niels0 | vrijdag 27 maart 2015 @ 02:01 | |||
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diverse links: Vlucht afspelen op Flighttracker24 Airbus a320 cockpit door locking system Technische informatie: Ruwe data van de transponder waaruit blijkt dat de hoogte-instelknop van de auto-pilot naar beneden werd gedraaid. Deze data, die verkregen werd met een ADS-B receiver via een grondstation, is 24-03-15 aan de BAE, de franse onderzoeks-commissie, overhandigd.
Eerste Berichtgeving 24-03-15: -NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn. Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien. Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille. Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren. Update 27-03-15: -Bild- De krant heeft de hand kunnen leggen op het medisch dossier van Lubitz bij de luchtvaartautoriteiten. Daaruit zou blijken dat de 27-jarige Duitser een tijdelijk vliegverbod opgelegd kreeg door medische problemen en in behandeling moest. Hij zou opgenomen geweest zijn in een psychiatrische inrichting. Als het klopt, verklaart het waarom Lubitz in dat jaar zijn opleiding onderbrak. Volgens de krant was de copiloot anderhalf jaar in psychiatrische behandeling. Update 26-03-15: -De Stentor- De Duitse politie heeft donderdagavond na 4 uur de doorzoeking van de woning in Düsseldorf van co-piloot Andreas Lubitz beëindigd. Gezocht is naar aanwijzingen voor een motief. Of er ook iets is aangetroffen, is niet bekendgemaakt. De politie doorzocht ook de woning van de ouders van Lubitz in Montabaur, waar de copiloot ook deels woonde. De doorzoekingen waren op verzoek van de Franse justitie. -NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, heeft het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder. -Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren). -NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille. -New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten. -Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule hoort te zitten inmiddels teruggevonden. -BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit. Update 25-03-15: -Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen. Update 24-03-15: -Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf. YouTubes: [ Bericht 1% gewijzigd door niels0 op 27-03-2015 09:35:55 ] | ||||
niels0 | vrijdag 27 maart 2015 @ 02:02 | |||
En verder. OP maar weer wat updaten. -Edit- Done en bedtijd. ![]() [ Bericht 64% gewijzigd door niels0 op 27-03-2015 02:56:58 ] | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 03:18 | |||
Overal wordt beweerd dat de co-piloot weigerde de deur van de cockpit te openen, en dit zou zijn nav analyse van de voicerecorder, maar hoe kan eea daar uit blijken? Indien de piloot naar het toilet ging, en 3 minuten later terugkwam, de co-piloot verzocht de deur te openen middels bellen en kloppen, en er kwam geen reactie dan kan hij via de code de deur hebben proberen te ontgrendelen en gaat de deur na 5 minuten open, tegen die tijd was het vliegtuig al neergestort, dus in hoeverre is dat allemaal zo zeker? Dit nogmaals omdat volgens de Duitse media de co-piloot tot de laatste seconden aan toe rustig bleef ademen. Jezelf en een vliegtuig vol bemanning en passagiers tegen de rotsen laten slaan is geen rustige manier om uit het leven te stappen, dan ook nog de "toevalsfactor" dat de piloot naar het toilet ging (vlucht van 2 uur, dus had ook niet kunnen plaatsvinden) en Lubitz die vlak daarvoor nog grappen maakte met zijn collega en daarna a la minute van de gelegenheid gebruik zou hebben gemaakt. Lubitz indien zwaar depressief, had helemaal niet hoevel wachten op deze "toevalsfactor" van de toiletgaande collega boven onbewoond gebied, aangezien toch niemand zijn plan zou overleven had hij hem ook een mep met de brandblusser kunnen geven en de daling inzetten. Dus hoe ten einde raad was hij eigenlijk, was dit echt een bewuste daad? [ Bericht 4% gewijzigd door Za op 27-03-2015 03:37:07 ] | ||||
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 03:38 | |||
Nee zo werkt het niet, zie dit filmpje (laatste stuk): Als je via de code de deur probeert te ontgrendelen gaat er 30 seconden een signaal af in de cockpit, de piloot in de cockpit kan dan de schakelaar omzetten en beslissen de deur dicht te houden. Doet de piloot in de cockpit niets dan gaat de deur na 30 seconden open. | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 03:39 | |||
Het zal verschillen per vliegtuig, in dit geval volgens de persconferentie zou de deur na 5 minuten ontgrendelen. | ||||
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 03:40 | |||
Nee dat verschilt niet per vliegtuig, daar zijn internationale afspraken over. Als de piloot in de cockpit op locked drukt dan blijft de deur de komende 5 minuten gesloten. | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 03:46 | |||
Thanks dan heb ik dat stukje verkeerd gehoord. Maar dat terzijde, die co piloot kan toch bv een hersenbloeding hebben gehad, en de deur wel hebben willen openen maar die handeling verkeerd uitgevoerd omdat hij een verminderd bewustzijn had (dan is die deur 5 min dicht en het toestel inmiddels neergestort), ze zijn zo stellig over die bewuste daad. | ||||
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 03:53 | |||
Ik neem aan dat ze genoeg reden hebben om dat uit te sluiten. Bijvoorbeeld omdat ze kunnen zien dat er daarna nog andere handelingen verricht zijn. | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 03:58 | |||
Ik lees dat de piloten voor elke vlucht aan het begin van de reis een code afspreken, geen idee hoe vaak een piloot in zijn carriere overgaat tot de noodprocedure van het openen van de cockpit deur, maar het vergeten van een code zal een mogelijkheid zijn. Is het 100 procent zeker dat de co piloot heeft geweigerd de deur te openen cq deze gelocked heeft of zal dat pas met zekerheid te zeggen zijn na het onderzoeken van de datarecorder? | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:00 | |||
Op dit moment is alles toch nog slechts gebaseerd op de voice recorder, hoe zou je daar handelingen in kunnen zien? | ||||
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:06 | |||
Ze kunnen toch zien dat de automatische piloot eraf is gehaald en de koers is gewijzigd, misschien dat dat daarna pas is gebeurd. | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:12 | |||
Je had het over andere handelingen, deze waren al bekend (via verkeerstoren en berg alarm via voicerecorder). | ||||
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:13 | |||
Met andere handelingen bedoel ik, andere handelingen dan het op locked drukken in de cockpit. | ||||
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:14 | |||
Voorbeeld: Piloot klopt aan. Niemand doet open. Piloot voert noodcode in maar wordt vanuit de cockpit geblokkeerd. Daarna wijzigt de automatische piloot / koers. | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:17 | |||
Die bedoel ik ook, hoe kunnen ze die hebben? Alles wat vandaag bekend is gemaakt was nav de voicerecorder, daar kun je geen andere handelingen op zien dan die we nu weten. Is het zeker dat hij de deur gelocked heeft, of was de piloot in de consternatie de code vergeten, dat zal moeten blijken uit de datarecorder. | ||||
Nober | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:17 | |||
Als je die vlucht afspeelt dan hadden ze toch moeten zien dat ze een andere route namen? | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:19 | |||
De daling is ingezet op de dezelfde minuut dat de piloot de cockpit verliet. 10:31 verlaat de piloot de cockpit, 10:31 wordt de daling ingezet. | ||||
Impressme | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:22 | |||
Een regelmatige rustige adem wijst op een mens in slaap. Dit is gezegd door de voorlichters, ze hoorden een rustige ademhaling. Deze man -Andreas- lijkt mij niet het type om in zo'n korte tijd hele maal om te slaan van rustige conversatie met de gezagvoerder -voordat deze de naar het toilet ging- naar een zelfmoordpatient. Zoals vaker gezegd, het is nooit 1 ding. Ik denk: -Rustige ontspannen conversatie met gezagvoerder -GV gaat naar het toilet, Andreas doet voor de zekerheid de deur op slot -Andreas valt in slaap -systeem heeft technische fouten in de software en merkt op dat er geen commando's uitgevoerd worden, zet landing in oid. -GV bonst op de deur, maar de deur is te dik (?) om gehoord te worden -Andreas slaapt door, misschien lange uren gemaakt, vele vluchten (?) -GV voert code in, maar 5 minuten is al te lang -VC laat gegil horen, het vliegtuig is gecrashed. | ||||
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:28 | |||
Bij de noodcode gaat de deur veel sneller open. Wanneer echter in de cockpit deze optie wordt overruled kan de deur 5 minuten niet open. | ||||
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:30 | |||
A locked door is opened by a flight crew inside the cockpit but can also be unlocked by cabin crew entering a keycode from the outside. Crew inside the cockpit can manually override it to keep a door locked for up to five minutes. http://www.theguardian.co(...)ll-planes-questioned | ||||
Drebbelman | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:30 | |||
hij valt in slaap precies op het moment dat de piloot de cockpit verlaat, en dan treedt er in diezelfde minuut ook nog een bug in de software op. nah. plus, dat bonzen op de deur is dus wel in de cockpit te horen, want anders had de CVR het niet opgenomen ![]() | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:33 | |||
Of bv een verlaagd bewustzijn of andere medische situatie. Ik vind het ook merkwaardig. | ||||
oompaloompa | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:34 | |||
Zelfmoordpatienten zijn meestal extreem rustig | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:36 | |||
Is het volstrekt onmogelijk dat een piloot een code die ze vlak voor de reis samen afspreken vergeet? | ||||
TLC | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:36 | |||
Idd, ze hebben zich er al bij neergelegd dat ze gaan overlijden, het is onoverkomelijk (voor hun dan). | ||||
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:37 | |||
Ja, omdat niet alleen de piloten maar ook de crew hiervan op de hoogte zijn. | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:39 | |||
En voeren hun acties spontaan uit, a la minute? | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:41 | |||
Het is een afspraak tussen de 2 piloten, anders kun je net zo goed van het systeem afstappen want dan hoeven kwaadwillenden alleen de crew onder druk te zetten. | ||||
crystal_meth | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:41 | |||
Zo rustig zal ie ook niet geweest zijn, anders had de CVR z'n ademhaling niet opgepikt boven het geluid van de motoren imo. ... | ||||
Impressme | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:41 | |||
Het is idd ver gezocht, maar ik probeer het te begrijpen. Soms vallen een heleboel "toevalligheden" samen. Het vliegtuig was vlak na de stijging aan het levellen, toch? Kan zijn dat er dan juist een bug opduikt, het zou vreemder zijn als dat halverwege was gebeurt. Get my drift. Als je extreem vermoeid bent kan je bepaalde geluiden niet opmerken/buitensluiten of verwerken in je slaap. Nogmaals ik weet het niet, maar als mensen de IS ed erbij gaan slepen mag ik ook wel even mijn gedachten laten dwalen ![]() | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:43 | |||
Hij heeft een microfoon op 1-3 mm afstand van zijn mond, en de cockpit is geisoleerd tegen de motor geluiden, dus konden ze heel goed horen hoe rustig hij ademde. | ||||
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:46 | |||
Nee, want als er iets is met de twee piloten moeten er ook andere van de crew de cockpit in kunnen. Ja die kan je dan als kwaadwillende onder druk zetten. Daarom is er ook de optie om vanuit de cockpit het openen van de deur te overrulen. | ||||
oompaloompa | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:47 | |||
Dat hoeft toch niet? | ||||
crystal_meth | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:48 | |||
iemand die rustig ademt doet dat door z'n neus... | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:48 | |||
Wanneer je jezelf (en een vliegtuig vol passagiers en bemanning) tegen de rotsen wil laten slaan is dat geen rustige manier om uit het leven te stappen, onder die omstandigheden heel rustig blijven ademen is imo fysiek onmogelijk. Tel daarbij het luide gebonk op de deur, het geroep, de alarmen die afgingen, geen enkele fysieke reactie? | ||||
oompaloompa | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:49 | |||
Dat is pretty much hoe depressies werken. | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:54 | |||
En die adem komt door de neus elke keer exact tegen de microfoon aan die er 1 cm onder hangt. | ||||
crystal_meth | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:55 | |||
hoe weet jij wat ze precies bedoelden met "rustig ademhalen"? Lijkt me logisch dat ze vooral wilden aangeven wat niet het geval was: geen verstikking, geen medische noodsituatie, geen zuurstofgebrek, geen zuurstofmasker op, geen panieksituatie die je zou verwachten als het vliegtuig tegen z'n wil aan het neerstorten was. | ||||
Impressme | vrijdag 27 maart 2015 @ 04:56 | |||
En de normale ontspannen conversatie van te voren, totaal geen signalen van zijn omgeving, familie, vrienden etc. | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:05 | |||
Mentale gelatenheid heeft niets te maken met fysieke reacties en reflexen. | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:08 | |||
Het is niet alsof er legio mogelijkheden zijn met wat iemand daarmee kan bedoelen. | ||||
crystal_meth | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:09 | |||
| ||||
oompaloompa | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:12 | |||
euhm jawel? Kenmerkend van depressies is een afvlakking van emoties. Uberhaupt, het feit dat mensen die bang voor iets, bijvoorbeeld spinnen, zijn, en daar extreem op reageren met hartkloppingen, zweet en spanning geeft al aan dat je uitspraak totaal onjuist is. | ||||
Za | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:14 | |||
Ja een geanimeerd gesprek. Niet dat het wat zegt natuurlijk, ik bedoel misschien wilde deze man er al jaren een eind aan maken, maar die stelligheid van een bewuste daad vind ik een beetje voorbarig voor alle betrokkenen overigens, waarmee ik niet wil zeggen dat niet mogelijk is. | ||||
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:14 | |||
Berusting in zijn keuze, rust zoekende het einde tegemoet. | ||||
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:16 | |||
Ik vraag me ook af in hoeverre hij dit nu gepland zou hebben. Het is een vlucht van een uur of twee. Als de piloot niet naar de wc had gehoeven had hij deze mogelijkheid niet gekregen. | ||||
oompaloompa | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:17 | |||
Hij kan geplanned hebben het te doen zodra de optie zich voor deed. Als niet deze vlucht dan de volgende, of die daarna. Je kunt niet voorspellen wanneer iemand naar de wc gaat, wel dat het een keer gaat gebeuren. | ||||
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:25 | |||
Ja dat is natuurlijk ook weer zo. | ||||
Idisrom | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:35 | |||
Het AD bericht vanmorgen over deze column van piloot Jan Cocheret. Deze column is een paar maanden geleden al geschreven. | ||||
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:40 | |||
De nieuwe Nostradamus. | ||||
Marrije | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:42 | |||
ik vermoed dat het een plan was dat al een tijdje in zijn hoofd zat. Ze zullen wel onderzoeken of hij op voorgaande vluchten momenten alleen is geweest. Of dit dus de eerste kans was die is gegrepen. En misschien was het niet de eerste kans, maar waren de vorige kansen op niet gewenste locaties. Bv boven zee of boven bewoond gebied en wilde hij dat om watvoor reden dan ook niet, kans op te grote brokstukken of wilde hij niet 'nog meer' mensen meeslepen om maar wat te noemen. | ||||
Montagui | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:47 | |||
Ik vermoed dat (co)-piloten in het vervolg hun plasje wel wat langer zullen ophouden.... of in ieder geval niet echt op hun gemakkie naar het toilet gaan. | ||||
Idisrom | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:48 | |||
Ik denk ook dat het zo is, dat de gelegenheid zich nu net voordeed. Deze co piloot heeft besloten om zijn hersenspinsel uit te voeren als de gelegenheid zich voordeed. Hij heeft alleen zitten te denken en te beslissen: "Ja of nee". Maar toen het eenmaal de "ja" geworden was, dan was een tijd van 10 minuten veel te kort om het weer in een "nee" te laten switchen in zijn gedachten. Het is pure pech dat het vliegtuig nu propvol zat. Het had ook eerder kunnen gebeuren. Misschien is het vorig jaar ook gebeurd met de vlucht van Malaisian Airlines. | ||||
Montagui | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:49 | |||
Ik neem aan dat dat op de voice recorder te horen is? | ||||
Trebo | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:49 | |||
Nu maar hopen dat dit geen trend wordt zoals je wel vaak met zelfmoorden ziet ![]() | ||||
SpecialK | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:54 | |||
Een rustige ademhaling is niet een slaap ademhaling. Die is rustiger en oppervlakkiger dan wakkere ademhaling. Daarnaast nogal vreemd dat je tijdens je slaap of een andere medische toestand met de autopilot knoppen gaat rotzooien en de deur gesloten houdt. | ||||
hmmmz | vrijdag 27 maart 2015 @ 05:55 | |||
Ja, als ik ooit een airbus of boeing mag besturen ben ik dit nu ook van plan. | ||||
crystal_meth | vrijdag 27 maart 2015 @ 06:01 | |||
mwa, binnen enkele dagen is het waarschijnlijk overal verplicht om een crew lid in de cockpit te roepen voordat een piloot deze mag verlaten. In de VS bestaat de regel al jaren. http://www.nbcnews.com/st(...)nwings-crash-n331041 | ||||
Marrije | vrijdag 27 maart 2015 @ 06:02 | |||
Ik ben wel benieuwd wat het nou is dat ze in het huis van die co hebben gevonden. [ Bericht 1% gewijzigd door Marrije op 27-03-2015 06:15:14 ] | ||||
Montagui | vrijdag 27 maart 2015 @ 06:24 | |||
Ook niet logisch dat de co piloot zou slapen. Vlak ervoor was hij nog aan het keuvelen met de piloot. Dan zou hij nadat de piloot naar het toilet ging meteen als een blok in slaap zijn gevallen en dan ook niet wakker zijn geworden van de diverse geluiden in die laatste 8 minuten. | ||||
Mr.Ping | vrijdag 27 maart 2015 @ 07:45 | |||
En dan in één rechte lijn naar beneden! Ik zou minimaal de 360 graden draai geprobeerd hebben.... als je dan toch gaat. | ||||
Lienekien | vrijdag 27 maart 2015 @ 07:47 | |||
Dat kan waarschijnlijk helemaal niet. Ook andere al te gekke dingen zouden automatisch gecorrigeerd zijn. | ||||
Lienekien | vrijdag 27 maart 2015 @ 07:48 | |||
Ze hebben vrij veel spullen de huizen uitgedragen, dus dat duurt nog wel even. | ||||
Swetsenegger | vrijdag 27 maart 2015 @ 07:51 | |||
Jij mist het punt. Het is net als de twee mensen op de afrikaanse savanne waarvan de ene met hardloopschoenen zegt "Ik hoef helemaal niet harder dan een leeuw te lopen, ik hoef alleen maar harder dan jou te lopen" Ergo, met zo'n extra drempel zal je het niet volledig voorkomen, maar wel de kans significant verkleinen. En gelet dat je met het voorkomen van 1 crash door 1 suicidale piloot al zo'n 150 tot 300 mensen red is het gewoon een simpele no brainer om door te voeren. | ||||
Nielsch | vrijdag 27 maart 2015 @ 07:53 | |||
Gawd, de zoveelste zelfbenoemde zelfmoordexpert... Andreas lijkt jouw het type niet om... wtf was je z'n psychiater ofzo dat jou dat lijkt? | ||||
Loekie1 | vrijdag 27 maart 2015 @ 07:54 | |||
Die regel had er natuurlijk al lang moeten zijn na de waslijst van 'incidenten'. | ||||
Lienekien | vrijdag 27 maart 2015 @ 07:56 | |||
Welke waslijst is dat? | ||||
Deisyy | vrijdag 27 maart 2015 @ 07:57 | |||
Zo'n regel maakt dit soort zelfmoordacties wel moeilijker, maar ze worden er niet mee uitgesloten, een crewlid is uit te schakelen. | ||||
Swetsenegger | vrijdag 27 maart 2015 @ 07:59 | |||
| ||||
Perrin | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:00 | |||
Uiteraard is het onmogelijk om het 100% veilig te maken. Wel is het mogelijk het veiliger te maken. | ||||
Loekie1 | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:00 | |||
Volgens luchtvaartexperts wordt deze regel gehanteerd om situaties als de crash met het Germanwings-vliegtuig te voorkomen, schrijft The Washington Post. De Airline Pilots Association, de Amerikaanse vereniging voor verkeersvliegers, meldt dat elke vliegmaatschappij in de Verenigde Staten de regel dat er zich nooit een situatie mag voordoen waar de piloot, of iemand anders, zich alleen in de cockpit bevindt. Wanneer de piloot de cockpit verlaat moet een ander persoon, bijvoorbeeld de purser, zijn plaats innemen. Ook moet dan het gangpad naar de cockpit worden geblokkeerd door een ander lid van het cabinepersoneel. In Europa bestaat deze regel niet. ![]() http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493 | ||||
Deisyy | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:05 | |||
Je hebt gelijk, als het één keer voorkomen kan worden, worden daarmee heel wat levens bespaard. | ||||
Loekie1 | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:10 | |||
Wie het allerergste geleden heeft, volgens mij, is de gezagvoerder. | ||||
DonJames | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:17 | |||
Ok. Wat heeft 'ie nu gewonnen? | ||||
Leandra | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:18 | |||
Wat nog weinig uitmaakt als mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en met een maatschappij vliegen die die regel niet hanteert. | ||||
byah | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:19 | |||
ik begrijp overigens niet waarom het niet mogelijk is dat een verkeerstoren het vliegtuig kan overrulen in geval van een defect, of piloten buiten bewustzijn | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:20 | |||
Misschien zijn ze bang dat dan iemand een toren overneemt en alle vliegtuigen de grond in stuurt? | ||||
BarryOSeven | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:20 | |||
Dat mag wel zo zijn, maar het zou net de stok achter de deur kunnen zijn om dezelfde avond in hotel zich op te hangen en niet dat vliegtuig naar beneden laten komen. Wanneer er twee personen in de cockpit bevinden kunnen ze in ieder geval communiceren. Als de co-piloot de piloot ombrengt dan is iedereen alsnog de lul. Net als wanneer de co-piloot een zak TNT in zijn handbagage meeneemt. 100% veiligheid bestaat niet | ||||
DustPuppy | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:20 | |||
Die jongen kan toch ook gewoon een psychose gehad hebben? | ||||
starla | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:21 | |||
In welk vlak? Dus een kurkentrekker, een 'salto' of gewoon een rondje vliegen? | ||||
BarryOSeven | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:21 | |||
Precies, de piloot hoort het beste te weten wat de situatie is. Dat ga je als ATC niet overrulen, dat is nog veel gevaarlijker. | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:24 | |||
Egypt Air 990 SilkAir 195 Mozambique Airlines 470 | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:24 | |||
In principe ook een mogelijkheid. Maar dan is het alsnog een suicidale actie, naja, murderS-suicide. | ||||
Simba | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:24 | |||
Op het knopje "deur open" drukken als de uitgescheten piloot er via de intercom om vraagt " ![]() | ||||
quirina | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:25 | |||
Op wnl lees ik net dat die piloot ook opgenomen is geweest vanwege depressie... Lekker dan. | ||||
SpecialK | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:26 | |||
Hackerdehackhack | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:26 | |||
Ik krijg toch echt kromme tenen van het Telegraaf artikel van vanochtend. Wat een sensatiezoekerij. Pauper riooljournalistiek. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:28 | |||
Dat is de telegraaf. En mijn baas leest alleen maar de telegraag ![]() | ||||
Lienekien | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:29 | |||
Nou, die waslijsten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. En weten we over deze 'waslijst' dat de dader zich alleen in de cockpit had weten te verschansen? | ||||
Pandaplint | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:29 | |||
Smakeloze voorpagina weer ![]() ![]() ![]() | ||||
starla | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:30 | |||
Ach ja, retrospectief gezien is het allemaal makkelijk lullen natuurlijk. Alsof iemand met een depressie (in het verleden...) nooit meer z'n professie mag uitoefenen. Hoewel ik wel denk dat mensen die veel verantwoordelijkheid dragen zoals piloten en een aantoonbare psychiatrische voorgeschiedenis hebben extra en verplicht onderworpen moeten worden aan psychologische tests etc. Laten we wel wezen; die tests zijn zeker niet 100% proof en kunnen ook weer schijnveiligheid bieden. Een beetje slim suïcidaal persoon weet prima de sociaal gewenste antwoorden te produceren. | ||||
Injetta | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:30 | |||
Wat ik heel raar vind is dat ze beweren dat pas een minuut voor de crash de passagiers gingen schreeuwen en gillen. Je voelt toch dat het vliegtuig plotseling heel snel daalt en je ziet dat het boven een berggebied is. Tegelijkertijd horen en zien de mensen voorin de gezagvoerder in paniek tegen de deur slaan en roepen dat hij erin wil. Ik kan me niet voorstellen dat niemand in dat vliegtuig eerder in paniek is geraakt. Aan de andere kant: het heeft allemaal Plaatsgevonden in 8 minuten. Wellicht allemaal dus zo snel, dat voordat het tot de mensen doordrong al bijna gecrasht was. Gelukkig maar.... | ||||
BarryOSeven | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:30 | |||
Hoe is het eigenlijk in Duitsland met de geestelijke gezondheidszorg? Is dat ook zwaar verschraald? | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:31 | |||
Helaas zijn er veel van dat soort mensen. Echt een pauperkrant, snap niet hoe die 'journalisten' met zichzelf kunnen leven. Riooljournalistiek van de onderste plank. | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:32 | |||
Ik vind het schokkend vaak. Over al deze gevallen kan je lezen op Wikipedia (engels), daar staat ook een omschrijving van het incident bij en het daaropvolgende onderzoek. | ||||
Swetsenegger | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:32 | |||
Wettelijk afdwingen dus. Dan maar 35,- betalen ipv 19,- voor een retourtje londen. | ||||
starla | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:33 | |||
Die captain gaat natuurlijk niet direct tegen de deur trappen. Dan ben je al een paar minuten verder voordat écht begint door te dringen wat er aan de hand is. Ik denk dat toen hij de bergtoppen zag uit de raampjes de paniek echt toesloeg en hij natuurlijk ook in paniek raakte en begon te schreeuwen en trappen. Toen was het slechts nog een kwestie van misschien een minuut. Je moest trouwens eens weten hoe weinig mensen midflight uit het raampje kijken. Slechts een enkele autist zoals ik. Ik kan bij mooi weer en uitzicht echt makkelijk gewoon 2 uur achter elkaar staren. | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:33 | |||
Ja, maar je moet natuurlijk ook een kelder hebben die dan weer de toren over kan nemen!! | ||||
quirina | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:35 | |||
M'n opa noemde het altijd de nsb krant | ||||
Lienekien | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:38 | |||
Drie gevallen vind ik niet schokkend vaak, al helemaal niet als ik lees dat er bij minstens twee niet duidelijk geconcludeerd kon worden dat het zelfmoord was. Laat staan of het dan voorkomen had kunnen worden als er niet maar een piloot in de cabine was geweest. Als dat al het geval was. | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:38 | |||
Ik wist niet dat Ros van Tonningen en Mussert daar een vinger in de pap hadden? | ||||
DustPuppy | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:38 | |||
Ja, ok. Maar dat is dan niet iets wat hij bij volle bewustzijn heeft gedaan zeg maar. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:39 | |||
Dat kan alleen de telegraaf. Smakeloos idd. | ||||
Kosmoproleet | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:39 | |||
Beter gewoon nazi-collaborateurs inderdaad. | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:39 | |||
Of HvNL of WNL/Telegraaf TV. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:40 | |||
Allemaal een pot nat ja. | ||||
starla | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:42 | |||
Ik snap dat ze dit soort dingen doen om aandacht te trekken en dus meer exemplaren verkopen, maar bij mij werkt het afstotend. Zo'n verhaal wíl je gewoon niet lezen. | ||||
quirina | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:42 | |||
Makkelijk lullen? Aangezien hij opgenomen is geweest lijkt mij wel dat er ernstige problemen waren. Ze nemen niet zomaar iemand op, alleen als ze een gevaar vormen voor zichzelf of hun omgeving. Juist dan horen ze iemand met zo'n probleem extra in de gaten te houden of (misschien wel heel hard gezegd van me) geen werk te laten doen waar ze verantwoordelijk zijn voor andermans leven. | ||||
starla | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:44 | |||
Ja, dat zeg ik. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:46 | |||
idd. AD is meer bescheiden. ![]() | ||||
Injetta | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:46 | |||
Ja, als hij echt opgenomen is geweest dan is dat toch wel voor iets serieus geweest. Iemand die zich wat depri voelt krijgt een pil en klaar. Een psychose is niet ondenkbaar. | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:52 | |||
LIVE: 'Belangrijke ontdekking' in flat Lubitz - "Copiloot zat tijd in psychiatrie" | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:53 | |||
Op tv hadden ze het over een burn out, maar als je wordt opgenomen in een inrichting is er volgens mij meer aan de hand. | ||||
starla | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:53 | |||
Nog sterker; een psychose is vrij plausibel. Een gigantisch depressief iemand wil dood, gaat dus niet naar werk en hangt zichzelf op of springt voor een trein. Die denkt niet: laat ik tijdens mijn zelfmoord 149 onschuldige mensen vermoorden. Als je dat bewust doet overstijgt dat een 'gewone' suïcide en kun je gerust over een depressie met psychotische kenmerken spreken. | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:54 | |||
Dit dus. Er lijkt mij toch nog een onderscheid tussen een psycholoog en een psychiater... | ||||
starla | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:56 | |||
Lastig te zeggen. Je kunt ook jezelf vrijwillig laten opnemen om oprechtelijk beter te willen worden. Als er sprake was van een IBS of RM dan is het een ander verhaal en had hij nooit meer mogen vliegen natuurlijk. | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:56 | |||
Wat is een IBS of RM? | ||||
DonJames | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:56 | |||
Dat hebben ze in z'n flat ontdekt? Hing er een dwangbuis in de garderobekast? ![]() | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:57 | |||
Dan zou je eerder aan manisch depressief denken. | ||||
starla | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:57 | |||
In bewaring stelling en rechterlijke machtiging; ofwel gedwongen opname. | ||||
DonJames | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:58 | |||
Hoezo? | ||||
quirina | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:58 | |||
Ze moeten gewoon mensen die opgenomen zijn geweest niet toelaten als piloot. Ze wisten het dus van te voren. | ||||
hpeopjes | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:58 | |||
Over een half jaar zal blijken dat de co-piloot Ahmed, Rachid of Mohamed heette. | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:59 | |||
En waarom? Mensen kunnen mits bijvoorbeeld medicatie perfect functioneren? Gewoon een betere opvolging lijkt mij meer dan voldoende. | ||||
Kosmoproleet | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:00 | |||
![]() Bild ![]() | ||||
starla | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:01 | |||
Nee, hoezo? Als hij manisch was had hij een vliegtuig gekocht ipv 1 te laten crashen. De term manische depressie wordt vaak ten onrechte gebruikt. Ten tijde van het ongeluk was hij zeker niet manisch (althans, dat verwacht je niet) dus kun je moeilijk concluderen dat hij manisch depressief was. | ||||
quirina | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:01 | |||
Waarom omdat het risico te groot is dat een psychose/depressie/manie terugkomt vroeg of laat. Dat moet je niet willen. Zeker niet bij beroepen waarbij ze verantwoordelijkheid dragen voor andermans leven. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:02 | |||
omdat men daarbij plotseling depressief wordt en het niet constant aanwezig is. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:03 | |||
maar misschien wel depressief. | ||||
Marrije | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:04 | |||
medicijnen gevonden? Of delen van zn medisch dossier? | ||||
starla | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:04 | |||
Maar zijn er aanwijzingen voor manische episoden dan? Daar zijn criteria voor namelijk. Niet alleen een depressie die wisselt qua intensiteit. | ||||
starla | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:05 | |||
Haha, we beginnen in cirkels te lullen nu. Ja, dat kan heel goed, maar dat betekent niet per se dat hij manisch depressief was ![]() | ||||
DonJames | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:06 | |||
Kenmerk van het manische is nou juist dat het van heel goed naar heel slecht gaat, op en neer. Als de hele goeie periodes er niet zijn (en daar is hier gewoon geen aanwijzing voor) is er geen sprake van een bipolaire stoornis. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:06 | |||
ik ben ook geen kenner. Maar je hoeft niet uitgesproken manisch te zijn om die ziekte te hebben. | ||||
starla | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:07 | |||
Ok, hier ben je me kwijt... ![]() | ||||
Houtenbeen | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:07 | |||
| ||||
DonJames | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:07 | |||
Hou het daar maar bij dan. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:08 | |||
Het is niet aan iedereen te merken dat hij/zij manisch depressief is. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:09 | |||
![]() | ||||
Marrije | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:09 | |||
bedankt voor je snelle updates steeds | ||||
Leandra | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:09 | |||
Misschien omdat ze toen de grond zo snel dichterbij zagen komen dat ze zich begonnen te realiseren dat het niet meer goed kon komen? | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:09 | |||
Had ie niet van de Golden Gate kunnen springen? Hij zat er toch. Vuile egoïst. | ||||
starla | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:10 | |||
Maar waarom is dat je premisse? Je gaat er a priori vanuit dat hij manisch depressief was op basis van wat? Welke symptomen ken jij van die piloot waardoor jij denkt aan een bipolaire stoornis? | ||||
Loekie1 | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:10 | |||
Hij had last van angsten en kreeg daar waarschijnlijk medicijnen voor. Om die angsten weg te nemen. De 27-jarige man zou paniek- en angstaanvallen hebben gehad, mogelijk als gevolg van relatieproblemen. Nadat hij weer aan het werk was gegaan, kreeg hij regelmatig ,,speciale'' medische controles. Volgens Bild was de copiloot anderhalf jaar onder psychiatrische behandeling. http://www.metronieuws.nl(...)sie-en-was-opgenomen | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:10 | |||
Rot op met je getroll. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:11 | |||
Ik ga nergens van uit. Maar het is een mogelijkheid. | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:11 | |||
![]() | ||||
Marrije | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:12 | |||
ik zal de enige wel zijn, maar t zal me niks verbazen als blijkt dat ie homo was. | ||||
Copycat | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:12 | |||
Acht minuten is een eeuwigheid in zo'n situatie. Hell, één minuut is dat dan al. | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:12 | |||
? | ||||
DonJames | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:12 | |||
Juist. Dat je op basis van wat wij weten de conclusie trekt dat hij depressief was kan ik inkomen. Dat je denkt dat hij een psychose had, zou inderdaad zo kunnen. Dat je de conclusie trekt dat hij een bipolaire stoornis had is echter net zo gerechtvaardigd als de conclusie dat hij gewoon niet op zat te letten omdat hij in een vies boekje aan het bladeren was: het blijkt gewoon nergens uit. | ||||
starla | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:13 | |||
Ja, het is ook een mogelijkheid dat hij hallucineerde op basis van paddo's en dacht dat hij naar de hemel kon vliegen. | ||||
CherryOnTop | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:14 | |||
![]() | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:14 | |||
Blijkbaar zou hij nog eens door een persoonlijke crisis zijn gegaan op het moment van de crash omwille van relatieproblemen... | ||||
Leandra | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:14 | |||
Ja, dan is het in Europa ook verplicht maar als mensen 3 tientjes pp kunnen besparen vliegen ze met Afriqiyah Airways naar Johannesburg of een of andere goedkope maatschappij de halve vlucht met een oud Russisch toestel naar Thailand. | ||||
HiZ | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:15 | |||
Ik denk meer dat de situatie binnen het vliegtuig escaleerde; in het begin zullen ze dat gordijn wel hebben dichtgetrokken en op een normale manier hebben geprobeerd naar binnen te komen, bellen, kloppen, code. Tegen de tijd dat het doordringt bij de piloot dat hij echt niet naar binnen kan terwijl hij weet dat het vliegtuig in een daalvlucht zit op weg naar de Alpen zijn er al een paar minuten voorbij. Dan gaat hij harder proberen naar binnen te komen en zullen de eerste mensen hebben ontdekt dat er reden voor paniek was. Maar dat is zo'n beetje als je in de laatste minuten zit. Ik vlieg regelmatig en het valt me altijd op hoe weinig mensen reageren op rare dingen; ik heb wel eens in een vliegtuig gezeten dat kennelijk de verkeerde kant op vloog en er was niemand die een piep gaf. | ||||
#ANONIEM | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:15 | |||
![]() | ||||
Hadtjememaar | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:16 | |||
Wat is daar nu mis mee. Is gewoon een massamoordenaar | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:16 | |||
Ja, de Telegraaf dus. Het mongolide incestkind van Bild. | ||||
Houtenbeen | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:16 | |||
| ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:17 | |||
Sensatie zoeken, dat is er mis mee. | ||||
HiZ | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:17 | |||
Ik vind trouwens dat psychiatrische behandeling niet te combineren zou mogen zijn met het vliegen van passagiersvliegtuigen. Het suggereert een ernstige problematiek; we hebben het niet over op de bank liggen bij een psychotherapeut omdat het even wat minder lekker gaat in je leven. | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:17 | |||
Wisten we al hoor ![]() | ||||
quirina | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:18 | |||
Ik ken iemand die bipolair is en die is qua gedrag zo veranderlijk als het weer. Die kan in de ochtend positief en blij zijn en in de middag is alles lelijk/kut/gemeen u name it. Heel moeilijk omdat je totaal niet kan inschatten hoe ze gaat reageren. De ene keer kritiek goed opvatten en de andere keer dikke tranen/overdrijven/drama Om heel eerlijk te zijn kan ik daar persoonlijk heel slecht tegen. | ||||
Hadtjememaar | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:19 | |||
Nonsens. Het publiek heeft recht op informatie over deze verschrikkelijke gebeurtenis | ||||
JeMoeder | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:21 | |||
Natuurlijk, maar de manier waarop het gebracht wordt kan veel meer ingetogen, niet zo schreeuwerig, puur om je vodje te verkopen. | ||||
WhateverWhatever | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:21 | |||
Het is gewoon de schuld va de moslims ![]() | ||||
starla | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:22 | |||
Die aanname is net zo ongegrond als een bipolaire stoornis als diagnose noemen. Paddo's noemde ik om te chargeren, maar wie weet was hij wel onder de invloed van drugs. Met een psychiatrische voorgeschiedenis is een aanname dat hij verslaafd was aan 'iets' en daardoor impulsief handelde net zo gerechtvaardigd. | ||||
HiZ | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:22 | |||
Maar als ze manisch zijn willen ze meestal niet dood, en depressieve zelfmoorden hebben meestal een ander patroon qua uitvoering. | ||||
starla | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:23 | |||
Spijker en kop. | ||||
DonJames | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:23 | |||
Je geeft geen antwoord op de vraag.. Gewoon niet zo aanstellen dus? | ||||
HiZ | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:24 | |||
Niemand is verplicht om de website van de Telegraaf te bezoeken of de krant te kopen. Ik schat in dat 99% van de mensen weet wat ze daar kunnen verwachten. Wie er verontwaardigd over gaat doen het te zijn 'tegengekomen' is hypocriet bezig. | ||||
MissButterflyy | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:24 | |||
Ze hebben het toch over paniek en angstaanvallen, is heel iets anders dan bipolair of manisch zijn. | ||||
HiZ | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:25 | |||
Ben ik volledig met je eens, we weten helemaal niet wat hij had. Maar psychiatrische behandeling met opname suggereert wel wat ernstigs. | ||||
NotYou | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:25 | |||
Echt iemand om 150 mensenlevens bij in de handen te leggen dus, op een manier waarbij een kortstondige verstandsverbijstering/episode genoeg kan zijn om een ramp te veroorzaken. ![]() Goed gescreend Lufthansa! ![]() | ||||
Hadtjememaar | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:25 | |||
vodje ![]() Ze brengen het gewoon op een pakkende manier. Journalistiek is niet gratis dus ze moeten zorgen dat ze opvallen | ||||
quirina | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:25 | |||
Nee dat is het niet, het is eerder het gevoel om op eieren te moeten lopen continue. | ||||
HiZ | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:27 | |||
Ja, maar omdat bi-polair bekend is beginnen mensen daarover schat ik in. Met bekend bedoeld ik; mensen hebben er wel eens over gehoord en hebben een algemeen idee over wat het betekent. | ||||
Re | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:27 | |||
ahh de diagnoseoorlog is er weer, want je moet toch psychisch iets hebben om zoiets te kunnen doen, het moet een oorzaak zijn zodat er wat makkelijker gerationaliseerd kan worden | ||||
DonJames | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:27 | |||
..en nog steeds geen antwoord op de vraag. Verrassend.. | ||||
HiZ | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:27 | |||
Je hoeft er ook niet mee om te gaan, je bent niet de therapeut van de mensen in je directe omgeving. | ||||
HiZ | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:29 | |||
Hij was onder psychiatrische behandeling; dat suggereert dat er iets aan de hand was. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is psychiatrische behandeling niet zo heel gebruikelijk. Het is een duidelijke escalatie in de behandeling. Opname is een extreme escalatie. | ||||
starla | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:30 | |||
Klopt, vrijwillige behandelingen duren vaak niet 1,5 jaar incluis een opname. Maar ook dát is speculeren. De enige die het echt weet is zijn behandelend psychiater. Ik vraag me af hoe de communicatie is geweest tussen de geestelijke zorg en germanwings. Dit zou zomaar aansprakelijkheid kunnen betekenen van germanwings als straks blijkt dat hij inderdaad gedwongen opgenomen is geweest. Kan nog een interessante zaak worden. | ||||
HiZ | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:31 | |||
Dat denk ik ook. Misschien ga ik iets te kort door de bocht maar ik vind iemand die opgenomen is geweest niet in de cockpit van een vliegtuig hoort. | ||||
RedFever007 | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:31 | |||
24 Live another day ![]() | ||||
Re | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:31 | |||
in 2009 ja... voor een angststoornis, dat lijkt me wat tegenstrijdig met de kalmte van zijn actie.... ziet er niet naar uit dat hij in een angstaanval zat... maar goed, straks blijkt dat hij aan de ADs zat, dan gaan we echt wat meemaken in BNW | ||||
Hadtjememaar | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:32 | |||
Wat mogen ze nog meer niet van je? Voor de rest van hun leven | ||||
NotYou | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:32 | |||
Waarom in BNW? | ||||
Re | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:33 | |||
BigPharma | ||||
HiZ | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:33 | |||
Verantwoordelijk zijn voor het leven van anderen. Zou ik ze totaal niet mee vertrouwen. En voor de duidelijkheid; ik heb het niet over iedereen met psychische problemen, ik heb het alleen over mensen die een ziektebeeld hebben dat psychiatrische behandeling met opname nodig heeft gemaakt. | ||||
DonJames | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:33 | |||
Dat lijkt me inderdaad te kort door de bocht. Daarmee misken je gewoon dat mensen kunnen genezen. | ||||
Perox | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:33 | |||
Overmedicatie/bijwerking? Je kunt heel lang speculeren. Belangrijkste hier is dat deze man eigenlijk niet had moeten vliegen. Maar daar zijn geldstromen mee gemoeid natuurlijk... Een piloot afkeuren is geen goedkope onderneming. En dat kan je dus gerust aan de markt overlaten. | ||||
WhateverWhatever | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:34 | |||
Nou als je dit al leest:Waarom laat je zo`n man in godsnaam een vliegtuig besturen? ![]() | ||||
niels0 | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:34 | |||
OP bijgewerkt. | ||||
MissButterflyy | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:34 | |||
Kan ook vrijwillig zijn geweest. | ||||
NotYou | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:34 | |||
Maar dat (onjuist) gebruik van SRI's op een bepaald deel van de bevolking dit effect kan hebben is algemeen bekend. Sterker nog: gerelateerde DNA markers zijn al geidentificeerd en er zou op getest kunnen worden. Dat gebeurt alleen niet want kosten. | ||||
DonJames | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:34 | |||
Want? | ||||
Re | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:34 | |||
het gaat mij juist meer om de redenatie dat dit wel een actie moet zijn geweest onder invloed van een psychische stoornis, want een normal mens zal dit nooit doen... | ||||
byah | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:35 | |||
de hele beerput gaat open om "de mensen" met een veilig gevoel te laten vliegen | ||||
HiZ | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:35 | |||
Psychiatrie kan niet eens in de buurt komen van zekerheid over genezing. | ||||
HiZ | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:36 | |||
Alsof dat zo gebruikelijk is. | ||||
Re | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:36 | |||
I know... | ||||
Hadtjememaar | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:36 | |||
Dat zijn nogal wat situaties. Geen auto rijden, geen zorg mogen verlenen, koken voor anderen Mensen voor de rest van hun leven afschrijven... Heb je zelf psychische problemen? | ||||
quirina | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:36 | |||
Jij oordeelt gelijk door te zeggen dat ik beweer dat iemand zich niet moet aanstellen. Dat is niet zo. Ik zeg dat ik er wel moeite mee heb ja. Het is moeilijk om continue rekening te houden of je iemand kwetst of niet. Dat betekent niet dat het me koud laat ofzo. Genoeg antwoord? | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:37 | |||
Als hij genezen is verklaard is het niet zo een probleem lijkt me. Luchtvaart is wat dat betreft een vrij open wereld, non-punitive. Dat kun je het beste zo houden. Als je mensen die een psychiatrische aandoening bij zichzelf vermoeden straft door ze nooit meer te laten vliegen, zullen ze zich niet melden. Hetzelfde zie je bij dingen als alcoholverslaving. Bij bijvoorbeeld de KLM krijgt iemand de kans zich te melden, daar zijn dan hulptrajecten voor. Gedurende die tijd vlieg je niet. Sterker nog, als jij op een dag aankomt en teveel hebt gedronken de dag ervoor, en je meldt dat alsnog op tijd, dan zul je nooit je baan verliezen. Als je echter met alcohol instapt met de intentie om te gaan vliegen, is het uiteraard direct einde verhaal. Dat non-punitive, wat je ook terugziet bij onderzoeken (die mogen niet gebruikt worden om verantwoordelijken aan te wijzen of mensen te vervolgen) is denk ik van essentieel belang voor de veiligheid in de luchtvaart. | ||||
Glazenmaker | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:38 | |||
Beetje jammer hoe die anti terrorisme maatregelen niet alleen dodelijk zijn op de grond, maar ook in de lucht. | ||||
Hadtjememaar | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:38 | |||
makkelijk roepen hé achteraf Realiteit is gewoon dat dit soort dingen niet te voorkomen zijn. Dat het leven niet volkomen beheersbaar is gaat er maar moeilijk in | ||||
niels0 | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:38 | |||
Bild heeft het over dat de gezagvoerder met een bijl geprobeerd heeft in de cockpit te komen. Die bijl ligt toch in de cockpit zelf en niet daarbuiten? NewHorizon, verlicht ons. ![]() | ||||
MissButterflyy | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:39 | |||
Ehm ja? Psychiatrische inrichtingen hebben ook open afdelingen. Er zijn dagbehandelingen. Alleen als iemand echt een gevaar is voor zichzelf of een ander kan een procedure tot gedwongen opname worden gestart, waarbij de rechter uiteindelijk bepaald. En het is me niet eens duidelijk of deze man opgenomen is geweest. | ||||
Nielsch | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:39 | |||
Ja ben je de enige meid? Wat bijzonder! Oh nee, gisteren riepen diverse mensen dit ook al. Sorry. | ||||
HiZ | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:40 | |||
Wat mijn persoonlijke geestelijke gezondheid betreft; dat gaat jou geen reet aan. En wat je conclusie betreft; ja, bij voorkeur zo weinig mogelijk verantwoordelijkheid. Om de simpele reden dat de gezondverklaring in dit soort gevallen een beredeneerde gok is. Je kunt er geen MRI scanner opzetten om te kijken of er nog iets zit. | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:40 | |||
Over dat soort dingen hoor ik verder geen uitspraken te doen ![]() | ||||
HiZ | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:40 | |||
Alcohol verslaving is natuurlijk van een volkomen andere orde dan een psychiatrisch ziektebeeld dat tot opname noopt. | ||||
Leandra | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:41 | |||
Misschien had je die kosten moeten besparen hem op te leiden als hij op z'n 21ste al opgenomen is geweest voor een psychiatrische behandeling. | ||||
niels0 | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:41 | |||
Duidelijk. | ||||
Lienekien | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:41 | |||
De vraag was waarom je ervan uit zou gaan dat deze piloot bipolair was. Heeft verder helemaal niks met jouw persoonlijke ervaring met iemand met deze aandoening te maken. | ||||
yvonne | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:41 | |||
Langer ![]() | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:42 | |||
Is zo, ik ben verder ook totaal niet bekend in dat vakgebied. Maar als een psychiater hem genezen acht en in staat om de verantwoordelijk te dragen, zie ik niet in waarom ik daaraan zou moeten twijfelen. | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:43 | |||
Ik ook hoor ![]() | ||||
HiZ | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:43 | |||
Anyway, ik ga douchen en naar Schiphol. | ||||
NotYou | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:43 | |||
Dan had het je gesierd gewoon niet te reageren. | ||||
HiZ | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:44 | |||
Laatste post voor nu ; omdat psychiaters er zelf aan twijfelen heb jij ook reden voor een gezonde portie wantrouwen. | ||||
Leandra | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:44 | |||
En dan weer 3 pagina's gejank dat iemand een vraag niet beantwoordt zeker.... | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:45 | |||
Ik vraag me gewoon af in welke mate piloten mentaal gescreend worden...Wat moet je hieronder verstaan? 'Hoe voel je je?' "Goed." 'Oké. Tot binnen een jaar.' | ||||
NotYou | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:46 | |||
Oh jee, jankende mensen op fok, wat vreselijk. | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:46 | |||
Als zij eraan twijfelen lijkt het me niet verstandig inderdaad. | ||||
yvonne | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:46 | |||
Het volk heeft recht op informatie als die er 100% is, met speculeren heeft het volk er ook niets aan. | ||||
niels0 | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:47 | |||
Ik heb te maken met een 2 jaarlijkse zeevaartkeuring en dan zijn ze iets van 2 uur met me bezig. | ||||
Hadtjememaar | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:47 | |||
Dan mag dit topic ook wel dicht | ||||
MrTorture | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:48 | |||
En dan denk je "Goh wat zitten we eigenlijk laag" en niet "OMG WE GAAN DOOD!! ![]() | ||||
Leandra | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:48 | |||
Zelfs dan heeft "het volk" niet altijd het recht op alle informatie. | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:49 | |||
Word je daar eigenlijk ook psychologisch getest, of is het puur lichamelijk en krijg je daarna nog wat vragen in de trend van "Heb je suicidale gedachten ja/nee" ? | ||||
Rica | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:49 | |||
Sja.. Als nu blijkt dat hij die idd slikte? Of pas gestopt was? Bron http://www.naturalnews.co(...)epressant_drugs.html FAA bans pilots from flying while on antidepressant drugs Antidepressant drugs are so dangerous that the FAA bans U.S. pilots from taking them. They are considered a danger to the pilot and passengers. [ Bericht 14% gewijzigd door Rica op 27-03-2015 09:54:45 ] | ||||
yvonne | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:49 | |||
En dat zei ik alleen om hadjememaar 'gerust te stellen' ![]() | ||||
NotYou | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:50 | |||
Als je strandt op zee, ver van scheepsvaartsroutes en de bewoonde wereld en je geen eten meer hebt, zou jij dan een ander eten of opgegeten worden? | ||||
Hadtjememaar | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:50 | |||
enge totalitaire gedachte | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:54 | |||
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150327_01601353![]() | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:54 | |||
De man die we zien op foto's als zijnde Lubitz, blijkt een normale Italiaanse kok te zijn mét dezelfde naam ![]() | ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:55 | |||
Dat iemand die er normaal uit ziet, normaal functioneert zoiets doet (en daarmee een plekje in geschiedenisboeken verovert) is zo evil, daar kunnen we niet bij. Dus moet er wel iets mis mee zijn. Dat is een veel veiliger gevoel. We kunnen de islam deze keer nog steeds de schuld niet geven (sommigen hopen nog op een verborgen bekering oid). Maar gelukkig was hij ooit al eens behandeld voor depressie, dus dat is de verklaring. Nu alle ooit depressieve piloten ontslaan en we kunnen weer opgelucht adem halen. Overigens, ik lees dat mensen zeggen dat hij er nooit zeker van had kunnen zijn dat zijn captain naar de wc zou gaan wil natuurlijk niets zeggen. Hij was dit misschien al veel eerder van plan en wachtte het juiste moment af. En dat was deze week. Op deze vlucht. | ||||
Mula | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:55 | |||
Als het een gecontroleerde afdaling is kan ik me voorstellen dat mensen alleen maar denken dat het vliegtuig gewoon laag zit. Pilot suicide zou niet mijn eerste gedachte zijn. Ik snap alleen niet dat passagiers pas in de laatste minuut doorhadden dat er iets mis was als er een piloot op de cockpitdeur staat te bonken. Zo groot is een A320 nou ook weer niet dat je dat bij de passagiers kan weghouden. | ||||
MrTorture | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:55 | |||
whut ![]() | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:55 | |||
Zoiets zal het wel worden.. vragenlijstje invullen en klaar. Die behandeling van die piloot was jaren geleden en als ik het goed lees voor angst- en paniekaanvallen. Om daar nou een causaal verband uit te trekken met zijn daad van dinsdag...misschien staat het er wel volkomen los van. Ik las ook dat hij toen relatieproblemen had en zou zomaar kunnen dat dat nu weer het geval was. Verder denk ik dat we maar moeten accepteren dat 100% veiligheid niet bestaat en je zoiets niet kan voorkomen. Je kan vanaf nu wel met zijn 10en in de cockpit gaan zitten en iedereen die ooit een dipje heeft gehad weren van de pilotenopleiding.. maar dan gebeurt er wel weer iets anders waardoor een vliegtuig neerstort. | ||||
Lienekien | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:56 | |||
Serieus?! | ||||
MrTorture | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:56 | |||
"Och, de deur gaat niet open, nu moet de co-piloot alleen vliegen" | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:57 | |||
We zijn en blijven mensen... dus zulke dingen zullen altijd blijven gebeuren ![]() | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:57 | |||
Lees het artikel ![]() | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:57 | |||
Een jonge Italiaanse vrouw slaakt een noodkreet in verschillende kranten. Haar vriend heet Andreas Guenter Lubitz, net als de copiloot die een vlucht van Germanwings liet neerstorten. De man heeft ook uiterlijke trekken van zijn naamgenoot, waardoor heel wat media per vergissing een foto van Valeria en haar vriend opvoeren bij het verhaal van Germanwings. De 28-jarige Valeria Cellitti is afkomstig van Rome, maar woont al enkele jaren in Bern, en heeft sinds januari 2014 een relatie met Andreas Guenter Lubitz, een 38-jarige kok. Hij werd door verschillende media onterecht aanzien voor de 28-jarige copiloot. Een vakantiefoto van Valeria en haar kok werd door verschillende media opgemerkt op Facebook, en circuleert nu onterecht op nieuwssites over de hele wereld bij verhalen over de vliegtuigramp. Valeria zelf was even de meest gezochte vrouw ter wereld toen uitlekte dat de copiloot net gedumpt was door zijn verloofde. Maar daar had Valeria Cellitti dus niets mee te maken. Dit is een van de foto’s van Andreas de kok, die veelvuldig werd gebruikt. | ||||
Re | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:57 | |||
heeft hij al doodverwensingen gekregen | ||||
MrTorture | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:58 | |||
Op je 38e nog aangezien worden voor een 28-jarige. Wat zeurt die man? ![]() | ||||
Admiraal_Kontkanaal | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:58 | |||
Pfff | ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:58 | |||
![]() | ||||
motorbloempje | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:59 | |||
![]() ![]() | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:59 | |||
Zijn vriendin stond wel eventjes op de lijst Most Wanted ![]() | ||||
niels0 | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:00 | |||
Flinke vragenlijst; Allerlei strikvragen tijdens de gehele keuring door de arts om te kijken of je wel goed bij je hoofd bent; Men kijkt of je het mentaal aankunt. Gebeurt allemaal door dezelfde arts. Zowel lichamelijk als psychologisch. Routine-onderzoekjes worden gedaan door een assistent. | ||||
niels0 | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:01 | |||
Out of the question. We kunnen altijd nog gaan vissen. ![]() | ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:01 | |||
Ja, want als je je vriend verlaat en hij vervolgens 149 onschuldige mensen de dood injaagt is jouw schuld. De domheid van mensen ![]() | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:01 | |||
Dat is wel netjes inderdaad. ![]() | ||||
Lienekien | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:02 | |||
De vriendin van de man op de foto's, die niet de piloot is. | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:03 | |||
Of van de Rabobank | ||||
CherryOnTop | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:03 | |||
![]() | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:04 | |||
Ja dit dus. ![]() | ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:04 | |||
Dat begreep ik wel. | ||||
Lienekien | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:05 | |||
Zo gek is het toch niet dat men zou willen praten met de vriendin van de piloot? | ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:07 | |||
Nee, dat is niet gek! Ik begreep dat mensen boos op haar waren, maar dat staat dus nergens. | ||||
Pandaplint | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:12 | |||
En dit is dus waarom ik zo'n enorme hekel heb aan dat namen gelijk vrijgegeven worden. | ||||
Isabeau | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:14 | |||
Nou, dat is op zich niet erg, maar dat mensen (journalisten) er zelf foto's bij gaan googlen is niet zo handig. Ik dacht vanaf het begin bij de foto's van Andreas al: straks is dat gewoon een andere gozer... | ||||
Lienekien | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:16 | |||
Dat ook niemand dat checkt voordat die foto's op een voorpagina worden gezet. ![]() | ||||
motorbloempje | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:16 | |||
Dit. Er zijn maar weinig namen 'uniek' ![]() | ||||
Pandaplint | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:18 | |||
Je weet dat dit gebeurt. Daarnaast heeft een volledige naam geen enkele toegevoegde waarde voor een buitenstaander. Gaat niemand wat aan. | ||||
Pandaplint | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:18 | |||
![]() | ||||
Marrije | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:23 | |||
meid ![]() Heb aardig bijgelezen dacht ik, maar was het nog niet tegengekomen. Maar zal best voorbij zijn gekomen, als jij t zegt. | ||||
MrTorture | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:28 | |||
"Die foto staat overal, iemand zal het wel gecontroleerd hebben" | ||||
motorbloempje | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:29 | |||
Zou me niets verbazen als de Daily Mail de eerste was die er mee kwam ![]() | ||||
Leandra | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:31 | |||
Maar.... als degene op de foto nou die kok uit Bern is, wiens vriendin gemeld heeft dat haar verkering wel op de foto staat maar niet de piloot is.... | ||||
Rabieluh | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:31 | |||
Zulke tests heb ik ook wel eens gemaakt, een multiple choice met vragen als "ben je wel eens bang, heb je wel eens het idee dat de wereld tegen je is", en ook over suicidaal gedrag. Mag hopen dat het iets dieper gaat dan dat ![]() | ||||
Marrije | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:35 | |||
ik kan niet goed zien of die man op de foto bij die brug dezelfde is als de man op de foto waar ik op reageerde, die hardloper. Maar mocht de kok de hardloper zijn dan vind ik m aardig verwijfd, maar daar zal zn vriendin misschien op vallen. | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:35 | |||
In de luchtvaart zijn de wettelijk verplichte keuringen (voor je medische licentie) voor het grootste deel lichamelijk, en een kort gesprek met de behandelend arts inderdaad. Echter hebben veel airlines zelf wel nog extra keuringen. Zo is er voor een sollicitant KLM een complete dag voor psychologisch onderzoek ingeplanned bij een onderzoekscentrum. Ellenlange vragenlijsten, groepsopdrachten onder supervisie van psychologen, en dan nog ruim een half uur praten met een psycholoog. Veel meer dan dat is ook eigenlijk niet mogelijk. Je kunt moeilijk iedere sollicitant een paar weken ter observatie op laten nemen oid ![]() | ||||
Claudia_x | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:36 | |||
Nou ja, een vliegtuig vol met mensen een berg inboren is per definitie niet normaal, toch? Het is dus volstrekt logisch om de vraag te stellen wát daar dan achter zit. Stellen dat er niks achter hoeft te zitten en dat dit een daad kan zijn van iemand die in elk opzicht van zijn leven normaal functioneert, is absurd. Het lijkt mij wel degelijk heel kwalijk als dit gaat betekenen dat mensen met een verleden van psychische problemen bijvoorbeeld geen kans meer maken om hun beroep uit te oefenen. Een dergelijke maatregel zou niet in verhouding staan tot de frequentie waarmee dit soort gevallen voorkomt, namelijk vrijwel nooit. Het is moeilijk om te accepteren dat je iets tragisch niet had kunnen voorkomen, maar dat is misschien wel wat je moet doen als het alternatief leidt tot een gedachtepolitiesamenleving. (Ik zou in zo'n samenleving wel uitkijken met het inschakelen van hulp bij psychische problemen.) [ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 27-03-2015 10:42:36 ] | ||||
Onnoman | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:39 | |||
ik vind hier toch een raar luchtje aan zitten maar stel voor dat het waar is dan is dus uiteindelijk gebleken dat het gevaarlijker is om een gepantserde deur te hebben dan dat het veiliger is.. denk dat het wellicht een optie is om 2 deuren systeem te hanteren.. als 1 deur open is kan de andere deur niet open | ||||
loveli | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:40 | |||
En dan houdt de co-piloot 1 deur open waardoor de andere dicht blijft... Als je kwaad wilt vind je een manier. | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:40 | |||
Dat kun je niet zomaar stellen, het lijkt me namelijk ook wel erg prettig om de cockpit dicht te kunnen houden voor kwaadwillenden. En een twee deuren systeem lost dit probleem nog niet op... | ||||
Claudia_x | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:41 | |||
Op basis waarvan kom je tot die conclusie? Die gepantserde deuren zitten er met reden, hè. In dit specifieke geval was het gevaarlijk om zo'n deur te hebben, maar in talloze andere gevallen hebben ze misschien vele levens gered. (Geen idee of dat daadwerkelijk zo is, dus als je je baseert op een bepaald onderzoek, dan hoor ik dat graag.) | ||||
Onnoman | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:43 | |||
touché ![]() dan zou ik zeggen, maak de cockpit ruimte groter en plaats er een toilet in en spreek af dat er nooit 1 persoon in de cockpit ruimte mag zitten.. vroeger kwam het trouwens vaker voor dat je 3 piloten had, 2 achter de knoppen en één reserve | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:45 | |||
Sensatiezucht hé | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:46 | |||
Je hebt op langere vluchten nog steeds 3 of 4 piloten. Het principe blijft echter hetzelfde, er zitten er twee voorin en de anderen liggen te slapen. Die ga je ook niet even wakker bellen als je naar de WC moet ![]() | ||||
penny-wise | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:47 | |||
Je bedoelt de boordwerktuigbouwkundige? | ||||
Onnoman | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:47 | |||
feit blijft dat de kans op 2 geesteszieke mensen in de cockpit nagenoeg 0 is.. | ||||
Onnoman | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:48 | |||
klopt ![]() weet ik van films ![]() | ||||
NewHorizon | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:48 | |||
Dat ben ik met je eens! Maar dat staat los verder van extra piloten die meereizen. Daar kun je toch niet over beschikken (ja, op de wisselmomenten). | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:49 | |||
Ik denk juist naar de toekomst toe dat er meer en meer mensen mentale stoornissen zullen ontwikkelen. Daarom niet super extreem, maar zaken zoals een dwangneurose, paniek -en angstaanvallen, burn-out, veranderingen van perceptie,... | ||||
Onnoman | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:52 | |||
waarom denk je dat | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:54 | |||
Maatschappij waarin we nu leven. Alles dient snel te gebeuren. Meer stress. Weinig respect voor medemens etc. Ik kom het dagelijks tegen... | ||||
Fer | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:56 | |||
Omdat de stress overal wel hoger ziet worden. Mensen moeten harder werken, kosten lager, minder subsidies. Minder baangarantie. Restgevolgen van gesloten kredieten in het verleden. | ||||
Onnoman | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:56 | |||
prestatiedruk is hoger bedoel je? | ||||
Pleun2011 | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:56 | |||
Paar jaar terug was dat ongeluk met die bus vol schoolkinderen die in een tunnel op een betonnen wand klapte. Na onderzoek kwamen ze tot de conclusie dat de chauffeur het met opzet deed maar hard bewijs was er niet. Ik hou er rekening mee dat je het nu ook nooit zeker zal weten. Op die foto zit die piloot voor de Golden Gate bridge..een populaire plek om er een eind aan te maken. Jamner dat hij het daar niet heeft gedaan en per se de krant wou halen | ||||
Onnoman | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:56 | |||
maar dat is onzin, mensen werken tegenwoordig juist minder dan vroeger.. tis tegenwoordig gebruikelijk om 36 of 32 uur te werken | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:58 | |||
Ja, mensen raken oververmoeid. Hebben bijvoorbeeld heel weekend nodig om te recupereren. | ||||
Fer | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:59 | |||
In heel veel sectoren, zie je dat mensen meer werk moeten verrichten, ten opzichte van 10 jaar geleden zeg maar. Waar er vroeger 10 man het werk deden, zie je nu 4 man de helft (het werk wat vroeger 5 man deden) uitvoeren. Zowel in de commerciële sector als publieke. Of paar mensen zijn ontslagen, maar nu het werk aantrekt, worden er geen extra mensen aangenomen. | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:59 | |||
Ja, klopt, maar blijf erbij dat de druk is toegenomen... hetgeen wat je niet kon doen wegens vrije dag, zal je moeten inhalen wanneer je terug bent. Dat is althans bij ons ietwat het geval. Mensen werken 80% bijvoorbeeld, maar krijgen op hun vrije dag toch post en dossiers toegewezen... | ||||
banaantjeEE | vrijdag 27 maart 2015 @ 11:00 | |||
En dit ook... wij doen nu meer werk met 2 man minder... | ||||
eight | vrijdag 27 maart 2015 @ 11:00 | |||
Volgens mij weet je niet zo goed wat er allemaal speelt in Nederland. Hoe komt dat? Ben je de laatste jaren soms in het buitenland geweest? |