abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151014809

Welkom in het centrale FC Utrecht-topic!

//

Het eerste elftal:

Fransie van Seumeren:

Ons grootste talent en Amerikaans international:

1 van de grootste en mooiste supportershomes van Europa:

Memorabele FCU-wedstrijden:

• KansloosForEver - Vak K
• Tha_Duck - Vak P
• PBateman1978 - Vak U
• _Vulcanus_ - Vak T
• Dribbel79 - Vak X
• Eilanden - Vak X
• Druppel - Vak L
• Joesse - Vak J
• paultjuhhh - Vak K (naast de vervelende trommelaar)
• zatoichi - Vak Q
• DiMacho - Vak P
• ImHungryLetsGetATaco - Vak Y
• Rave_NL - Vak P
• Kos_met_de_snor - Vak K (achter de vervelende trommelaar)
• Reanimation - Vak K
• Jojohopjes - Vak L
• RoodWitBlauw - Vak L
• wortel1981 - Vak M
• WD.40 - Vak Y
• StringsOfLife - Vak M
• Oidipous - Vak O
• Absurditeit - Vak M
• Zandman030 - Vak H
• Thrills - Vak H (zo ongeveer naast Zandman)
• Wickedmen - Vak R (in du midden)
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
pi_151014986
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:55 schreef Downwards het volgende:

[..]

Niet als hij in de enige rol die hij zal en wil aannemen geen reet toevoegt.

Als hij bijv. TD zou worden en het gaat toch niet door is het wel jammer te noemen.
Wel benieuwd wat er met van den Ham gebeuren gaat.
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
pi_151015102
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:06 schreef Matip het volgende:

[..]

Wel benieuwd wat er met van den Ham gebeuren gaat.
Hij had zijn lot toch verbonden aan dat van Robby? Zie voor hem eerlijk gezegd ook geen rol meer weggelegd bij het eerste elftal.. Maar goed, het is FC Utrecht, dus wie weet wordt hij wel de nieuwe hoofdcoach.
pi_151015135
Als vd Ham ook zou vertrekken dan was dat nu al wel bekend lijkt me.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_151015227
Hij zal wel solidair met Robby zijn. Zie geen toekomst voor Harry. Trainer van buitenaf, daar hoop ik op.
pi_151015428
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:11 schreef PBateman1978 het volgende:
Als vd Ham ook zou vertrekken dan was dat nu al wel bekend lijkt me.
Zou ook kunnen dat ze nog aan het kijken zijn of hij een rol en zo ja welke rol hij kan vervullen in de toekomst.
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:30:52 #7
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_151015856
Die Utrecht samenvatting tegen Roda.

Mertens, van Wolfswinkel, Mulenga :*
pi_151015898
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:30 schreef Pino0 het volgende:
Die Utrecht samenvatting tegen Roda.

Mertens, van Wolfswinkel, Mulenga :*
Te klein, te traag, te weing techniek.
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:48:00 #9
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151016398
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:32 schreef Downwards het volgende:

[..]

Te klein, te traag, te weing techniek.
Vorm
Schut
nesu
Van dijk
silberpower
Wolfwinkel
Nijholt
Mertens'
Mulenga

Ik noem maar iets. Als we een kwart nu nog hadden. Hadden we voor top 4 gespeeld
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_151016412
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:48 schreef RoodWitBlauw het volgende:

[..]

Vorm
Schut
nesu
Van dijk
silberpower
Wolfwinkel
Nijholt
Mertens'
Mulenga

Ik noem maar iets. Als we een kwart nu nog hadden. Hadden we voor top 4 gespeeld
Ja dat dachten we toen ook.
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:51:21 #11
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151016507
Oh

Strootman vergessen,

Hierbij een voorspelling

Rob Alflen volgend jaar geen trainer meer is van Fc Utrecht. Uit verschillende hoeken zijn negatieve verhalen gekomen betreffende de trainingen:
- Er vinden te weinig trainingen plaats die specifiek op systeem gericht zijn. Patronen, looplijnen, vastigheden etc.
- Hij laat zijn hulpjes (Ultee, Koevermans etc.) te vaak de training leiden en staat zelf op tribune een peuk te doen.
- Organisatorisch laat het nog wel eens te wensen over (leidinggeven)
- Grijpt veel te weinig in!
Zaak Kali gehad, daarna een overdreven sanctie tegen Barazite voor te laat zijn, om enigszins te compenseren.
Maar tijdens de 6-2 tegen AZ stond Rubin klaar om in te vallen (voor Haller) maar Chris Kum gaf aan niet verder te kunnen.
Kai Heerings moest voor hem invallen maar Heerings was zijn wedstrijdshirt binnen vergeten. Hier geen sanctie opgelegd, dit was voor vele de druppel.

Men kijkt welke trainers er beschikbaar zijn die pressievoetbal in 433 systeem als visie heeft (lees: binnen voetbalvisie van Co)
Keuze 2 opties:
1. Goedkoopste oplossing. Ze gaan nu eerst kijken binnen de eigen organisatie wie dat eventueel kan overnemen: opties zijn vd Ham (of Pronk).
2. Trainer van buitenaf moet uit het contract lopen of geen club hebben. Een trainer bij een club wegkopen is geen optie ivm financiële plaatje van de club.
Luc Nijholt is in ieder geval ook een kandidaat (stal van Co).

Wat betreft de spelerszaken een update.

KEEPERS
Verhoeven gaan ze nog mee praten, staat in belangstelling van veel clubs om eerste keeper te worden. Ligt eraan wat hij zelf wilt. Als Utrecht nog iets wilt verdienen, moet hij komende zomer weg.
Ruiter gaat weg naar een buitenlandse club voor een goed bedrag!
Hiervoor gaat men de markt op om vervanger te halen, er zijn al een 3-tal keepers in beeld.

VERDEDIGING
Letschert is al vastgelegd.
Markiet mag weg tegen een redelijk bod.
Men is in Frankrijk aan het kijken naar een rechtsback.
Zullo, Heerings en Cortie lopen uit hun contract.
Contract Hardeveld word opgewaardeerd!
Abena komt door vanuit Jong.

Nieuwe seizoen:
Hardeveld-Letschert-Leeuwin-Nieuwe aankoop

MIDDENVELD
Ayoub is te koop voor een goed bedrag, men verwacht dat hij gaat.
Tevens krijgt men nog een x-bedrag van Feyenoord overgemaakt mbt Toornstra. Van dit bedrag gaat men kijken om een "steunpilaar" te krijgen binnen de mogelijkheden. Een leiderstype.
De rest blijft redelijk hetzelfde. Keuze tussen Goossens en Ramselaar is geweest, Ramselaar komt definitief bij A-selectie.
Janssen, Diemers, Amrabat en Rubin blijven erbij.
Sarota, Nando, Pappot etc. probeert men te slijten.

AANVAL
Haller gaat komen, word in April vastgelegd.
Boymans is te koop voor een goed bedrag (Vincent Janssen is het alternatief).
Duplan word verlengd (met 2 jaar).
Verbeek is gewogen en te licht (en blessuregevoelig) bevonden, moest bijna 7 ton kosten (kwam nog bonussen bij). Er word gekeken of men nog een buitenkansje kan vinden voor de linksbuiten plaats. Men houd hierbij ook de degradatiestrijd in de gaten (NAC, Dort, Heracles, GAE).
De Kogel: exit.

Dus resumerend:
Nieuwe keeper
Nieuwe rechtsback
Nieuwe middenvelder (ipv Ayoub)
Nieuwe linksbuiten (ipv Verbeek)
Nieuwe spits (Haller!)
Bij vertrek Boymans: nieuwe extra spits.

Staat een hoop (goeds) te gebeuren heren! Mede met voetbalvisie van Co. Ik krijg eindelijk het gevoel dat men de goede weg ingeslagen is, maar kritisch zullen we blijven.

[ Bericht 100% gewijzigd door RoodWitBlauw op 25-03-2015 12:57:22 (Fcu.net) ]
pi_151017039
Wie zien jullie graag als nieuwe hoofdtrainer komen?

Is Jean-Paul de Jong een optie? De afgelopen twee seizoenen heeft hij prima werk afgeleverd bij FC Eindhoven. Hij kent FC Utrecht door en door.
pi_151017076
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:06 schreef Ajacied422 het volgende:

Is Jean-Paul de Jong een optie? De afgelopen twee seizoenen heeft hij prima werk afgeleverd bij FC Eindhoven. Hij kent FC Utrecht door en door.
Is geen optie want die heeft ''ruzie'' met Van Seumeren wegens het doorsluizen van kaartjes.
pi_151017157
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:08 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Is geen optie want die heeft ''ruzie'' met Van Seumeren wegens het doorsluizen van kaartjes.
Wat.

Vertel me meer, want als ik google, kan er niets over vinden.
pi_151017275
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:10 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Wat.

Vertel me meer, want als ik google, kan er niets over vinden.
De Jong beheerde Klein Galgenwaard, een maatschappelijk project voor arme kinderen die dan konden voetballen e.d. en het schijnt (!) dat De Jong via de club goedkoop aan (seizoens)kaarten kon komen en deze met winst heeft doorverkocht in die tijd...
pi_151017558
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:15 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

De Jong beheerde Klein Galgenwaard, een maatschappelijk project voor arme kinderen die dan konden voetballen e.d. en het schijnt (!) dat De Jong via de club goedkoop aan (seizoens)kaarten kon komen en deze met winst heeft doorverkocht in die tijd...
Klopt en dat neemt Frans hem - terecht - erg kwalijk. Ondenkbaar dat JP wordt aangesteld, zolang Frans het min of meer voor het zeggen heeft.. Zulke dingen vergeet hij niet.
pi_151017583
Hm, die valt dus af.

Is de kans aanwezig dat Harry van den Ham wordt doorgeschoven naar de post van hoofdtrainer?
pi_151017632
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:25 schreef Ajacied422 het volgende:
Hm, die valt dus af.

Is de kans aanwezig dat Harry van den Ham wordt doorgeschoven naar de post van hoofdtrainer?
Die kans lijkt mij het grootste zelfs.
pi_151017641
Het maakt mij niet uit wie er komt, maar dit is gewoon een logische conclusie. Nu snel iemand vinden zodat hij vast aan het team van volgend jaar kan beginnen te bouwen en er geen aankopen worden gedaan die later nutteloos op de bank komen (zoals met Rodney Sneijder bijvoorbeeld).
pi_151017662
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:06 schreef Ajacied422 het volgende:
Vind Marinus Dijkhuizen het prima doen met Excelsior en vind ook dat hij zich heel fatsoenlijk en realistisch presenteert in de media. Ook iemand die nog brandt van de ambitie.

Er zijn natuurlijk betere coaches met meer ervaring te bedenken, maar er is niet zo gek veel mogelijk. Mensen die aan een Van Marwijk denken bijvoorbeeld.. :')
pi_151017681
Dijkhuizen heeft een doorlopend contract en ik denk niet dat Utrecht geld gaat betalen om een contract af te kopen...

Daarbij doet ie het nu leuk natuurlijk maar ik zie liever eens een echt ervaren trainer voor de groep..
pi_151017693
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:28 schreef PBateman1978 het volgende:
Dijkhuizen heeft een doorlopend contract en ik denk niet dat Utrecht geld gaat betalen om een contract af te kopen...
Tot de zomer van 2016. Dat hoeft niet zo gek veel te kosten, al is het niet ideaal.
pi_151017730
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:28 schreef PBateman1978 het volgende:
Daarbij doet ie het nu leuk natuurlijk maar ik zie liever eens een echt ervaren trainer voor de groep..
En aan wie denk je dan?
pi_151017768
Ik heb wel een zwak voor Ron Jans, maar denk niet dat ie weggaat bij Zwolle :)
pi_151017792
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:31 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik op zich ook wel, maar die heeft toch al aangegeven volgend seizoen bij "zijn" PEC te coachen? Lijkt mij onhaalbare kaart.
pi_151017824
Ik heb ook aardig vaak de naam Mario Been langs zien komen, maar ik vind dat toch een net-niet-trainer. Als het tegen zit, maakt hij aardig vreemde capriolen vind ik.
pi_151017848
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:33 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik heb ook aardig vaak de naam Mario Been langs zien komen, maar ik vind dat toch een net-niet-trainer. Als het tegen zit, maakt hij aardig vreemde capriolen vind ik.
Geen idee waar hij het op baseert, maar Been is volgens mij een vrij dure coach.
pi_151017854
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:29 schreef Downwards het volgende:

[..]

En aan wie denk je dan?
Jos Luhukay :P
pi_151017895
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:34 schreef PBateman1978 het volgende:
Jos Luhukay
Vind ik op zich wel een interessante en originele optie.
pi_151017994
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:35 schreef Downwards het volgende:

[..]

Vind ik op zich wel een interessante en originele optie.
Zeker.

Misschien te duur want hij zal bij Hertha BSC vast wel een flink salaris hebben gehad maar het proberen waard lijkt me. Volgens mij heeft ie ooit wel eens gezegd dat ie zich ook in NL zou willen bewijzen als hoofdtrainer als ie de kans kreeg.

Schijnt verder keihard te zijn, heeft natuurlijk ervaring in Duitsland dus kan een ploeg topfit krijgen en stond daar ook bekend om verzorgd ''Nederlands'' voetbal.

Dat ie dan uiteindelijk ook wel eens is ontslagen dat hoort er denk ik een beetje bij als trainer..
pi_151018255
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:38 schreef PBateman1978 het volgende:
Misschien te duur want hij zal bij Hertha BSC vast wel een flink salaris hebben gehad maar het proberen waard lijkt me. Volgens mij heeft ie ooit wel eens gezegd dat ie zich ook in NL zou willen bewijzen als hoofdtrainer als ie de kans kreeg.
Bij Hertha wordt zeker goed betaald, maar hij zal zich ook realiseren dat er (voorlopig) in Nederland niet meer dan een middenmoter als Utrecht inzit voor hem. Als hij het ook graag eens in Nederland wil laten zien, is het wellicht mogelijk dat hij erin stapt.
pi_151018367
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:46 schreef Downwards het volgende:

[..]

Bij Hertha wordt zeker goed betaald, maar hij zal zich ook realiseren dat er (voorlopig) in Nederland niet meer dan een middenmoter als Utrecht inzit voor hem. Als hij het ook graag eens in Nederland wil laten zien, is het wellicht mogelijk dat hij erin stapt.
Het lijkt mij persoonlijk de beste kandidaat iig, voor zover ik dat kan inschatten. :P
pi_151018801
Ik hoop nog steeds op Tha_Duck
pi_151018935
quote:
Met het naderende afscheid van Robby Alflen vertrekt er weer een kind van de club bij FC Utrecht. Sneu voor de club, de supporters en vooral de trainer zelf. Voetbal International sprak over de huidige perikelen met Ton du Chatinier, John van Loen en Jan Willem van Ede, die de club én Robby Alflen goed kennen.
John van Loen speelde samen met Alflen bij FC Utrecht en Ajax, was zelfs zijn carpoolmaatje tijdens hun gezamenlijke dienstverband in de hoofdstad. De voormalige spits en assistent-trainer was ooit het eerste slachtoffer sinds Frans van Seumeren de club op 2 april 2008 had overgenomen. Op 23 oktober van dat jaar werd op hoofdtrainer Willem van Hanegem na de hele technische staf ontslagen.

'Van Seumeren heeft de laatste jaren meer verloren dan gewonnen met zijn geld. Toen ik zelf werd ontslagen, stonden we zevende. Als je dan kijkt waar de club nu staat... En juist nu de club niks meer kan halen dit seizoen, was het een mooie gelegenheid geweest om Robby in alle rust aan zijn elftal te laten bouwen. Ik was vrijdag nog in het stadion. Het team creëert een hoop, maar moet alleen wel leren verdedigen.'

Met Robby Alflen verdwijnt er volgens hem weer een echte clubman uit de organisatie. En dat betreurt hij zeer. 'Het valt me op dat er zoveel gesaneerd wordt bij de club. Zelfs de beste werklui zijn inmiddels ontslagen. Er werkte in mijn tijd een vrouw die van alles regelde. Je hoefde bij wijze van spreken maar met je vingers te knippen of ze kwam het brengen. Zat er zeker al dertig jaar. Ook weg.'

Ton du Chatinier voetbalde tien jaar in de Domstad, waar hij Robby Alflen als jeugdspeler zag doorbreken. Maar trainer zijn in Utrecht, dat is andere koek. 'Echt helemaal verbaasd ben ik dan ook niet. De tijd, de tijd, waar krijg je tegenwoordig nog de tijd? Het gebeurt niet zo vaak dat een trainer door de voordeur binnenkomt en door de voordeur weer naar buiten gaat. Ronald Koeman bij Feyenoord was een uitzondering, maar meestal ga je toch echt door de achterdeur.'

Alflen heeft volgens hem ook veel te hoge druk opgelegd gekregen van het bestuur. 'Je moet ook naar de selectie kijken. Toen ik er zat, wilde Frans van Seumeren structureel in de topvier meespelen. Maar dan had hij naar mijn mening door moeten pakken. Prima om een of twee spelers met winst te verkopen, geen zes of zeven. Maar begrijp me goed. Als die man er niet was geweest, hadden we met zelfgemaakte kwartetspelletjes langs de deur gekund om de club in leven te houden.'

Jan Willem van Ede verdedigde van 1982 en 1996 het doel van de Utrechters, waar hij vorig jaar nog een tijdje stage liep. Het nieuws dat Alflen en Adriaanse aan het eind van het seizoen vertrekken, overviel hem. 'Ik ben er erg door verrast. Een dergelijke trainersconstructie sluit je niet voor een jaar. Ik had de laatste weken juist de hoop dat ze op de goede weg waren. Het verbaast me dan ook zeer dat Robby en FC Utrecht elkaar niet wat meer tijd geven.'

De voormalige doelman had Alflen niet alleen als voetballer hoog zitten, maar ook als mens. Hij achtte hem op voorhand geschikt voor het trainersvak. 'Robby is een echt voetbaldier. Een rustige en weloverwogen gozer, die geen domme dingen doet. De doelstelling was spektakel bieden en dat heeft FC Utrecht gedaan. Er staat een jonge, talentvolle groep. Met twee verdedigende versterkingen kan dit elftal heel ver komen.'

Van Loen vreest voor de verdere trainersloopbaan van Alflen. 'Zijn eerste job kan meteen zijn laatste zijn. Want zo gaat dat in de voetballerij.' Ook Van Ede en Du Chatinier hebben het flink met Alflen te doen. Maar Chat ziet een lichtpuntje. 'Bij geen enkele club is de druk zo hoog als bij FC Utrecht. Dan zijn ze weer slapende reus, dan weer een challenger, het houdt nooit op. Echt, als je daar trainer bent geweest, kun je daarna overal terecht.' (Oscar van der Horst)
vi.nl
pi_151019014
quote:
Willem van Hanegem ziet het voortijdige vertrek van Rob Alflen en Co Adriaanse als bewijs dat bij FC Utrecht alle mogelijke vormen van voetbalvisie ontbreken. "De keuzes voor dit seizoen zijn uitgelopen op een fiasco."

Dat vertelt de voormalig trainer en speler van de Domstedelingen tegenover ELF Voetbal. Als hij het voorgelezen persbericht heeft aangehoord, is zijn mening duidelijk. "Het lijkt me niet dat Robby Alflen voor deze oplossing heeft gekozen. Het is een eenzijdig besluit verpakt in Noord-Koreaanse teksten."

"De volgorde van handelen is echter volledig verkeerd. De clubleiding had als eerste Co Adriaanse moeten ontslaan en daarna pas richting Alflen moeten kijken. De clubleiding is een weg ingeslagen. Een voetbalvisie achterna gegaan waar iedereen achter zou staan. Als je daar binnen een jaar vanaf stapt. Dan is er geen visie aanwezig en moet je de technisch adviseur, die alles in de gaten houdt en coördineert, daarvoor aansprakelijk stellen."

Feyenoord
"Adriaanse zal nu wel naar Feyenoord gaan. Hij is een goede vriend van Martin van Geel (technisch directeur, red.). Daar zou ik niet verbaasd over zijn. Adriaanse heeft zogenaamd voetbalwijsheid, maar luister eens naar wat hij zegt. Zolang we met zijn allen achter hem aan hobbelen, gaan we hem nog geloven ook. Co heeft de media mee. Maar we worden niet voor niets Europees links en rechts ingehaald. De speelstijl, die hij voor ogen heeft en naar buiten toe uitdraagt, werkt tegenwoordig niet meer. FC Utrecht staat niet voor niets zo laag en draait haar slechtste seizoen in zes, zeven of misschien wel tien jaar."

"Terwijl FC Utrecht een hele goede groep heeft. Gévero Markiet is een uitstekende voetballer. Ik heb hem onder mijn hoede gehad. Fysiek sterk, kan centraal spelen, heeft een goede techniek. Maar hij wordt pas sinds kort weer gebruikt. Die Kristoffer Peterson is een uitstekende linksbuiten en Rubio Rubin is een groot talent. Ik begrijp niet dat hij niet vaker speelt. Rubin is een uitstekende schaduwspits achter Sébastien Haller."

Stoorzender
"Alleen die Yassin Ayoub is een stoorzender. Toen hij van Ajax kwam, waren Koos van Tamelen erg gecharmeerd van hem. Maar waarom vertelt niemand hem dat hij ook ballen rechtstreeks moet spelen. In plaats van dat voortdurende kappen en draaien. Daar hebben we toch Alflen of Adriaanse voor? Zo moeilijk kan dat niet zijn."

Als nieuwe trainer verwacht Van Hanegem de aanstelling van Jean-Paul de Jong. "Marinus Dijkhuizen wordt ook genoemd, maar als ik hem was, was ik nog minstens een jaartje bij Excelsior gebleven. Niet nu al in een wespennest stappen, waardoor de kans is dat je carrière direct afglijdt."

Veilige oplossing
"Jean-Paul de Jong lijkt me de meest veilige oplossing. Een jongen van de club, populair bij de spelers en hij presteert uitstekend bij FC Eindhoven. Al wil dat eigenlijk niet zoveel zeggen. Onze Jupiler League stelt weinig voor. En spelen voor 20.000 toeschouwers is toch anders dan voor 1.500. Hij zal die uitdaging zeker willen aangaan. Maar als hij zou falen... de clubleiding staat voor een zeer belangrijke beslissing." Zelf heeft Van Hanegem geen interesse om de vacature van technisch adviseur aan te nemen. "Nee, totaal niet. Ik heb bij FC Utrecht ook altijd getracht aanvallend te spelen. Risico's genomen door in de extra tijd voor de winst te gaan, wat niet altijd goed uitpakte. Maar mijn visie werd ook niet door iedereen gedragen. FC Utrecht zit niet op mij te wachten of andersom."
Iedereen heeft zijn mening alweer klaar hoor :P
pi_151021211
quote:
Adriaanse heeft zogenaamd voetbalwijsheid, maar luister eens naar wat hij zegt. Zolang we met zijn allen achter hem aan hobbelen, gaan we hem nog geloven ook.
Niet helemaal mee eens, maar dit is Willem ten voeten uit. Waar anderen zich aan hem ergeren, kan ik eigenlijk wel genieten van Willem.
pi_151023025
Ik mis de namen Gert Kruys en Frans Adelaar hier tot nu toe.
Ik vond destijds Gert Kruys bij Cambuur geen slechte trainer ondanks de degradatie.
pi_151023110
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:04 schreef Idisrom het volgende:
Ik mis de namen Gert Kruys en Frans Adelaar hier tot nu toe.
Ik vond destijds Gert Kruys bij Cambuur geen slechte trainer ondanks de degradatie.
En hoe vind je dat Gert het de 13 jaar daarna heeft gedaan als coach? Voor zover ik hem heb gevolgd, heeft hij niet echt overtuigd. Denk ook dat je nu eens voor een coach moet kiezen die niet uit 'het Utrechtse' komt van origine.
pi_151023758
quote:
De naam van Marinus Dijkhuizen valt veelvuldig als opvolger van Robby Alflen, maar volgens de coach van Excelsior is Jean-Paul de Jong de topkandidaat voor de vacante trainerspositie van FC Utrecht.
'Voor mij is er maar één kandidaat en dat is Jean-Paul. Dit is voor hem een mooi moment om in te stappen. Hij doet het geweldig bij FC Eindhoven. Met zijn verleden en gezien de prestaties in Eindhoven is hij dé topkandidaat', zegt Dijkhuizen in gesprek met Voetbal International. De Jong, die onlangs zijn contract met een jaar verlengde bij FC Eindhoven, bezet op dit moment de tweede plaats in de Jupiler League.

De clubleiding van FC Utrecht maakte woensdag bekend dat trainer Robby Alflen en technisch adviseur Co Adriaanse na dit seizoen vertrekken uit de Domstad. 'Ik vind het wel opvallend dat Robby en Co na één jaar alweer opstappen. Maar dat geeft ook direct aan dat het een moeilijke club is om te werken, zeker als relatief onervaren coach. Maar tegelijkertijd ook een club met mogelijkheden als je kijkt naar de enorme achterban.'

Geruchtenstroom
Het vertrek van Alflen brengt de geruchtenstroom aardig op gang in Utrecht, maar de namen van oud-spelers Dijkhuizen en De Jong zijn de meest genoemde. 'Dat is misschien wel logisch. Frans van Seumeren (eigenaar van FC Utrecht, red.) heeft mijn naam weleens laten vallen. Ik ben daar speler en spitsen-trainer geweest en ik presteer prima bij Excelsior', aldus Dijkhuizen, die met de Rotterdammers is terug te vinden op de dertiende plaats in de Eredivisie.

Vooralsnog is een overstap naar Stadion Galgenwaard geen optie voor de voormalige succestrainer van amateurclub Montfoort. 'Laat mij nog maar even met rust. Ik heb het uitstekend naar mijn zin bij Excelsior. Bovendien heb ik nog een doorlopend contract (tot medio 2017, red.)', aldus de 43-jarige oefenmeester. 'Maar ik heb natuurlijk wel ambitie en in de toekomst zou FC Utrecht prachtig zijn.'
  Forum Admin woensdag 25 maart 2015 @ 16:25:49 #40
35723 crew  GGMM
pi_151023788
Ach het is ook niet zo relevant wie er trainer wordt. Met dit zooitje spelers kom je nergens.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_151023819
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:25 schreef GGMM het volgende:
Ach het is ook niet zo relevant wie er trainer wordt. Met dit zooitje spelers kom je nergens.
  Forum Admin woensdag 25 maart 2015 @ 16:27:37 #42
35723 crew  GGMM
pi_151023879
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:26 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Uh, oke
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_151024320
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:25 schreef GGMM het volgende:
Een coach als Tony Pulis zou met dit materiaal degradatie kunnen voorkomen volgend seizoen. Dat zou wel degelijk wat uitmaken.
  Forum Admin woensdag 25 maart 2015 @ 16:42:15 #44
35723 crew  GGMM
pi_151024425
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:39 schreef Downwards het volgende:

[..]

Een coach als Tony Pulis zou met dit materiaal degradatie kunnen voorkomen volgend seizoen. Dat zou wel degelijk wat uitmaken.
Degradatie zou sowieso een schande zijn.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 25 maart 2015 @ 16:46:25 #45
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_151024578
FC van Seumeren kan maar beter de heer Van Schaik wegtrappen
RED ONS HENNIEGOD
pi_151025821
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:08 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Iedereen heeft zijn mening alweer klaar hoor :P
Van Hanegem :')

Wat heeft die bereikt als trainer? Als het moeilijk wordt vlucht ie weg door een gat in het hek :')
pi_151029186
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 17:21 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Van Hanegem :')

Wat heeft die bereikt als trainer? Als het moeilijk wordt vlucht ie weg door een gat in het hek :')
Ik vond vooral het ophemelen van Markiet en neersabelen van Ayoub erg geestig.
pi_151029426
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:04 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hij moet gewoon in het algemeen zijn grote mond houden, enkel commentaar van afstand. Kan zelf helemaal niks op het trainingsveld, dat hebben we zelf gezien.
pi_151029846
Van mij mag hij elke dag een column schrijven. Je moet ze alleen niet belangrijker maken dan ze zijn.
  woensdag 25 maart 2015 @ 22:03:42 #50
283639 Pino0
pi_151037497
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:31 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik denk inderdaad ook wel dat Ron Jans een prima coach zou zijn voor Utrecht. Of anders die kerel van Excelsior.
pi_151040342

quote:
Haller geeft ook tijdens monsterzege van 'les Bleuets' visitekaartje af

Sébastien Haller blijft scoren. De aanvaller van FC Utrecht nam woensdag de helft van de doelpuntenproductie in de oefeninterland van Jong Frankrijk tegen Jong Estland voor zijn rekening. Bondscoach Pierre Mankowski keek goedkeurend toe hoe Haller driemaal scoorde: 6-0.

Haller scoorde tien minuten voor rust de 2-0 en was in de laatste twaalf minuten ook goed voor de 4-0 en de 6-0. De aanvaller speelde in november 2013 zijn laatste interland voor Frankrijk Onder-21. Corentin Tolisso en Yassine Benzia namen de andere treffers van les Bleuets voor hun rekening.
Haller, twintig jaar, maakte voor FC Utrecht sinds januari zeven doelpunten in elf competitiewedstrijden. De club uit de Domstad heeft een optie om de spits in de zomer definitief over te nemen van AJ Auxerre.
pi_151046502
Vandaag meldt Van Schaik in het AD dat de nieuwe trainer sowieso van buiten komt. Dus geen vd Ham of Pronk.

quote:
FC Utrecht zoekt buiten de deur

Algemeen directeur Wilco van Schaik sluit niet uit dat FC Utrecht na het vertrek van Robby Alflen opnieuw voor een jonge, onervaren trainer kiest. ,,Het is niet zo dat we per se een oudere trainer gaan zoeken, omdat we nu na een jaar alweer stoppen met Robby. Wat is ervaring? Ik heb zat ervaren trainers gezien die er ook na een jaar mee ophielden."

Assistent-trainer Harry van den Ham, die zich dit seizoen nadrukkelijk manifesteerde op het trainingsveld, heeft het diploma om door te schuiven naar het hoofdtrainerschap, maar is geen kandidaat. ,,Van den Ham is als senior coach aangenomen en als we hem als hoofdtrainer wilden hebben, hadden we dat toen al wel gedaan. Dus dat is niet aan de orde", laat Van Schaik weten.

Sowieso zal de opvolger van Alflen niet uit de eigen gelederen komen. ,,We zullen het extern zoeken, omdat we geen interne kandidaten hebben om door te schuiven. Dat hebben we met Robby al gedaan en ik denk dat het nu goed is om buiten de organisatie te zoeken", aldus Van Schaik.
pi_151048694
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 19:04 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

over Ayoub heeft ie een punt vind ik.
pi_151049324
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:14 schreef Matip het volgende:

[..]

over Ayoub heeft ie een punt vind ik.
Je ziet Ayoub zowat smeken om een fatsoenlijke trainer die hem wat kan leren.
pi_151052403
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:09 schreef Downwards het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Zou echt enorm dom zijn om deze jongen niet te kopen voor 8 ton.
Dat ga je er zeker wel uit halen in de toekomst.
pi_151052511
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:29 schreef wortel1981 het volgende:

[..]

Zou echt enorm dom zijn om deze jongen niet te kopen voor 8 ton.
Dat ga je er zeker wel uit halen in de toekomst.
Volgens mij is ie allang vastgelegd..
pi_151064503
quote:
12s.gif Op donderdag 26 maart 2015 12:33 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Volgens mij is ie allang vastgelegd..
Lijkt nu min of meer wel zeker. Afgaande op meerdere 'insiders'.
pi_151090842
quote:
FC Utrecht heeft goudhaantje in huis: Zijn waarde is een flink stuk gestegen

Sebastian Haller maakt dit seizoen met regelmaat indruk in het shirt van FC Utrecht. De van Auxerre gehuurde aanvaller deed dat afgelopen week ook in het blauw van Frankrijk. Twee jaar na zijn laatste optreden voor een nationale selectie scoorde de spits drie keer voor Jong Frankrijk in een oefenduel met Estland. Zijn naam staat weer op de kaart, weet Didier Martel.

"Sébas was zo blij dat hij eindelijk weer eens werd opgeroepen", zegt Martel in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Als je dan zo de aandacht op je vestigt, is dat natuurlijk heerlijk. Een paar maanden terug nog trof ik een jongen die heel down was. Ik zag zijn potentie, gaf hem vertrouwen en tipte FC Utrecht. Dan zie je hoe snel het kan gaan in een voetballeven."

"Maar hij is er nog lang niet", vervolgt Martel zijn verhaal over de twintigjarige spits. "Hij moet leren er elke wedstrijd te staan. Toch kun je gerust zeggen dat zijn waarde in Frankrijk, maar ook in de rest van Europa, een flink stuk is gestegen."

FC Utrecht kan de jongeling voor acht ton oppikken. Er lijkt geen twijfel over te bestaan dat de Domstedelingen dat gaan doen. Daar rekent Edouard Duplan, gids en tolk van zijn landgenoot, ook op. "Het is, gelet op de enorme concurrentie, al heel knap om überhaupt bij een nationale Franse ploeg te zitten, drie keer scoren is nog knapper. Sébas heeft zich bij Utrecht enorm ontwikkeld. De kritieken in Frankrijk zijn lovend, dat doet hem goed."
  vrijdag 27 maart 2015 @ 14:44:02 #59
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151093057
Wat hoop ik toch zo op Stijn Vreven als trainer....wat een held is dat
En als hij nog succes heeft. Podverdomme. Zou toch wel zorg dragen aan een telkens vol Galgenwaard.
pi_151093215
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:44 schreef RoodWitBlauw het volgende:
En als hij nog succes heeft. Podverdomme. Zou toch wel zorg dragen aan een telkens vol Galgenwaard.
Reken er maar niet op.
pi_151093254
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 14:44 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Is misschien nog denkbaar in een assistentenrol (ooit), maar hoofdcoach zie ik hem aankomend seizoen i.i.g. niet worden.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:00:02 #62
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151093575
Dacht ik al.

Maar hopen mag men altijd
pi_151093627
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:00 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Dacht ik al.

Maar hopen mag men altijd
Absoluut. Denk dat het ook wel nodig is voor een Utrecht-supporter om het een beetje leefbaar te houden.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 15:19:00 #64
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151094158
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:01 schreef Downwards het volgende:

[..]

Absoluut. Denk dat het ook wel nodig is voor een Utrecht-supporter om het een beetje leefbaar te houden.
Mooi gezegd!
Maakt het ook wel mooi om supporter te zijn van fcu. Gebeurt van allerhand hier
pi_151094239
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:19 schreef RoodWitBlauw het volgende:

[..]

Mooi gezegd!
Maakt het ook wel mooi om supporter te zijn van fcu. Gebeurt van allerhand hier
Oh ja, zeker. Ondanks alles blijft het de mooiste club van Nederland en er is altijd wel wat om over te praten of te zeiken. :P
pi_151169853
quote:
Een derde speler van FC Utrecht is toegevoegd aan de selectie van Jong Oranje. Jeff Hardeveld is vandaag (zondag) aangesloten bij het team van bondscoach Remy Reijnierse, als vervanger van de geblesseerd geraakte Joost van Aken.

Naast Hardeveld maken ook FC Utrecht’s Yassin Ayoub en de aan FC Dordrecht verhuurde Sean Klaiber deel uit van de huidige kern van Jong Oranje, die zich in Maastricht voorbereidt op een vriendschappelijke wedstrijd tegen Jong Frankrijk. Die wordt morgen in de Noord-Franse stad Sedan gespeeld. Mogelijk komt het Nederlandse FC Utrecht-drietal dan hun teamgenoot Sébastien Haller tegen, die deel uitmaakt van de selectie van de Fransen.
pi_151176500
Hoe groot is de kans dat Jean-Paul de Jong de nieuwe trainer wordt?
pi_151176912
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:23 schreef louter_genieten het volgende:
Hoe groot is de kans dat Jean-Paul de Jong de nieuwe trainer wordt?
Niet zo bijster groot zolang Frans van Seumeren het voor het zeggen heeft (die twee hebben een conflict gehad in het verleden).
pi_151181281
Ik denk dat Frans dat wel los kan laten, helaas had hij een groter (lees: duurder) conflict met Foeke, anders hadden ze die kunnen bellen.
pi_151181451
Laat die oude kliek eens voor wat het is en haal vers bloed...
pi_151189105
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:34 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik denk dat Frans dat wel los kan laten, helaas had hij een groter (lees: duurder) conflict met Foeke, anders hadden ze die kunnen bellen.
Dat denk ik niet, aangezien het meer een vertrouwenskwestie in plaats van een meningsverschil of een 'conflictje'.

Overigens lijkt JP mij helemaal niet wenselijk als hoofdcoach voor volgend seizoen.
pi_151189189
Van Seumeren is straks te gast bij Namen & Rugnummers.
pi_151189511
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:18 schreef Downwards het volgende:
Overigens lijkt JP mij helemaal niet wenselijk als hoofdcoach voor volgend seizoen.
Dat denk ik ook niet, maar als de directie denkt dat JP de beste is dan moeten ze hem halen en dan moet Frans maar slikken.

Geen idee wie je zou moeten halen overigens.
pi_151189540
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:32 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat denk ik ook niet, maar als de directie denkt dat JP de beste is dan moeten ze hem halen en dan moet Frans maar slikken.
Een Van Schaik heeft feitelijk geen reet te vertellen en zal zeker niet tegen de zin van Frans in persoon X opperen als hoofdcoach.
pi_151189585
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 14:33 schreef Downwards het volgende:

[..]

Een nitwit als Van Schaik heeft feitelijk geen reet te vertellen en zal zeker niet tegen de zin van Frans in persoon X opperen als hoofdcoach.
Is het arrogant als ik zeg: laat ze het lekker uitzoeken daar hogerop.

Al die randzaken wordt je toch moe van, resultaten willen we zien. 20-0 tegen 020, dat zijn de cijfers. En wie het doet, al roepen ze het zandmannetje op :P
pi_151192462
quote:
FC Utrecht hoopt eind deze week de naam van de nieuwe trainer bekend te maken. Dat zegt Frans van Seumeren in Namen & Rugnummers.

Namen noemt de clubeigenaar niet. "Maar wat we voor ogen hebben is toch iets anders dan de laatste jaren", zegt de clubeigenaar. "En als het lukt, weet ik zeker dat iedereen tevreden is."

FC Utrecht zoekt een nieuwe trainer, nadat vorige week bekend werd dat Robby Alflen de club na dit seizoen verlaat. Ook technisch adviseur Co Adriaanse vertrekt bij FC Utrecht.

Van Seumeren schat de kans dat het rond komt op meer dan 50%. Op namen wilde hij niet ingaan. "Maar Harry van den Ham schuiven we niet door, anders hadden we hem wel meteen hoofdtrainer gemaakt."
Hmm.... zou ie eindelijk eens een ervaren en bewezen hoofdtrainer aan gaan stellen? :o
pi_151192634
quote:
11s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:06 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hmm.... zou ie eindelijk eens een ervaren en bewezen hoofdtrainer aan gaan stellen? :o
Tja, het zou natuurlijk kunnen dat hij langzaam in de rol van eigenaar van een BVO begint te groeien na 7 jaar.
pi_151192661
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:11 schreef Downwards het volgende:

[..]

Tja, het zou natuurlijk kunnen dat hij langzaam in de rol van eigenaar van een BVO begint te groeien na 7 jaar.
:D

Toch van mij nooit een kwaad woord over Van Seumeren, topvent.
pi_151193048
quote:
UTRECHT - Sébastien Haller heeft een vierjarig contract getekend bij FC Utrecht. Dat meldt Frans van Seumeren maandag in Namen & Rugnummers.

"Hij heeft voor vier jaar getekend, maar we moeten nog wel de optie lichten", zegt de clubeigenaar.

Haller kwam in de winterstop op huurbasis van het Franse Auxerre naar de Galgenwaard. Daar maakte hij naam door vier keer te scoren in de wedstrijd tegen FC Dordrecht. Inmiddels heeft de Fransman zeven keer gescoord voor FC Utrecht.
pi_151193539
Goede zaak en nog wel voor vier seizoenen.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 30 maart 2015 @ 17:42:45 #81
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_151195968
*O* *O* *O*
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 30 maart 2015 @ 18:40:23 #82
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151197865
Wat een topper is onze Frans toch.
Alles aan hem te danken.

Nieuwe trainer wordt deze week bekend gemaakt, maar in ieder geval binnen 14 dagen.
Trainer wordt ander soort dan voorgaande jaren wordt gezegt.

Ik ben benieuwd.

Been? Vreven?

[ Bericht 62% gewijzigd door RoodWitBlauw op 30-03-2015 18:53:46 ]
pi_151199254
Ik zeg Adriaanse.
pi_151199735
Ik zeg Been.
pi_151200136
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 19:26 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik zeg Been.
Nah strookt niet met de woorden van Van Seumeren net.
  maandag 30 maart 2015 @ 20:07:22 #86
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151201488
Om 20.55 jong Frankrijk tegen jong Oranje op FOX 1

Hup HALLER!
pi_151201513
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:07 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Om 20.55 jong Frankrijk tegen jong Oranje op FOX 1

Hup HALLER!
Haller v Oranje -21

4-1
  maandag 30 maart 2015 @ 20:14:11 #88
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151201804
quote:
17s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:07 schreef Downwards het volgende:

[..]

Haller v Oranje -21

4-1
Als Haller er 2 of meer inlegt.
Dan lach ik echt hard!
En Fransie nog harder. Mag ook wel na jaren investeren.

En dan doorpakken tegen 020. Mooie droom

Ik zeg 3-0

[ Bericht 4% gewijzigd door RoodWitBlauw op 30-03-2015 20:42:05 ]
  maandag 30 maart 2015 @ 22:46:54 #89
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151208553
quote:
17s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:07 schreef Downwards het volgende:

[..]

Haller v Oranje -21

4-1
Heb je geld ingezet op jouw uitslag ?

Leuk voor haller dat ie nog even speelde. Had wel mooie acties vond ik
pi_151214390
Ik zeg Johan Neeskens.
pi_151214397
Adriaanse, Neeskens, Jol, Verbeek, Advocaat...

Dan zal het wel Arno Pijpers oid worden. :P
pi_151214874
Ik zet 100 euro op Nesu.
pi_151215058
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:45 schreef PBateman1978 het volgende:
Adriaanse, Neeskens, Jol, Verbeek, Advocaat...

Dan zal het wel Arno Pijpers oid worden. :P
Mark my words.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 09:20 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik zet 100 euro op Nesu.
:')
  dinsdag 31 maart 2015 @ 11:12:23 #94
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_151217602
Ik blijf bij het duo JP de Jong / Stijn Vreven.
pi_151217777
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 11:12 schreef Oliver23 het volgende:
Ik blijf bij het duo JP de Jong / Stijn Vreven.
Die worden het zeker niet.

Het wordt een ervaren (oudere) trainer die ook TD zaken regelt.
pi_151217889
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 11:17 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Die worden het zeker niet.

Het wordt een ervaren (oudere) trainer die ook TD zaken regelt.
Schijnt er één vorig jaar een pannenkoekenhuis te hebben geopend in de omgeving. ;)
pi_151217915
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 11:21 schreef Matip het volgende:

[..]

Schijnt er één vorig jaar een pannenkoekenhuis te hebben geopend in de omgeving. ;)
Haha ja ik zag het. :D

Frank Rijkaard als het boegbeeld van FC Utrecht de komende jaren, zie jij het voor je?
pi_151217983
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 11:21 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Haha ja ik zag het. :D

Frank Rijkaard als het boegbeeld van FC Utrecht de komende jaren, zie jij het voor je?
Niet echt, snap dan ook niet dat dit soort geruchten de wereld in worden geholpen. :P
pi_151220477
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 11:23 schreef Matip het volgende:

[..]

Niet echt, snap dan ook niet dat dit soort geruchten de wereld in worden geholpen. :P
''Humor''

De namen Han Berger en Bert van Marwijk zingen rond op Zoudenbalch geloof ik.
Han Berger lijkt mij nou niet echt een goede optie, die man zit al tig jaar down under....
pi_151220926
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:35 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

''Humor''

Han Berger lijkt mij nou niet echt een goede optie, die man zit al tig jaar down under....
En Van Marwijk heeft al talloze keren aangegeven dat hij geen club in Nederland meer gaat trainen, dus dat is dan ook weer opgelost.
pi_151220942
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:46 schreef Downwards het volgende:

[..]

En Van Marwijk heeft al talloze keren aangegeven dat hij geen club in Nederland meer gaat trainen, dus dat is dan ook weer opgelost.
En Han Berger is de nieuwe voorzitter van de CBV.

Dus...

Erm...
pi_151221205
Zou Timothy Derijck niet openstaan voor het trainerschap? Met eventueel Schut als tweede man.
pi_151221225
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:46 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

En Han Berger is de nieuwe voorzitter van de CBV.

Dus...

Erm...
Je kunt je sowieso afvragen wat een Han Berger nog toe zou voegen in het hedendaagse voetbal.
pi_151221306
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:54 schreef Downwards het volgende:

[..]

Je kunt je sowieso afvragen wat een Han Berger nog toe zou voegen in het hedendaagse voetbal.
Martin Jol dan maar doen? Neemt ie Cock ook mee, is toch mooi man.
pi_151221338
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:57 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Martin Jol dan maar doen? Neemt ie Cock ook mee, is toch mooi man.
Nou inderdaad en dan hebben ze eindelijk weer wat fatsoenlijke muziek in de spelersbus.
pi_151221997
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:35 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

''Humor''

En Han heeft natuurlijk een Utrecht verleden. Kunnen we sowieso doorstrepen.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:46:53 #107
436595 Sked
Zonnestraal
pi_151230220
quote:
Na dit seizoen blijven Tommy Oar en Jeroen Verhoeven niet bij FC Utrecht. Van eerstgenoemde was reeds bekend dat hij in de zomer een andere uitdaging zou gaan zoeken. Er was zelfs even sprake van dat Oar misschien gedurende de winterstop weg zou gaan uit de Domstad, maar van een transfer kwam het niet. Verhoeven vervult momenteel de rol van reservekeeper bij FC Utrecht, voor het derde seizoen op rij.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=241230

Waarom Oar weg? :?
pi_151230285
quote:
Omdat ie dat wil?

De volledige lijst:

quote:
FC Utrecht heeft de opties in de aflopende contracten van Sean Klaiber, Gyrano Kerk en Nassir El Aissati gelicht. Voor het drietal geldt dat zij daardoor nog tot medio 2016 onder contract staan bij de Eredivisionist uit Utrecht.

De aflopende verbintenissen met Tommy Oar, Jeroen Verhoeven en Michael Zullo zijn formeel opgezegd door FC Utrecht, dat met laatstgenoemde in een later stadium nog wel in gesprek gaat over de toekomst. FC Utrecht gaat daarnaast met Edouard Duplan in gesprek om zijn aflopende verbintenis te verlengen.

De opties in de aflopende contracten van de selectiespelers Kai Heerings, Elroy Pappot en Kenny Teijsse worden door FC Utrecht niet gelicht. Datzelfde geldt voor de opties in de aflopende verbintenissen van de Jong FC Utrecht-voetballers Remco van Wingerden, Jordy van der Winden, Laurens van der Voort, Yemaro Hoogdorp, Darren Rosheuvel en Myenty Abena. Met Abena en Rosheuvel is de club nog wel in gesprek over de toekomst.

De koopoptie die FC Utrecht heeft op de van Standard Luik gehuurde Danny Verbeek wordt niet gelicht. FC Utrecht heeft bovendien opties tot koop op de huurlingen Sébastien Haller en Timo Letschert. Over het al dan niet lichten daarvan wordt op een later moment een besluit genomen.

In de collectieve arbeidsovereenkomsten van betaaldvoetballers is opgenomen dat verlengde arbeidscontracten voor bepaalde tijd die aflopen, vóór 1 april formeel opgezegd moeten worden, om te voorkomen dat een contract onder dezelfde voorwaarden automatisch met een jaar verlengd wordt.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:50:25 #109
436595 Sked
Zonnestraal
pi_151230352
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:48 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Omdat ie dat wil?

De volledige lijst:

[..]

Dus Oar gaat kijken naar een stap hogerop?
pi_151230376
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:50 schreef Sked het volgende:

[..]

Dus Oar gaat kijken naar een stap hogerop?
Nee hij gaat weg om naar Volendam te gaan.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:51:56 #111
436595 Sked
Zonnestraal
pi_151230413
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:50 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Nee hij gaat weg om naar Volendam te gaan.
Weet ik veel, ik volg Utrecht niet _O-

Vond die Oar alleen wel een aardige voetballer, daarom viel het me op
pi_151230857
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 16:51 schreef Sked het volgende:

[..]

Weet ik veel, ik volg Utrecht niet _O-

Vond die Oar alleen wel een aardige voetballer, daarom viel het me op
Don't feed the troll.

Goed dat de opties zijn gelicht voor Kerk, Klaiber en el Aissati. ^O^
pi_151231873
Als je de 'bronnen' op fcu.net moet geloven zou Ronnie Stam wel eens de nieuwe rechtsback kunnen worden...
pi_151231914
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 17:34 schreef PBateman1978 het volgende:
Als je de 'bronnen' op fcu.net moet geloven zou Ronnie Stam wel eens de nieuwe rechtsback kunnen worden...
Deed het bij Wigan nog best redelijk in de Premier League en daarna weinig meer van gehoord. Als hij gewoon fit is, kan het bijna niet anders dan dat hij meer brengt dan Kum / Vd Maarel.
pi_151236622
Grote schoonmaak weer. Van der Winden verbaasd mij, wat heeft die jongen een prachtig debuut gehad in het eerste. Bleek jammer genoeg zijn enige hele wedstrijd in het 1e (2 wedstrijden totaal :D). Had het gevoel dat er wel iets in zat, maar blijkt dus jammer genoeg niet zo te zijn.

Verhoeven zal ik wel missen, perfecte vent met humor en best aardige kwaliteit. Hoop dat hij elders nog 2 seizoenen in de basis mag staan.
pi_151255480
quote:
01-04-2015
Andries Jonker wordt de nieuwe trainer van FC Utrecht. De geboren Amsterdammer moet Robby Alflen, die onlangs te kennen gaf zijn contract niet te willen verlengen, opvolgen in Stadion Galgenwaard.

Momenteel is Jonker nog actief als Hoofd Jeugdopleiding bij het Engelse Arsenal. Zijn voorkeur ligt toch meer op het veld en daarom heeft hij ervoor gekozen om na het huidige seizoen de scepter te gaan zwaaien in de Domstad.

FC Utrecht wordt voor Jonker, na FC Volendam, MVV Maastricht en Willem II, zijn vierde club als hoofdverantwoordelijke.
Vanmiddag om 16:00 uur zal het protégé van Louis van Gaal worden gepresenteerd aan de pers.
pi_151256119
Gelukkig is het 1 april.
pi_151258907
Ik mag hopen van wel.
pi_151259437
Zul je straks zien dat het een grap is. :(
pi_151265470
quote:
Uiteraard.
pi_151265755
_O-
pi_151266016
Is Ten Hag al genoemd trouwens? past wel in dat profiel wat van Seumeren schetst.
pi_151267405
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 16:12 schreef zolderraam het volgende:
Is Ten Hag al genoemd trouwens? past wel in dat profiel wat van Seumeren schetst.
Zijn naam de laatste weken al talloze keren voorbij zien komen en op zich is er ook nog wel wat voor te zeggen.
pi_151267433
Ik denk dat Matip wel eens gelijk kan hebben....

(Neeskens dus)
pi_151274579
Het zou deze week bekend worden gemaakt toch?
pi_151274696
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 20:27 schreef Matip het volgende:
Het zou deze week bekend worden gemaakt toch?
Van Seumeren hoopte daar wel op ja.
pi_151274806
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2015 20:30 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Van Seumeren hoopte daar wel op ja.
Ik vraag me overigens wel af, mocht Neeskens het worden, of dat de juiste persoon is? Zit sinds 2012 zonder club nadat hij is weggestuurd uit Zuid-Afrika.
pi_151275714
Volgens VI zijn Alfons fucking Groenendijk en Jean-Paul de Jong kandidaten.
pi_151276835
Jean-Paul zou wel een goede zijn, past bij de club en dat is op dit moment nodig.
pi_151278078
Het wordt Nesu, geloof me nou. Met Derijck en Schut als assistenten voor de doelpunten. Komt allemaal goed.
  donderdag 2 april 2015 @ 01:07:26 #132
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_151283731
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:54 schreef Tha_Duck het volgende:
Het wordt Nesu, geloof me nou. Met Derijck en Schut als assistenten voor de doelpunten. Komt allemaal goed.
Ik denk eigenlijk niet dat Nesu zijn nek gaat uitsteken voor deze job. Blijft een beetje een trainerskerkhof natuurlijk, dat Utrecht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_151283788
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2015 21:54 schreef Tha_Duck het volgende:
Nesu was de eerste keer al niet grappig en behoorlijk misplaatst.
pi_151283840
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 01:07 schreef Caland het volgende:
Blijft een beetje een trainerskerkhof natuurlijk, dat Utrecht.
Dat is natuurlijk volkomen juist en zegt ook veel over het beleid onder Frans.
pi_151285317
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2015 01:11 schreef Downwards het volgende:

[..]

Nesu was de eerste keer al niet grappig en behoorlijk misplaatst.
De hele nutteloze discussie is al niet grappig.
pi_151285341
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 01:07 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk niet dat Nesu zijn nek gaat uitsteken voor deze job.
pi_151287185
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 08:36 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

De hele nutteloze discussie is al niet grappig.
Zoals je verwacht als het over mogelijk toekomstige coaches van een BVO gaat.
pi_151287205
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:23 schreef Downwards het volgende:

[..]

Zoals je verwacht als het over mogelijk toekomstige coaches van een BVO gaat.
Als er wat concrete kandidaten zijn of iets anders dan is het wel iets waard, maar dat name droppen wat er nu op diverse fora gebeurd gaat nergens over.
  donderdag 2 april 2015 @ 10:48:09 #139
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_151287709
Beetje volle bak zondag? :)
Gourmetten of steengrillen?
pi_151287743
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:48 schreef Silenus het volgende:
Beetje volle bak zondag? :)
Geloof dat de teller op iets meer dan 17.000 stond eergisteren.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 2 april 2015 @ 12:02:13 #141
80791 crew  Paul
pi_151289630
Wel jammer dat de galgenwaard niet kan uitverkopen jegens Ajax
  donderdag 2 april 2015 @ 12:20:33 #142
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_151290142
Het uitvak had ook voor het eerst sinds mensenheugenis geen flitsverkoop. Was pas na 4 dagen uitverkocht.
pi_151290552
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 12:02 schreef Paul het volgende:
Wel jammer dat de galgenwaard niet kan uitverkopen jegens Ajax
Los van het feit dat het stadion doorgaans maar voor 2/3 gevuld is, leeft het ook niet meer zo heb ik het idee. In ieder geval minder dan jaren geleden.

Het is over het algemeen wel een vermakelijk affiche, maar zoals Willem Kieft zou zeggen: je moet het ook niet groter maken dan het is uiteindelijk.
pi_151290822
Gerard van der Lem is dit weekend aanwezig bij Utrecht - Ajax. :)

:)
pi_151291034
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 12:42 schreef Matip het volgende:
Gerard van der Lem is dit weekend aanwezig bij Utrecht - Ajax. :)

:)
Dat geeft het dan wel weer een bijzondere lading.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 2 april 2015 @ 12:49:16 #146
80791 crew  Paul
pi_151291053
Ik voorspel 3-1
  donderdag 2 april 2015 @ 13:24:16 #147
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151292172
6-4

*)

Ps. Is zaterdag training in stadion?
pi_151292547
ArdSchoutenAD twitterde op donderdag 02-04-2015 om 11:44:18 Training #fcutrecht . Mark vd Maarel een hesje Chris Kum niet http://t.co/xv5R7WNZ25 reageer retweet
pi_151293924
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:36 schreef Downwards het volgende:
ArdSchoutenAD twitterde op donderdag 02-04-2015 om 11:44:18 Training #fcutrecht . Mark vd Maarel een hesje Chris Kum niet http://t.co/xv5R7WNZ25 reageer retweet
Terecht wel. Probleem alleen is dat het er niet beter op wordt.
pi_151294051
Verdedigend wordt het er wel beter op met van der Maarel. Aanvallend zal het weinig uitmaken.
  donderdag 2 april 2015 @ 14:26:28 #151
283639 Pino0
pi_151294243
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:21 schreef Tha_Duck het volgende:
Verdedigend wordt het er wel beter op met van der Maarel. Aanvallend zal het weinig uitmaken.
Heb het nooit iets gevonden.

Altijd ren en vliegwerk maar altijd wel een paar cruciale fouten.
pi_151294622
Lood om oud ijzer
pi_151294917
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:26 schreef Pino0 het volgende:

[..]

Heb het nooit iets gevonden.

Altijd ren en vliegwerk maar altijd wel een paar cruciale fouten.
Eens. Ben ook nooit een groot fan geweest. Maar ik vind hem wel beter dan Kum. Die heb ik nog geen enkele keer betrapt op een goede oplossing verdedigend.
  donderdag 2 april 2015 @ 15:57:23 #154
283639 Pino0
pi_151297271
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:42 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Eens. Ben ook nooit een groot fan geweest. Maar ik vind hem wel beter dan Kum. Die heb ik nog geen enkele keer betrapt op een goede oplossing verdedigend.
Was dat niet eerst een centrale verdediger? Hij is wel te traag voor een backje maar heeft ook al wel wat doelpuntjes gemaakt.
pi_151297919
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 15:57 schreef Pino0 het volgende:

[..]

Was dat niet eerst een centrale verdediger? Hij is wel te traag voor een backje maar heeft ook al wel wat doelpuntjes gemaakt.
Doelpunten hebben we spitsen voor toch? Alhoewel dat ook wat moeilijk was dit jaar tussen het verlies van Boymans en komst van Haller in. Maar in dat geval had hij beter voorin kunnen staan en vd Maarel RB :)

Geen idee wat zijn favoriete positie is, volgens het persbericht toen hij kwam (http://fcutrecht.nl/nieuw(...)under-chris-kum-vast) is het een allrounder achterin. Maar laten we het er maar op houden dat het als rechtsback niet veel was.

Maar voor slechts 2 jaar vastgelegd dus zie ook geen probleem dat hij naar de bank verhuisd. Misschien is het wat als LB voor de laatste paar potten als Hardeveld geschorst/op is.
pi_151335764
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:21 schreef Tha_Duck het volgende:
Misschien is het wat als LB voor de laatste paar potten als Hardeveld geschorst/op is.
Vast niet, maar volgens mij speelde hij bij Ado en Heerenveen daar wel geregeld.
  vrijdag 3 april 2015 @ 21:51:43 #157
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_151343187
Erik ten Hag dus de belangrijkste kandidaat volgens Fox Sports.
pi_151348172
@ad.nl:

quote:
FC Utrecht heeft Erik Ten Hag nadrukkelijk in het vizier als nieuwe hoofdtrainer van FC Utrecht. De huidige trainer van de beloften van Bayern München vertrekt na dit seizoen uit Duitsland en wil dolgraag weer in Nederland aan de slag.

Utrecht ziet in de 45-jarige Tukker de opvolger van Robby Alflen, die in gezamenlijk overleg met de club besloot dat er onvoldoende wederzijds vertrouwen is voor een contractverlenging. Ten Hag vertrok in de zomer van 2013 naar Duitsland, nadat hij in het seizoen ervoor Go Ahead Eagles naar de eredivisie had geholpen.

Dat Ten Hag bij Utrecht aan de slag gaat, is nog geen zekerheid. Clubeigenaar Frans van Seumeren heeft meerdere ijzers in het vuur. De club zoekt naar een trainer die zich ook nadrukkelijk bezig houdt met de scouting en de jeugdopleiding.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 4 april 2015 @ 08:02:31 #159
80791 crew  Paul
pi_151351590
Veel mensen zijn negatief over hem, waarom eigenlijk?
pi_151352519
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 08:02 schreef Paul het volgende:
Veel mensen zijn negatief over hem, waarom eigenlijk?
Denk meer het feit dat er gesproken werd over 'iemand die iedereen tevreden zal stellen' en 'zonder Utrecht verleden'...

En dan komt er weer een naam van iemand die toch weer bij Utrecht heeft gespeeld (ok, niet lang...) en zich voor zover ik weet ook nog niet bewezen heeft als trainer.

Mensen willen gewoon een wat meer ervaren persoon, met autoriteit, stabiel. Met een eventuele ten Hag is het maar weer de vraag hoe da zal gaan.
pi_151352868
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 10:08 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Denk meer het feit dat er gesproken werd over 'iemand die iedereen tevreden zal stellen' en 'zonder Utrecht verleden'...

En dan komt er weer een naam van iemand die toch weer bij Utrecht heeft gespeeld (ok, niet lang...) en zich voor zover ik weet ook nog niet bewezen heeft als trainer.

Mensen willen gewoon een wat meer ervaren persoon, met autoriteit, stabiel. Met een eventuele ten Hag is het maar weer de vraag hoe da zal gaan.
Dan moet je ook weten hoe hij zich ontwikkeld heeft als coach de afgelopen twee jaar. Hij heeft wel in een van de best georganiseerde voetbalorganisaties ter wereld gewerkt en nauw samen met Guardiola. Daarvoor jarenlang onder Rutten gewerkt en een keer gepromoveerd met GAE in zijn eerste jaar als hoofdcoach.

Ik denk dat het er i.i.g. een stuk professioneler aan toe zal gaan ten opzichte van de huidige situatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Downwards op 04-04-2015 10:48:08 ]
pi_151354023
Al klaar voor de historische nederlaag?
Groot fan van User Wotte
pi_151354150
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 april 2015 11:52 schreef Tjacka het volgende:
We zien morgenmiddag op onze zolderkamer wel weer hoe het verloopt.
  zondag 5 april 2015 @ 13:24:56 #164
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_151385418
Geen vol stadion in de wedstrijd van het jaar, ga je schamen
  zondag 5 april 2015 @ 15:55:10 #165
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_151389778
Draak van een wedstrijd. :')
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_151393696
quote:
14s.gif Op zondag 5 april 2015 15:55 schreef Zero17 het volgende:
Draak van een wedstrijd. :')
Typische 0-0 wedstrijd waarbij beide kanten noch de wil en de kwaliteit hadden om te winnen. Lijkt me dus een terechte uitslag.
pi_151401707
Duplan _O-

Kensington was wel aardig trouwens :@
pi_151403860
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 21:41 schreef Tha_Duck het volgende:
Duplan _O-
Wat was daar nou precies aan de hand?

Ik hoorde dat het een grap was van duplan?
pi_151405504
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 22:24 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Wat was daar nou precies aan de hand?

Ik hoorde dat het een grap was van duplan?
Hij had niet door dat hij gewisseld was en ging het veld weer in :D
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 5 april 2015 @ 23:50:47 #170
80791 crew  Paul
pi_151407408
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 april 2015 11:52 schreef Tjacka het volgende:
:') elk jaar weer dezelfde praatjes
pi_151408183
En daar was Gevero weer. :D
pi_151411143
Goede wissel van van Alflen hoor!

Markiet _O_
  maandag 6 april 2015 @ 09:33:36 #173
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_151411192
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 22:56 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Hij had niet door dat hij gewisseld was en ging het veld weer in :D
Hij dacht dat Oar nog niet in het veld stond en we dus met 10 man speelden.
pi_151412000
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 09:33 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hij dacht dat Oar nog niet in het veld stond en we dus met 10 man speelden.
Ja, dat zeg ik? Hij had niet door dat hij al gewisseld was.
pi_151412033
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 09:26 schreef Matip het volgende:
Goede wissel van van Alflen hoor!

Markiet _O_
Markiet is gewoon een held, al jaren _O_ En nu ook nog eens een dubbel gouden wissel dankzij het doelpunt en feit dat hij op de plek van Leeuwin kon gaan staan. Wat overigens absoluut geen rood was. Iets daarvoor had Letschert (of was het Diemers, even kwijt) wel zeker rood moeten krijgen..

Oar weer lachwekkend slecht trouwens. Wat een schijt voetballer. En ik ben nog steeds niet onder de indruk van Haller, wederom een wedstrijd waar hij het moet laten zien maar op 1 of 2 slappe kopballen na volledig onzichtbaar. Ik blijf mijn twijfels hebben, sorry.

Van de Maarel was opbouwend beduidend minder aanwezig over de middenlijn, maar verdedigend was het een stuk rustiger dan met Kum.
  maandag 6 april 2015 @ 11:07:45 #176
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_151412475
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 10:42 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik? Hij had niet door dat hij al gewisseld was.
Hij wist wel dat ie gewisseld was maar dacht dat het publiek floot omdat Oar er nog niet in zou mogen van de scheids en kwam dus weer het veld in zodat we weer met 11 man zouden staan..
pi_151412519
Nu al zin in aanstaande zondag 16.45 _O_
Zonder wrijving geen glans
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 6 april 2015 @ 11:16:39 #178
80791 crew  Paul
pi_151412634
pi_151413018
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 10:44 schreef Tha_Duck het volgende:
Oar weer lachwekkend slecht trouwens. Wat een schijt voetballer.
Snap niet dat ze niet veel resoluter zijn geweest in het geval van Oar. Die had je vanaf februari gewoon op de tribune moeten zetten en alleen een misschien alleen een keer op de bank laten zitten als het echt niet anders kan (ondanks het feit dat hij best een aardige eerste seizoenshelft heeft gespeeld).

Een vernietigende column ook in de Forza over Oar en waarsch. denken de meesten er zo over.
pi_151413558
Hierbij 2 filmpjes van de wedstrijd FC Utrecht - Ajax.

Tegen het moderne voetbal
  maandag 6 april 2015 @ 14:22:33 #181
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151416867
quote:
Zat ff te googlen, en je kan zowaar gestraft worden hiervoor.

volledige beschrijving pagina 41 / 1389

partijen Openbaar Ministerie vs Voetbalsupporters
instelling Politierechter Amsterdam
jaar 2012
datum 05/11/2012
vindplaats LECD, Nieuwsbrief 2012-2
samenvatting Oordeel van de politierechter te Amsterdam parketnrs. 13-145113-12 en 13-129283-12. Mondeling vonnis.

Verdachten zijn twee leden van de supportersgroep van PSV. Zij lieten zich tijdens een voetbalwedstrijd tussen PSV en Ajax beledigend uit over joden. Ze kwamen in een groepje het stadion binnen dat zong "Hamas, Hamas, joden aan het gas" en "Mijn vader zat bij de commando's, mijn moeder zat bij de SS, samen verbranden zij joden, want joden branden het best." Dit was op camerabeeld vastgelegd. De Officier van Justitie eiste voor beide verdachten een werkstraf van 80 uur en 40 dagen voorwaardelijke hechtenis wanneer niet aan de werkstraf werd voldaan. De rechter legt een lagere straf op dan geëist omdat volgens haar de verdachten spijt hadden en hun gedrag hadden veranderd. Beiden werden veroordeeld tot 80 uur werkstraf waarvan 40 uur voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar.
trefwoorden Rassendiscriminatie ; Sport ; Belediging ; Uitlatingen in het openbaar ; Joden ; Antisemitisme
wetsartikelen Sr art. 137c

Kunnen ze de hele bunnikside wel oppakken
_O-
pi_151416964
Valt me nog mee dat er niet gemekkerd wordt over de Palestijnse vlag.
pi_151422412
“Mijn vader zat bij de commando’s, mijn moeder zat bij de SS. Samen verbrandden zij joden, want joden die branden het best”,

Hoog niveau weer.
pi_151422463
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 17:20 schreef hafcfan het volgende:
“Mijn vader zat bij de commando’s, mijn moeder zat bij de SS. Samen verbrandden zij joden, want joden die branden het best”,

Hoog niveau weer.
Bovendien zal het in de meeste gevallen wel een leugen zijn.
  maandag 6 april 2015 @ 17:27:11 #185
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_151422681
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 17:20 schreef hafcfan het volgende:

Hoog niveau weer.
Eigenlijk is alles aan FC Utrecht stront . Van leiding , trainer, spelers tot aanhang
RED ONS HENNIEGOD
pi_151422941
quote:
Ook FOX-verslaggever Mark van Rijswijk moest het zondag overigens ontgelden. Hij zei bij zijn livecommentaar op de wedstrijd: 'Het publiek van Utrecht gaat er nog eens achterstaan', net op het moment dat de thuisfans 'Hamas, Hamas, joden aan het gas', aan het zingen waren.
_O-
pi_151423620
Gaat toch ook nergens over. De hele wedstrijd Hoe je niets van de bunnikside alleen een enkele keer bij dat soort spreekkoren.

Oh ja en als er eigen spelers het veld opkomen, dan worden die vaak uitgefloten.

Het zou eens echt zijn om te supporten...
  maandag 6 april 2015 @ 19:34:37 #188
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_151427008
quote:
9s.gif Op maandag 6 april 2015 17:27 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Eigenlijk is alles aan FC Utrecht stront . Van leiding , trainer, spelers tot aanhang
Dat ging over PSV fans....

Edit : Ah blijkbaar ook bij ons te horen, triest natuurlijk wel...
pi_151427462
quote:
9s.gif Op maandag 6 april 2015 17:27 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Veel Utrecht fans zijn eerder anti Ajax dan voor Utrecht. Mooiste voorbeeld is Paul.
pi_151427594
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:46 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Veel Utrecht fans zijn eerder anti Ajax dan voor Utrecht. Mooiste voorbeeld is Paul.
En daar heb jij vanuit je zolderkamer in de provincie natuurlijk een heel behoorlijk zicht op. Misschien schreeuwen die het hardst op internet, maar het is een beeld dat vooral door bepaalde media en onbenullen wordt opgeroepen.
  maandag 6 april 2015 @ 19:50:48 #191
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_151427638
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 19:46 schreef hafcfan het volgende:

[..]

feestje
RED ONS HENNIEGOD
pi_151428597
Huilen om een spreekkoortje :')
pi_151431601
Ben wel blij dat het uitvak enkel over rode roosjes gezongen heeft :Y
Gelukkig heeft de media het minutenlange kanker Utrecht, wie niet springt die is geen jood, joden.. Joden en natuurlijk het zeer gewaardeerde toezingen van Nesu gemist. Je moet er toch niet aan denken dat er eens een sanctie tegen de lieverdjes uit 020 ter sprake zou komen.

Wat niet wegneemt dat het beiden te absurd voor woorden is, misschien moeten al die helden en heldinnen eens fijn kanker krijgen of gezellig een gaskamer ingeduwd worden. Eens kijken of ze nog van die babbeltjes hebben....
pi_151431687
quote:
FC Utrecht wil Edouard Duplan en Timo Letschert langer aan zich binden, zo meldt VI op haar website.

Edouard Duplan (13 mei 1983) werd in de zomer van 2010 overgenomen van Sparta, en leek twee jaar geleden te vertrekken. Uiteindelijk tekende de Fransman bij voor twee seizoenen. Vorig seizoen kwam Duplan door zware blessures nauwelijks in actie, maar sinds eind november 2014 is hij weer regelmatig aanwezig. Hij scoorde dit seizoen al zeven goals.
Zowel FC Utrecht als Duplan hebben te kennen gegeven met elkaar verder te willen. Wilco van Schaik zegt over hem in gesprek met VI: 'Edouard is iemand van de club, we gaan beiden kijken naar de toekomst.'

Timo Letschert (25 mei 1993) werd eind augustus 2014 gehuurd van Roda JC. FC Utrecht bedong bij deze huur een optie tot koop. Letschert verliet Roda JC na een arbitragezaak, en heeft bij FC Utrecht zijn draai inmiddels gevonden. Hij kwam tijdens 18 eredivisieduels in actie, en is inmiddels een vaste waarde in de defensie. Wilco van Schaik tegen VI over Letschert: 'Wij zijn zeer tevreden over Timo. In het begin moest hij wennen, maar intussen zijn we heel blij met hem. Een mooi, jong talent.
pi_151431862
Letschert direct doen.

Ik blijf twijfelen over Duplan. Absoluut een topper qua spel, maar nu weer een blessure. Tel daarbij meerdere zware blessures bij op en ik vraag mij oprecht af of je dat risico moet willen lopen.
pi_151431949
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 21:30 schreef Tha_Duck het volgende:
Letschert direct doen.

Ik blijf twijfelen over Duplan. Absoluut een topper qua spel, maar nu weer een blessure. Tel daarbij meerdere zware blessures bij op en ik vraag mij oprecht af of je dat risico moet willen lopen.
Sowieso niet langer dan een seizoen vastleggen en dan kun je erna altijd nog zien. Op basis van de laatste maanden zou ik wel graag zien dat hij er nog een seizoen bij blijft, maar het is inderdaad niet zonder risico.
pi_151432566
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 21:32 schreef Downwards het volgende:

[..]

Sowieso niet langer dan een seizoen vastleggen en dan kun je erna altijd nog zien. Op basis van de laatste maanden zou ik wel graag zien dat hij er nog een seizoen bij blijft, maar het is inderdaad niet zonder risico.
Basissalaris en prestatiecontract voor een jaar met optie voor nog een jaar zou een mogelijkheid zijn. Alhoewel als je de docu over Sanmartean bekijkt dan moet je er 2 keer over nadenken of je dat wil.
  dinsdag 7 april 2015 @ 08:47:29 #199
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_151440963
Duplan zal op zijn leeftijd denk ik een langer contract willen tekenen dan voor 1 jaar.
Bied hem dan 1 jaar aan met optie voor nog een jaar bij een minimum aantal gespeelde wedstrijden ofzo.

Naar verluidt is de optie op Letschert al in de winterstop gelicht trouwens.. Goede zaak, vind hem wel ietwat teveel opgehemeld omdat ie er zo lekker in kan kleunen maar is wel een talentvolle verdediger die als het goed is alleen nog maar beter kan worden.
pi_151441187
Alles beter dan Heerings :)
pi_151441215
quote:
De toekomst van Mike van der Hoorn ligt niet bij Ajax. De verdediger mag na dit seizoen voor 'elk aannemelijk bod' vertrekken, meldt De Telegraaf dinsdag in de ochtendeditie van de krant.

Van der Hoorn is bezig aan zijn tweede seizoen bij Ajax, maar heeft geen enkel uitzicht op een basisplaats. De voor ruim 4 miljoen euro van FC Utrecht overgekomen verdediger heeft de technische leiding nog geen moment kunnen overtuigen. Toch werd Van der Hoorn lang in bescherming genomen door onder andere trainer Frank de Boer, die in hem bleef geloven.

Inmiddels heeft ook De Boer geen vertrouwen meer in een doorbraak van Van der Hoorn. De voormalig jeugdinternational mag daarom vertrekken. Ajax is bereid zijn verlies te nemen op de miskoop en zoekt al naar een jonge, talentvolle rechtsbenige centrumverdediger om als stand-in van Joël Veltman te gaan fungeren.
http://www.fcutrecht.net/nieuws/5363

Hoogmoed komt voor den val.

Van mij hoeft hij overigens niet terug te komen. Denk dat wij een fantastische deal gemaakt hebben met 4m transfer voor een matige verdediger.
  dinsdag 7 april 2015 @ 09:33:25 #202
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_151441728
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 09:03 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

http://www.fcutrecht.net/nieuws/5363

Hoogmoed komt voor den val.

Van mij hoeft hij overigens niet terug te komen. Denk dat wij een fantastische deal gemaakt hebben met 4m transfer voor een matige verdediger.
Hoogmoed? Niks mis mee met hogerop proberen lijkt me...

Flink gecasht inderdaad en Ajax moet ook dit jaar nog wat afbetalen geloof ik, net als Feyenoord voor inmiddels bankzitter Jens. ;)

En zeker niet terughalen die Mike, daar hebben we Leeuwin al staan..

Volgens VI willen we trouwens Ten Hag EN De Jong halen als trainers...

quote:
De namen Erik ten Hag en Jean-Paul de Jong waren al eerder gevallen als opvolgers van Robby Alflen, maar FC Utrecht overweegt met beiden in zee te gaan.
In de zoektocht naar een opvolger van Alflen, die na dit seizoen vertrekt uit De Galgenwaard, denkt FC Utrecht aan een constructie met Ten Hag én De Jong. Daarbij krijgt de eerste de eindverantwoordelijkheid.

Ten Hag (45) heeft dit seizoen het tweede team van Bayern München onder zijn hoede, terwijl De Jong (44) werkzaam is als hoofdtrainer bij FC Eindhoven. Beiden hebben een verleden als speler bij FC Utrecht, al steekt het ene seizoen van Ten Hag schril af tegen de tien jaar van De Jong in de Domstad.

Ten Hag heeft een aflopende verbintenis bij Bayern. De Jong staat langer onder contract bij FC Eindhoven, dat echter bereid is voor 175 duizend euro zijn trainer te laten gaan.
pi_151442283
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 09:33 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Na 1 seizoen op een aardig niveau denken dat je met de top meekan vind ik wel hoogmoed. Net als Drenthe, Vorm, Emanuelson, en vele anderen hem voor gingen. Volgens mij had hij iets teveel dollartekens in zijn ogen.

Maar dat is een beetje van deze tijd, zaakwaarnemers boeit het geen reet wat er met de jongens gebeurd. Die gaan enkel voor het geld, Leroy George was er ook zo'n mooi voorbeeld van. Jammer genoeg.

quote:
Flink gecasht inderdaad en Ajax moet ook dit jaar nog wat afbetalen geloof ik, net als Feyenoord voor inmiddels bankzitter Jens. ;)
Ja ik zag zoiets. We hebben prima handel gedreven :P
pi_151443478
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 10:02 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Na 1 seizoen op een aardig niveau denken dat je met de top meekan vind ik wel hoogmoed. Net als Drenthe, Vorm, Emanuelson, en vele anderen hem voor gingen. Volgens mij had hij iets teveel dollartekens in zijn ogen.

Maar dat is een beetje van deze tijd, zaakwaarnemers boeit het geen reet wat er met de jongens gebeurd. Die gaan enkel voor het geld, Leroy George was er ook zo'n mooi voorbeeld van. Jammer genoeg.

[..]

Ja ik zag zoiets. We hebben prima handel gedreven :P
Ik snap nooit wat het probleem nou is met spelers die het proberen... Op dat moment heeft die club interesse en wil je hebben, je weet nooit hoe dat bijvoorbeeld een jaar later is.

Als iemand een grote bek heeft na een jaar, ok, maar iemand die een kans wil grijpen die op dat moment op zijn pad ligt... Geef hem groot gelijk. Jammer voor hem dat het niet gelukt is.
pi_151443865
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:02 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Ik snap nooit wat het probleem nou is met spelers die het proberen... Op dat moment heeft die club interesse en wil je hebben, je weet nooit hoe dat bijvoorbeeld een jaar later is.

Als iemand een grote bek heeft na een jaar, ok, maar iemand die een kans wil grijpen die op dat moment op zijn pad ligt... Geef hem groot gelijk. Jammer voor hem dat het niet gelukt is.
Omdat het toch vrij duidelijk is dat iemand die amper een seizoen redelijk presteert bij een club als de onze de stap naar boven bijna niet kan maken? Dat ziet toch iedereen? Het is niet voor het eerst tenslotte. Die jongens worden helemaal gek gemaakt met centen. Kijk naar Kali met het gedoe bij zijn eerste vertrek, Anderlecht en weet ik wie zouden hem willen hebben volgens zijn zaakwaarnemer. En dan eindig je bij roda. En kom je terug om vervolgens naar de woestijn gestuurd te worden.

Ik ben ervan overtuigd dat de gemiddelde voetballer eerst een paar jaar Eredivisie ervaring moet hebben voor hij doorstroomt naar de top in de Eredivisie en/of buitenland. Het is heel gezond om ervaring op te moeten doen, stabiel te worden en dan op een normale manier door te stromen. Zeker voor jonge jongens uit de jeugd als Mike.

Dat het niet lukt is gewoon eeuwig zonde. Op deze manier verkloot je talentvolle spelers.
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:24:37 #206
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_151443935
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:21 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Omdat het toch vrij duidelijk is dat iemand die amper een seizoen redelijk presteert bij een club als de onze de stap naar boven bijna niet kan maken? Dat ziet toch iedereen?
Zo duidelijk was het blijkbaar niet want anders maken ze geen 4 miljoen euro over he.
pi_151443984
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:24 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Zo duidelijk was het blijkbaar niet want anders maken ze geen 4 miljoen euro over he.
Ligt dat niet aan het scouting apparaat van de andere club?
pi_151443994
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:24 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Nu denk ik niet dat gasten als Frank de Boer, Jaap Stam en Overmars er echt kijk op hebben, maar mooi dat ze miljoenen over hebben laten maken.
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:29:27 #209
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_151444049
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:26 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ligt dat niet aan het scouting apparaat van de andere club?
Ja en? Je doet net alsof iedereen duidelijk kon zien dat vd Hoorn die stap niet aan zou kunnen maar daar dachten sommige mensen toch anders over. ;)
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:36:38 #210
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_151444226
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 21:25 schreef Tha_Duck het volgende:
Ben wel blij dat het uitvak enkel over rode roosjes gezongen heeft :Y
Gelukkig heeft de media het minutenlange kanker Utrecht, wie niet springt die is geen jood, joden.. Joden en natuurlijk het zeer gewaardeerde toezingen van Nesu gemist. Je moet er toch niet aan denken dat er eens een sanctie tegen de lieverdjes uit 020 ter sprake zou komen.
Het gebruikelijke provinciale geleuter. We zijn regelmatig met slechts 600 man mogen komen vanwege spreekkoren of wat dan ook, dus doe ten eerste niet net of er nooit een sanctie is. (Zeker omdat we ook al niet naar Feyenoord en ADO mogen)

Weet niet waar je dat van Nesu vandaan haalt maar die is helemaal niet toegezongen. :') En als je 'wie niet springt die is geen jood' gelijkstelt aan 'Joden branden het best', dan ben je al helemaal niet lekker in je bovenkamer.

Maargoed, deze discussie is al te vaak gevoerd. :')
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:40:30 #211
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_151444302
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:36 schreef Silenus het volgende:
Weet niet waar je dat van Nesu vandaan haalt maar die is helemaal niet toegezongen. :') En als je 'wie niet springt die is geen jood' gelijkstelt aan 'Joden branden het best', dan ben je al helemaal niet lekker in je bovenkamer.
Geen Nesu maar wel herhaaldelijk Kanker Utrecht natuurlijk, minstens net zo beledigend als die andere liedjes.

Maar laten we vooral de makkelijk scorende media weer volgen en doen alsof er oprechte jodenhaat vanaf de tribunes komt...

quote:
En toch weer over beginnen he. ;)
pi_151444322
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 09:33 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

En zeker niet terughalen die Mike, daar hebben we Leeuwin al staan..

Volgens VI willen we trouwens Ten Hag EN De Jong halen als trainers...

[..]

Zeker niet terughalen. Heeft één seizoen goed gespeeld.

Vreemde constructie trouwens met Ten Hag én de Jong. Hoop overigens niet dat dit het gaat worden. Lijkt me ook sterk, iedereen zou er tevreden mee zijn aldus van Seumeren.
pi_151444325
quote:

[..]

Het gebruikelijke provinciale geleuter. We zijn regelmatig met slechts 600 man mogen komen vanwege spreekkoren of wat dan ook, dus doe ten eerste niet net of er nooit een sanctie is. (Zeker omdat we ook al niet naar Feyenoord en ADO mogen)

Ik heb het nergens gelijk gesteld. Ik stel alleen dat er uit het uitvak ook diverse smerige teksten kwamen. Ik heb het helemaal niet gehad over wat erger zou zijn, die discussie ga ik namelijk niet aan. Het is gewoon bijzonder onsmakelijk wat sommige lieden plegen te roepen in een voetbalstadion.
pi_151444327
Nu heeft de hele provincie z'n zegje wel gedaan, neem ik aan.

Op naar het weekend.
pi_151444610
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:29 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ja en? Je doet net alsof iedereen duidelijk kon zien dat vd Hoorn die stap niet aan zou kunnen maar daar dachten sommige mensen toch anders over. ;)
Gelukkig wel, dat leverde 4 miljoen op :P
pi_151444615
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:41 schreef Downwards het volgende:
naar het weekend.
Op naar de haagse vrinden :Y
pi_151444740
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:56 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Op naar de haagse vrinden :Y
Lijkt me een hele matige wedstrijd te worden die eindigt in een gelijkspel. Hoop wel dat het meevalt met de blessure van Duplan. Zou Rubin dit seizoen graag nog een paar keer op '10' willen zien starten (en dan volgend seizoen écht stappen gaan maken onder een fatsoenlijke coach).
pi_151445160
quote:
De Stichting Bestrijding Antisemitisme doet aangifte tegen FC Utrecht vanwege de anti-Joodse spreekkoren die zondag klonken tijdens de thuiswedstrijd tegen Ajax.

De stichting wil dat het Openbaar Ministerie de voetbalclub strafrechtelijk vervolgt.

FC Utrecht is volgens de advocaat van de stichting medeplichtig aan de antisemitische uitingen, omdat zondag in het stadion van FC Utrecht niets is gedaan om ze te stoppen.

''Mijn vader zat bij de commando’s, mijn moeder zat bij de SS. En samen verbrandden zij Joden, want Joden die branden het best'', zongen de supporters in stadion de Galgenwaard.

Staken

''Wij zijn van mening dat Utrecht de boosdoeners via de speaker tot de orde had moeten roepen en als dat niet zou werken, in overleg met de scheidsrechter de wedstrijd had moeten staken'', aldus woordvoerder Hans Knoop van de Stichting Bestrijding Antisemitisme (BAN).

Hij wijst erop dat antisemitisme strafbaar is en dat FC Utrecht zich daar medeschuldig aan heeft gemaakt door daar als gastheer niet tegen op te treden.

De BAN won in 2011 een kort geding tegen ADO Den Haag. Toen bepaalde de rechter dat de Haagse club onmiddellijk moet ingrijpen als er vanaf de tribunes antisemitische spreekkoren klinken.
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:20:26 #219
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_151445193
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als er massaal Hamas Hamas wordt gezongen wordt er normaal gesproken altijd direct ingegrepen, maar dat was dit keer dus helemaal niet zo.
pi_151445305
Tja, het staat een ieder natuurlijk vrij om voor een wissewasje het OM erbij te willen betrekken.
pi_151446891
Hopelijk volgt er een flinke boete en hopelijk is het te verhalen op de daders.

Wordt eens tijd dat bij kwetsende spreekkoren de wedstrijd direct wordt stilgelegd en de club van de daders direct de wedstrijd verliest.

Uitbannen dit soort onzin.

Wel vreemd dat er niet direct door de speaker is ingegrepen.
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:24:27 #222
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_151446912
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:23 schreef OmniRocket het volgende:
Hopelijk volgt er een flinke boete en hopelijk is het te verhalen op de daders.

Wordt eens tijd dat bij kwetsende spreekkoren de wedstrijd direct wordt stilgelegd en de club van de daders direct de wedstrijd verliest.

Uitbannen dit soort onzin.

Wel vreemd dat er niet direct door de speaker is ingegrepen.
Zo vreemd vind ik dat niet aangezien het niet of nauwelijks te horen is geweest............
Dit was misschien wel de tamste FCU-AJA van de laatste 10 jaar, maar nee, laten we gaan doen alsof het 1 grote schuimbekkende en racistische bende was.
pi_151447009
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:24 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Zo vreemd vind ik dat niet aangezien het niet of nauwelijks te horen is geweest............
Dit was misschien wel de tamste FCU-AJA van de laatste 10 jaar, maar nee, laten we gaan doen alsof het 1 grote schuimbekkende en racistische bende was.
Moet zeggen dat ik het totaal niet gehoord heb ook, hoorde wel een "hamas" maar ook dat was vrij kort.

Neemt niet weg dat het gewoon te achterlijk voor woorden is (en ja, ik vind nogal een verschil zitten tussen dat soort liederen en een 'wie niet springt') maar inderdaad... ik vraag me af hoe 'groots' dit was. Alsnog die gasten gewoon goed aanpakken!
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:30:56 #224
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_151447078
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:28 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik het totaal niet gehoord heb ook, hoorde wel een "hamas" maar ook dat was vrij kort.

Neemt niet weg dat het gewoon te achterlijk voor woorden is (en ja, ik vind nogal een verschil zitten tussen dat soort liederen en een 'wie niet springt') maar inderdaad... ik vraag me af hoe 'groots' dit was. Alsnog die gasten gewoon goed aanpakken!
Precies, ook dat Hamas was 1-2 keer en toen weer stil... Als er herhaaldelijk en/of massaal zulke liederen te horen zijn grijpt de club altijd direct in.

Zeker, wat mij betreft laten ze voortaan die a'dammers gewoon thuis, ben je er gelijk vanaf en hoef ik ook niet meer te luisteren naar kanker dit kanker dat.
pi_151447174
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:30 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Precies, ook dat Hamas was 1-2 keer en toen weer stil... Als er herhaaldelijk en/of massaal zulke liederen te horen zijn grijpt de club altijd direct in.

Zeker, wat mij betreft laten ze voortaan die a'dammers gewoon thuis, ben je er gelijk vanaf en hoef ik ook niet meer te luisteren naar kanker dit kanker dat.
Zeg dan ook dat ze mensen die bij Utrecht hebben meegezongen per direct een levenslang stadionverbod mogen geven.
pi_151448550
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:28 schreef m0ridin het volgende:

[..]

ik zit vooraan op de bs. Ook ik heb het niet gehoord. Dus zo massaal als de media je wilt doen geloven is het allemaal niet geweest. (al zijn het wel trieste teksten natuurlijk)
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:28:14 #227
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_151448711
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 13:24 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik hoorde waar ik zat(vak A) dat gezang over joden branden het best. Hoorde iets over pa en ma en joden branden het best, voor de rest was het niet goed te horen.
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:30:23 #228
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_151448793
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:28 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

Ik hoorde waar ik zat(vak A) dat gezang over joden branden het best. Hoorde iets over pa en ma en joden branden het best, voor de rest was het niet goed te horen.
Dat zal allemaal vast maar normaal gesproken wordt er altijd direct opgetreden door de speaker en/of de scheidsrechter, dat gebeurde gisteren imo niet omdat het zeer sporadisch en kleinschalig te horen was zulke teksten.

Ik zit in U en heb ik alleen het Hamas Hamas kunnen horen, en het Kanker Kanker uit het uitvak natuurlijk. Beiden ook vrij kort en amper gescandeerd trouwens.... Alsnog niet goed, maar laten we wel allemaal even realistisch blijven.
  dinsdag 7 april 2015 @ 14:32:46 #229
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_151448854
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:30 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat zal allemaal vast maar normaal gesproken wordt er altijd direct opgetreden door de speaker en/of de scheidsrechter, dat gebeurde gisteren imo niet omdat het zeer sporadisch en kleinschalig te horen was zulke teksten.

Ik zit in U en heb ik alleen het Hamas Hamas kunnen horen, en het Kanker Kanker uit het uitvak natuurlijk. Beiden ook vrij kort en amper gescandeerd trouwens.... Alsnog niet goed, maar laten we wel allemaal even realistisch blijven.
Klopt ja, heb dat van het uitvak ook gehoord(naast Utrecht stelt niets voor ofzo iets), was ook niet netjes(om het zacht uit te drukken). Wedstrijd was inderdaad wel erg matig, had eigenlijk wel meer verwacht(voornamelijk van Utrecht en Duplan maar dat laatste ging helaas niet door).
pi_151452546
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 14:22 schreef zolderraam het volgende:

[..]

ik zit vooraan op de bs. Ook ik heb het niet gehoord. Dus zo massaal als de media je wilt doen geloven is het allemaal niet geweest. (al zijn het wel trieste teksten natuurlijk)
Vreemd dat ik het dan wel hoorde aan de overkant in het uitvak.
Al was het inderdaad niet zo lang.
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:38:33 #231
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_151452573
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:37 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dan heb jij echt fantastisch goede oren.
pi_151452587
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:38 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dan heb jij echt fantastisch goede oren.
Dat valt helaas wel mee ;(
Maar misschien kwam het niet van de Bunnik? Of is dat geen optie? :P
pi_151452596
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:37 schreef Leonos het volgende:

[..]

Valt wel mee, het is wel vaker zo dat mensen een tribune / tientallen meters verderop iets oppikken, terwijl mensen die er praktisch tussen staan het oprecht niet hebben meegekregen.
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:49:43 #234
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_151452919
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 16:39 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dat valt helaas wel mee ;(
Maar misschien kwam het niet van de Bunnik? Of is dat geen optie? :P
Kwam uit de richting van de Bunnikside.
  dinsdag 7 april 2015 @ 16:51:29 #235
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_151452995
quote:
Naar aanleiding van een filmpje dat circuleert en tijdens de wedstrijd FC Utrecht – Ajax door een bezoeker is opgenomen, volgt onderstaand een verklaring uit naam van Algemeen Directeur Wilco van Schaik van FC Utrecht:

“Vanzelfsprekend nemen wij als FC Utrecht afstand van deze vreselijke spreekkoren. En vinden we excuses aan diegenen die zich hierdoor gekwetst voelen, op zijn plaats. Wij waren onaangenaam verrast dat dit heeft plaatsgevonden. Tijdens de wedstrijd hebben wij, evenals de KNVB, het Openbaar Ministerie en de politie, de bewuste tekst van dit liedje niet gehoord. Anders hadden wij te doen gebruikelijk het protocol geactiveerd.

Pas een dag na de wedstrijd werden we hierop gewezen. En de beelden uit onderzoek op internet van de 88ste minuut spraken voor zich. Uiteraard zullen wij nu alles doen om deze mensen op te sporen en zullen we samen met de KNVB passende maatregelen nemen volgens de ketenbenadering, een samenwerking tussen betaaldvoetbalclubs, supportersverenigingen, KNVB, politie en justitie. Hier gaan wij volgens onze richtlijnen maatregelen op nemen. Stadionverboden kunnen hier onderdeel van zijn.

We zijn al langer aan het kijken hoe we ons stadion erop in kunnen richten dat we spreekkoren goed kunnen opsporen en aanpakken. Ook kwetsende uitingen met betrekking tot ziektes vallen hieronder. Toch denken wij niet dat alleen straffen de oplossing is. Wij pleiten er altijd voor dat we de problemen bij de wortel aanpakken. Wij durven te beweren dat ze niet eens weten wat ze zingen en wie ze hiermee feitelijk kwetsen. Dat neemt niet weg dat het niet kan en dat we moeten corrigeren.

Wij zien het als onze morele en maatschappelijke plicht om hen te confronteren met wat ze feitelijk doen. Wij zouden dan ook graag vanuit onze aanpak m.b.t supportersbeleid een stuk bewustwording laten plaatsvinden van wat ze aanrichten. Als we dan een eerste groep hebben die dit nooit meer roepen, dan hebben we veel meer bereikt dan met alleen straffen. Wij denken dat dit een effectievere oplossing is. Continu zijn wij met de KNVB en de andere ketenpartners in gesprek om hier ook gezamenlijk naar te kijken, want dit kunnen we niet alleen. Het gaat hier om een cultuur- en gedragsverandering.”

Inmiddels heeft het Openbaar Ministerie het incident in onderzoek. Gedurende dit onderzoek beperken wij ons tot deze persverklaring en onthouden wij ons van verder commentaar, om zodoende het onderzoek niet te verstoren.”
Veel mensen waaronder dus de KNVB, het OM e.d. hebben het niet gehoord in het stadion.
pi_151453227
Ik heb het in het stadion ook niet gehoord. Alleen wel in de bus, op Hoog Catharijne en eind van de middag nog vlakbij het Jaarbeursplein, maar dat kun je de club natuurlijk op geen enkele manier verwijten.
pi_151453259
Leeuwin is drie wedstrijden geschorst.

Hoe kan dat? :') :')
pi_151453334
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:00 schreef Ajacied422 het volgende:
Leeuwin is drie wedstrijden geschorst.

Hoe kan dat? :') :')
Hij kreeg afgelopen zondag rood.
pi_151453365
Drie weken? En dat gaan we niet aanvechten?
pi_151453394
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:03 schreef zatoichi het volgende:
1 voorwaardelijk. In beroep gaan heeft weinig zin.
  dinsdag 7 april 2015 @ 17:04:24 #241
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_151453399
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 17:03 schreef zatoichi het volgende:
3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk en nee.
pi_151455964
Overspelen, hoe verzin je het :')
pi_151456668
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:26 schreef the_legend_killer het volgende:
Belachelijk inderdaad.. Die trollen van Federatief Joods Nederland mogen ze wat mij betreft ook hard aanpakken.
pi_151456926
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 18:26 schreef the_legend_killer het volgende:
Straks gaan de antisemieten als tegenreactie roepen dat WW2 ook over moet, zie je het voor je :')

Ben wel klaar met die onzin, ik heb in vak P niets gehoord. Maar als het zo'n drama is moeten ze eerst die 'supporters' die 'joden joden' roepen maar eens aanpakken. En dan komen ze maar elders kijken.
pi_151465897
Idd in vak M was ook niks te horen. Op het Hamas na dan, maar verder helemaal niets.
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:25:02 #246
283639 Pino0
pi_151470615
Heb in vak F meerdere keren 'commandos lied' gehoord, paar keer hamas, en 1 keer; heb je ook zo'n hekel..

Had graag mee willen zingen, maar moet me beetje inhouden op lange zijde.

Antisemitisme keur ik niet goed, maar omdat het tegen Ajax is voor 1 keertje wel :P
pi_151471079
Mjah, 'Hamas, Hamas..' klinkt wel chill op zondagmiddag. Zeker als het massaal en langdurig gezongen wordt.

Bijkomend voordeel is dat je er The Jerusalem Post mee kunt halen:
http://www.jpost.com/Dias(...)ws-to-the-gas-396413
pi_151474041
Ook in de Volkskrant een flink artikel vandaag. Valt me nog mee dat er nog geen Kamervragen zijn gesteld...
pi_151474382
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 06:57 schreef zatoichi het volgende:
Ook in de Volkskrant een flink artikel vandaag. Valt me nog mee dat er nog geen Kamervragen zijn gesteld...
Die zijn er wel, een of ander zaadhoofd wat zich minister noemt had van alles te brallen.
pi_151474515
Als het niet zo triest was, was het grappig geweest...
pi_151474611
Als club zijnde gewoon de YT filmpjes laten zien van andere supportersgroepen die exact hetzelfde lied zingen, al jaren ook...

En het OM was zondag ook aanwezig en heeft tijdens de wedstrijd niets meegekregen van dat lied, net als de KNVB trouwens...

Kom je er vast vanaf met een boete. Daarna via beelden de daders opzoeken en een stadionverbod opleggen van een jaar of 5 minstens.
pi_151474767
Trouwens, vanavond om half 8 op Fox Sports de docu ''1 ding is zeker, Utrecht wint de beker'', over de drie cupfinales begin deze eeuw.
pi_151474857
De fuck zeg, anders gaat iets even zijn eigen leven leiden... Helemaal op dat jpost.com. We zijn allemaal enorme racisten in nederland, het ritme van het lied duidt op arabische invloeden, jodenhaat viert hoogtij hier, etc.
pi_151475072
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 08:49 schreef m0ridin het volgende:
De fuck zeg, anders gaat iets even zijn eigen leven leiden... Helemaal op dat jpost.com. We zijn allemaal enorme racisten in nederland, het ritme van het lied duidt op arabische invloeden, jodenhaat viert hoogtij hier, etc.
Misschien moeten aankomend weekend alle supporters massaal dit lied gaan zingen, in alle stadions en bij alle clubs.

Wat een gelul, maar ja, sommige gemeenschappen plaatsen zichzelf vaak in het slachtoffer hoekje zodat ze huilie huilie kunnen doen.
pi_151477859
quote:
Voor Yassin Ayoub gloort mogelijk een geweldige transfer. De middenvelder van FC Utrecht ziet zijn naam opduiken in de Italiaanse roddelrubrieken, waar hij wordt gekoppeld aan Juventus.

Juventus zou in Ayoub een mogelijke vervanger zien van Arturo Vidal, die al tijden in verband wordt gebracht met een vertrek. Na Manchester United zou ook Atlético Madrid de Chileen hoog op het lijstje hebben staan, waardoor De Oude Dame voorzichtig rekening houdt met een vertrek.

De Italiaanse koploper heeft inmiddels een shortlist met twee mogelijke vervangers opgesteld. Axel Witsel én Ayoub zouden de kandidaten zijn om het vertrek van Vidal op te vangen, meldt CalcioWorld. Witsel (26) staat sinds 2012 onder contract bij Zenit Sint-Petersburg, dat destijds liefst veertig miljoen euro voor hem betaalde. De 21-jarige Ayoub heeft 55 wedstrijden in de Eredivisie achter zijn naam, zijn contract loopt door tot medio 2018.
Bizar. Stap zou veel te groot zijn, mocht 'ie alsnog weg gaan dan toch hopelijk voor een behoorlijk bedrag.

8)7
pi_151477885
Ayoub is nog niet eens klaar voor de top-3 in NL. :P
pi_151477911
Van Vidal naar (de huidige) Ayoub.. Als je het over een verschil van dag en nacht hebt.

Denk wel dat Ayoub over 1,5/2 jaar de stap naar een Feyenoord zou kunnen maken.
pi_151478080
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:18 schreef PBateman1978 het volgende:
Ayoub is nog niet eens klaar voor de top-3 in NL. :P
Ik vraag mij geregeld af of hij wel klaar is voor ons, in het rechter rijtje....

Leuke speler met een hoop potentie, maar ook veel knullig balverlies door onnodige extra acties bijvoorbeeld.
pi_151478334
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:26 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik vraag mij geregeld af of hij wel klaar is voor ons, in het rechter rijtje....

Leuke speler met een hoop potentie, maar ook veel knullig balverlies door onnodige extra acties bijvoorbeeld.
Moet wat constanter worden inderdaad. Was in een aantal wedstrijden de uitblinker maar zo nu en dan erger ik me aan die jongen.
pi_151478886
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:38 schreef Matip het volgende:

[..]

Moet wat constanter worden inderdaad. Was in een aantal wedstrijden de uitblinker maar zo nu en dan erger ik me aan die jongen.
Voor mij geld hetzelfde als voor bijvoorbeeld vd Hoorn gold: laat hem eerst maar eens 2 a 3 jaar op ons niveau mee ballen. Daarna kan hij doorstomen naar een stap hoger (top 3, UK/DE tweede competitie, e.d.) om vervolgens indien mogelijk een stap te maken naar het hoogste niveau.

Maar ja, er zal wel geld mee gemoeid zijn... :{
pi_151478987
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 11:58 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Voor mij geld hetzelfde als voor bijvoorbeeld vd Hoorn gold: laat hem eerst maar eens 2 a 3 jaar op ons niveau mee ballen. Daarna kan hij doorstomen naar een stap hoger (top 3, UK/DE tweede competitie, e.d.) om vervolgens indien mogelijk een stap te maken naar het hoogste niveau.

Maar ja, er zal wel geld mee gemoeid zijn... :{
Ook de club is natuurlijk gebaat bij een miljoenentransfer van Ayoub deze zomer.
De volgende talenten kloppen al op de deur. (Amrabat, Ramselaar..)
pi_151479231
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 12:01 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ook de club is natuurlijk gebaat bij een miljoenentransfer van Ayoub deze zomer.
De volgende talenten kloppen al op de deur. (Amrabat, Ramselaar..)
laat ze maar miljoenen betalen idd. Opvolgers staan klaar, dus echt een probleem zal het niet opleveren.
pi_151481461
van fcu.net:

quote:
Geschreven door Woerdje op 08-04-2015 11:56
De nieuwe ervaren rechtsback is binnen, voor 2 jaar!

We gaan 't zien...
pi_151481773
Als hij fit is, moet hij wel een verbetering kunnen zijn t.o.v. Kum en Vd Maarel, lijkt mij.
pi_151482368
Maar wie is het? :D
pi_151482537
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:04 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar wie is het? :D
Ronnie Stam, schitterde nog niet zo gek lang geleden in de Premier League.
pi_151482997
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2015 14:11 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ronnie Stam, schitterde nog niet zo gek lang geleden in de Premier League.
Haha ik dacht al dat het een bekende kop was :')
  woensdag 8 april 2015 @ 15:40:24 #268
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_151485015
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 23:25 schreef Pino0 het volgende:
Heb in vak F meerdere keren 'commandos lied' gehoord, paar keer hamas, en 1 keer; heb je ook zo'n hekel..

Had graag mee willen zingen, maar moet me beetje inhouden op lange zijde.

Antisemitisme keur ik niet goed, maar omdat het tegen Ajax is voor 1 keertje wel :P
Ik ben nog schor.
Lijkt wel of ik 5 dagen carnaval heb gevierd

Beetje pesten moet kunnen imo
Vak K
pi_151506785
Wat een fantastische docu gisteren op Fox Sports over de bekerwinst in 2003. (''Een ding is zeker, Utrecht wint de beker'')

Helden als Igor, Stijn, JP, Alje kijken allemaal terug en natuurlijk heel veel beelden.
Die halve finale tegen PSV toen ook, met Robben, Kezman, van Bommel, Hiddink op de bank.... Wat een heerlijke wedstrijd was dat toch ook, erg leuk om weer te zien.
pi_151506991
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:29 schreef PBateman1978 het volgende:
Wat een fantastische docu gisteren op Fox Sports over de bekerwinst in 2003. (''Een ding is zeker, Utrecht wint de beker'')

Helden als Igor, Stijn, JP, Alje kijken allemaal terug en natuurlijk heel veel beelden.
Die halve finale tegen PSV toen ook, met Robben, Kezman, van Bommel, Hiddink op de bank.... Wat een heerlijke wedstrijd was dat toch ook, erg leuk om weer te zien.
Kon hem gisteren niet zien maar heb hem opgenomen, ben heel benieuwd! Voorstukje met Igor vond ik al prachtig "Een dink ies zeker, Utrekt pakt die beker' :P
pi_151507008
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:40 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Kon hem gisteren niet zien maar heb hem opgenomen, ben heel benieuwd! Voorstukje met Igor vond ik al prachtig "Een dink ies zeker, Utrekt pakt die beker' :P
Kippenvel weer hoor!

Oh en :

quote:
FC Utrecht kijkt over de grens om een landgenoot van Standard Luik op te pikken. Het gaat om Ronnie Stam, in het verleden actief voor FC Twente. Hij staat naar verluidt in de belangstelling van de Domstedelingen.

Het Laatste Nieuws meldt dat Utrecht interesse heeft in de oud-speler van Wigan Athletic. Stam verdween na een goed jaar bij Standard dit seizoen uit beeld bij de Belgen en kan daarom uitkijken naar een nieuw avontuur.

Utrecht moet op de proppen komen met een transfersom, daar Stam een doorlopend contract heeft. De krant meldt echter dat 'de kans groot is' dat Standaard wil meewerken aan een transfer van onze landgenoot.

Stam heeft in het verleden laten zien dat hij als rechtsback en verdedigend op het middenveld kan spelen. Dit seizoen speelde hij pas twee competitiewedstrijden namens Standard, vorig seizoen werd Stam 21 keer ingezet.
pi_151507449
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2015 09:29 schreef PBateman1978 het volgende:

Hmmm... had je moeten meemaken ten tijde van Han Berger als trainer en dat jullie de beker in 1985 wonnen. Wereldpartij toen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2015 10:02:23 ]
pi_151507702
quote:
15s.gif Op donderdag 9 april 2015 10:01 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Hmmm... had je moeten meemaken ten tijde van Han Berger als trainer en dat jullie de beker in 1985 wonnen. Wereldpartij toen.
Toen was ik 7 en keek ik nog niet echt naar voetbal, dat kwam pas rond de EK winst in 1988.
pi_151520194
quote:
FC Utrecht eigenaar Frans van Seumeren is woest op Tommy Oar

Tommy Oar loopt na dit seizoen gratis de deur uit bij FC Utrecht en dat neemt Frans van Seumeren hem erg kwalijk. De clubeigenaar zit in zijn maag met de situatie rondom de 23-jarige international van Australië, die altijd aangaf niet transfervrij te willen vertrekken. "Ik heb alles in het werk gesteld om die jongen zich hier thuis te laten voelen, heb zelfs twee vrienden (Sarota en Zullo, red.) mee laten komen,'' schreef Van Seumeren vrijdag in zijn column 'No Guts, no glory' in Forza.

"Ik heb hen zelfs nog in één van mijn huizen laten wonen toen ze hier niet gelukkig waren en ze voorgesteld aan mijn familie", vervolgt hij in het officiële blad van de supportersvereniging SVFCU. "Als je dan de club en mij zo de rug toekeert door geheel gratis de deur uit te lopen,
dan ben ik heel teleurgesteld", besluit Van Seumeren.
Begrijpelijke sentimenten wel van Frans.
pi_151520610
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:13 schreef Downwards het volgende:

[..]

Begrijpelijke sentimenten wel van Frans.
Tja, wat mij betreft speelt Oar geen minuut meer, zondag wederom gezien dat we er niks aan missen, ook jammer dat hij erin kwam en niet Rubin, ben helemaal klaar met die Oar!
Nooit wat laten zien en dan zo de club behandelen.
pi_151520929
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 17:30 schreef wortel1981 het volgende:

[..]

Tja, wat mij betreft speelt Oar geen minuut meer, zondag wederom gezien dat we er niks aan missen, ook jammer dat hij erin kwam en niet Rubin, ben helemaal klaar met die Oar!
Nooit wat laten zien en dan zo de club behandelen.
Snap ook niet dat Frans Robby niet een keer apart heeft genomen en hem heeft uitgelegd dat de rol van Oar echt is uitgespeeld. Normaal gesproken gaat hij daar niet over, maar in dit geval had er veel resoluter ingegrepen moeten worden (Oar op de tribune na de winterstop).
pi_151520962
Idd, ook nog een super slecht afgelopen zondag. :{ Je hebt er helemaal niks meer aan
pi_151544624
quote:
Sébastien Haller: ‘FC Utrecht is voor mij het paradijs’

Na drie maanden is Sébastien Haller (20) de nieuwe publiekslieveling van FC Utrecht. Het Franse talent gold jarenlang als de grote belofte van zijn land, maar heeft de Eredivisie nodig om zijn naam te vestigen. Het verhaal van een gevoelsjongen met een grote toekomst.
Opluchting in Stadion Galgenwaard. In een verloren seizoen moest het duel met rivaal Ajax nog een keer het beste in de spelers van FC Utrecht omhooghalen. Het doel wordt met 1-1 deels gehaald. Hoewel zowel FC Utrecht als Ajax grossiert in fouten, voelt de late gelijkmaker in de Domstad als een overwinning. ‘Vanaf mijn eerste dag hier werd me het belang van de wedstrijd tegen Ajax kenbaar gemaakt.’ Sébastien Haller hijgt vlak na de wedstrijd uit en kijkt naar het veld. Het is de plek die inmiddels een belangrijke rol in zijn carrière inneemt.

Hoewel hij vorige week schitterde met Jong Frankrijk tegen Jong Oranje (4-1 zege), en kort daarvoor zelfs drie keer scoorde in een oefenduel met Jong Estland, was dat tot voor kort allerminst een vanzelfsprekendheid. Haller, jarenlang hét talent van het Franse voetbal, kwijnde weg op de reservebank van AJ Auxerre, uit-komend in de middenmoot van Ligue 2.‘FC Utrecht heeft mij bevrijd’, vertelt de spits. ‘Ik trainde op mijn zeventiende al mee met de eerste selectie van Auxerre, op mijn achttiende debuteerde ik. Het ging snel. De verwachtingen waren hooggespannen, maar dat was geen probleem. Ik speelde veel, scoorde gemakkelijk en maakte me nergens druk om. Tot vorig jaar. Het ging minder, met de ploeg en ook met mij. Aan het begin van het seizoen werd onze speelstijl rigoureus omgegooid. Voortaan was alles gericht op het fysieke. Dat vond ik maar niks, het leek nergens op wat we deden. Ik sprak dat ook zo uit. Dat werd me niet in dank afgenomen. Trainer Jean-Luc Vannuchi had me nauwelijks meer nodig. Ja, af en toe mocht ik spelen, maar ik merkte aan alles dat het vertrouwen weg was. Bij de club, maar ook bij mij. Het was beter om uit elkaar te gaan.’

‘Na vijf minuten wist ik het zeker: deze jongen kan de held van Utrecht worden’
En toen was daar opeens Didier Martel. Eind oktober, op een regenachtige herfstavond, zag hij tijdens het uitduel van Auxerre met Olympique Nîmes een spits met de kenmerken waarnaar hij op zoek was als scout van FC Utrecht. ‘Na vijf minuten wist ik het zeker: deze jongen kan de held van Utrecht worden’, herinnert Martel zich. De flamboyante aanvaller van weleer struint sinds afgelopen zomer de velden af op jacht naar talent. ‘Uit liefde voor FC Utrecht, mijn cluppie. Ik krijg kippenvel als ik denk aan mijn tijd als speler daar. Mijn zoon is op duizend meter van Galgenwaard geboren, mijn band met de supporters was zó intens. Toen ze me vroegen mee te helpen, was ik laaiend enthousiast. En nog altijd, want het is geweldig werken met hoofdscout Jordy Zuidam, Edwin de Kruijff en Wilco van Schaik. Stuk voor stuk warme mensen die alles voor de club overhebben. Ik ben blij dat ik FC Utrecht op deze manier iets terug kan geven.’

Met Haller kwam Martel direct met een voltreffer op de proppen. ‘Ik zag alles in hem wat ik zocht. Fysiek ijzersterk, opportunistische speelstijl, maar wel technisch begaafd en ondanks zijn lengte lichtvoetig voor een spits. Ik belde Jordy en zei: Ik heb er eentje! Vervolgens is het traject gestart. Ook Michael Mols heb ik naar hem laten kijken. Hij was natuurlijk dé spits van FC Utrecht en is nu ook als scout actief. Michael weet als geen ander wat een spits van FC Utrecht nodig heeft. Hij was ook enthousiast en zo had ik op een gegeven moment iedereen mee.’

Toch was het niet een kwestie van even oppikken. Haller was nog in het bezit van een doorlopend contract in Frankrijk en FC Utrecht had geen geld. Martel: ‘Met mijn handelsgeest is niets mis. Ik ben de tussenpersoon geworden en met hulp van FC Utrecht kregen we bij Auxerre een huurconstructie tegen een lage prijs voor elkaar.’ En Haller zelf? ‘Ik heb tegen hem gezegd: Je kunt twee dingen doen: hier blijven aanrommelen of in Nederland je carrière een geweldige boost geven. Die competitie en die club gaan jou veel geluk brengen!’

De jonge spits knikt als hij de woorden van zijn landgenoot hoort. ‘Zo is het inderdaad gegaan, maar mijn twijfel had vooral met het onbekende te maken. Vanaf mijn dertiende speelde ik voor Auxerre; alles was vertrouwd. Dat een nieuwe omgeving goed was, vond ik ook, maar Nederland? Ik kende de topclubs Ajax, PSV en Feyenoord, had weleens van FC Utrecht gehoord, maar dat was alles. Bij ons wordt die competitie niet uitgezonden en behalve twee keer op een jeugdtoernooi was ik nog nooit echt in Nederland geweest.’

Toch besloot Haller de sprong in het diepe te wagen. Na ruim drie maanden heeft hij er nog geen moment spijt van gehad. ‘Deze club, pff, waar moet ik beginnen...? Het is een paradijs voor mij. De mensen zijn zo aardig. Van de man die de ballen oppompt tot de hoofdtrainer; ze helpen me met alles. En het vertrouwen doet veel met me. Daar ben ik heel gevoelig voor. Wie mij warmte geeft, krijgt warmte terug.’

Het leverde onlangs nog een emotionele steunbetuiging op uit onverwachte hoek. Waar FC Utrecht openlijk aangaf dolgraag door te willen met Haller, twijfelde het intern over het prijskaartje. De optie tot koop kon worden gelicht, alleen moest er dan wel een transfersom van 800 duizend euro op tafel komen. De supporters sprongen daarop voor de aanvaller in de bres. Rode shirts met de slogan Je suis Haller, je suis Utreg werden voor tien euro per stuk verspreid onder de achterban. Het opgehaalde geld moest de club helpen om de spits te halen. Een actie die alles zegt over de populariteit van de aanvaller en de emoties van de club. Middelmaat en grijs bestaan niet. Goed is geweldig en slecht is dramatisch. Haller hoort bij de eerste categorie en dan is er opeens veel mogelijk.

Afgelopen week kwam voor de fans het verlossende woord. Binnenkort tekent Haller, als FC Utrecht de optie licht, voor vier jaar bij. Aanvallend zit het met FC Utrecht wel goed, met Ruud Boymans en Sébastien Haller de komende jaren nog onder contract. Boymans liep dit seizoen in negen duels één op één, Haller was in elf duels al zeven keer trefzeker. Maar bovenal zijn het twee karakterspelers die qua postuur en mentaliteit tot de verbeelding spreken. ‘We hebben door zijn blessure nog niet samengespeeld’, zegt Haller, ‘maar ik hoor al vaak dat mensen bij die gedachte erg enthousiast worden. Het zou mooi zijn, want we zijn beiden altijd op jacht naar goals. Voor mij is dat mijn hele leven al mijn drijfveer. Ik leef van doelpunten, het is voor mij het allerbelangrijkste van het voetbal. Het geeft me zo veel plezier en vertrouwen om mijn team te helpen met goals. En als ik hier die fans helemaal tekeer zie gaan en mijn naam hoor scanderen... Een grotere prikkel is er niet.’

Nick Viergever van Ajax moet afgelopen zondag alle zeilen bijzetten om Sébastien Haller van FC Utrecht te beteugelen. Nick Viergever van Ajax moet afgelopen zondag alle zeilen bijzetten om Sébastien Haller van FC Utrecht te beteugelen.
Cultuuromslag

Het scoren gaat Haller in Utrecht weer gemakkelijk af en ook in het meevoetballen als balvaste spits maakt hij flinke stappen. ‘Het is echt een cultuuromslag. Ik had echt even tijd nodig. In Frankrijk zijn het gevechten van man tegen man, in Nederland is het genieten van de bal. Martel had daar gelijk in. Hier heerst de techniek en de tactiek, bij ons in Frankrijk is het fysieke voetbal dé speelstijl. Vanaf het begin wordt hier tegen me gezegd dat ik fysiek zo sterk ben, maar dat was me zelf nooit zo opgevallen. Ik ben er veel mee bezig, elke dag doe ik krachtoefeningen voor mezelf, maar dat is iets wat ik altijd gewend was. In Frankrijk is dat soms op een training veel belangrijker dan met een bal bezig zijn. Je moet spierballen hebben, hier moet je vooral handig zijn. Zelfs de verdedigers kunnen hier geweldig voetballen, ik wist in het begin niet wat ik meemaakte.’

Zowel binnen als buiten de lijnen is Haller toch snel gewend geraakt. Eén persoon speelde daarbij een bepalende rol: landgenoot Edouard Duplan. De rechtsbuiten trad op als tolk en ontfermde zich over het talent. ‘Edu is net zo oud als mijn broer en het voelt ook een beetje zo. Hij is heel belangrijk voor mij. Alles was nieuw, maar dankzij hem was alles al snel vertrouwd. Inmiddels ben ik op mijn plek. Met mijn vriendin woon ik in IJsselstein en met regelmaat zoeken we de drukte van de stad op. Het leven is hier goed en het voetbal lacht me weer toe. Meer heb ik niet nodig en daar ben ik FC Utrecht dankbaar voor.’

Duplan ziet zijn elf jaar jongere landgenoot met de dag groeien. ‘Sébastien is een heel goede jongen. Veel Franse talenten die op jonge leeftijd al veel hebben meegemaakt, hebben een arrogante houding van: Wie kan mij wat maken? Maar bij hem is dat juist het tegenovergestelde. Heel bescheiden, rustig, maar wel perfectionistisch en vastberaden om hier te slagen. Daarom heeft hij ook de gunfactor, bij mensen binnen de club en bij fans. Inmiddels spreekt hij al een aardig woordje Engels en kent hij de belangrijke Nederlandse woorden. Hij is losgekomen en heeft zijn vertrouwen terug. Hij is een monster op het veld, alleen moet hij dat zelf nog meer beseffen. Met zijn lichaam kan hij elke verdediger hier de baas. Daarom is het geweldig dat hij langer blijft. Maar de supporters moeten zich niet vergissen. Hij zal niet Mister FC Utrecht worden, want met zijn kwaliteiten gaat hij het nog ver schoppen. Geloof me: over een paar jaar speelt hij bij een topclub.’

René van der Gijp is zijn eerste ontdekker

Eind december meldde FC Utrecht trots op zijn eigen site dat er een Franse jeugdinternational naar de Domstad kwam. Ene Sébastien Haller. De naam kwam bekend voor op de redactie van VI, maar waar en wanneer was die naam voorbijgekomen? Een zoektocht in het archief levert een aflevering op van de oude rubriek Uitsmijter van Michel van Egmond met René van der Gijp uit de zomer van 2011. Van der Gijp gaf daarin aan dat hij zich, al liggend op zijn bank, had vermaakt met beelden van het WK Onder-17. Eén speler had zijn aandacht getrokken. ‘Bij die Fransen speelde een spits die geweldig was’, zei Van der Gijp een kleine vier jaar geleden. ‘Sébastien Haller heet-ie. Hij is 1 meter 85, zestien jaar oud en zo sterk als een paard. Ik zweer het je, die kun je zo bij Ajax in de spits zetten. Moeiteloos. Die jongen heeft alles: body, techniek, snelheid. Hij is de verbeterde uitvoering van Patrick Kluivert. Bij Haller klopten zelfs de verkeerde balaannames, gewoon doordat je zag welke goede ideeën erachter zaten. Heerlijk! Je kunt als scout allerlei velden afstruinen naar talent, maar beter dan die Haller vind je ze op dit moment niet, hoor. Die jongen heeft in zijn spel een soort innerlijke rust. Nee, ik zweer het je, als ik die Arsène Wenger was, had ik die Haller vanochtend al gekocht.’
Haller lacht als we hem confronteren met de woorden van de bekende analyticus. ‘Dat WK, ja, dat was een bijzonder toernooi. We kwamen niet eens zo ver, in de kwartfinale verloren we van gastland Mexico. Maar we kregen met onze lichting wel overal complimenten voor het aantrekkelijke spel. Grappig en bijzonder dat mijn spel destijds in Nederland al bij iemand was opgevallen. Ik ken hem niet, maar als ik het zo hoor, heeft hij er wel verstand van.’
pi_151544978
Zondag zien we waarsch.:

Ruiter;
Van der Maarel, Markiet, Letschert, Hardeveld;
Janssen, Ayoub, Diemers;
Rubin, Haller, Peterson.
pi_151551584
pi_151551752
Who are ya, who are ya? :W
pi_151551776
Tenenkrommend gewoon.... Maar ja, Joepje heeft ook weer even 2,5 minuut de aandacht.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 12 april 2015 @ 13:03:32 #283
80791 crew  Paul
pi_151606732
Lol de Bunnikside kwam de hele uitzending langs in De Kwis: http://www.npo.nl/de-kwis/11-04-2015/VARA_101372781
pi_151624970
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 13:03 schreef Paul het volgende:
Lol de Bunnikside kwam de hele uitzending langs in De Kwis: http://www.npo.nl/de-kwis/11-04-2015/VARA_101372781
Wat vond je van ADO-Utrecht :) ?
pi_151638917
Het was bedroevend slecht weer...

Het is te hopen dat we nog ergens 3 punten gaan pakken want in deze vorm de nacompetitie in.... :N
pi_151638982
Met name het middenveld liet het totaal afweten. De ervaren aanvoerder Janssen was misschien wel voor de tiende keer dit seizoen een van de slechtste spelers van het veld.
pi_151639048
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:56 schreef Downwards het volgende:
Met name het middenveld liet het totaal afweten. De ervaren aanvoerder Janssen was misschien wel voor de tiende keer dit seizoen een van de slechtste spelers van het veld.
Ook Ayoub vond ik echt slecht hoor, die had ik er in de rust al afgehaald...
pi_151639146
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:58 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ook Ayoub vond ik echt slecht hoor, die had ik er in de rust al afgehaald...
Ja, het hele middenveld. Alleen vind ik dat een 21-jarige best een keer mag falen. Als een 28-jarige aanvoerder dat geregeld doet, wordt het problematisch.
pi_151639167
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:02 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ja, het hele middenveld. Alleen vind ik dat een 21-jarige best een keer mag falen. Als een aanvoerder dat geregeld doet, wordt het problematisch.
Dat is waar.
Het zou me niets verbazen als Janssen deze zomer vertrekt, naar een 2e bundesliga club ofzo.
Hij zal iig geen aanvoerder meer zijn na dit seizoen lijkt me.
pi_151639223
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:03 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat is waar.
Het zou me niets verbazen als Janssen deze zomer vertrekt, naar een 2e bundesliga club ofzo.
Hij zal iig geen aanvoerder meer zijn na dit seizoen lijkt me.
Zou best kunnen, ik zou er i.i.g. niet rouwig om zijn. Hij heeft ook best aardige wedstrijdjes gespeeld, maar van een aanvoerder verwacht je over een heel seizoen genomen toch een stuk meer. Ik zou het toejuichen als hij zondag op de bank zit en een jongere speler die nog wel kan groeien, een kans krijgt.
pi_151639256
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:06 schreef Downwards het volgende:

[..]

Zou best kunnen, ik zou er i.i.g. niet rouwig om zijn. Hij heeft ook best aardige wedstrijdjes gespeeld, maar van een aanvoerder verwacht je over een heel seizoen genomen toch een stuk meer. Ik zou het toejuichen als hij zondag op de bank zit en een jongere speler die nog wel kan groeien, een kans krijgt.
Gezien zijn vorm in het hele seizoen en het feit dat ie toch altijd speelt als ie fit is, verwacht ik hem zondag ook weer in de basis....

Kan me ook best voorstellen dat zijn medespelers hem niet serieus meer nemen als aanvoerder, want als iemand die zelf amper een goede wedstrijd heeft gespeeld je staat af te zeiken om een verkeerde pass oid dan gaat het 't ene oor in en de ander weer uit...
pi_151639391
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 11:08 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Gezien zijn vorm in het hele seizoen en het feit dat ie toch altijd speelt als ie fit is, verwacht ik hem zondag ook weer in de basis....

Kan me ook best voorstellen dat zijn medespelers hem niet serieus meer nemen als aanvoerder, want als iemand die zelf amper een goede wedstrijd heeft gespeeld je staat af te zeiken om een verkeerde pass oid dan gaat het 't ene oor in en de ander weer uit...
Ik verwacht hem ook 'gewoon' weer in de basis. Ik weet bijna wel zeker dat de spelers Janssen als 'aanvoerder' nauwelijks serieus nemen.. De technische staf ook al lang niet meer. Het is ook wel een prestatie om er zo'n ongelofelijke chaos van te maken met een selectie die zonder al teveel problemen in het linkerrijtje zou moeten kunnen eindigen.
pi_151651165
Jammer dat Paul niet op mij reageert. Ik ben oprecht geïnteresseerd in zijn mening over de wedstrijd :).
pi_151651307
Hij zal het net als heel Nederland wel een enorm armoedig duel vinden.
pi_151670451
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Jammer dat Paul niet op mij reageert. Ik ben oprecht geïnteresseerd in zijn mening over de wedstrijd :).
ik vind het een typische 2-0 wedstrijd voor de thuisploeg.
pi_151701761
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 17:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Leuke wedstrijd, 10/10 zou nog eens kijken.

quote:
De kans dat Atiba Hutchinson volgend jaar weer in de Eredivisie voetbalt, wordt steeds groter. Naast Feyenoord hebben naar verluidt ook FC Twente, FC Utrecht en sc Heerenveen belangstelling voor de 32-jarige Canadees, wiens contract bij Besiktas over een paar maanden ten einde is.

Hutchinson wilde eigenlijk een nieuw, driejarig contract bij de club uit Istanbul, maar die wens wordt niet gehonoreerd. Een vertrek is daarom aanstaande. (Diverse Turkse media)
Lijkt mij een gevalletje namedropping.
pi_151701777
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:14 schreef Matip het volgende:

Lijkt mij een gevalletje namedropping.
Zeker, en er volgen er nog 100 de komende maanden denk ik. :+
pi_151701857
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:15 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Zeker, en er volgen er nog 100 de komende maanden denk ik. :+
Twente :')

Geen cent te makken hebben :')
pi_151703473
quote:
(Diverse Turkse media)
pi_151703828
quote:
FC Utrecht houdt er rekening mee dat er dit jaar een operationeel verlies van drie miljoen euro wordt gedraaid. Dat blijkt uit het jaarverslag over 2014, wat directeur Wilco van Schaik vorige week heeft ingeleverd.

De bestuurder maakt zich echter geen zorgen over de financiële toekomst van de club. "Een aantal contracten loopt af, daardoor wordt in de tweede helft van dit jaar een forse reductie van de kosten gerealiseerd", verklaart hij in gesprek met Voetbal International.

Nieuwe spelers die zullen worden aangetrokken, gaan in de toekomst bovendien minder verdienen waardoor FC Utrecht verder hoopt te bezuinigen. De doelstelling is om in 2016 uiteindelijk zwarte cijfers te schrijven.
3 miljoen, dat is toch weer 1,5 miljoen minder dan het jaar ervoor geloof ik.
We komen er wel!
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 15 april 2015 @ 10:52:54 #301
80791 crew  Paul
pi_151704012
slotje :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')