abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151029104
Je ziet nog wel eens dat de politie auto's door rood "dwingt" te rijden:

Dus in zo'n situatie mag(moet) je door rood rijden neem ik aan?
En wat nou als daar een flitser in zit? Dan krijg je dus wel een boete, en moet je weer bezwaar gaan maken, en zie dat maar eens te bewijzen als de agent niet ook op de foto staat..

Mag je niet gewoon weigeren door rood te rijden?

Ik vind het maar vreemd. Ik zou persoonlijk echt geen zin hebben in die bezwaar procedure als je geflitst zou worden.

En dan nog iets, bij dit filmpje @ 7:27 word er bijna een voetganger aangereden omdat die geen stopsein had gekregen en dus niks fout deed toch? Maar wie was er dan schuldig als hij hierdoor was aangereden?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_151029276
Ja, zo'n ambtelijk bevel ben je verplicht gehoor aan te geven.
  FOK!fotograaf woensdag 25 maart 2015 @ 19:11:45 #3
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151029464
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:06 schreef Paxcon het volgende:
Ja, zo'n ambtelijk bevel ben je verplicht gehoor aan te geven.
Echter zie je tegenwoordig vaak dat mensen bij flitssystemen blijven staan totdat ze groen krijgen i.v.m. boeterisico.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:12:58 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151029517
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Echter zie je tegenwoordig vaak dat mensen bij flitssystemen blijven staan totdat ze groen krijgen i.v.m. boeterisico.
De boete voor het negeren van verkeerstekens van agenten is volgens mij hoger.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_151029525
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ja, ik neem niet aan dat ze even snel de flitsers op de route uit zetten.
En als je bezwaar gaat maken tegen die boete moet je er dus zelf achteraan, en werk van maken om het te bewijzen?
pi_151029615
Aanwijzingen gaan boven alle andere regels
pi_151030066
Op dit soort momenten hoop je altijd dat de ts geen rijbewijs heeft.
Tevens worden alle spoedbegeleidingen, zowel VIP als met ambulances, allemaal vastgelegd. Dus als jij toevallig rond dat tijdstip door rood bent gewezen door een motoragent, dan zal je bezwaar wel slagen ja.
pi_151030068
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:13 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja, ik neem niet aan dat ze even snel de flitsers op de route uit zetten.
En als je bezwaar gaat maken tegen die boete moet je er dus zelf achteraan, en werk van maken om het te bewijzen?
Vaak worden die boete's al geseponeerd voordat ze verzonden worden en anders maak je bezwaar, dan wordt de boete alsnog geseponeerd.

En dit:
quote:
9s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:25 schreef Travel. het volgende:
Op dit soort momenten hoop je altijd dat de ts geen rijbewijs heeft.
Tevens worden alle spoedbegeleidingen, zowel VIP als met ambulances, allemaal vastgelegd. Dus als jij toevallig rond dat tijdstip door rood bent gewezen door een motoragent, dan zal je bezwaar wel slagen ja.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:29:35 #9
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151030249
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:25 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Vaak worden die boete's al geseponeerd voordat ze verzonden worden en anders maak je bezwaar, dan wordt de boete alsnog geseponeerd.

En dit:

[..]

Waarom kopieer jij de OP niet?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151030312
quote:
5s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:01 schreef delano.888 het volgende:
Je ziet nog wel eens dat de politie auto's door rood "dwingt" te rijden:

Dus in zo'n situatie mag(moet) je door rood rijden neem ik aan?
En wat nou als daar een flitser in zit? Dan krijg je dus wel een boete, en moet je weer bezwaar gaan maken, en zie dat maar eens te bewijzen als de agent niet ook op de foto staat..

Mag je niet gewoon weigeren door rood te rijden?

Ik vind het maar vreemd. Ik zou persoonlijk echt geen zin hebben in die bezwaar procedure als je geflitst zou worden.

En dan nog iets, bij dit filmpje @ 7:27 word er bijna een voetganger aangereden omdat die geen stopsein had gekregen en dus niks fout deed toch? Maar wie was er dan schuldig als hij hierdoor was aangereden?
Ik zou gewoon remmen en zeggen dat je in paniek raakte en wachten tot het groen is.
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:31:45 #11
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_151030348
Die agent heeft toch zijn hand/arm in de lucht. Dan moet die voetganger ook gewoon stoppen.

Redactie Sport / Supervogel woensdag 25 maart 2015 @ 19:32:36 #12
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_151030392
Die voetganger :')!
pi_151030622
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:32 schreef Pino112 het volgende:
Die voetganger :')!
Die agent die hem uitscheldt! Wat een loser, en dat moet ons dan beschermen!
pi_151030645
En de voetganger moet opletten want stopteken geldt ook voor hem. En wordt schrijf met je dt.
pi_151030828
quote:
9s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:37 schreef Travel. het volgende:
En de voetganger moet opletten want stopteken geldt ook voor hem. En wordt schrijf met je dt.
De agent moet betere aanwijzingen geven en z'n sirene aanzetten!!!
pi_151031527
De Politie, je beste vriend, als je ze niet ziet ;)
pi_151032113
Ik zou dus bij die situatie op 0:40 niet opzij gaan voor de beste agent. Hij is op dat moment namelijk geen voorrangsvoertuig. Kan die wel gaan toeteren, maar hij moet zichzelf maar duidelijk maken.
pi_151034172
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:09 schreef Carlos93 het volgende:
Ik zou dus bij die situatie op 0:40 niet opzij gaan voor de beste agent. Hij is op dat moment namelijk geen voorrangsvoertuig. Kan die wel gaan toeteren, maar hij moet zichzelf maar duidelijk maken.
Hij is eigenlijk het hele filmpje geen voorrangsvoertuig..
pi_151034692
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:56 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Hij is eigenlijk het hele filmpje geen voorrangsvoertuig..
Het filmpje even uitgekeken en inderdaad nergens een voorrangsvoertuig. Best vreemd eigenlijk als je zulke handelingen moet uitvoeren.
  FOK!fotograaf woensdag 25 maart 2015 @ 23:31:46 #20
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151041162
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:09 schreef Carlos93 het volgende:
Godverdomme :') Hij geeft een aanwijzing, dat is voldoende. Hoeft hij geen voorrangsvoertuig voor te zijn. En een agent mag, i.t.t. een boa of verkeersregelaar, wel aanwijzingen geven vanaf of vanuit een voertuig.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_151041518
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Godverdomme :') Hij geeft een aanwijzing, dat is voldoende. Hoeft hij geen voorrangsvoertuig voor te zijn. En een agent mag, i.t.t. een boa of verkeersregelaar, wel aanwijzingen geven vanaf of vanuit een voertuig.
Nou sorry hoor, maar ik weiger door rood te rijden als er een agent in auto of op motor met alleen zijn zwaailichten achter me staat. Dan doet hij maar zijn sirene aan, want dan moet je pas aan de kant voor ze.
Ben ooit eens door het rood heen gegaan voor een agent met zwaailicht + sirene aan, waar precies ook een flitser stond. Hoop gezeik gehad om die boete ongedaan te krijgen. En een excuus voor alle moeite die je er voor moet doen krijg je niet.

Dus als er dan één met alleen zwaailichten aanstaat dan heeft hij gewoon pech.
  FOK!fotograaf woensdag 25 maart 2015 @ 23:43:34 #22
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151041572
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:42 schreef Carlos93 het volgende:
Nou sorry hoor, maar ik weiger door rood te rijden als er een agent in auto of op motor met alleen zijn zwaailichten achter me staat. Dan doet hij maar zijn sirene aan, want dan moet je pas aan de kant voor ze.
Dus als hij niet op of in een voertuig zit, blijf je ook staan?
The summer is magic!

pi_151041635
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:43 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dus als hij niet op of in een voertuig zit, blijf je ook staan?
Ik heb het alleen over de situatie waar de beste man tussen de auto's door probeert te gaan. Als hij midden op het kruispunt aanwijzingen geeft dan volg ik die uiteraard op.
  FOK!fotograaf woensdag 25 maart 2015 @ 23:47:55 #24
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151041708
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:45 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Ik heb het alleen over de situatie waar de beste man tussen de auto's door probeert te gaan. Als hij midden op het kruispunt aanwijzingen geeft dan volg ik die uiteraard op.
Als hij je van achter een aanwijzing geeft, heb je die ook gewoon op te volgen. Is trouwens nog makkelijker ook in je verdediging, want op de foto staat de beste man dan ook nog met motor en al. Zou in principe met een belletje geregeld moeten zijn.

EDIT: Als hij op een privémotor zit in zijn politiekleding en hij geeft je een aanwijzing, dien je die ook te volgen.
The summer is magic!

pi_151041761
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:47 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als hij je van achter een aanwijzing geeft, heb je die ook gewoon op te volgen. Is trouwens nog makkelijker ook in je verdediging, want op de foto staat de beste man dan ook nog met motor en al. Zou in principe met een belletje geregeld moeten zijn.
Probeer dat maar eens ongedaan te krijgen bij het Cjib. Die zijn daar vrij moeilijk in. Ik had zelfs het kenteken genoteerd en de datum/tijd. Nog was het een heel proces om er van af te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')