SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ervaringquote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:27 schreef kanovinnie het volgende:
Die Tommeke weet er ook een hoop vanaf
Was leuk om je weer effe te spreken herr oksel!quote:
Zou mij kunnen gebeuren.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:20 schreef Fretwork het volgende:
Net een lekker rustig herstelrondje gedaan op mijn favoriete avondparcourtje. Het rustig fietsen ging grotendeels prima. Maar hebben jullie ook altijd dat stemmetje in je hoofd als er een favoriet segmentje komt?
"Bijna bij de brug, zal ik hem opsprinten?"
- "Nee Fret, rustig fietsen"
"Maar de wind staat gunstig"
- "Er staat amper wind man, doe gewoon rustig, er is trouwens roei-ALV, het is vast druk."
"Maar hij staat in ieder geval niet tegen! En die roeiers zijn vast al binnen."
- "DOE NOU EENS RUSTIG MAN!!!"
"Oké, ik fiets hem wel langzaam omhoog,"
En dan ben je net na het laatste stoplicht voor de brug, weg vrij en schoon, zuchtje wind nog steeds goed. Ik voel mijn linkerhand opschakelen, de druk wordt hoger. Rechts schakelt ook op, mijn handen gaan in de beugels... Ik ga in de beugels staan en versnel mijn cadans.
Toch weer dat kutding opgesprint... Fuck mijn ruggegraat
wel in de top 5 op Strava..
Was ik maar zo sterkquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:43 schreef Gripper het volgende:
Herken ik mezelf totaal niet in. Ik train als een monnik, en als een andere wielrenner me inhaalt en dan achterom kijkt of ik m wel volg ga ik m dat plezier echt niet doen hoor
Ik met pontjesquote:
Ja da heb ik ook altijdquote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:20 schreef Fretwork het volgende:
Net een lekker rustig herstelrondje gedaan op mijn favoriete avondparcourtje. Het rustig fietsen ging grotendeels prima. Maar hebben jullie ook altijd dat stemmetje in je hoofd als er een favoriet segmentje komt?
"Bijna bij de brug, zal ik hem opsprinten?"
- "Nee Fret, rustig fietsen"
"Maar de wind staat gunstig"
- "Er staat amper wind man, doe gewoon rustig, er is trouwens roei-ALV, het is vast druk."
"Maar hij staat in ieder geval niet tegen! En die roeiers zijn vast al binnen."
- "DOE NOU EENS RUSTIG MAN!!!"
"Oké, ik fiets hem wel langzaam omhoog,"
En dan ben je net na het laatste stoplicht voor de brug, weg vrij en schoon, zuchtje wind nog steeds goed. Ik voel mijn linkerhand opschakelen, de druk wordt hoger. Rechts schakelt ook op, mijn handen gaan in de beugels... Ik ga in de beugels staan en versnel mijn cadans.
Toch weer dat kutding opgesprint... Fuck mijn ruggegraat
wel in de top 5 op Strava..
Ja, flink harde ratel in de Zonda's nu. Maar heb ook weleens gelezen dat het afhankelijk is van hoe je ze hebt gesmeerd. Heb nu wat lagervet om de palletjes gedaan en hoop dat dat goed (genoeg) is.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 20:19 schreef iScream. het volgende:
[..]
In de Zonda´s?Ik moet juist als een malle bellen als ik op mn Zonda's fiets, alleen bij mn FFWDs gaan ze al ruim van te voren aan de kant
Ja, was leuk tochtje en gezellig. En je hebt nog even mijn pr0nwielen gereden!!quote:Op dinsdag 24 maart 2015 21:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Was leuk om je weer effe te spreken herr oksel!
Je hebt gelijk hoor wat die bandenspanning betreft. Pas reed ik een Vittoria naar de verdommenis, dus dacht ik, laat ik dat setje Fortezza's er eens onder leggen. 8 bar erin, niet het mot, maar omdat ik het gewoon ben, en rechtuit gewoon zwabberen dat stuur. Dus nu maar weer terug naar een setje 25mm Vittoria's en 7-7,5 bar er in.quote:
Voor jou een vraag, voor mij een weet. En dat allemaal zonder crash diëten en weet ik veel waaraan nog meer geld wordt weggeflikkerd om toch vooral dat obesitas gevoel maar te compenserenquote:
Wat bedoel je precies met rollen? Ik heb criteriums gereden met vittoria 25mm en 6,5bar (slecht klinker parcours) en zelfs bij vol door de bocht bleef de band op de velg.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 23:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor wat die bandenspanning betreft. Pas reed ik een Vittoria naar de verdommenis, dus dacht ik, laat ik dat setje Fortezza's er eens onder leggen. 8 bar erin, niet het mot, maar omdat ik het gewoon ben, en rechtuit gewoon zwabberen dat stuur. Dus nu maar weer terug naar een setje 25mm Vittoria's en 7-7,5 bar er in.
En voor Andyy, die acht bar heeft niets met gewicht te maken maar wel met de kwaliteit banden, hoe soepeler, dus hoe meer knaken je er aan uitgeeft, hoe harder, anders gaan ze rollen. En voor 88kg bij 188 schaam ik me niet. Wordt nog wel 85 deze zomer. We lullen nog wel eens tegen de tijd dat jij de 40 gepasseerd ben
je zat in de kopgroep jonge en je hebt je beurtjes gewoon gedaan, dus hoor je bij de echte mannenquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:38 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, was leuk tochtje en gezellig. En je hebt nog even mijn pr0nwielen gereden!!
Grip, Jan, Dop en Marco zijn overigens betere fietsers dan ik. Kano denk ik ook wel.
Ik kan gewoon goed uit de wind rijden![]()
Jan dacht daar toch anders overquote:Op dinsdag 24 maart 2015 22:38 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, was leuk tochtje en gezellig. En je hebt nog even mijn pr0nwielen gereden!!
Grip, Jan, Dop en Marco zijn overigens betere fietsers dan ik. Kano denk ik ook wel.
Ik kan gewoon goed uit de wind rijden![]()
Ik zal die linkjes eens bekijken. Thanks.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 16:18 schreef Ericr het volgende:
[..]
Post workout maakt het niet zoveel uit qua timing, ook al bestaan er wel vele mythes over 'anabolic windows' en aanvullen glycogeen. Meer dan mythes zijn het niet.
http://www.howtobeast.com(...)lic-window-is-a-lie/
http://www.bornfitness.com/the-meal-timing-myth/
Artikelen van pubmed van de hand van Berardi of andere doktoren die grotendeels in dienst zijn van de supplementenindustrie doen je graag anders geloven. Iedereen volstouwen met post workout supps wat meestal veel te duur betaalde malto-dextrine is met een lading aminozuren er bij. Zaken die je ook gewoon uit een goede maaltijd kan halen na je training.
Het belangrijkste blijft een positieve stikstofbalans om eventuele spierschade te laten herstellen en glycogeenreserves die zijn hersteld voordat je weer aan de bak gaat. Als je meerdere trainingen per dag doet kan timen van voeding dan nog wel enigszins voordelig zijn maar anders kan je het gewoon opvangen met goede voeding.
Bizar!quote:
Daar wil ik echt nog m verbetering uithalen, voeding.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:20 schreef the_critic het volgende:
vraag is dan nog wel... wat is goed eten...
voor somige mensen is dat 3 borden pasta (met veel saus en varkensgehakt want dat smaakt lekkerder dan rund) op de avond voordat je gaat koersen/tocht rijden/lange training.... (en dan snap je het dus net nie)
En we nemen (bijna) allemaal sportdrank in de bidon en niet alleen water of ranja...
Uiteraard is gezond verstand en gezond eten de basis en kun je daar heel veel uithhalen.. maar sportvoeding is geen gebakken lucht in mijn ogen. Echter is het ook niet de enige oplossing. Als je veel fietst, lang fietst.. dan investeer je in je trainingen, investeer je in je fiets... moet je ook investeren in je wat inlezen in gezonde voeding, hoe werkt je lichaam op bepaalde voedingsstoffen etc.. T'is een en-en verhaal... goed en gezond eten, gezond verstand, en sportvoeding kunnen elkaar dan prima versterken
(en uiteraard hebben zelfs pro's weleens een hongerklop... maar zijn dan vergeten te eten, ziekjes.. oftewel het stukje gezond verstand of gezond lijf klopppen dan ff nie)
Hangt ook van je behoefte af. Iemand die dag in, dag uit afstanden rijdt van meer dan 100km heeft baat bij meer koolhydraten omdat je glycogeen wordt aangevuld vanuit de toevoer van koolhydraten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:20 schreef the_critic het volgende:
vraag is dan nog wel... wat is goed eten...
voor somige mensen is dat 3 borden pasta (met veel saus en varkensgehakt want dat smaakt lekkerder dan rund) op de avond voordat je gaat koersen/tocht rijden/lange training.... (en dan snap je het dus net nie)
En we nemen (bijna) allemaal sportdrank in de bidon en niet alleen water of ranja...
Uiteraard is gezond verstand en gezond eten de basis en kun je daar heel veel uithhalen.. maar sportvoeding is geen gebakken lucht in mijn ogen. Echter is het ook niet de enige oplossing. Als je veel fietst, lang fietst.. dan investeer je in je trainingen, investeer je in je fiets... moet je ook investeren in je wat inlezen in gezonde voeding, hoe werkt je lichaam op bepaalde voedingsstoffen etc.. T'is een en-en verhaal... goed en gezond eten, gezond verstand, en sportvoeding kunnen elkaar dan prima versterken
(en uiteraard hebben zelfs pro's weleens een hongerklop... maar zijn dan vergeten te eten, ziekjes.. oftewel het stukje gezond verstand of gezond lijf klopppen dan ff nie)
quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hangt ook van je behoefte af. Iemand die dag in, dag uit afstanden rijdt van meer dan 100km heeft baat bij meer koolhydraten omdat je glycogeen wordt aangevuld vanuit de toevoer van koolhydraten.
Iemand die enkele malen per week een ritje maakt zal zijn glycogeen makkelijk kunnen aanvullen voordat de volgende rit zich aandient. Als die ritten gemiddeld een hoge intensiteit hebben is het zaak om je eiwitinname op te voeren om eventueel spierverlies op te vangen.
Wat gezonde voeding is hangt verder niet veel af van de verhoudingen. Zo min mogelijk geraffineerde producten, ook al mag je tijdens en direct na een training daar wat minder acht op slaan. Daarnaast een behoorlijke hoeveelheid groenten en gezonde vetten die uit diverse bronnen kunnen komen. Eiwitinname dient adequaat te zijn maar hoeft niet extreem opgevoerd zoals sommige sporters doen, 1,5 tot 2 gram per kg lichaamsgewicht is meestal meer dan voldoende. Heb zelf op lagere innamen en dan ook nog eens met vegetarische voeding zo goed als nooit moeite met spierherstel terwijl ik toch een oude lul ben t.o.v. de jonkies hier en ik momenteel 4 a 5 keer per week train (krachttraining en fietsen).
Post workout is in ieder geval minder van belang dan wat je pre workout doet. De basis wordt daar gelegd en een goed ontbijt of goede maaltijden voordat je aan de slag gaat zijn veel belangrijker dan proberen na je training zo snel mogelijk je reserves weer aan te vullen. Daarnaast is het zaak om zo'n 30-60 gram koolhydraten per uur naar binnen te werken tijdens de training, ongeveer het maximale wat je lichaam kan verwerken tijdens een training.
Sportvoeding heeft zijn rol in een trainingsprogramma maar de supplementenindustrie wil teveel doen geloven dat sportvoeding voor en na een training een noodzaak is.'Normale' voeding heeft een veel grotere invloed op je presteren omdat de synergie van micronutrienten in voeding meestal veel beter op elkaar is afgestemd dan synthetische middelen waarbij vaak bepaalde nutriënten een overdaad kennen (want goedkoop) en andere nutriënten zijn toegevoegd voor de vorm om het idee te geven dat iemand gezond bezig is.
Ik zit nu bijvoorbeeld met een iets wat droge mond en een bidon water binnen handbereik. Toch drink ik dan op de een of andere manier niet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:56 schreef Gripper het volgende:
[..]
Daar wil ik echt nog m verbetering uithalen, voeding.
Daarom was die week op Mallorca zo heerlijk. Het enige wat je s ochtends moest doen was naart het ontbijt sloffen, en 3x je bord volladen met lekkere pannekoekjes, vers fruit, yoghurt met muesli. Dan de hele dag fietsen, en daarna alleen maar op bed liggen.
En 's avonds weer je bord volladen met pasta, en uit de rest van het groene aanbod de kapotgekookte sperzieboontjes links laten liggen en veel sla eten.
Als je verder niks anders hoeft te doen dan fietsen, eten en slapen, dan is het een makkie om regelmaat te houden. Maar als je er nog je huishouden bij moet doen, boodschappen, hout hakken, je vrouw bevredigen, en naar je werk heen en weer elke dag...
Ik eet al behoorlijk gezond denk ik, veel groente, veel kleur op het bord, niks uit pakjes en zakjes, etc. Vlees met mate, doordeweeks geen alcohol, maar ik wil voor het sporten voornamelijk nog verbetering behalen met de regelmaat van mn eetmomenten. Gewoon altijd op dezelfde tijden wat naar binnen douwen, dat moet een ingesleten gewoonte worden, voldoende water drinken is net zoiets. Zovaak dat ik een drukke dag heb op mn werk, half vergeet te drinken, en 's avonds is je pis donkergeel en heb je pijn in je knar.
En als je dan de volgende dag lang moet fietsen, zie dat nog maar eens goed te maken in korte tijd.
Te vaak eet ik pas om 10 uur op mn werk de eerste boterham, nadat ik 's ochtends alleen maar mn goedemorgen drinkontbijt-papje op heb. Dat is natuurlijk geen vliegende start, ze zeggen toch altijd dat je 2/3 van je nutrienten al voor de middag binnen moet hebben?
Uiteindelijk is dat voor een prof ook misschien wel de bottleneck, om ook als je hondsmoe bent of van ellende alleen maar onder de hete douche in een hoekje wil kruipen, om dan toch weer te gaan zitten kauwen, want je móet eten. Regelmaat regelmaat.
Eentonig is nooit goed. Bovendien zijn "makkelijke" groenten zoals een voorgesneden zakje macaronigroente in de macaroni a la kano ook niet de meest vullende. Maar we hebben helaas niet allemaal de luxe dat we onbespoten groente uit eigen tuin kunnen eten, of elke dag spaanse tomaten waar een stuk meer pitamientjes inzitten dan die hollandse waterbommen waarmee wij het moeten doen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:03 schreef kanovinnie het volgende:
Ik eet volgens mij ook vrij gezond, maar wel enigzins eentonig. Veel verder dan bami/nasi/pasta kom ik niet. Deels omdat ik alleen voor mezelf kook, deels omdat ik geen enkele vorm van bevrediging uit koken haal. Ik doe het omdat het moet. Dus maak me er dan maar zo makkelijk mogelijk van af.
Wel ook veel groente, weinig vlees en een normale portie pasta/rijst. Wel saus uit een potje enzo omdat dat lekker makkelijk is.
Wat ik wel interesant vond is ik tijdens die lezing hoorde dat twee keer per dag groente eten ook goed is. Dus een tomaat, wortel, stuk komkommer oid tijdens de lunch oid.
Ik eet denk ik wel relatief veel fruit. Ik eet denk ik zo'n 3-4 stuks fruit per dag.
Misschien moet ik eens met een diëtist praten. Niet zo zeer omdat ik af wil vallen, maar meer om te kijken of er verbeteringen mogelijk zijn Ik weet wel zeker dat die er zijn
Dat is inderdaad iets wat ik te weinig eet. Soms pak ik zo'n Pangafilet (al schijnen die ook niet heel best te zijn na een googlezoektocht. Welke vis is wel aan te raden?)quote:
Ik eet bij mijn avondeten denk ik 200 gram groente. Is dat veel? Zo'n verpakking snijbonen/wortel/bloemkool eet ik in 2 dagen op. Als ik broccoli eet, eet ik 1 struik.quote:Verder kaoloveel groenten en fruit pakken
Noten eet ik niet/weinig. Wel weet ik dat ze ongebrand en ongezout moeten zijn als je ze wel eet.quote:en noten en zuivel.
Toegevoegde suiker in eten bedoel je? Bij een bak kwark doe ik meestal wel een zakje suiker omdat ik het anders niet lekker vind. Of ik pureer er een appel/banaan doorheen.quote:Die willen afvallen matig met de carbs en suikers.
Klopt, maar wel een stuk makkelijker. Als ik een gevarieerde macaroni a la kano wil maken moet ik dus prei, paprika, ui (?) en weet ik wat allemaal kopen. Daar kan je vervolgens niet alles van gebruiken omdat niet zoveel nodig hebt en dan zit ik met een hoop groente in de koelkast die ik niet/nauwelijks op krijg voordat het bederft. Been there, done thatquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Eentonig is nooit goed. Bovendien zijn "makkelijke" groenten zoals een voorgesneden zakje macaronigroente in de macaroni a la kano ook niet de meest vullende. Maar we hebben helaas niet allemaal de luxe dat we onbespoten groente uit eigen tuin kunnen eten, of elke dag spaanse tomaten waar een stuk meer pitamientjes inzitten dan die hollandse waterbommen waarmee wij het moeten doen.
Dan zou zelfs ik koken wel leuk gaan vindenquote:Stel dat je elke dag het beste van het beste zou kunnen kiezen, wat zou dat een genot zijn qua eten![]()
Uit medische redenen of gewoon omdat ze dat wilt?quote:Koken leuk vinden en er alles over willen weten is voor mijzelf wel een echte stap voorwaarts geweest om meer en gevarieerder te gaan koken. Toen ik alleen woonde waren het ook vaak knorr wereldgerechten of nasi/macaroni a la gripper. Maar met een vriendin die wat specifieke dieeteisen heeft (met name: zeer vetarm) heb ik in ieder geval wel anders leren koken.
quote:Je zou je nog eens wat in paleo kunnen verdiepen. Veel van wat we eten kan ook prima rauw naar binnen, zo deden we dat vroeger tenslotte ook.
Makreelquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:27 schreef Gripper het volgende:
Kano, lees bijvoorbeeld ff hier: http://www.hetpaleoprinci(...)rmens/het-dieet.html
Panga en tilapia filet zijn kweekvissen, dus daar zit weinig "vissigs" aan qua nutrienten.
Een lekkere vette makreel uit de noordzee daarentegen
Haring, makreel, zalmquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:19 schreef kanovinnie het volgende:
Dat is inderdaad iets wat ik te weinig eet. Soms pak ik zo'n Pangafilet (al schijnen die ook niet heel best te zijn na een googlezoektocht. Welke vis is wel aan te raden?)
Meer is beter, maar 200g is naar algemene opvattingen oké.quote:Ik eet bij mijn avondeten denk ik 200 gram groente. Is dat veel? Zo'n verpakking snijbonen/wortel/bloemkool eet ik in 2 dagen op. Als ik broccoli eet, eet ik 1 struik.
Eet ik superveelquote:Noten eet ik niet/weinig. Wel weet ik dat ze ongebrand en ongezout moeten zijn als je ze wel eet.
Ik koop alleen maar blikken waarbij ik het vermoeden heb dat de tomaten rond de Middelandse zee hun herkomst hebben. Veel meer smaakquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:41 schreef quinoahipster het volgende:
Idd, nooit potjes pastasaus kopen, maar gewoon zo'n kartonnen pakje gezeefde tomaten
Spaart nog geld ook
Voldoende paleo voor mijquote:
variatie is het beste, maak anders ff een tonijnsalade met een blikje tonijn, beetje sla, tomaat, rode ui, mais, olijven, etc. 10 minuten is het klaar.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad iets wat ik te weinig eet. Soms pak ik zo'n Pangafilet (al schijnen die ook niet heel best te zijn na een googlezoektocht. Welke vis is wel aan te raden?)
Dat is goed pak je ook 5x fruit en niet alleen appels of bananas?quote:Ik eet bij mijn avondeten denk ik 200 gram groente. Is dat veel? Zo'n verpakking snijbonen/wortel/bloemkool eet ik in 2 dagen op. Als ik broccoli eet, eet ik 1 struik.
suiker = suiker en in drank (alco) zit ook veel suikerquote:Noten eet ik niet/weinig. Wel weet ik dat ze ongebrand en ongezout moeten zijn als je ze wel eet.
Om de dag ongeveer een bak kwark. Verder weinig zuivel.
[..]
Toegevoegde suiker in eten bedoel je? Bij een bak kwark doe ik meestal wel een zakje suiker omdat ik het anders niet lekker vind. Of ik pureer er een appel/banaan doorheen.
Ik eet denk ik wel een beetje te veel koolhydraten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |