abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150973943
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585

quote:
"Omdat zij geen vrijstelling kregen voor een praktijkonderdeel van het vak praktische klinische vaardigheden, hebben twee islamitische studentes geneeskunde nu een zaak tegen Erasmus MC aangespannen bij het College van Beroep voor het Hoger Onderwijs in Den Haag. Het deel van het vak dat zij niet willen doen, is een lichamelijk onderzoek dat door medestudenten wordt uitgevoerd.

Alle studenten geneeskunde moeten voor dit vak een onderzoek uitvoeren op studiegenoten. Op een gegeven moment moeten ze dus ook zelf uit de kleren. Dat stuitte op bezwaren bij de moslima's, die pertinent niet wilden dat een mannelijke student dat bij hen zou doen. Ze wilden aanvankelijk een vrijstelling voor dit onderdeel, maar dat werd van de hand gewezen. Eén van de studentes heeft inmiddels het vak afgerond, maar wil dit alsnog voor haar geloofsgenoten aanvechten bij het College van Beroep.

,,Het is belangrijk dat studenten geneeskunde niet alleen kennis opdoen uit boeken,'' licht woordvoerder David Drexhage van het Erasmus MC toe. ,,De studenten moeten ook ervaren hoe een onderzoek voelt voor een patiënt. Dat bevordert het begrip en inzicht.'' Volgens Drexhage kunnen studenten er tijdens de inschrijving al van op de hoogte zijn dat dit onderdeel verplicht is.

Naar verwachting doet het College van Beroep over 6 weken uitspraak. Erasmus MC houdt vol dat een beslissing in het voordeel van de studentes ingrijpende gevolgen heeft voor het vak, waarin studenten leren een lichamelijk onderzoek uit te voeren. Er zijn meer studenten die zich er ongemakkelijk bij voelen."

pi_150973991
Ah, de slachtofferrol...
pi_150974100
Rekening houden met de wensen van studenten mag ook wel.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  dinsdag 24 maart 2015 @ 08:55:16 #4
421720 Goedzooi
Hallo, wilt u dakpannen kopen?
pi_150974135
Lichamelijk onderzoek doen op medestudenten. En ik vind een PowerPoint presentatie houden voor mijn medestudenten al gênant.
Nederlands is mijn goedste vak
  dinsdag 24 maart 2015 @ 08:58:05 #5
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_150974174
Waarom niet alleen lesbo op lesbo? Dat was vast niet erg geweest.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_150974186
Dat weet je van te voren dat dit soort elementen in een studie voorkomen. Zij hebben er voor getekend, dus dienen ze het te volgen.
Waarom een toch uitzonderingspositie verlangen? Beloofd veel goeds voor het uitoefenen van hun beroep. Zeker ook alleen maar moslima's willen behandelen uit sprookjesovertuiging? Reinste discriminatie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_150974202
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:58 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Waarom niet alleen lesbo op lesbo? Dat was vast niet erg geweest.
Lijkt me sowieso slimmer.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:00:40 #8
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_150974209
En iedereen die klaagt, zit vervolgens wel lekker in het weekend in de sauna, onder het mom "ja, dat is anders".
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:01:15 #9
414204 WoordenShuffelaar
pi_150974217
Maat even serieus:
Wilden ze geen (half)naakte studenten onderzoeken, of wilden ze zelf niet half naakt en betast worden?

Als ze niet zelf half naakt en betast willen worden heb ik opzich begrip voor. Als ze niet andere studenten wilden onderzoeken dan zijn ze natuurlijk gek. Dat hoort nou eenmaal bij het vak.
pi_150974218
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:44 schreef geelkuikentje het volgende:
Ah, de slachtofferrol...
Yup want het werkt...
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_150974241
Hoe zit het eigenlijk met dierengeneeskunde, mogen ze dan geen varken onderzoeken, en vragen in plaats van een varken een koe of zo?
I´m back.
pi_150974253
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:01 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Maat even serieus:
Wilden ze geen (half)naakte studenten onderzoeken, of wilden ze ze niet half naakt en betast worden?

Als ze niet zelf half naakt en betast willen worden heb ik opzich begrip voor. Als ze niet andere studenten wilden onderzoeken dan zijn ze natuurlijk gek. Dat hoort nou eenmaal bij het vak.
Wat ik altijd begreep is dat ze ook even een vaginaal touché laten doen door hun mannelijke medestudenten hoor... Niet alleen moslima's moeten even slikken dan wrs.
I´m back.
pi_150974272
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:01 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Maat even serieus:
Wilden ze geen (half)naakte studenten onderzoeken, of wilden ze zelf niet half naakt en betast worden?

Het lijkt mij idd normaler dat man - man en vrouw - vrouw dat doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:06:04 #14
414204 WoordenShuffelaar
pi_150974280
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik altijd begreep is dat ze ook even een vaginaal touché laten doen door hun mannelijke medestudenten hoor... Niet alleen moslima's moeten even slikken dan wrs.
Was ik maar slim genoeg om geneeskunde te Kunnen doen.
pi_150974281
Hoe staan ze eigenlijk tegenover het behandelen van mannen die geen kleren aan kunnen hebben tijdens een operatie bijvoorbeeld?
pi_150974298
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:06 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Was ik maar slim genoeg om geneeskunde te Kunnen doen.
Je moet dan wel een beetje een professionele houding aankweken hoor.
I´m back.
pi_150974303
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:06 schreef robin007bond het volgende:
Hoe staan ze eigenlijk tegenover het behandelen van mannen die geen kleren aan kunnen hebben tijdens een operatie bijvoorbeeld?
Door de kleren heen snijden?
I´m back.
pi_150974308
Maar wel in de zomer halfnaakt op het strand liggen zeker.
pi_150974358
Gewoon de opleiding aanpassen lijkt mij.

Plus natuurlijk een riante schadevergoeding voor de geleden schade.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:11:05 #20
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150974369
Beetje flauw. Je weet dat het een noodzakelijk kwaad binnen de opleiding is. Er wordt zelfs expliciet bijgezegd dat het de bedoeling is dat het een beetje raar voelt: dan weet je als dokter ook hoe je patiënt zich voelt. Het is dus gewoon een goed gemotiveerd onderdeel van de opleiding. Daar zou geen (religieuze) uitzondering op gemaakt moeten worden;
pi_150974382
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 08:53 schreef thom_05 het volgende:
Rekening houden met de wensen van studenten mag ook wel.
Niet als dit ten koste gaat van competenties
pi_150974401
Ben wel benieuwd op welke grond de dames denken een zaak te hebben.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_150974433
Foto van de studentes. :9
pi_150974434
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:13 schreef DroogDok het volgende:
'Religie'.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_150974447
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:15 schreef NightH4wk het volgende:
Foto van de studentes. :9
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:18:33 #26
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_150974484
quote:
Geen , is onwerkbaar.
Als 1 van de moslima dames een ongeluk krijgt en de ambulance komt heb je geen keuze in of je wel of niet door een man gestabiliseerd wil worden, als je in het ziekenhuis komt heb je die keuze meestal ook niet , het is de beschikbare arts die aanwezig is of geen arts
There is only one religion
  Redactie Frontpage dinsdag 24 maart 2015 @ 09:18:41 #27
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_150974488
Lijkt me ook best een enge actie, grabbelton onder de boerka.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_150974494
quote:
Nou ja, wat ik gek vind, ze zullen niet de enige moslima's ook zijn geweest die ooit in het Erasmus MC zijn opgeleid, noch zal het zo zijn dat academische ziekenhuizen elders nooit moslima's hebben opgeleid... Hoe verging het hen? Deden zij die onderzoeken wel of heeft het opleidingsinstituut er in den minne een mauw aangepast? Ik denk het laatste. Dat deze moslima's nu naar de rechter stappen betekent wrs dat of het instituut er geen mauw aan wil passen of dat de dames op hun strepen staan, het dus in het curriculum vast wordt gelegd dat moslima's niet aan dat onderdeel hoeven deel te nemen. Echter dan is het einde weer zoek natuurlijk, zal het instituut wel argumenteren.
I´m back.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:20:29 #29
198365 Morendo
The Real Deal
pi_150974525
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:01 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Maat even serieus:

Ja, het is natuurlijk give and take. 'You scratch my back, I'll scratch your vagina'. En zo.
Die Lebenslust bringt dich um.
  dinsdag 24 maart 2015 @ 09:22:08 #30
198365 Morendo
The Real Deal
pi_150974554
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:06 schreef robin007bond het volgende:
Even dimmen islamofoob. Zij zijn het slachtoffer hier. Hen is onrecht aangedaan.
Die Lebenslust bringt dich um.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')