Omdat de saoedi's lang niet zo'n problemen hadden met Iran toen de sjah daar nog de lakens uitdeelde, ze waren allebei dikke vrienden met de VS.quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:46 schreef Saudie_Falcon het volgende:
[..]
Het conflict tussen Saudi en Iran is een religieus conflict dat al eeuwen duurt, ik snap niet waarom je de ayatollah erbij moet halen die verketterd wordt door elke sunitische Arabier en elke Saudiër.
Welke terreur groepen worden door Saudi gesteund en kan jij dat ook zwart op wit bewijzen? Als jij de opstandelingen van Syrie zoals FSA en IF terreur groepen noemt, dan ligt het probleem in de definitie van 'terreurgroepen', want in mijn ogen zijn het vrijheidsstrijders en geen terreurgroepen en zover ik weet staan ze ook niet op de zwarte lijst.quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:49 schreef Proximo het volgende:
[..]
Omdat de saoedi's lang niet zo'n problemen hadden met Iran toen de sjah daar nog de lakens uitdeelde, ze waren allebei dikke vrienden met de VS.
Je verwijt Iran dat ze allerlei terreurgroepen steunen, terwijl de saoedi's dat net zo hard doen. En al veel langer.
Iran was daar onder de sjah niet mee bezig, die ellende is begonnen met de ayatollah's en hun revolutie.
De ellende is begonnen met een paar 1000 jaar te vroeg onafhankelijkheid voor een achterstallig stukje ontwikkelde wereld.quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:49 schreef Proximo het volgende:
[..]
Omdat de saoedi's lang niet zo'n problemen hadden met Iran toen de sjah daar nog de lakens uitdeelde, ze waren allebei dikke vrienden met de VS.
Je verwijt Iran dat ze allerlei terreurgroepen steunen, terwijl de saoedi's dat net zo hard doen. En al veel langer.
Iran was daar onder de sjah niet mee bezig, die ellende is begonnen met de ayatollah's en hun revolutie.
het zal aan mij liggen maar voor zover ik weet was irak tijdens zijn ambtstermijn constant in een (staat van) oorlog verwikkeldquote:Op donderdag 26 maart 2015 23:26 schreef Saudie_Falcon het volgende:
Irak was stabiel tijdens Sadam en dat had ook zo moeten blijven, maar de door Iran gesponsorde Sjiieten hebben het ernaar gemaakt dat het nu zo'n puinhoop is geworden met allerlei milities die anders denken vermoorden. Zowel aan Sunnitische kant als bij de Sjiietische kant. Denk naar Sadr en Imam brigade.
Ik vind het ook raar dat mensen blijven geloven in die ''Irak was stabiel onder Saddam'' leugen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
het zal aan mij liggen maar voor zover ik weet was irak tijdens zijn ambtstermijn constant in een (staat van) oorlog verwikkeld
kun je stabiel noemen maar leuk is anders zeker als je erbij optelt dat irak al die oorlogen dik verloren heeft
Is het officieel beleid van het koningshuis? Nee. Maar dat er een significante stroom geld vanuit saoedië arabië naar een heel scala aan terreurgroepen loopt is al jarenlang duidelijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:52 schreef Saudie_Falcon het volgende:
[..]
Welke terreur groepen worden door Saudi gesteund en kan jij dat ook zwart op wit bewijzen? Als jij de opstandelingen van Syrie zoals FSA en IF terreur groepen noemt, dan ligt het probleem in de definitie van 'terreurgroepen', want in mijn ogen zijn het vrijheidsstrijders en geen terreurgroepen en zover ik weet staan ze ook niet op de zwarte lijst.
quote:Arabische Liga vormt interventieleger
Arabische landen gaan een gezamenlijk leger opzetten dat snel kan ingrijpen bij conflicten in de regio.
Dat hebben de ministers van Buitenlandse Zaken van de landen van de Arabische Liga donderdag afgesproken tijdens een bijeenkomst in Caïro. Dat meldt het ANP.
Tijdens de bijeenkomst zou volgens de planning ook gesproken worden over een interventie in Jemen. Vannacht zijn door Saudi-Arabië en andere bondgenoten van de Jemenitische regering echter al bombardementen uitgevoerd op stellingen van de Houthi's in Jemen. De Houthi-rebellen bezetten steeds meer delen van het land.
De ministers hebben een ontwerpresolutie geformuleerd die tijdens de top van de Arabische Liga dit weekeinde in Egypte aan de leiders van de Arabische landen wordt voorgelegd.
http://www.powned.tv/nieu(...)e_jat_schildpad.html
eerst Griekenland denk ikquote:
Prioriteiten stellen hè.quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:05 schreef Steinerized het volgende:
[..]
Wel snel reageren op acties van, toevallig, Sjiieten, maar vrijwel niks doen aan ISIS in Irak en Syrië.
Ik bedoel: inzet van 150,000 grondtroepen en honderden gevechtsvliegtuigen in Jemen tegenover vier F15's in Irak....
Yeah right___!
waaromquote:
Er zijn veel overeenkomsten: persoonsverheerlijking, geweldsverheerlijking, onderdrukking van andersdenkenden, geen godsdienstvrijheid, zeer strenge toepassing van Sharia. Alle Golfstaten sponsor(d)en ook al die clubjes in Syrië tezamen met Turkije.quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:38 schreef Saudie_Falcon het volgende:
[..]
Als jij beweert dat Saudi Arabië achter IS staat en achter hun ideologie, dan ben je nog dommer dan de ezel van je voorouders.
twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 08:20:5740 killed and 91 wounded in the first day account of #Saudi led coalition bombardment on #Yemen. http://t.co/jGA9lPmUNT reageer retweet
twitter:
twitter:
Omdat er ook sancties tegen Rusland zijn genomen, zogenaamd vanwege haar interventie in Oekraïne. Lijkt me logisch om dan ook sancties tegen de Saudi's in te stellen vanwege haar agressie jegens Jemen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom
de EU heeft toch ook een interventiemacht?
twee als het ook natolidstaten zijn
leuk idee maar het zijn meestal papieren tijgers
quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:49 schreef Proximo het volgende:
[..]
twitter:GerardAraud twitterde op zondag 15-03-2015 om 01:09:44I don't see the difference between the policy of the shah and of the present regime in the Gulf. reageer retweet
twitter:GerardAraud twitterde op zondag 15-03-2015 om 00:55:42After a revolution, countries shift back quickly to their usual foreign policy dictated by their geography, history and relative power. reageer retweet
quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:52 schreef Saudie_Falcon het volgende:
[..]
Welke terreur groepen worden door Saudi gesteund en kan jij dat ook zwart op wit bewijzen? Als jij de opstandelingen van Syrie zoals FSA en IF terreur groepen noemt, dan ligt het probleem in de definitie van 'terreurgroepen', want in mijn ogen zijn het vrijheidsstrijders en geen terreurgroepen en zover ik weet staan ze ook niet op de zwarte lijst.
twitter:L0gg0l twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 15:07:30Ground operation in Yemen to begin in 48 hours, Egypt's El-Shorouk newspaper says (via @amirahoweidy) reageer retweet
twitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 15:25:17BREAKING: Iranian General Qasem Soleimani, is apparently on his way to #Yemen - @BBCArabichttp://t.co/vylQbnSYSg reageer retweet
Wat gaat ie doen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:25 schreef Szura het volgende:
@rConflictNews BREAKING: Iranian Major General Qasem #Soleimani, is apparently on his way to #Yemen - @BBCArabic
quote:Op vrijdag 27 maart 2015 15:25 schreef Szura het volgende:
@rConflictNews BREAKING: Iranian Major General Qasem #Soleimani, is apparently on his way to #Yemen - @BBCArabictwitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 15:25:17BREAKING: Iranian General Qasem Soleimani, is apparently on his way to #Yemen - @BBCArabichttp://t.co/vylQbnSYSg reageer retweet
twitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 15:39:37UPDATE: @BBCArabic seems have removed the post regarding Qasem Soleimani going to #Yemen reageer retweet
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 15:45:32#BreakingNews: #Yemen: Radfan and Yafai tribes fight with Houthi rebels at Anad airbase #OpDecisiveStorm http://t.co/XTDm9WQ27v reageer retweet
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 15:46:34#BreakingNews: At least 15 #Houthi rebels killed in fighting north of #Aden http://t.co/XTDm9WQ27v #OpDecisiveStorm reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 15:44:10#Houthis & #Yemen Army reached Al-Aein and Bijan peripheries in Abiyan & Shabwa provinces, advancing regardless #OpDecisiveStorm. reageer retweet
twitter:archicivilians twitterde op vrijdag 27-03-2015 om 13:20:55#Syria: #FSA Rebels (FirstCorps & FirstCorps) announced they support the #OpDecisiveStorm against #Houthis in #Yemen. http://t.co/vecMyO556J reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |