abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151029104
Je ziet nog wel eens dat de politie auto's door rood "dwingt" te rijden:

Dus in zo'n situatie mag(moet) je door rood rijden neem ik aan?
En wat nou als daar een flitser in zit? Dan krijg je dus wel een boete, en moet je weer bezwaar gaan maken, en zie dat maar eens te bewijzen als de agent niet ook op de foto staat..

Mag je niet gewoon weigeren door rood te rijden?

Ik vind het maar vreemd. Ik zou persoonlijk echt geen zin hebben in die bezwaar procedure als je geflitst zou worden.

En dan nog iets, bij dit filmpje @ 7:27 word er bijna een voetganger aangereden omdat die geen stopsein had gekregen en dus niks fout deed toch? Maar wie was er dan schuldig als hij hierdoor was aangereden?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_151029276
Ja, zo'n ambtelijk bevel ben je verplicht gehoor aan te geven.
  FOK!fotograaf woensdag 25 maart 2015 @ 19:11:45 #3
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151029464
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:06 schreef Paxcon het volgende:
Ja, zo'n ambtelijk bevel ben je verplicht gehoor aan te geven.
Echter zie je tegenwoordig vaak dat mensen bij flitssystemen blijven staan totdat ze groen krijgen i.v.m. boeterisico.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:12:58 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_151029517
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Echter zie je tegenwoordig vaak dat mensen bij flitssystemen blijven staan totdat ze groen krijgen i.v.m. boeterisico.
De boete voor het negeren van verkeerstekens van agenten is volgens mij hoger.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_151029525
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ja, ik neem niet aan dat ze even snel de flitsers op de route uit zetten.
En als je bezwaar gaat maken tegen die boete moet je er dus zelf achteraan, en werk van maken om het te bewijzen?
pi_151029615
Aanwijzingen gaan boven alle andere regels
pi_151030066
Op dit soort momenten hoop je altijd dat de ts geen rijbewijs heeft.
Tevens worden alle spoedbegeleidingen, zowel VIP als met ambulances, allemaal vastgelegd. Dus als jij toevallig rond dat tijdstip door rood bent gewezen door een motoragent, dan zal je bezwaar wel slagen ja.
pi_151030068
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:13 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja, ik neem niet aan dat ze even snel de flitsers op de route uit zetten.
En als je bezwaar gaat maken tegen die boete moet je er dus zelf achteraan, en werk van maken om het te bewijzen?
Vaak worden die boete's al geseponeerd voordat ze verzonden worden en anders maak je bezwaar, dan wordt de boete alsnog geseponeerd.

En dit:
quote:
9s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:25 schreef Travel. het volgende:
Op dit soort momenten hoop je altijd dat de ts geen rijbewijs heeft.
Tevens worden alle spoedbegeleidingen, zowel VIP als met ambulances, allemaal vastgelegd. Dus als jij toevallig rond dat tijdstip door rood bent gewezen door een motoragent, dan zal je bezwaar wel slagen ja.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:29:35 #9
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_151030249
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:25 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Vaak worden die boete's al geseponeerd voordat ze verzonden worden en anders maak je bezwaar, dan wordt de boete alsnog geseponeerd.

En dit:

[..]

Waarom kopieer jij de OP niet?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_151030312
quote:
5s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:01 schreef delano.888 het volgende:
Je ziet nog wel eens dat de politie auto's door rood "dwingt" te rijden:

Dus in zo'n situatie mag(moet) je door rood rijden neem ik aan?
En wat nou als daar een flitser in zit? Dan krijg je dus wel een boete, en moet je weer bezwaar gaan maken, en zie dat maar eens te bewijzen als de agent niet ook op de foto staat..

Mag je niet gewoon weigeren door rood te rijden?

Ik vind het maar vreemd. Ik zou persoonlijk echt geen zin hebben in die bezwaar procedure als je geflitst zou worden.

En dan nog iets, bij dit filmpje @ 7:27 word er bijna een voetganger aangereden omdat die geen stopsein had gekregen en dus niks fout deed toch? Maar wie was er dan schuldig als hij hierdoor was aangereden?
Ik zou gewoon remmen en zeggen dat je in paniek raakte en wachten tot het groen is.
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 25 maart 2015 @ 19:31:45 #11
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_151030348
Die agent heeft toch zijn hand/arm in de lucht. Dan moet die voetganger ook gewoon stoppen.

Redactie Sport / Supervogel woensdag 25 maart 2015 @ 19:32:36 #12
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_151030392
Die voetganger :')!
pi_151030622
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:32 schreef Pino112 het volgende:
Die voetganger :')!
Die agent die hem uitscheldt! Wat een loser, en dat moet ons dan beschermen!
pi_151030645
En de voetganger moet opletten want stopteken geldt ook voor hem. En wordt schrijf met je dt.
pi_151030828
quote:
9s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:37 schreef Travel. het volgende:
En de voetganger moet opletten want stopteken geldt ook voor hem. En wordt schrijf met je dt.
De agent moet betere aanwijzingen geven en z'n sirene aanzetten!!!
pi_151031527
De Politie, je beste vriend, als je ze niet ziet ;)
pi_151032113
Ik zou dus bij die situatie op 0:40 niet opzij gaan voor de beste agent. Hij is op dat moment namelijk geen voorrangsvoertuig. Kan die wel gaan toeteren, maar hij moet zichzelf maar duidelijk maken.
pi_151034172
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:09 schreef Carlos93 het volgende:
Ik zou dus bij die situatie op 0:40 niet opzij gaan voor de beste agent. Hij is op dat moment namelijk geen voorrangsvoertuig. Kan die wel gaan toeteren, maar hij moet zichzelf maar duidelijk maken.
Hij is eigenlijk het hele filmpje geen voorrangsvoertuig..
pi_151034692
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 20:56 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Hij is eigenlijk het hele filmpje geen voorrangsvoertuig..
Het filmpje even uitgekeken en inderdaad nergens een voorrangsvoertuig. Best vreemd eigenlijk als je zulke handelingen moet uitvoeren.
  FOK!fotograaf woensdag 25 maart 2015 @ 23:31:46 #20
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151041162
quote:
Godverdomme :') Hij geeft een aanwijzing, dat is voldoende. Hoeft hij geen voorrangsvoertuig voor te zijn. En een agent mag, i.t.t. een boa of verkeersregelaar, wel aanwijzingen geven vanaf of vanuit een voertuig.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_151041518
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Godverdomme :') Hij geeft een aanwijzing, dat is voldoende. Hoeft hij geen voorrangsvoertuig voor te zijn. En een agent mag, i.t.t. een boa of verkeersregelaar, wel aanwijzingen geven vanaf of vanuit een voertuig.
Nou sorry hoor, maar ik weiger door rood te rijden als er een agent in auto of op motor met alleen zijn zwaailichten achter me staat. Dan doet hij maar zijn sirene aan, want dan moet je pas aan de kant voor ze.
Ben ooit eens door het rood heen gegaan voor een agent met zwaailicht + sirene aan, waar precies ook een flitser stond. Hoop gezeik gehad om die boete ongedaan te krijgen. En een excuus voor alle moeite die je er voor moet doen krijg je niet.

Dus als er dan één met alleen zwaailichten aanstaat dan heeft hij gewoon pech.
  FOK!fotograaf woensdag 25 maart 2015 @ 23:43:34 #22
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151041572
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:42 schreef Carlos93 het volgende:
Nou sorry hoor, maar ik weiger door rood te rijden als er een agent in auto of op motor met alleen zijn zwaailichten achter me staat. Dan doet hij maar zijn sirene aan, want dan moet je pas aan de kant voor ze.
Dus als hij niet op of in een voertuig zit, blijf je ook staan?
The summer is magic!

pi_151041635
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:43 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dus als hij niet op of in een voertuig zit, blijf je ook staan?
Ik heb het alleen over de situatie waar de beste man tussen de auto's door probeert te gaan. Als hij midden op het kruispunt aanwijzingen geeft dan volg ik die uiteraard op.
  FOK!fotograaf woensdag 25 maart 2015 @ 23:47:55 #24
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151041708
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:45 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Ik heb het alleen over de situatie waar de beste man tussen de auto's door probeert te gaan. Als hij midden op het kruispunt aanwijzingen geeft dan volg ik die uiteraard op.
Als hij je van achter een aanwijzing geeft, heb je die ook gewoon op te volgen. Is trouwens nog makkelijker ook in je verdediging, want op de foto staat de beste man dan ook nog met motor en al. Zou in principe met een belletje geregeld moeten zijn.

EDIT: Als hij op een privémotor zit in zijn politiekleding en hij geeft je een aanwijzing, dien je die ook te volgen.
The summer is magic!

pi_151041761
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:47 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als hij je van achter een aanwijzing geeft, heb je die ook gewoon op te volgen. Is trouwens nog makkelijker ook in je verdediging, want op de foto staat de beste man dan ook nog met motor en al. Zou in principe met een belletje geregeld moeten zijn.
Probeer dat maar eens ongedaan te krijgen bij het Cjib. Die zijn daar vrij moeilijk in. Ik had zelfs het kenteken genoteerd en de datum/tijd. Nog was het een heel proces om er van af te komen.
  FOK!fotograaf woensdag 25 maart 2015 @ 23:50:08 #26
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151041782
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:49 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Probeer dat maar eens ongedaan te krijgen bij het Cjib. Die zijn daar vrij moeilijk in. Ik had zelfs het kenteken genoteerd en de datum/tijd. Nog was het een heel proces om er van af te komen.
Volgende keer een bureau bellen. In principe zou dit er al direct uitgefilterd moeten worden.
The summer is magic!

pi_151042330
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:50 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Volgende keer een bureau bellen. In principe zou dit er al direct uitgefilterd moeten worden.
Als de flitser niet door de politie beheerd wordt.. ( provincie, rijkswaterstaat, gemeente etc.) dan heeft dat weinig zin.

Het niet opvolgen van een aanwijzing van een ambtenaar in functie is volgens mij duurder dan het rijde door rood...
dag
  donderdag 26 maart 2015 @ 07:21:22 #28
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_151045722
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:07 schreef Peter het volgende:

[..]

Als de flitser niet door de politie beheerd wordt.. ( provincie, rijkswaterstaat, gemeente etc.) dan heeft dat weinig zin.
Flitspalen vallen onder het OM (Landelijk Parket Team Verkeer).
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_151046672
quote:
En straks loopt een ruzie uit de hand en vallen er doden/gewonden voor de politie er iets aan kan doen. Gelukkig maar dat jij bleef staan voor dat verkeerslicht. Scheelt weer een boete...

Is het vandaag weer computerdag voor de autistjes? met je "is geen voorrangsvoertuig dus ik blijf lekker staan." Wel eens aan gedacht dat ook techniek op een politieauto kapot kan gaan?

Volgens mij kun je prima zien wanneer je een voorrangsvoertuig beter z'n gang kan laten gaan. Daar hoeft blauw echt niet aan te staan. Gewoon common sense, beetje kijken wat er in de auto gebeurt.
Maargoed, ga jij maar op de misplaatste semi-onschuld-toer. Ik weet zeker dat ik het een stuk makkelijker zal hebben.

[ Bericht 25% gewijzigd door Ridocar op 26-03-2015 08:59:52 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:50:26 #30
346939 Janneke141
pi_151046719
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:07 schreef Peter het volgende:

[..]

Het niet opvolgen van een aanwijzing van een ambtenaar in functie is volgens mij duurder dan het rijde door rood...
Sowieso. Maar hé, iemand op internet roept dat aanwijzingen zonder sirene niet geldig zijn. Dus dan hang je gewoon de idioot uit en blijf je pal voor die agent in functie staan toch?
pi_151046918
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:42 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Man, wat een kortzichtig regelneukerig gezeik. Groei eens op.
pi_151046938
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:50 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dit, meteen werk van maken. Krijg je niet eens een acceptgiro thuisgestuurd.
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:02:05 #33
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_151046946
Ik had het laatst ook. Rood licht en brandweer auto met sirenes en lichten en lawaai achter me. Snel uit uitgestapt en in een slaapzak in de berm gaan liggen huilen. Gelukkig was het niet koud.
pi_151047111
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:02 schreef borbit het volgende:
Ik had het laatst ook. Rood licht en brandweer auto met sirenes en lichten en lawaai achter me. Snel uit uitgestapt en in een slaapzak in de berm gaan liggen huilen. Gelukkig was het niet koud.
Goed gehandeld. ^O^ In de berm ben je immers veilig. Heb je de deuren van je auto open laten staan, of heb je ze dicht gedaan?
  † In Memoriam † donderdag 26 maart 2015 @ 09:15:11 #35
231686 budvar
budvar
pi_151047183
En dan vinden ze het raar dat zoveel mensen weinig respect voor de politie hebben, machtsgeile kneusjes zijn het :'). Ik zou ook echt niet door rood rijden op zo'n moment.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  donderdag 26 maart 2015 @ 09:15:24 #36
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_151047190
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:11 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Goed gehandeld. ^O^ In de berm ben je immers veilig. Heb je de deuren van je auto open laten staan, of heb je ze dicht gedaan?
Gewoon de raampjes open gedraaid. Deuren open gezet. Banden leeg laten lopen. DVD speler van de hoofdsteun gehaald. En in de berm gaan liggen.

Gelukkig had ik nog een aflevering van de rijdende rechter op DVD dus ik hoefde me niet te vervelen.
pi_151047238
Maar om de vraag in de TT te beantwoorden: Ja, dat mag.
pi_151047422
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:15 schreef budvar het volgende:
En dan vinden ze het raar dat zoveel mensen weinig respect voor de politie hebben, machtsgeile kneusjes zijn het :'). Ik zou ook echt niet door rood rijden op zo'n moment.
Nog zo een die het deel 'aanwijzingen' in het RVV niet snapt.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:15 schreef borbit het volgende:

[..]

Gewoon de raampjes open gedraaid. Deuren open gezet. Banden leeg laten lopen. DVD speler van de hoofdsteun gehaald. En in de berm gaan liggen.
:') :')

Ik krijg een visual, moet je je voorstellen: Een auto voor een verkeerslicht. Deuren open, de hoofdsteun van de bestuurder mist, evenals de bestuurder zelf. Beide liggen in het bermgras. koptelefoon op, volume op tien om de sirene van de brandweerauto te overstemmen. Een betraand gezicht, blik op oneindig en een licht gewieg naar voor en achter maakt het plaatje compleet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ridocar op 26-03-2015 09:33:09 ]
pi_151047572
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:49 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Het is ook heel lastig.

Het gaat niet automatisch, in elk geval. Over het algemeen wordt er van dit soort dingen een zogenaamde mutatie aangemaakt, maar dat is niet iets dat het CJIB beheert: dit is gewoon in het systeem van de politie. Dit gebeurt ook als de politie zelf door rood rijdt. Hiervoor krijgt de politie namelijk ook gewoon een bekeuring en deze moet gewoon betaald worden als dat niet wordt vastgelegd. Dat noteren wordt stiekem weleens vergeten.

Sowieso is het tegenwoordig een geautomatiseerd systeem bij de meeste flitsers. Daar komen geen mensenhanden/-ogen meer aan te pas.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2015 @ 13:00:31 #40
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151053409
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 09:15 schreef budvar het volgende:
Niet? En als diezelfde motorrijder met nog een motorrijder en een ambulance aan komt? Bijvoorbeeld omdat ze een kind met hoge spoed naar, in dit geval, het Sophia Kinderziekenhuis moeten brengen? Reken maar dat ze dat niet doen omdat het kind gevallen is en een gekneusde teen heeft. Ik denk dat als je eigen kind ooit in zo'n situatie komt, je ook heel erg blij bent dat iedereen gewoon even aan de kant gaat zodat het kind zo snel mogelijk de benodigde hulp kan krijgen.

The summer is magic!

donderdag 26 maart 2015 @ 13:03:09 #41
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_151053503
Flikker maar op, als ik daar sta en zo'n snor zegt dat ik door rood moet met een flitser ernaast ga ik mooi niet.

Zie maar weer eens door de bureaucratische ellende heen te komen om te bewijzen dat het een opdracht van een agent was.

Doe me dan die boete van de agent maar, ga ik daar wel tegen in beroep. Heb je ten minste een echt persoon die je kunt aanwijzen.
pi_151053537
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:03 schreef BarryOSeven het volgende:
Flikker maar op, als ik daar sta en zo'n snor zegt dat ik door rood moet met een flitser ernaast ga ik mooi niet.

Zie maar weer eens door de bureaucratische ellende heen te komen om te bewijzen dat het een opdracht van een agent was.

Doe me dan die boete van de agent maar, ga ik daar wel tegen in beroep. Heb je ten minste een echt persoon die je kunt aanwijzen.
Wat je verliest, want die overtreding heb jijzelf eigenhandig gepleegd :')
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:04:47 #43
440653 BarryOSeven
pi_151053553
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat je verliest, want die overtreding heb jijzelf eigenhandig gepleegd :')
In dit land valt niet te winnen
  FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2015 @ 13:04:59 #44
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151053561
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:03 schreef BarryOSeven het volgende:
Kijk eens naar de post boven je, vooral het filmpje, en vraag je dan nog eens af of je wel echt moet en wil blijven staan.
The summer is magic!

† In Memoriam † donderdag 26 maart 2015 @ 13:05:29 #45
231686 budvar
budvar
pi_151053576
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:00 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Niet? En als diezelfde motorrijder met nog een motorrijder en een ambulance aan komt? Bijvoorbeeld omdat ze een kind met hoge spoed naar, in dit geval, het Sophia Kinderziekenhuis moeten brengen? Reken maar dat ze dat niet doen omdat het kind gevallen is en een gekneusde teen heeft. Ik denk dat als je eigen kind ooit in zo'n situatie komt, je ook heel erg blij bent dat iedereen gewoon even aan de kant gaat zodat het kind zo snel mogelijk de benodigde hulp kan krijgen.

Als ze met blauw licht en sirene aankomen zal ik echt wel ruimte maken maar dan ga ik alsnog niet door een rood licht rijden.
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:06:54 #46
440653 BarryOSeven
pi_151053622
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Kijk eens naar de post boven je, vooral het filmpje, en vraag je dan nog eens af of je wel echt moet en wil blijven staan.
Tja dan ga ik wel iets de berm in of zo. Laat hem eerst die flitspaal maar losschroeven, dan ga ik wel door rood. 350 fucking euro he, en no way dat je daar easy van los komt. Dat zou de schatkist te veel pijn doen.
  FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2015 @ 13:10:53 #47
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151053762
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:05 schreef budvar het volgende:

[..]

Als ze met blauw licht en sirene aankomen zal ik echt wel ruimte maken maar dan ga ik alsnog niet door een rood licht rijden.
Dan hoop ik dat je, als het brandweer is dat een glijdend transport krijgt, je niet dezelfde chauffeur zal treffen als ik ooit gezien heb. Die zetten zijn wagen zo achterop en drukte een auto de kruising over.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:06 schreef BarryOSeven het volgende:
50 fucking euro he, en no way dat je daar easy van los komt.
Negeren aanwijzing van de politie: Minimaal 370 euro. :W En als je pech hebt en blijft staan en je hebt een agent die stevig in zijn schoenen staat, heb je ook nog een aangifte dood door schuld o.i.d. erbij.
The summer is magic!

† In Memoriam † donderdag 26 maart 2015 @ 13:12:59 #48
231686 budvar
budvar
pi_151053844
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:06 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Tja dan ga ik wel iets de berm in of zo. Laat hem eerst die flitspaal maar losschroeven, dan ga ik wel door rood. 350 fucking euro he, en no way dat je daar easy van los komt. Dat zou de schatkist te veel pijn doen.
Niet overdrijven he, het is "slechts" 230 eu plus 7 eu administratiekosten.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:14:39 #49
440653 BarryOSeven
pi_151053899
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:12 schreef budvar het volgende:

[..]

Oh dan is het goed.
  † In Memoriam † donderdag 26 maart 2015 @ 13:15:18 #50
231686 budvar
budvar
pi_151053921
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:10 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat je, als het brandweer is dat een glijdend transport krijgt, je niet dezelfde chauffeur zal treffen als ik ooit gezien heb. Die zetten zijn wagen zo achterop en drukte een auto de kruising over.

[..]

Negeren aanwijzing van de politie: Minimaal 370 euro. :W En als je pech hebt en blijft staan en je hebt een agent die stevig in zijn schoenen staat, heb je ook nog een aangifte dood door schuld o.i.d. erbij.
Waarom zou ie mij over het kruispunt drukken als ik aan de kant sta? Ik ga namelijk wel aan de kant zodat er genoeg ruimte is, ga alleen niet door een rood licht.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:15:49 #51
440653 BarryOSeven
pi_151053938
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:10 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

[..]

Nouja dat zullen we de rechter wel even laten beslissen dan. Daar kom je sneller door een boete van een agent te krijgen dan wanneer er zo'n volautomatische lap op je deurmat ploft.

Krijg je weer zo'n 18 jarige stagiair aan de lijn die je niet kan helpen omdat je niet kunt bewijzen dat een agent dat geeist heeft, en je daarbij nog net niet uitlacht.
  FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2015 @ 13:20:08 #52
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151054077
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:12 schreef budvar het volgende:

[..]

Lijkt me stug, het stond 4 jaar terug al op 320 euro.
Negeren stopteken is 370 euro, negeren aanwijzing agent bij bijv. samenscholing is 370 euro, negeren van een aanwijzing in het verkeer is ook 370 euro.
230 euro is het niet meewerken aan een voorlopige alcoholcontrole.
The summer is magic!

FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2015 @ 13:25:34 #53
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151054247
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:15 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nouja dat zullen we de rechter wel even laten beslissen dan. Daar kom je sneller door een boete van een agent te krijgen dan wanneer er zo'n volautomatische lap op je deurmat ploft.

Krijg je weer zo'n 18 jarige stagiair aan de lijn die je niet kan helpen omdat je niet kunt bewijzen dat een agent dat geeist heeft, en je daarbij nog net niet uitlacht.
Dat is onzin, de weg is exact even lang. Net als de moeite die je ervoor moet doen.
The summer is magic!

donderdag 26 maart 2015 @ 13:27:40 #54
440653 BarryOSeven
pi_151054312
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:25 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat is onzin, de weg is exact even lang. Net als de moeite die je ervoor moet doen.
Je hebt gelijk, misschien is door rood rijden wat dat betreft beter.

Mits je sterk in je schoenen staat en gewoon helemaal niets betaalt ondanks dwangbevelen. Vraag me alleen wel af hoe je die automatische diefstal van de overheid tegengaat.

Hoe kom je eigenlijk bij de rechter? Want nu is het zo dat als je niet betaalt ze het gewoon van je bankrekening trekken.
  † In Memoriam † donderdag 26 maart 2015 @ 13:31:11 #55
231686 budvar
budvar
pi_151054447
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:20 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Lijkt me stug, het stond 4 jaar terug al op 320 euro.
Negeren stopteken is 370 euro, negeren aanwijzing agent bij bijv. samenscholing is 370 euro, negeren van een aanwijzing in het verkeer is ook 370 euro.
230 euro is het niet meewerken aan een voorlopige alcoholcontrole.
Nee hoor, in 2014 zijn de boetes voor de laatste keer verhoogd en is toen naar 230 eu gegaan(kan het weten want ik heb er verleden jaar nog 1 gehad ;()

http://www.flitsers.nl/boete/rood-licht
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:45:19 #56
440653 BarryOSeven
pi_151055004
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:31 schreef budvar het volgende:

[..]

Nee hoor, in 2014 zijn de boetes voor de laatste keer verhoogd en is toen naar 230 eu gegaan(kan het weten want ik heb er verleden jaar nog 1 gehad ;()

Heeft een agent je door rood gestuurd?
  † In Memoriam † donderdag 26 maart 2015 @ 13:52:24 #57
231686 budvar
budvar
pi_151055289
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:45 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Heeft een agent je door rood gestuurd?
Nah zat zelf niet op te letten, kon het me eerst niet voorstellen dat ik dat gedaan had dus had ik de foto opgevraagd, licht stond al een halve seconde rood en ik ging er met 30km/u door |:(.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:53:08 #58
440653 BarryOSeven
pi_151055327
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:52 schreef budvar het volgende:

[..]

Nah zat zelf niet op te letten, kon het me eerst niet voorstellen dat ik dat gedaan had dus had ik de foto opgevraagd, licht stond al een halve seconde rood en ik ging er met 30km/u door |:(.
Lullig, maar wel de 230 euro waard imho oO/
  † In Memoriam † donderdag 26 maart 2015 @ 14:02:44 #59
231686 budvar
budvar
pi_151055716
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Lullig, maar wel de 230 euro waard imho oO/
Wel een goeie les ja, precies ook de reden waarom ik niet door rood zal rijden ookal staan er 1000 motoragentjes naar mij te fluiten en te wijzen.
pi_151056514
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:02 schreef budvar het volgende:

[..]

Wel een goeie les ja, precies ook de reden waarom ik niet door rood zal rijden ookal staan er 1000 motoragentjes naar mij te fluiten en te wijzen.
370 euro is echt een stuk hoger :')
  FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2015 @ 14:26:03 #61
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151056553
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:31 schreef budvar het volgende:

[..]

Ik had het dan ook niet over rood licht, maar het negeren van de aanwijzing van een agent.
The summer is magic!

donderdag 26 maart 2015 @ 14:27:42 #62
440653 BarryOSeven
pi_151056613
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De vraag is alleen of je die krijgt. Met een echt mens valt te spelen.
pi_151056726
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:27 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

De vraag is alleen of je die krijgt. Met een echt mens valt te spelen.
Jij volgt een aanwijzing niet op? Dan is 'ie nodig. Sim-pel. Kan gewoon op kenteken.
  † In Memoriam † donderdag 26 maart 2015 @ 14:43:38 #64
231686 budvar
budvar
pi_151057125
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik had het dan ook niet over rood licht, maar het negeren van de aanwijzing van een agent.
Tja oke, ik had het over door rood licht rijden.
  † In Memoriam † donderdag 26 maart 2015 @ 14:44:37 #65
231686 budvar
budvar
pi_151057158
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het zal wel maar ik ga dus echt niet door rood licht.
  † In Memoriam † donderdag 26 maart 2015 @ 14:50:42 #66
231686 budvar
budvar
pi_151057383
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Jij volgt een aanwijzing niet op? Dan is 'ie nodig. Sim-pel. Kan gewoon op kenteken.
En wat nou als je door een agent door rood gestuurd wordt en er komt een auto van de andere kant door groen en je krijgt een ongeval? Wie is er dan schuldig?
  FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2015 @ 14:59:04 #67
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151057619
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:50 schreef budvar het volgende:

[..]

En wat nou als je door een agent door rood gestuurd wordt en er komt een auto van de andere kant door groen en je krijgt een ongeval? Wie is er dan schuldig?
De agent, want die beveiligd het kruispunt op dat moment. Of die andere automobilist vanwege het niet opvolgen van de aanwijzing van een agent.
The summer is magic!

FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2015 @ 15:00:47 #68
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151057681
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:27 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, misschien is door rood rijden wat dat betreft beter.

Mits je sterk in je schoenen staat en gewoon helemaal niets betaalt ondanks dwangbevelen. Vraag me alleen wel af hoe je die automatische diefstal van de overheid tegengaat.

Hoe kom je eigenlijk bij de rechter? Want nu is het zo dat als je niet betaalt ze het gewoon van je bankrekening trekken.
Bezwaar maken tegen je bekeuring en door de geautomatiseerde afwijzing van het OM heen prikken.
The summer is magic!

† In Memoriam † donderdag 26 maart 2015 @ 15:05:43 #69
231686 budvar
budvar
pi_151057825
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

De agent, want die beveiligd het kruispunt op dat moment. Of die andere automobilist vanwege het niet opvolgen van de aanwijzing van een agent.
Op papier lijkt mij dat ook maar ik betwijfel of het in de praktijk wel zo werkt.
  FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2015 @ 16:36:23 #70
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151061106
Dat werkt zo, vandaar dat eerst de kruising stil wordt gezet en daarna pas weer verkeer mag gaan rijden.
The summer is magic!

pi_151071113
Wat een autisten hier :'). Nog nooit een verkeerstheorieboek open gehad?
pi_151072881
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:03 schreef Sloggi het volgende:
Wat een autisten hier :'). Nog nooit een verkeerstheorieboek open gehad?
Ja, ondanks alles is een motor zonder lichten of sirene GEEN voorrangsvoertuig. Hij had het allemaal een stuk duidelijker kunnen maken door die wel aan te zetten.
  FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2015 @ 21:47:42 #73
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151072922
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:46 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja, ondanks alles is een motor zonder lichten of sirene GEEN voorrangsvoertuig. Hij had het allemaal een stuk duidelijker kunnen maken door die wel aan te zetten.
Ook bij een voorrangsvoertuig mag jij niet door rood heen rijden, hetgeen je wel mag (sterker nog, je moet het zelfs) bij de aanwijzing van een agent. En laat dit nou juist de aanwijzing van een agent zijn.
The summer is magic!

pi_151073494
Waarom wordt er eigenlijk continue weer doorgezeurd over het begrip 'voorrangsvoertuig' hier in het topic :?
Dat doet toch helemaal niets ter zake? Het gaat hier om een agent die op een (aantal) kruispunt(en) aanwijzingen geeft aan de overige verkeersdeelnemers. Die verkeersdeelnemers horen die aanwijzingen op te volgen.

Zo hebben we het allemaal toch geleerd mag ik hopen?
Staan er voorrangstekens (haaietanden, voorangsweg-bordjes etc) volg je die op. Staan er ook (werkende) stoplichten dan volg je die op. Staat er (ook) een agent? Dan volg je zijn/haar aanwijzingen op.

En ja, dat geld ook voor voetgangers. Die zijn net zo goed verkeersdeelnemers.

Al was die agent lopend, dan nog had je naar 'm moeten luisteren.
  FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2015 @ 22:03:42 #75
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151073555
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 22:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk continue weer doorgezeurd over het begrip 'voorrangsvoertuig' hier in het topic :?
Dat doet toch helemaal niets ter zake? Het gaat hier om een agent die op een (aantal) kruispunt(en) aanwijzingen geeft aan de overige verkeersdeelnemers. Die verkeersdeelnemers horen die aanwijzingen op te volgen.

Zo hebben we het allemaal toch geleerd mag ik hopen?
Staan er voorrangstekens (haaietanden, voorangsweg-bordjes etc) volg je die op. Staan er ook (werkende) stoplichten dan volg je die op. Staat er (ook) een agent? Dan volg je zijn/haar aanwijzingen op.

En ja, dat geld ook voor voetgangers. Die zijn net zo goed verkeersdeelnemers.

Al was die agent lopend, dan nog had je naar 'm moeten luisteren.
Gelukkig, er zijn nog mensen die het wel snappen. _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
The summer is magic!

vrijdag 27 maart 2015 @ 19:12:17 #76
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_151101516
Oom agent mag aanwijzingen geven wat hij wilt maar ik ga echt niet door rood rijden bij een digitale flitser :W

Geen zin in bezwaarschriften en de hele rompslomp die daar bij hoort.
pi_151105046
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:12 schreef Revolution-NL het volgende:
Oom agent mag aanwijzingen geven wat hij wilt maar ik ga echt niet door rood rijden bij een digitale flitser :W

Jammer voor je dat de bon van ome agent duurder is dan een bon voor rijden door rood licht.. :+
dag
  vrijdag 27 maart 2015 @ 20:42:52 #78
346939 Janneke141
pi_151105270
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:37 schreef Peter het volgende:

[..]

Jammer voor je dat de bon van ome agent duurder is dan een bon voor rijden door rood licht.. :+
En de kans dat díe wordt kwijtgescholden na bezwaar nihil is.
pi_151105610
Maar het is toch belachelijk dat WIJ moeite moeten doen om die boete weg te krijgen als je door een agent er doorheen wordt gejaagd. Het lijkt mij dat de politie dit zou moeten doorgeven aan het Cjib, omdat het hun schuld is. Dus waarom moeten wij dan de moeite doen van het bezwaar maken? (En vaak wel eerst betalen).
  vrijdag 27 maart 2015 @ 20:50:37 #80
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_151105687
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:49 schreef Carlos93 het volgende:
Maar het is toch belachelijk dat WIJ moeite moeten doen om die boete weg te krijgen als je door een agent er doorheen wordt gejaagd. Het lijkt mij dat de politie dit zou moeten doorgeven aan het Cjib, omdat het hun schuld is. Dus waarom moeten wij dan de moeite doen van het bezwaar maken? (En vaak wel eerst betalen).
Daarom zal ik principieel niet door dat rode licht rijden. Mijn principe is niet te koop voor een paar honderd euro, dan maar een boete voor het negeren van een aanwijzing :W
  vrijdag 27 maart 2015 @ 20:55:17 #81
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_151105923
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Daarom zal ik principieel niet door dat rode licht rijden. Mijn principe is niet te koop voor een paar honderd euro, dan maar een boete voor het negeren van een aanwijzing :W
Dief van je eigen portemonnee zijn :'). Jij komt er wel :Y
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 20:56:56 #82
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_151105998
quote:
4s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:55 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Dief van je eigen portemonnee zijn :'). Jij komt er wel :Y
Paupers die beslissingen nemen die enkel gebaseerd zijn op de portemonnee :')
Nogmaals mijn principes zijn niet te koop voor een paar rot centen
  zaterdag 28 maart 2015 @ 05:54:28 #83
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_151117362
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:56 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Bedoel je hier nu te zeggen dat je principieel geen aanwijzingen van agenten opvolgt die hun werk doen?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 06:35:00 #84
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_151117412
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 14:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee jij zelf. Jij zit achter het stuur. Dat je een kant op gewezen wordt verlicht je niet van de plicht zelf na te denken.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 09:25:38 #85
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_151118484
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik zie je al staan voor het verkeerslicht, weigerend om een ambulance met traumapatiënt er langs te laten want meneer heeft principes.
pi_151118544
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:25 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik zie je al staan voor het verkeerslicht, weigerend om een ambulance met traumapatiënt er langs te laten want meneer heeft principes.
DAT IS TOCH HEEL WAT ANDERS.
Echt, jezus hé. Een ambulance met sirene is heel wat anders dan een politiemotor die heel onduidelijk is in wat hij wil, zonder sirene en lichten.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 09:36:16 #87
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_151118611
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:30 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Echt, jezus hé. Een ambulance met sirene is heel wat anders dan een politiemotor die heel onduidelijk is in wat hij wil, zonder sirene en lichten.
JE HOEFT NIET TE SCHREEUWEN HOOR.

En een politiemotor is vrij duidelijk met zijn aanwijzingen, je weet niet waarvoor ie de weg vrijmaakt, het kan net zo goed een ambulance of een treintje brandweerwagens zijn.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 09:36:53 #88
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_151118619
quote:

[..]

Een motoragent in vol ornaat die op een kruising staat, naar je wijst, en je aangeeft door te rijden is voor jou te moeilijk?
En al zou hij/zij er gewoon staan, dan alsnog dien je zijn/haar bevelen op te volgen.

Politie/Douane/Marechaussee opdrachten gaan voor alle anderen.
Verkeersverlichting komt daarna.
Mocht verkeersverlichting uitvallen komt de bebording in aanmerking.
Geen bebording te bekennen? Dan zijn er nog altijd de algemene verkeersregels.
pi_151118824
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:36 schreef Erasmo het volgende:

[..]

JE HOEFT NIET TE SCHREEUWEN HOOR.

En een politiemotor is vrij duidelijk met zijn aanwijzingen, je weet niet waarvoor ie de weg vrijmaakt, het kan net zo goed een ambulance of een treintje brandweerwagens zijn.
Dan had hij zijn sirene maar aan moeten zetten. Hij is sowieso fout bezig want een politie zonder lichten en sirene heeft helemaal geen vrijstelling om zelf door rood te rijden.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 09:55:35 #90
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_151118834
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 05:54 schreef Hamlapje het volgende:

[..]

Bedoel je hier nu te zeggen dat je principieel geen aanwijzingen van agenten opvolgt die hun werk doen?
Niet als ik dan een "overtreding" moet maken en later moet strijden voor mijn onschuld.
pi_151119006
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:54 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dan had hij zijn sirene maar aan moeten zetten. Hij is sowieso fout bezig want een politie zonder lichten en sirene heeft helemaal geen vrijstelling om zelf door rood te rijden.
:')
pi_151119032
quote:

[..]

Dat hebben ze wel.
pi_151119722
Heb jij je rijbewijs gehaald bij altijdgeslaagd.nl ofzo? Ik vind je gebrek aan basiskennis van de verkeersregels gewoon om te huilen :')
pi_151120730
quote:

[..]

:'(
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_151120766
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:49 schreef Carlos93 het volgende:
Dat doen ze 99 van de 100x dan ook. Al is het maar omdat ze anders zelf ook boetes krijgen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 11:50:43 #96
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_151121579
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:55 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Niet als ik dan een "overtreding" moet maken en later moet strijden voor mijn onschuld.
Ik zie nu een soort 6-jarige Don Quichot voor me met een houten zwaardje en een plastic ridderhelmpje die voor een windmolen staat te huilen.
pi_151121802
Jezus zeg het lijkt wel een discussie van opstandig Opelrijdend petjesvolk hier :r
Puberaal gedrag ten top .
pi_151122980
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 20:56 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Spreek je met deze twee zinnen jezelf niet tegen?
pi_151125184
We hebben in Nederland verkeersregels waar ook de aanwijzingen van een agent onder vallen. Toen je je rijbewijs aan het halen was ben je akkoord gegaan met deze regels, hou je er dan ook aan! Anders had je moeten zeggen "ik wil dat rijbewijs niet want ik ben het niet eens met de regels".

Ik wordt doodziek van al die eigen rechtertjes op de weg.
pi_151125734
quote:

[..]

Hoezo is ie onduidelijk? Hij geeft met handgebaren aan wat ie wil, welk verkeer er moet stoppen en welk verkeer er moet doorrijden.

Aan het filmpje te zien snapt ook vrijwel iedereen het.

Tof filmpjes trouwens, toffe baan, meer van dit soort filmpjes graag!
pi_151126841
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:55 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je "overtreding" is dan in dat geval het niet opvolgen van aanwijzingen.
En dat doen ze met een reden, niet voor de lol.
Stel dat ze de weg vrij aan het maken zijn voor een ambulance die met de grootst mogelijke spoed op weg is naar het ziekenhuis, blijf je dan ook in de weg staan omdat je denkt dat juist dat principieel juist is?
pi_151126932
quote:

[..]

_O-

Je weet zeker dat je je rijbewijs in Nederland hebt gehaald?

Speciaal voor jou een pdf-je: http://www.infopuntveilig(...)elling%20Politie.pdf
pi_151128307
Voorrangsvoertuigen (zwaailamp) moet je voorrang geven, verder is het netjes en wenselijk om ruimte te maken. Je kan echter niet zomaar door rood gaan rijden.

Dat wordt anders wanneer een agent jou daar door middel van gebaren jou wat anders opdraagt. Zoals die motor agent die op het kruispunt verkeer gaat regelen. Dan moet je zijn gebaren opvolgen.

Hier wordt het uitgelegd;

[ Bericht 39% gewijzigd door Sparqq op 28-03-2015 17:22:22 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 28 maart 2015 @ 17:46:40 #104
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151129887
quote:
Ook zonder zwaailicht en sirene mag een politievoertuig door rood rijden.
quote:

[..]

Jup. Voor een ambulance die als voorrangsvoertuig rijdt, mag jij niet door rood rijden. Op het moment dat jij van de politieagent een aanwijzing krijgt, moet je die opvolgen.
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 06:35 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nee jij zelf. Jij zit achter het stuur. Dat je een kant op gewezen wordt verlicht je niet van de plicht zelf na te denken.
Mooie dooddoener, maar helaas. Op het moment dat jij een aanrijding op een met verkeerslichten beveiligde kruising hebt en de andere bestuurder claimt dat hij van rechts kwam en voorrang had, is hij nog steeds schuldig en aansprakelijk omdat hij door rood komt. Moet je dat alleen wel kunnen bewijzen. Bij een verkeersregelaar is dat al wat makkelijker, hij geeft immers een richting een stopteken en een andere richting een signaal om op te rijden. Als hij onduidelijk aan geeft, is hij aansprakelijk. Als hij goed aan geeft en een ander negeert dat, is die ander aansprakelijk. Net als normale voorrang.

En speciaal voor jullie, artikeltje 82.1 van het RVV'90:
quote:
Weggebruikers zijn verplicht de aanwijzingen op te volgen die mondeling of door middel van gebaren worden gegeven door:

a. de daartoe bevoegde en als zodanig kenbare ambtenaren,

b. de militairen van de Koninklijke Marechaussee voor zover niet behorend tot de in onderdeel a bedoelde ambtenaren,

c. de daartoe bevoegde en als zodanig kenbare verkeersregelaars, en

d. de personen die optreden tijdens de praktijklessen of het praktijkexamen in het kader van een opleiding tot verkeersregelaar of een cursus voor verkeersregelaars, voor de duur van deze praktijklessen of dit praktijkexamen en voor zover gebruik wordt gemaakt van de bij ministeriële regeling voor verkeersregelaars voorgeschreven kleding.
En dan pakken we artikeltje 84:
quote:
Aanwijzingen gaan boven verkeerstekens en verkeersregels.
The summer is magic!

zaterdag 28 maart 2015 @ 18:00:43 #105
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_151130178
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 15:40 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je "overtreding" is dan in dat geval het niet opvolgen van aanwijzingen.
En dat doen ze met een reden, niet voor de lol.
Stel dat ze de weg vrij aan het maken zijn voor een ambulance die met de grootst mogelijke spoed op weg is naar het ziekenhuis, blijf je dan ook in de weg staan omdat je denkt dat juist dat principieel juist is?
Als de persoon achterin de ambulance het door die vertraging niet overleeft drink ik daar geen biertje minder om, als ik door rood rijd drink ik daar minstens honderd biertjes minder om. Lijkt me een gemakkelijke keuze.
  FOK!fotograaf zaterdag 28 maart 2015 @ 18:04:17 #106
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151130239
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 14:41 schreef Anne het volgende:
Tof filmpjes trouwens, toffe baan, meer van dit soort filmpjes graag!
Zoiets?
Ik vind dit altijd een heel goed filmpje omdat ze niet aan het spitsen zijn, maar de agent onderweg is naar een ambulance om mee te spitsen en hij dus alleen maar vooruit moet, maar ook hoe verkeer op hem reageert. Bij minuut 7 een buschauffeur die iets blauws zag in zijn spiegel, het ook hoorde en de busbaan op wilde, maar daar zat de motorrijder al. Ook zie je goed hoeveel last zo'n voorrangsvoertuig eigenlijk heeft op de door wegbeheerders zo geliefde rijbaanafscheidingen, zowel aan de zijkant als in het midden.

Zelfde kanaal.
The summer is magic!

FOK!fotograaf zaterdag 28 maart 2015 @ 18:04:57 #107
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151130247
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:00 schreef Nobu het volgende:
Lijkt me een gemakkelijke keuze.
Vervolging dood door schuld doen ja. Egoïst. :r :r
The summer is magic!

zaterdag 28 maart 2015 @ 18:09:56 #108
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_151130362
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Vervolging dood door schuld doen ja. Egoïst. :r :r
Welnee, dat is toch niet aan te tonen. Het OM gaat het niet eens proberen, slecht voor hun carrièrekansen als ze zo het schip in gaan in een zaak.

Maar goed, ik zie dat ik hier niet in KLB zit dus laat ik er maar bij zeggen dat ik de vorige keren dat ik een ambulance tegenkwam altijd ruim baan heb gemaakt.
pi_151130718
quote:

[..]

Als de persoon achterin de ambulance het door die vertraging niet overleeft drink ik daar geen biertje minder om, als ik door rood rijd drink ik daar minstens honderd biertjes minder om. Lijkt me een gemakkelijke keuze.
Boete voor het niet opvolgen van een aanwijzing, eens kijken of dat 150 biertjes waard is. De agent kan mooi de video beelden gebruiken om je kenteken op te snorren.

De volgorde is heel eenvoudig;
a. Aanwijzingen van bevoegde ambtenaren
b. Verkeerslichten
c. Borden en tekens voor de verkeersregels
d. Regels
pi_151131129
quote:

[..]

Misschien maken ze de weg wel vrij voor de brandweer omdat JOUW huis in brand staat.
Wordt je bier warm, zou slecht nieuws zijn.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 19:24:58 #111
346939 Janneke141
pi_151132188
quote:
Een 21-jarige automobiliste is vrijdagavond in Heerlen ingereden op een politieman. Die raakte daardoor lichtgewond. De vrouw uit Kerkrade is aangehouden.

De politie zette de vrouw in de Gasthuisstraat in Heerlen aan de kant omdat zij te hard door het stadscentrum reed. Op het moment waarop agenten naar de auto liepen gaf de vrouw gas en reed in op de politiemensen. Een van hen werd geraakt door de buitenspiegel en raakte gewond aan een hand.

Na een korte achtervolging lukte het de agenten om de vrouw opnieuw tot stoppen te dwingen, waarna zij werd aangehouden.
.

Zal wel geen zwaailicht op zijn pet gehad hebben, dan mag je doorrijden.
pi_151132290
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

.

:Y
  FOK!fotograaf zaterdag 28 maart 2015 @ 19:53:55 #113
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151133071
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 19:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

.

Zo'n zwaailicht op zijn pet is het probleem niet. Maar zodra hij stopt met tatuu tatuu zeggen om een verhaal te beginnen, heeft ie toch geen voorrang meer?
The summer is magic!

pi_151135460
Daarom zijn ze ook vaak met z'n 2en.
En degene met de pet op schrijft de bekeuring want anders is die niet geldig zegt men.
pi_151136595
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:53 schreef vannelle het volgende:
En degene met de pet op schrijft de bekeuring want anders is die niet geldig zegt men.
Niet echt.
pi_151136998
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:19 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Niet echt.
Niet? Misschien is dat dan ook wel de reden dat mijn post niet al te serieus was. ;)
  FOK!fotograaf zaterdag 28 maart 2015 @ 21:54:29 #117
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151138212
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:53 schreef vannelle het volgende:
Want al jouw 4 passagiers zagen natuurlijk dat je totaal geen 180 reed, maar gewoon 120, dus dan is het 5 tegen 2.
The summer is magic!

pi_151139778
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Want al jouw 4 passagiers zagen natuurlijk dat je totaal geen 180 reed, maar gewoon 120, dus dan is het 5 tegen 2.
220, eg wel!! (welke reclame was dat ook al weer?)
pi_151140642
quote:
Op zaterdag 28 maart 2015 22:25 schreef vannelle het volgende:
220, eg wel!! (welke reclame was dat ook al weer?)
pi_151143664
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Niet? Misschien is dat dan ook wel de reden dat mijn post niet al te serieus was. ;)
Dat begreep ik wel, maar "men" heeft het toch ook wel vaak over "LAF: Leugen + Ambtseed = Feit. :'("
pi_151143987
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:59 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dat begreep ik wel, maar "men" heeft het toch ook wel vaak over "LAF: Leugen + Ambtseed = Feit. :'("
Een ambtenaar constateert een feit. De verdachte heeft een mening :+.
dag
pi_151144208
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:09 schreef Peter het volgende:

[..]

Of de verdachte heeft het over een feit en de verbalisant heeft slechts een mening die als feit gepresenteerd wordt.
pi_151144712
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

Of de verdachte heeft het over een feit en de verbalisant heeft slechts een mening die als feit gepresenteerd wordt.
Volgens de ambtseed/belofte is het woord van de ambtenaar meer waard..
dag
pi_151145313
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:09 schreef Peter het volgende:

[..]

Ook wel logisch, anders zou het allemaal wel heel ingewikkeld worden.
  FOK!fotograaf zondag 29 maart 2015 @ 01:04:02 #126
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151145425
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:37 schreef Peter het volgende:

[..]

I can smell trolls with my eyes closed. ;)
The summer is magic!

zondag 29 maart 2015 @ 01:05:10 #127
346939 Janneke141
pi_151145453
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:59 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ook wel logisch, anders zou het allemaal wel heel ingewikkeld worden.
Het is begrijpelijk, maar in het licht van de basis van ons rechtssysteem toch wel een tikje curieus dat "ik heb gezien dat dat gebeurd is" door één persoon telt als wettelijk en overtuigend bewijs.
pi_151145831
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:37 schreef Peter het volgende:

[..]

Nee, dat is de wet die dat bepaalt.
pi_151145918
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 01:20 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nee, dat is de wet die dat bepaalt.
volgens=vanwege. klopt idd :Y.
dag
pi_151147480
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 01:24 schreef Peter het volgende:

[..]

volgens=vanwege. klopt idd :Y.
Je kunt ook direct typen wat je bedoelt, da's makkelijker. ;)
pi_151148102
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als ik een politiebureau binnenloop en zeg dat ik iemand heb neergeknuppeld is mijn "mening" opeens ook meer waard. Probeer dan maar eens gewoon het gebouw te verlaten...

Morali van het verhali: Zolang het voordeel niet bij jou als nukubu ligt wordt een mening vaak als een feit beschouwd.
pi_151154766
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

Bij minuut 7 een buschauffeur die iets blauws zag in zijn spiegel, het ook hoorde en de busbaan op wilde, maar daar zat de motorrijder al.
Ik heb het idee dat de buschauffeur bewust probeert te voorkomen dat de motoragent hem daar inhaalt, aangezien de busbaan daar eindigt. Ik betwijfel namelijk of die motoragent het had gered daar nog voorlangs te komen. Maar kan het ook verkeerd zien natuurlijk.
pi_151154920
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 19:12 schreef Revolution-NL het volgende:

Als jij gewoon stapvoets door rood heen rijdt dan flits ie niet.
  FOK!fotograaf zondag 29 maart 2015 @ 19:46:15 #134
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151165541
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 14:15 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Als jij gewoon stapvoets door rood heen rijdt dan flits ie niet.
Dat geloof je serieus? De magneetlussen die daar een beetje liggen te liggen werken opeens niet meer als jij stapvoets rijdt? 8)7
The summer is magic!

pi_151166189
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:46 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat geloof je serieus? De magneetlussen die daar een beetje liggen te liggen werken opeens niet meer als jij stapvoets rijdt? 8)7
Er zijn meerdere lussen achter elkaar dat bij een roodlichtinstallatie hoort. Technisch is het mogelijk om de snelheid van een auto te meten.

Maar ik heb geen idee hoe Accoordtje aan deze wijsheid komt. Volgens mij werkt die flitser prima bij alle snelheden. Ik denk ook dat het onzin is.

Er worden trouwens twee foto's genomen. Eentje als de voorkant over de streep komt en eentje bij de achterkant. Zo worden de laatgeel en stoppers over de streep gefilterd. Alleen diegenen die vol roodlicht pakken en doorrijden hebben prijs.
  FOK!fotograaf zondag 29 maart 2015 @ 20:06:09 #136
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151166394
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:02 schreef Ridocar het volgende:
Er zijn meerdere lussen achter elkaar dat bij een roodlichtinstallatie hoort. Technisch is het mogelijk om de snelheid van een auto te meten.
Heeft nog een doel. Als jij stil staat VOOR de lichten, maar na de stopstreep als je rood krijgt en blijft staan, krijg je ook een flits. Maar dan ben je technisch gezien nog niet door rood gereden en heb je dus gewoon keurig de kruising vrij gelaten. Moet je in Duitsland trouwens niet proberen. Van de zomer kreeg een automobiliste in Hamburg toch en preek van een agent omdat ze met haar wielen 10 cm voorbij de stopstreep stond. Oei oei oei, die kon eerst terug achter de stopstreep gaan staan voordat ze mocht oprijden.
The summer is magic!

zondag 29 maart 2015 @ 21:08:27 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151169646
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Heeft nog een doel. Als jij stil staat VOOR de lichten, maar na de stopstreep als je rood krijgt en blijft staan, krijg je ook een flits. Maar dan ben je technisch gezien nog niet door rood gereden en heb je dus gewoon keurig de kruising vrij gelaten. Moet je in Duitsland trouwens niet proberen. Van de zomer kreeg een automobiliste in Hamburg toch en preek van een agent omdat ze met haar wielen 10 cm voorbij de stopstreep stond. Oei oei oei, die kon eerst terug achter de stopstreep gaan staan voordat ze mocht oprijden.
Door rood rijden in D kost je je rijbewijs voor minstens een maand
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!fotograaf zondag 29 maart 2015 @ 21:13:16 #138
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151169918
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Door rood rijden in D kost je je rijbewijs voor minstens een maand
Dit was een situatie zoals eigenlijk in de OP beschreven is, verkeersregelende agent met ingeschakelde verkeerslichten.
The summer is magic!

zondag 29 maart 2015 @ 21:15:30 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_151170058
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dit was een situatie zoals eigenlijk in de OP beschreven is, verkeersregelende agent met ingeschakelde verkeerslichten.
Ik bedoelde het als illustratie dat je in D niet moet spotten met verkeersregels.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 21:18:44 #140
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_151170209
Ik heb altijd geleerd dat de politie boven de verkeerslichten staat. Dat de verkeerslichten boven de borden staat. Dat de borden boven de wegmarkeringen staat.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  FOK!fotograaf zondag 29 maart 2015 @ 21:19:00 #141
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151170231
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik bedoelde het als illustratie dat je in D niet moet spotten met verkeersregels.
Dat moge bekend zijn. :)
The summer is magic!

FOK!fotograaf zondag 29 maart 2015 @ 21:19:28 #142
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151170260
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik heb altijd geleerd dat de politie boven de verkeerslichten staat. Dat de verkeerslichten boven de borden staat. Dat de borden boven de wegmarkeringen staat.
En de wegmarkering boven de regels, indien conflicterend. ;) Dat is helemaal correct.
The summer is magic!

pi_151171097
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:41 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

De agent moet betere aanwijzingen geven en z'n sirene aanzetten!!!
Want als z'n agent stilstaat midden op een kruispunt, op z'n fluitje blaast, met z'n hand in de lucht staat en met de andere arm duidelijke beweging en commando's geeft, is dat niet duidelijk genoeg?
Schip ahoy!
pi_151171383
Je bent iig niet verplicht te stoppen voor een stopteken. Dat is meewerken aan je eigen totstaande houding en dat hoeft niet volgens de wet.

Hoe het zit met agenten die voor je gaan rijden en gebaren weet ik niet, maar zou me niets verbazen of je bent ook niet verplicht te stoppen.

-edit- wacht ff, dit topic gaat over heel iets anders lol :')
I feel kinda Locrian today
  FOK!fotograaf zondag 29 maart 2015 @ 21:39:10 #145
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_151171447
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:38 schreef starla het volgende:
Je bent iig niet verplicht te stoppen voor een stopteken. Dat is meewerken aan je eigen totstaande houding en dat hoeft niet volgens de wet.

Hoe het zit met agenten die voor je gaan rijden en gebaren weet ik niet, maar zou me niets verbazen of je bent ook niet verplicht te stoppen.
Je bent wel verplicht te stoppen voor een stopteken omdat jij op dat moment nog niet weet of het gaat om een mulderfeit of een strafrecht of gewoon een controle. En alleen als verdachte in het strafrecht hoef je niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Een boete voor 5 km/h te hard valt niet in het strafrecht, net als een alcoholcontrole.
The summer is magic!

pi_151171617
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:38 schreef starla het volgende:

-edit- wacht ff, dit topic gaat over heel iets anders lol :')
Dit is echt totale onzin :') Ook als het topic wél zou gaan over wat jij denkt. _O-
  zondag 29 maart 2015 @ 21:47:16 #147
346939 Janneke141
pi_151171884
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit is echt totale onzin :') Ook als het topic wél zou gaan over wat jij denkt. _O-
Echt hè. Hoe kom je erop.
pi_151174360
Tsja, als een korpschef en een strafrechtadvocaat dat zeggen, geloof ik hun eerder dan jullie:

Kom nu maar op met die stoere posts! _O-
pi_151174770
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 21:39 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je bent wel verplicht te stoppen voor een stopteken omdat jij op dat moment nog niet weet of het gaat om een mulderfeit of een strafrecht of gewoon een controle. En alleen als verdachte in het strafrecht hoef je niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Een boete voor 5 km/h te hard valt niet in het strafrecht, net als een alcoholcontrole.
Dat is een catch22 :D
pi_151175168
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:34 schreef starla het volgende:
Tsja, als een korpschef en een strafrechtadvocaat dat zeggen, geloof ik hun eerder dan jullie:

Kom nu maar op met die stoere posts! _O-
Ik wist waar je heen wilde, maar waarom doe je het niet meteen in je eerdere post even uitleggen? Oja, het gaat 'm natuurlijk om de burn. Lekker gruizig gevoel krijg je ervan hè? Maar zoals je al zei: daar ging het 'm niet om. Buiten dat: Volgens mij is het dan niet de bedoeling dat je gewoon je bestemming aanhoudt, maar naar het politiebureau rijdt. Die kunnen je dan vertellen of je te maken hebt met echte agenten. Ja, het is een leuke troll, maar uiteindelijk ontkom je toch niet aan de lange arm van de wet. Het duurt ook nog eens langer.
pi_151177483
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 19:46 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik heb deze info van zowel een agent in opleiding (welke dit verteld is door de instructeur van de rij opleiding) alsmede van iemand die flitspalen installeert. Het schijnt dat er een minimum snelheid ingesteld wordt waarmee de roodlichtcamera geactiveerd wordt.

Reden zou zijn om te voorkomen dat voorrangsvoertuigen continue geflitst worden bij het door rood rijden. Aangezien de richtlijnen voorschrijven dat ze stapvoets door rood mogen zou zo'n afstelling voldoende moeten zijn.

Maar eerlijk is eerlijk: ik heb het nooit geprobeerd, dus kan het niet met zekerheid zeggen.
pi_151177623
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Maar ik heb geen idee hoe Accoordtje aan deze wijsheid komt. Volgens mij werkt die flitser prima bij alle snelheden. Ik denk ook dat het onzin is.
Dat is mij ook verteld inderdaad. Doordat middels de lussen de snelheid gemeten kan worden is het ook mogelijk een snelheid in te stellen welke de camera activeert.

Maar goed, of het onzin is weet ik niet. Het klonk redelijk plausibel, maar ik ga het niet uitproberen :)
pi_151180572
De vraag was: Mag de politie je door rood delegeren.

Antwoord is ja, dat mogen ze.
pi_151180710
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:52 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik wist waar je heen wilde, maar waarom doe je het niet meteen in je eerdere post even uitleggen? Oja, het gaat 'm natuurlijk om de burn. Lekker gruizig gevoel krijg je ervan hè? Maar zoals je al zei: daar ging het 'm niet om.
Klopt, dat laatste had ik echt serieus gewoon verkeerd gezien/gelezen. Begon pas later door te dringen toen ik een paar reacties zag ;)

Ach nee, je zoekt er wel heel veel achter zeg. Als mensen direct zo hautain reageren, dan iets met lid en neus enzo.
pi_151181684
Goed topic om te lezen tijdens het schijten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')