Echter zie je tegenwoordig vaak dat mensen bij flitssystemen blijven staan totdat ze groen krijgen i.v.m. boeterisico.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:06 schreef Paxcon het volgende:
Ja, zo'n ambtelijk bevel ben je verplicht gehoor aan te geven.
De boete voor het negeren van verkeerstekens van agenten is volgens mij hoger.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Echter zie je tegenwoordig vaak dat mensen bij flitssystemen blijven staan totdat ze groen krijgen i.v.m. boeterisico.
Ja, ik neem niet aan dat ze even snel de flitsers op de route uit zetten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Echter zie je tegenwoordig vaak dat mensen bij flitssystemen blijven staan totdat ze groen krijgen i.v.m. boeterisico.
Vaak worden die boete's al geseponeerd voordat ze verzonden worden en anders maak je bezwaar, dan wordt de boete alsnog geseponeerd.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:13 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja, ik neem niet aan dat ze even snel de flitsers op de route uit zetten.
En als je bezwaar gaat maken tegen die boete moet je er dus zelf achteraan, en werk van maken om het te bewijzen?
quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:25 schreef Travel. het volgende:
Op dit soort momenten hoop je altijd dat de ts geen rijbewijs heeft.
Tevens worden alle spoedbegeleidingen, zowel VIP als met ambulances, allemaal vastgelegd. Dus als jij toevallig rond dat tijdstip door rood bent gewezen door een motoragent, dan zal je bezwaar wel slagen ja.
Waarom kopieer jij de OP niet?quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:25 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Vaak worden die boete's al geseponeerd voordat ze verzonden worden en anders maak je bezwaar, dan wordt de boete alsnog geseponeerd.
En dit:
[..]
Ik zou gewoon remmen en zeggen dat je in paniek raakte en wachten tot het groen is.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:01 schreef delano.888 het volgende:
Je ziet nog wel eens dat de politie auto's door rood "dwingt" te rijden:
Dus in zo'n situatie mag(moet) je door rood rijden neem ik aan?
En wat nou als daar een flitser in zit? Dan krijg je dus wel een boete, en moet je weer bezwaar gaan maken, en zie dat maar eens te bewijzen als de agent niet ook op de foto staat..
Mag je niet gewoon weigeren door rood te rijden?
Ik vind het maar vreemd. Ik zou persoonlijk echt geen zin hebben in die bezwaar procedure als je geflitst zou worden.
En dan nog iets, bij dit filmpje @ 7:27 word er bijna een voetganger aangereden omdat die geen stopsein had gekregen en dus niks fout deed toch? Maar wie was er dan schuldig als hij hierdoor was aangereden?
Die agent die hem uitscheldt! Wat een loser, en dat moet ons dan beschermen!quote:
De agent moet betere aanwijzingen geven en z'n sirene aanzetten!!!quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:37 schreef Travel. het volgende:
En de voetganger moet opletten want stopteken geldt ook voor hem. En wordt schrijf met je dt.
Hij is eigenlijk het hele filmpje geen voorrangsvoertuig..quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:09 schreef Carlos93 het volgende:
Ik zou dus bij die situatie op 0:40 niet opzij gaan voor de beste agent. Hij is op dat moment namelijk geen voorrangsvoertuig. Kan die wel gaan toeteren, maar hij moet zichzelf maar duidelijk maken.
Het filmpje even uitgekeken en inderdaad nergens een voorrangsvoertuig. Best vreemd eigenlijk als je zulke handelingen moet uitvoeren.quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:56 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hij is eigenlijk het hele filmpje geen voorrangsvoertuig..
Godverdommequote:Op woensdag 25 maart 2015 20:09 schreef Carlos93 het volgende:
Ik zou dus bij die situatie op 0:40 niet opzij gaan voor de beste agent. Hij is op dat moment namelijk geen voorrangsvoertuig. Kan die wel gaan toeteren, maar hij moet zichzelf maar duidelijk maken.
Nou sorry hoor, maar ik weiger door rood te rijden als er een agent in auto of op motor met alleen zijn zwaailichten achter me staat. Dan doet hij maar zijn sirene aan, want dan moet je pas aan de kant voor ze.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
GodverdommeHij geeft een aanwijzing, dat is voldoende. Hoeft hij geen voorrangsvoertuig voor te zijn. En een agent mag, i.t.t. een boa of verkeersregelaar, wel aanwijzingen geven vanaf of vanuit een voertuig.
Dus als hij niet op of in een voertuig zit, blijf je ook staan?quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:42 schreef Carlos93 het volgende:
Nou sorry hoor, maar ik weiger door rood te rijden als er een agent in auto of op motor met alleen zijn zwaailichten achter me staat. Dan doet hij maar zijn sirene aan, want dan moet je pas aan de kant voor ze.
Ik heb het alleen over de situatie waar de beste man tussen de auto's door probeert te gaan. Als hij midden op het kruispunt aanwijzingen geeft dan volg ik die uiteraard op.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus als hij niet op of in een voertuig zit, blijf je ook staan?
Als hij je van achter een aanwijzing geeft, heb je die ook gewoon op te volgen. Is trouwens nog makkelijker ook in je verdediging, want op de foto staat de beste man dan ook nog met motor en al. Zou in principe met een belletje geregeld moeten zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:45 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ik heb het alleen over de situatie waar de beste man tussen de auto's door probeert te gaan. Als hij midden op het kruispunt aanwijzingen geeft dan volg ik die uiteraard op.
Probeer dat maar eens ongedaan te krijgen bij het Cjib. Die zijn daar vrij moeilijk in. Ik had zelfs het kenteken genoteerd en de datum/tijd. Nog was het een heel proces om er van af te komen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als hij je van achter een aanwijzing geeft, heb je die ook gewoon op te volgen. Is trouwens nog makkelijker ook in je verdediging, want op de foto staat de beste man dan ook nog met motor en al. Zou in principe met een belletje geregeld moeten zijn.
Volgende keer een bureau bellen. In principe zou dit er al direct uitgefilterd moeten worden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:49 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Probeer dat maar eens ongedaan te krijgen bij het Cjib. Die zijn daar vrij moeilijk in. Ik had zelfs het kenteken genoteerd en de datum/tijd. Nog was het een heel proces om er van af te komen.
Als de flitser niet door de politie beheerd wordt.. ( provincie, rijkswaterstaat, gemeente etc.) dan heeft dat weinig zin.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgende keer een bureau bellen. In principe zou dit er al direct uitgefilterd moeten worden.
Flitspalen vallen onder het OM (Landelijk Parket Team Verkeer).quote:Op donderdag 26 maart 2015 00:07 schreef Peter het volgende:
[..]
Als de flitser niet door de politie beheerd wordt.. ( provincie, rijkswaterstaat, gemeente etc.) dan heeft dat weinig zin.
En straks loopt een ruzie uit de hand en vallen er doden/gewonden voor de politie er iets aan kan doen. Gelukkig maar dat jij bleef staan voor dat verkeerslicht. Scheelt weer een boete...quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:09 schreef Carlos93 het volgende:
Sowieso. Maar hé, iemand op internet roept dat aanwijzingen zonder sirene niet geldig zijn. Dus dan hang je gewoon de idioot uit en blijf je pal voor die agent in functie staan toch?quote:Op donderdag 26 maart 2015 00:07 schreef Peter het volgende:
[..]
Als de flitser niet door de politie beheerd wordt.. ( provincie, rijkswaterstaat, gemeente etc.) dan heeft dat weinig zin.
Het niet opvolgen van een aanwijzing van een ambtenaar in functie is volgens mij duurder dan het rijde door rood...
Man, wat een kortzichtig regelneukerig gezeik. Groei eens op.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:42 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, maar ik weiger door rood te rijden als er een agent in auto of op motor met alleen zijn zwaailichten achter me staat. Dan doet hij maar zijn sirene aan, want dan moet je pas aan de kant voor ze.
Dit, meteen werk van maken. Krijg je niet eens een acceptgiro thuisgestuurd.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgende keer een bureau bellen. In principe zou dit er al direct uitgefilterd moeten worden.
Goed gehandeld.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:02 schreef borbit het volgende:
Ik had het laatst ook. Rood licht en brandweer auto met sirenes en lichten en lawaai achter me. Snel uit uitgestapt en in een slaapzak in de berm gaan liggen huilen. Gelukkig was het niet koud.
Gewoon de raampjes open gedraaid. Deuren open gezet. Banden leeg laten lopen. DVD speler van de hoofdsteun gehaald. En in de berm gaan liggen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Goed gehandeld.In de berm ben je immers veilig. Heb je de deuren van je auto open laten staan, of heb je ze dicht gedaan?
Nog zo een die het deel 'aanwijzingen' in het RVV niet snapt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:15 schreef budvar het volgende:
En dan vinden ze het raar dat zoveel mensen weinig respect voor de politie hebben, machtsgeile kneusjes zijn het. Ik zou ook echt niet door rood rijden op zo'n moment.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:15 schreef borbit het volgende:
[..]
Gewoon de raampjes open gedraaid. Deuren open gezet. Banden leeg laten lopen. DVD speler van de hoofdsteun gehaald. En in de berm gaan liggen.
Het is ook heel lastig.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:49 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Probeer dat maar eens ongedaan te krijgen bij het Cjib. Die zijn daar vrij moeilijk in. Ik had zelfs het kenteken genoteerd en de datum/tijd. Nog was het een heel proces om er van af te komen.
Niet? En als diezelfde motorrijder met nog een motorrijder en een ambulance aan komt? Bijvoorbeeld omdat ze een kind met hoge spoed naar, in dit geval, het Sophia Kinderziekenhuis moeten brengen? Reken maar dat ze dat niet doen omdat het kind gevallen is en een gekneusde teen heeft. Ik denk dat als je eigen kind ooit in zo'n situatie komt, je ook heel erg blij bent dat iedereen gewoon even aan de kant gaat zodat het kind zo snel mogelijk de benodigde hulp kan krijgen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:15 schreef budvar het volgende:
En dan vinden ze het raar dat zoveel mensen weinig respect voor de politie hebben, machtsgeile kneusjes zijn het. Ik zou ook echt niet door rood rijden op zo'n moment.
Wat je verliest, want die overtreding heb jijzelf eigenhandig gepleegdquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:03 schreef BarryOSeven het volgende:
Flikker maar op, als ik daar sta en zo'n snor zegt dat ik door rood moet met een flitser ernaast ga ik mooi niet.
Zie maar weer eens door de bureaucratische ellende heen te komen om te bewijzen dat het een opdracht van een agent was.
Doe me dan die boete van de agent maar, ga ik daar wel tegen in beroep. Heb je ten minste een echt persoon die je kunt aanwijzen.
In dit land valt niet te winnenquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat je verliest, want die overtreding heb jijzelf eigenhandig gepleegd
Kijk eens naar de post boven je, vooral het filmpje, en vraag je dan nog eens af of je wel echt moet en wil blijven staan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:03 schreef BarryOSeven het volgende:
Flikker maar op, als ik daar sta en zo'n snor zegt dat ik door rood moet met een flitser ernaast ga ik mooi niet.
Als ze met blauw licht en sirene aankomen zal ik echt wel ruimte maken maar dan ga ik alsnog niet door een rood licht rijden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet? En als diezelfde motorrijder met nog een motorrijder en een ambulance aan komt? Bijvoorbeeld omdat ze een kind met hoge spoed naar, in dit geval, het Sophia Kinderziekenhuis moeten brengen? Reken maar dat ze dat niet doen omdat het kind gevallen is en een gekneusde teen heeft. Ik denk dat als je eigen kind ooit in zo'n situatie komt, je ook heel erg blij bent dat iedereen gewoon even aan de kant gaat zodat het kind zo snel mogelijk de benodigde hulp kan krijgen.
Tja dan ga ik wel iets de berm in of zo. Laat hem eerst die flitspaal maar losschroeven, dan ga ik wel door rood. 350 fucking euro he, en no way dat je daar easy van los komt. Dat zou de schatkist te veel pijn doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kijk eens naar de post boven je, vooral het filmpje, en vraag je dan nog eens af of je wel echt moet en wil blijven staan.
Dan hoop ik dat je, als het brandweer is dat een glijdend transport krijgt, je niet dezelfde chauffeur zal treffen als ik ooit gezien heb. Die zetten zijn wagen zo achterop en drukte een auto de kruising over.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:05 schreef budvar het volgende:
[..]
Als ze met blauw licht en sirene aankomen zal ik echt wel ruimte maken maar dan ga ik alsnog niet door een rood licht rijden.
Negeren aanwijzing van de politie: Minimaal 370 euro.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:06 schreef BarryOSeven het volgende:
50 fucking euro he, en no way dat je daar easy van los komt.
Niet overdrijven he, het is "slechts" 230 eu plus 7 eu administratiekosten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:06 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Tja dan ga ik wel iets de berm in of zo. Laat hem eerst die flitspaal maar losschroeven, dan ga ik wel door rood. 350 fucking euro he, en no way dat je daar easy van los komt. Dat zou de schatkist te veel pijn doen.
Oh dan is het goed.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:12 schreef budvar het volgende:
[..]
Niet overdrijven he, het is "slechts" 230 eu plus 7 eu administratiekosten.
Waarom zou ie mij over het kruispunt drukken als ik aan de kant sta? Ik ga namelijk wel aan de kant zodat er genoeg ruimte is, ga alleen niet door een rood licht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je, als het brandweer is dat een glijdend transport krijgt, je niet dezelfde chauffeur zal treffen als ik ooit gezien heb. Die zetten zijn wagen zo achterop en drukte een auto de kruising over.
[..]
Negeren aanwijzing van de politie: Minimaal 370 euro.En als je pech hebt en blijft staan en je hebt een agent die stevig in zijn schoenen staat, heb je ook nog een aangifte dood door schuld o.i.d. erbij.
Nouja dat zullen we de rechter wel even laten beslissen dan. Daar kom je sneller door een boete van een agent te krijgen dan wanneer er zo'n volautomatische lap op je deurmat ploft.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je, als het brandweer is dat een glijdend transport krijgt, je niet dezelfde chauffeur zal treffen als ik ooit gezien heb. Die zetten zijn wagen zo achterop en drukte een auto de kruising over.
[..]
Negeren aanwijzing van de politie: Minimaal 370 euro.En als je pech hebt en blijft staan en je hebt een agent die stevig in zijn schoenen staat, heb je ook nog een aangifte dood door schuld o.i.d. erbij.
Lijkt me stug, het stond 4 jaar terug al op 320 euro.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:12 schreef budvar het volgende:
[..]
Niet overdrijven he, het is "slechts" 230 eu plus 7 eu administratiekosten.
Dat is onzin, de weg is exact even lang. Net als de moeite die je ervoor moet doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:15 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja dat zullen we de rechter wel even laten beslissen dan. Daar kom je sneller door een boete van een agent te krijgen dan wanneer er zo'n volautomatische lap op je deurmat ploft.
Krijg je weer zo'n 18 jarige stagiair aan de lijn die je niet kan helpen omdat je niet kunt bewijzen dat een agent dat geeist heeft, en je daarbij nog net niet uitlacht.
Je hebt gelijk, misschien is door rood rijden wat dat betreft beter.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is onzin, de weg is exact even lang. Net als de moeite die je ervoor moet doen.
Nee hoor, in 2014 zijn de boetes voor de laatste keer verhoogd en is toen naar 230 eu gegaan(kan het weten want ik heb er verleden jaar nog 1 gehadquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Lijkt me stug, het stond 4 jaar terug al op 320 euro.
Negeren stopteken is 370 euro, negeren aanwijzing agent bij bijv. samenscholing is 370 euro, negeren van een aanwijzing in het verkeer is ook 370 euro.
230 euro is het niet meewerken aan een voorlopige alcoholcontrole.
Heeft een agent je door rood gestuurd?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:31 schreef budvar het volgende:
[..]
Nee hoor, in 2014 zijn de boetes voor de laatste keer verhoogd en is toen naar 230 eu gegaan(kan het weten want ik heb er verleden jaar nog 1 gehad)
http://www.flitsers.nl/boete/rood-licht
Nah zat zelf niet op te letten, kon het me eerst niet voorstellen dat ik dat gedaan had dus had ik de foto opgevraagd, licht stond al een halve seconde rood en ik ging er met 30km/u doorquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:45 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Heeft een agent je door rood gestuurd?
Lullig, maar wel de 230 euro waard imhoquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:52 schreef budvar het volgende:
[..]
Nah zat zelf niet op te letten, kon het me eerst niet voorstellen dat ik dat gedaan had dus had ik de foto opgevraagd, licht stond al een halve seconde rood en ik ging er met 30km/u door.
Wel een goeie les ja, precies ook de reden waarom ik niet door rood zal rijden ookal staan er 1000 motoragentjes naar mij te fluiten en te wijzen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Lullig, maar wel de 230 euro waard imho
370 euro is echt een stuk hogerquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:02 schreef budvar het volgende:
[..]
Wel een goeie les ja, precies ook de reden waarom ik niet door rood zal rijden ookal staan er 1000 motoragentjes naar mij te fluiten en te wijzen.
Ik had het dan ook niet over rood licht, maar het negeren van de aanwijzing van een agent.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:31 schreef budvar het volgende:
[..]
Nee hoor, in 2014 zijn de boetes voor de laatste keer verhoogd en is toen naar 230 eu gegaan(kan het weten want ik heb er verleden jaar nog 1 gehad)
http://www.flitsers.nl/boete/rood-licht
De vraag is alleen of je die krijgt. Met een echt mens valt te spelen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
370 euro is echt een stuk hoger
Jij volgt een aanwijzing niet op? Dan is 'ie nodig. Sim-pel. Kan gewoon op kenteken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:27 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
De vraag is alleen of je die krijgt. Met een echt mens valt te spelen.
Tja oke, ik had het over door rood licht rijden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik had het dan ook niet over rood licht, maar het negeren van de aanwijzing van een agent.
Het zal wel maar ik ga dus echt niet door rood licht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
370 euro is echt een stuk hoger
En wat nou als je door een agent door rood gestuurd wordt en er komt een auto van de andere kant door groen en je krijgt een ongeval? Wie is er dan schuldig?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij volgt een aanwijzing niet op? Dan is 'ie nodig. Sim-pel. Kan gewoon op kenteken.
De agent, want die beveiligd het kruispunt op dat moment. Of die andere automobilist vanwege het niet opvolgen van de aanwijzing van een agent.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:50 schreef budvar het volgende:
[..]
En wat nou als je door een agent door rood gestuurd wordt en er komt een auto van de andere kant door groen en je krijgt een ongeval? Wie is er dan schuldig?
Bezwaar maken tegen je bekeuring en door de geautomatiseerde afwijzing van het OM heen prikken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:27 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, misschien is door rood rijden wat dat betreft beter.
Mits je sterk in je schoenen staat en gewoon helemaal niets betaalt ondanks dwangbevelen. Vraag me alleen wel af hoe je die automatische diefstal van de overheid tegengaat.
Hoe kom je eigenlijk bij de rechter? Want nu is het zo dat als je niet betaalt ze het gewoon van je bankrekening trekken.
Op papier lijkt mij dat ook maar ik betwijfel of het in de praktijk wel zo werkt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
De agent, want die beveiligd het kruispunt op dat moment. Of die andere automobilist vanwege het niet opvolgen van de aanwijzing van een agent.
Ja, ondanks alles is een motor zonder lichten of sirene GEEN voorrangsvoertuig. Hij had het allemaal een stuk duidelijker kunnen maken door die wel aan te zetten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:03 schreef Sloggi het volgende:
Wat een autisten hier. Nog nooit een verkeerstheorieboek open gehad?
Ook bij een voorrangsvoertuig mag jij niet door rood heen rijden, hetgeen je wel mag (sterker nog, je moet het zelfs) bij de aanwijzing van een agent. En laat dit nou juist de aanwijzing van een agent zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja, ondanks alles is een motor zonder lichten of sirene GEEN voorrangsvoertuig. Hij had het allemaal een stuk duidelijker kunnen maken door die wel aan te zetten.
Gelukkig, er zijn nog mensen die het wel snappen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 22:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk continue weer doorgezeurd over het begrip 'voorrangsvoertuig' hier in het topic
Dat doet toch helemaal niets ter zake? Het gaat hier om een agent die op een (aantal) kruispunt(en) aanwijzingen geeft aan de overige verkeersdeelnemers. Die verkeersdeelnemers horen die aanwijzingen op te volgen.
Zo hebben we het allemaal toch geleerd mag ik hopen?
Staan er voorrangstekens (haaietanden, voorangsweg-bordjes etc) volg je die op. Staan er ook (werkende) stoplichten dan volg je die op. Staat er (ook) een agent? Dan volg je zijn/haar aanwijzingen op.
En ja, dat geld ook voor voetgangers. Die zijn net zo goed verkeersdeelnemers.
Al was die agent lopend, dan nog had je naar 'm moeten luisteren.
Jammer voor je dat de bon van ome agent duurder is dan een bon voor rijden door rood licht..quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:12 schreef Revolution-NL het volgende:
Oom agent mag aanwijzingen geven wat hij wilt maar ik ga echt niet door rood rijden bij een digitale flitser
Geen zin in bezwaarschriften en de hele rompslomp die daar bij hoort.
En de kans dat díe wordt kwijtgescholden na bezwaar nihil is.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:37 schreef Peter het volgende:
[..]
Jammer voor je dat de bon van ome agent duurder is dan een bon voor rijden door rood licht..
Daarom zal ik principieel niet door dat rode licht rijden. Mijn principe is niet te koop voor een paar honderd euro, dan maar een boete voor het negeren van een aanwijzingquote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:49 schreef Carlos93 het volgende:
Maar het is toch belachelijk dat WIJ moeite moeten doen om die boete weg te krijgen als je door een agent er doorheen wordt gejaagd. Het lijkt mij dat de politie dit zou moeten doorgeven aan het Cjib, omdat het hun schuld is. Dus waarom moeten wij dan de moeite doen van het bezwaar maken? (En vaak wel eerst betalen).
Dief van je eigen portemonnee zijnquote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Daarom zal ik principieel niet door dat rode licht rijden. Mijn principe is niet te koop voor een paar honderd euro, dan maar een boete voor het negeren van een aanwijzing
Paupers die beslissingen nemen die enkel gebaseerd zijn op de portemonneequote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:55 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Dief van je eigen portemonnee zijn. Jij komt er wel
Bedoel je hier nu te zeggen dat je principieel geen aanwijzingen van agenten opvolgt die hun werk doen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Paupers die beslissingen nemen die enkel gebaseerd zijn op de portemonnee
Nogmaals mijn principes zijn niet te koop voor een paar rot centen
Nee jij zelf. Jij zit achter het stuur. Dat je een kant op gewezen wordt verlicht je niet van de plicht zelf na te denken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
De agent, want die beveiligd het kruispunt op dat moment. Of die andere automobilist vanwege het niet opvolgen van de aanwijzing van een agent.
Ik zie je al staan voor het verkeerslicht, weigerend om een ambulance met traumapatiënt er langs te laten want meneer heeft principes.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Daarom zal ik principieel niet door dat rode licht rijden. Mijn principe is niet te koop voor een paar honderd euro, dan maar een boete voor het negeren van een aanwijzing
DAT IS TOCH HEEL WAT ANDERS.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:25 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik zie je al staan voor het verkeerslicht, weigerend om een ambulance met traumapatiënt er langs te laten want meneer heeft principes.
JE HOEFT NIET TE SCHREEUWEN HOOR.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
DAT IS TOCH HEEL WAT ANDERS.
Echt, jezus hé. Een ambulance met sirene is heel wat anders dan een politiemotor die heel onduidelijk is in wat hij wil, zonder sirene en lichten.
Een motoragent in vol ornaat die op een kruising staat, naar je wijst, en je aangeeft door te rijden is voor jou te moeilijk?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Echt, jezus hé. Een ambulance met sirene is heel wat anders dan een politiemotor die heel onduidelijk is in wat hij wil, zonder sirene en lichten.
Dan had hij zijn sirene maar aan moeten zetten. Hij is sowieso fout bezig want een politie zonder lichten en sirene heeft helemaal geen vrijstelling om zelf door rood te rijden.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
JE HOEFT NIET TE SCHREEUWEN HOOR.
En een politiemotor is vrij duidelijk met zijn aanwijzingen, je weet niet waarvoor ie de weg vrijmaakt, het kan net zo goed een ambulance of een treintje brandweerwagens zijn.
Niet als ik dan een "overtreding" moet maken en later moet strijden voor mijn onschuld.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 05:54 schreef Hamlapje het volgende:
[..]
Bedoel je hier nu te zeggen dat je principieel geen aanwijzingen van agenten opvolgt die hun werk doen?
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dan had hij zijn sirene maar aan moeten zetten. Hij is sowieso fout bezig want een politie zonder lichten en sirene heeft helemaal geen vrijstelling om zelf door rood te rijden.
Dat hebben ze wel.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dan had hij zijn sirene maar aan moeten zetten. Hij is sowieso fout bezig want een politie zonder lichten en sirene heeft helemaal geen vrijstelling om zelf door rood te rijden.
[..]
Dat doen ze 99 van de 100x dan ook. Al is het maar omdat ze anders zelf ook boetes krijgen.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:49 schreef Carlos93 het volgende:
Maar het is toch belachelijk dat WIJ moeite moeten doen om die boete weg te krijgen als je door een agent er doorheen wordt gejaagd. Het lijkt mij dat de politie dit zou moeten doorgeven aan het Cjib, omdat het hun schuld is. Dus waarom moeten wij dan de moeite doen van het bezwaar maken? (En vaak wel eerst betalen).
Ik zie nu een soort 6-jarige Don Quichot voor me met een houten zwaardje en een plastic ridderhelmpje die voor een windmolen staat te huilen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Niet als ik dan een "overtreding" moet maken en later moet strijden voor mijn onschuld.
Spreek je met deze twee zinnen jezelf niet tegen?quote:Op vrijdag 27 maart 2015 20:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Paupers die beslissingen nemen die enkel gebaseerd zijn op de portemonnee
Nogmaals mijn principes zijn niet te koop voor een paar rot centen
Hoezo is ie onduidelijk? Hij geeft met handgebaren aan wat ie wil, welk verkeer er moet stoppen en welk verkeer er moet doorrijden.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je "overtreding" is dan in dat geval het niet opvolgen van aanwijzingen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Niet als ik dan een "overtreding" moet maken en later moet strijden voor mijn onschuld.
[..]
Ook zonder zwaailicht en sirene mag een politievoertuig door rood rijden.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:54 schreef delano.888 het volgende:
Jup. Voor een ambulance die als voorrangsvoertuig rijdt, mag jij niet door rood rijden. Op het moment dat jij van de politieagent een aanwijzing krijgt, moet je die opvolgen.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 09:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Mooie dooddoener, maar helaas. Op het moment dat jij een aanrijding op een met verkeerslichten beveiligde kruising hebt en de andere bestuurder claimt dat hij van rechts kwam en voorrang had, is hij nog steeds schuldig en aansprakelijk omdat hij door rood komt. Moet je dat alleen wel kunnen bewijzen. Bij een verkeersregelaar is dat al wat makkelijker, hij geeft immers een richting een stopteken en een andere richting een signaal om op te rijden. Als hij onduidelijk aan geeft, is hij aansprakelijk. Als hij goed aan geeft en een ander negeert dat, is die ander aansprakelijk. Net als normale voorrang.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 06:35 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee jij zelf. Jij zit achter het stuur. Dat je een kant op gewezen wordt verlicht je niet van de plicht zelf na te denken.
En dan pakken we artikeltje 84:quote:Weggebruikers zijn verplicht de aanwijzingen op te volgen die mondeling of door middel van gebaren worden gegeven door:
a. de daartoe bevoegde en als zodanig kenbare ambtenaren,
b. de militairen van de Koninklijke Marechaussee voor zover niet behorend tot de in onderdeel a bedoelde ambtenaren,
c. de daartoe bevoegde en als zodanig kenbare verkeersregelaars, en
d. de personen die optreden tijdens de praktijklessen of het praktijkexamen in het kader van een opleiding tot verkeersregelaar of een cursus voor verkeersregelaars, voor de duur van deze praktijklessen of dit praktijkexamen en voor zover gebruik wordt gemaakt van de bij ministeriële regeling voor verkeersregelaars voorgeschreven kleding.
quote:Aanwijzingen gaan boven verkeerstekens en verkeersregels.
Als de persoon achterin de ambulance het door die vertraging niet overleeft drink ik daar geen biertje minder om, als ik door rood rijd drink ik daar minstens honderd biertjes minder om. Lijkt me een gemakkelijke keuze.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je "overtreding" is dan in dat geval het niet opvolgen van aanwijzingen.
En dat doen ze met een reden, niet voor de lol.
Stel dat ze de weg vrij aan het maken zijn voor een ambulance die met de grootst mogelijke spoed op weg is naar het ziekenhuis, blijf je dan ook in de weg staan omdat je denkt dat juist dat principieel juist is?
Zoiets?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 14:41 schreef Anne het volgende:
Tof filmpjes trouwens, toffe baan, meer van dit soort filmpjes graag!
Vervolging dood door schuld doen ja. Egoïst.quote:
Welnee, dat is toch niet aan te tonen. Het OM gaat het niet eens proberen, slecht voor hun carrièrekansen als ze zo het schip in gaan in een zaak.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vervolging dood door schuld doen ja. Egoïst.![]()
Boete voor het niet opvolgen van een aanwijzing, eens kijken of dat 150 biertjes waard is. De agent kan mooi de video beelden gebruiken om je kenteken op te snorren.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:00 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als de persoon achterin de ambulance het door die vertraging niet overleeft drink ik daar geen biertje minder om, als ik door rood rijd drink ik daar minstens honderd biertjes minder om. Lijkt me een gemakkelijke keuze.
Misschien maken ze de weg wel vrij voor de brandweer omdat JOUW huis in brand staat.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:00 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als de persoon achterin de ambulance het door die vertraging niet overleeft drink ik daar geen biertje minder om, als ik door rood rijd drink ik daar minstens honderd biertjes minder om. Lijkt me een gemakkelijke keuze.
.quote:Een 21-jarige automobiliste is vrijdagavond in Heerlen ingereden op een politieman. Die raakte daardoor lichtgewond. De vrouw uit Kerkrade is aangehouden.
De politie zette de vrouw in de Gasthuisstraat in Heerlen aan de kant omdat zij te hard door het stadscentrum reed. Op het moment waarop agenten naar de auto liepen gaf de vrouw gas en reed in op de politiemensen. Een van hen werd geraakt door de buitenspiegel en raakte gewond aan een hand.
Na een korte achtervolging lukte het de agenten om de vrouw opnieuw tot stoppen te dwingen, waarna zij werd aangehouden.
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
.
Zal wel geen zwaailicht op zijn pet gehad hebben, dan mag je doorrijden.
Zo'n zwaailicht op zijn pet is het probleem niet. Maar zodra hij stopt met tatuu tatuu zeggen om een verhaal te beginnen, heeft ie toch geen voorrang meer?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
.
Zal wel geen zwaailicht op zijn pet gehad hebben, dan mag je doorrijden.
Niet echt.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:53 schreef vannelle het volgende:
Daarom zijn ze ook vaak met z'n 2en.
En degene met de pet op schrijft de bekeuring want anders is die niet geldig zegt men.
Want al jouw 4 passagiers zagen natuurlijk dat je totaal geen 180 reed, maar gewoon 120, dus dan is het 5 tegen 2.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:53 schreef vannelle het volgende:
Daarom zijn ze ook vaak met z'n 2en.
En degene met de pet op schrijft de bekeuring want anders is die niet geldig zegt men.
220, eg wel!! (welke reclame was dat ook al weer?)quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Want al jouw 4 passagiers zagen natuurlijk dat je totaal geen 180 reed, maar gewoon 120, dus dan is het 5 tegen 2.
quote:Op zaterdag 28 maart 2015 22:25 schreef vannelle het volgende:
220, eg wel!! (welke reclame was dat ook al weer?)
Dat begreep ik wel, maar "men" heeft het toch ook wel vaak over "LAF: Leugen + Ambtseed = Feit.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 21:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Niet? Misschien is dat dan ook wel de reden dat mijn post niet al te serieus was.
Een ambtenaar constateert een feit. De verdachte heeft een meningquote:Op zaterdag 28 maart 2015 23:59 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dat begreep ik wel, maar "men" heeft het toch ook wel vaak over "LAF: Leugen + Ambtseed = Feit."
Of de verdachte heeft het over een feit en de verbalisant heeft slechts een mening die als feit gepresenteerd wordt.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:09 schreef Peter het volgende:
[..]
Een ambtenaar constateert een feit. De verdachte heeft een mening.
Volgens de ambtseed/belofte is het woord van de ambtenaar meer waard..quote:Op zondag 29 maart 2015 00:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Of de verdachte heeft het over een feit en de verbalisant heeft slechts een mening die als feit gepresenteerd wordt.
Ook wel logisch, anders zou het allemaal wel heel ingewikkeld worden.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:09 schreef Peter het volgende:
[..]
Een ambtenaar constateert een feit. De verdachte heeft een mening.
I can smell trolls with my eyes closed.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:37 schreef Peter het volgende:
[..]
Volgens de ambtseed/belofte is het woord van de ambtenaar meer waard..
Het is begrijpelijk, maar in het licht van de basis van ons rechtssysteem toch wel een tikje curieus dat "ik heb gezien dat dat gebeurd is" door één persoon telt als wettelijk en overtuigend bewijs.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:59 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ook wel logisch, anders zou het allemaal wel heel ingewikkeld worden.
Nee, dat is de wet die dat bepaalt.quote:Op zondag 29 maart 2015 00:37 schreef Peter het volgende:
[..]
Volgens de ambtseed/belofte is het woord van de ambtenaar meer waard..
Als ik een politiebureau binnenloop en zeg dat ik iemand heb neergeknuppeld is mijn "mening" opeens ook meer waard. Probeer dan maar eens gewoon het gebouw te verlaten...quote:Op zondag 29 maart 2015 00:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Of de verdachte heeft het over een feit en de verbalisant heeft slechts een mening die als feit gepresenteerd wordt.
Ik heb het idee dat de buschauffeur bewust probeert te voorkomen dat de motoragent hem daar inhaalt, aangezien de busbaan daar eindigt. Ik betwijfel namelijk of die motoragent het had gered daar nog voorlangs te komen. Maar kan het ook verkeerd zien natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
Bij minuut 7 een buschauffeur die iets blauws zag in zijn spiegel, het ook hoorde en de busbaan op wilde, maar daar zat de motorrijder al.
Als jij gewoon stapvoets door rood heen rijdt dan flits ie niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 19:12 schreef Revolution-NL het volgende:
Oom agent mag aanwijzingen geven wat hij wilt maar ik ga echt niet door rood rijden bij een digitale flitser
Geen zin in bezwaarschriften en de hele rompslomp die daar bij hoort.
Dat geloof je serieus? De magneetlussen die daar een beetje liggen te liggen werken opeens niet meer als jij stapvoets rijdt?quote:Op zondag 29 maart 2015 14:15 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als jij gewoon stapvoets door rood heen rijdt dan flits ie niet.
Er zijn meerdere lussen achter elkaar dat bij een roodlichtinstallatie hoort. Technisch is het mogelijk om de snelheid van een auto te meten.quote:Op zondag 29 maart 2015 19:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat geloof je serieus? De magneetlussen die daar een beetje liggen te liggen werken opeens niet meer als jij stapvoets rijdt?
Heeft nog een doel. Als jij stil staat VOOR de lichten, maar na de stopstreep als je rood krijgt en blijft staan, krijg je ook een flits. Maar dan ben je technisch gezien nog niet door rood gereden en heb je dus gewoon keurig de kruising vrij gelaten. Moet je in Duitsland trouwens niet proberen. Van de zomer kreeg een automobiliste in Hamburg toch en preek van een agent omdat ze met haar wielen 10 cm voorbij de stopstreep stond. Oei oei oei, die kon eerst terug achter de stopstreep gaan staan voordat ze mocht oprijden.quote:Op zondag 29 maart 2015 20:02 schreef Ridocar het volgende:
Er zijn meerdere lussen achter elkaar dat bij een roodlichtinstallatie hoort. Technisch is het mogelijk om de snelheid van een auto te meten.
Door rood rijden in D kost je je rijbewijs voor minstens een maandquote:Op zondag 29 maart 2015 20:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Heeft nog een doel. Als jij stil staat VOOR de lichten, maar na de stopstreep als je rood krijgt en blijft staan, krijg je ook een flits. Maar dan ben je technisch gezien nog niet door rood gereden en heb je dus gewoon keurig de kruising vrij gelaten. Moet je in Duitsland trouwens niet proberen. Van de zomer kreeg een automobiliste in Hamburg toch en preek van een agent omdat ze met haar wielen 10 cm voorbij de stopstreep stond. Oei oei oei, die kon eerst terug achter de stopstreep gaan staan voordat ze mocht oprijden.
Dit was een situatie zoals eigenlijk in de OP beschreven is, verkeersregelende agent met ingeschakelde verkeerslichten.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Door rood rijden in D kost je je rijbewijs voor minstens een maand
Ik bedoelde het als illustratie dat je in D niet moet spotten met verkeersregels.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dit was een situatie zoals eigenlijk in de OP beschreven is, verkeersregelende agent met ingeschakelde verkeerslichten.
Dat moge bekend zijn.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik bedoelde het als illustratie dat je in D niet moet spotten met verkeersregels.
En de wegmarkering boven de regels, indien conflicterend.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik heb altijd geleerd dat de politie boven de verkeerslichten staat. Dat de verkeerslichten boven de borden staat. Dat de borden boven de wegmarkeringen staat.
Want als z'n agent stilstaat midden op een kruispunt, op z'n fluitje blaast, met z'n hand in de lucht staat en met de andere arm duidelijke beweging en commando's geeft, is dat niet duidelijk genoeg?quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:41 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
De agent moet betere aanwijzingen geven en z'n sirene aanzetten!!!
Je bent wel verplicht te stoppen voor een stopteken omdat jij op dat moment nog niet weet of het gaat om een mulderfeit of een strafrecht of gewoon een controle. En alleen als verdachte in het strafrecht hoef je niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Een boete voor 5 km/h te hard valt niet in het strafrecht, net als een alcoholcontrole.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:38 schreef starla het volgende:
Je bent iig niet verplicht te stoppen voor een stopteken. Dat is meewerken aan je eigen totstaande houding en dat hoeft niet volgens de wet.
Hoe het zit met agenten die voor je gaan rijden en gebaren weet ik niet, maar zou me niets verbazen of je bent ook niet verplicht te stoppen.
Dit is echt totale onzinquote:Op zondag 29 maart 2015 21:38 schreef starla het volgende:
Je bent iig niet verplicht te stoppen voor een stopteken. Dat is meewerken aan je eigen totstaande houding en dat hoeft niet volgens de wet.
Hoe het zit met agenten die voor je gaan rijden en gebaren weet ik niet, maar zou me niets verbazen of je bent ook niet verplicht te stoppen.
-edit- wacht ff, dit topic gaat over heel iets anders lol
Echt hè. Hoe kom je erop.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is echt totale onzinOok als het topic wél zou gaan over wat jij denkt.
Dat is een catch22quote:Op zondag 29 maart 2015 21:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je bent wel verplicht te stoppen voor een stopteken omdat jij op dat moment nog niet weet of het gaat om een mulderfeit of een strafrecht of gewoon een controle. En alleen als verdachte in het strafrecht hoef je niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Een boete voor 5 km/h te hard valt niet in het strafrecht, net als een alcoholcontrole.
Ik wist waar je heen wilde, maar waarom doe je het niet meteen in je eerdere post even uitleggen? Oja, het gaat 'm natuurlijk om de burn. Lekker gruizig gevoel krijg je ervan hè? Maar zoals je al zei: daar ging het 'm niet om. Buiten dat: Volgens mij is het dan niet de bedoeling dat je gewoon je bestemming aanhoudt, maar naar het politiebureau rijdt. Die kunnen je dan vertellen of je te maken hebt met echte agenten. Ja, het is een leuke troll, maar uiteindelijk ontkom je toch niet aan de lange arm van de wet. Het duurt ook nog eens langer.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:34 schreef starla het volgende:
Tsja, als een korpschef en een strafrechtadvocaat dat zeggen, geloof ik hun eerder dan jullie:
Kom nu maar op met die stoere posts!
Ik heb deze info van zowel een agent in opleiding (welke dit verteld is door de instructeur van de rij opleiding) alsmede van iemand die flitspalen installeert. Het schijnt dat er een minimum snelheid ingesteld wordt waarmee de roodlichtcamera geactiveerd wordt.quote:Op zondag 29 maart 2015 19:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat geloof je serieus? De magneetlussen die daar een beetje liggen te liggen werken opeens niet meer als jij stapvoets rijdt?
Dat is mij ook verteld inderdaad. Doordat middels de lussen de snelheid gemeten kan worden is het ook mogelijk een snelheid in te stellen welke de camera activeert.quote:Op zondag 29 maart 2015 20:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Er zijn meerdere lussen achter elkaar dat bij een roodlichtinstallatie hoort. Technisch is het mogelijk om de snelheid van een auto te meten.
Maar ik heb geen idee hoe Accoordtje aan deze wijsheid komt. Volgens mij werkt die flitser prima bij alle snelheden. Ik denk ook dat het onzin is.
Klopt, dat laatste had ik echt serieus gewoon verkeerd gezien/gelezen. Begon pas later door te dringen toen ik een paar reacties zagquote:Op zondag 29 maart 2015 22:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik wist waar je heen wilde, maar waarom doe je het niet meteen in je eerdere post even uitleggen? Oja, het gaat 'm natuurlijk om de burn. Lekker gruizig gevoel krijg je ervan hè? Maar zoals je al zei: daar ging het 'm niet om.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |