Echter zie je tegenwoordig vaak dat mensen bij flitssystemen blijven staan totdat ze groen krijgen i.v.m. boeterisico.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:06 schreef Paxcon het volgende:
Ja, zo'n ambtelijk bevel ben je verplicht gehoor aan te geven.
De boete voor het negeren van verkeerstekens van agenten is volgens mij hoger.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Echter zie je tegenwoordig vaak dat mensen bij flitssystemen blijven staan totdat ze groen krijgen i.v.m. boeterisico.
Ja, ik neem niet aan dat ze even snel de flitsers op de route uit zetten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Echter zie je tegenwoordig vaak dat mensen bij flitssystemen blijven staan totdat ze groen krijgen i.v.m. boeterisico.
Vaak worden die boete's al geseponeerd voordat ze verzonden worden en anders maak je bezwaar, dan wordt de boete alsnog geseponeerd.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:13 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja, ik neem niet aan dat ze even snel de flitsers op de route uit zetten.
En als je bezwaar gaat maken tegen die boete moet je er dus zelf achteraan, en werk van maken om het te bewijzen?
quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:25 schreef Travel. het volgende:
Op dit soort momenten hoop je altijd dat de ts geen rijbewijs heeft.
Tevens worden alle spoedbegeleidingen, zowel VIP als met ambulances, allemaal vastgelegd. Dus als jij toevallig rond dat tijdstip door rood bent gewezen door een motoragent, dan zal je bezwaar wel slagen ja.
Waarom kopieer jij de OP niet?quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:25 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Vaak worden die boete's al geseponeerd voordat ze verzonden worden en anders maak je bezwaar, dan wordt de boete alsnog geseponeerd.
En dit:
[..]
Ik zou gewoon remmen en zeggen dat je in paniek raakte en wachten tot het groen is.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:01 schreef delano.888 het volgende:
Je ziet nog wel eens dat de politie auto's door rood "dwingt" te rijden:
Dus in zo'n situatie mag(moet) je door rood rijden neem ik aan?
En wat nou als daar een flitser in zit? Dan krijg je dus wel een boete, en moet je weer bezwaar gaan maken, en zie dat maar eens te bewijzen als de agent niet ook op de foto staat..
Mag je niet gewoon weigeren door rood te rijden?
Ik vind het maar vreemd. Ik zou persoonlijk echt geen zin hebben in die bezwaar procedure als je geflitst zou worden.
En dan nog iets, bij dit filmpje @ 7:27 word er bijna een voetganger aangereden omdat die geen stopsein had gekregen en dus niks fout deed toch? Maar wie was er dan schuldig als hij hierdoor was aangereden?
Die agent die hem uitscheldt! Wat een loser, en dat moet ons dan beschermen!quote:
De agent moet betere aanwijzingen geven en z'n sirene aanzetten!!!quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:37 schreef Travel. het volgende:
En de voetganger moet opletten want stopteken geldt ook voor hem. En wordt schrijf met je dt.
Hij is eigenlijk het hele filmpje geen voorrangsvoertuig..quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:09 schreef Carlos93 het volgende:
Ik zou dus bij die situatie op 0:40 niet opzij gaan voor de beste agent. Hij is op dat moment namelijk geen voorrangsvoertuig. Kan die wel gaan toeteren, maar hij moet zichzelf maar duidelijk maken.
Het filmpje even uitgekeken en inderdaad nergens een voorrangsvoertuig. Best vreemd eigenlijk als je zulke handelingen moet uitvoeren.quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:56 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hij is eigenlijk het hele filmpje geen voorrangsvoertuig..
Godverdommequote:Op woensdag 25 maart 2015 20:09 schreef Carlos93 het volgende:
Ik zou dus bij die situatie op 0:40 niet opzij gaan voor de beste agent. Hij is op dat moment namelijk geen voorrangsvoertuig. Kan die wel gaan toeteren, maar hij moet zichzelf maar duidelijk maken.
Nou sorry hoor, maar ik weiger door rood te rijden als er een agent in auto of op motor met alleen zijn zwaailichten achter me staat. Dan doet hij maar zijn sirene aan, want dan moet je pas aan de kant voor ze.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
GodverdommeHij geeft een aanwijzing, dat is voldoende. Hoeft hij geen voorrangsvoertuig voor te zijn. En een agent mag, i.t.t. een boa of verkeersregelaar, wel aanwijzingen geven vanaf of vanuit een voertuig.
Dus als hij niet op of in een voertuig zit, blijf je ook staan?quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:42 schreef Carlos93 het volgende:
Nou sorry hoor, maar ik weiger door rood te rijden als er een agent in auto of op motor met alleen zijn zwaailichten achter me staat. Dan doet hij maar zijn sirene aan, want dan moet je pas aan de kant voor ze.
Ik heb het alleen over de situatie waar de beste man tussen de auto's door probeert te gaan. Als hij midden op het kruispunt aanwijzingen geeft dan volg ik die uiteraard op.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus als hij niet op of in een voertuig zit, blijf je ook staan?
Als hij je van achter een aanwijzing geeft, heb je die ook gewoon op te volgen. Is trouwens nog makkelijker ook in je verdediging, want op de foto staat de beste man dan ook nog met motor en al. Zou in principe met een belletje geregeld moeten zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:45 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ik heb het alleen over de situatie waar de beste man tussen de auto's door probeert te gaan. Als hij midden op het kruispunt aanwijzingen geeft dan volg ik die uiteraard op.
Probeer dat maar eens ongedaan te krijgen bij het Cjib. Die zijn daar vrij moeilijk in. Ik had zelfs het kenteken genoteerd en de datum/tijd. Nog was het een heel proces om er van af te komen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als hij je van achter een aanwijzing geeft, heb je die ook gewoon op te volgen. Is trouwens nog makkelijker ook in je verdediging, want op de foto staat de beste man dan ook nog met motor en al. Zou in principe met een belletje geregeld moeten zijn.
Volgende keer een bureau bellen. In principe zou dit er al direct uitgefilterd moeten worden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:49 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Probeer dat maar eens ongedaan te krijgen bij het Cjib. Die zijn daar vrij moeilijk in. Ik had zelfs het kenteken genoteerd en de datum/tijd. Nog was het een heel proces om er van af te komen.
Als de flitser niet door de politie beheerd wordt.. ( provincie, rijkswaterstaat, gemeente etc.) dan heeft dat weinig zin.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgende keer een bureau bellen. In principe zou dit er al direct uitgefilterd moeten worden.
Flitspalen vallen onder het OM (Landelijk Parket Team Verkeer).quote:Op donderdag 26 maart 2015 00:07 schreef Peter het volgende:
[..]
Als de flitser niet door de politie beheerd wordt.. ( provincie, rijkswaterstaat, gemeente etc.) dan heeft dat weinig zin.
En straks loopt een ruzie uit de hand en vallen er doden/gewonden voor de politie er iets aan kan doen. Gelukkig maar dat jij bleef staan voor dat verkeerslicht. Scheelt weer een boete...quote:Op woensdag 25 maart 2015 20:09 schreef Carlos93 het volgende:
Sowieso. Maar hé, iemand op internet roept dat aanwijzingen zonder sirene niet geldig zijn. Dus dan hang je gewoon de idioot uit en blijf je pal voor die agent in functie staan toch?quote:Op donderdag 26 maart 2015 00:07 schreef Peter het volgende:
[..]
Als de flitser niet door de politie beheerd wordt.. ( provincie, rijkswaterstaat, gemeente etc.) dan heeft dat weinig zin.
Het niet opvolgen van een aanwijzing van een ambtenaar in functie is volgens mij duurder dan het rijde door rood...
Man, wat een kortzichtig regelneukerig gezeik. Groei eens op.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:42 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, maar ik weiger door rood te rijden als er een agent in auto of op motor met alleen zijn zwaailichten achter me staat. Dan doet hij maar zijn sirene aan, want dan moet je pas aan de kant voor ze.
Dit, meteen werk van maken. Krijg je niet eens een acceptgiro thuisgestuurd.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Volgende keer een bureau bellen. In principe zou dit er al direct uitgefilterd moeten worden.
Goed gehandeld.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:02 schreef borbit het volgende:
Ik had het laatst ook. Rood licht en brandweer auto met sirenes en lichten en lawaai achter me. Snel uit uitgestapt en in een slaapzak in de berm gaan liggen huilen. Gelukkig was het niet koud.
Gewoon de raampjes open gedraaid. Deuren open gezet. Banden leeg laten lopen. DVD speler van de hoofdsteun gehaald. En in de berm gaan liggen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Goed gehandeld.In de berm ben je immers veilig. Heb je de deuren van je auto open laten staan, of heb je ze dicht gedaan?
Nog zo een die het deel 'aanwijzingen' in het RVV niet snapt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:15 schreef budvar het volgende:
En dan vinden ze het raar dat zoveel mensen weinig respect voor de politie hebben, machtsgeile kneusjes zijn het. Ik zou ook echt niet door rood rijden op zo'n moment.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:15 schreef borbit het volgende:
[..]
Gewoon de raampjes open gedraaid. Deuren open gezet. Banden leeg laten lopen. DVD speler van de hoofdsteun gehaald. En in de berm gaan liggen.
Het is ook heel lastig.quote:Op woensdag 25 maart 2015 23:49 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Probeer dat maar eens ongedaan te krijgen bij het Cjib. Die zijn daar vrij moeilijk in. Ik had zelfs het kenteken genoteerd en de datum/tijd. Nog was het een heel proces om er van af te komen.
Niet? En als diezelfde motorrijder met nog een motorrijder en een ambulance aan komt? Bijvoorbeeld omdat ze een kind met hoge spoed naar, in dit geval, het Sophia Kinderziekenhuis moeten brengen? Reken maar dat ze dat niet doen omdat het kind gevallen is en een gekneusde teen heeft. Ik denk dat als je eigen kind ooit in zo'n situatie komt, je ook heel erg blij bent dat iedereen gewoon even aan de kant gaat zodat het kind zo snel mogelijk de benodigde hulp kan krijgen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:15 schreef budvar het volgende:
En dan vinden ze het raar dat zoveel mensen weinig respect voor de politie hebben, machtsgeile kneusjes zijn het. Ik zou ook echt niet door rood rijden op zo'n moment.
Wat je verliest, want die overtreding heb jijzelf eigenhandig gepleegdquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:03 schreef BarryOSeven het volgende:
Flikker maar op, als ik daar sta en zo'n snor zegt dat ik door rood moet met een flitser ernaast ga ik mooi niet.
Zie maar weer eens door de bureaucratische ellende heen te komen om te bewijzen dat het een opdracht van een agent was.
Doe me dan die boete van de agent maar, ga ik daar wel tegen in beroep. Heb je ten minste een echt persoon die je kunt aanwijzen.
In dit land valt niet te winnenquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat je verliest, want die overtreding heb jijzelf eigenhandig gepleegd
Kijk eens naar de post boven je, vooral het filmpje, en vraag je dan nog eens af of je wel echt moet en wil blijven staan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:03 schreef BarryOSeven het volgende:
Flikker maar op, als ik daar sta en zo'n snor zegt dat ik door rood moet met een flitser ernaast ga ik mooi niet.
Als ze met blauw licht en sirene aankomen zal ik echt wel ruimte maken maar dan ga ik alsnog niet door een rood licht rijden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet? En als diezelfde motorrijder met nog een motorrijder en een ambulance aan komt? Bijvoorbeeld omdat ze een kind met hoge spoed naar, in dit geval, het Sophia Kinderziekenhuis moeten brengen? Reken maar dat ze dat niet doen omdat het kind gevallen is en een gekneusde teen heeft. Ik denk dat als je eigen kind ooit in zo'n situatie komt, je ook heel erg blij bent dat iedereen gewoon even aan de kant gaat zodat het kind zo snel mogelijk de benodigde hulp kan krijgen.
Tja dan ga ik wel iets de berm in of zo. Laat hem eerst die flitspaal maar losschroeven, dan ga ik wel door rood. 350 fucking euro he, en no way dat je daar easy van los komt. Dat zou de schatkist te veel pijn doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:04 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kijk eens naar de post boven je, vooral het filmpje, en vraag je dan nog eens af of je wel echt moet en wil blijven staan.
Dan hoop ik dat je, als het brandweer is dat een glijdend transport krijgt, je niet dezelfde chauffeur zal treffen als ik ooit gezien heb. Die zetten zijn wagen zo achterop en drukte een auto de kruising over.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:05 schreef budvar het volgende:
[..]
Als ze met blauw licht en sirene aankomen zal ik echt wel ruimte maken maar dan ga ik alsnog niet door een rood licht rijden.
Negeren aanwijzing van de politie: Minimaal 370 euro.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:06 schreef BarryOSeven het volgende:
50 fucking euro he, en no way dat je daar easy van los komt.
Niet overdrijven he, het is "slechts" 230 eu plus 7 eu administratiekosten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:06 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Tja dan ga ik wel iets de berm in of zo. Laat hem eerst die flitspaal maar losschroeven, dan ga ik wel door rood. 350 fucking euro he, en no way dat je daar easy van los komt. Dat zou de schatkist te veel pijn doen.
Oh dan is het goed.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:12 schreef budvar het volgende:
[..]
Niet overdrijven he, het is "slechts" 230 eu plus 7 eu administratiekosten.
Waarom zou ie mij over het kruispunt drukken als ik aan de kant sta? Ik ga namelijk wel aan de kant zodat er genoeg ruimte is, ga alleen niet door een rood licht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je, als het brandweer is dat een glijdend transport krijgt, je niet dezelfde chauffeur zal treffen als ik ooit gezien heb. Die zetten zijn wagen zo achterop en drukte een auto de kruising over.
[..]
Negeren aanwijzing van de politie: Minimaal 370 euro.En als je pech hebt en blijft staan en je hebt een agent die stevig in zijn schoenen staat, heb je ook nog een aangifte dood door schuld o.i.d. erbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |