Die werkgever waarschijnlijk wel, als die bereid is 3 maandsalarissen te betalen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:04 schreef proletariaan het volgende:
Misschien relevant; ik heb niets getekend.
Het verschil verdeelt zij dan met haar toekomstige werkgeverquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:11 schreef gianni61 het volgende:
waarom zou jij je interesseren hoeveel een bedrijf aan fee moet betalen?
Dat het mijn onderhandelingspositie ook iets verbeterd, is inderdaad wel kort door mijn hoofd geschotenquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het verschil verdeelt zij dan met haar toekomstige werkgever
Maar je kan zelf bedenken dat het op z'n minst niet netjes is om via zo'n recruiter in contact te komen met mogelijke toekomstige werkgevers en haar vervolgens aan de kant te schuiven omdat je, achteraf gezien, haar fee (die je niet eens zelf hoeft te betalen) wat aan de hoge kant vindt, toch?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:19 schreef proletariaan het volgende:
[..]
Dat het mijn onderhandelingspositie ook iets verbeterd, is inderdaad wel kort door mijn hoofd geschoten
Ja, en dat is precies waarom ik haar dus verzocht heb de fee te verlagen. Als zij akkoord was gegaan met 1 maandsalaris, dikke prima! Dan hadden we nu geen probleem.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Maar je kan zelf bedenken dat het op z'n minst niet netjes is om via zo'n recruiter in contact te komen met mogelijke toekomstige werkgevers en haar vervolgens aan de kant te schuiven omdat je, achteraf gezien, haar fee (die je niet eens zelf hoeft te betalen) wat aan de hoge kant vindt, toch?
Had je toch ook van tevoren ff kunnen kortsluiten?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:22 schreef proletariaan het volgende:
[..]
Ja, en dat is precies waarom ik haar dus verzocht heb de fee te verlagen. Als zij akkoord was gegaan met 1 maandsalaris, dikke prima! Dan hadden we nu geen probleem.
Wie is dan de rat? De persoon die in opdracht van een bedrijf onder vooraf afgesproken voorwaarden doet waarvoor ze betaalt wordt, of jij die de afspraak tussen twee bedrijven zonder reden wilt sabotteren?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:19 schreef proletariaan het volgende:
[..]
Dat het mijn onderhandelingspositie ook iets verbeterd, is inderdaad wel kort door mijn hoofd geschoten
het enige problem is nu toch ook dat jij een fee te hoog vindt die jij niet hoeft te betalen. je maakt dus zelf een probleem dat er niet isquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:22 schreef proletariaan het volgende:
[..]
Ja, en dat is precies waarom ik haar dus verzocht heb de fee te verlagen. Als zij akkoord was gegaan met 1 maandsalaris, dikke prima! Dan hadden we nu geen probleem.
Mij ook. Kennelijk iemand bij wie "principes" op verkeerde momenten opspelen. Ik zou er verre van blijven.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:24 schreef Scorpie het volgende:
Ik snap niet waarom je zo'n probleem er van maakt. Bedrijf wil die fee betalen voor je, jij hebt een nieuwe baan, recruiter heeft zijn geld. Hoe je dan iemand voor rat kan uitmaken is mij een raadsel.
En de vijftig mensen die ze ook heeft gesproken maar niet aan een baan heeft geholpen is natuurlijk vrijwiligerswerk. Je denkt nogal simpel, bedrijfseconomie zal vast niet je sterkte vak zijn geweest.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:21 schreef proletariaan het volgende:
De dame in kwestie heeft 1 gesprekje met mij gehad, en misschien (en dan reken ik het ruim) twintig uur getelefoneerd om afspraken voor mij te maken. Geloof me, gebaseerd op een fee van een maandsalaris is haar uurtarief al vrij hoog, gebaseerd op een fee van drie maanden is hij excessief.
Opdrachtgever mag op straffe van een boete jou een bepaalde periode geen dienstverband aanbieden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:19 schreef proletariaan het volgende:
Als ik het initieer, dan is het toch niet meer relevant wat voor afspraak de recruiter met een eventuele werkgever heeft?
Jij hebt niets te willen hierin, jij hebt namelijk geen enkele invloed op de vergoeding die zij van haar opdrachtgever (welke hiermee akkoord is gegaan krijgt)quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:22 schreef proletariaan het volgende:
[..]
Als ik zo'n werkgever was gehad was dat reden geweest haar niet aan te nemen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Jij hebt niets te willen hierin, jij hebt namelijk geen enkele invloed op de vergoeding die zij van haar opdrachtgever (welke hiermee akkoord is gegaan krijgt)
Ik vind het werkelijk extreem raar wat jij wilt.
Oh dat absoluut.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als ik zo'n werkgever was gehad was dat reden geweest haar niet aan te nemen.
Lijkt me stug. Rechtstreeks in contact gaan met de werkgever waar het gesprek is geweest, lijkt me een no-go (maar vooral voor die werkgever). Wat TS verder doet gaat de dame in kwestie niets aan. Tenzij.... ze netjes van te voren heeft gemeld wat de consequenties van de samenwerking zijn. Bovendien denk ik dat de recruiter alleen iets te zeggen zou kunnen hebben over eventuele opdrachtgevers die TS heeft afgewezen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:15 schreef hottentot het volgende:
Door van haar diensten gebruik te maken conformeer je je stilzwijgend wel aan bepaalde regels.
Vraag haar voorwaarden even op, en kijk wat die hier over zeggen.
Zie mijn latere postingquote:Op donderdag 26 maart 2015 21:11 schreef Queller het volgende:
[..]
Lijkt me stug. Rechtstreeks in contact gaan met de werkgever waar het gesprek is geweest, lijkt me een no-go (maar vooral voor die werkgever). Wat TS verder doet gaat de dame in kwestie niets aan. Tenzij.... ze netjes van te voren heeft gemeld wat de consequenties van de samenwerking zijn. Bovendien denk ik dat de recruiter alleen iets te zeggen zou kunnen hebben over eventuele opdrachtgevers die TS heeft afgewezen.
Een mailbom is zo verstuurd. Weet je veel; misschien heeft de recruiter TS per mail wel bij 150 werkgevers aangeboden. Zou je werkelijk denken dat TS daarom nu met die 150 (onbekende) werkgevers geen contact mag opnemen?
En in z'n algemeenheid: stilzwijgend conformeren lijkt me heel ruim bemeten bij iets dat blijkbaar zulke consequenties heeft.
Ik zag ze. Het gaat me vooral om het stilzwijgend conformeren. Daar geloof ik niet in en kan onmogelijk houdbaar zijn als de regels ineens zijn zo de recruiter ze stelt. Gaat ze niet mee wegkomen.quote:
Je weet het niet. Wellicht bluft ze er vrolijk op los. Heeft de betreffende werkgever ook helemaal niets getekend.quote:Maar goed, TS maakt geen schijn van kans bij die werkgever als zij daar nu op eigen houtje heengaat.
Met die posting zat ik ook fout, had er op zich een edit bij kunnen plaatsen in plaats van verderop met andere info te komen. Maar gezien het topic leek het mij voor de lezers wel duidelijk hoe het echt zit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:15 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik zag ze. Het gaat me vooral om het stilzwijgend conformeren. Daar geloof ik niet in en kan onmogelijk houdbaar zijn als de regels ineens zijn zo de recruiter ze stelt. Gaat ze niet mee wegkomen.
[..]
Je weet het niet. Wellicht bluft ze er vrolijk op los. Heeft de betreffende werkgever ook helemaal niets getekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit dus, als het een recruiter in vaste dienst van een bedrijf zou zijn, zou je ook niet zeggen dat ze "over jouw rug" haar maandsalaris opstriijkt ?quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:29 schreef BlauweSporttas het volgende:
Werkgever (= opdrachtgever) mag het bovendien niet eens doen. Recruiment bureau en werkgever hebben immers een overeenkomst waarin ze dat met elkaar afgesproken hebben dat jij, na introductie, niet meer buiten bureau om daar aan de slag mag.
Dus ts, doe gewoon niet zo moeilijk
Ik vind het nogal een aanname te denken dat die recruiter een opdrachtgever had waarvoor specifiek gezocht is naar iemand met de vaardigheden van TS.quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Opdrachtgever mag op straffe van een boete jou een bepaalde periode geen dienstverband aanbieden.
Ik ben benieuwd hoe jij als "recruiter" dan je geld kunt verdienen, zeker als je bedenkt dat bij de meeste vacatures expliciet vermeld wordt dat acquisitie niet op prijs wordt gesteld.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een aanname te denken dat die recruiter een opdrachtgever had waarvoor specifiek gezocht is naar iemand met de vaardigheden van TS.
Een hoop "recruiters" werken helemaal niet in opdracht maar lopen interessant te doen met vacatures die ze zelf ook gewoon gevonden hebben.
Dus?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 07:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een aanname te denken dat die recruiter een opdrachtgever had waarvoor specifiek gezocht is naar iemand met de vaardigheden van TS.
Een hoop "recruiters" werken helemaal niet in opdracht maar lopen interessant te doen met vacatures die ze zelf ook gewoon gevonden hebben.
Ben je jaloers dat ze zoveel verdiendquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:21 schreef proletariaan het volgende:
De dame in kwestie heeft 1 gesprekje met mij gehad, en misschien (en dan reken ik het ruim) twintig uur getelefoneerd om afspraken voor mij te maken. Geloof me, gebaseerd op een fee van een maandsalaris is haar uurtarief al vrij hoog, gebaseerd op een fee van drie maanden is hij excessief.
Waar maak jij je druk om? Je speelt nu een gemeen spelletje. Die recruiter doet haar werk en heeft ws. een baan voor je geregeld. Nu wil jij om haar heen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:04 schreef proletariaan het volgende:
Nu komt de clou! Zegt ze dus dat ik dan niet meer ergens mag solliciteren waar zij me geïntroduceerd heeft, dat zowel ik als de eventuele werkgever dan in "overtreding" zijn. Vraag: is dit complete bullshit? Het lijkt mij toch sterk dat zij bepaald of ik al dan niet ergens mag solliciteren, onafhankelijk van of zij mij eventueel al kennen via haar? Misschien relevant; ik heb niets getekend.
Slim, krijg je een jaar lang 5 euro per maand. Kan jij rondkomen van 60 euro bruto per jaar?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 00:47 schreef Mark het volgende:
Zet haar een hak en teken een contract met een maandsalaris van 5 euro![]()
OT: waar maak je je druk om?
Het is mij diverse keren gebeurdquote:Op vrijdag 27 maart 2015 01:02 schreef Daboman het volgende:
En waarom zou je het willen? 2 keer op dezelfde vacature reageren (op eigen naam en via een recruiter) staat nogal knullig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |