SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ervaringquote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:27 schreef kanovinnie het volgende:
Die Tommeke weet er ook een hoop vanaf
Was leuk om je weer effe te spreken herr oksel!quote:
Zou mij kunnen gebeuren.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:20 schreef Fretwork het volgende:
Net een lekker rustig herstelrondje gedaan op mijn favoriete avondparcourtje. Het rustig fietsen ging grotendeels prima. Maar hebben jullie ook altijd dat stemmetje in je hoofd als er een favoriet segmentje komt?
"Bijna bij de brug, zal ik hem opsprinten?"
- "Nee Fret, rustig fietsen"
"Maar de wind staat gunstig"
- "Er staat amper wind man, doe gewoon rustig, er is trouwens roei-ALV, het is vast druk."
"Maar hij staat in ieder geval niet tegen! En die roeiers zijn vast al binnen."
- "DOE NOU EENS RUSTIG MAN!!!"
"Oké, ik fiets hem wel langzaam omhoog,"
En dan ben je net na het laatste stoplicht voor de brug, weg vrij en schoon, zuchtje wind nog steeds goed. Ik voel mijn linkerhand opschakelen, de druk wordt hoger. Rechts schakelt ook op, mijn handen gaan in de beugels... Ik ga in de beugels staan en versnel mijn cadans.
Toch weer dat kutding opgesprint... Fuck mijn ruggegraat
wel in de top 5 op Strava..
Was ik maar zo sterkquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:43 schreef Gripper het volgende:
Herken ik mezelf totaal niet in. Ik train als een monnik, en als een andere wielrenner me inhaalt en dan achterom kijkt of ik m wel volg ga ik m dat plezier echt niet doen hoor
Ik met pontjesquote:
Ja da heb ik ook altijdquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:20 schreef Fretwork het volgende:
Net een lekker rustig herstelrondje gedaan op mijn favoriete avondparcourtje. Het rustig fietsen ging grotendeels prima. Maar hebben jullie ook altijd dat stemmetje in je hoofd als er een favoriet segmentje komt?
- "Er staat amper wind man, doe gewoon rustig, er is trouwens roei-ALV, het is vast druk."
En dan ben je net na het laatste stoplicht voor de brug, weg vrij en schoon, zuchtje wind nog steeds goed. Ik voel mijn linkerhand opschakelen, de druk wordt hoger. Rechts schakelt ook op, mijn handen gaan in de beugels... Ik ga in de beugels staan en versnel mijn cadans.
Ja, flink harde ratel in de Zonda's nu. Maar heb ook weleens gelezen dat het afhankelijk is van hoe je ze hebt gesmeerd. Heb nu wat lagervet om de palletjes gedaan en hoop dat dat goed (genoeg) is.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:19 schreef iScream. het volgende:
[..]
In de Zonda´s?Ik moet juist als een malle bellen als ik op mn Zonda's fiets, alleen bij mn FFWDs gaan ze al ruim van te voren aan de kant
Ja, was leuk tochtje en gezellig. En je hebt nog even mijn pr0nwielen gereden!!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Was leuk om je weer effe te spreken herr oksel!
Je hebt gelijk hoor wat die bandenspanning betreft. Pas reed ik een Vittoria naar de verdommenis, dus dacht ik, laat ik dat setje Fortezza's er eens onder leggen. 8 bar erin, niet het mot, maar omdat ik het gewoon ben, en rechtuit gewoon zwabberen dat stuur. Dus nu maar weer terug naar een setje 25mm Vittoria's en 7-7,5 bar er in.quote:
Voor jou een vraag, voor mij een weet. En dat allemaal zonder crash diëten en weet ik veel waaraan nog meer geld wordt weggeflikkerd om toch vooral dat obesitas gevoel maar te compenserenquote:
Wat bedoel je precies met rollen? Ik heb criteriums gereden met vittoria 25mm en 6,5bar (slecht klinker parcours) en zelfs bij vol door de bocht bleef de band op de velg.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor wat die bandenspanning betreft. Pas reed ik een Vittoria naar de verdommenis, dus dacht ik, laat ik dat setje Fortezza's er eens onder leggen. 8 bar erin, niet het mot, maar omdat ik het gewoon ben, en rechtuit gewoon zwabberen dat stuur. Dus nu maar weer terug naar een setje 25mm Vittoria's en 7-7,5 bar er in.
En voor Andyy, die acht bar heeft niets met gewicht te maken maar wel met de kwaliteit banden, hoe soepeler, dus hoe meer knaken je er aan uitgeeft, hoe harder, anders gaan ze rollen. En voor 88kg bij 188 schaam ik me niet. Wordt nog wel 85 deze zomer. We lullen nog wel eens tegen de tijd dat jij de 40 gepasseerd ben
je zat in de kopgroep jonge en je hebt je beurtjes gewoon gedaan, dus hoor je bij de echte mannenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:38 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, was leuk tochtje en gezellig. En je hebt nog even mijn pr0nwielen gereden!!
Grip, Jan, Dop en Marco zijn overigens betere fietsers dan ik. Kano denk ik ook wel.
Ik kan gewoon goed uit de wind rijden![]()
Jan dacht daar toch anders overquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:38 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, was leuk tochtje en gezellig. En je hebt nog even mijn pr0nwielen gereden!!
Grip, Jan, Dop en Marco zijn overigens betere fietsers dan ik. Kano denk ik ook wel.
Ik kan gewoon goed uit de wind rijden![]()
Ik zal die linkjes eens bekijken. Thanks.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:18 schreef Ericr het volgende:
[..]
Post workout maakt het niet zoveel uit qua timing, ook al bestaan er wel vele mythes over 'anabolic windows' en aanvullen glycogeen. Meer dan mythes zijn het niet.
http://www.howtobeast.com(...)lic-window-is-a-lie/
http://www.bornfitness.com/the-meal-timing-myth/
Artikelen van pubmed van de hand van Berardi of andere doktoren die grotendeels in dienst zijn van de supplementenindustrie doen je graag anders geloven. Iedereen volstouwen met post workout supps wat meestal veel te duur betaalde malto-dextrine is met een lading aminozuren er bij. Zaken die je ook gewoon uit een goede maaltijd kan halen na je training.
Het belangrijkste blijft een positieve stikstofbalans om eventuele spierschade te laten herstellen en glycogeenreserves die zijn hersteld voordat je weer aan de bak gaat. Als je meerdere trainingen per dag doet kan timen van voeding dan nog wel enigszins voordelig zijn maar anders kan je het gewoon opvangen met goede voeding.
Bizar!quote:
Daar wil ik echt nog m verbetering uithalen, voeding.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:20 schreef the_critic het volgende:
vraag is dan nog wel... wat is goed eten...
voor somige mensen is dat 3 borden pasta (met veel saus en varkensgehakt want dat smaakt lekkerder dan rund) op de avond voordat je gaat koersen/tocht rijden/lange training.... (en dan snap je het dus net nie)
En we nemen (bijna) allemaal sportdrank in de bidon en niet alleen water of ranja...
Uiteraard is gezond verstand en gezond eten de basis en kun je daar heel veel uithhalen.. maar sportvoeding is geen gebakken lucht in mijn ogen. Echter is het ook niet de enige oplossing. Als je veel fietst, lang fietst.. dan investeer je in je trainingen, investeer je in je fiets... moet je ook investeren in je wat inlezen in gezonde voeding, hoe werkt je lichaam op bepaalde voedingsstoffen etc.. T'is een en-en verhaal... goed en gezond eten, gezond verstand, en sportvoeding kunnen elkaar dan prima versterken
(en uiteraard hebben zelfs pro's weleens een hongerklop... maar zijn dan vergeten te eten, ziekjes.. oftewel het stukje gezond verstand of gezond lijf klopppen dan ff nie)
Hangt ook van je behoefte af. Iemand die dag in, dag uit afstanden rijdt van meer dan 100km heeft baat bij meer koolhydraten omdat je glycogeen wordt aangevuld vanuit de toevoer van koolhydraten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:20 schreef the_critic het volgende:
vraag is dan nog wel... wat is goed eten...
voor somige mensen is dat 3 borden pasta (met veel saus en varkensgehakt want dat smaakt lekkerder dan rund) op de avond voordat je gaat koersen/tocht rijden/lange training.... (en dan snap je het dus net nie)
En we nemen (bijna) allemaal sportdrank in de bidon en niet alleen water of ranja...
Uiteraard is gezond verstand en gezond eten de basis en kun je daar heel veel uithhalen.. maar sportvoeding is geen gebakken lucht in mijn ogen. Echter is het ook niet de enige oplossing. Als je veel fietst, lang fietst.. dan investeer je in je trainingen, investeer je in je fiets... moet je ook investeren in je wat inlezen in gezonde voeding, hoe werkt je lichaam op bepaalde voedingsstoffen etc.. T'is een en-en verhaal... goed en gezond eten, gezond verstand, en sportvoeding kunnen elkaar dan prima versterken
(en uiteraard hebben zelfs pro's weleens een hongerklop... maar zijn dan vergeten te eten, ziekjes.. oftewel het stukje gezond verstand of gezond lijf klopppen dan ff nie)
quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hangt ook van je behoefte af. Iemand die dag in, dag uit afstanden rijdt van meer dan 100km heeft baat bij meer koolhydraten omdat je glycogeen wordt aangevuld vanuit de toevoer van koolhydraten.
Iemand die enkele malen per week een ritje maakt zal zijn glycogeen makkelijk kunnen aanvullen voordat de volgende rit zich aandient. Als die ritten gemiddeld een hoge intensiteit hebben is het zaak om je eiwitinname op te voeren om eventueel spierverlies op te vangen.
Wat gezonde voeding is hangt verder niet veel af van de verhoudingen. Zo min mogelijk geraffineerde producten, ook al mag je tijdens en direct na een training daar wat minder acht op slaan. Daarnaast een behoorlijke hoeveelheid groenten en gezonde vetten die uit diverse bronnen kunnen komen. Eiwitinname dient adequaat te zijn maar hoeft niet extreem opgevoerd zoals sommige sporters doen, 1,5 tot 2 gram per kg lichaamsgewicht is meestal meer dan voldoende. Heb zelf op lagere innamen en dan ook nog eens met vegetarische voeding zo goed als nooit moeite met spierherstel terwijl ik toch een oude lul ben t.o.v. de jonkies hier en ik momenteel 4 a 5 keer per week train (krachttraining en fietsen).
Post workout is in ieder geval minder van belang dan wat je pre workout doet. De basis wordt daar gelegd en een goed ontbijt of goede maaltijden voordat je aan de slag gaat zijn veel belangrijker dan proberen na je training zo snel mogelijk je reserves weer aan te vullen. Daarnaast is het zaak om zo'n 30-60 gram koolhydraten per uur naar binnen te werken tijdens de training, ongeveer het maximale wat je lichaam kan verwerken tijdens een training.
Sportvoeding heeft zijn rol in een trainingsprogramma maar de supplementenindustrie wil teveel doen geloven dat sportvoeding voor en na een training een noodzaak is.'Normale' voeding heeft een veel grotere invloed op je presteren omdat de synergie van micronutrienten in voeding meestal veel beter op elkaar is afgestemd dan synthetische middelen waarbij vaak bepaalde nutriënten een overdaad kennen (want goedkoop) en andere nutriënten zijn toegevoegd voor de vorm om het idee te geven dat iemand gezond bezig is.
Ik zit nu bijvoorbeeld met een iets wat droge mond en een bidon water binnen handbereik. Toch drink ik dan op de een of andere manier niet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:56 schreef Gripper het volgende:
[..]
Daar wil ik echt nog m verbetering uithalen, voeding.
Daarom was die week op Mallorca zo heerlijk. Het enige wat je s ochtends moest doen was naart het ontbijt sloffen, en 3x je bord volladen met lekkere pannekoekjes, vers fruit, yoghurt met muesli. Dan de hele dag fietsen, en daarna alleen maar op bed liggen.
En 's avonds weer je bord volladen met pasta, en uit de rest van het groene aanbod de kapotgekookte sperzieboontjes links laten liggen en veel sla eten.
Als je verder niks anders hoeft te doen dan fietsen, eten en slapen, dan is het een makkie om regelmaat te houden. Maar als je er nog je huishouden bij moet doen, boodschappen, hout hakken, je vrouw bevredigen, en naar je werk heen en weer elke dag...
Ik eet al behoorlijk gezond denk ik, veel groente, veel kleur op het bord, niks uit pakjes en zakjes, etc. Vlees met mate, doordeweeks geen alcohol, maar ik wil voor het sporten voornamelijk nog verbetering behalen met de regelmaat van mn eetmomenten. Gewoon altijd op dezelfde tijden wat naar binnen douwen, dat moet een ingesleten gewoonte worden, voldoende water drinken is net zoiets. Zovaak dat ik een drukke dag heb op mn werk, half vergeet te drinken, en 's avonds is je pis donkergeel en heb je pijn in je knar.
En als je dan de volgende dag lang moet fietsen, zie dat nog maar eens goed te maken in korte tijd.
Te vaak eet ik pas om 10 uur op mn werk de eerste boterham, nadat ik 's ochtends alleen maar mn goedemorgen drinkontbijt-papje op heb. Dat is natuurlijk geen vliegende start, ze zeggen toch altijd dat je 2/3 van je nutrienten al voor de middag binnen moet hebben?
Uiteindelijk is dat voor een prof ook misschien wel de bottleneck, om ook als je hondsmoe bent of van ellende alleen maar onder de hete douche in een hoekje wil kruipen, om dan toch weer te gaan zitten kauwen, want je móet eten. Regelmaat regelmaat.
Eentonig is nooit goed. Bovendien zijn "makkelijke" groenten zoals een voorgesneden zakje macaronigroente in de macaroni a la kano ook niet de meest vullende. Maar we hebben helaas niet allemaal de luxe dat we onbespoten groente uit eigen tuin kunnen eten, of elke dag spaanse tomaten waar een stuk meer pitamientjes inzitten dan die hollandse waterbommen waarmee wij het moeten doen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
Ik eet volgens mij ook vrij gezond, maar wel enigzins eentonig. Veel verder dan bami/nasi/pasta kom ik niet. Deels omdat ik alleen voor mezelf kook, deels omdat ik geen enkele vorm van bevrediging uit koken haal. Ik doe het omdat het moet. Dus maak me er dan maar zo makkelijk mogelijk van af.
Wel ook veel groente, weinig vlees en een normale portie pasta/rijst. Wel saus uit een potje enzo omdat dat lekker makkelijk is.
Wat ik wel interesant vond is ik tijdens die lezing hoorde dat twee keer per dag groente eten ook goed is. Dus een tomaat, wortel, stuk komkommer oid tijdens de lunch oid.
Ik eet denk ik wel relatief veel fruit. Ik eet denk ik zo'n 3-4 stuks fruit per dag.
Misschien moet ik eens met een diëtist praten. Niet zo zeer omdat ik af wil vallen, maar meer om te kijken of er verbeteringen mogelijk zijn Ik weet wel zeker dat die er zijn
Dat is inderdaad iets wat ik te weinig eet. Soms pak ik zo'n Pangafilet (al schijnen die ook niet heel best te zijn na een googlezoektocht. Welke vis is wel aan te raden?)quote:
Ik eet bij mijn avondeten denk ik 200 gram groente. Is dat veel? Zo'n verpakking snijbonen/wortel/bloemkool eet ik in 2 dagen op. Als ik broccoli eet, eet ik 1 struik.quote:Verder kaoloveel groenten en fruit pakken
Noten eet ik niet/weinig. Wel weet ik dat ze ongebrand en ongezout moeten zijn als je ze wel eet.quote:en noten en zuivel.
Toegevoegde suiker in eten bedoel je? Bij een bak kwark doe ik meestal wel een zakje suiker omdat ik het anders niet lekker vind. Of ik pureer er een appel/banaan doorheen.quote:Die willen afvallen matig met de carbs en suikers.
Klopt, maar wel een stuk makkelijker. Als ik een gevarieerde macaroni a la kano wil maken moet ik dus prei, paprika, ui (?) en weet ik wat allemaal kopen. Daar kan je vervolgens niet alles van gebruiken omdat niet zoveel nodig hebt en dan zit ik met een hoop groente in de koelkast die ik niet/nauwelijks op krijg voordat het bederft. Been there, done thatquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Eentonig is nooit goed. Bovendien zijn "makkelijke" groenten zoals een voorgesneden zakje macaronigroente in de macaroni a la kano ook niet de meest vullende. Maar we hebben helaas niet allemaal de luxe dat we onbespoten groente uit eigen tuin kunnen eten, of elke dag spaanse tomaten waar een stuk meer pitamientjes inzitten dan die hollandse waterbommen waarmee wij het moeten doen.
Dan zou zelfs ik koken wel leuk gaan vindenquote:Stel dat je elke dag het beste van het beste zou kunnen kiezen, wat zou dat een genot zijn qua eten![]()
Uit medische redenen of gewoon omdat ze dat wilt?quote:Koken leuk vinden en er alles over willen weten is voor mijzelf wel een echte stap voorwaarts geweest om meer en gevarieerder te gaan koken. Toen ik alleen woonde waren het ook vaak knorr wereldgerechten of nasi/macaroni a la gripper. Maar met een vriendin die wat specifieke dieeteisen heeft (met name: zeer vetarm) heb ik in ieder geval wel anders leren koken.
quote:Je zou je nog eens wat in paleo kunnen verdiepen. Veel van wat we eten kan ook prima rauw naar binnen, zo deden we dat vroeger tenslotte ook.
Makreelquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:27 schreef Gripper het volgende:
Kano, lees bijvoorbeeld ff hier: http://www.hetpaleoprinci(...)rmens/het-dieet.html
Panga en tilapia filet zijn kweekvissen, dus daar zit weinig "vissigs" aan qua nutrienten.
Een lekkere vette makreel uit de noordzee daarentegen
Haring, makreel, zalmquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:19 schreef kanovinnie het volgende:
Dat is inderdaad iets wat ik te weinig eet. Soms pak ik zo'n Pangafilet (al schijnen die ook niet heel best te zijn na een googlezoektocht. Welke vis is wel aan te raden?)
Meer is beter, maar 200g is naar algemene opvattingen oké.quote:Ik eet bij mijn avondeten denk ik 200 gram groente. Is dat veel? Zo'n verpakking snijbonen/wortel/bloemkool eet ik in 2 dagen op. Als ik broccoli eet, eet ik 1 struik.
Eet ik superveelquote:Noten eet ik niet/weinig. Wel weet ik dat ze ongebrand en ongezout moeten zijn als je ze wel eet.
Ik koop alleen maar blikken waarbij ik het vermoeden heb dat de tomaten rond de Middelandse zee hun herkomst hebben. Veel meer smaakquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:41 schreef quinoahipster het volgende:
Idd, nooit potjes pastasaus kopen, maar gewoon zo'n kartonnen pakje gezeefde tomaten
Spaart nog geld ook
Voldoende paleo voor mijquote:
variatie is het beste, maak anders ff een tonijnsalade met een blikje tonijn, beetje sla, tomaat, rode ui, mais, olijven, etc. 10 minuten is het klaar.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad iets wat ik te weinig eet. Soms pak ik zo'n Pangafilet (al schijnen die ook niet heel best te zijn na een googlezoektocht. Welke vis is wel aan te raden?)
Dat is goed pak je ook 5x fruit en niet alleen appels of bananas?quote:Ik eet bij mijn avondeten denk ik 200 gram groente. Is dat veel? Zo'n verpakking snijbonen/wortel/bloemkool eet ik in 2 dagen op. Als ik broccoli eet, eet ik 1 struik.
suiker = suiker en in drank (alco) zit ook veel suikerquote:Noten eet ik niet/weinig. Wel weet ik dat ze ongebrand en ongezout moeten zijn als je ze wel eet.
Om de dag ongeveer een bak kwark. Verder weinig zuivel.
[..]
Toegevoegde suiker in eten bedoel je? Bij een bak kwark doe ik meestal wel een zakje suiker omdat ik het anders niet lekker vind. Of ik pureer er een appel/banaan doorheen.
Ik eet denk ik wel een beetje te veel koolhydraten.
natuurlijke suikers.... uit koolhydrten.. Geen toegevoegde suikers.. zit een flink verschil tussenquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:45 schreef Tommeke het volgende:
Ik kook ook nooit met zakjes en maak alles vers. Nouja, meestal kookt m'n vriendin
Pasta maken we meestal met wat tomatenpuree of gezeefde tomaten en kruiden en fucking veel groente. Hoewel tomatenpuree ook 15% suikers is lees ik net
Die pastasaus van zondag bijvoorbeeld, die Marco, Dop en Kano nog hebben zitten knagen voordat ze vertrokken:quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:39 schreef the_critic het volgende:
biologisch, zelf bereiden ipv kant-en-klaar/potjes/zakjes, variatie, dan ben je al een hele grote sstap verder dan de gemiddelde consument
Hmm heerlijk.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Lekker man, flinke klodder roomboter erop.
Gelezen, ik snap het principe er achter wel, al vind ik het een beetje te allemaal. Geen aardappel omdat die nog maar 350 jaar gegeten wordquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:27 schreef Gripper het volgende:
Kano, lees bijvoorbeeld ff hier: http://www.hetpaleoprinci(...)rmens/het-dieet.html
Ik had gelezen dat de panga's inderdaad weinig goed zijn. Die zitten ergens in vietnam met z'n alle hun eigen schijt op te vreten en al het andere wat voorbij komt in de rivier. Een afvalvis dus.quote:Panga en tilapia filet zijn kweekvissen, dus daar zit weinig "vissigs" aan qua nutrienten.
Een lekkere vette makreel uit de noordzee daarentegen
Dus wel ei, melk en vis, maar geen vlees?quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Makreel![]()
Verder denk ik: Schol, forel, zalm, snoekbaars, rode mul, dorade en meerval.
Wij hebben nu een lacta-ovo-pescatariër in huis wonen, dat scheelt ook wel in je variatie kan ik zeggen. Veel vis
Ik kan wel wat meer groente gaan eten ipv koolydraatquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:31 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Haring, makreel, zalm
[..]
Meer is beter, maar 200g is naar algemene opvattingen oké.
quote:[..]
Eet is superveel
Ik zal eens op de potjes kijken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:39 schreef the_critic het volgende:
ga om te beginnen eens kijken naar verborgen producten in eten... dat potje kant en klare pasta saus, zit gewoon suiker toegevoegd... als je zelf wat tomaten verwerkt ben je die suikerklontjes al kwijt.
Lees je eens in, in wat fructose-glucosestroop voor een troep is (en check daarna eens, in hoeveel pruducten in jouw kast die troep verwerkt is). puur vergif voor je lijf...
Als je je realiseert dat je als vegetarier, bij de mac niet eens patat kunt eten.. omdat er in de patat nog weer producten zitten die vanuit de vleesindustrie komen... dan schrik je je toch rot? (in before: niet dat ik daar dagelijks kom, maar om even aan te geven wat de voedselindustrie allemaal verwerkt in de kant en klare producten om maar smaak, kleur, consistentie etc te garanderen..)
biologisch, zelf bereiden ipv kant-en-klaar/potjes/zakjes, variatie, dan ben je al een hele grote sstap verder dan de gemiddelde consument
En ook hier zal ik eens naar kijken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:44 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik koop alleen maar blikken waarbij ik het vermoeden heb dat de tomaten rond de Middelandse zee hun herkomst hebben. Veel meer smaak
Daar ga je al, ik heb geen vriendinquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:45 schreef Tommeke het volgende:
Ik kook ook nooit met zakjes en maak alles vers. Nouja, meestal kookt m'n vriendin
Pasta maken we meestal met wat tomatenpuree of gezeefde tomaten en kruiden en fucking veel groente. Hoewel tomatenpuree ook 15% suikers is lees ik net
Jij hebt nog nooit pastasalade a la kano gegeten merk ik.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
variatie is het beste, maak anders ff een tonijnsalade met een blikje tonijn, beetje sla, tomaat, rode ui, mais, olijven, etc. 10 minuten is het klaar.
Vaak wel appels en bananen. Makkelijk mee te nemen. Al maak ik 's avonds ook nog wel eens een drinkshake van fruit en kwark. Daar gaat dan bevroren fruit in, of een kiwi. Ook peren af en toe en druiven. Maar meestal wel appels en bananen.quote:[..]
Dat is goed pak je ook 5x fruit en niet alleen appels of bananas?
Ik ben wel minder gaan drinken de afgelopen maandenquote:[..]
suiker = suiker en in drank (alco) zit ook veel suiker
In brood schijnt ook een hoop toegevoegd zout te zitten, wat eigenlijk niets toevoegd.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:48 schreef the_critic het volgende:
[..]
natuurlijke suikers.... uit koolhydrten.. Geen toegevoegde suikers.. zit een flink verschil tussen
Gewone tafelsuiker is in feite ook gewoon ontzettend slecht voor je.. (niet in normale hoeveelheden... maar we eten geen normale hoeveelheden meer tegenwoordig, omdat het overal stiekem extra aan is toevoegd... zoals kant-en-klaar producten)
Zelden. Maar dat smaakt wel heel anders.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En wel popcorn eten he?
[ afbeelding ]
Daar was niets mis meequote:Op woensdag 25 maart 2015 09:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die pastasaus van zondag bijvoorbeeld, die Marco, Dop en Kano nog hebben zitten knagen voordat ze vertrokken:
Geen pakje of zakje gebruikt, maar gewoon een stuk of 12 tomaten, (eerst even ontveld zodat die velletjes niet als kleine stugge stukjes tussen je tanden komen te zitten), en daarna hoeft het alleen maar heel lang te pruttelen om alle overtollige water eruit te krijgen.
Verder een runderbouillonblokje, glaasje rode wijn, verse knoflook, rundergehakt en uien et voila. pastasaus.
Gister nog gemaakt, kokenquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die pastasaus van zondag bijvoorbeeld, die Marco, Dop en Kano nog hebben zitten knagen voordat ze vertrokken:
Geen pakje of zakje gebruikt, maar gewoon een stuk of 12 tomaten, (eerst even ontveld zodat die velletjes niet als kleine stugge stukjes tussen je tanden komen te zitten), en daarna hoeft het alleen maar heel lang te pruttelen om alle overtollige water eruit te krijgen.
Verder een runderbouillonblokje, glaasje rode wijn, verse knoflook, rundergehakt en uien et voila. pastasaus.
Klopt, vlees verteert hij kennelijk niet zo goed. Op zich makkelijke aanpassing voor ons.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:56 schreef kanovinnie het volgende:
Dus wel ei, melk en vis, maar geen vlees?
Ik zal eens kijken of ik dat in de supermarkt kan vinden. Hoe zit het met de koolvis?
Laatst had ik eens zo'n potje zure haring meegenomen. Dat is wel iets wat ik makkelijk op kantoor kan eten. Is dat dan nog goed, of moet het vers zijn?
Klinkt misschien dom zo, maar ik zou het echt niet wetenEen googlezoektocht leert mij dat het niet veel uitmaakt of het vers of zuur is.
Prima Pasta, en ik reed er verbazend goed op naar huisquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die van de zalmforel is ook leukquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:00 schreef kaasplankje het volgende:
Ja heb laatst kvw uitzending gezien over tonijn. Was goede aflevering. Niks mis mee ook.
Gewoon forel die ze dmv voeding (algen oidquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat zijn een soort zeevarkens toch?
Het is niet echt een vissoort geloof ik.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat zijn een soort zeevarkens toch?
Dat is super lekker zelf tomatensaus met aubergine maken. Wat parmezan erover heen mjamquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:00 schreef muzas het volgende:
ik pleur altijd hele bergen courgette, paprika en aubergine door die saus heen.
Geen gehakt want dat vind fraumuzas zielig
Vreet dan wel weer vis... want die zijn niet schattig ofzo.... mjah wat zij wil.
Ik denk op dezelfde manier dat flamingo's roze worden, garnalenquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon forel die ze dmv voeding (algen oid) roze maken.
Dacht ik.
Nu weer even werken
Niks mis mee inderdaadquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:10 schreef Gripper het volgende:
Mekaar tips geven over lekker en verantwoord sport-eten is ook nog eens beter voor de stemming dan mekaar afkankeren
Prima te doen hier, en de bejaarden gedragen zich best netjes. Net ontbijtje gehad met o.a kwark muesli en noten. Zo maar eens richting de fiets, alhoewel ik op dit moment wel heel erg lekker in het zonnetje zit.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:16 schreef Gripper het volgende:
Hoe is het op Gran Canaria ouwe toerder? hoe is het buffet? hebben ze lekker eten en dringen die ouwe Duitse vellen niet teveel voor?
True! Daar had ik niet bij stilgestaanquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:48 schreef the_critic het volgende:
[..]
natuurlijke suikers.... uit koolhydrten.. Geen toegevoegde suikers.. zit een flink verschil tussen
Gewone tafelsuiker is in feite ook gewoon ontzettend slecht voor je.. (niet in normale hoeveelheden... maar we eten geen normale hoeveelheden meer tegenwoordig, omdat het overal stiekem extra aan is toevoegd... zoals kant-en-klaar producten)
Net als dequote:Op woensdag 25 maart 2015 09:59 schreef kaasplankje het volgende:
bio super is idd pure geldklopperij
Ja marqt idd wat een ergernis. 4 Euro vragen voor een halfrot mini bloemkooltje waar je amper voor 1 persoon van eten kan. Heb me kapotgelachen in die winkel.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:28 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Net als deMarqt
Goffedomme, wat een kutwinkel is dat. Dat hebben we niet in Grunn.
Gewoon dinsdag, vrijdag en zaterdag markt op de Vismarkt. Lekkere echte kipfilets zonder water scoren bij de poelier, verse groenten etc. En natuurlijk een frietje bij de Belg Wateroo
Haha helemaal mee eens. Ik was laatst met m'n meissie in Amsterdam en ze wou naar de Marqt toe.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja marqt idd wat een ergernis. 4 Euro vragen voor een halfrot mini bloemkooltje waar je amper voor 1 persoon van eten kan. Heb me kapotgelachen in die winkel.
Bio is ook zo een modeterm, en iedereen maar geloven dat het dan gezonder of eerlijker is, ja mss in 20% van de gevallen de rest is gewoon marketing.
Daar is mijn vriezer niet groot genoeg voor. En ik heb ook geen zin om een tweede in mijn schuur te zetten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:03 schreef kaasplankje het volgende:
Wij maken vaak grote hoeveelheden pastasaus, soepen, chili, nasi, stoofvlees, dingen als rooi kool etc. dat gaat dan allemaal in porties in de vriezer.
#gezond #foodpornquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha helemaal mee eens. Ik was laatst met m'n meissie in Amsterdam en ze wou naar de Marqt toe.
Ik heb echt hardop staan lachen daar. Ze hadden wel lekkere chippies van groenten gemaakt. Maar zo duur allemaal. En allemaal van die foodhipsters en bakfietsmoeders die daar rondlopen.
Je koopt er idd gewoon gebakken lucht. Een marketingpraatje. Naar mijn mening kan je vers voer best in de super of beter nog op de markt zonder q kopen.
Heb voor de lol nog een bio-rookworst (was in november) gekocht. Een HEMA-worst is veel lekkerder. Je bent echt dom als je daar je boodschappen doet.
quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:58 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Gister nog gemaakt, koken, kano mag wel eens wat porties (bolognese saus) afkomenhalen. Maak toch altijd veel in 1 keer (tegen kostprijs, en dat is niet veel
).
Hoeft ie alleen pasta te koken en een schaaltje sla erbij te doen.
Maar eens vaker zoiets meenemen danquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Klopt, vlees verteert hij kennelijk niet zo goed. Op zich makkelijke aanpassing voor ons.
Diepgevroren, ingeblikt of in pot kan allemaal heel vers zijn. Wellicht verser dan je onder folie verpakte filetje. Licht allemaal aan de snelheid en kwaliteit van je supply chain. Zijn voorbeelden te vinden van een krabfabriek waar ze ze uit de zee vissen en gelijk inblikken, lijkt me vers zat.
Klopt!quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:03 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik denk op dezelfde manier dat flamingo's roze worden, garnalen
Collega's van me hadden laatst zelf pindakaas gemaakt, schijnt supermakkelijk te zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:06 schreef the_critic het volgende:
ik bedoel ook niet dat alles bio moet zijn.... maar bak eens een bio kipje, tov plofkipje... daar bak je zoveel water uit dat ie de helft krimpt en ook nog eens minder smaakt. Dus met de helft van normaal, maar dan bio ben je bijna even duur uit, houd je meer over en smaakt beter!
Bio pindakaas... is pinda's en een beetje zout. Pindakaas van de calve met stukjes noot.. zit een pleur suiker in..
verschil tussen een jumbo broccoli en een bio broccoli proef ik ook niet hoor
Zeker!quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:10 schreef Gripper het volgende:
Mekaar tips geven over lekker en verantwoord sport-eten is ook nog eens beter voor de stemming dan mekaar afkankeren
Dat ga ik denk ik ook nog even doen. Of een weekend lang in limburg met vrienden en onderandere de klimclassic en een 200 van ivo doen.quote:
Mijn moeder haalt heel veel bio. Bio pasta, het lijkt mij dikke onzin, maar als ze zich er goed bij voelt moet ze het lekker doen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja marqt idd wat een ergernis. 4 Euro vragen voor een halfrot mini bloemkooltje waar je amper voor 1 persoon van eten kan.
Bio is ook zo een modeterm, en iedereen maar geloven dat het dan gezonder of eerlijker is, ja mss in 20% van de gevallen de rest is gewoon marketing.
Eens moet wel zeggen dat ik groenten en fruit en vlees in de super beroerd van kwaliteit vind. Nu is de prijs er vaak ook naar maar die dingen kopen wij meest op de MarKt of bij de slager/groenteboer.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha helemaal mee eens. Ik was laatst met m'n meissie in Amsterdam en ze wou naar de Marqt toe.
Ik heb echt hardop staan lachen daar. Ze hadden wel lekkere chippies van groenten gemaakt. Maar zo duur allemaal. En allemaal van die foodhipsters en bakfietsmoeders die daar rondlopen.
Je koopt er idd gewoon gebakken lucht. Een marketingpraatje. Naar mijn mening kan je vers voer best in de super of beter nog op de markt zonder q kopen.
Heb voor de lol nog een bio-rookworst (was in november) gekocht. Een HEMA-worst is veel lekkerder. Je bent echt dom als je daar je boodschappen doet.
Wat is er beroerd aan? In mijn ogen is een banaan een banaan, een appel een appel etc etc. Wel zorg ik altijd dat ik geen fruit pak waar al slechte plekken inzitten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Eens moet wel zeggen dat ik groenten en fruit en vlees in de super beroerd van kwaliteit vind. Nu is de prijs er vaak ook naar maar die dingen kopen wij meest op de MarKt of bij de slager/groenteboer.
Zeker! Wat ik nu vaak doe is in 1 keer 4 porties pasta (500 gram pasta) maken en die invriezen. Maar die pasta neemt vrij veel ruimte in dus die kan ik net zo goed niet koken en alleen saus maken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:43 schreef kaasplankje het volgende:
Vriezer is in jouw geval wel superhandig kano, hoef je bijv. alleen pasta te koken en je saus te ontdooien, simple sla erbij en je bent klaar.
Doe maar eens een vergelijkingstest en schrijf de kg prijs op ook.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is er beroerd aan? In mijn ogen is een banaan een banaan, een appel een appel etc etc. Wel zorg ik altijd dat ik geen fruit pak waar al slechte plekken inzitten.
Wij hebben hier om de hoek een Jumbo zitten die echt wel ok is qua groenten, fruit en vlees.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Eens moet wel zeggen dat ik groenten en fruit en vlees in de super beroerd van kwaliteit vind. Nu is de prijs er vaak ook naar maar die dingen kopen wij meest op de MarKt of bij de slager/groenteboer.
No worries, ga binnenkort toch nog eens wat testzadels bietsen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:41 schreef kanovinnie het volgende:
![]()
Nu nog ergens pasta bietsen en ik kan al fietsend mijn maaltijd bij elkaar scharrelen![]()
Ik probeer het zelf eerst wel een keer. Opzich is pastasaus invriezen wel handiger dan wat ik nu doe, want die macaroni neemt een hoop ruimte in en kan je ook prima even koken terwijl de saus opwarmt. Scheelt ruimte in mijn toch al niet al te grote vriezer.
Ik heb wel slecht nieuws, ik ga nog even geen nieuw zadel kopen. Die fizik valt niet tegen op m'n woon/werk fiets. Je kan 'm wel even lenen als ik een ander zadel terugkrijg voor die periode (ik heb nog niet genoeg zitvlees om zonder zadel te fietsen)
Pasta koken, invriezen en weer ontdooien wordt ie ook niet beter op.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeker! Wat ik nu vaak doe is in 1 keer 4 porties pasta (500 gram pasta) maken en die invriezen. Maar die pasta neemt vrij veel ruimte in dus die kan ik net zo goed niet koken en alleen saus maken.
Dat ik daar eerder niet op gekomen ben
Tsja, als ik het daarna op de bank al TV kijkend op lig te eten kan ik me daar niet heel druk over maken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Pasta koken, invriezen en weer ontdooien wordt ie ook niet beter op.
Mocht je een fizik antaras of specialized romin willen testen weet je waar je ze kan vindenquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:45 schreef MarcoD het volgende:
[..]
No worries, ga binnenkort toch nog eens wat testzadels bietsen.
In de tijd dat ik nog een auto had/samenwoonde gingen we daar vaak heen. Nu vind ik het simpelweg te ver fietsen en haal ik het gewoon bij de vomar in het dorp. Misschien wat duurder, maar die paar euro zijn het me niet waard om om te fietsen.quote:
True! Die vergeet ik helemaal!quote:
Snap ik, ik heb hier in een straal van ~1km een:quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, als ik het daarna op de bank al TV kijkend op lig te eten kan ik me daar niet heel druk over maken.
[..]
Mocht je een fizik antaras of specialized romin willen testen weet je waar je ze kan vinden
[..]
In de tijd dat ik nog een auto had/samenwoonde gingen we daar vaak heen. Nu vind ik het simpelweg te ver fietsen en haal ik het gewoon bij de vomar in het dorp. Misschien wat duurder, maar die paar euro zijn het me niet waard om om te fietsen.
quote:
ik ga ook rijden.... ik zeg... mini-meetquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat ga ik denk ik ook nog even doen. Of een weekend lang in limburg met vrienden en onderandere de klimclassic en een 200 van ivo doen.
[..]
wij halen sinds de kleine ook eigenlijk bijna alle groene en fruit bij de turk. scheelt een hoop met de Jumbo.. 3 avocados voor 90ct ipv 1 voor een euro.. 2 mangos voor de prijs van 1 bij de jumbo etcquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:53 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Snap ik, ik heb hier in een straal van ~1km een:
- dekamarkt
- 2x aldi
- lidl
- deen
- 2x Vomar
- AH (maar daar kom ik nooit)
- nog wat toko's Turkse en marrokaanse supermarktjes (voor verse kruiden enzo)
Doe vaak op dinsdag boodschappen met de kleine en doe dan rondje supermarkten (hoeveel is beetje afhankelijk van 'aanbiedingen)' Meeste fruit/groente komt iig van de lidl.
Maar als dat niet in de buurt had geweest had ik er waarschijnlijk niet voor omgereden.
Het gerucht gaat dat il falco ook zijn gespitste neus zal laten zien!quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:56 schreef the_critic het volgende:
[..]
[..]
ik ga ook rijden.... ik zeg... mini-meet
Ik een vomar en een deka. En net effe verder dan een kilometer een aldi, lidl (maar door de zaan is dat 5 km fietsen), coop, AH en nog een deka. En idd nog wat Turkse winkels (nee very, niet de shoarmazaak)quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:53 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Snap ik, ik heb hier in een straal van ~1km een:
- dekamarkt
- 2x aldi
- lidl
- deen
- 2x Vomar
- AH (maar daar kom ik nooit)
- nog wat toko's Turkse en marrokaanse supermarktjes (voor verse kruiden enzo)
Doe vaak op dinsdag boodschappen met de kleine en doe dan rondje supermarkten (hoeveel is beetje afhankelijk van 'aanbiedingen)' Meeste fruit/groente komt iig van de lidl.
Maar als dat niet in de buurt had geweest had ik er waarschijnlijk niet voor omgereden.
Die stuurpenquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:59 schreef Z het volgende:
Nieuwe wielen (garantie).
[ link | afbeelding ]
Mooi!quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:59 schreef Z het volgende:
Nieuwe wielen (garantie).
[ link | afbeelding ]
Ik doe m ook denk ik.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:56 schreef the_critic het volgende:
[..]
[..]
ik ga ook rijden.... ik zeg... mini-meet
Pasta is pasta, rijst is rijst. Qua GI-index dan en voedingswaarde blijft feitelijk hetzelfde tussen goedkope en dure pasta. Wat varianten uitgezonderd waarbij zaken zijn toegevoegd om de voedingswaarde te verhogen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:41 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die goedkope pasta? De superbudget merken, is dat hetzelfde als die van bijvoorbeeld honig, of zit er toch een verschil in? Zelfde met rijst eigenlijk.
Deze man. Als een ware ziener voorspelde hij dat hij Mallorca toch op de chinawheels zou doen. Hij sprak, hij deed en overwon.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jongen, ze noemen me niet voor niets "Il Falco di Fresiwico"
Ik raak mn remmen niet aan, die velgen hebben niks te lijden. Ik daal de berg af zoals een waterdruppel uit de hemel zou vallen. Ik ben een klontje boter in een gloeiende koekenpan. Als ik eraan kom rekken de haarspeldbochten met me mee zodat de berg me optimaal ondersteunt bij het volgen van de ideale lijn.
Eigenlijk zou ik best met mn china carbon wielen kunnen rijden deze vakantie, ik bedoel, als ik toch niet hoef te remmen dan durf ik t wel
Wij hebben altijd de cecco, die is lekkerder.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:01 schreef Ericr het volgende:
[..]
Pasta is pasta, rijst is rijst. Qua GI-index dan en voedingswaarde blijft feitelijk hetzelfde tussen goedkope en dure pasta. Wat varianten uitgezonderd waarbij zaken zijn toegevoegd om de voedingswaarde te verhogen.
Gewoon volkoren pasta (en zilvervliesrijst) nemen of als je hip wil doen speltpasta. Neem zelf altijd goedkoopste volkoren pasta. Natuurlijk zijn er betere pasta's qua bite maar 2,50 voor een zak van 500 gram of 99 cent voor een zak volkoren macaroni of spaghetti (of 1,29 voor fusili) doet mij toch wel kiezen voor de goedkopere variant. Waarbij veel dure pasta's dan ook nog eens de witte variant is, dus qua voedingswaarde minder dan volkoren.
Ik vind witte rijst toch echt een stuk beter te eten dan bruine rijst. Pandan en basmati vind ik wel lekker.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:01 schreef Ericr het volgende:
[..]
Pasta is pasta, rijst is rijst. Qua GI-index dan en voedingswaarde blijft feitelijk hetzelfde tussen goedkope en dure pasta. Wat varianten uitgezonderd waarbij zaken zijn toegevoegd om de voedingswaarde te verhogen.
Gewoon volkoren pasta (en zilvervliesrijst) nemen of als je hip wil doen speltpasta. Neem zelf altijd goedkoopste volkoren pasta. Natuurlijk zijn er betere pasta's qua bite maar 2,50 voor een zak van 500 gram of 99 cent voor een zak volkoren macaroni of spaghetti (of 1,29 voor fusili) doet mij toch wel kiezen voor de goedkopere variant. Waarbij veel dure pasta's dan ook nog eens de witte variant is, dus qua voedingswaarde minder dan volkoren.
als je iets eerder bepaald... kunnen we kijken naar carpoolen anders, maar niet pas zaterdagochtendquote:Op woensdag 25 maart 2015 11:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik doe m ook denk ik.
Lang weekend Limburg gaat toch niet door, want donderdag klimclassic, vrijdag een bruiloft in Utrecht, en als ik daar niet al te brak van terugkom, zaterdag tecklenburg.
Maar dat bepaal ik zaterdagochtend wel, last minute
Succes morgenquote:Op woensdag 25 maart 2015 11:04 schreef ddx het volgende:
Prima ontbijtbuffet hier in het hotel, lekker energie inslaan voor de dag.
's avonds afwisselend restaurants (en dan bijvoorbeeld vooraf bord pasta en daarna hoofdmaaltijd pizza) en buffet in restaurant van hotel.
Vandaag is het beetje aan het regenen, dus weer spekglad dus we wachten tot het vanmiddag droog is en dan klein rondje. (100km)
Morgen is plan 200km met 4000hm.
Lekker hoor hoop dat het snel opklaart voor je.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:08 schreef ddx het volgende:
Ja thnx, gaat pittig worden![]()
Wordt een van deze 2 volgens mij :
https://www.strava.com/routes/2003860
https://www.strava.com/routes/2001893
Er zitten nu 3 man allemaal routes te maken hier.
Zo kwam hij uit de winkel. Kan je de pen gewoon omdraaien?quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die stuurpen![]()
Ziet er mooi retro uit verder hoor.
Ja hoor. Boutjes losdraain en omdraaien. Zoek wel effe een instructiefilmpje op voordat je lukraak begint te beunhazen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:11 schreef Z het volgende:
[..]
Zo kwam hij uit de winkel. Kan je de pen gewoon omdraaien?
quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:08 schreef ddx het volgende:
Ja thnx, gaat pittig worden![]()
Wordt een van deze 2 volgens mij :
https://www.strava.com/routes/2003860
https://www.strava.com/routes/2001893
Er zitten nu 3 man allemaal routes te maken hier.
Pasta is zo simpel van samenstelling dat het buiten de vorm onderling heel weinig verschilt. Qua smaak en hechting saus overigens wel, duurdere pasta heeft meestal een complexer en langer productieproces.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind witte rijst toch echt een stuk beter te eten dan bruine rijst. Pandan en basmati vind ik wel lekker.
Voortaan dus voor de goedkopeWas benieuwd of ik bang moest zijn dat er papier of stro in verwerkt zat
Ach, als alles maar op m'n bord is, enigzins gaar is en smaakt kan ik me over dat soort pietlulligheden niet druk maken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Pasta is zo simpel van samenstelling dat het buiten de vorm onderling heel weinig verschilt. Qua smaak en hechting saus overigens wel, duurdere pasta heeft meestal een complexer en langer productieproces.
Druk overleg vandaag over welke segmentjes/weggetjes er genomen moeten worden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met z'n alle op strava routes maken. Is het een beetje gezellig?
En wat kaas zegt, hopelijk snel mooi weer
Zijn er al KOM's gescoord? Op die klim vanuit die baai waar je eerst moet afdalen voordat je kan klimmen ben je langzamer dan Gripper en patroonquote:Op woensdag 25 maart 2015 11:24 schreef ddx het volgende:
[..]
Druk overleg vandaag over welke segmentjes/weggetjes er genomen moeten worden.
Alleen jammer dat internet beetje behelpen is.
Maar we vermaken ons prima, gistermiddag toeristen uitgehangen in Palma.
Chippies van groenten kan je zelf goed maken of bij AH kopen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wel deze pakken he: https://www.strava.com/activities/267045360/segments/6252223495quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zijn er al KOM's gescoord? Op die klim vanuit die baai waar je eerst moet afdalen voordat je kan klimmen ben je langzamer dan Gripper en patroon
Ik denk dat er een hoop Italianen het niet met je eens zijnquote:Op woensdag 25 maart 2015 11:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Pasta is zo simpel van samenstelling dat het buiten de vorm onderling heel weinig verschilt. Qua smaak en hechting saus overigens wel, duurdere pasta heeft meestal een complexer en langer productieproces.
Ik geef dan ook aan dat je het wel in smaak merkt maar qua voedingswaarde maakt dat weinig uit. Duurdere pasta heeft meestal wel meer gluten maar dat is geen wezenlijk groot verschil.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:47 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik denk dat er een hoop Italianen het niet met je eens zijn
Het verschil tussen pasta gemaakt van een graan met weinig gluten en een pasta gemaakt met durum tarwe proef je echt wel. Aan de andere kant verzuipen wij Nederlanders de pasta met saus en doet de smaak van de pasta er niet meer toe. Dan kan je net zo goed goedkope pasta kopen.
Het internet staat vol met 20 minuten recepten en zeker met het gigantische aanbod van prima voorgesneden groente pakketten is dat makkelijk haalbaar.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ach, als alles maar op m'n bord is, enigzins gaar is en smaakt kan ik me over dat soort pietlulligheden niet druk maken.
Ben al lang blij als er niets aanbrand. Al valt dat tot nu toe ook wel mee. Tot nu toe 1 keer de pindasaus laten aanbrandenVerder niets
![]()
Je staat mooi geklasseerd daarquote:Op woensdag 25 maart 2015 11:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wel deze pakken he: https://www.strava.com/activities/267045360/segments/6252223495
Op het andere segment van de Sa Calobra, heb ik 3min in het haventje binnen het segment staan wachten totdat iedereen beneden was.
Op de Soller zijn we ook aardig sneller: https://www.strava.com/activities/267504670/segments/6262200630
Dat segment begint net te vroeg volgens mij, eentje van onze groep doet er daan ruim 2x zo lang over omdat de restaurant stop ook meegeteld wordt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wel deze pakken he: https://www.strava.com/activities/267045360/segments/6252223495
Op het andere segment van de Sa Calobra, heb ik 3min in het haventje binnen het segment staan wachten totdat iedereen beneden was.
Ben ik met je eens. Ik moet mezelf eens onder de kont schoppen en iets anders maken dan de standaard dingetjes.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:52 schreef janatwork het volgende:
[..]
Het internet staat vol met 20 minuten recepten en zeker met het gigantische aanbod van prima voorgesneden groente pakketten is dat makkelijk haalbaar.
Snel koken met variatie is echt niet moeilijk, je moet alleen een beetje plannen en zorgen dat je alles in huis hebt.
Ja deze link van de Calobra is niet goed, die begint in de haven incl restuarant en terras. Daar stond ik dus ook te wachten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:53 schreef ddx het volgende:
[..]
Dat segment begint net te vroeg volgens mij, eentje van onze groep doet er daan ruim 2x zo lang over omdat de restaurant stop ook meegeteld wordt.
En mijn begin gaat ook best sloom.
De Soller klim had idd sneller gekund, ben ik redelijk rustig omhoog gereden. (avg 165bpm)
Op de Soller zijn we ook aardig sneller: https://www.strava.com/activities/267504670/segments/6262200630
Daar staat hij nu wel knap in de klasseringquote:Op woensdag 25 maart 2015 11:56 schreef ddx het volgende:
Frank wilt vandaag poging doen om z'n tijd hier te verbeteren, wordt best lastig volgens mij :
https://www.strava.com/segments/1241592?filter=overall
Zo, dat is idd een straffe tijd ja!quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar staat hij nu wel knap in de klassering
Als je een ant+ dongle geval heb wel. Een bluetooth hartslagmeter gebruiken kan ook.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:07 schreef Fretwork het volgende:
Kan je Strava hartslag laten opslaan aan de hand van een ANT+ signaal? Of is dat weer niet uitwisselbaar?
Op mijn telefoon bedoel ik, die pikt iig wel Ant+ op.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:14 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Als je een ant+ dongle geval heb wel. Een bluetooth hartslagmeter gebruiken kan ook.
Dan kan het. Alleen in de strava app even koppelenquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Op mijn telefoon bedoel ik, die pikt iig wel Ant+ op.
Kwestie van je spullen goed voor elkaar hebbenquote:
De iphone app wel, alleen denk ik dat fret een android telefoon heb (ivm ingebouwde ant+)?quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:32 schreef dop het volgende:
volgens mij kan de strava app daar niet mee overweg.
die ondersteunt het niet wel BlueThoot support geloof ik
ik heb er een jaar terug naar gekeken met de Galaxy s4 van mijn vrouw.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:39 schreef MarcoD het volgende:
[..]
De iphone app wel, alleen denk ik dat fret een android telefoon heb (ivm ingebouwde ant+)?
Righty-tighty, lefty-loosy?quote:
Op iPhone is dat geen functie waar je premium voor nodig heb..quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:15 schreef Fretwork het volgende:
Heb inderdaad Android.
Daarom hoopte ik ook op een trial, zodat ik even kon testen.
Kwestie van gewoon rije met je kutje. Een uitspraak die je zelf in het leven hebt geroepen. Kom dat dan ook na als een ekte man!quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kwestie van je spullen goed voor elkaar hebben
Zo herkenbaarquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:20 schreef Fretwork het volgende:
SPOILER: dit ziet er toch versleten uitOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:17 schreef muzas het volgende:
Bedankt voor de tip tommeke, heb zojuist maar die r550 pedalen besteld... Nog even naar die Time dingen en keo gekeken, maar ik vind shimano wel prima geloof ikEn heb nog een voorraad cleats liggen, ook zonde anders...
tsja hard slijten doen die Shimano en Looks idd, zowel plaatjes als pedalen. Die Time zijn onwijs duurzaam.SPOILER: dit ziet er toch versleten uitOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
En toevallig heb jij die #bestevanhetbestequote:Op woensdag 25 maart 2015 14:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
tsja hard slijten doen die Shimano en Looks idd, zowel plaatjes als pedalen. Die Time zijn onwijs duurzaam.
Dat is geen toeval. #gelukiseenkeuzequote:Op woensdag 25 maart 2015 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En toevallig heb jij die #bestevanhetbeste
Bedankt voor de tip tommeke, heb zojuist maar die r550 pedalen besteld... Nog even naar die Time dingen en keo gekeken, maar ik vind shimano wel prima geloof ikEn heb nog een voorraad cleats liggen, ook zonde anders...
Graag gedaan! Pedalen slijten idd harder dan je denkt. Vooral die cheapass Shimano units. R550 zijn al een stuk beter.SPOILER: dit ziet er toch versleten uitOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb gereeën met mn kutje hoor. Gewoon getrapt voor wat ik waard benquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kwestie van gewoon rije met je kutje. Een uitspraak die je zelf in het leven hebt geroepen. Kom dat dan ook na als een ekte man!
Ik ookquote:Op woensdag 25 maart 2015 11:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik doe m ook denk ik.
Lang weekend Limburg gaat toch niet door, want donderdag klimclassic, vrijdag een bruiloft in Utrecht, en als ik daar niet al te brak van terugkom, zaterdag tecklenburg.
Maar dat bepaal ik zaterdagochtend wel, last minute
Nieuwe plaatjes op de pedalen geen optie? Kosten een euro per stuk oid.SPOILER: dit ziet er toch versleten uitOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had misschien gekund, gedachte speelde even door m'n hoofd. Maar zag dat het metaal ook al ingesleten was, en de zijkanten van de pedalen zien er door een aantal glijers ook niet meer uit (hoewel dit natuurlijk voor de functie niet uitmaakt).quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:14 schreef ratatat het volgende:
[..]
Nieuwe plaatjes op de pedalen geen optie? Kosten een euro per stuk oid.
Leuk! Als ik er ook ben samen appeltaart eten als eckte toerders?quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:40 schreef Yankee het volgende:
Tenminste, als ik groningen uit durf natuurlijk
Is dat nou echt wat? Mijn vriendin loopt al weken aan mijn kop te zeuren dat we dat ook moeten doen, maar ik krijg mezelf nog niet enthousiast ofzoquote:Op woensdag 25 maart 2015 20:59 schreef Oksel het volgende:
Potverdorie snipverkouden.
Qua eten; 3 of 5 dagen per week HelloFresh hier tegenwoordig..Gezond, afwisseld, vers. En vooral; eenvoudig.
Ik ben nu wel opeens ontzettend enthousiast hahaquote:
Ik kan niet wachtenquote:Op woensdag 25 maart 2015 18:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Leuk! Als ik er ook ben samen appeltaart eten als eckte toerders?
Zo is dat.. En een tempo bergop, waar je je niet voor hoeft te schamen!quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb gereeën met mn kutje hoor. Gewoon getrapt voor wat ik waard ben
Toevallig de HIK Olifantenrit?quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:56 schreef muzas het volgende:
Ik heb een toertochtje zondag
[ afbeelding ]![]()
![]()
Blijf mooi thuis dan, fuck dat, moet wel leuk blijven.
Is dat om een olifant te maken op Strava?quote:
Ja http://hetiskoers.nl/event/hikrit-de-olifant/quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is dat om een olifant te maken op Strava?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja http://hetiskoers.nl/event/hikrit-de-olifant/
Verschrikkelijk hee.quote:Op donderdag 26 maart 2015 08:31 schreef Fretwork het volgende:
Leuk op je dashboard, maar daar houdt het wel op..
"Okee jongens, we draaien zo om bij huisnummer 342, letten jullie allemaal even op?"quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Verschrikkelijk hee.
Er moet natuurlijk 1 jongen bij zijn die de route tot in de puntjes in zn hoofd en op zn garmin heeft, en die dan op een weggetje ineens zegt "Ja nu stoppen en omdraaien"
Als je je niet kan aanpassen moet je wegblijven staat in de regels.quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Verschrikkelijk hee.
Er moet natuurlijk 1 jongen bij zijn die de route tot in de puntjes in zn hoofd en op zn garmin heeft, en die dan op een weggetje ineens zegt "Ja nu stoppen en omdraaien"
Ga jij wel?quote:Op donderdag 26 maart 2015 09:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ja as juh juh nie aan ken passen mot je gewoon wegblijfuh.
Nee joh. Veel te ver weg.quote:
Zandvoort?quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:56 schreef muzas het volgende:
Ik heb een toertochtje zondag
[ afbeelding ]![]()
![]()
Blijf mooi thuis dan, fuck dat, moet wel leuk blijven.
Met de hendel links:quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:20 schreef Reljem het volgende:
Domme vraag INCOMING:
Mijn nieuwe fiets opgehaaldZeer veel genot. Foto komt als mijn camera weer eens werkt. Anyway, Bulls Harrier zwart geel, oh oh oh wat mooi. Net thuis een uur naar gekeken, alle onderdelen 100x gekust, je kent het wel.
Nou komt de domme vraag. Hoe haal ik mijn voorwiel eruit?:') (Achterwiel waarschijnlijk hetzelfde). Misschien komt het wel doordat ik te voorzichtig ben, maar ik heb het idee dat het frame helemaal om de schroef zit, ook als ik de snelspanner los doe. Bovendien kan ik nergens een hendeltje vinden om mijn rem open te zetten.. Shimano 105, zit die dan wel op de rem?
Had ik natuurlijk moeten vragen in de fietsenshop, maar ik ging er vanuit dat het precies hetzelfde ging als mijn vorige fietsje. Not. Die had zo'n knopje aan de remmen bij het stuur die je in kon drukken.
Oh wow, inderdaadquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:22 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ding linksonderin dat naar beneden wijst moet je omhoog zetten
Ik kan alleen selfies makenquote:
Mooi ditquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:42 schreef Reljem het volgende:
[..]
Ik kan alleen selfies makenDus dat wordt een vrij moeilijk geval om dat goed op de foto te krijgen. Ga zondag fietsen, dus dan gaat mijn maat maar ff een fotootje maken.
Ik ben zo blij met dat ding haha.
Ach ja, word je sterk van. Ik heb gewoon donders veel zin om te fietsen. Vorige 2 jaar ook wel vaak gedaan, maar op een nieuwe fiets die helemaal van jezelf is.. Man man. Bovendien staan er dit jaar ook tripjes naar de Alpen en Ardennen op de planning, dus ik moet kilometers maken. Voetbalseizoen loopt alweer wat rustig op zijn einde, prima.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:49 schreef iScream. het volgende:
Haha, mooi dat enthousiasmeJe zoekt wel een mooie dag uit voor je eerste ritje, windkracht 7 en veel regen...
http://www.velominati.com/the-rules/comment-page-8/quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:50 schreef Leonos het volgende:
http://hetiskoers.nl/wielercode/
Wat is dit nou weer
Redelijk kansloos zo te zienquote:Op donderdag 26 maart 2015 10:50 schreef Leonos het volgende:
Wat is dit nou weer
HTFU!quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:50 schreef Leonos het volgende:
Wat is dit nou weer
Absoluut niet kansloos. Een land kan ook niet zonder wat wetten, regels en afspraken, anders zou het een chaos worden.quote:
quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:50 schreef Leonos het volgende:
Wat is dit nou weer
quote:22.5 Het gebruik van een bel is toegestaan.
Ik zal er aan denken de volgende keer dat ik mijn 100+ kg allround fit lichaam in een kort pakje hijs terwijl het eigenlijk lang/lang weer is zodat iedereen mn harige getatoeërde benen kan zien.quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Absoluut niet kansloos. Een land kan ook niet zonder wat wetten, regels en afspraken, anders zou het een chaos worden.
Die regels zijn gewoon nodig om ervoor te zorgen dat mensen weten hoe ze op een fiets zitten, hoe je je hoort te gedragen, te kleden, en hoe je ervoor waakt dat je niet als een dike bolle toerder door het leven gaat.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:02 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik zal er aan denken de volgende keer dat ik mijn 100+ kg allround fit lichaam in een kort pakje hijs terwijl het eigenlijk lang/lang weer is zodat iedereen mn harige getatoeërde benen kan zien.
Uiteraard met mn gsm in mn fietstasje zodat ik kan kijken hoe ver ik uiteindelijk gefietst heb.
Viesdik beestquote:
Die nederlandse vertaling op het is koers is wel een beetje lafjes. gewoon het origineel volgen op http://www.velominati.com/the-rules/comment-page-8/quote:
Daarom heb ik hem ook zoveel mogelijk naar binnen gericht dat ie zo min mogelijk zichtbaar isquote:Op donderdag 26 maart 2015 11:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die nederlandse vertaling op het is koers is wel een beetje lafjes. gewoon het origineel volgen op http://www.velominati.com/the-rules/comment-page-8/
Regel 26 komt denk ik wel het beste bij jouw vraag in de buurt: een fiets moet fotogeniek zijn. Een bel is dat niet.
Ik moet altijd wel lachen, vooral om die instructies hoe je een vlaamse koers moet kijken en welk jargon je moet gebruiken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 11:44 schreef Tommeke het volgende:
Hetiskoers_
Stelletje lifestylefietsers
Meer lullen dan fietsen is wat ze doen.
Jij zit vroeg aan het bier de Radlerquote:
Hoi!quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:58 schreef Gripper het volgende:
hoe je ervoor waakt dat je niet als een dike bolle toerder door het leven gaat.
6.11 Schoenen zijn zwart.quote:
Mijn schoenen zijn ook gewoon zwartquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:34 schreef the_critic het volgende:
[..]
6.11 Schoenen zijn zwart.
en nog lachwekkender...
# 14
Men zal alleen maar een fietscomputer gebruiken die afstand, snelheid en gemiddelde snelheid aangeeft. De rest is overbodig. Nog beter is natuurlijk om zonder computer te fietsen en de snelheid, afstand etc. aan te voelen. Het gebruik van Strava en dergelijke is absoluut verboden. Het interesseert niemand ook maar iets dat je een bepaald klein stukje snel hebt gereden. Alleen nerds gebruiken Strava, van die types die ook wel eens een ligfiets gebruiken.
om vervolgens zelf een strava rit organiseren...
ofewel... Hik snapt het zelf ook niet helemaal!!!
Gewoon een tweede co2 patroon meenemen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:42 schreef very het volgende:
[..]
Mijn schoenen zijn ook gewoon zwart
Ik heb alleen een pompje aan mn frame (backup voor als ik een co2patroon verneuk) en ik gebruik strava
Leuk. Even reagerenquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:34 schreef the_critic het volgende:
[..]
6.11 Schoenen zijn zwart.
en nog lachwekkender...
# 14
Men zal alleen maar een fietscomputer gebruiken die afstand, snelheid en gemiddelde snelheid aangeeft. De rest is overbodig. Nog beter is natuurlijk om zonder computer te fietsen en de snelheid, afstand etc. aan te voelen. Het gebruik van Strava en dergelijke is absoluut verboden. Het interesseert niemand ook maar iets dat je een bepaald klein stukje snel hebt gereden. Alleen nerds gebruiken Strava, van die types die ook wel eens een ligfiets gebruiken.
om vervolgens zelf een strava rit organiseren...
ofewel... Hik snapt het zelf ook niet helemaal!!!
Heb er ook altijd twee bij me, maar zelfs dan voel ik me fijn met een handpomp als backupquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef Andyy het volgende:
[..]
Gewoon een tweede co2 patroon meenemen.
Wat nou als je handpomp ook stuk gaat?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:45 schreef very het volgende:
[..]
Heb er ook altijd twee bij me, maar zelfs dan voel ik me fijn met een handpomp als backup
maar jij hebt een Paolini baard... dus dat is je vergeven.. (maar zeker wel puntjes die je nog verbeteren kunt!!)quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:42 schreef very het volgende:
[..]
Mijn schoenen zijn ook gewoon zwart
Ik heb alleen een pompje aan mn frame (backup voor als ik een co2patroon verneuk) en ik gebruik strava
je hebt ook 2 in 1 systemen... super handig!quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:45 schreef very het volgende:
[..]
Heb er ook altijd twee bij me, maar zelfs dan voel ik me fijn met een handpomp als backup
https://www.facebook.com/hetiskoers/posts/1063782006981626quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef the_critic het volgende:
[..]
kleine relnicht ben je ook hehaha
die zag ik laatst iddquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef the_critic het volgende:
[..]
je hebt ook 2 in 1 systemen... super handig!
Voor wie geen netflix heeft:quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Op netflix UK staat de docu pantani the accidental death of a cyclist.
Wat een eindbaas
Mooie beelden
Treurig einde
Aanrader
illegaalquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:52 schreef very het volgende:
[..]
Voor wie geen netflix heeft:
http://kickass.to/pantani(...)-2014-t10401613.html
Voor wie geen Netflix heeft:quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:52 schreef very het volgende:
[..]
Voor wie geen netflix heeft:
http://kickass.to/pantani(...)-2014-t10401613.html
Tot over 2 weken Very, was leuk je gekend te hebbenquote:
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Tot over 2 weken Very, was leuk je gekend te hebben
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:10 schreef Reljem het volgende:
Als ik dan wil schakelen naar groot gaat die er telkens maar half op en dan weer op, of hij gaat er uiteindelijk op..
Ketting loopt tegen je voorderailleur? Staat ie kruislings geschakeld? Voor groot achter groot?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:10 schreef Reljem het volgende:
Hmmm, misschien moet ik toch nog even naar de fietsenmaker.. Net even - terwijl die gewoon bij me hangt - lekker lopen schakelen, verloopt heel soepel, alleen voor ligt die nu op klein. Als ik dan wil schakelen naar groot gaat die er telkens maar half op en dan weer op, of hij gaat er uiteindelijk op.. Maar als die er op ligt schuurt de ketting langs het schakelding zeg maar (boven de tandwielen, die dus verspringt als je van klein naar groot gaat of andersom).
Dat lijkt me niet de bedoelingKan ik dit zelf makkelijk aanpassen, doe ik wat fout bij het schakelen of moet ik even de fietsenmaker bij de oren grijpen?
Ik denk dat dat een kwestie is van gevoel krijgen in het schakelen. Anders even kijken of de FM hem wil afstellenquote:
Ik dacht dat het een kwestie van van 1 x op veranderen in afquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een kwestie is van gevoel krijgen in het schakelen. Anders even kijken of de FM hem wil afstellen
Wij hebben waarschijnlijk dezelfde fiets. Gele handvaten en rest zwart en grijs?quote:Op donderdag 26 maart 2015 10:20 schreef Reljem het volgende:
Domme vraag INCOMING:
Mijn nieuwe fiets opgehaaldZeer veel genot. Foto komt als mijn camera weer eens werkt. Anyway, Bulls Harrier zwart geel, oh oh oh wat mooi. Net thuis een uur naar gekeken, alle onderdelen 100x gekust, je kent het wel.
Nou komt de domme vraag. Hoe haal ik mijn voorwiel eruit?:') (Achterwiel waarschijnlijk hetzelfde). Misschien komt het wel doordat ik te voorzichtig ben, maar ik heb het idee dat het frame helemaal om de schroef zit, ook als ik de snelspanner los doe. Bovendien kan ik nergens een hendeltje vinden om mijn rem open te zetten.. Shimano 105, zit die dan wel op de rem?
Had ik natuurlijk moeten vragen in de fietsenshop, maar ik ging er vanuit dat het precies hetzelfde ging als mijn vorige fietsje. Notf. Die had zo'n knopje aan de remmen bij het stuur die je in kon drukken.
Hij loopt inderdaad met de buitenkant van de ketting tegen dit ding aan;quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ketting loopt tegen je voorderailleur? Staat ie kruislings geschakeld? Voor groot achter groot?
Bulls Harrier matzwart/geel, stuurlint ook geel!quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:25 schreef vogelkooi het volgende:
[..]
Wij hebben waarschijnlijk dezelfde fiets. Gele handvaten en rest zwart en grijs?
Dat kan meerdere dingen betekenen.. Loopt je ketting in een rechte lijn? Dus niet van het binnenblad voor naar het kleinste blaadje achter of andersom? Dat is namelijk niet de bedoelingquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:25 schreef Reljem het volgende:
[..]
Hij loopt inderdaad met de buitenkant van de ketting tegen dit ding aan; [ afbeelding ]
Loopt de ketting er binnen of buiten tegenaan? (richting frame of richting rechter scheenbeen)quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:25 schreef Reljem het volgende:
[..]
Hij loopt inderdaad met de buitenkant van de ketting tegen dit ding aan; [ afbeelding ]
En staat overigens niet kruislings. Heb em achter al helemaal op de kleinste gezet, voor op groot. Loopt er nog steeds tegenaan.
tegen dit ding??? Dat noemen we een voorderailleur.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:25 schreef Reljem het volgende:
[..]
En staat overigens niet kruislings. Heb em achter al helemaal op de kleinste gezet, voor op groot. Loopt er nog steeds tegenaan.
Als het maar gezellig is hequote:Op donderdag 26 maart 2015 11:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik moet altijd wel lachen, vooral om die instructies hoe je een vlaamse koers moet kijken en welk jargon je moet gebruiken.
Maar inderdaad, meer lullen dan fietsen is t.
Die gasten organiseerden vorig jaar een bierproeverij in Utrecht, ben ik nog heen geweest. Publiek en organisatie waren ook bijna allemaal dikkerdjes of ouwe hamlappen met een koerspetje (klepje omhoog) op om te laten zien dat ze wielerfans zijn.
Wel lekker bier
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:26 schreef Reljem het volgende:
[..]
Bulls Harrier matzwart/geel, stuurlint ook geel!
Richting scheenbeen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:31 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Loopt de ketting er binnen of buiten tegenaan? (richting frame of richting rechter scheenbeen)
Net gelezen, ik denk dat ik gewoon een viesdikke toerder wordt. Kan mij het schelen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:33 schreef very het volgende:
[..]![]()
De Wielercode:
3.4 Zadel, stuurlint en banden zullen altijd dezelfde kleur hebben. Een stuurlint zal zwart of wit zijn.
3.5 Een stuurlint mag een andere kleur hebben mits het past met het frame, maar zal altijd zwart of wit zijn.
Ja dat klinkt wel logisch.quote:
Boks ouwequote:Op donderdag 26 maart 2015 14:33 schreef Reljem het volgende:
[..]
Net gelezen, ik denk dat ik gewoon een viesdikke toerder wordt. Kan mij het schelen.
Rustig very, niet zo enthousiast, hij wordt vast niet zo'n viesdikke toerder als jijquote:
Je moest me eens zien voor ik mijn fiets hadquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:35 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Rustig very, niet zo enthousiast, hij wordt vast niet zo'n viesdikke toerder als jij
Hmm thanks! Zal morgen nog wel even langs de fietsenmaker, kijk ik even mee hoe het moet. Lijkt me niet handig om er met weinig kennis zelf al aan te sleutelen, bovendien heb ik niet het juiste gereedschap denk ik. Inbus wel aanwezig overigens.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja dat klinkt wel logisch.
Waarschijnlijk staat ie in defaultpositie een mm of 5 te ver naar binnen (richting frame). Dat moet je even stellen denk ik. Los je waarschijnlijk beide problemen mee op.
Kan je doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:37 schreef Reljem het volgende:
[..]
Hmm thanks! Zal morgen nog wel even langs de fietsenmaker, kijk ik even mee hoe het moet. Lijkt me niet handig om er met weinig kennis zelf al aan te sleutelen, bovendien heb ik niet het juiste gereedschap denk ik. Inbus wel aanwezig overigens.
derrie goed afstellen is niet zo moeilijk hoor. Zat filmpjes van te vinden op youtube.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:37 schreef Reljem het volgende:
[..]
Hmm thanks! Zal morgen nog wel even langs de fietsenmaker, kijk ik even mee hoe het moet. Lijkt me niet handig om er met weinig kennis zelf al aan te sleutelen, bovendien heb ik niet het juiste gereedschap denk ik. Inbus wel aanwezig overigens.
Dan even naar de FM morgen, is zo gepiept.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:19 schreef Reljem het volgende:
Gecheckt, en denk dat ik het wel begrijp.. Alleen zie ik geen verandering in de derailleur als ik de high aanschroef (volgens mij is dat de buitenste schroef, vanaf het frame gezien). Kan zijn dat de ketting te strak zit. Kan ook zijn dat ik de verkeerde schroef aandraai, maar met zo'n inbussleutel pakketje (waar wel een hele kleine schroevendraaier bij zit), kan ik daar helaas niet bij.
Ik ook straks. Nu al zin in.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:35 schreef kaasplankje het volgende:
brb jonges ga ff lekker in de rege rije
luilakquote:Op donderdag 26 maart 2015 16:44 schreef quinoahipster het volgende:
8:30 vertrek, dat zijn toch geen tijdstippen voor group rides.
En geen 30 km. Spullen goed voor elkaar he?quote:
anders ff sportvasten als hij niet past very?quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:53 schreef very het volgende:
Even een vraagje voor degene die mij in persoon gezien hebben afgelopen zaterdag en ervaring hebben met Mavic kleding. En ik hoop op een serieus antwoord
Ik wil dit jasje dus graag, maar dit jasje is NERGENS meer te vinden in fysieke winkels (rondgebeld als een gek) en ik kan online enkel nog een 2XL vinden (nog voor een redelijke prijs ook). Ik ben alleen bang dat deze te klein zal zijn, want ik hoor dus dat Mavic erg klein valt. Dat blijkt ook al uit de schoenen.
Het zou een gok van 8 euro zijn (verzendkosten bij retour), maar als iemand me nu al met enige zekerheid kan zeggen dat dit sowieso niet gaat passen dan kost het me natuurlijk niks.
Wat helemaal fijn zou zijn is als iemand deze nog weet te vinden in een grotere maat. Maar dat denk ik niet![]()
Bij voorbaat dank.
Heb je die helemaal zelf bedacht?quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
anders ff sportvasten als hij niet past very?
Ik mis vanalles omdat ik al 3 dagen ziek in bed ligquote:Op donderdag 26 maart 2015 15:37 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.facebook.com/(...)dam/1452444208312408
Die knut, die mist dat mooi door in rotjeknor te wonen
Supercompensatie, voelde voor mij dus ook als wind mee..quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En geen 30 km. Spullen goed voor elkaar he?
Even wat maten opmeten en kijken of het zou kunnen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 17:57 schreef very het volgende:
Overigens heeft het sportvasten me dit keer toch echt wel goed op weg geholpen, dus lach maar
We zijn nu flink wat maanden verder en nog steeds niet teruggevallen
HA!
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:25 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Even wat maten opmeten en kijken of het zou kunnen?
Zeker. Al zal Kees niet zo gecharmeerd zijnquote:Op donderdag 26 maart 2015 18:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
eej van je vrienden moet je het hebben toch
Volgend mij is dat zijn madame ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:34 schreef kaasplankje het volgende:
is dat die smatje van kees dan of probeert hij haar ook te hosselen?
oh lolquote:Op donderdag 26 maart 2015 18:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Volgend mij is dat zijn madame ja.
Yup. 2 keer gezien nog maar.quote:
Ja je gaat zonder die koolhydraten ook wel hard rije hoorde ik alquote:Op donderdag 26 maart 2015 17:57 schreef very het volgende:
Overigens heeft het sportvasten me dit keer toch echt wel goed op weg geholpen, dus lach maar
We zijn nu flink wat maanden verder en nog steeds niet teruggevallen
HA!
De matentabel die die site hanteert is 1 tabel voor het hele aanbod. Dat klopt natuurlijk niet, want het is per merk verschillend. Maar ik heb de Mavic tabel er bij gepakt, en volgens die tabel moet het NET lukken. Maar goed, het is een jasje, dus er zit ook nog wat onder het jasje.quote:Op donderdag 26 maart 2015 18:25 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Even wat maten opmeten en kijken of het zou kunnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |