersom heeft Japan volgens mij met geen enkel ander land afspraken over vrij verkeer van werknemers, behalve de "working holiday"-regeling met o.a. Australi en Duitsland. Je zou dus theoretisch via een rechtszaak (of eerst eens lief vragen) kunnen proberen om ook als Nederlander zo'n "working holiday"-visum te krijgen. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2015 14:02:38 ]
pi_152482468
Dit topic ook weer even volgen.

In September 3 of 4 weken naar Japan. 3e keer. Plan is ongeveer:

- week 1 Tokyo
- week 2 Ogasawara
- week 3 Noord Honshu

Zin in *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: